abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210485194
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Want die anonimiteit werkt geweldig?
is zelfs van levensbelang :)
pi_210485213
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:16 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat heeft echt niks met elkaar te maken. Je kunt immers weinig met je mening bereiken als je alleen maar anoniem loopt te roeptoeteren. Waarbij je niet met naam en toenaam hier op het forum hoeft te verschijnen, maar wel waarbij die inderdaad bij het medium bekend zijn.

Met vrijheid van meningsuiting komt ook verantwoordelijkheid van meningsuiting, maar dat vergeten de meeste toetsenbordhelden voor het gemak.
Het probleem is dat je hiervoor een enorm apparaat op gaat tuigen met onvermijdelijk allerlei datalekken waardoor de namen alsnog publiek worden. En de mensen die echt kwaad willen, zoeken waarschijnlijk toch andere wegen. Ik vind dat overtredingen van de wet veel harder aangepakt moeten worden maar ik denk niet dat je dat hier meer bereikt. Op dit moment kan de politie ook al NAW gegevens van IP adressen bij providers opvragen dus als het IP adres bekend is (en dat loggen websites), kan al veel achterhaald worden. Bovendien betekent het om het enigszins betrouwbaar te doen dat paspoortgegevens enorm breed gedeeld worden, over veiligheidsrisico's gesproken...

En zie jij het al voor je dat elke website straks tienduizenden tot miljarden accounts gaat controleren terwijl ondertussen AI met nepprofielen zo in opkomst is. Nogmaals leuk proefballonnetje maar onwenselijk en vooral onuitvoerbaar.
pi_210485229
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het probleem is dat je hiervoor een enorm apparaat op gaat tuigen met onvermijdelijk allerlei datalekken waardoor de namen alsnog publiek worden. En de mensen die echt kwaad willen, zoeken waarschijnlijk toch andere wegen. Ik vind dat overtredingen van de wet veel harder aangepakt moeten worden maar ik denk niet dat je dat hier meer bereikt. Op dit moment kan de politie ook al NAW gegevens van IP adressen bij providers opvragen dus als het IP adres bekend is (en dat loggen websites), kan al veel achterhaald worden. Bovendien betekent het om het enigszins betrouwbaar te doen dat paspoortgegevens enorm breed gedeeld worden, over veiligheidsrisico's gesproken...

En zie jij het al voor je dat elke website straks tienduizenden tot miljarden accounts gaat controleren terwijl ondertussen AI met nepprofielen zo in opkomst is. Nogmaals leuk proefballonnetje maar onwenselijk en vooral onuitvoerbaar.
leuk boekje hierover
pi_210485231
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Die uitvoerbaarheid heb ik dus ook mijn vragen over. Maar ik zou het anders aanvliegen.

Ik zou beginnen vanuit de wens dat anoniem bedreigen niet meer moet kunnen. En dan vanuit die wens gaan kijken of er een werkbare oplossing te verzinnen is. En dan kijken naar wat er wel mogelijk is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210485242
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die uitvoerbaarheid heb ik dus ook mijn vragen over. Maar ik zou het anders aanvliegen.

Ik zou beginnen vanuit de wens dat anoniem bedreigen niet meer moet kunnen. En dan vanuit die wens gaan kijken of er een werkbare oplossing te verzinnen is. En dan kijken naar wat er wel mogelijk is.
beetje jammer dat je daarvoor zo'n beetje alles kapot moet maken

je nobele ideeën zijn bijzonder eng
pi_210485243
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]
is zelfs van levensbelang :)
Voor criminelen en bedreigers, ik zou er geen enkel probleem mee hebben een kopie van mijn id kaart hier bij de admins in te leveren. Sterker: als het verplicht zou worden je naam in je profiel in te vullen heb ik daar ook geen enkel probleem mee, al vind ik dat wel te ver gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210485248
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor criminelen en bedreigers, ik zou er geen enkel probleem mee hebben een kopie van mijn id kaart hier bij de admins in te leveren. Sterker: als het verplicht zou worden je naam in je profiel in te vullen heb ik daar ook geen enkel probleem mee.
dan doe je dat toch?

allicht zijn er platformen die dat (vrijwillig) op die manier voor je faciliteren
pi_210485266
privacy is niet alleen nuttig voor criminelen en bedriegers

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2023 11:28:09 ]
pi_210485280
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:27 schreef aTypisch het volgende:
privacy is niet alleen nuttig voor criminelen en bedriegers
Het is niet nodig voor mensen die niks doen waarvan ze het erg zouden vinden als het openbaar bekend wordt. Ik kan niks verzinnen wat ik hier post waarvan ik het erg zou vinden als mensen mijn naam daar aan kunnen linken.

Maar dat is dus niet eens nodig: je naam moet te achterhalen zijn voor de politie, niet voor iedereen op internet.
pi_210485292
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is niet nodig voor mensen die niks doen waarvan ze het erg zouden vinden als het openbaar bekend wordt. Ik kan niks verzinnen wat ik hier post waarvan ik het erg zou vinden als mensen mijn naam daar aan kunnen linken.

Maar dat is dus niet eens nodig: je naam moet te achterhalen zijn voor de politie, niet voor iedereen op internet.
Zo'n ongelofelijke onzin
pi_210485299
En het is gewoon een feit dat de mogelijkheid tot anoniem bedreigen de democratie en de samenleving langzaam maar zeker volledig aan het afbreken is. Dat niet willen stoppen zou een enorme fout zijn.
pi_210485302
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:31 schreef Hanca het volgende:
En het is gewoon een feit dat de mogelijkheid tot anoniem bedreigen de democratie en de samenleving langzaam maar zeker volledig aan het afbreken is.
en daarom pleit jij voor het verder uithollen van een van de pijlers van 'de democratie', namelijk anoniem kunnen converseren

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2023 11:32:07 ]
pi_210485312
twee jankvideo's van politieke kopstukken en @Hanca heeft de oplossing: je ID moet gekoppeld kunnen worden aan alles wat je online zegt
  donderdag 31 augustus 2023 @ 11:37:12 #289
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210485333
Binnenkort Elena Ferrante in de cel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210485346
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:31 schreef Hanca het volgende:
En het is gewoon een feit dat de mogelijkheid tot anoniem bedreigen de democratie en de samenleving langzaam maar zeker volledig aan het afbreken is. Dat niet willen stoppen zou een enorme fout zijn.
Ben jij je er ook van bewust dat die tools die je zo graag wil ook blijvend zijn? Dat ze één of twee 'verkeerde' verkiezingsuitslagen weg zijn van iemand die jouw mening als onwenselijk en gevaarlijk kan bestempelen?

Of kleur jij altijd binnen de maatschappelijke kaders, ook als die kaders veranderen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2023 11:39:21 ]
pi_210485380
quote:
De vraag is hoe je dat wilt doen en of het proefballonnetje van Dilan dat gaat doen. Ik denk het niet. Voor zover het om Nederlanders (westerse landen) gaat is het een kwestie van meer opsporingscapaciteit en prioriteit. Als het om Pakistanen en Russen gaat, dan kom je helaas niet verder dan wat symbolische processen en kun je er verder weinig aan doen. Op dit moment is de wetgeving niet het grootste probleem maar de beschikbare opsporingscapaciteit.
pi_210485517
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:31 schreef aTypisch het volgende:

[..]
en daarom pleit jij voor het verder uithollen van een van de pijlers van 'de democratie', namelijk anoniem kunnen converseren

Dat is nooit een peiler geweest. Anoniem converseren is pas sinds de jaren 2000 mogelijk, de democratie is veel ouder.

En hat gaat niet om 'jankvideo's', maar om daadwerkelijke bedreigingen. Dat enorm tegenstander Yeşilgöz nu voor is, terwijl haar dat electoraal niet zal helpen, zegt wat dat betreft heel veel.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 11:58:47 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210485594
Anonieme geschriften met voor de tijd controversiele ideeen zijn van alle tijden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 12:01:06 #294
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210485620
quote:
En om die democratie te beschermen moeten we een surveillancestaat inrichten? Of is dat niet genoeg en moet er voor de zekerheid ook maar een gedachtenpolitie komen?
Huilen dan.
pi_210485632
quote:
7s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En om die democratie te beschermen moeten we een surveillancestaat inrichten? Of is dat niet genoeg en moet er voor de zekerheid ook maar een gedachtenpolitie komen?
ja maar hallo politici en publieke figuren worden tegenwoordig bedreigd, sinds 2000 is dit pas aan de hand

die moeten we ten kosten van alles beschermen tegen vuile woorden online

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2023 12:02:39 ]
pi_210485803
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is nooit een peiler geweest. Anoniem converseren is pas sinds de jaren 2000 mogelijk, de democratie is veel ouder.
Zo’n Joan Derk van der Capellen tot den Pol werd door iedereen meteen herkend aan zijn IP-adres inderdaad.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_210485809
quote:
7s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet en dat zegt ook Yeşilgöz niet. Geen surveillancestaat en al helemaal geen gedachtepolitie (zou ook niet weten hoe je dat zou moeten doen, trouwens).
pi_210485827
quote:
9s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:18 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Zo’n Joan Derk van der Capellen tot den Pol werd door iedereen meteen herkend aan zijn IP-adres inderdaad.
die boefjes in de 18e eeuw die Amerika los wilde trekken van de Britse kroon konden gelukkig ook niet anoniem converseren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')