abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210543609
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 21:58 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb ook een aantal boeken van haar gelezen en vond dat inderdaad erg fijn.
Deze ken ik nog niet.
Ik heb ‘m uit, zal ik ‘m voor je bewaren?
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:51:27 #177
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210545032
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:32 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik heb ‘m uit, zal ik ‘m voor je bewaren?
Graag! Zolang hij niet in de weg staat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210546925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:51 schreef livelink het volgende:

[..]
Graag! Zolang hij niet in de weg staat.
Nee hoor, groot huis met veel kasten. Zolang ik maar onthou in welke kast het ligt ;)
  Moderator / Colorchick woensdag 6 september 2023 @ 09:31:36 #179
382129 crew  Donna
pi_210546944
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 september 2023 19:02 schreef drakin het volgende:

[..]
gevonden!

Nou nog vriendjes vinden daar
Rechtsboven 3 streepjes > community > en daarna kan je namen in gaan vullen.

Mocht iemand mij willen toevoegen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210547225
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nee hoor, groot huis met veel kasten. Zolang ik maar onthou in welke kast het ligt ;)
één boek meer of minder zal niet veel uitmaken, denk ik ;)
  Moderator woensdag 6 september 2023 @ 14:56:19 #181
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_210549795
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:31 schreef Donna het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben je gaan volgen! Voor wie mij wil volgen

SPOILER
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  woensdag 6 september 2023 @ 20:01:15 #182
370431 drakin
vurig typje
pi_210552489
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:31 schreef Donna het volgende:

[..]

SPOILER
Gelukt!

En ik volg je nu
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  woensdag 6 september 2023 @ 20:02:05 #183
370431 drakin
vurig typje
pi_210552492
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 14:56 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik ben je gaan volgen! Voor wie mij wil volgen

SPOILER
En jou volg ik ook

Voor mij volgen:

SPOILER
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  Moderator / Colorchick woensdag 6 september 2023 @ 20:42:15 #184
382129 crew  Donna
pi_210552867
Leuk!!
pi_210553317
Ik volg jullie ook allemaal :)

mij volgen:
SPOILER
pi_210559835
Wat een heerlijk topic! Lezen O+

Ik ben dus niet de enige die droomt over een eigen bibliotheek/leeskamer 🤭maar realiteit is dat het blijft bij een te volle Billy boekenkast in de woonkamer.
Storygraph kende ik niet, maar ziet er wel leuk uit met die grafiekjes!
Zelf heb ik een account op Goodreads. Ik lees zowel luchtige boeken als wat ‘zwaardere’ literatuur.

Helaas heeft mijn dochter de liefde voor boeken niet geërfd. Ik denk dat mijn voorliefde voor boeken komt van vroeger; ik had een hele strenge oma waar we niks mochten en ze had geen speelgoed, dus was het enige vermaak als we daar waren een boek lezen. Ik vond (en vind) niets heerlijker dan om helemaal op te gaan in een boek.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_210562975
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 17:01 schreef LeNeHe het volgende:
Wat een heerlijk topic! Lezen O+

Ik ben dus niet de enige die droomt over een eigen bibliotheek/leeskamer 🤭maar realiteit is dat het blijft bij een te volle Billy boekenkast in de woonkamer.
Storygraph kende ik niet, maar ziet er wel leuk uit met die grafiekjes!
Zelf heb ik een account op Goodreads. Ik lees zowel luchtige boeken als wat ‘zwaardere’ literatuur.

Helaas heeft mijn dochter de liefde voor boeken niet geërfd. Ik denk dat mijn voorliefde voor boeken komt van vroeger; ik had een hele strenge oma waar we niks mochten en ze had geen speelgoed, dus was het enige vermaak als we daar waren een boek lezen. Ik vond (en vind) niets heerlijker dan om helemaal op te gaan in een boek.
Ik heb dus nu en Goodreads en storygraph.

Heb een overgangsperiode nodig om aan het nieuwe te wennen
Freaks like me drink tea
pi_210573250
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 00:38 schreef livelink het volgende:
Hebben jullie ook dat je in het topic 'Wat lees je nu?' toch alleen de wat meer verantwoorde boeken wil vermelden?
Nee, ik vermeld eigenlijk alle boeken die ik lees (tenzij ik het vergeet :@).
Sowieso wat zijn 'verantwoorde boeken'?

Ik vind het jammer dat veel mensen enkel de cover posten en niet even vermelden waar het boek over gaat.
pi_210573283
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Nee, ik vermeld eigenlijk alle boeken die ik lees (tenzij ik het vergeet :@).
Sowieso wat zijn 'verantwoorde boeken'?

Ik vind het jammer dat veel mensen enkel de cover posten en niet even vermelden waar het boek over gaat.
Ja dat laatste vind ik ook jammer. En dat daar dan evt een reactie op komt die het ook las. Dat je je een beetje een beeld kan vormen, en kan besluiten het ook te lezen (of juist niet)
Let the games begin...
pi_210573337
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoop mensen lezen ook gewoon alleen maar boeken die ze goed hebben uit gekozen. En terecht. Een boek lezen neemt veel tijd in beslag. Dan ga ik dat niet besteden aan oppervlakkige niemandsromannetjes. Daar kan ik er ook wel 100 van lezen maar ja, wat heb je dan gelezen? Precies niks
Ik vind het nogal een elitaire houding.
Jij eet zeker dan ook alleen maar bij restaurants met Michelinsterren en nooit bij de snackbar op de hoek?
pi_210573582
Na Sheltering Rain van Jojo Moyes ben ik begonnen in het eerste van 2 boeken van Lisa See die bij elkaar horen: Shanghai girls en Dreams of Joy. Best apart om dat zo na elkaar te lezen, want 1 van de hoofdpersonen in al deze boeken heet Joy en dat boek van Jojo Moyes begint in Hong Kong in de jaren 50 en die van Lisa See in Shanghai in de jaren 30. Er komen wat dezelfde Chinese termen in voor.
pi_210573714
Zijn hier Fokkers die pas op latere leeftijd, laten we zeggen na hun 30e, zijn gaan lezen?

Ik heb zelf het idee dat het leesvirus iets is waar je bij wijze van spreken mee geboren wordt. Van jongs af aan heb ik altijd gelezen, of in ieder geval interesse in boeken gehad. Ik kon me prima vermaken met een Bosatlas of informatief boek met veel foto's/plaatjes en weinig tekst. Tijdens mijn hbo opleiding weinig gelezen maar een aantal jaren later heb ik het weer opgepakt. Nu meestal een paar keer per jaar een periode van vier of vijf weken dat ik niet lees maar dan begint het toch weer te kriebelen.
pi_210573838
Ik heb ook een account gemaakt op Storygraph. Ik hou mijn boeken bij op mijn Insta. Ik zal ze van afgelopen jaar (en misschien het jaar ervoor) invoeren. Maar dat zijn er nogal wat ;-)
  vrijdag 8 september 2023 @ 22:50:50 #194
370431 drakin
vurig typje
pi_210574343
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:07 schreef Brokkel het volgende:
Ik heb ook een account gemaakt op Storygraph. Ik hou mijn boeken bij op mijn Insta. Ik zal ze van afgelopen jaar (en misschien het jaar ervoor) invoeren. Maar dat zijn er nogal wat ;-)
Leuk,

Voeg je mij ook toe?
Freaks like me drink tea
  vrijdag 8 september 2023 @ 22:59:21 #195
370431 drakin
vurig typje
pi_210574428
Ik vond gister een boek in een mini bieb

Begin te lezen en wil hem zojuist aan de boeken op storygraph toevoegen.

Het boek is daar niet bekend, bij deze schrijver staan slechts 18 titels

Op Goodreads staan er 30 titels bij zijn naam.

Dit is toch wel een erg groot verschil, missen er echt zoveel boeken daar? Het viel me al op hoe weinig boektitels ook een afbeelding hebben wat ik al vervelend vind.
Freaks like me drink tea
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 23:01:53 #196
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_210574458
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:59 schreef drakin het volgende:
Ik vond gister een boek in een mini bieb

Begin te lezen en wil hem zojuist aan de boeken op storygraph toevoegen.

Het boek is daar niet bekend, bij deze schrijver staan slechts 18 titels

Op Goodreads staan er 30 titels bij zijn naam.

Dit is toch wel een erg groot verschil, missen er echt zoveel boeken daar? Het viel me al op hoe weinig boektitels ook een afbeelding hebben wat ik al vervelend vind.
Ja volgens mij moeten alle boeken eerst door een lezer toegevoegd worden. Soms lukt dat op ISBN, anders kun je een boek handmatig toevoegen.

Ik ben daar inmiddels aan gewend :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  vrijdag 8 september 2023 @ 23:05:33 #197
370431 drakin
vurig typje
pi_210574485
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 23:01 schreef Meke het volgende:

[..]
Ja volgens mij moeten alle boeken eerst door een lezer toegevoegd worden. Soms lukt dat op ISBN, anders kun je een boek handmatig toevoegen.

Ik ben daar inmiddels aan gewend :P
O best een gedoe dus

Ga ik nu niet doen, werkweekend voor de boeg (er gaat wel een boek mee)
Freaks like me drink tea
pi_210591664
Ik las net deel 1 van de Hawthorne mysteries uit. Zo leuk!!
Nu snel door naar deel 2.
Let the games begin...
pi_210591675
Wat lezen jullie nu?
Let the games begin...
  Moderator / Colorchick zondag 10 september 2023 @ 15:17:34 #200
382129 crew  Donna
pi_210591697
Ik zit net klaar om iets nieuws te gaan lezen. Weet nog niet wat.

Denk iets van Robyn Carr.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')