abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210532805
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_210532866
Het plaatje van de indeling doet het niet meer, maar nu BBB drie zetels heeft veroverd op andere partijen klopt die ook niet. Ga komende week wel zoeken of er een plaatje is dat nu wel klopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 5 september 2023 @ 07:11:45 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210536089
https://www.telegraaf.nl/(...)op-de-hak-ma-flodder

van der Plas blijft de gewone nederlander aanspreken met haar no nonsens beleid
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 5 september 2023 @ 09:43:35 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210536967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 07:11 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)op-de-hak-ma-flodder

van der Plas blijft de gewone nederlander aanspreken met haar no nonsens beleid
De peilingen laten wat anders zien. Enneh... over welk beleid hebben we het dan?
Huilen dan.
pi_210537003
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2023 09:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De peilingen laten wat anders zien. Enneh... over welk beleid hebben we het dan?
Dat ze MBO'ers als minister wil... _O-

En klagen over dat MBOers geen kamerlid kunnen worden, terwijl ze het levende bewijs is dat je zelfs met minder dan MBO (ze heeft geen vervolgopleiding) de Kamer in kunt.

Ze moppert trouwens ook dat ze vaak werd afgewezen bij sollicitaties omdat ze geen opleiding had... ipv dat je dan bij jezelf nagaat hoe dat zo gekomen is en de schuld bij jezelf legt. Dat soort figuren moeten dan ons land gaan leiden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 5 september 2023 @ 13:54:26 #6
323876 michaelmoore
pi_210538974
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 09:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat ze MBO'ers als minister wil... _O-

En klagen over dat MBOers geen kamerlid kunnen worden, terwijl ze het levende bewijs is dat je zelfs met minder dan MBO (ze heeft geen vervolgopleiding) de Kamer in kunt.

Ze moppert trouwens ook dat ze vaak werd afgewezen bij sollicitaties omdat ze geen opleiding had... ipv dat je dan bij jezelf nagaat hoe dat zo gekomen is en de schuld bij jezelf legt. Dat soort figuren moeten dan ons land gaan leiden.
Er zijn meerdere mbo ers minister geworden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210539044
Succes met de formatie!!
Vvd, PvdA, CDA2.0

Ach we hebben nog even te gaan.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210539163
Dat zat er ook wel in toch.
Ik weet eigenlijk niet wat de persoonlijke verhoudingen tussen Omtzigt, Yesilgoz en Timmermans zijn?

Als deze verder goed zijn kan er ook wel snel een kabinet komen.
pi_210539622
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 13:59 schreef capricia het volgende:
Succes met de formatie!!
Vvd, PvdA, CDA2.0

[ twitter ]
26 zetels voor de VVD lijkt me in dit speelveld tamelijk hoog. Maar ipsos schijnt de VVD altijd hoger te peilen dan de rest.
pi_210539939
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 14:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
26 zetels voor de VVD lijkt me in dit speelveld tamelijk hoog. Maar ipsos schijnt de VVD altijd hoger te peilen dan de rest.
Ja, en PvdA/GL verliest veel meer aan NSC dan bij andere peilingen.
pi_210540032
CU gelijk met CDA en de SP gaat ook naar een dieptepunt zeg
  dinsdag 5 september 2023 @ 17:18:13 #12
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210541282
De zetels van de grootste partijen zullen wel groter worden richting we verder naar de verkiezingen komen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_210541416
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 15:30 schreef Cupfighter het volgende:
CU gelijk met CDA en de SP gaat ook naar een dieptepunt zeg
Als ik de andere peilingen zo lees lijkt het erop dat veel SP-stemmers naar NSC verkassen.
Incelfrikandel
pi_210541467
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Als ik de andere peilingen zo lees lijkt het erop dat veel SP-stemmers naar NSC verkassen.
Ik ben daar waarschijnlijk ook een van
pi_210541641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ben je niet benieuwd wie zijn premier kandidaat gaat worden en wat zijn programma is?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210541642
quote:

[..]
uit nieuwsgierigheid, waarom? :)
Incelfrikandel
pi_210541671
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben je niet benieuwd wie zijn premier kandidaat gaat worden en wat zijn programma is?
Daar ben ik zeker benieuwd naar , en wat ik gelezen heb over een eventueel programma spreekt me best op veel punten aan, ik heb de beslissing ook nog niet definitief genomen, ik heb nog wat tijd om na te denken over wat ik stem
pi_210541676
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
uit nieuwsgierigheid, waarom? :)
Zie antwoord op Capricia
  dinsdag 5 september 2023 @ 17:58:45 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210541795
quote:

[..]
Ik kan me ook goed voorstellen dat je als SP-stemmer deze overstap maakt. De partijen hebben behoorlijk wat overeenkomsten, de kans dat je met een stem op Omtzigt wat bereikt lijkt ook wat groter dan dat je dat met een SP stem doet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 5 september 2023 @ 18:08:10 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210541905
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 13:59 schreef capricia het volgende:
Succes met de formatie!!
Vvd, PvdA, CDA2.0

[ twitter ]
Mooi midden-rechts kaartje.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_210541909
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik kan me ook goed voorstellen dat je als SP-stemmer deze overstap maakt. De partijen hebben behoorlijk wat overeenkomsten, de kans dat je met een stem op Omtzigt wat bereikt lijkt ook wat groter dan dat je dat met een SP stem doet.
Juist dat is ook een van mijn overwegingen
  dinsdag 5 september 2023 @ 18:20:47 #22
323876 michaelmoore
pi_210541978
Coalistie NSC , Pvdd , VVD , BBB

leve de premier

[ Bericht 59% gewijzigd door michaelmoore op 05-09-2023 18:27:31 ]
pi_210542066
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:46 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daar ben ik zeker benieuwd naar , en wat ik gelezen heb over een eventueel programma spreekt me best op veel punten aan, ik heb de beslissing ook nog niet definitief genomen, ik heb nog wat tijd om na te denken over wat ik stem
En wat spreekt je precies aan vergeleken met de SP?
Incelfrikandel
pi_210542096
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
En wat spreekt je precies aan vergeleken met de SP?
Nou ze hebben wat overlappingen met de SP, zijn volgens wat ik las wat strenger in migratiebeleid, belangrijk vind ik dat ze oog hebben voor de lagere inkomensklasse en dat deze partij kans heeft mee te regeren meer inspraak te hebben dan de SP wat echt aan de zijlijn staat helaas
pi_210542113
Ik kan me voorstellen dat jarenlang SP stemmen frustrerend kan zijn. Ze hoeven natuurlijk niet staan te springen om met de VVD te regeren, maar er zijn de afgelopen 10 jaar toch veel losse akkoorden gesloten, akkoorden waar de SP zelfs niet één keer heeft laten merken mee te willen praten. Als partijen als GL, JA21 en zelfs de SGP invloed kunnen hebben, moet de SP dat toch ook kunnen? Maar blijkbaar zit er in die partijtop geen enkel drive om de standpunten die ze hebben ook daadwerkelijk (deels) binnen te halen. Zelfs kijken hoe ver je komt in een gesprek is al teveel gevraagd.

In de provincies kan het wel, daar zit de SP zelfs samen met VVD in coalities. Dat toont aan dat het kan. Maar de landelijke top lijkt het gewoon echt niet te willen.
pi_210542157
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:33 schreef Hanca het volgende:
Ik kan me voorstellen dat jarenlang SP stemmen frustrerend kan zijn. Ze hoeven natuurlijk niet staan te springen om met de VVD te regeren, maar er zijn de afgelopen 10 jaar toch veel losse akkoorden gesloten, akkoorden waar de SP zelfs niet één keer heeft laten merken mee te willen praten. Als partijen als GL, JA21 en zelfs de SGP invloed kunnen hebben, moet de SP dat toch ook kunnen? Maar blijkbaar zit er in die partijtop geen enkel drive om de standpunten die ze hebben ook daadwerkelijk (deels) binnen te halen. Zelfs kijken hoe ver je komt in een gesprek is al teveel gevraagd.

In de provincies kan het wel, daar zit de SP zelfs samen met VVD in coalities. Dat toont aan dat het kan. Maar de landelijke top lijkt het gewoon echt niet te willen.
Klopt dat is inderdaad erg frustrerend
pi_210542380
quote:

Nou is het natuurlijk wel een stuk makkelijker om samen te werken als de beslissingmacht over echt heikele punten toch in Den Haag ligt.
pi_210542428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nou is het natuurlijk wel een stuk makkelijker om samen te werken als de beslissingmacht over echt heikele punten toch in Den Haag ligt.
Klopt. Zoals ik al zei hoeven ze ook niet met de VVD in een coalitie te gaan zitten. Maar gewoon aanschuiven om te praten over de diverse akkoorden, waarom is dat teveel gevraagd?
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:25:27 #29
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210544791
quote:

Jan Marijnissen had best willen regeren. Ze hadden alleen de pech dat de PvdA de SP liet stikken en dat het CDA toen ook vrij rechts was.
pi_210544836
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Jan Marijnissen had best willen regeren. Ze hadden alleen de pech dat de PvdA de SP liet stikken en dat het CDA toen ook vrij rechts was.
Je hebt het nu over iemand die al 13 jaar de kamer uit is. Ik heb het gewoon over de laatste 10 jaar. Toen zijn er met Rutte steeds deals gesloten om zijn kabinetten in tweede of eerste kamer aan een meerderheid te helpen. Deals waarbij constructief zijn behoorlijk wat op kon leveren.
pi_210544840
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. Zoals ik al zei hoeven ze ook niet met de VVD in een coalitie te gaan zitten. Maar gewoon aanschuiven om te praten over de diverse akkoorden, waarom is dat teveel gevraagd?
Je kunt als partij tegen superstaat EU met de meeste partijen geen normaal kopje koffie doen, als je dat standpunt serieus neemt tenminste
pi_210544858
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Je kunt als partij tegen superstaat EU met de meeste partijen geen normaal kopje koffie doen, als je dat standpunt serieus neemt tenminste
Gelukkig is SP helemaal niet zo anti-EU en was dat meestal ook helemaal geen belangrijk onderwerp bij de deals die gesloten zijn.
pi_210544876
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gelukkig is SP helemaal niet zo anti-EU en was dat meestal ook helemaal geen belangrijk onderwerp bij de deals die gesloten zijn.
er staat dan ook superstaat EU, niet dat de SP een anti-EU of Europa partij is
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:38:08 #34
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210544907
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hebt het nu over iemand die al 13 jaar de kamer uit is. Ik heb het gewoon over de laatste 10 jaar. Toen zijn er met Rutte steeds deals gesloten om zijn kabinetten in tweede of eerste kamer aan een meerderheid te helpen. Deals waarbij constructief zijn behoorlijk wat op kon leveren.
Het is toch logisch dat de SP niet veel deals kan maken met zulke regeringen. Wat verwacht je :')
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:42:36 #35
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210544947
De SP wil prima aansluiten bij het blok PvdA/Gl. Maar het CDA en zelfs PvdA hebben dat bewust voorkomen.

Wellicht dat de PvdA nu verstandig wordt en probeert 4 jaar lang centrumlinks beleid neer te zetten, in plaats het aantal zetels van de partij als doel te zien.

Met PvdA/GL, SP en PvdD heb je best een aardig blok. Alleen jammer dat er geen echt midden is. Het is echt te hopen dat NSC er bij aan wil sluiten.
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:44:26 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210544960
Er is niks centrumlinks aan de SP.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210545207
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
Er is niks centrumlinks aan de SP.
Ligt natuurlijk wel wat aan je referentiekader. Vergeleken met wat er nu rechts op het spectrum zit valt het reuze mee hoeveel de SP van het centrum afwijkt.
  woensdag 6 september 2023 @ 00:17:26 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210545613
Sp doet er beter aan om eventueel een coalitie aan te gaan met BBB en/of NSC, past meer bij hun dan de links elitaire partijen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_210546293
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:38 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het is toch logisch dat de SP niet veel deals kan maken met zulke regeringen. Wat verwacht je :')
Ik verwacht dat ze het minstens proberen. Maar dat is blijkbaar al teveel moeite.
pi_210546302
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]
er staat dan ook superstaat EU, niet dat de SP een anti-EU of Europa partij is
Er is geen superstaat. En bijvoorbeeld de CU is ook behoorlijk kritisch op de EU en tegen meer bevoegdheden naar de EU (titel van hun Europese programma was Samenwerking JA, Superstaat NEE). Iets wat de afgelopen 2 kabinetten in Europa ook steeds hebben uitgestraald, vaak genoeg was Nederland de enige dwarsligger. Past dus prima bij zo'n standpunt als dat van de SP.
pi_210546473
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 07:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen superstaat. En bijvoorbeeld de CU is ook behoorlijk kritisch op de EU en tegen meer bevoegdheden naar de EU (titel van hun Europese programma was Samenwerking JA, Superstaat NEE). Iets wat de afgelopen 2 kabinetten in Europa ook steeds hebben uitgestraald, vaak genoeg was Nederland de enige dwarsligger. Past dus prima bij zo'n standpunt als dat van de SP.
bepaal jij niet
pi_210546802
Gemeente Ter Apel dreigt aanmeldcentrum op te heffen als de Tweede Kamer de spreidingswet blokkeert: https://dvhn.nl/groningen(...)r-Apel-28622140.html
  Moderator woensdag 6 september 2023 @ 09:37:42 #43
375570 crew  Cyan9
pi_210546991
Ik snap wel dat ze in Westerwolde inmiddels wel een beetje klaar zijn met het eeuwige vertragen en uitstellen van de politiek.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 6 september 2023 @ 09:55:57 #44
346939 Janneke141
pi_210547139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:07 schreef Hanca het volgende:
Gemeente Ter Apel dreigt aanmeldcentrum op te heffen als de Tweede Kamer de spreidingswet blokkeert: https://dvhn.nl/groningen(...)r-Apel-28622140.html
Ik mag toch aannemen dat de gemeente zo'n beslissing helemaal niet mag maken.
pi_210547180
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
waarom niet?
lijkt mij nou typisch een onderwerp waarbij een gemeente op moet komen voor haar inwoners

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2023 09:59:47 ]
pi_210547195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De ironie is: zonder spreidingswet heeft de landelijke overheid geen enkele mogelijkheid om Ter Apel te dwingen.
pi_210547262
Gaat niet helemaal lekker daar bij BBB. Eerst de hele zomer mysterieus doen over een “premierskandidaat” en nu huilen dat de media ermee aan de haal gaat :')
pi_210547455
Edit: -Verkeerde topic-

[ Bericht 52% gewijzigd door Niels0Kurovski op 06-09-2023 10:56:09 ]
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_210548243
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:07 schreef Hanca het volgende:
Als je dit icm https://www.nu.nl/buitenl(...)sch-gezin.html#nujij

Leest dan is de inzet op asielbeleid van de VVD helemaal niet zo een slechte keuze.
Hopelijk komt die spreidingswet er niet, want dat dwingt de overheid om het probleem eerder in de keten op te lossen ipv het probleem weg te moffelen bij gemeenten.
pi_210548510
Mooi zo. Er zijn hier ook nog steeds mensen die net doen alsof migratie geen probleem is. Die gaan keihard het deksel op de neus krijgen.
pi_210548669
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:10 schreef Spablauw214 het volgende:
Gaat niet helemaal lekker daar bij BBB. Eerst de hele zomer mysterieus doen over een “premierskandidaat” en nu huilen dat de media ermee aan de haal gaat :')
Doel je op dat Telegraaf filmpje? Daar zegt ze niks geks toch? Als dat al huilen is.

Of een ander artikel gemist?
pi_210548693
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als je dit icm https://www.nu.nl/buitenl(...)sch-gezin.html#nujij

Leest dan is de inzet op asielbeleid van de VVD helemaal niet zo een slechte keuze.
Hopelijk komt die spreidingswet er niet, want dat dwingt de overheid om het probleem eerder in de keten op te lossen ipv het probleem weg te moffelen bij gemeenten.
1 asielzoeker die in Irak woont die een rechtszaak begint en jij scheert alle asielzoekers al weer over 1 kam. Hoe idioot moet je zijn.

Nee, kun je beter hier naar kijken:
Strenger asielbeleid schrikt asielzoekers niet af: https://www.nrc.nl/nieuws(...)asielbeleid-a4173526
En Nederland heeft het hele asielprobleem aan zichzelf te danken: https://www.trouw.nl/poli(...)es-rapport~b45c98c6/

De enige oplossing is het bouwen van meer opvangcentra en die niet bij elk dipje gelijk weer sluiten, dat is nu gewoon bewezen. Het probleem is namelijk niet de instroom, maar te weinig plekken. Twee onderzoeken waarmee de concurrentie elke opmerking van de VVD over asiel volledig kunnen weerleggen, VVD kan maar beter zijn programma gaan herschrijven.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 6 september 2023 @ 12:50:51 #53
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210548740
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Doel je op dat Telegraaf filmpje? Daar zegt ze niks geks toch? Als dat al huilen is.

Of een ander artikel gemist?
twitter
pi_210548836
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het probleem is namelijk niet de instroom, maar te weinig plekken.
Gelul van een dronken aardbei. Als je minder instroom hebt zijn die opvangplekken namelijk ook niet nodig. En Nederland heeft wel degelijk meer instroom dan diverse Oost-Europese landen bijvoorbeeld.

Ondanks de teringbende die het is geworden, zijn de voorwaarden hier blijkbaar nog steeds gunstiger dan elders. Hoe dat precies geen aanzuigende werking is ontgaat me volledig.
pi_210548893
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gelul van een dronken aardbei. Als je minder instroom hebt zijn die opvangplekken namelijk ook niet nodig. En Nederland heeft wel degelijk meer instroom dan diverse Oost-Europese landen bijvoorbeeld.

Ondanks de teringbende die het is geworden, zijn de voorwaarden hier blijkbaar nog steeds gunstiger dan elders. Hoe dat precies geen aanzuigende werking is ontgaat me volledig.
Lees beide onderzoeken. Wetenschappers die er naar gekeken hebben, in plaats van dat onderbuikgezwam wat jij hier plaatst. Want na die eerste zin had natuurlijk een dubbele punt gemoeten, want het slaat op de rest van de post.
pi_210548918
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lees beide onderzoeken. Wetenschappers die er naar gekeken hebben, in plaats van dat onderbuikgezwam wat jij hier plaatst. Want na die eerste zin had natuurlijk een dubbele punt gemoeten, want het slaat op de rest van de post.
:')
pi_210548926
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:50 schreef Pino112 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ja, dat filmpje bedoelde ik. Ze zegt niks geks toch? Legt de situatie uit, als dat al huilen is..
pi_210548977
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met alle respect, maar ‘wetenschappers’ zegt me niet meer zoveel in deze discussie. Iemand als Leo Lucassen is immers ook een wetenschapper en in de migratiediscussie inmiddels totaal niet serieus meer te nemen (hoewel veel media dat om onbegrijpelijke redenen nog steeds doen).

Vooral het stelselmatig hameren op de instroom in het lopende jaar, zonder aandacht te besteden aan het cumulatieve effect van de instroom uit de voorgaande jaren, is iets wat ik vaak mis in ‘wetenschappelijke’ uitspraken.
pi_210549038
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Het heeft geen zin. Iemand met ideologische oogkleppen zal gewoon altijd blijven ontkennen.
pi_210549042
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Met alle respect, maar ‘wetenschappers’ zegt me niet meer zoveel in deze discussie. Iemand als Leo Lucassen is immers ook een wetenschapper en in de migratiediscussie inmiddels totaal niet serieus meer te nemen (hoewel veel media dat om onbegrijpelijke redenen nog steeds doen).

Vooral het stelselmatig hameren op de instroom in het lopende jaar, zonder aandacht te besteden aan het cumulatieve effect van de instroom uit de voorgaande jaren, is iets wat ik vaak mis in ‘wetenschappelijke’ uitspraken.
Iemand als Lucassen is een activist verkleed als wetenschapper, en tast imo het vertrouwen in de wetenschap aan.
pi_210549056
Ook zoiets, de instroom was helemaal niet hoger dan andere Europese landen. Ja, nou en? Het is een Europees probleem. Dat maakt de gevolgen voor Nederland niet ineens anders.

Het probleem is dat mensen naar de EU komen. Dat moet gestopt worden.
pi_210549064
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Iemand als Lucassen is een activist verkleed als wetenschapper, en tast imo het vertrouwen in de wetenschap aan.
de misvatting is er dat er zoiets bestaat als 'de wetenschap'
pi_210549083
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het heeft geen zin. Iemand met ideologische oogkleppen zal gewoon altijd blijven ontkennen.
Ik vind het bizar. Hoezo er is geen probleem met migratie. Er zijn complete stadsdelen in no-go areas veranderd. Er zijn mensen die hier al decennia wonen en nog steeds niet of amper Nederlands spreken en uit de staatsruif vreten. Mensen met een migratie-achtergrond zijn zwaar oververtegenwoordigd in misdaadstatistieken. En zo kan ik nog doorgaan.

En als je daar een zinnig gesprek over wil voeren krijg je te horen dat Nederland een diep racistisch land is, en eigenlijk ligt het allemaal aan onszelf want Mo had geen stage. Ja, sorry, dan haak ik af hoor.

Ik zeg niet dat alles wat ik hierboven opnoem de schuld is van die migranten, wij hebben zelf ook lang weggekeken, maar doen alsof dit een niet bestaand probleem is, is echt volledig bezijden de realiteit en puur wensdenken.
pi_210549108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, dat blijkt. Je kunt met bewijs komen, rapporten schrijven, maar mensen met oogkleppen blijven die negeren. Als je eenmaal hebt besloten dat die enge buitenlanders de oorzaak zijn van alle problemen, blijf je bij dat nogal domme idee, hoeveel bewijs er ook is dat het niet klopt.
pi_210549124
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat blijkt. Je kunt met bewijs komen, rapporten schrijven, maar mensen met oogkleppen blijven die negeren. Als je eenmaal hebt besloten dat die enge buitenlanders de oorzaak zijn van alle problemen, blijf je bij dat nogal domme idee, hoeveel bewijs er ook is dat het niet klopt.
De zoveelste stropop. Dat is geen verrassing, helaas.

Ik weet vrijwel zeker dat je het betreffende onderzoek helemaal niet gelezen hebt, maar als je inhoudelijke kritiek wil: MoreDakka in NWS / Geen bewijs dat asielbeleid aanzuigende werking heeft op asielzoekers
pi_210549127
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:27 schreef aTypisch het volgende:

[..]
de misvatting is er dat er zoiets bestaat als 'de wetenschap'
Maar types als Lucassen, of zo’n Gloria Wekker bijvoorbeeld, zwaaien wel met de wetenschapskaart om hun ideologische luchtkastelen te legitimeren.
pi_210549138
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..] enge buitenlanders
Zoals ik al zei: wij zijn dus allemaal racisten en xenofoob.
pi_210549153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar types als Lucassen, of zo’n Gloria Wekker bijvoorbeeld, zwaaien wel met de wetenschapskaart om hun ideologische luchtkastelen te legitimeren.
alleen die types ja?
pi_210550355
Het lastige van het onderzoeksrapport is dat je het op twee manieren kan lezen.

De ene ziet de bevestiging dat het allemaal wel meevalt en de ander juist de bevestiging dat het asielbeleid wel van invloed is.
pi_210550370
Niet geheel verrassend gaat GL/PvdA maar de automobilist straffen.
https://www.autoweek.nl/a(...)pijlen-op-priveauto/

Zeker s ochtends met de auto naar je werk gaan moet duurder worden.
pi_210550457
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:57 schreef Kickinalfa het volgende:

Hier heeft Henk die door de baas 5 dagen per week van 8:30 tot 17:00 op kantoor wordt verwacht natuurlijk helemaal niks aan, inderdaad.
pi_210550481
quote:

Ja, dit is wat mij betreft wel echt het enige nadeel aan met name GL. Een auto is geen luxegoed, autorijden is geen hobby voor een heel groot deel van het land. Dat moeten ze daar eens gaan beseffen.
  woensdag 6 september 2023 @ 16:13:50 #73
346939 Janneke141
pi_210550534
quote:

Groen Links is al tijden voorstander van forensenboetes. Dit lijkt me dus niet echt een verrassing.

Ze willen autorijden (veel) duurder maken en trein/bus wat goedkoper. Ik gok zo dat dat voor de helft gaat lukken.
  woensdag 6 september 2023 @ 16:15:50 #74
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210550547
Aangezien het openbaar vervoer echt helemaal waardeloos is zie ik dit als de zoveelste ellende die GL de burger aan wil doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_210550554
quote:

Vooral dat laatste vind ik grappig:
quote:
Fiscale regelingen voor elektrisch rijden zijn voortaan alleen nog gericht op lage en middeninkomens.
Hoe dat dan moet wordt niet gezegd, maar ondertussen wordt wel gezegd dat over twee jaar de leasemarkt 100% elektrisch moet zijn :')
pi_210550565
quote:

Wat zo triest is aan dit soort thema's is dat dit men meent dat de enige manier 'straffen' is. In plaats van de alternatieven beter/zo goed mogelijk te maken. Iets wat toch altijd aardig is gelukt hier vergeleken met andere landen
pi_210550572
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dit is wat mij betreft wel echt het enige nadeel aan met name GL. Een auto is geen luxegoed, autorijden is geen hobby voor een heel groot deel van het land. Dat moeten ze daar eens gaan beseffen.
Dat beseffen 'ze' zich, maar 'ze' kiezen er toch voor daar volop beleid tégen te (willen) maken :)
  woensdag 6 september 2023 @ 16:18:57 #78
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_210550573
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind dat er op zich wel doorheen schijnen in het programma, hoor, al zou het best nog wel wat concreter kunnen, denk ik. Autorijden minder aantrekkelijk maken waar er voldoende redelijke alternatieven zijn, de kosten juist niet zo verhogen op plekken waar je geen redelijk alternatief hebt.
En de auto ondergeschikt maken in het plaatselijke verkeer lijkt mij een verder doorzetting van een trend die je al lang ziet in het Nederlandse verkeer, dat is volgens mij ook niet zo schokkend. Het vraagt natuurlijk ook weer investeringen in het OV en die zijn ze ook van zins te gaan doen.
Of het allemaal ook even gebeuren kan, is vers twee, daar heb ik nog wel twijfels bij, zalmazegguh.
pi_210550578
Mobiliteit van burgers willen inperken :')
Energie-armoede prediken :') :')
Consuminderen :') :') :')

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2023 16:19:39 ]
pi_210550589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:18 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Ik vind dat er op zich wel doorheen schijnen in het programma, hoor, al zou het best nog wel wat concreter kunnen, denk ik. Autorijden minder aantrekkelijk maken waar er voldoende redelijke alternatieven zijn, de kosten juist niet zo verhogen op plekken waar je geen redelijk alternatief hebt.
En de auto ondergeschikt maken in het plaatselijke verkeer lijkt mij een verder doorzetting van een trend die je al lang ziet in het Nederlandse verkeer, dat is volgens mij ook niet zo schokkend. Het vraagt natuurlijk ook weer investeringen in het OV en die zijn ze ook van zins te gaan doen.
Of het allemaal ook even gebeuren kan, is vers twee, daar heb ik nog wel twijfels bij, zalmazegguh.
ik heb nog een brug te koop
pi_210550601
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Groen Links is al tijden voorstander van forensenboetes. Dit lijkt me dus niet echt een verrassing.

Ze willen autorijden (veel) duurder maken en trein/bus wat goedkoper. Ik gok zo dat dat voor de helft gaat lukken.
Zal er wel op neer komen dat én OV én de auto duurder worden.
pi_210550619
quote:

Ik hoop overigens dat ze dat auto puntje veel gaan benoemen tijdens de verkiezingen. Zal flink wat mensen raken, dus wellicht kost het ze wat stemmen. Heel makkelijk om voorstander te zijn van klimaat maatregelen; totdat bepaalde zaken opeens meer mensen treft, en de kosten wel heel erg hoog worden.
pi_210550621
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zal er wel op neer komen dat én OV én de auto duurder worden.
of het wordt 'gratis' voor bepaalde extra groepen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2023 16:23:50 ]
  woensdag 6 september 2023 @ 16:28:11 #84
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_210550672
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:18 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Wat zo triest is aan dit soort thema's is dat dit men meent dat de enige manier 'straffen' is. In plaats van de alternatieven beter/zo goed mogelijk te maken. Iets wat toch altijd aardig is gelukt hier vergeleken met andere landen
Even los van deze plannen van PvdAGL, op het eerste oog 'straffen' kan in een totaalplaatje best wel goed uitvallen voor iedereen.
Om bij het thema van mobiliteit te blijven, maar even anders bekeken: sinds we minder auto's in de steden wilden hebben, zijn er op allerlei plekken beperkingen opgelegd aan autoverkeer (eenrichtingswegen, inrijverboden, etc.), waardoor routes in de stad met de auto minder aantrekkelijk werden en de alternatieven juist aantrekkelijker. Gevolg: meer mensen pakken de fiets, minder mensen de auto. Maar daardoor stond de binnenstad ook niet meer muurvast, werd de gemiddelde reistijd lager en was er minder overlast voor inwoners.

Iedereen uiteindelijk toch blij, maar zoiets staat of valt wel bij goed geïntegreerd en doelmatig beleid. Dan ga jij zeggen dat deze plannen van PvdAGL niet goed geïntegreerd en doelmatig zijn, maar dat is mijn punt ook niet :+
pi_210550717
Ik zou het prima te verteren vinden, op het moment dat het ov daadwerkelijk een volwaardig alternatief is. Dat je straks grof geld moet betalen om op je werk te kunnen verschijnen is echt idioterie.
pi_210550761
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:28 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Even los van deze plannen van PvdAGL, op het eerste oog 'straffen' kan in een totaalplaatje best wel goed uitvallen voor iedereen.
Om bij het thema van mobiliteit te blijven, maar even anders bekeken: sinds we minder auto's in de steden wilden hebben, zijn er op allerlei plekken beperkingen opgelegd aan autoverkeer (eenrichtingswegen, inrijverboden, etc.), waardoor routes in de stad met de auto minder aantrekkelijk werden en de alternatieven juist aantrekkelijker. Gevolg: meer mensen pakken de fiets, minder mensen de auto. Maar daardoor stond de binnenstad ook niet meer muurvast, werd de gemiddelde reistijd lager en was er minder overlast voor inwoners.

Iedereen uiteindelijk toch blij, maar zoiets staat of valt wel bij goed geïntegreerd en doelmatig beleid. Dan ga jij zeggen dat deze plannen van PvdAGL niet goed geïntegreerd en doelmatig zijn, maar dat is mijn punt ook niet :+
de truc is dus dat ze er een extra inkomstenbron van maken, ipv 'gewoon' beleid voeren om dit voor elkaar te krijgen
pi_210550783
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:37 schreef aTypisch het volgende:

[..]
de truc is dus dat ze er een extra inkomstenbron van maken, ipv 'gewoon' beleid voeren om dit voor elkaar te krijgen
Als ze een paar miljard van die fossiele subsidies in het ov steken, dan kunnen ze het gewoon gratis maken.

Maar dat willen ze niet, want die accijnsinkomsten zijn uiteindelijk ook gewoon wel lekker.
pi_210550805
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:18 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Maar redelijke alternatieven zijn er voor een heel groot deel van Nederland niet en kunnen er ook eigenlijk niet komen. En ook is de auto gewoon een belangrijke verworvenheid, een grote stap in de vrijheid. Ik las laatst een vergelijking en die vond ik wel treffend: als je de auto af wil pakken en over wil op deelauto's is vergelijkbaar met eigen badkamers (die zijn er ook pas sinds de jaren 50) weer afschaffen ivm woonruimte en weer over gaan op badhuizen.
pi_210550832
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als ze een paar miljard van die fossiele subsidies in het ov steken, dan kunnen ze het gewoon gratis maken.

Maar dat willen ze niet, want die accijnsinkomsten zijn uiteindelijk ook gewoon wel lekker.
je zou bijna denken dat er aan alle kanten aan verdiend moet kunnen worden
  woensdag 6 september 2023 @ 16:44:13 #90
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_210550846
Ellende is ook dat ze het in Den Haag al een tijdje presteren om vervolgens in coalitieonderhandelingen telkens precies de verkeerde elementen uit de programma's te selecteren op dit soort onderwerpen, waardoor alles duurder wordt, in plaats van een evenwichtig beleid met prikkels beide kanten op :s)
pi_210550875
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar redelijke alternatieven zijn er voor een heel groot deel van Nederland niet en kunnen er ook eigenlijk niet komen. En ook is de auto gewoon een belangrijke verworvenheid, een grote stap in de vrijheid. Ik las laatst een vergelijking en die vond ik wel treffend: als je de auto af wil pakken en over wil op deelauto's is vergelijkbaar met eigen badkamers (die zijn er ook pas sinds de jaren 50) weer afschaffen ivm woonruimte en weer over gaan op badhuizen.
Ik ben niet per definitie tegen ontmoedigen van de auto. Maar dan moet er wel een alternatief zijn dat zowel qua, functionaliteit, flexibiliteit en financiën gelijkwaardig is. Zolang dat er niet is moeten we gewoon spreken van een boete op forensen, mantelzorg en het hebben van kinderen.
zie email 27 oktober
pi_210550882
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben niet per definitie tegen ontmoedigen van de auto. Maar dan moet er wel een alternatief zijn dat zowel qua, functionaliteit, flexibiliteit en financiën gelijkwaardig is. Zolang dat er niet is moeten we gewoon spreken van een boete op forensen, mantelzorg en het hebben van kinderen.
Waarom niet?
pi_210550899
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:47 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Waarom niet?
Omdat dat ding zowel qua ruimtelijke ordening als op klimaat-milieu gebeid best wel nadelen heeft.
zie email 27 oktober
pi_210550912
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Omdat dat ding zowel qua ruimtelijke ordening als op klimaat-milieu gebeid best wel nadelen heeft.
In die levensvisie heeft een mensenleven ook die nadelen

Gefeliciteerd

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2023 16:49:42 ]
pi_210550930
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
...en wonen in een dorp zonder bijvoorbeeld goede kledingwinkels. En die dorpen zijn er steeds mee, aangezien grote ketens steeds meer op minder winkels over gaan.
pi_210550945
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:49 schreef aTypisch het volgende:

[..]
In die levensvisie heeft een mensenleven ook die nadelen

Gefeliciteerd
Waar wil je nu heen? Waarom zou de auto-voor-ieder-gezin een doel op zich moeten zijn?

Volgens mij gaat het om mobiliteit die altijd beschikbaar is, daar begint en eindigt waar jij wil, spullen/passagiers mee kan nemen en enigszins betaalbaar is. Momenteel biedt alleen de auto dat, maar ik kan mij voorstellen dat er in de toekomst wel alternatieven zijn die daar dicht bij in de buurt kunnen komen.
zie email 27 oktober
pi_210550946
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
...en wonen in een dorp zonder bijvoorbeeld goede kledingwinkels. En die dorpen zijn er steeds mee, aangezien grote ketens steeds meer op minder winkels over gaan.
Maar de ruimtelijke ordening is in het geding! En de ijsberen ook
pi_210550956
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waar wil je nu heen? Waarom zou de auto-voor-ieder-gezin een doel op zich moeten zijn?

Volgens mij gaat het om mobiliteit die altijd beschikbaar is, daar begint en eindigt waar jij wil, spullen/passagiers mee kan nemen en enigszins betaalbaar is. Momenteel biedt alleen de auto dat, maar ik kan mij voorstellen dat er in de toekomst wel alternatieven zijn die daar dicht bij in de buurt kunnen komen.
Dat vraag ik mij ook af als je niet tegen dit soort ideeën bent.

Je wil in ieder geval niet naar de supermarkt met een auto

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2023 16:53:24 ]
pi_210550960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik woon er ook in een. Er zijn hier geen (of amper) huishoudens zonder auto. Kan niet.
zie email 27 oktober
pi_210550966
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik woon er ook in een. Er zijn hier geen (of amper) huishoudens zonder auto. Kan niet.
Waarom niet?
pi_210550975
Die maatregelen zijn voor nu, niet voor nadat er een magische oplossing is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')