Uhuhu Plastic klapstoel in je gezicht kan je krijgenquote:
Auw !!quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:05 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Uhuhu Plastic klapstoel in je gezicht kan je krijgen
Ja zei mijn buurvrouw ook vannacht helaas alles dicht!!quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:21 schreef Hyperdude het volgende:
Begonnen, vanochtend, met 22.
Nu 23.
Alles dicht.
Mijn buurvrouw is dood.quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:27 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja zei mijn buurvrouw ook vannacht helaas alles dicht!!![]()
![]()
![]()
![]()
Kun je beetje koken?quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:32 schreef livelink het volgende:
Op dit moment 27,2 in de huiskamer en 28,4 in de slaapkamers. Ik ben gewoon aan het zweten
Tempting. Een leven als klimaatvluchteling is misschien wel wat.quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:47 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heb nog wel een plekje over op de bank
Dit ja, airco mag nog even knallen. Dinsdag weer koelenquote:Op zaterdag 9 september 2023 20:23 schreef Nattekat het volgende:
Een aangename 23. Voor die twee dagen vind ik het niet erg om de airco nog even keihard te laten werken. In de nacht niet onder de 25 komen is nogal minder plezierig.
chikies onder de 25 wel?quote:Op zaterdag 9 september 2023 20:23 schreef Nattekat het volgende:
Een aangename 23. Voor die twee dagen vind ik het niet erg om de airco nog even keihard te laten werken. In de nacht niet onder de 25 komen is nogal minder plezierig.
heb ik vandaag ook gedaan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Tempting. Een leven als klimaatvluchteling is misschien wel wat.
je stopt de warme lucht in zakjes?quote:Op zaterdag 9 september 2023 20:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Woonkamer: 24.8
Slaapkamer: 25.5
Droogkamer: 25.7
Zolder: 26.8
Dit is prima uit te houden. Ik ben al stiekem bezig met warmte bufferen voor de herfst.
Je was dan ook 4 uur te vroeg?quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
heb ik vandaag ook gedaan.
zou eten bij mn ouders, werd rond 6u verwacht... ja dikke dodo was er rond 2u al... bleken ze er zelf niet te zijn, de airco wel dus ik heb me best vermaakt
Ik was op vakantie.. in Italie..de poep gewoonten ken ik daar niet zo...hing er een zakje achter de reserve wc rol..quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
je stopt de warme lucht in zakjes?
ja klopt. kwisnie dat ze op verjaardag gingen...quote:
quote:Op zondag 10 september 2023 00:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja klopt. kwisnie dat ze op verjaardag gingen...
wat snap je niet aan 18.00 dan...?quote:Op zondag 10 september 2023 00:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja klopt. kwisnie dat ze op verjaardag gingen...
wat snap je niet aan klimaatvluchteling die op zoek gaat naar airco?quote:Op zondag 10 september 2023 00:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
[..]
wat snap je niet aan 18.00 dan...?
Dat zei je er toch niet bij kutje!! SPLIT INUT AIRCO GENOTquote:Op zondag 10 september 2023 00:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
wat snap je niet aan klimaatvluchteling die op zoek gaat naar airco?
waar reageerde ik op dan???quote:Op zondag 10 september 2023 00:13 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat zei je er toch niet bij kutje!! SPLIT INUT AIRCO GENOT![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je liet je zelf binnen om 14.00...en je was verbaast dat ze er niet waren omdat ze om 19.00 er pas zouden zijn...quote:Op zondag 10 september 2023 00:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
waar reageerde ik op dan???
clown
en nee airco ga ik hier niet aan beginnen in dit huis. Laat ik aan de woningbouw over als die eindelijk eens nadenken
nee ik reageerde op het feit dat iemand klimaatvluchteling gaat worden van dit weer.quote:Op zondag 10 september 2023 00:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Je liet je zelf binnen om 14.00...en je was verbaast dat ze er niet waren omdat ze om 19.00 er pas zouden zijn...
Waarom was je er al om 14,00 dan...owh wacht.....ze waren er zelf nietquote:Op zondag 10 september 2023 01:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee ik reageerde op het feit dat iemand klimaatvluchteling gaat worden van dit weer.
en heb nergens gezegd dat ik verbaast was.
ow wacht misschien omdat het hier in huis te warm was en ik dus klimaatvluchteling besloot te worden en naar een woning vertrok waar airco was.quote:Op zondag 10 september 2023 01:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom was je er al om 14,00 dan...owh wacht.....ze waren er zelf niet
ja straks meisjequote:Op zondag 10 september 2023 01:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
ow wacht misschien omdat het hier in huis te warm was en ik dus klimaatvluchteling besloot te worden en naar een woning vertrok waar airco was.
Kerel ga slapen
Dat ligt eraan.quote:Op zondag 10 september 2023 13:54 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Als 22 de afgekoelde temperatuur is wel ja.
Ons huis koelt nauwlijks af omdat het te goed geisoleerd is.quote:Op zondag 10 september 2023 14:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat ligt eraan.
Als je van 23 komt is 22 niet echt afgekoeld. Als je van 27 of 28 komt is het behoorlijk afgekoeld.
Ik ging van 27 naar 25 vannacht. Joepie.quote:Op zondag 10 september 2023 15:01 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ons huis koelt nauwlijks af omdat het te goed geisoleerd is.
Van 25 naar 22 terwijl het buiten van 30+ naar 19 ging is dus niet veel ondanks dat de hele nacht alles open stond.
ik zit er net onder met 28.5, vanavond gaat de airco aan met slapen anders ben ik gesloopt morgen op werkquote:
Dat dusquote:Op zondag 10 september 2023 17:39 schreef MissHobje het volgende:
25 met een lekker ventilator briesje prima te doen nog steeds. Ga de warmte nu beetje vasthouden..dan kom ik easy de herfst door.
Nee joh, dat is echt een perfecte temperatuurquote:Op zondag 10 september 2023 13:54 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Als 22 de afgekoelde temperatuur is wel ja.
In de 'winter' periodes hier altijd de binnentemperatuur gehouden op 20,5. Afgelopen 'winter' seizoen lukte het met 17,5 zonder dat het echt onaangenaam werd. Gewoon gewenning en dikkere truien dragen. Maar vochtige kou zoals vorig jaar september/oktober kon ik erg slecht tegen, dat vond ik afzien en stookte toch de gasverwarming op om die koude nattigheid kwijt te raken.quote:Op zondag 10 september 2023 18:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee joh, dat is echt een perfecte temperatuur
Ik mocht willen dat ik het hier naar 22 krijg.
Ja, dus? Kijk voor de grap even wat voor temperaturen hier voorbij komen voordat je moeilijk gaat lopen doen over 22 graden. Ik zou graag met je willen ruilen hoor, mijn airco mag je dan ook meteen hebben.quote:Op zondag 10 september 2023 19:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In de 'winter' periodes hier altijd de binnentemperatuur gehouden op 20,5. Afgelopen 'winter' seizoen lukte het met 17,5 zonder dat het echt onaangenaam werd. Gewoon gewenning en dikkere truien dragen. Maar vochtige kou zoals vorig jaar september/oktober kon ik erg slecht tegen, dat vond ik afzien en stookte toch de gasverwarming op om die koude nattigheid kwijt te raken.
Ook oktober kan gewoon warm zijn..quote:Op zondag 10 september 2023 17:39 schreef MissHobje het volgende:
25 met een lekker ventilator briesje prima te doen nog steeds. Ga de warmte nu beetje vasthouden..dan kom ik easy de herfst door.
Ik verbaas mij daar oprecht over, hoor, de hoogste temperatuur hier in huis is ooit 25 graden geweest. Retekoud huis (in verhouding dan zonder airco of ventilators en alleen ouderwetse zonneschermen in dit doorzonhuis uit de jaren '60).quote:Op zondag 10 september 2023 19:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dus? Kijk voor de grap even wat voor temperaturen hier voorbij komen voordat je moeilijk gaat lopen doen over 22 graden. Ik zou graag met je willen ruilen hoor, mijn airco mag je dan ook meteen hebben.
De mobiele Airco doet het hier eigenlijk ook gewoon prima.quote:Op zondag 10 september 2023 17:52 schreef DutchBlend het volgende:
Huiskamer 23,5c (mobiel aircogenot op low power)
Slaapkamer 25c (mobiele airco vanmorgen uitgezet, toen 21,5c)
quote:Op zondag 10 september 2023 17:29 schreef mschol het volgende:
35, woonkamer
badkamer, meestal 1 van de koelste ruimtes:29
Sorry, hoor, hoe kan de binnenruimte 5 graden hoger zijn dan de buitenruimte? Dan doe je daar toch iets aan, ventilator voor een open raam?quote:
Hier houdt ie het ook makkelijk koel nu ik hem 24/7 aan laat, maar dat gaat natuurlijk wel een duur grapje worden.quote:Op zondag 10 september 2023 19:35 schreef capricia het volgende:
[..]
De mobiele Airco doet het hier eigenlijk ook gewoon prima.
Topt gewoon af op 24/25 graden.
(5 meter hoog raam op het zuiden)
Kun je alsjeblieft je ramen en deuren dicht houden? Het wordt hier anders warm.quote:Op zondag 10 september 2023 17:29 schreef mschol het volgende:
35, woonkamer
badkamer, meestal 1 van de koelste ruimtes:29
6 euro per dag ongeveerquote:Op zondag 10 september 2023 19:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier houdt ie het ook makkelijk koel nu ik hem 24/7 aan laat, maar dat gaat natuurlijk wel een duur grapje worden.
Dat de mobiele airco draaien ongeveer 6 euro per dag kost.quote:
neequote:Op zondag 10 september 2023 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kun je alsjeblieft je ramen en deuren dicht houden? Het wordt hier anders warm.
buitenruimte was niet lager dan binnen, helaasquote:Op zondag 10 september 2023 19:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Sorry, hoor, hoe kan de binnenruimte 5 graden hoger zijn dan de buitenruimte? Dan doe je daar toch iets aan, ventilator voor een open raam?
waar niet van...quote:Op zondag 10 september 2023 20:16 schreef Firuze60 het volgende:
Variabele kosten
20 kWh
¤ 5,00
Vaste kosten
8 dgn
¤ -4,00
Totaal
¤ 1,00
10 dagen in september met de wasmachine, afwasmachine en droger drie keer aan gehad. Snap er geen fluit van.
Hier zonnepanelen (met ouderwetse meter waarbij het wieltje langzamer/terugdraait) om m'n mobiele goden te bekostigenquote:Op zondag 10 september 2023 20:05 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat de mobiele airco draaien ongeveer 6 euro per dag kost.
Tenminste hier
Blijft vreemd welquote:Op zondag 10 september 2023 20:20 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Hier zonnepanelen (met ouderwetse meter waarbij het wieltje terugdraait) om m'n mobiele goden te bekostigen :p
Bewijs dan dat die airco jou 6 euro per dag kost, ik laat iig zien hoe het hier is en doe niet zo denigrerend.quote:
Wat is er nou weer denigrenend dan..quote:Op zondag 10 september 2023 20:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Blijft vreemd wel
[..]
Bewijs dan dat die airco jou 6 euro per dag kost, ik laat iig zien hoe het hier is en doe niet zo denigrerend.
Ik hapte op jouw opmerking "waar niet van".quote:Op zondag 10 september 2023 20:27 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat is er nou weer denigrenend dan..![]()
![]()
split unit airco 24.7 aan kost dat wel...net als een gamepc denk nu wel 2 euro per dag pakt
Ja? En ook wat ik teruglever...per dag per uur zelfsquote:Op zondag 10 september 2023 20:29 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik hapte op jouw opmerking "waar niet van".
Enfin, heb jij een energiebedrijf waarbij je op afstand elke dag kunt zien wat je verbruik is en de kosten?
Dus zelfs met zonnepanelen en teruglevering kost die airco jou 6 euro per 24 uur?quote:Op zondag 10 september 2023 20:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja? En ook wat ik teruglever...per dag per uur zelfs
Oke,,,weet je wat het woord betekend dan? Beetje rare combi zegmaar...quote:Op zondag 10 september 2023 20:29 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik hapte op jouw opmerking "waar niet van".
Enfin, heb jij een energiebedrijf waarbij je op afstand elke dag kunt zien wat je verbruik is en de kosten?
Wat denk jij wat het kost? Heey rustig aan vriend! We hebben geen ruziequote:Op zondag 10 september 2023 20:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dus zelfs met zonnepanelen en teruglevering kost die airco jou 6 euro per 24 uur?
Maak dat je grootje wijs.
Hier zeker geen ruzie, hoor, vriend. Ik schat de kosten van het verbruik van jouw mobiele airco met zonnepanelen 24 uur in gebruik bij meer dan 25 graden op 50 cent per dag.quote:Op zondag 10 september 2023 20:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat denk jij wat het kost? Heey rustig aan vriend! We hebben geen ruzie
Eeeh...split unit 5kw....quote:Op zondag 10 september 2023 20:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hier zeker geen ruzie, hoor, vriend. Ik schat de kosten van het verbruik van jouw mobiele airco met zonnepanelen 24 uur in gebruik bij meer dan 25 graden op 50 cent per dag.
geen zonnepanelen hier. helaas helaasquote:Op zondag 10 september 2023 20:20 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Hier zonnepanelen (met ouderwetse meter waarbij het wieltje langzamer/terugdraait) om m'n mobiele goden te bekostigen
Nou, dat is dan toch geen 6 euro per dag om voor wat koelte te zorgen, meneer.quote:Op zondag 10 september 2023 20:46 schreef Geerd het volgende:
Hoeveel kWh gebruikt een airco per jaar?
Aan de hand van de kosten van een airco per uur en per dag, is een voorzichtige inschatting te maken van het verbruik aan kWh per jaar. Hierbij gaan we ervan uit dat de airco 40 dagen per jaar in gebruik is (de zomerperiode). Een overzicht:
Tijdsbestek Verbruik in kWh Kosten in euro’s
Kosten airco per uur 1 kWh per uur ¤0,24
Kosten airco per dag 8 kWh per dag ¤1,92
Kosten airco per jaar 320 kWh per jaar ¤76,80
Voor een hele zomer koelte in huis betaalt u bij gemiddeld verbruik dus ongeveer 76 euro aan energiekosten.
Ik lijd met je mee hoorquote:Op zondag 10 september 2023 20:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
geen zonnepanelen hier. helaas helaas
Die bereking ging uit van 40 dagen a 8 uur per dag... whehehequote:Op zondag 10 september 2023 20:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, dat is dan toch geen 6 euro per dag om voor wat koelte te zorgen, meneer.
nee zelfde hier. ook geen optie.quote:Op zondag 10 september 2023 20:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik lijd met je mee hoor
Ook niet echt een optie hier.
Hier ook niet, hoor. Niet helaas helaas, maar ik hoef ze gewoon niet op mijn dak. Verbruik heel weinig stroom en doe al heel zuinig met gas.quote:Op zondag 10 september 2023 20:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
geen zonnepanelen hier. helaas helaas
Hoe doe je zuinig met gas?quote:Op zondag 10 september 2023 20:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hier ook niet, hoor. Niet helaas helaas, maar ik hoef ze gewoon niet op mijn dak. Verbruik heel weinig stroom en doe al heel zuinig met gas.
Mijn mobiele airco voor de volle 24 uur aan heeft gisteren ¤10 gekost. Leuk grapje wel, gelukkig is dat niet meer nodig na morgen.quote:
Ik gebruik het ding voornamelijk voor verwarmen maar deze week ook zo nu en dan wat koelen. Ik zet hem dan een graad of anderhalf lager dan wat het dan in huis is en dat is vrijwel altijd voldoende. Verbruik is dan tijdens opstarten wat hoger maar daarna 100 tot 200 watt. Zelden meer dan 1 KWh op een dag. Maar dat is dus wel heel gereduceerd en terughoudend gebruik.quote:Op zondag 10 september 2023 20:46 schreef Geerd het volgende:
Hoeveel kWh gebruikt een airco per jaar?
Aan de hand van de kosten van een airco per uur en per dag, is een voorzichtige inschatting te maken van het verbruik aan kWh per jaar. Hierbij gaan we ervan uit dat de airco 40 dagen per jaar in gebruik is (de zomerperiode). Een overzicht:
Tijdsbestek Verbruik in kWh Kosten in euro’s
Kosten airco per uur 1 kWh per uur ¤0,24
Kosten airco per dag 8 kWh per dag ¤1,92
Kosten airco per jaar 320 kWh per jaar ¤76,80
Voor een hele zomer koelte in huis betaalt u bij gemiddeld verbruik dus ongeveer 76 euro aan energiekosten.
Voor 40 dagen ....mijn reet in mei brande je je juis al uit eerder 200...en dan nog 165 voor verwarmen
ik zit er iets onder maar verschilt ook met hoe hard die moet koelen merk ik.quote:Op zondag 10 september 2023 20:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn mobiele airco voor de volle 24 uur aan heeft gisteren ¤10 gekost. Leuk grapje wel, gelukkig is dat niet meer nodig na morgen.
Ja tuurlijk,,,ik heb een paar panelen erop liggen en niet voor niks split unit voor comfort...blazen zal dat kreng...quote:Op zondag 10 september 2023 21:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik gebruik het ding voornamelijk voor verwarmen maar deze week ook zo nu en dan wat koelen. Ik zet hem dan een graad of anderhalf lager dan wat het dan in huis is en dat is vrijwel altijd voldoende. Verbruik is dan tijdens opstarten wat hoger maar daarna 100 tot 200 watt. Zelden meer dan 1 KWh op een dag. Maar dat is dus wel heel gereduceerd en terughoudend gebruik.
Nee, hij staat aan of hij staat uit, er is geen halve stand. Er zullen vast wel kleine fluctuaties zijn, maar dat is het ook wel.quote:Op zondag 10 september 2023 21:02 schreef dud0r het volgende:
[..]
ik zit er iets onder maar verschilt ook met hoe hard die moet koelen merk ik.
Ik denk dat iedereen dat vind...waar woon jij in dan een zeecontainer ofzo?quote:Op zondag 10 september 2023 21:05 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vind een koud onverwamd vochtig huis nog vele malen erger, die kou trekt gewoon in je botten. Je kunt dan nog beter buiten blijven met min vijf graden.
Gewoon in een normale bewonerswijk in het noorden van nederland.quote:Op zondag 10 september 2023 21:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dat vind...waar woon jij in dan een zeecontainer ofzo?
oh nee ik kan de temperatuur instellen tot 16 graden en de ingebouwde thermometer geeft aan hoe warm die kamer is. hij koelt minder hard als die dichterbij de kamertermperatuur zit.quote:Op zondag 10 september 2023 21:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, hij staat aan of hij staat uit, er is geen halve stand. Er zullen vast wel kleine fluctuaties zijn, maar dat is het ook wel.
Waarom laat je het dan onverwarmt en vochtig worden....je moet wel beetje ventileren en stoken heyquote:Op zondag 10 september 2023 21:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gewoon in een normale bewonerswijk in het noorden van nederland.
Zegt de hete boi van FOK!quote:Op zondag 10 september 2023 21:10 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom laat je het dan onverwarmt en vochtig worden....je moet wel beetje ventileren en stoken hey
Nee, hij nokt er gewoon mee als ie het op temperatuur heeft gekregenquote:Op zondag 10 september 2023 21:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
oh nee ik kan de temperatuur instellen tot 16 graden en de ingebouwde thermometer geeft aan hoe warm die kamer is. hij koelt minder hard als die dichterbij de kamertermperatuur zit.
logisch ook wel
Vanwege het milieu, joh! Zuinig zijn en ventileren doe ik sowieso wel, maar ik wilde vorig jaar wennen aan een koudere binnentemperatuur.quote:Op zondag 10 september 2023 21:10 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom laat je het dan onverwarmt en vochtig worden....je moet wel beetje ventileren en stoken hey
dat klinkt wel heel simpelquote:Op zondag 10 september 2023 21:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, hij nokt er gewoon mee als ie het op temperatuur heeft gekregen
Ik heb wel eens gekeken naar van die zonnepanelen die je gewoon neerplant en in het stopcontact steekt, maar dat klinkt veel en veel te makkelijk. Daarnaast zou ik er 4 nodig hebben om die airco te coveren, denk niet dat dat gaat passen op m'n balkon
https://www.bol.com/nl/nl(...)er/9300000151801328/quote:
quote:Op zondag 10 september 2023 21:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vanwege het milieu, joh! Zuinig zijn en ventileren doe ik sowieso wel, maar ik wilde vorig jaar wennen aan een koudere binnentemperatuur.
Nee, ik had standaard altijd de thermostaat staan op 20,5 graden in herfst, winter en voorjaar. Die 3 graden verschil was direct te zien op mijn kubieke gasverbruik.quote:
Kan je niet buiten slapen dan?quote:Op zondag 10 september 2023 21:00 schreef Cheeseburgert het volgende:
32 gradengelukkig nog maar 2 dagen die tering warmte
Mietje...ik zat met sokken aan deuren open met 14C in onderbroek..no work no pants @Puzziequote:Op zondag 10 september 2023 21:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, ik had standaard altijd de thermostaat staan op 20,5 graden in herfst, winter en voorjaar. Die 3 graden verschil was direct te zien op mijn kubieke gasverbruik.
Ja, of op een balkon.quote:Op zondag 10 september 2023 21:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kan je niet buiten slapen dan?
Altijd fijn deze infoquote:Op zondag 10 september 2023 21:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mietje...ik zat met sokken aan deuren open met 14C in onderbroek..no work no pants @:puzzie
en nou zeiken over een airco met je zes euro.quote:Op zondag 10 september 2023 21:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mietje...ik zat met sokken aan deuren open met 14C in onderbroek..no work no pants @:puzzie
ben je voor of tegen aircoquote:Op zondag 10 september 2023 21:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
en nou zeiken over een airco met je zes euro.
quote:Op zondag 10 september 2023 21:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Misschien is een koude douche een idee?
Ik kwam,,hahahah..vorige week uit Italie..32C op die autobhan..werkzaamheden rond Frankfurt,,op de motor leren pak aan...quote:Op zondag 10 september 2023 21:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Misschien is een koude douche een idee?
quote:Op zondag 10 september 2023 21:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik kwam,,hahahah..vorige week uit Italie..32C op die autobhan..werkzaamheden rond Frankfurt,,op de motor leren pak aan...
Motorblok onder je 100C..zo heet heb jij het nog niet gehad Mevrouw poes
Ik heb geen tuin, of balkonquote:Op zondag 10 september 2023 21:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kan je niet buiten slapen dan?
Jazeker maar niet meer zo warm door de frise nachten..afkoelen gaat dan ook erg rap in huis.quote:
Als je het fris krijgt wil ik je wel komen opwarmenquote:Op zondag 10 september 2023 21:43 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jazeker maar niet meer zo warm door de frise nachten..afkoelen gaat dan ook erg rap in huis.
Ik red me welquote:Op zondag 10 september 2023 21:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als je het fris krijgt wil ik je wel komen opwarmen![]()
![]()
Ah gelukkig maar, ik slaap altijd kut met die hitte maar 30+ kan ik net zo goed niet gaan slapen denk ikquote:Op zondag 10 september 2023 21:42 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik heb geen tuin, of balkon![]()
Met een grote ventilator op mijn hoofd is slapen nog wel te doen, doe ik alweer een week zo. Alleen zweet ik me dan altijd direct de pleuris in de dagen erna als ik ergens zonder luchtstroom sta
Ik vind dat verstikkend, zodra ik de ramen dichtdoe omdat het buiten opwarmt stijgt het binnen meteen een paar graden zelfs over de buitentemp heen.quote:Op zondag 10 september 2023 18:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee joh, dat is echt een perfecte temperatuur
Ik mocht willen dat ik het hier naar 22 krijg.
NIet gewoon alles open hebben nu en de airco laten blazen zodat je niks teruglevert omdat ze over 15 jaar alsnog belasting gaan heffen over je teruggeleverde energiequote:Op maandag 11 september 2023 12:02 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ik vind dat verstikkend, zodra ik de ramen dichtdoe omdat het buiten opwarmt stijgt het binnen meteen een paar graden zelfs over de buitentemp heen.
Nieuwbouw werkt net als een slowcooker met dit weer, de vloer blijft nu ook 28° gewoon ranzig![]()
Voordeel is wel dat we in het perfecte huis wonen om ooit in de toekomst airco in te rammen.
Ik wil niet gemeen doen ofzo, maar je komt heel verwend overquote:Op maandag 11 september 2023 12:02 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ik vind dat verstikkend, zodra ik de ramen dichtdoe omdat het buiten opwarmt stijgt het binnen meteen een paar graden zelfs over de buitentemp heen.
Nieuwbouw werkt net als een slowcooker met dit weer, de vloer blijft nu ook 28° gewoon ranzig![]()
Voordeel is wel dat we in het perfecte huis wonen om ooit in de toekomst airco in te rammen.
Er konden niet 2 aircos bij ?quote:Op maandag 11 september 2023 12:02 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Nee dat kon nietquote:
Ons vorige huis was slecht geisoleerd en werd inderdaad warmer maar dat huis ademde veel meer.quote:Op maandag 11 september 2023 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil niet gemeen doen ofzo, maar je komt heel verwend over
Hier zit ik met 25 graden ochtendtemperatuur ook gewoon met alles dicht, jouw situatie is maar op 1 punt anders dan die van iedereen hier, en dat is een koelere temperatuur. Eentje waarin je wel gewoon kan slapen.
Heb je dat dan aan de buitenkant of aan de binnenkant geplakt?quote:Op maandag 11 september 2023 13:51 schreef Puzzie het volgende:
Isolatiefolie voor je raam werkt prima
Ik moet het eigenlijk aan de buitenkant doen ,maar ik wil volgend jaar een klemluifel aanschaffen , ik heb het nu nog aan de binnenkant maar het werkt prima, lekker koel hierquote:Op maandag 11 september 2023 14:45 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Heb je dat dan aan de buitenkant of aan de binnenkant geplakt?
een watquote:Op maandag 11 september 2023 14:49 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik moet het eigenlijk aan de buitenkant doen ,maar ik wil volgend jaar een klemluifel aanschaffen , ik heb het nu nog aan de binnenkant maar het werkt prima, lekker koel hier
Oh dat ziet er wel chill uit.quote:Op maandag 11 september 2023 16:18 schreef Puzzie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor het balkon bijvoorbeeld
Deze is wel heel goed ja even onthoudenquote:Op maandag 11 september 2023 16:18 schreef Puzzie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor het balkon bijvoorbeeld
Inmiddels gezakt naar 25 maar het is nu lekkerquote:Op maandag 11 september 2023 19:27 schreef deadly_kiss het volgende:
Het was 26.5
Toen het buiten 27 was alles open gegooid het lijkt een stuk aangenamer nu met 25.5 en lagere luchtvochtigheid van buiten
Kijk eens in je dakgoot.emmer.plant met wateropvang bak in je tuinquote:Op maandag 11 september 2023 19:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Worden jullie niet helemaal gek van de muggen die binnen komen als jullie alles open hebben staan? Ik heb eergisteren de toko open gehad en heb nadien, zonder gekheid, 16 muggen naar de eeuwige jachtvelden mogen begeleiden. Dat was helaas niet de gehele samenleving want wij worden nu al twee nachten lekgeprikt...
Ik accepteer het min of meer dat ik lek gestoken ga worden. Is voor mij een soort fact of life dat bij de zomer hoortquote:Op maandag 11 september 2023 19:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Worden jullie niet helemaal gek van de muggen die binnen komen als jullie alles open hebben staan? Ik heb eergisteren de toko open gehad en heb nadien, zonder gekheid, 16 muggen naar de eeuwige jachtvelden mogen begeleiden. Dat was helaas niet de gehele samenleving want wij worden nu al twee nachten lekgeprikt...
Goede tip, ga ik direct doen!quote:Op maandag 11 september 2023 19:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kijk eens in je dakgoot.emmer.plant met wateropvang bak in je tuin
Ja maar het prikken vind ik nog niet zo erg, ik wordt wakker van het gezoemquote:Op maandag 11 september 2023 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik accepteer het min of meer dat ik lek gestoken ga worden. Is voor mij een soort fact of life dat bij de zomer hoort.
Ik heb voor de meeste ramen gewoon een hor. Alleen het grote raam in m'n slaapkamer niet, maar daar is het ook praktisch onmogelijk.quote:Op maandag 11 september 2023 19:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vertel mij wat.quote:Op maandag 11 september 2023 19:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dus ja, ik geloof je. Het zijn er buiten gewoon echt zóveel blijkbaar dat je ook meteen een heel festival op bezoek hebt.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:45 schreef Kriegel het volgende:
Dit is dus een terechte klacht, wat een plaag opeens met die warmte.
Gisteravond stond ik een halfuurtje buiten met de buren te praten, voordeur per ongeluk opengelaten met het ganglicht aan. Normaal niet eens zo'n probleem, nu kwam ik vervolgens binnen en zaten er letterlijk een stuk of twintig zoemende klotemuggen in de woonkamer, plus een langpootmug en een vlieg! Bizar gewoon.
Een hoop kunnen vangen met de stofzuiger maar inmiddels toch gestoken.
Ja,ik krijg altijd allergische reacties enzo, van die schijvenquote:Op maandag 11 september 2023 19:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik slaap altijd met open ramen anders koppijn. De muggenstekker werkt hier altijd perfect tot eergisteren. Lekgeprikt, keek naar de stekker, bijna leeg. Er is niks anders kut dan halverwege je slaap ontieglijke jeuk ( en ik krijg er ook megabulten van) van die gore beesten te krijgen.quote:Op maandag 11 september 2023 19:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Horren geen optie?quote:Op maandag 11 september 2023 20:49 schreef Donna het volgende:
Ik zit voor de ventilator en daar houdeb muggen niet van. Lekker alles open.
Muggen op de slaapkamer heb ik tot nu toe weinig last van gehad.
Ik woon hier sinds jan 22 en heb in die tijd misschien twee muggen in huis gehad.quote:Op maandag 11 september 2023 19:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ondanks dat bij mij nog steeds 25,5 graad in de huiskamer en 26,5 in de slaapkamer. Maar dit gaat sowieso een betere nacht wordenquote:Op dinsdag 12 september 2023 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
25.5
Ramen tegen elkaar open, het begint af te koelen
24 beneden, 27 boven. Alles staat open en ik geef het op.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:12 schreef Donna het volgende:
25 beneden, boven 27. Alles staat open al vanaf 7 uur vanochtend.
Hier blijft het ook 25 steady met de hele dag alles openquote:Op dinsdag 12 september 2023 20:46 schreef Donna het volgende:
[..]
24 beneden, 27 boven. Alles staat open en ik geef het op.
Gewoon 's nachts opgewarmd. Nu even airco aangezet, maar ik ga er van uit dat de wind daarna genoeg is om het nu weer gewoon onder de 25 te houden.quote:
Heb je nou al een splitunit ? Duur grapje andersquote:Op woensdag 13 september 2023 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon 's nachts opgewarmd. Nu even airco aangezet, maar ik ga er van uit dat de wind daarna genoeg is om het nu weer gewoon onder de 25 te houden.
Met deze temperaturen maakt het geen hol uit, durf zelfs te stellen dat een mobiele airco efficiënter is door z'n aanzuigende werking.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je nou al een splitunit ? Duur grapje andersHier 24 woonkamer/26.5 slaapkamer zonder airco. Die walgelijke warmte in de muren moet er eerst uit.
Bedoel meer dat je dat ding de ganse dag aan zet, zelfs nu het buiten ronduit fris isquote:Op woensdag 13 september 2023 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met deze temperaturen maakt het geen hol uit, durf zelfs te stellen dat een mobiele airco efficiënter is door z'n aanzuigende werking.
Ik kan dat dus niet. Alles open wat open kan maakt wel een verschilletje, maar dat schiet echt totaal niet op.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedoel meer dat je dat ding de ganse dag aan zet, zelfs nu het buiten ronduit fris is![]()
Ramen tegen elkaar open zetten is waarschijnlijk efficiënter momenteel om je hok te koelen dan met welke airco dan ook in in de weer gaan .
Ah balen, die stralingswarmte is echt een dingetje. Scheelt wel al een stuk dat er koelere nachten op komst zijn. Ik woon hoog dus heb de balkondeur en ramen in de woonkamer tegen elkaar open gezet maar alsnog was het om 08:00 24 graden op de thermostaat. En alles dicht is het zo weer 25quote:Op woensdag 13 september 2023 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan dat dus niet. Alles open wat open kan maakt wel een verschilletje, maar dat schiet echt totaal niet op.
Ik wil straks even gaan sporten, anders had ik nooit die airco aangezet.
lekker lekkerquote:
er is geen zon te zien hierquote:Op woensdag 20 september 2023 12:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jouw huis heeft nog wat zon nodig volgens mij.
Hier is het buiten 16 en binnen 20. Vanmorgen heeft de zon geschenen voor een aantal uren en dat zorgt hier voor een opwarming.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:54 schreef amp25 het volgende:
[..]
hoe kan het bij jouw 27 zijn het is 19 graden buiten
Dat vraag ik me ook af. Ik heb bijna de hele dag de balkondeur open en daarmee koelt het twee graden af, maar zodra ik die dicht doe stijgt de temperatuur terug naar 27. Het duurt maanden voordat de warmte uit het gebouw is.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:54 schreef amp25 het volgende:
[..]
hoe kan het bij jouw 27 zijn het is 19 graden buiten
Zondag weerquote:Op vrijdag 22 september 2023 20:16 schreef Nattekat het volgende:
22,5
Kap maar, dit is prima zo. Waar is die zon
In Nederland? Dan houdt jouw huis wel heel goed de warmte vastquote:
Yep.quote:Op zaterdag 23 september 2023 20:50 schreef livelink het volgende:
[..]
In Nederland? Dan houdt jouw huis wel heel goed de warmte vast![]()
Nederlandse antillen zekerquote:Op zaterdag 23 september 2023 20:50 schreef livelink het volgende:
[..]
In Nederland? Dan houdt jouw huis wel heel goed de warmte vast![]()
Persoonlijk vind ik 21 graden perfect.quote:
Dat is ook niet best dan met dat water. Lijkt toch een constructiefout te zijn.quote:Op zaterdag 23 september 2023 20:57 schreef kuolema het volgende:
Iets te goed geïsoleerd gebouw. Houdt de warmte in de winter goed vast, dus dat is mooi, maar in de zomer is de warmte er niet uit te krijgen. Ook niet met ramen en balkondeur open. Ons drinkwater is ook warmer dan dat van anderen. Er is ook continu controle op het water omdat we steeds legionellabesmettingen hebben.
Dan zijn we beiden tevredenquote:Op zaterdag 23 september 2023 21:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik 21 graden perfect.
Dat wordt dan de nieuwe vraag voor het volgende deel: Heeft JopieKlaassen zijn batterijen al vervangen?quote:Op zaterdag 23 september 2023 23:34 schreef JopieKlaassen het volgende:
Geen idee, de batterijen van de thermostaat zijn al een tijdje leeg.
24quote:Op zondag 24 september 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
21,5
Maar die zon is heel erg z'n best aan het doen om het weer op te warmen.
Zal het wachten waard zijn.quote:Op zondag 24 september 2023 10:44 schreef dud0r het volgende:
Zodra die hier op het raam staat hier ook. Maar hij staat nu nog verkeerd
Zie het vanmiddag wel weer. Nu lekker buiten in de zonquote:Op zondag 24 september 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
24
[..]
Zal het wachten waard zijn.
Zal ik straks ook even testenquote:Op zondag 24 september 2023 12:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zie het vanmiddag wel weer. Nu lekker buiten in de zon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |