Ja, dat lijkt me ook het nadeel van luisterboeken. Daarnaast ben ik erg gevoelig voor stemmen en uitspraak, dus ik zou een boek niet afluisteren als de stem me niet aan staatquote:Op zondag 3 september 2023 19:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik heb met audioboeken ook dat ik het heel lastig vind mij aan te passen aan het spraaktempo.
Ja dat kan het zeker wel maken of krakenquote:Op zondag 3 september 2023 20:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook het nadeel van luisterboeken. Daarnaast ben ik erg gevoelig voor stemmen en uitspraak, dus ik zou een boek niet afluisteren als de stem me niet aan staat
Niet echt. Lees meestal in bed, en af en toe overdag in de tuin of bij de open haard (als ik me er toe kan zetten om een half uurtje stil te zitten/liggenquote:Op zondag 3 september 2023 19:06 schreef FlippingCoin het volgende:
Hebben jullie verder rituelen of gewoontes om tijdens het lezen te doen?
In bad? Ben je dan niet bang dat je boek nat wordt? Of je e-reader?quote:Op zondag 3 september 2023 21:17 schreef livelink het volgende:
Ik lees het liefst in bad. Tegenwoordig lees ik ook in bed als ik niet kan slapen. En heel soms lees ik op de bank, maar dat is vooral als ik een boek terug moet brengen naar de bieb en het nog even snel uit moet lezen.
Heel, heel soms wordt een boek een beetje nat bij een hoekje of zo, maar eigenlijk gaat het bijna altijd goed.quote:Op zondag 3 september 2023 21:29 schreef cafca het volgende:
[..]
In bad? Ben je dan niet bang dat je boek nat wordt? Of je e-reader?
Ik luister De Cock alleen maar als boek is ingesproken door Peter Römer. Omdat die stem zo op die van zn vader lijkt van zn vader die De cock in Baantjer speelde.quote:Op zondag 3 september 2023 21:00 schreef Fok-it het volgende:
Audioboeken met de juiste stem zijn wel geweldig.
Jan Meng en Jan Donkers zijn echt goeie voorlezers
Nou zat ik net te denken om eens te kijken of audioboeken inspreken wat voor me is, maar ik weet niet of ik een mooie stem heb daarvoorquote:Op zondag 3 september 2023 21:00 schreef Fok-it het volgende:
Audioboeken met de juiste stem zijn wel geweldig.
Jan Meng en Jan Donkers zijn echt goeie voorlezers
Gewoon eens proberen.quote:Op maandag 4 september 2023 15:54 schreef drakin het volgende:
[..]
Nou zat ik net te denken om eens te kijken of audioboeken inspreken wat voor me is, maar ik weet niet of ik een mooie stem heb daarvoor
Ik heb ook een aantal boeken van haar gelezen en vond dat inderdaad erg fijn.quote:Op maandag 4 september 2023 15:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Deze week heerlijk weer om buiten in de tuin te lezen, ben vandaag begonnen in Sheltering Rain van Jojo Moyes. Ik vind haar boeken erg prettig lezen, ze neemt je echt mee in de wereldjes van haar personages, ik heb er gelukkig nog een aantal in de kast staan.
Nu ben ik een storygraph account aan het maken, kende het nog niet.quote:Op zondag 3 september 2023 08:15 schreef Meke het volgende:
Ik gebruik trouwens geen GoodReads, maar Storygraph, wantstatistieken en grafiekjes
![]()
En ik lees altijd meerdere boeken tegelijk - vaak verschillende genres of uitgaven om een beetje af te wisselen
Ben nu bezig in:
Het negende huis - Leigh Bardugo
U wordt door niemand verwacht - Michal Citroen
The Miserable Mill - Lemony Snicket
Alles op alles - Marijke Vos
Die laatste luister, de andere drie op m'n e-reader. En dan ligt ergens thuis ook nog een aangebroken een stralende toekomst van Rebecca Makai. Maar die is zo dik dat je hem niet lekker in bed of onderweg kan lezen dus die pak ik te weinig terwijl hij prachtig is
Bedankt voor het delen, zitten leuke tussen die op mijn lijstje komenquote:Op zondag 3 september 2023 19:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Oeh dat is een lastige vraag. Heb al heel veel gelezen in de laatste tig jaar.
Sarah Adams, Beth O’Leary, Josie Silver, Holly Hepburn, Cecelia Ahern vind ik ze allemaal wel leuk. Heidi Swain en Cathy Bramley de meesten wel maar soms hebben ze er dan opeens eentje die me niet weet te grijpen.
In de vakantie las ik er een paar van Beth Moran achter elkaar.
The nanny van Lana Ferguson en The prenup van Lauren Layne kon ik ook erg waarderen.
Anyone but you van Jennifer Crusie heb ik als enige meerdere keren gelezen. De hond van de eigenaresse is briljant.
Jij bent nu al verder dan ik er ben gekomen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:58 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk inderdaad, die statistieken in Storygraph
Ja, dat heb ik ook gedaan, dan kun je die statistieken zienquote:Op dinsdag 5 september 2023 18:40 schreef drakin het volgende:
[..]
Jij bent nu al verder dan ik er ben gekomen.
Gister alles van goodreads ernaartoe gezet
gevonden!quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:54 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook gedaan, dan kun je die statistieken zien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |