Dat is nu eenmaal het business model, al een decennium inmiddels. Het is zoals het is. Een platform moet zowel investeerders als geldleners weten te trekken en dat is een kwestie van geven en nemen denk ik en een evenwicht daarin zoeken.quote:Op woensdag 13 september 2023 08:24 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Dit is een mooi voorbeeld van wat ik hierboven bedoelde. Hier is het CCF in een zelfgecreëerde spagaat. Je kunt als platform niet op gelijke wijze de belangen van én de geldlener én de crowd dienen. Ik zie keer op keer dat Collin op de hand van de debiteur is, uit commercieel belang. De anonieme crowd is makkelijker uitwisselbaar dan de ondernemer die geld leent, een netwerk heeft etc etc.
Voor mij is inmiddels duidelijk dat een platform in essentie géén twee heren kan dienen. Dat geeft belangenverstrengeling. In de makelaardij bijv. is dit al jaren verboden.
Ik voorzie dat er op dit punt regelgeving gaat komen. Waarbij de dubbele beloning (fee van zowel de crowd als van de geldlener) als eerste gaat sneuvelen.
Maar die zijn er toch alleen om de gelden en zekerheden los van de platformen te houden zodat ze niet meegaan in een faillissement? De recovery werkzaamheden en onderhandelingen over betalingsuitstel etc. worden volgens mij altijd in eerste instantie door de platformen zelf gedaan en in tweede instantie door een extern incassobureau.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Feitelijk is die er bij de meeste platformen. De stichting derden gelden en zekerheden. Helaas zitten hier de investeerders niet in het bestuur en zijn deze juridisch wel maar in de praktijk niet onafhankelijk
quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:18 schreef zeeland6 het volgende:
betalingsregeling wordt niet nagekomen Mar*n Magement
heb een mailtje naar beheer CCF gestuurdElke dag verzuim is dubbele rente dat zou bij Collin ook moeten. En ik verwacht dat het in dit geval zeker zou helpen. Maar ik verwacht hier helemaal geen rente, ook niet over de verzuim dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de basis wel, maar toch weer niet helemaal. Op de pagina (https://www.collincrowdfund.nl/juridische-structuur/) bij ccf staat onderaan bij Betaalstromen een mooi schemaatje hoe het (in elk geval daar) in elkaar zit. Daar blijkt ook dat de bestuurders van de stichtingen ook direct de eigenaren (of manager) bij het platform zijn, de onafhankelijkheid is er dus gewoon niet in de praktijk.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:24 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Maar die zijn er toch alleen om de gelden en zekerheden los van de platformen te houden zodat ze niet meegaan in een faillissement? De recovery werkzaamheden en onderhandelingen over betalingsuitstel etc. worden volgens mij altijd in eerste instantie door de platformen zelf gedaan en in tweede instantie door een extern incassobureau.
Heb je daar een mail over gekregen of zo? Ik zit ook in dat project maar geen melding gekregenquote:Op woensdag 13 september 2023 11:52 schreef Bobby100 het volgende:
Hoppa! vanavond uit eten van een aflossing bij Max (Hotel Engeland)
Capital repayment of purchase of product #645985
Alle termijnen op tijd betaald. Aflossing een weekje te laat maar dat hoeft niet aan de debiteur te liggen.
Idem, zit er ook in, maar ik kan zelfs niet eens meer inloggen lijkt het ?quote:Op woensdag 13 september 2023 12:25 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Heb je daar een mail over gekregen of zo? Ik zit ook in dat project maar geen melding gekregen
Ik zit er na een telefoontje nu wel in, maar ik zie slechts de rentebijschrijving van Hotel Engeland, geen aflossing.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:18 schreef Bobby100 het volgende:
Nee geen bericht, zag het gewoon in mijn saldo. Kan het alleen niet opnemen omdat het saldo nog under investigation is....
Bloemen verwelken schepen vergaan de problemen bij MAX blijven altijd bestaanquote:Op woensdag 13 september 2023 13:25 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zit er na een telefoontje nu wel in, maar ik zie slechts de rentebijschrijving van Hotel Engeland, geen aflossing.
Het is blijkbaar ingewikkeld om dit aan te passen. Staat nog steeds Huissenquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:51 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Reactie Collin: "we gaan dit aanpassen".
Prutsers!!!quote:Op woensdag 13 september 2023 13:40 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Haha zie nu dat die bij mij ook weer weg is. je blijft je verbazen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 september 2023 16:46 schreef Bobby100 het volgende:
Die club is echt kampioen onduidelijk communiceren. Die mail waar ze naar verwijzen heb ik niet ontvangen, heb wel gezien dat het in mijn wallet was bijgeschreven. Daarnaast, deze lening had begin sept. afgelost moeten worden. Uit deze mail blijkt niets over de status van de aflossing. Is hij nou niet ontvangen of nog niet doorgeboekt naar de investeerders?
Als de aflossing nog niet is ontvangen kan je toch toelichten waarom niet en wanneer deze verwacht wordt? Debiteur betaalde altijd netjes rente dus lijkt me dat je inmiddels wel te horen moet hebben kunnen krijgen wat de status van de aflossing is.Ze hebben de aflossing nodig om een ander gat te dichten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas kan ik het aflossingsbedrag op dit moment nog niet opnemen.
"We are currently still checking account balances and your account has been flagged as having a small issue. Whilst we are checking this we have restricted withdrawals on your account."
Ze hadden het zelf ook totaal niet verwachtquote:Op woensdag 13 september 2023 17:44 schreef Inductor het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uitHééél soms ook positief nieuws over MAX/MCF...
quote:We kunnen met enthousiasme mededelen dat we de aflossing van deze lening 11-09-2023 hebben ontvangen.
Ja dat was de wanbetaler van deze week. 2e termijn.quote:Op donderdag 14 september 2023 08:58 schreef Bieselke het volgende:
Nog iemand die leningnummer 45201 (E.L.M. van K**ter en C.Y.A.M. van W**s) mist deze maand? (CCF)
Mooi en dat was eens maar nooit meer. Een vracht aan administratie met al die deelbetalingen moeten verwerken voor uiteindelijk een paar tientjes aan rente. En dan gaat nog alles in principe naar wens. Wordt er niet verkocht, moet je nog maar afwachten hoe het allemaal loopt.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:53 schreef quepos het volgende:
HSA Investments bij heeft het laatste beetje wat nog openstond vandaag afgelost, lening liep bij CCF.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |