SPOILER: Wedstrijdschema EredivisieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet welke landen er nog open zijn en verkopen zal moeilijk worden maar een verhuur is misschien nog mogelijk voor hem.quote:
Moet je ook mensen hebben die een bal aan kunnen nemen..quote:Op maandag 4 september 2023 11:13 schreef Malavita het volgende:
Hato en Sutalo kan je wel op bouwen iig
Beetje evenredig aan het niveau van het voetbal.quote:Op maandag 4 september 2023 11:26 schreef Ramboetan het volgende:
Gisteren toch nog een mooie wedstrijd gezien in de Ierse pub achter de dam. Vol met Engelse Arsenal en United fans. Blijf me verbazen dat de gemiddelde Engelsman ongeveer over 4 keer zoveel humor beschikt dan een Nederlander.
Jij bent vast ook een stuk grappiger na 10 bier.quote:Op maandag 4 september 2023 11:26 schreef Ramboetan het volgende:
Gisteren toch nog een mooie wedstrijd gezien in de Ierse pub achter de dam. Vol met Engelse Arsenal en United fans. Blijf me verbazen dat de gemiddelde Engelsman ongeveer over 4 keer zoveel humor beschikt dan een Nederlander.
3 gespeeld en nog ongeslagen, waarom is iedereen zo negatief?quote:Op maandag 4 september 2023 11:33 schreef Wertha het volgende:
Ik zit alvast klaar voor de nieuwe Kale & Kokkie. Dat wordt WOEST genieten.
Ik heb daar één keer naar kunnen kijken , moest bijna bloedbraken.quote:Op maandag 4 september 2023 11:33 schreef Wertha het volgende:
Ik zit alvast klaar voor de nieuwe Kale & Kokkie. Dat wordt WOEST genieten.
Ik neem aan dat hun succes ook een beetje tanende is al zullen er nu vooral Feyenoorders naar kijken.quote:Op maandag 4 september 2023 11:55 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik heb daar één keer naar kunnen kijken , moest bijna bloedbraken.
Verschrikkelijke figuren zijn het
omdat we niet tevreden zijnquote:Op maandag 4 september 2023 11:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
3 gespeeld en nog ongeslagen, waarom is iedereen zo negatief?
In de KNJB tijd kon dat allemaal.quote:Op maandag 4 september 2023 12:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
omdat we niet tevreden zijn
het moet zijn 3 gespeeld 12 punten
Wellicht is het niet zo erg. Ik zie net dat Nederland zijn 2e interland volgend weekend op zondag speelt, en een week later spelen we tegen Twente. Das 6 dagen. Kroatie speelt op maandag zijn 2e tegen Armenië.quote:Op maandag 4 september 2023 09:02 schreef franklop het volgende:
[..]
Geloof dat 90% Interlands moet spelen. Dus je zal een dag of 3 hebben voor nieuwe Eredivisie periode. Te kort.
Dat hoeft inderdaad niet en dat was ook mijn punt. Extra transferuitgaven leveren een sterk afnemende marginale meeropbrengst, dus daarvan hoef je niet zoveel te verwachten.quote:Op maandag 4 september 2023 09:53 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Eens, maar dat hoef toch ook niet. Kijk naar PSV en Feyenoord op dit moment. En Ajax heeft dat in verleden ook vaak genoeg bewezen.
Tadic en Kudus weg zijn een hoop goals + assists. Hopelijk kunnen de jongens die er nu spelen snel een eenheid worden op één of andere manier, maar ik denk dat het gaat escaleren.quote:Op maandag 4 september 2023 12:06 schreef TheVulture het volgende:
Terugkijkend naar gisteren denk ik dat het defensief met Sutalo en Hato in het centrum, Avila als backup en onze nieuwe Kroatische vriend op de linksbackpositie wel goed zit. Op rechts zie ik het Rensch gewoon niet redden, hopelijk kan Gaaei daar wat betekenen. Vond 'm gisteren een paar keer een glimp laten zien van zijn aanvallende capaciteiten.
Mijn grootste zorg zit met name in het scorend vermogen. Forbs heeft wel heel weinig dreiging richting goal laten zien in de potjes dat ie meedeed en bij de rest heb ik ook niet het gevoel dat er 15-20 p.p goals gemaakt gaan worden dit seizoen. Hopelijk heb ik het mis.
Nóg grappiger?quote:Op maandag 4 september 2023 11:31 schreef RipCity het volgende:
[..]
Jij bent vast ook een stuk grappiger na 10 bier.
Volgens de kenners hier was Kudus niet veelquote:Op maandag 4 september 2023 12:37 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Tadic en Kudus weg zijn een hoop goals + assists. Hopelijk kunnen de jongens die er nu spelen snel een eenheid worden op één of andere manier, maar ik denk dat het gaat escaleren.
In land der blinden is eenoog koningquote:Op maandag 4 september 2023 13:16 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Volgens de kenners hier was Kudus niet veel
Tadic mis je zeker, die heeft wel wat bewezen de afgelopen jaren, Kudus eigenlijk te weinig voor z'n capaciteiten al was hij ook geruime tijd geblesseerd.quote:Op maandag 4 september 2023 13:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In land der blinden is eenoog koning
De drie wedstrijden dat Kudus meedeed hebben we 10 keer gescoord in 3 wedstrijden Zonder Kudus maarliefst nul keer in 180 minuten. Dat zegt natuurlijk wel iets. Hlynsson op rechtsbuiten. Hoe verzin je het hahaquote:Op maandag 4 september 2023 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tadic mis je zeker, die heeft wel wat bewezen de afgelopen jaren, Kudus eigenlijk te weinig voor z'n capaciteiten al was hij ook geruime tijd geblesseerd.
Dankje, de taart staat in de koelkast voor als je trek hebt.quote:Op maandag 4 september 2023 13:27 schreef Scrummie het volgende:
Gefeliciteerd met jullie nieuwe tijdelijke AD.
Dat neemt toch niet weg dat hij in die 3 jaar wat te weinig heeft laten zien?quote:Op maandag 4 september 2023 13:28 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
De drie wedstrijden dat Kudus meedeed hebben we 10 keer gescoord in 3 wedstrijden Zonder Kudus maarliefst nul keer in 180 minuten. Dat zegt natuurlijk wel iets. Hlynsson op rechtsbuiten. Hoe verzin je het haha
Beiden centrale verdedigers wisten wel vaak VD Boomen te vinden zo te zien. Want zijn stip is groot. Op deze passmap staat hij nog best hoog op het veld. Is die positie op deze map op basis van waar de speler het vaakst stond in balbezit of is het gewoon beetje random op basis van hoe vooraf de opstelling leek. Weet iemand dat?quote:Op maandag 4 september 2023 14:16 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben wel geleerd hoe naar elkaar te passen in de verdediging. Manmanman
Jaquote:Op maandag 4 september 2023 14:30 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Beiden centrale verdedigers wisten wel vaak VD Boomen te vinden zo te zien. Want zijn stip is groot. Op deze passmap staat hij nog best hoog op het veld. Is die positie op deze map op basis van waar de speler het vaakst stond in balbezit of is het gewoon beetje random op basis van hoe vooraf de opstelling leek. Weet iemand dat?
Dit is dus wel logisch voor een bij elkaar geraapt zootje als Ajax gister was. De letterlijke vertaling van deze map is we hadden geen idee.quote:Op maandag 4 september 2023 14:16 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Zo weinig kansen gecreëerd was 290 wedstrijden geleden.quote:Op maandag 4 september 2023 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit is dus wel logisch voor een bij elkaar geraapt zootje als Ajax gister was. De letterlijke vertaling van deze map is we hadden geen idee.
Okay, dan is dat niet verkeerd voor de positie waarop hij speelt. Loopt hij iig wel goed vrij en is de inspeelpass vanuit achteruit goed. Alleen dan dikke kaas dat hij hierna alleen maar de makkelijke oplossingen wist te vinden met onze IJslandse vriend die naar binnen te speelde en Rensch die als Rensch speelde.quote:
Het eerstequote:Op maandag 4 september 2023 14:30 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Beiden centrale verdedigers wisten wel vaak VD Boomen te vinden zo te zien. Want zijn stip is groot. Op deze passmap staat hij nog best hoog op het veld. Is die positie op deze map op basis van waar de speler het vaakst stond in balbezit of is het gewoon beetje random op basis van hoe vooraf de opstelling leek. Weet iemand dat?
Nee was 1 wedstrijd geleden.quote:Op maandag 4 september 2023 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo weinig kansen gecreëerd was 290 wedstrijden geleden.
https://www.espn.nl/voetb(...)es-mis-tegen-fortuna
Ik krijg van die Van den Boomen ook wel een beetje Diemersvibes.quote:Op maandag 4 september 2023 14:44 schreef Scrummie het volgende:
Die passmap doet me denken aan Feyenoord onder Gio (niet het kampioensjaar) en Advocaat.
Een autistische Duitser, Lambiek en een Hagenees die na een paar potjes al uit de school klapt in de media.quote:
Nog geen seconde van gezien, maar ik vertrouw op je oordeel.quote:Op maandag 4 september 2023 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik krijg van die Van den Boomen ook wel een beetje Diemersvibes.
Zoet of zout?quote:Op maandag 4 september 2023 14:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Een autistische Duitser, Lambiek en een Hagenees die na een paar potjes al uit de school klapt in de media.
Ik ga bij de groothandel popcorn inslaan.
Ik hou eigenlijk helemaal niet van popcorn.quote:
Smerig man. Zoete popcorn ftw.quote:Op maandag 4 september 2023 15:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik hou eigenlijk helemaal niet van popcorn.![]()
Maar dan zout.
Echt hè, je verzint het niet bijelkaar.quote:Op maandag 4 september 2023 14:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Een autistische Duitser, Lambiek en een Hagenees die na een paar potjes al uit de school klapt in de media.
Ik ga bij de groothandel popcorn inslaan.
Denk dat van die 3 de trainer als eerste weg is.quote:Op maandag 4 september 2023 15:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Echt hè, je verzint het niet bijelkaar.
En allemaal omdat Marc zijn leuter rond moest sturen. Het is gewoon cabaret.
Vond Branco zelf niet zo zuiver in zijn passing vooruit, maar aan de andere kant zit er ook zo weinig ruimte om te lopen als je zelf hoog op het veld staat qua team. Denk toch dat hij veel beter tot zijn recht komt als je als team wat meer teruggetrokken speelt en het op de omschakeling/counter gooit. Dat zou Forbs denk ik ook wel helpen.quote:Op maandag 4 september 2023 14:30 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. De vraag is of dat is wat Ajax helpt.quote:Op maandag 4 september 2023 15:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat van die 3 de trainer als eerste weg is.
Om ruimte te krijgen moet je eerst scoren, je kan van Buijs zeggen wat je wil maar die zet het wel goed neer en 0-0 is gewoon een resultaat voor hun, ook al hadden ze misschien zelfs recht op meer.quote:Op maandag 4 september 2023 15:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vond Branco zelf niet zo zuiver in zijn passing vooruit, maar aan de andere kant zit er ook zo weinig ruimte om te lopen als je zelf hoog op het veld staat qua team. Denk toch dat hij veel beter tot zijn recht komt als je als team wat meer teruggetrokken speelt en het op de omschakeling/counter gooit. Dat zou Forbs denk ik ook wel helpen.
doe normaal manquote:Op maandag 4 september 2023 14:16 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Dat is toch juist precies de reden dat zo'n Van den Boomen totaal niet bij Ajax past (en wel excelleert bij een counterteam in Frankrijk).quote:Op maandag 4 september 2023 15:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vond Branco zelf niet zo zuiver in zijn passing vooruit, maar aan de andere kant zit er ook zo weinig ruimte om te lopen als je zelf hoog op het veld staat qua team. Denk toch dat hij veel beter tot zijn recht komt als je als team wat meer teruggetrokken speelt en het op de omschakeling/counter gooit. Dat zou Forbs denk ik ook wel helpen.
Ik weet niet of je daar als trainer nou bijzonder veel last van hebt, dat je de selectie pas zo laat tot je beschikking hebt is natuurlijk vervelend maar hij moet zich ook beseffen dat dit voor hem een buitenkans is en dan zijn die Dick Advocaat opmerkingen niet heel handig.quote:Op maandag 4 september 2023 15:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. De vraag is of dat is wat Ajax helpt.
Natuurlijk moet hij met deze spelers ook van Sittard winnen en zijn de interviews niet heel handig. Maar het is één groot wespennest daar, niet te geloven hoe dat toch elke keer weer totaal misgaat in Amsterdam.
het wordt pas een voetbal show als de tegenstander de ruimte laat om dat spel te spelen natuurlijk. als ze alles achterin dicht timmeren is het veel lastiger er doorheen. Dan heb je of een individuele klasse flits om er doorheen te breken of een ingeslepen patroon om de muur kapot te spelen. en daar zit het hem in de komende maanden. de laatste klasse flits was Kudus en die is verkocht, en alle nieuwe spelers inwerken komt nu. En dat is dus te laat want het is Ajax en dan moet alles er meteen staanquote:Op maandag 4 september 2023 15:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Om ruimte te krijgen moet je eerst scoren, je kan van Buijs zeggen wat je wil maar die zet het wel goed neer en 0-0 is gewoon een resultaat voor hun, ook al hadden ze misschien zelfs recht op meer.
Die middenvelder van fortuna die nog iemand poorte van ajax zo een speler heb je nodig bij 020.quote:Op maandag 4 september 2023 15:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Om ruimte te krijgen moet je eerst scoren, je kan van Buijs zeggen wat je wil maar die zet het wel goed neer en 0-0 is gewoon een resultaat voor hun, ook al hadden ze misschien zelfs recht op meer.
Wellicht wel ja, maar ze hebben 'm natuurlijk ook gehaald voor zijn spelhervattingen, en je speelt ook potjes waar je wel de ruimte krijgt om die lange bal te geven in de omschakeling. Niet alle teams gaan met 8 man tegen de goal liggen...quote:Op maandag 4 september 2023 15:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is toch juist precies de reden dat zo'n Van den Boomen totaal niet bij Ajax past (en wel excelleert bij een counterteam in Frankrijk).
quote:Op maandag 4 september 2023 15:45 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik zou een goede technische directeur zijn bij een topclub
Ik heb grote elftallen geanalyseerd en welke type spelers je nodig om een top elftal te creeeren
In NL tegen Ajax best wel veel, alleen Slots Feyenoord niet en ik neem aan PSV met Bosz ook niet meer, maar we moeten ook weer niet doen dat hij verder helemaal niets kan, diepte hoeft niet altijd over 50meter.quote:Op maandag 4 september 2023 15:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wellicht wel ja, maar ze hebben 'm natuurlijk ook gehaald voor zijn spelhervattingen, en je speelt ook potjes waar je wel de ruimte krijgt om die lange bal te geven in de omschakeling. Niet alle teams gaan met 8 man tegen de goal liggen...
Punt is wel dat je bij Ajax speelt en niet bij Heerenveen. Meeste clubs in de eredivisie gaan, helemaal nu ze de laatste potjes hebben gezien, echt niet dom mee proberen te voetballen.quote:Op maandag 4 september 2023 15:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wellicht wel ja, maar ze hebben 'm natuurlijk ook gehaald voor zijn spelhervattingen, en je speelt ook potjes waar je wel de ruimte krijgt om die lange bal te geven in de omschakeling. Niet alle teams gaan met 8 man tegen de goal liggen...
een goed elftal creeeren is puzzelstukjes bij elkaar zoeken die complementair aan elkaar zijn maar toch allemaal diverse kwaliteiten hebbenquote:
Krijgen we wel een type Mislintat op die post qua uiterlijk die dan compleet willekeurige zorgaanbieders gaat selecteren op basis van trustpilot reviews.quote:Op maandag 4 september 2023 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stem links, meer geld naar zorg! Meer geld naar dagbesteding!
Zolang ze maar geen internet hebben dan vind ik alles goedquote:Op maandag 4 september 2023 16:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Krijgen we wel een type Mislintat op die post qua uiterlijk die dan compleet willekeurige zorgaanbieders gaat selecteren op basis van trustpilot reviews.
quote:Typerend voor de aanvallende onmacht van Ajax was het aantal kansen dat gecreëerd werd. Buiten wat grillen van Brian Brobbey zag Steijn zijn formatie nauwelijks gevaar stichten. Gáston Ávila probeerde het een keer, terwijl Georges Mikautadze ook nog een keer geluk zocht. Zonder succes. Sterker nog, het aantal Expected Goals werd in ruim acht jaar nog nooit zo laag gemeten.
Het aantal Expected Goals, de statistiek die de kwaliteit van de kansen meet, was in Sittard slechts 0,37. Sinds januari 2015 kwam dat niet meer voor. Destijds kwam Ajax tot een xG van 0,25. Dat was in De Klassieker tegen Feyenoord. Die wedstrijd eindigde ook in 0-0.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)macht-ajax-blootlegt
Toch leuk om te weten dat het in 2015 ook allemaal nog goed kwam, Franked!quote:Op maandag 4 september 2023 16:21 schreef StevenHyde het volgende:
Dat er te weinig kansen werden gecreëerd, daar hebben we geen xG statistieken voor nodig. Maar toch dank voor wederom een zeer nuttige bijdrage klaas.
Door het halen van Peter Bosz...quote:Op maandag 4 september 2023 16:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch leuk om te weten dat het in 2015 ook allemaal nog goed kwam, Franked!
Frank werd gewoon kampioen hoor, dat kan Bosz niet zeggen.quote:Op maandag 4 september 2023 16:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Door het halen van Peter Bosz...
Klaas krijgt mijn stem. Hartstochtelijke Ajacied die zeer begaan is met onze club gezien het aantal posts in onze club topics.quote:
quote:Op maandag 4 september 2023 16:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klaas krijgt mijn stem. Hartstochtelijke Ajacied die zeer begaan is met onze club gezien het aantal posts in onze club topics.
Dit Ajax is achterin wel heel kwetsbaar, het is dat die Noslin telkens de vekeerde keuzes maakte gisteren (en die penalty, wat was dat in godsnaam)quote:Op maandag 4 september 2023 15:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Punt is wel dat je bij Ajax speelt en niet bij Heerenveen. Meeste clubs in de eredivisie gaan, helemaal nu ze de laatste potjes hebben gezien, echt niet dom mee proberen te voetballen.
Zo'n Berghuis die weer meedoet scheelt al een slok op een borrel vermoed ik, en dat zegt eigenlijk meer over de rest dan Berghuis.
Klaas ligt op pole position voor de Fok! PakSchaal-award 2023.quote:Op maandag 4 september 2023 16:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klaas krijgt mijn stem. Hartstochtelijke Ajacied die zeer begaan is met onze club gezien het aantal posts in onze club topics.
Met gemiddeld genomen 74 punten, ruim zeven minder dan Bosz haalde. Die had pech met een bizarre uitschieter van Feyenoord.quote:Op maandag 4 september 2023 16:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Frank werd gewoon kampioen hoor, dat kan Bosz niet zeggen.
Zo is het leven, af en toe zit Feyenoord je dwars.quote:Op maandag 4 september 2023 16:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Met gemiddeld genomen 74 punten, ruim zeven minder dan Bosz haalde. Die had pech met een bizarre uitschieter van Feyenoord.
In ieder geval is Bosz communicatief vaardig en kan hij duidelijk zijn speelplan overbrengen, dat is toch anders dan zo’n Steijn die geen Engels kan en ik nooit op een coherent speelplan heb kunnen betrappen (of de Boer die een beetje op het spectrum zit), met zo’n bijeengeraapte selectie is dat wel een vereiste om er iets van te maken. Je kan hier geen van Marwijkje mee doen zeg maar.quote:Op maandag 4 september 2023 16:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo is het leven, af en toe zit Feyenoord je dwars.
vanaf 9.14 ben ik het 100 procent mee eens met kokkiequote:
Je kunt veel van De Boer zeggen, maar niet dat hij geen coherente voetbalvisie heeft.quote:Op maandag 4 september 2023 17:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In ieder geval is Bosz communicatief vaardig en kan hij duidelijk zijn speelplan overbrengen, dat is toch anders dan zo’n Steijn die geen Engels kan en ik nooit op een coherent speelplan heb kunnen betrappen (of de Boer die een beetje op het spectrum zit), met zo’n bijeengeraapte selectie is dat wel een vereiste om er iets van te maken. Je kan hier geen van Marwijkje mee doen zeg maar.
Met boter erop in Amerika. Dat is pas goor.quote:
Exact. Een goed spelplan hebben is één ding, maar het goed communiceren en kunnen aanpassen aan je spelers is iets anders.quote:Op maandag 4 september 2023 17:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt veel van De Boer zeggen, maar niet dat hij geen coherente voetbalvisie heeft.
Edit: ah, je bedoelt dat Bosz zowel het menselijke aspect beheerst als de voetbalvisie heeft.
Gesponsord door Feboquote:
Hij is bij mij al wat punten kwijt en niet eens zozeer om de wedstrijd gisteren maar meer om z'n persoptreden, als je niet beseft dat je bij Ajax zit en weet dat alles uitvergroot wordt ben je gewoon niet geschikt.quote:Op maandag 4 september 2023 17:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Exact. Een goed spelplan hebben is één ding, maar het goed communiceren en kunnen aanpassen aan je spelers is iets anders.
Wat dat betreft is dit ook helemaal kut voor Steijn, normaal gesproken kan je bij wijze van rapper Sjors voor de groep gooien en pak je nog 70 punten met Ajax puur op individuele kwaliteit, alleen krijgt hij nu een bizarre samenstelling van verschillende nationaliteiten die totaal niet op elkaar ingespeeld zijn, waar de overgebleven kern van gedemotiveerd is door een rampseizoen, en waar bovendien nul natuurlijke leiders tussen zitten. En dan is er ook nauwelijks individuele kwaliteit om een wedstrijd te beslissen. Dan kan je in een heel diep moeras komen.
Berghuis lijkt mij toch gewoon je aanvoerder op basis van ervaring/branie?quote:Op maandag 4 september 2023 17:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Exact. Een goed spelplan hebben is één ding, maar het goed communiceren en kunnen aanpassen aan je spelers is iets anders.
Wat dat betreft is dit ook helemaal kut voor Steijn, normaal gesproken kan je bij wijze van rapper Sjors voor de groep gooien en pak je nog 70 punten met Ajax puur op individuele kwaliteit, alleen krijgt hij nu een bizarre samenstelling van verschillende nationaliteiten die totaal niet op elkaar ingespeeld zijn, waar de overgebleven kern van gedemotiveerd is door een rampseizoen, en waar bovendien nul natuurlijke leiders tussen zitten. En dan is er ook nauwelijks individuele kwaliteit om een wedstrijd te beslissen. Dan kan je in een heel diep moeras komen.
Heb het gevoel dat men Steijn nogal overschat omdat hij net iets makkelijker uit zijn woorden komt dan Alfred en mokerdomme Sjon.quote:Op maandag 4 september 2023 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is bij mij al wat punten kwijt en niet eens zozeer om de wedstrijd gisteren maar meer om z'n persoptreden, als je niet beseft dat je bij Ajax zit en weet dat alles uitvergroot wordt ben je gewoon niet geschikt.
Na zijn Feyenoord-periode heeft hij wel bewezen daar ongeschikt voor te zijn, het was meer de schuld van Pot hoor maar als Berghuis destijds niet onze beste speler was had zijn contract allang verscheurd geweest. Hij is gewoon te driftig en dan gaat hij mensen schoppen en slaan, en bovendien toont hij geen berouw achteraf, dan zit er een draadje fout.quote:Op maandag 4 september 2023 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Berghuis lijkt mij toch gewoon je aanvoerder op basis van ervaring/branie?
Bergwijn
Uhuh goed verhaalquote:Op maandag 4 september 2023 17:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Na zijn Feyenoord-periode heeft hij wel bewezen daar ongeschikt voor te zijn, het was meer de schuld van Pot hoor maar als Berghuis destijds niet onze beste speler was had zijn contract allang verscheurd geweest. Hij is gewoon te driftig en dan gaat hij mensen schoppen en slaan, en bovendien toont hij geen berouw achteraf, dan zit er een draadje fout.
Ik denk dat die Kroaat nog jullie beste kans is.
quote:
Wat een toeval. Het is ook ongeveer 9 min na je eerste postquote:Op maandag 4 september 2023 17:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
vanaf 9.14 ben ik het 100 procent mee eens met kokkie
Bij Tadic zat ook wel eens een draadje fout.quote:Op maandag 4 september 2023 17:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Na zijn Feyenoord-periode heeft hij wel bewezen daar ongeschikt voor te zijn, het was meer de schuld van Pot hoor maar als Berghuis destijds niet onze beste speler was had zijn contract allang verscheurd geweest. Hij is gewoon te driftig en dan gaat hij mensen schoppen en slaan, en bovendien toont hij geen berouw achteraf, dan zit er een draadje fout.
Ik denk dat die Kroaat nog jullie beste kans is.
Over hem heb ik ook wel een mening maar het is niet iemand die gauw de controle verliest en zo zijn medespelers benadeelt.quote:Op maandag 4 september 2023 17:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij Tadic zat ook wel eens een draadje fout.
In zijn huidige vorm mis je daar niet zoveel aan.quote:Op maandag 4 september 2023 17:48 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie Bergwijn eigenlijk ook nog wel vertrekken richting de woestijn
en komt er wellicht ruimte voor iemand die wel gemotiveerd lijktquote:Op maandag 4 september 2023 18:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In zijn huidige vorm mis je daar niet zoveel aan.
Niemand lijkt er zin in te hebben bij jullie.quote:Op maandag 4 september 2023 18:11 schreef Malavita het volgende:
[..]
en komt er wellicht ruimte voor iemand die wel gemotiveerd lijkt
dat eerste valt wel mee.quote:Op maandag 4 september 2023 18:14 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Niemand lijkt er zin in te hebben bij jullie.
Vooraf het seizoen was Berghuis (goh) degene die al met kritiek begon over de selectie.
Dat is alleen maar door gaan etteren en zelfs Steijn zegt praktisch gezien hetzelfde.
Letterlijk niemand heeft vertrouwen in dit team.
Wel logisch ja dat als het vertrouwen moet groeien je als trainer het aankoopbeleid van je technisch directeur in twijfel trekt voor een camera.quote:Op maandag 4 september 2023 18:17 schreef Malavita het volgende:
dat eerste valt wel mee.
Dat vertrouwen moet groeien en is ook logisch als het compleet een nieuw team is. Totaal nog niet op elkaar ingespeeld.
Dat helpt niet mee idd.quote:Op maandag 4 september 2023 18:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel logisch ja dat als het vertrouwen moet groeien je als trainer het aankoopbeleid van je technisch directeur in twijfel trekt voor een camera.
Sowieso al die niet-Ajacieden hier. Drie van de vijf posts zijn de laatste tijd van Feyenoorders en een verdwaalde PSV'er. Dat je zo met een andere club bezig kunt zijnquote:Op maandag 4 september 2023 18:50 schreef Ramboetan het volgende:
Ik lees in dit topic een aantal posts dat Bosz een betere trainer is dan Steijn en dat de niet-Ajacieden hopen dat Ajacieden het daar niet mee eens zijn zodat er een discussie kan ontstaan. Denk dat er welgeteld nul mensen (die voor Ajax zijn) liever Steijn zagen komen dan Bosz. Behalve Ed vd Sar.
Wanneer had die kritiek? in Juli toen er 2 spelers gehaald waren.quote:Op maandag 4 september 2023 18:14 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Niemand lijkt er zin in te hebben bij jullie.
Vooraf het seizoen was Berghuis (goh) degene die al met kritiek begon over de selectie.
Dat is alleen maar door gaan etteren en zelfs Steijn zegt praktisch gezien hetzelfde.
Letterlijk niemand heeft vertrouwen in dit team.
En die conclusies heb je allemaal getrokken op basis van 1 wedstrijd, knap. Je moet scout worden, 1 wedstrijd en je weet hoe het zit met de individuele kwaliteiten van spelers.quote:Op maandag 4 september 2023 17:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Kijk Feyenoorders kan ik nog voorstellen die hebben een prestatie geleverd. Het hoogtepunt van PSV de afgelopen 5 jaar is Rangers uitschakelen en CL halen...quote:Op maandag 4 september 2023 19:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sowieso al die niet-Ajacieden hier. Drie van de vijf posts zijn de laatste tijd van Feyenoorders en een verdwaalde PSV'er. Dat je zo met een andere club bezig kunt zijn.
Als je denkt dat dit conclusies zijn op basis van één wedstrijd ben je wel heel erg ver af van de realiteit.quote:Op maandag 4 september 2023 19:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
En die conclusies heb je allemaal getrokken op basis van 1 wedstrijd, knap. Je moet scout worden, 1 wedstrijd en je weet hoe het zit met de individuele kwaliteiten van spelers.
Het is een lul verhaal dat je nu overal van hoort dat het team niet ingespeeld isquote:Op maandag 4 september 2023 18:17 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat eerste valt wel mee.
Dat vertrouwen moet groeien en is ook logisch als het compleet een nieuw team is. Totaal nog niet op elkaar ingespeeld.
Die kan in de Qatar Stars League nog geen 10 goals maken, wat een ongekend slechte spelerquote:Op maandag 4 september 2023 17:48 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie Bergwijn eigenlijk ook nog wel vertrekken richting de woestijn
Waarom zit jij hier eigenlijk dag en uur? niks beters op de planning?quote:Op maandag 4 september 2023 20:09 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het is een lul verhaal dat je nu overal van hoort dat het team niet ingespeeld is
Ik denk dat deze spelers gewoon niet goed genoeg zijn die nu voor 100 miljoen zijn gehaald
Het is niet alleen een kwestie van ingespeeld raken maar ook of het daadwerkelijk kwaliteit is
dat is de grote vraag
zijn deze spelers goed genoeg???
feyenoord had vorig seizoen ook ineens meer dan een half elftal die nog nooit samen hadden gespeeld
Maar slot had het snel op de rails
Zoiets kan bij ajax ook gebeuren, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren
Volgens mij ga je het met 2e divisie spelers die overal vandaan zijn geplukt niet redden
Bovendien twijfel ik zwaar aan de trainerskwaliteiten van Steijn....tot nu toe heeft hij alleen maar excusses en verhalen om zich alleen maar in te dekken
Separatie vermoed ik.quote:Op maandag 4 september 2023 21:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom zit jij hier eigenlijk dag en uur? niks beters op de planning?
KLoptquote:Op maandag 4 september 2023 21:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom zit jij hier eigenlijk dag en uur? niks beters op de planning?
Ben er niet zo heel rouwig om eerlijk gezegd. Niet zo zeer om te kibbelen over wie er beter is. Maar vaak is een terugkeer toch niet zo succesvol.quote:Op maandag 4 september 2023 18:50 schreef Ramboetan het volgende:
Ik lees in dit topic een aantal posts dat Bosz een betere trainer is dan Steijn en dat de niet-Ajacieden hopen dat Ajacieden het daar niet mee eens zijn zodat er een discussie kan ontstaan. Denk dat er welgeteld nul mensen (die voor Ajax zijn) liever Steijn zagen komen dan Bosz. Behalve Ed vd Sar.
Ja en terecht. Van Halst is een clown, mislinrat is een clown. Ajax is een circusquote:Op maandag 4 september 2023 22:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
Bij vi maken ze Ajax helemaal kapot
Niet onterecht natuurlijk. Het lijkt nog nergens op.quote:Op maandag 4 september 2023 22:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
Dat zal ze leren!!quote:Op maandag 4 september 2023 22:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
Kreeg Lubach zelf maar eens klappen.quote:Op maandag 4 september 2023 22:23 schreef 3rr0r het volgende:
Zelfs bij Lubach krijgt Ajax klappen (ik zag per ongeluk een stukje)
Maurits en Maurice kunnen daar ook bijquote:Op maandag 4 september 2023 22:11 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ja en terecht. Van Halst is een clown, mislinrat is een clown. Ajax is een circus
Pier de pluchegeile slopert van de NSquote:Op maandag 4 september 2023 22:23 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Maurits en Maurice kunnen daar ook bij
quote:Op maandag 4 september 2023 22:23 schreef Caland het volgende:
Volgens Perez heeft de Deense scout bij Ajax in dienst iedereen gebeld om ze ervan te verwittigen dat hij absoluut niets met het aantrekken van Gaaei te maken heeft
Als je zó’n dure verdediger haalt, kun je hem maar beter betrekken in het spel. Ofzoquote:Op maandag 4 september 2023 14:16 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
quote:Op maandag 4 september 2023 22:23 schreef Caland het volgende:
Volgens Perez heeft de Deense scout bij Ajax in dienst iedereen gebeld om ze ervan te verwittigen dat hij absoluut niets met het aantrekken van Gaaei te maken heeft
Dat is een team dat niet weet hoe de trainer wil spelen. Dat valt de technische staf aan te rekenen. Het enige wat je hoefde te doen is een minimale overwinning uit het vuur te slepen voor twee weken rust. Vervolgens ga je een ander systeem spelenquote:Op maandag 4 september 2023 23:36 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Als je zó’n dure verdediger haalt, kun je hem maar beter betrekken in het spel. Ofzo
Steintje haalt de kerst niet. Mokerdomme Sjonnie had het nog beter gedaan.quote:Op maandag 4 september 2023 23:48 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat is een team dat niet weet hoe de trainer wil spelen. Dat valt de technische staf aan te rekenen. Het enige wat je hoefde te doen is een minimale overwinning uit het vuur te slepen voor twee weken rust. Vervolgens ga je een ander systeem spelen
Dan heeft hij dus helemaal niemand gescout.quote:Op maandag 4 september 2023 22:23 schreef Caland het volgende:
Ben jij je ervan bewust dat jij niet veel slimmer overkomt dan domme Sjon? Ik zie regelmatig een post van je voorbijkomen en die zijn niet vaak al te best 😂quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:02 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Steintje haalt de kerst niet. Mokerdomme Sjonnie had het nog beter gedaan.
Sow koekoek. MHier moet ik even van bijkomen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:37 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ben jij je ervan bewust dat jij niet veel slimmer overkomt dan domme Sjon? Ik zie regelmatig een post van je voorbijkomen en die zijn niet vaak al te best 😂
van basten sloopt ajaxquote:Van Basten kraakt Ajacied: 'Die is van niveau-Cambuur'
Devyne Rensch heeft er maandagavond hard van langs gekregen in talkshow Rondo. Analist Marco van Basten liet geen spaan heen van Ajax, maar in het bijzonder de rechtsback moest het ongelden.
Of Van Basten genoten had van de doelpuntloze wedstrijd bij Fortuna Sittard, werd hem ietwat plagerig gevraagd. 'De tweede helft heb ik naar Jos, eh, Max Verstappen gekeken. Dat vond ik gewoon leuk, en Ajax vond ik niet leuk. Donderdag heb ik de tweede helft een filmpje gezien. Voetbal moet leuk zijn, en als ik Ajax zie, vermaak ik me niet meer. Niemand wil de bal hebben, de spelers zijn gewoon kwalitatief niet goed. Dan kan je iedereen de schuld geven, maar de aankopen zijn niet goed geweest.'
Soelaas zoeken in de eigen jeugd, dan maar? 'Jorrel Hato is een goeie, maar Kenneth Taylor is niet niveau-Ajax. Devyne Rensch is niveau-Cambuur. Hij is altijd de dupe van misverstandjes. En ze hebben nu Anton Gaaei gekocht, ik denk dat hij niet veel beter is', aldus de gewezen spits. Hij had wel iets positiefs gezien, maar het gemopper overheerste. 'Josip Sutalo is een goede speler, die is comfortabel in wat-ie doet. Maar die Carlos Forbs.. die kostte veertien miljoen. Hoe kom je erbij om zoveel uit te geven?'
Ronald de Boer vraagt zich af of de nieuwelingen, vaak niet bekend met Ajax, weten waar ze terecht zijn gekomen, en of technisch directeur Sven Mislintat de zaken niet anders had kunnen aanpakken. 'Een jeugdspeler weet dat er stress is als je een keer verliest of gelijkspeelt bij Ajax. Of die jongens die op het tweede niveau speelden datzelfde gevoel hebben na een gelijkspel bij Fortuna, dat weet ik niet. Of denken ze ja, balen? Ik had liever zes toppers gezien en het gat dan opvullen met opkomende jeugdspelers.'
https://www.vi.nl/nieuws/(...)s-van-niveau-cambuur
Bij vi liepen ze vorig jaar polonaise na 3 wedstrijden in de competitie en die eerste pot tegen Rangers. Ajax 2.0, dat soort termen.quote:Op maandag 4 september 2023 22:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
Je had nog nooit van die gasten gehoord voordat ze naar Ajax kwamen. Probeer eens niet zo uit je nek lullen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 06:51 schreef Sebbeszweet het volgende:
Er is nu zoveel brandhout gekocht, zelfs overmars krijgt dat niet meer verkocht. Denk dat we de komende jaren nog op de blaren moeten zitten. Uiteindelijk zal de jeugd ons weer redden.
Het is inderdaad vrij bizar hoe mensen nu al een mening hebben over de aankopenquote:Op dinsdag 5 september 2023 08:20 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je had nog nooit van die gasten gehoord voordat ze naar Ajax kwamen. Probeer eens niet zo uit je nek lullen.
Wat ik tot nu toe gezien heb van Tahirovic, Sutalo en Mikautadze zit daar best wel potentie in. Gaaie viel goed in maar ook wat te kort om een oordeel te vellen. Avilla, Forbs wat mijn twijfels bij, Akpom te kort gezien.quote:Op dinsdag 5 september 2023 08:26 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Het is inderdaad vrij bizar hoe mensen nu al een mening hebben over de aankopenLekker als een stelletje mongolen elkaar napraten
Mikautadze was wel drama afgelopen zondag hoor. Sutalo echt goed en Tahirovic ben ik ook wel van onder de indruk. De rest is allemaal nog te kort om een oordeel te vellen, je hebt het over een compleet nieuw team. Niet gek dat het dan nog niet loopt. Het enige waar ik me zorgen over maak zijn de uitspraken van Steijn, dat is echt dodelijk voor de samenwerkingquote:Op dinsdag 5 september 2023 08:33 schreef Wotte het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe gezien heb van Tahirovic, Sutalo en Mikautadze zit daar best wel potentie in. Gaaie viel goed in maar ook wat te kort om een oordeel te vellen. Avilla, Forbs wat mijn twijfels bij, Akpom te kort gezien.
quote:Owen Wijndal: ‘We vormen samen zeker de beste linkerkant van Nederland
quote:
Het was Fortuna uit he, geen Real Madrid uit...quote:Op dinsdag 5 september 2023 08:49 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Mikautadze was wel drama afgelopen zondag hoor. Sutalo echt goed en Tahirovic ben ik ook wel van onder de indruk. De rest is allemaal nog te kort om een oordeel te vellen, je hebt het over een compleet nieuw team. Niet gek dat het dan nog niet loopt. Het enige waar ik me zorgen over maak zijn de uitspraken van Steijn, dat is echt dodelijk voor de samenwerking
Ik maak me veel meer ongerust over het feit dat we een TD en een trainer hebben die beiden blijkbaar niet kunnen samenwerken. En het feit dat Mislintat blijkbaar geen haast had met de transfers waardoor je nu eigenlijk je hele voorbereiding voor niks hebt gedraaid.quote:Op dinsdag 5 september 2023 08:26 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Het is inderdaad vrij bizar hoe mensen nu al een mening hebben over de aankopenLekker als een stelletje mongolen elkaar napraten
Vertel nog eens iets wat ik niet weet. Hij wekte een echt goede eerste indruk, zo beter? Ga er maar staan in je eerste wedstrijd met een nieuw team en de aanvoerdersbandquote:Op dinsdag 5 september 2023 08:51 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Het was Fortuna uit he, geen Real Madrid uit...
Dat eerste ben ik wel met je eens, maar dit is dus maanden geleden ook al zo verteld. Wat dat betreft is het niks nieuws. Dat laatste is natuurlijk lastig aangezien de transferperiode vaak pas wat later op gang komt, daarom ben ik ook geen fan van de overlap tussen de competities en transferperiodesquote:Op dinsdag 5 september 2023 09:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik maak me veel meer ongerust over het feit dat we een TD en een trainer hebben die beiden blijkbaar niet kunnen samenwerken. En het feit dat Mislintat blijkbaar geen haast had met de transfers waardoor je nu eigenlijk je hele voorbereiding voor niks hebt gedraaid.
Vind jij dat er achter het aankoopbeleid wel een idee zit?quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:05 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Dat eerste ben ik wel met je eens, maar dit is dus maanden geleden ook al zo verteld. Wat dat betreft is het niks nieuws. Dat laatste is natuurlijk lastig aangezien de transferperiode vaak pas wat later op gang komt, daarom ben ik ook geen fan van de overlap tussen de competities en transferperiodes
Er zitten wat Zerrouki's, Van den Belts en Dilrosunnetjes tussen ja.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Vind jij dat er achter het aankoopbeleid wel een idee zit?
Zit wel een idee achter, of het een goed idee is moet nog blijken, Sutalo kon ik ook nog wel bedenken, Sosa , Mannsverk heb je ook niet teveel fantasie voor nodig, vd Boomen, Tahirovic zijn ook ok, het gaat een beetje om die verrassingen of die goed uit gaan pakken of niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Het moet gewoon een team worden. Dat kost tijd. Dat kan toch niet echt als een verrassing komen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zit wel een idee achter, of het een goed idee is moet nog blijken, Sutalo kon ik ook nog wel bedenken, Sosa , Mannsverk heb je ook niet teveel fantasie voor nodig, vd Boomen, Tahirovic zijn ook ok, het gaat een beetje om die verrassingen of die goed uit gaan pakken of niet.
Vooral niet echt het idee dat ze spelers hebben gehaald die aansluiten bij de speelstijl die Ajax graag hanteert. Al zullen de goede voetballers altijd wel boven komen drijven.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zit wel een idee achter, of het een goed idee is moet nog blijken, Sutalo kon ik ook nog wel bedenken, Sosa , Mannsverk heb je ook niet teveel fantasie voor nodig, vd Boomen, Tahirovic zijn ook ok, het gaat een beetje om die verrassingen of die goed uit gaan pakken of niet.
Ja maar ik weet alleen nog niet of het een goed idee isquote:Op dinsdag 5 september 2023 09:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat er via een omweg en een u-bocht wel een idee achter zit dat de zakken van Mislintwat vult.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Zerouki is gewoon een topaankoop van Feyenoord mocht 1 van de andere middenvelders gebleseerd raken. Bij ajax is de eerste keus niet eens geschikt....quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:28 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Er zitten wat Zerrouki's, Van den Belts en Dilrosunnetjes tussen ja.
Ik denk dat de meeste spelers die nu gehaald zijn geen idee hebben wat Ajax graag als speelstijl zou willen hanteren. Steijn weet het niet, Mislintat komt niet verder dan wat open deuren, dus wie gaat die jongens dan helpen? Taylor?quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Vooral niet echt het idee dat ze spelers hebben gehaald die aansluiten bij de speelstijl die Ajax graag hanteert. Al zullen de goede voetballers altijd wel boven komen drijven.
Ik dacht dat je een analyse had gemaakt van topclubs. Nou zo'n Zerrouki komt daar niet aan de bakquote:Op dinsdag 5 september 2023 09:51 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Zerouki is gewoon een topaankoop van Feyenoord mocht 1 van de andere middenvelders gebleseerd raken. Bij ajax is de eerste keus niet eens geschikt....
Ajax mocht willen dat het zerrouki in de selectie had
Dat is wel humor, dan haal je vorig seizoen al spelers die totaal niet bij het Ajaxvoetbal passen in de vorm van Bassey en Bergwijn en maak je diezelfde fout nu gewoon weer.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste spelers die nu gehaald zijn geen idee hebben wat Ajax graag als speelstijl zou willen hanteren. Steijn weet het niet, Mislintat komt niet verder dan wat open deuren, dus wie gaat die jongens dan helpen? Taylor?
Ik vind dit wel mooi. Je denkt het. Je weet het eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste spelers die nu gehaald zijn geen idee hebben wat Ajax graag als speelstijl zou willen hanteren. Steijn weet het niet, Mislintat komt niet verder dan wat open deuren, dus wie gaat die jongens dan helpen? Taylor?
ja leuk verhaal goserquote:Op dinsdag 5 september 2023 09:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een analyse had gemaakt van topclubs. Nou zo'n Zerrouki komt daar niet aan de bak
Oh wacht klaas kut kut
Wat was het alternatief ten opzichte van zo veel spelers kopen? Daar hebben we allemaal om geschreeuwd. Nu is het een kwestie van afwachten, maar zoals je zegt zijn ze met name in de media al tot de conclusie gekomen dat alles kut is. Supporters gaan er lekker in mee, dat ze bij andere clubs hierom moeten lachen snap ik wel maar als Ajacied moet je hier toch iets rationeler naar kijkenquote:Op dinsdag 5 september 2023 09:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind het allemaal wel een lastig verhaal hoor. Hoeveel teams hebben ooit veel aankopen gedaan en hebben het seizoen succesvol beëindigd? Ik denk al snel aan Chelsea afgelopen seizoen(en) maar ook bijv. AC Milan na de generatie van Seedorf die maar bleven kopen en er niet bovenop kwamen, Liverpool idem ten tijde van selecties met Balotelli in de spits, United nu al een paar jaar…
Persoonlijk geloof ik dat je best spelers kunt kopen, ook uit verschillende landen en met verschillende opleidingen maar dat je dan we creatief moet kunnen denken. Ajax zal altijd neigen naar een 4-3-3 variant met hoge pressing. Dat vereist een bepaald type speler en een bepaalde opleiding. Niet heel spannend maar een Branco die lange ballen wil geven zal die kwaliteit minder kunnen etaleren als je op de helft van de tegenstander speelt. Forbs met zijn snelheid idem. Dan denk ik eerder aan David Silva achtige types die in de kleine ruimte technisch zijn.
Qua aankopen vind ik het wel spannend overigens. Ik vind het logisch om data te gebruiken en geloof ook dat het een indicatie kan zijn van goede prestaties of onder presteren, echter is talent in voetbal soms ook gewoon niet meetbaar maar wel zichtbaar. Een speler met zoveel gevoel in de voeten dat de eerste aanraking direct goed is. Een schijnbeweging om de tegenstander even weg te zetten. Rauw talent.
Lang verhaal kort, ik heb er een hard hoofd in. Ik vind het ook erg onrustig binnen de club waar juist met dit beleid rust van belang is. Je voelt aan alles dat er weinig geduld is om de selectie dit seizoen juist even de ruimte te geven om überhaupt te klikken met elkaar. Zowel vanuit de media als vanuit de staf als vanuit de spelers.
Ben het wel met hem eens dat je meer op zoek moet gaan naar een type speler dan dat nu is gedaan, de enige argumenten die jij geeft zijn 'we moeten maar gewoon afwachten'. Daar zie ik ook niet echt de ratio in.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:04 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Wat was het alternatief ten opzichte van zo veel spelers kopen? Daar hebben we allemaal om geschreeuwd. Nu is het een kwestie van afwachten, maar zoals je zegt zijn ze met name in de media al tot de conclusie gekomen dat alles kut is. Supporters gaan er lekker in mee, dat ze bij andere clubs hierom moeten lachen snap ik wel maar als Ajacied moet je hier toch iets rationeler naar kijken
Maar ken jij Gaaei dan? Avila? Mitakaudze? Borgs? Akpom?quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Ben het wel met hem eens dat je meer op zoek moet gaan naar een type speler dan dat nu is gedaan, de enige argumenten die jij geeft zijn 'we moeten maar gewoon afwachten'. Daar zie ik ook niet echt de ratio in.
Het zegt toch wel genoeg dat we een discussie hebben hierover? Zoals gisteren bij Voetbal Offside werd gezegd - Feyenoord en PSV hengelen spelers binnen die iedereen wel kent, of die zichzelf redelijkerwijs hebben bewezen op een niveau gelijkwaardig aan de Eredivisie (of zelfs Europees).quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind dit wel mooi. Je denkt het. Je weet het eigenlijk niet.
En dat is toch eigenlijk best een behoorlijk risico. Het zijn stuk voor stuk spelers die niemand heeft gezien, waarvan zelfs de scouts afstand nemen, en allemaal binnen gehengeld op voorspraak van de TD die net binnen is. Sorry, maar hoeveel rode vlaggen willen we met zijn allen spotten voordat we het risico van dit beleid onderkennen?quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar ken jij Gaaei dan? Avila? Mitakaudze? Borgs? Akpom?
Ik durf te wedden dat 90% hier hun nog nooit hebben zien spelen. Wij als fans hebben geen idee wat Ajax in huis heeft gehaald.
Onder een trainer die daar op z'n zachtst gezegd ook niet bekend om staat.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:09 schreef Scorpie het volgende:
We hebben dus een TD die net begonnen is zonder Ajax achtergrond die redelijk in isolatie een 12 tal spelers heeft gekocht en we blijven hier dan maar volhouden dat het vast wel Ajax-waardige spelers zijn of in ieder geval het Ajax spelletje zich kunnen eigen maken.
Het enige alternatief is de jeugd erin gooien. Daar is het niveau ook twijfelachtig maar heb je als voordeel dat zij het systeem en de verwachtingen kennen en dat het publiek een langere adem heeft. Ik denk gewoon dat het belang van een fundament niet onderschat moet worden. Cultuurbewakers klinkt wat gaar maar zij zijn wel belangrijk binnen een team en die hebben we nu niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:04 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Wat was het alternatief ten opzichte van zo veel spelers kopen? Daar hebben we allemaal om geschreeuwd. Nu is het een kwestie van afwachten, maar zoals je zegt zijn ze met name in de media al tot de conclusie gekomen dat alles kut is. Supporters gaan er lekker in mee, dat ze bij andere clubs hierom moeten lachen snap ik wel maar als Ajacied moet je hier toch iets rationeler naar kijken
Nouja die Avila liet zondag zo'n 15 ballen 3 meter van zijn voeten afstuiteren. Dan kan je roepen dat ze gewoon aan elkaar moeten wennen maar dat is toch wat meer basistechniek.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar ken jij Gaaei dan? Avila? Mitakaudze? Borgs? Akpom?
Ik durf te wedden dat 90% hier hun nog nooit hebben zien spelen. Wij als fans hebben geen idee wat Ajax in huis heeft gehaald.
Ik wil niet zeggen dat de aankopen kut zijn want dat weten we simpelweg niet. Maar wat we wel weten is dat dit geen transfers zijn die breed gedragen zijn binnen de club - iets wat best wel zorgen baart.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:04 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Het is riskant ja, maar noem dan spelers die Ajax had moeten halen en bekend zijn voor algemene publiek? PSV en Feyenoord-spelers uitgesloten uiteraard. Dan kom je wel op een heel karig lijstje. Ik vind het eigenlijk juist lachwekkend dat Steijn nu loopt te klagen in media. Steijn is een passant. Het is zeer verstandig dat een TD het beleid doorvoert en niet een trainer die vorig jaar bij Sparta zat.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zegt toch wel genoeg dat we een discussie hebben hierover? Zoals gisteren bij Voetbal Offside werd gezegd - Feyenoord en PSV hengelen spelers binnen die iedereen wel kent, of die zichzelf redelijkerwijs hebben bewezen op een niveau gelijkwaardig aan de Eredivisie (of zelfs Europees).
Bij Ajax moet dat maar afgewacht worden - en dan niet bij 1, maar bij zo ongeveer alle 11. Het zijn met uitzondering van Sutalo allemaal spelers die ofwel nog niks bewezen hebben ofwel op een lager niveau een uitzonderlijk seizoen hebben gedraaid. Dat is natuurlijk best wel bijzonder en riekt meer naar een experiment dan uitgekiend beleid. Zeker als je dat combineert met het feit dat het scoutingsapparaat blijkbaar niet functioneert, Mislintat zijn eigen plan heeft getrokken en Steijn publiekelijk heeft gezegd dat dit niet zijn aankopen zijn geweest.
We hebben dus een TD die net begonnen is zonder Ajax achtergrond die redelijk in isolatie een 12 tal spelers heeft gekocht en we blijven hier dan maar volhouden dat het vast wel Ajax-waardige spelers zijn of in ieder geval het Ajax spelletje zich kunnen eigen maken.
Sorry, maar ik ben toch wel geneigd om dit een zeer risicovol experiment te noemen met een hele hoge kans op totale mislukking, gedreven door Mislintat. Je mag wat mij betreft de positiviteitsguru blijven, ik heb er helaas een hard hoofd in.
Volgens de mannen van Voetbal Offside en de Telegraaf inderdaad. We weten van laatste dat die overal naast hebben gezeten.quote:En dat is toch eigenlijk best een behoorlijk risico. Het zijn stuk voor stuk spelers die niemand heeft gezien, waarvan zelfs de scouts afstand nemen, en allemaal binnen gehengeld op voorspraak van de TD die net binnen is. Sorry, maar hoeveel rode vlaggen willen we met zijn allen spotten voordat we het risico van dit beleid onderkennen?
Mislintat stelt Steijn aan, haalt vervolgens spelers die Steijn blijkbaar niet ziet zitten en dat komt door Steijn naar buiten, dat is niet sterk.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is riskant ja, maar noem dan spelers die Ajax had moeten halen en bekend zijn voor algemene publiek? PSV en Feyenoord-spelers uitgesloten uiteraard. Dan kom je wel op een heel karig lijstje. Ik vind het eigenlijk juist lachwekkend dat Steijn nu loopt te klagen in media. Steijn is een passant. Het is zeer verstandig dat een TD het beleid doorvoert en niet een trainer die vorig jaar bij Sparta zat.
Ik begreep juist dat er wel geluisterd is naar de scouting maar dat die spelers niet altijd haalbaar waren. Mislintat heeft wellicht risico's genomen maar hij moet wel. Er is geen andere club die gewoon een hele basiselftal aan nieuwe spelers haalt. Meestal is het stuk makkelijker om 2 a 3 in te passen wat gebeurt bij PSV of Feyenoord.
[..]
Volgens de mannen van Voetbal Offside en de Telegraaf inderdaad. We weten van laatste dat die overal naast hebben gezeten.
Ik vind het ook frappant om het op Mislintat af te schuiven. Je ziet bij PSV direct de hand van Peter Bosz. Direct hoog druk zetten en aanvallend voetbal. Ik heb nog niet gezien wat Steijn kan. Als je het mij vraagt heeft Steijn nu meer te bewijzen dan Mislintat.
Bij Ten Hag zaten de meesten hier na drie wedstrijden ook TEN HAG OUT te roepen.... Zeer voorbarig.
Je wil als voetbalclub een bepaald type voetbal spelen, dan zoek je daar als directie/technische staf een trainer bij en vervolgens gaat de technische staf samen met een trainer kijken naar spelers die daar weer het beste in passen. Volgens mij ging het bij stap 1 al verkeerd daar Steijn bij zijn clubs toch vooral een pragmaticus bleek die bijvoorbeeld bij Sparta ook net zo graag alle ballen op die lange voorin hanteerde.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is riskant ja, maar noem dan spelers die Ajax had moeten halen en bekend zijn voor algemene publiek? PSV en Feyenoord-spelers uitgesloten uiteraard. Dan kom je wel op een heel karig lijstje. Ik vind het eigenlijk juist lachwekkend dat Steijn nu loopt te klagen in media. Steijn is een passant. Het is zeer verstandig dat een TD het beleid doorvoert en niet een trainer die vorig jaar bij Sparta zat.
Ik begreep juist dat er wel geluisterd is naar de scouting maar dat die spelers niet altijd haalbaar waren. Mislintat heeft wellicht risico's genomen maar hij moet wel. Er is geen andere club die gewoon een hele basiselftal aan nieuwe spelers haalt. Meestal is het stuk makkelijker om 2 a 3 in te passen wat gebeurt bij PSV of Feyenoord.
[..]
Volgens de mannen van Voetbal Offside en de Telegraaf inderdaad. We weten van laatste dat die overal naast hebben gezeten.
Ik vind het ook frappant om het op Mislintat af te schuiven. Je ziet bij PSV direct de hand van Peter Bosz. Direct hoog druk zetten en aanvallend voetbal. Ik heb nog niet gezien wat Steijn kan. Als je het mij vraagt heeft Steijn nu meer te bewijzen dan Mislintat.
Dat is niet sterk van Steijn inderdaad. Die man moet zijn mond houden en zijn werk doen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mislintat stelt Steijn aan, haalt vervolgens spelers die Steijn blijkbaar niet ziet zitten en dat komt door Steijn naar buiten, dat is niet sterk.
Van Steijn is dat inderdaad helemaal stupide maar Mislintat had dergelijke frictie van tevoren al moeten voorkomen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is niet sterk van Steijn inderdaad. Die man moet zijn mond houden en zijn werk doen.
Steijn kan een lijstje aanleveren maar het is niet gegarandeerd dat hij die spelers krijgt. We weten ook helemaal niet welke spelers Steijn wil hebben. Komt ie straks aanzetten met Vito van Crooij of Tobias Lauritsen...
Ik mag hopen dat Mislintat hem op matje heeft geroepen. Hij kan niet van te voren weten dat Steijn opeens uit school klapt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van Steijn is dat inderdaad helemaal stupide maar Mislintat had dergelijke frictie van tevoren al moeten voorkomen.
Die ziet natuurlijk van mijlenver al aankomen dat dit misgaat, als er dan ook nog eens geen klankbord is in de vorm van een algemeen directeur moet je iets. Al is dit wel heel snel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Mislintat hem op matje heeft geroepen. Hij kan niet van te voren weten dat Steijn opeens uit school klapt.
Het beslismodel aangaande het aantrekken van spelers had wat deliberatiever gemoeten. Wanneer Mislintat merkt dat Steijn het niet zo ziet zitten in de nieuwe aankopen moet Mislintat een beetje op hem inpraten. Ik snap dat doordat Mislintat nieuw is en door linguistieke en culturele barrieres Steijns onvrede waarschijnlijk niet snel aankomt bij Sven dus dat kan in de toekomst verbeteren maar voor nu is dat vrij problematisch dat de TD tekort schiet in de communicatie.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Mislintat hem op matje heeft geroepen. Hij kan niet van te voren weten dat Steijn opeens uit school klapt.
Het blijft toch wel erg bijzonder dat een TD uitspreekt voor de titel te gaan terwijl de trainer 2 uur later zegt dat hij opgescheept zit met een selectie waar hij zelf zeer weinig inspraak op heeft gehad en eigenlijk geen idee heeft wat elke nieuwe speler's kwaliteit nou precies is. Die 2 zitten duidelijk niet op 1 lijn en de verwachtingen zijn ook nog eens onrealistisch.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Natuurlijk, overal clowns op verschillende functies. Snel wegquote:Op dinsdag 5 september 2023 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tadic had zijn oor wel goed te luisteren gelegd in juli, die zag dit al van mijlenver aankomen.
Eens, maar waar ik me dan wel zorgen om maak is dat Steijn getuige zijn opmerkingen de handdoek al half in de ring aan het gooien is, dan heb je best wel een probleem als je een coach hebt die er geen zin in lijkt te hebben om een team te gaan creëren.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
De jongens hebben niet een keer met elkaar kunnen trainen. Geef ze nog even tijd
Het is wel aan Steijn om te bewijzen dat hij patronen, en dan vooral aanvalspatronen, er snel in kan krijgen.
Tadic zag helemaal niets aankomen, net als Berghuis. Die 2 maakten zich zorgen dat ze met dezelfde spelers als vorig seizoen opgescheept zouden worden en als er nou 1 ding niet is gebeurd is dat we met de selectie van vorig jaar zitten opgescheept.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tadic had zijn oor wel goed te luisteren gelegd in juli, die zag dit al van mijlenver aankomen.
Prima post. Al zou Van den Boomen toch echt wel de kwaliteit moeten bezitten om mee te kunnen met dit Ajax. Bij Toulouse speelt men toch echt niet elke wedstrijd op de counter voor zover mij bekend is. Het heeft er natuurlijk ook mee te maken in welk team je komt. Dat zie je aan Schouten bij PSV, die komt van een Italiaanse laagvlieger en speelt bij PSV probleemloos mee alsof hij de afgelopen jaren niet anders heeft gedaan.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind het allemaal wel een lastig verhaal hoor. Hoeveel teams hebben ooit veel aankopen gedaan en hebben het seizoen succesvol beëindigd? Ik denk al snel aan Chelsea afgelopen seizoen(en) maar ook bijv. AC Milan na de generatie van Seedorf die maar bleven kopen en er niet bovenop kwamen, Liverpool idem ten tijde van selecties met Balotelli in de spits, United nu al een paar jaar…
Persoonlijk geloof ik dat je best spelers kunt kopen, ook uit verschillende landen en met verschillende opleidingen maar dat je dan we creatief moet kunnen denken. Ajax zal altijd neigen naar een 4-3-3 variant met hoge pressing. Dat vereist een bepaald type speler en een bepaalde opleiding. Niet heel spannend maar een Branco die lange ballen wil geven zal die kwaliteit minder kunnen etaleren als je op de helft van de tegenstander speelt. Forbs met zijn snelheid idem. Dan denk ik eerder aan David Silva achtige types die in de kleine ruimte technisch zijn.
Qua aankopen vind ik het wel spannend overigens. Ik vind het logisch om data te gebruiken en geloof ook dat het een indicatie kan zijn van goede prestaties of onder presteren, echter is talent in voetbal soms ook gewoon niet meetbaar maar wel zichtbaar. Een speler met zoveel gevoel in de voeten dat de eerste aanraking direct goed is. Een schijnbeweging om de tegenstander even weg te zetten. Rauw talent.
Lang verhaal kort, ik heb er een hard hoofd in. Ik vind het ook erg onrustig binnen de club waar juist met dit beleid rust van belang is. Je voelt aan alles dat er weinig geduld is om de selectie dit seizoen juist even de ruimte te geven om überhaupt te klikken met elkaar. Zowel vanuit de media als vanuit de staf als vanuit de spelers.
Loopt er op Vos na, überhaupt wat rond in de jeugd dat iets van potentie heeft?quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het enige alternatief is de jeugd erin gooien. Daar is het niveau ook twijfelachtig maar heb je als voordeel dat zij het systeem en de verwachtingen kennen en dat het publiek een langere adem heeft. Ik denk gewoon dat het belang van een fundament niet onderschat moet worden. Cultuurbewakers klinkt wat gaar maar zij zijn wel belangrijk binnen een team en die hebben we nu niet.
Misschien zal men dus ook eens de spelers moeten gaan afstellen op het spel in plaats van een soort utopie na te jagen waar momenteel de selectie gewoon niet voor hebt. Zo is er met jongens als Bergwijn, Forbs, Brobbey, Akpom en Mikautadze behoorlijk wat snelheid in de ploeg, dat moet je toch kunnen benutten.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja die Avila liet zondag zo'n 15 ballen 3 meter van zijn voeten afstuiteren. Dan kan je roepen dat ze gewoon aan elkaar moeten wennen maar dat is toch wat meer basistechniek.
Zelfs op de youtubecompilaties kon je al zien dat Forbs een speler is die ruimte nodig heeft. Precies de reden dat zo'n Bergwijn niet echt rendeert bij Ajax (al zal die ongetwijfeld een paar klasses beter zijn, dus waarom haal je dan die Forbs). Van den Boomen heeft in zijn hele carrière alleen maar bij pauperclubs gespeeld die op de counter spelen en waar zijn lange bal en tevens zijn enige wapen van pas kwam. Dan hoef je er ook niet echt een raketgeleerde voor te zijn dat dat bij Ajax niet gaat werken toch.
Akpom en die Georgier zijn helemaal een raadsel wat ze daar nou precies mee willen. Een eind twintiger die nooit verder is gekomen dan Middlesbrough en een volgens mij wel talentvolle dwerg die vooral in de spits goed speelt.
En dan laat ik die wandelende baksteen genaamd Medic maar met rust, want dat is toch meer een backup.
Uiteindelijk kan Steijn er wel een vies counterploegje van maken ja, heb je ook best de spelers voor. Maar dan wens ik je succes tegen pak 'em beet 11 van de 17 ploegen in de eredivisie die jou dan gewoon de bal laten en een muur gaan optrekken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima post. Al zou Van den Boomen toch echt wel de kwaliteit moeten bezitten om mee te kunnen met dit Ajax. Bij Toulouse speelt men toch echt niet elke wedstrijd op de counter voor zover mij bekend is. Het heeft er natuurlijk ook mee te maken in welk team je komt. Dat zie je aan Schouten bij PSV, die komt van een Italiaanse laagvlieger en speelt bij PSV probleemloos mee alsof hij de afgelopen jaren niet anders heeft gedaan.
[..]
Loopt er op Vos na, überhaupt wat rond in de jeugd dat iets van potentie heeft?
[..]
Misschien zal men dus ook eens de spelers moeten gaan afstellen op het spel in plaats van een soort utopie na te jagen waar momenteel de selectie gewoon niet voor hebt. Zo is er met Bergwijn, Forbs, Brobbey, Akpom en Mikautadze gewoon behoorlijk wat snelheid in de ploeg, dat moet je toch kunnen benutten.
Dat doen die 11 ploegen nu ook al.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteindelijk kan Steijn er wel een vies counterploegje van maken ja, heb je ook best de spelers voor. Maar dan wens ik je succes tegen pak 'em beet 11 van de 17 ploegen in de eredivisie die jou dan gewoon de bal laten en een muur gaan optrekken.
Dat zag je al tegen Excelsior en Ludogerets. Je mist gewoon de creatieve spelers die in de weinige ruimte die je krijgt het verschil kunnen maken. We hebben de laatste die dat kon verkocht aan West Ham voor 40 miljoen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteindelijk kan Steijn er wel een vies counterploegje van maken ja, heb je ook best de spelers voor. Maar dan wens ik je succes tegen pak 'em beet 11 van de 17 ploegen in de eredivisie die jou dan gewoon de bal laten en een muur gaan optrekken.
Precies mijn punt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat doen die 11 ploegen nu ook al.
De meeste ploegen in Nederland proberen toch wel wat te creëren, daar staat de Eredivisie ook bekend om. Dat is echt geen competitie met vijftien Getafe's of zo. Wat directer voetbal, waarbij de omschakeling een wapen is, heeft PSV vaak genoeg een kampioenschap opgeleverd. Ik zou dus niet weten waarom Ajax dat niet zou kunnen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Het klopt ook niet helemaal wat er hier gezegd wordt, ook de topploegen maken de meeste goals in de omschakeling. Het gaat vaak om de eerste goal waarin de ruimtes wat kleiner zijn, maar dan moet je niet alleen voorin aardig spelen maar ook van achteruit de bal goed rondspelen, nu is het allemaal wat te voorspelbaar en nog makkelijk te verdedigen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste ploegen in Nederland proberen toch wel wat te creëren, daar staat de Eredivisie ook bekend om. Dat is echt geen competitie met vijftien Getafe's of zo. Wat directer voetbal, waarbij de omschakeling een wapen is, heeft PSV vaak genoeg een kampioenschap opgeleverd. Ik zou dus niet weten waarom Ajax dat niet zou kunnen.
Zou prima kunnen maar dan had je daar denk ik wel direct aan het begin mee moeten beginnen. Als dat de visie is van de trainer prima. Daarvoor haal je 'm om die spelopvatting er in te slijpen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste ploegen in Nederland proberen toch wel wat te creëren, daar staat de Eredivisie ook bekend om. Dat is echt geen competitie met vijftien Getafe's of zo. Wat directer voetbal, waarbij de omschakeling een wapen is, heeft PSV vaak genoeg een kampioenschap opgeleverd. Ik zou dus niet weten waarom Ajax dat niet zou kunnen.
Die 2 weken erna heb je ook niet want de meeste spelers zijn er niet maar eens dat hij het simpeler had moeten houden als je de meeste spelers maar 1 dag op de training hebt gehad.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:59 schreef Wotte het volgende:
[..]
Zou prima kunnen maar dan had je daar denk ik wel direct aan het begin mee moeten beginnen. Als dat de visie is van de trainer prima. Daarvoor haal je 'm om die spelopvatting er in te slijpen.
Ik zie nu een trainer die een vrij duidelijke manier van spelen in de voorbereiding en eerste wedstrijden hanteert. Vervolgens een zaadpot speelt en in de volgende wedstrijd zijn spelopvatting overboord gooit. Als hij meent dat het voor het team beter is prima.
Ik heb alleen grote vraagtekens bij de timing. Waarom ga je de laatste wedstrijd voor de interlandbreak je strategie omgooien terwijl je er ma twee weken hebt om het er in te slijpen.
Van 1 jaar naar een half jaar, nog steeds wel lang maar goed.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is wel heel laat. Jammer.
Dan ben je gewoon ongeschikt voor de druk die er bij een topclub komt kijken, ben ik bang aldus mijn edit.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die 2 weken erna heb je ook niet want de meeste spelers zijn er niet maar eens dat hij het simpeler had moeten houden als je de meeste spelers maar 1 dag op de training hebt gehad.
Ik zie een trainer die in de laatste twee weken van de transferperiode zijn twee beste spelers verliest, de eerste keeper aan een blessure en even doodleuk acht nieuwe spelers mag gaan inpassen. Velen waar hij naar het schijnt niet eens om heeft gevraagd. Dan kun je wel spreken over vasthouden aan een spelopvatting, maar dat heeft dan allemaal weinig zin meer.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:59 schreef Wotte het volgende:
[..]
Zou prima kunnen maar dan had je daar denk ik wel direct aan het begin mee moeten beginnen. Als dat de visie is van de trainer prima. Daarvoor haal je 'm om die spelopvatting er in te slijpen.
Ik zie nu een trainer die een vrij duidelijke manier van spelen in de voorbereiding en eerste wedstrijden hanteert. Vervolgens een zaadpot speelt en in de volgende wedstrijd zijn spelopvatting overboord gooit. Als hij meent dat het voor het team beter is prima.
Ik heb alleen grote vraagtekens bij de timing. Waarom ga je de laatste wedstrijd voor de interlandbreak je strategie omgooien terwijl je er ma twee weken hebt om het er in te slijpen.
Officieel, ik kan me voorstellen dat hij gewoon al werkt maar Van Halst de krabbels laat zetten.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van 1 jaar naar een half jaar, nog steeds wel lang maar goed.
Ik ken Steijn verder (nog) niet als trainer dus ook wat moeilijk om te beoordelen in die korte tijd met zoveel nieuwe spelers maar afgelopen weekend heeft hij geen sterke beurt gemaakt zowel op het veld als naast het veld.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon ongeschikt voor de druk die er bij een topclub komt kijken, ben ik bang aldus mijn edit.
Kan er niet zoveel anders van maken. Er zijn maar weinig trainers die overleven als ze beginnen te zwalken. Die passmap spreekt boekdelen die gasten weten niet wat de bedoeling is.
Van Halstquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Officieel, ik kan me voorstellen dat hij gewoon al werkt maar Ten Hag de krabbels laat zetten.
In ieder geval wel voor het nieuwe seizoen en dus niet na de zomer transferperiode. Lijkt me na afgelopen zomer wel belangrijk. Dus wat dat betreft is dat half jaar eerder wel een winst.quote:
Maar juist dan moet je het toch versimpelen en behapbaar maken. Daarbij is het een keuze om direct met de nieuwelingen te spelen en dan ook nog eens een ander systeem te hanteren.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie een trainer die in de laatste twee weken van de transferperiode zijn twee beste spelers verliest, de eerste keeper aan een blessure en even doodleuk acht nieuwe spelers mag gaan inpassen. Velen waar hij naar het schijnt niet eens om heeft gevraagd. Dan kun je wel spreken over vasthouden aan een spelopvatting, maar dat heeft dan allemaal weinig zin meer.
Is er ook een fatsoenlijke bron, 1 die wel iets van betrouwbaar isquote:
Zou zomaar kunnen ja.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:27 schreef bbuddybb het volgende:
Fallentein: “De spelers grappen over het Engels van Maurice Steijn.”![]()
Dit is ook wel uitermate pijnlijk.quote:Perez sluit zich aan bij zijn collega aan tafel en komt met een anekdote over het aantrekken van Gaaei, die voor een bedrag van circa 4,5 miljoen euro de overstap maakte van het Deense Viborg FF en voor vijf seizoenen tekende. “Dat is wel een mooi verhaal. De Deense Ajax-scout belt echt iedereen op om te zeggen dat hij niets met de transfer van Gaaei te maken heeft, haha.”
“Hij wordt er namelijk door de mensen in de voetbalwereld op aangekeken”, vervolgt Perez. “Mensen vragen zich af: hoezo heb je hém aangeboden bij Ajax?! Maar hij zegt dus dat hij er niets mee te maken heeft. Dat zegt wel iets over het beleid. De scout die dus de vinger op de pols heeft en alle spelers volgt gewoon wordt gepasseerd”, besluit de analist.
Die zullen ook gemaakt worden over Ten Hag en Van Gaal gok ik zoquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:27 schreef bbuddybb het volgende:
Fallentein: “De spelers grappen over het Engels van Maurice Steijn.”![]()
Eerlijk gezegd vind ik het extreem moeilijk om al die verhalen te geloven. Ieder analist wil heel graag iets roepen over teloorgang van Ajax. Er zijn een hoop mensen door de mand gevallen afgelopen tijd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is ook wel uitermate pijnlijk.
Pijnlijk oncollegiaal ookquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is ook wel uitermate pijnlijk.
Dat de scouting niet met elkaar door 1 deur kan is al langer bekend dus daar zullen ook wel koppen gaan rollen.quote:
bijna de scène uit Moneyball waarin Bean zijn scouting afbrandde maar dan omgekeerdquote:
Dat mag Kroes gaan regelen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat de scouting niet met elkaar door 1 deur kan is al langer bekend dus daar zullen ook wel koppen gaan rollen.
Nooit op de korte termijn natuurlijk. En dat is waar de schoen wringt voor Ajax. Het elftal moet gaan draaien, maar door de interne chaos moet Steijn nu aan de slag met een groep die hij liever anders samengesteld had gezien. Als het 'm al lukt, kost dat zeker 2-3 maanden en waarschijnlijk langer. Dan ben je al uitgeschakeld voor Europees voetbal en mogelijk ook al op aanzienlijke achterstand geraakt voor de eerste twee plekken in de competitie.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:40 schreef marcb1974 het volgende:
Een eigen interne opleiding op oud-spelers op te leiden richting voor een baan binnen de club. Zou dit iets kunnen helpen?
https://www.ajax.nl/artik(...)ct-voor-oud-spelers/
Dat verwacht ik ook niet. En dit gaat nou juist even NIET om het elftal maar om de club in zijn geheel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nooit op de korte termijn natuurlijk. En dat is waar de schoen wringt voor Ajax.
Dat is leuk, maar de club is wat mij betreft Ajax 1. Daar moeten de resultaten komen en daarvoor kopen mensen de seizoenskaarten. Niet om alle initiatieven daaromheen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:51 schreef marcb1974 het volgende:
En dit gaat nou juist even NIET om het elftal maar om de club in zijn geheel.
Ik denk dat het zomaar einde oefening is na een afgang tegen Twente en Feyenoord. Eerst krijgt hij nog een behoorlijke spanking van Marseillequote:Op dinsdag 5 september 2023 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nooit op de korte termijn natuurlijk. En dat is waar de schoen wringt voor Ajax. Het elftal moet gaan draaien, maar door de interne chaos moet Steijn nu aan de slag met een groep die hij liever anders samengesteld had gezien. Als het 'm al lukt, kost dat zeker 2-3 maanden en waarschijnlijk langer. Dan ben je al uitgeschakeld voor Europees voetbal en mogelijk ook al op aanzienlijke achterstand geraakt voor de eerste twee plekken in de competitie.
Ik denk dat Steijn dit ook aanvoelt (hij is niet achterlijk natuurlijk) en daarom eerder zijn conclusies zal trekken. Mede ook omdat de media en achterban al zeer negatief zijn over het ontstane plaatje nu. Het zou me niks verbazen als hij uiterlijk eind oktober - na de wedstrijd uit tegen PSV - weg is.
Als ik kijk naar het programma tot die tijd:
Twente - Ajax
Ajax - Marseille
Ajax - Feyenoord
Ajax - Volendam
RKC - Ajax
AEK Athene - Ajax
Ajax - AZ
Utrecht - Ajax
Brighton - Ajax
PSV - Ajax
Ik houd er ernstig rekening mee.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:52 schreef Scorpie het volgende:
Ik denk dat het zomaar einde oefening is na een afgang tegen Twente en Feyenoord.
Valt in principe onder de TD, is al een eerste stap gezet met De lang als hoofdscout, die Van der Zee zit er nog steeds, die hebben ze een keer willen ontslaan maar is niet gelukt, maar die is 67 dus dat zal niet heel lang meer durenquote:
Oh jaquote:
VBL / POLL: Binnen hoeveel maanden wordt Stein ontstagen?quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat het zomaar einde oefening is na een afgang tegen Twente en Feyenoord. Eerst krijgt hij nog een behoorlijke spanking van Marseilledrie verliespotten, 10 tegendoelpunten, 0 doelpunten gemaakt. Zoiets denk, en dan is het gewoon klaar voor hem.
Dan is ajax bijna een jaar verderquote:
Psv-Ajax gaat hij niet halen in elk geval.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nooit op de korte termijn natuurlijk. En dat is waar de schoen wringt voor Ajax. Het elftal moet gaan draaien, maar door de interne chaos moet Steijn nu aan de slag met een groep die hij liever anders samengesteld had gezien. Als het 'm al lukt, kost dat zeker 2-3 maanden en waarschijnlijk langer. Dan ben je al uitgeschakeld voor Europees voetbal en mogelijk ook al op aanzienlijke achterstand geraakt voor de eerste twee plekken in de competitie.
Ik denk dat Steijn dit ook aanvoelt (hij is niet achterlijk natuurlijk) en daarom eerder zijn conclusies zal trekken. Mede ook omdat de media en achterban al zeer negatief zijn over het ontstane plaatje nu. Het zou me niks verbazen als hij uiterlijk eind oktober - na de wedstrijd uit tegen PSV - weg is.
Als ik kijk naar het programma tot die tijd:
Twente - Ajax
Ajax - Marseille
Ajax - Feyenoord
Ajax - Volendam
RKC - Ajax
AEK Athene - Ajax
Ajax - AZ
Utrecht - Ajax
Brighton - Ajax
PSV - Ajax
Echt wanbeleid is dat jij hier mag blijven schreeuwen, maar het zal met Ajax eerder goed komen dan met FOK.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dan is ajax bijna een jaar verder
Dit kan toch niet bij een beursgenoteerde bedrijf
ajax zou az 5 - 10 miljoen moeten betalen en deze redder in nood gelijk moeten halen
dit noem ik echt wanbeleid
Los van zijn geschreeuw, ik zou denk ik gezien wat er nu allemaal speelt toch ook wel een belletje plegen naar AZ en vragen of hij niet wat eerder kan beginnen en zo ja wat het zou moeten kosten.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Echt wanbeleid is dat jij hier mag blijven schreeuwen, maar het zal met Ajax eerder goed komen dan met FOK.
quote:AZ meldt dinsdag in een verklaring dat het concurrentiebeding eventueel eerder kan worden opgeheven, afhankelijk van de manier waarop de gesprekken met Ajax verlopen. Volgens AZ werd vanuit Amsterdam niet gereageerd toen er contact werd gezocht, nadat bekend was geworden dat Ajax van plan was Kroes aan te stellen.
Hoe bedoel je dom? Je mist een hoop context bij dit bericht. Wellicht dat AZ het onderste uit de kan wou halen en onrealistische zaken vroeg.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja nogal dom. Hoe eerder hij kan beginnen hoe beter.
Dit ja en we weten ook niet wat Kroes tegen Ajax heeft gezegd, misschien wel ik los dat zelf wel op, het is ook iets tussen AZ en Kroes.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:00 schreef Mestreech1990 het volgende:
W
[..]
Hoe bedoel je dom? Je mist een hoop context bij dit bericht. Wellicht dat AZ het onderste uit de kan wou halen en onrealistische zaken vroeg.
Misschien had Ajax Wijndal moeten aanbiedenquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:00 schreef Mestreech1990 het volgende:
W
[..]
Hoe bedoel je dom? Je mist een hoop context bij dit bericht. Wellicht dat AZ het onderste uit de kan wou halen en onrealistische zaken vroeg.
Die heeft nu 3 trainers gehad die hem niet aan de praat kregen, benieuwd of het Van Bommel wel lukt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:02 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Misschien had Ajax Wijndal moeten aanbieden
Vorig jaar 32 wedstrijden gespeeld in de Eredivisie.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die heeft nu 3 trainers gehad die hem niet aan de praat kregen, benieuwd of het Van Bommel wel lukt.
En hoe...quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vorig jaar 32 wedstrijden gespeeld in de Eredivisie.
Hoe slecht is de rest danquote:
Ajax is niet eens in gesprek gegaan met AZ tjap.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:00 schreef Mestreech1990 het volgende:
W
[..]
1 bron is geen bron tenzij je graag iets wil horen/lezen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:00 schreef Mestreech1990 het volgende:
W
[..]
Omdat er niemand was om de telefoon op te nemen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ajax is niet eens in gesprek gegaan met AZ tjap.
Kale Clown Jan kan nu toch wel zijn mobieltje pakken ?quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat er niemand was om de telefoon op te nemen.
Ik hoop dat hij zijn piero er dan ook weer bij pakt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kale Clown Jan kan nu toch wel zijn mobieltje pakken ?
Ze moeten bij Pier 10 zijn, maar het blijft afhankelijk van wat Kroes zelf met Ajax heeft afgesproken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kale Clown Jan kan nu toch wel zijn mobieltje pakken ?
Teveel creatieve geesten voor Dickie 2quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De nieuwe bijdrage van de Azijnbode is werkelijk hilarisch.
https://www.voetbalzone.n(...)ntat-weigerde/423728
Toevallig allemaal namen die via de T in de media zijn gekomen, Steijn is flink aan het lekken geweest deze zomer.quote:“Steijn wilde graag Almada, kwam niet”, zo vervolgt Verweij zijn opsomming. “Voor Tahirovic had je Schouten kunnen halen. In plaats van Ávila en Sosa wilde Maurice Steijn Tagliafico halen. Steijn wilde Olij hebben, maar ze halen een keeper van acht miljoen euro uit Duitsland. Voor Medic had je Davinson Sánchez kunnen halen. Voor Gaaei kon je Dest krijgen en voor Mikautadze, Stengs. Voor Akpom Ziyech en voor Mannsverk, Van de Beek.”
Almada, Tagliafico en Ziyech te duur, Dest voldoet niet, Olij oke, Medic is back-up van Satulo, daar wil je geen Sanchez, Stengs is matig en Vd Beek speelt op een andere plek dan Mannsverk. Goed stuk welquote:Op dinsdag 5 september 2023 14:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Toevallig allemaal namen die via de T in de media zijn gekomen, Steijn is aan het lekken...
Daarnaast leuk Tagliafico, Ziyech, Dest, vd Beek en Sanchez maar dat zijn allemaal ex-spelers die niet beter zijn geworden sinds ze weggingen bij Ajax. Het zou het soort wanbeleid zijn waar Feyenoord ooit bijna aan onderdoor is gegaan.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Almada, Tagliafico en Ziyech te duur, Dest voldoet niet, Olij oke, Medic is back-up van Satulo, daar wil je geen Sanchez, Stengs is matig en Vd Beek speelt op een andere plek dan Mannsverk. Goed stuk wel
Ziyech en Tagliafico had ik nog wel zien zitten. vd Beek en Sanchez al niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daarnaast leuk Tagliafico, Ziyech, Dest, vd Beek en Sanchez maar dat zijn allemaal ex-spelers die niet beter zijn geworden sinds ze weggingen bij Ajax. Het zou het soort wanbeleid zijn waar Feyenoord ooit bijna aan onderdoor is gegaan.
Die rol zie ik nu weggelegd voor Sutalo en Berghuis. De rest heeft die uitstraling niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ziyech en Tagliafico had ik nog wel zien zitten. vd Beek en Sanchez al niet.
Wat ik mis in dit team wat er nu staat is juist 1 of 2 van die teruggekeerde spelers, een Blind zeg maar, of Tadic (al keerde die niet terug) die de boel op sleeptouw kan nemen.
Sutalo misschien, Berghuis heeft het al jaren niet gedaan, die gaat het dan nu ook niet kunnen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die rol zie ik nu weggelegd voor Sutalo en Berghuis. De rest heeft die uitstraling niet.
Wat een slechte opsomming. Meer dan de helft is niet haalbaar wegens een te hoog salaris. Dest en Stengs zijn absoluut geen meerwaarde. Sanchez in plaats van Medic is helemaal een debiele vergelijking. Het salaris van Sanchez alleen is waarschijnlijk al het dubbele van Medic zijn transfersom en salaris samen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Toevallig allemaal namen die via de T in de media zijn gekomen, Steijn is flink aan het lekken geweest deze zomer.
Wat een kutnamen trouwens (op Almada na), snap dat Mislintat dat niet serieus nam.
Boerenkoolbord op schoot scouting van de T. GENOTquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De nieuwe bijdrage van de Azijnbode is werkelijk hilarisch.
https://www.voetbalzone.n(...)ntat-weigerde/423728
Wil toch ook wel die Mannsverk in actie zien. Die kan zomaar beter zijn dan Tahirovicquote:Op dinsdag 5 september 2023 14:55 schreef Heeinz het volgende:
Voordeel is wel dat we naar mijn mening een erg sterke verdedigende driehoek hebben met Hato, Sutalo en Tahirovic, aangevuld met Avila/Sosa en Gaaie. Dan is het hopen op een paar opvliegingen van de voorste 4 om toch iets van resultaat te behalen
Denk eerder die Noor als VM, Mannsverk, dan Sosa op lb, dan is je zwakke schakel op rechts met Rensch en kan je op het middenveld Tahirovic met Mannsverk en een aanvaller als 10 of vd Boomen met een wat conservatievere 10.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:55 schreef Heeinz het volgende:
Voordeel is wel dat we naar mijn mening een erg sterke verdedigende driehoek hebben met Hato, Sutalo en Tahirovic, aangevuld met Avila/Sosa en Gaaie. Dan is het hopen op een paar opvliegingen van de voorste 4 om toch iets van resultaat te behalen
Excuses, dat was niet mijn bedoeling.quote:Op dinsdag 5 september 2023 03:33 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Sow koekoek. MHier moet ik even van bijkomen.
Wat betekent dat:? "conservatiever 10. Die hoort bij Ajax toch aanvallend te zijn? Met verdedigende secondanten. Of heb ik Cruijff, Bergkamp, Litmanen, vd Vaart, de Jong en Jonk niet begrepenquote:Op dinsdag 5 september 2023 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk eerder die Noor als VM, Mannsverk, dan Sosa op lb, dan is je zwakke schakel op rechts met Rensch en kan je op het middenveld Tahirovic met Mannsverk en een aanvaller als 10 of vd Boomen met een wat conservatievere 10.
Ohja Manssverk was ik even vergeten. Ben wel benieuwd ook, moet zeggen dat ik al beetje Tahirovic fan benquote:Op dinsdag 5 september 2023 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk eerder die Noor als VM, Mannsverk, dan Sosa op lb, dan is je zwakke schakel op rechts met Rensch en kan je op het middenveld Tahirovic met Mannsverk en een aanvaller als 10 of vd Boomen met een wat conservatievere 10.
Ik verwacht die Noor wel op 6 idd, Tahirovic op 8 en dan Berghuis op 10. VD Boomen komt veel te veel handelingssnelheid tekort voor de 10. Tegen betere tegenstanders kan je die evt op 8 kwijt zodat hij de bal achter de verdediging kan neerleggen. Mikautadze zal uiteindelijk wel als valse 7 of in de spits terecht komen, of hij moet er echt niets van kunnenquote:Op dinsdag 5 september 2023 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
WELKE FUKKING IDIOOT VERZINT DITquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:11 schreef tong80 het volgende:
Ajax start een opleidingstraject voor oud-spelers die de ambitie hebben bij de Amsterdamse club te komen werken. Het betreft een twee jaar durend ‘talentenprogramma’ waarbij voormalige Ajacieden op verschillende afdelingen gaan meelopen en cursussen kunnen volgen. De eerste lichting is inmiddels bekend gemaakt.
[ afbeelding ]
Het is geheel volgens de filosofie van Johan Cruiff om oud-spelers aan de club te binden en commercieel directeur Menno Geelen is dan ook verheugd met het programma. ‘Directie, raad van commissarissen en onze achterban: we vinden het allemaal belangrijk dat er oud-Ajacieden rondlopen bij de club’, laat hij weten op de site.
Het eerste viertal dat aan het traject begint bestaat uit Siem de Jong, Daniël de Ridder, Ricardo van Rhijn en Kelly Zeeman. Oud-aanvoerder De Jong kijkt uit naar de start van het programma. ,,Ik volg al een tijd met grote interesse wat Ajax allemaal doet buiten het veld. Daar wil ik graag aan bijdragen. Er lopen bij de club veel mensen met een brede opleidingsachtergrond en indrukwekkende ervaring, daar kan ik veel van leren.”
,,Deze oud-spelers willen zich buiten het veld verder ontwikkelen. Wij willen hen goed op weg helpen en tegelijkertijd kunnen wij juist veel van hen leren. De ervaringen van een topsporter zijn uniek. Ik heb zelf gemerkt hoe fijn het werken is geweest met Edwin van der Sar”, aldus Geelen over de voormalige algemeen directeur.
De Jong speelde in totaal 277 voor Ajax, waarin hij 88 keer scoorde en 52 assists gaf. De Ridder kwam tussen 2003 en 2005 tot 35 duels in het rood-wit. Van Rhijn was 163 keer speler van Ajax en Zeeman kwam tussen 2013 en 2022 in totaal 119 keer in actie voor het vrouwenelftal van de Amsterdammers.
https://www.ad.nl/nederla(...)-bekend-br~a2bcd5ee/
Maar wel een Mitsidinges als TD.![]()
Ajax-tienen zijn inderdaad traditioneel trequartistas (driekwartsen die veelal in de ruimte tussen middenveld en aanval opereren), maar die bestaan bijna niet meer. Je zou een conservatievere 10 kunnen definieren als een middenvelder met wat meer body die ook verdedigend als een scherm fungeert maar wel hoger staat en een aanvallender takenpakket heeft dan een pivot(6) .MacAllister bijvoorbeeld, Kroos zou je daar ook toe kunnen rekenen en ook Jorginho en Shaqiri zou je zo kunnen beschouwen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat betekent dat:? "conservatiever 10. Die hoort bij Ajax toch aanvallend te zijn? Met verdedigende secondanten. Of heb ik Cruijff, Bergkamp, Litmanen, vd Vaart, de Jong en Jonk niet begrepen
Hier begrijp ik geen snars van. Verder noemt je me een zooitje middelmatige spelers op zeg.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ajax-tienen zijn inderdaad traditioneel trequartistas (driekwartsen die veelal in de ruimte tussen middenveld en aanval opereren), maar die bestaan bijna niet meer. Je zou een conservatievere 10 kunnen definieren als een middenvelder met wat meer body die ook verdedigend als een scherm fungeert maar wel hoger staat en een aanvallender takenpakket heeft dan een pivot(6) .MacAllister bijvoorbeeld, Kroos zou je daar ook toe kunnen rekenen en ook Jorginho en Shaqiri zou je zo kunnen beschouwen.
Wat staat hier allemaal dan?quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ajax-tienen zijn inderdaad traditioneel trequartistas (driekwartsen die veelal in de ruimte tussen middenveld en aanval opereren), maar die bestaan bijna niet meer. Je zou een conservatievere 10 kunnen definieren als een middenvelder met wat meer body die ook verdedigend als een scherm fungeert maar wel hoger staat en een aanvallender takenpakket heeft dan een pivot(6) .MacAllister bijvoorbeeld, Kroos zou je daar ook toe kunnen rekenen en ook Jorginho en Shaqiri zou je zo kunnen beschouwen.
Kroos is geen middelmatige speler. Verder zijn het inderdaad voornamelijk middelmatige spelers omdat de echte 10 verdwenen is en daarvoor zijn er een soort all round werkers die toevallig vaak wel een goede pass hebben in de plaats gekomen. Dat zijn de "moderne centrale/aanvallende middenvelders die met regelmaat voor de goal komen", die Riquelmes en Cassano's van deze wereld hebben verdrongen. Grealish bijvoorbeeld zou een klassieke 10 kunnen zijn maar verricht te weinig arbeid dus wordt op de vleugels geposteerd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hier begrijp ik geen snars van. Verder noemt je me een zooitje middelmatige spelers op zeg.
Ja, eens. Totaal lachwekkend dit.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
WELKE FUKKING IDIOOT VERZINT DIT
je stuurt eerst
bogarde
vanenburg
heitingga
reiziger
bergkamp
jonK
weg
daarnaast zijn er ex spelers zoals Seedorf kluivert DAVIDS en nog een paar andere die nooit een kans kregen
en dan kom je met zo een programma voor de 3e rangs spelers van ajax
SCHAAM JE GEWOON KAPOET AJAX
Wat een onzin allemaal. De echte buitenspelers bestaan zogenaamd ook niet meer. Over de statische backs. Een typische spits is uitzondering. Straks moet je tienkamper zijn die een verleden heeft als Triatleet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kroos is geen middelmatige speler. Verder zijn het inderdaad voornamelijk middelmatige spelers omdat de echte 10 verdwenen is en daarvoor zijn er een soort all round werkers die toevallig vaak wel een goede pass hebben in de plaats gekomen. Dat zijn de "moderne centrale/aanvallende middenvelders die met regelmaat voor de goal komen", die Riquelmes en Cassano's van deze wereld hebben verdrongen. Grealish bijvoorbeeld zou een klassieke 10 kunnen zijn maar verricht te weinig arbeid dus wordt op de vleugels geposteerd.
Het komt er dus vooral op neer dat je niet meer wegkomt met een 10 die bij balverlies niet meedoet.
Nouja dat laatste klopt ergens wel. Voetballers zijn steeds meer alleskunners, vooral in de top.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat een onzin allemaal. De echte buitenspelers bestaan zogenaamd ook niet meer. Over de statische backs. Een typische spits is uitzondering. Straks moet je tienkamper zijn die een verleden heeft als Triatleet.
Het wordt allemaal overdreven. Natuurlijk kun je geen balletjes meer afwachten. Tsjeu La Ling en Coentje zouden het moeilijk hebben. Maar die krenten maken nog steeds de pap.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja dat laatste klopt ergens wel. Voetballers zijn steeds meer alleskunners, vooral in de top.
Mwah, echte buitenspelers bestaan nog wel en wat betreft spitsen zie je zowel echte negens (Lewandowski, Kane, Benzema, Haaland) als uitzakkende midvoors (Messi, Memphis, Rashford, Firmino). Op het hoogste niveau ben je tegenwoordig als voetballer inderdaad een halve tienkamper/atleet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat een onzin allemaal. De echte buitenspelers bestaan zogenaamd ook niet meer. Over de statische backs. Een typische spits is uitzondering. Straks moet je tienkamper zijn die een verleden heeft als Triatleet.
quote:Heitinga gaat Álvarez en Kudus achterna naar West Ham
17.05,
Vandaag
10 Reacties
John Heitinga is een van de nieuwe assistent-trainers van David Moyes bij West Ham United. Voor de oud-verdediger is het zijn eerste klus na zijn vertrek als interim-coach van Ajax.
Met Moyes treft Heitinga in Londen een oude bekende. De zestigjarige Schot was de manager van Everton in een groot deel van de periode dat de 39-jarige Nederlander als speler onder contract stond op Goodison Park. Heitinga speelde vier seizoenen onder Moyes bij de Premier League-club.
Je kunt toch zien of iemand op voetballen zit of niet. Zo zie je ook dat zo’n Schouten bij psv en die Ivanosic van Feyenoord directe voltreffers zijn.quote:Op dinsdag 5 september 2023 08:20 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je had nog nooit van die gasten gehoord voordat ze naar Ajax kwamen. Probeer eens niet zo uit je nek lullen.
Niet eens met Kudus. Hij was vorig seizoen de enige die zich geregeld in positieve zin liet zien. Dat het niet altijd lukte kwam m.i. voornamelijk door het bedroevende niveau van de rest van het elftal. Zelfs Timber verzoop in de algemene ellende.quote:Op maandag 4 september 2023 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tadic mis je zeker, die heeft wel wat bewezen de afgelopen jaren, Kudus eigenlijk te weinig voor z'n capaciteiten al was hij ook geruime tijd geblesseerd.
Ditquote:Op dinsdag 5 september 2023 18:02 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Niet eens met Kudus. Hij was vorig seizoen de enige die zich geregeld in positieve zin liet zien. Dat het niet altijd lukte kwam m.i. voornamelijk door het bedroevende niveau van de rest van het elftal. Zelfs Timber verzoop in de algemene ellende.
Dit is echt onzin. Las best veel users die absoluut geen Bosz wouden.quote:Op maandag 4 september 2023 18:50 schreef Ramboetan het volgende:
SjaakGod.quote:
Ik zat er dubbel in. Je weet dat het leuk voetbal oplevert, maar het kaartenhuis kan ook zomaar in elkaar donderen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:41 schreef marcb1974 het volgende:
Ik zat ook echt niet te wachten op Bosz
Of Steijn nou een betere oplossing is
Neh, zijn er echt meer van de 12 die het halen gaan. Alle 12 echt niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:51 schreef Sebbeszweet het volgende:
Vorig jaar had je een paar miskopen waaronder Bassie. Dan heb je het geluk van de wereld dat je deze stumper kon verkopen voor een aardige grijpstuiver. Nu is er een heel leger aan kneuzen gekocht waarvan je hoopt dat er 1 overblijft voor de basis.
Is de hele wereld blind en heeft alleen diamantoogje de wijsheid in pacht ?
Klopt, maar daar zat ook vaak wel een gedachte achter met gerichte aankopen. Dit is totaal andersquote:Op dinsdag 5 september 2023 18:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Neh, zijn er echt meer van de 12 die het halen gaan. Alle 12 echt niet.
Was bij Overmars ook dat er genoeg gefaald zijn.
Fijn die glazen bol.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:57 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Klopt, maar daar zat ook vaak wel een gedachte achter met gerichte aankopen. Dit is totaal anders
Ik heb het idee dat er vanuit Mislintat juist wel een idee achter de aankopen zit om een zo complementair mogelijk team neer te zetten. Het is nu aan Steijn om er een team van te smeden.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:57 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Klopt, maar daar zat ook vaak wel een gedachte achter met gerichte aankopen. Dit is totaal anders
Hoezo is dit anders? Ik geloof echt dat hier een gedachte achter zit.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:57 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |