Mwah, tegen Almere gleed hij een keer uit over zijn eigen poten bij precies zo’n kapbeweging. Het is natuurlijk een onnodig risico en bovendien vrij onsympathiek, nu is het één keer grappig maar de volgende keer niet meer. Ga er echter vanuit dat Arne dat goed duidelijk heeft gemaaktquote:Op maandag 4 september 2023 08:58 schreef Caland het volgende:
Hij nam inderdaad geen risico met die actie, als een verdediger zo in je rug komt kap je hem altijd uit met zijn techniek
Dat logo kloppen had niet gehoeven
Dat soort jongens moet je niet teveel in een keurslijf willen stoppen, al raakt hij wel al minder snel de bal kwijt dan Paixaoquote:Op maandag 4 september 2023 09:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah, tegen Almere gleed hij een keer uit over zijn eigen poten bij precies zo’n kapbeweging. Het is natuurlijk een onnodig risico en bovendien vrij onsympathiek, nu is het één keer grappig maar de volgende keer niet meer. Ga er echter vanuit dat Arne dat goed duidelijk heeft gemaakt
Stengs snoerde gisteren mondjes.quote:Calvin Stengs begint te lopen als schaduwspits
In de uitwedstrijd tegen FC Utrecht is Calvin Stengs een van de uitblinkers bij Feyenoord: 1-5. Opvallend genoeg is Stengs vooral dreigend met loopacties.
Het manco van Calvin Stengs is het manco van veel goede voetballers: hij wil de bal het liefst in de voeten hebben. Dat is waarschijnlijk een van de belangrijkste redenen dat de technicus mislukt is in Frankrijk. Voortdurend in de bal komen, maakt een speler voorspelbaar. Voor fysiek sterkere tegenstanders is dat makkelijk te verdedigen. Het enige wat ze hoeven te doen, is in duel komen. Een koud kunstje voor mandekkers in de Ligue 1.
Feyenoord heeft met Ondrej Lingr een nummer 10 gekocht met een tegenovergesteld profiel van dat van Stengs. Deze Tsjech is een stuk minder balvaardig dan zijn concurrent, maar compenseert dat door voortdurend met energie te smijten.
Op bezoek bij Utrecht valt op dat Stengs óók als schaduwspits begint te bewegen. In de Domstad sticht hij verrassend genoeg vooral gevaar met intelligente loopacties.
De tactische organisatie van Utrecht leent zich goed voor middenvelders die naar voren sprinten. De ploeg van Rob Penders probeert op het middenrif in mandekking te komen. Maar loopacties in de diepte worden niet gevolgd. Dan laten controleurs Can Bozdogan en Ryan Flamingo hun man gewoon lopen, waarschijnlijk omdat het plan is dat de centrale verdedigers het dan oplossen.
Stengs profiteert keer op keer van de miscommunicatie die door dit overgeven ontstaat bij Utrecht.
Dat is bijvoorbeeld het geval bij de vroege openingstreffer van Santiago Giménez.
In achtste minuut staat Stengs in eerste instantie nog in de mandekking bij Flamingo op het middenveld. Na de pass breed van Gernot Trauner op David Hancko herkent hij het moment om naar voren te sprinten.
Stengs glipt weg uit de rug van Flamingo en rent diagonaal richting de zone van Mik van der Hoorn. Hancko ziet zijn ploeggenoot vertrekken en bedient de nummer 10 met een goede pass in de diepte. Stengs verpest de controle van die bal, maar staat alsnog aan de basis van een goal dankzij een slimme kopbal van Giménez: 0-1.
Die goal toont aan dat op de juiste posities opduiken soms waardevoller kan zijn dan een fluwelen techniek. Daarom is het voor Feyenoord bemoedigend dat deze loopactie van Stengs geen incident blijkt te zijn. De linkspoot loert voortdurend op de ruimtes in de rug van directe tegenstander Flamingo.
Na de 1-1 van Flamingo uit een hoekschop scoort Stengs zelf na een van zijn loopacties in de diepte.
Debutant Luka Ivanusec is vanaf de linkerflank naar binnengekomen en Stengs biedt de rasvoetballer een optie door in de diepte weg te lopen. Souffian El Karouani staat niet op te letten en heft buitenspel op. Daar profiteert de aanvallende middenvelder van Feyenoord van door raak te schieten: 1-2. Die goal zal als opluchting voelen voor Stengs, omdat hij vaak de kritiek krijgt dat hij te weinig scoort.
Indien Stengs zonder bal zoveel vuile meters blijft maken als in Utrecht, vergroot hij de kansen om zijn rendement flink te verhogen.
In de 37ste minuut krijgt Stengs bijna een assist op zijn naam na bovenstaand moment. Hij vertrekt op de linkerflank in de rug van mandekker Van der Hoorn, die alleen oog heeft voor Giménez. Na goed afleggen van Stengs krijgt Feyenoord op de andere flank een goede schotkans. Alleen wordt de poging van Lutsharel Geertruida geblokt.
Een minuut later volgt andermaal geen assist voor Stengs na een goede loopactie. Hij ziet dat Flamingo uitstapt op Geertruida en zorgt dat de rechtsachter hem kan bereiken met een pass. Daarna zet hij Giménez met een splijtende pass alleen voor de keeper. Alleen krijgt de Mexicaanse spits de bal niet langs Vasilis Barkas.
Vlak voor rust toont Stengs andermaal de dynamiek in zijn spel, dit keer door voor een overlap te zorgen bij Ivanusec.
De Kroaat bindt met zijn dribbels van links naar binnen meerdere tegenstanders en Stengs profiteert door in de zestien buitenom te komen. Ivanusec geeft goed mee, alleen is de eindpass van Stengs niet op maat.
Direct na de hervatting gaat Stengs verder waar hij in de eerste helft gebleven is.
Stengs dendert bij balwinst direct over Flamingo heen en brengt de defensie van Utrecht andermaal in verlegenheid. In dit geval geeft Giménez niet af, maar schiet hij na een lange dribbel zelf binnen na een enorme flater van Barkas.
In de 72ste minuut schroeft Stengs zijn rendement verder op met een assist. Dit keer hoeft hij daar niet eens voor te sprinten.
Flamingo besluit om de rechterflank te helpen bij het verdedigen van de pingelende Ivanusec. Door die keuze staat Stengs vrij. De linkspoot hoeft alleen te wachten tot de bal zijn kant opkomt. Dat gebeurt via Wieffer en Timber. Door de aanwezigheid van de naar voren gesprinte Geertruida staat het centrum van Utrecht opnieuw twee-tegen-twee. Stengs profiteert daarvan door invaller Ayase Ueda een goal te bezorgen.
Bij de wissel van Calvin Stengs in de 85ste minuut is hij de speler op het veld met de meeste gecreëerde kansen (6) en meeste balcontacten in de vijandelijke zestien (7). Van de basiskrachten van Feyenoord toucheren alleen Igor Paixão en Santiago Giménez in totaal nog minder de bal dan Stengs. Dat lijkt een omslag van denken te suggereren bij de linkspoot. Stengs hoeft niet iedere pass in zijn voeten te krijgen. Hij gaat nu ook diep en wordt daardoor een stuk lastiger te verdedigen.
Ik hoor iemand die in het onderwijs werkt.quote:Op maandag 4 september 2023 09:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah, tegen Almere gleed hij een keer uit over zijn eigen poten bij precies zo’n kapbeweging. Het is natuurlijk een onnodig risico en bovendien vrij onsympathiek, nu is het één keer grappig maar de volgende keer niet meer. Ga er echter vanuit dat Arne dat goed duidelijk heeft gemaakt
Minthee is wel zo’n ventje die dit ook doet bij een 0-0 stand 1 minuut voor tijd tegen Celtic de laatste wedstrijd in de CL die je moet winnen om 2e te worden, en dan de bal wel verspeelt.quote:Op maandag 4 september 2023 09:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat soort jongens moet je niet teveel in een keurslijf willen stoppen, al raakt hij wel al minder snel de bal kwijt dan Paixao
Laat dat maar aan Feyenoorders overquote:Op zondag 3 september 2023 16:11 schreef XSbig het volgende:
[..]
Om bij Utrecht uit te breken moet je wel echt je best doen. Is net een bunker.
Oh ja, iets met een flesje vodka @Caland @Scrummiequote:Op zondag 3 september 2023 22:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ook wel gelachen om @:caland die duizend keer heeft gepost dat hij 100% zeker was dat Hancko weg zou gaan. Het is natuurlijk bizar dat zo’n goede linksbenige CV onder de radar blijft maar in de Premier League scouten ze je gewoon niet als je een beetje saai bent.
Paxaio was gisteren weer de beste rechtsbuiten van Nederland. Hoe vaak hij de actie maakt, de bal in het strafschopgebiek gooit en de bal op het doel schiet. Volgens mij is hij daar in de nummer 1 speler van de eredivisie in. Zelfs Bakayoko vind ik niet zo dreigend.quote:
Zat je gisteren al vroeg aan de drank klaas?quote:Op maandag 4 september 2023 09:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Paxaio was gisteren weer de beste rechtsbuiten van Nederland. Hoe vaak hij de actie maakt, de bal in het strafschopgebiek gooit en de bal op het doel schiet. Volgens mij is hij daar in de nummer 1 speler van de eredivisie in. Zelfs Bakayoko vind ik niet zo dreigend.
quote:Op maandag 4 september 2023 09:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Zat je gisteren al vroeg aan de drank klaas?
Met zijn medicatie heb je geen drank meer nodig vriend.quote:Op maandag 4 september 2023 09:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja uuuuh, niet goed genoeg.quote:Op maandag 4 september 2023 10:00 schreef Kerftminister het volgende:
[..]ik vind Paixao een fijne spelert, maar was gisteren zwak. En dat vond Slot ook, anders wisselt ie hem niet zo vroeg.
quote:Op maandag 4 september 2023 09:47 schreef Caland het volgende:
[..]
6 schoten op doel, wel een beetje lezen klaasquote:Op maandag 4 september 2023 10:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
4 wedstrijden 16 schoten op doel
ik zie gewoon meer dan de rest....
quote:Op maandag 4 september 2023 10:15 schreef Caland het volgende:
[..]
6 schoten op doel, wel een beetje lezen klaas
Dat denk ik ook wel, maar hij is wel gewoon matig aan het seizoen begonnen. Het interesseert mij niet zoveel hoevaak iemand dan op doel schietquote:Op maandag 4 september 2023 10:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
gimenez heeft 2 schoten meer...maar dat is logische als spits
dus zo slecht doet paxaio het helemaal niet
die speelt gewoon heel het seizoen in de basis
Als hij niet 300x die bal van zijn voet laat springen had hij 20 schoten op doel kunnen hebben, en gimenez een stuk meer kunnen voedenquote:Op maandag 4 september 2023 10:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
gimenez heeft 2 schoten meer...maar dat is logische als spits
dus zo slecht doet paxaio het helemaal niet
die speelt gewoon heel het seizoen in de basis
.quote:Op maandag 4 september 2023 10:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar hij is wel gewoon matig aan het seizoen begonnen. Het interesseert mij niet zoveel hoevaak iemand dan op doel schiet
Ik vond hem tegen PSV en Fortuna misschien wel de beste speler. En tegen Sparta zette hij genoeg tegenover de slordigheid waardoor we uiteindelijk nog gelijkspeelden. Gisteren was het wel ondermaats inderdaad, maar ik denk echt dat hij op rechts gewoon minder tot z'n recht komtquote:Op maandag 4 september 2023 10:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar hij is wel gewoon matig aan het seizoen begonnen. Het interesseert mij niet zoveel hoevaak iemand dan op doel schiet
ik heb het geplaatsquote:Op maandag 4 september 2023 10:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dit weekend Feyenoord niet kunnen kijken, nog wat gemist? Hebben we gewonnen?
[ afbeelding ]
Ook de final versie is klaar met CL genot.
Ik zou hem met alle liefde nog eenmaal updaten om Dilrosun te kunnen verwijderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |