Dan vind jij Yeşilgöz dus een gevaar voor de democratie. Ik zie dat gevaar keer in de mensen die anoniem politici en journalisten bedreigen en daardoor een functionerende democratie onmogelijk maken.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:22 schreef aTypisch het volgende:
Mensen die pleiten voor het verminderen van (online) anonimiteit zijn een gevaar voor de democratie
Mag ik eerst uw ID even zien voordat we verder praten? Wel zo veilig.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan vind jij Yeşilgöz dus een gevaar voor de democratie. Ik zie dat gevaar keer in de mensen die anoniem politici en journalisten bedreigen en daardoor een functionerende democratie onmogelijk maken.
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kan niks verzinnen wat ik hier post waarvan ik het erg zou vinden als mensen mijn naam daar aan kunnen linken.
Is een vreemde user die op de man speelt. Had ik gisteren ook al mee te maken.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan vind jij Yeşilgöz dus een gevaar voor de democratie. Ik zie dat gevaar keer in de mensen die anoniem politici en journalisten bedreigen en daardoor een functionerende democratie onmogelijk maken.
Verder zou je mijn naam uit de titel kunnen halen, dit voldoet niet aan de regels van POL. Je zou er wel Yeşilgöz of de VVD kunnen neerzetten.
Dat zijn ministers van Justitie en Veiligheid wel vaker, vooral wanneer ze van de VVD komen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:
Dan vind jij Yeşilgöz dus een gevaar voor de democratie.
Als ze dat werkelijk vindt, dan ja.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan vind jij Yeşilgöz dus een gevaar voor de democratie.
Het is daar wel een opstapje naar: beetje bij beetje knibbelen aan de privacy van burgers en uiteindelijk is er na al die hapjes niks meer over.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet en dat zegt ook Yeşilgöz niet. Geen surveillancestaat en al helemaal geen gedachtepolitie (zou ook niet weten hoe je dat zou moeten doen, trouwens).
grappig trouwens dat je journalisten en politici in dezelfde zin durft te gebruiken met betrekking tot dit onderwerpquote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verder zou je mijn naam uit de titel kunnen halen, dit voldoet niet aan de regels van POL. Je zou er wel Yeşilgöz of de VVD kunnen neerzetten.
Lol. Je bent bekend met prepaid gsm’s, telefooncellen, dreigbrieven en dat soort zaken?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is nooit een peiler geweest. Anoniem converseren is pas sinds de jaren 2000 mogelijk, de democratie is veel ouder.
het is alleen te laat om dit mensen aan hun verstand te brengenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is daar wel een opstapje naar: beetje bij beetje knibbelen aan de privacy van burgers en uiteindelijk is er na al die hapjes niks meer over.
Je hebt het artikel dus gewoon niet gelezen. Prima, maar dan doe ik ook geen moeite meer.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
grappig trouwens dat je journalisten en politici in dezelfde zin durft te gebruiken met betrekking tot dit onderwerp
een groep die níet gebaat is bij jouw visie op 'veiligheid' zijn juist journalisten
Hij had het over anononiem converseren. Dat kwam voor internet nauwelijks voor. Anoniem dreigen kon inderdaad al toen de mens nog in grotten woonde. Maar is nu wel een stuk makkelijker en laagdrempeliger geworden. En daardoor komt het nu veel meer voor. En bedreigt het dus onze democratie, meerderen hebben aangegeven dat dit de reden is om uit de Kamer te verdwijnen. En dat is gewoon enorm zorgwekkend.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lol. Je bent bekend met prepaid gsm’s, telefooncellen, dreigbrieven en dat soort zaken?
Dit is van alle tijden.
En dat ga je niet oplossen door anoniem interwebzen onmogelijk te maken (of in elk geval: dat te proberen, wat op zich vrij hilarisch isquote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij had het over anononiem converseren. Dat kwam voor internet nauwelijks voor. Anoniem dreigen kon inderdaad al toen de mens nog in grotten woonde. Maar is nu wel een stuk makkelijker en laagdrempeliger geworden. En daardoor komt het nu veel meer voor. En bedreigt het dus onze democratie, meerderen hebben aangegeven dat dit de reden is om uit de Kamer te verdwijnen. En dat is gewoon enorm zorgwekkend.
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij had het over anononiem converseren. Dat kwam voor internet nauwelijks voor.
Ik snap dat het qua uitvoering moeilijk is, maar niks doen en gewoon toekijken hoe onze democratie wordt gesloopt door anonieme idioten zou geen optie moeten zijn. Zo heel veel verschil zit er niet tussen deze idioten en de mensen die in de VS het Capitool bestormden. Beide vernietigen ze de democratie. En ik vind de democratie te belangrijk om dat te laten gebeuren.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat ga je niet oplossen door anoniem interwebzen onmogelijk te maken (of in elk geval: dat te proberen, wat op zich vrij hilarisch is).
Misschien eindelijk eens een reden om het probleem echt aan te gaan pakken.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:33 schreef Spablauw214 het volgende:
Haha. Stikstofnormen nog strenger. Dit land blijft zo nog voor decennia op slot.
Tranen van politici is een oud trucje he. Leuk dat het bij jou nog zo makkelijk werkt, verhelderendquote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik snap dat het qua uitvoering moeilijk is, maar niks doen en gewoon toekijken hoe onze democratie wordt gesloopt door anonieme idioten zou geen optie moeten zijn. Zo heel veel verschil zit er niet tussen deze idioten en de mensen die in de VS het Capitool bestormden. Beide vernietigen ze de democratie. En ik vind de democratie te belangrijk om dat te laten gebeuren.
En dan maakt het niet uit wie de vertegenwoordiger is. Dat Van der Plas waar ik echt helemaal niks mee heb niet eens op een bijeenkomst van boeren durfde te komen vind ik bijvoorbeeld echt verschrikkelijk, een zwarte bladzijde voor ons land.
Het duurt allemaal veel te lang. Wat mij betreft gaan we over op gedwongen uitkoop, want met die boeren gaan we er toch niet uitkomen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien eindelijk eens een reden om het probleem echt aan te gaan pakken.
Vooral op de Veluwe wordt het strenger, trouwens: https://nos.nl/artikel/24(...)-aan-toe-dan-gedacht
Dat gaat je op de Veluwe niet lukken, zeker niet nadat een of andere geestelijk uitgedaagde op het provinciehuis in Arnhem Stroe-city bedacht had en dat ook nog eens openbaar gemaakt werd.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het duurt allemaal veel te lang. Wat mij betreft gaan we over op gedwongen uitkoop, want met die boeren gaan we er toch niet uitkomen.
Het willen afpakken van anonimiteit is an sich al een bedreiging of aanvalquote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat (anoniem) bedreigen is gewoon een gevolg van de huidige samenleving.
Grote groepen worden aan de kant gezet, in sommige gevallen leveren de bedreigingen ook wat op, en de politie doet er toch niks aan.
Als iemand een bedreiging uit kunnen ze nu ook bij fok je ip adres ophalen, bij je provider zaken achterhalen en op deze manier iemand "oppakken".
Daarnaast is het schijnbaar ook niet meer mogelijk om het "gewoon" ergens over oneens te zijn met elkaar.
Empathie, inlevingsvermogen en nuance is allen verdwenen. En de krantenkoppen pakken de meeste extreme meningen en voorbeelden eruit waarop het alleen maar erger lijkt.
Waar baseer jij op dat er een wettelijk recht is op anonimiteit, eigenlijk?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het willen afpakken van anonimiteit is an sich al een bedreiging of aanval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |