abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210484102
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 19:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, nou zou je daar nog kunnen zeggen dat je als land daar nog wel verschil kunt maken. Elk land kan zelf huizen bouwen. Maar de prijsstijging van bijvoorbeeld boodschappen, dat is gewoon internationaal en kan een kabinet weinig aan doen (ja, BTW verlagen, maar dat is geen oplossing van de oorzaak).
lachwekkende take
pi_210484122
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het klopt dat die er was. Maar er is geen subsidie meer.

Daar huurders voor bedanken is trouwens onzin, dat is helemaal geen rechtstreekse stroom. Dan kun je net zo goed de bedrijven die belasting betalen bedanken. Daarnaast is de groei van zonnepanelen op sociale huurwoningen ook enorm, meer dan 60.000 woningen per jaar. Ze liepen lang achter (en lopen nog wel iets achter), maar het percentage groeit nu harder bij sociale huur dan bij koopwoningen.

Ik ben het helemaal met je eens dat de sociale huur zo snel mogelijk energieneutraal moet zijn, maar net zo goed moeten de miljoenen mensen met een koophuis zonder spaargeld worden geholpen. De gemiddelde huiseigenaar heeft namelijk maar ongeveer 4.000 euro op de rekening, daar kun je een huis niet volledig mee isoleren en zonnepanelen leggen. Zeker niet omdat een huiseigenaar ook ander onderhoud (keukens en badkamers, daken e.d.) heeft.
De verhuurdersheffing is nu eenmaal opgebracht en in de staatskas beland (dankjewel). En dat heeft de verduurzaming van corporatiewoningen vertraagt wat zonde is. Daarnaast zijn er duurzaanheidssubsidies voor woningeigenaren uit diezelfde staatskas gevloeid. Dan is toch wel duidelijk waar de prioriteit heeft gelegen bij de betrokken kabinetten. Voor kabinetten met een staatsschulfobie is het geruststellend dat geld wat je uitgeeft eerst binnenkomt.
pi_210484134
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 09:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ik vind het grappig dat jij denkt dat huurders van een sociale woning die zonnepanelen krijgen een winnaar zijn in dit verhaal
Wat ik van kennissen in sociale huurwoningen met zonnepanelen hoor, is dat inderdaad een feit. Die profiteren er van. Het zal vast ook wel hier en daar mis gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210484148
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 09:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat ik van kennissen in sociale huurwoningen met zonnepanelen hoor, is dat inderdaad een feit. Die profiteren er van. Het zal vast ook wel hier en daar mis gaan.
alleen is er niks van hen bij

het gaat niet mis, want het is de bedoeling om huiswaardes op te pompen

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2023 09:13:32 ]
pi_210484223
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 09:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]
alleen is er niks van hen bij

het gaat niet mis, want het is de bedoeling om huiswaardes op te pompen
Ze betalen gewoon veel minder (of in 1 geval zelfs niks meer, die heeft een energieneutrale woning) voor hun energie en zijn daardoor in hun vaste lasten gedaald. Dat is toch gewoon profiteren?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210484238
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 09:10 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
De verhuurdersheffing is nu eenmaal opgebracht en in de staatskas beland (dankjewel). En dat heeft de verduurzaming van corporatiewoningen vertraagt wat zonde is. Daarnaast zijn er duurzaanheidssubsidies voor woningeigenaren uit diezelfde staatskas gevloeid. Dan is toch wel duidelijk waar de prioriteit heeft gelegen bij de betrokken kabinetten. Voor kabinetten met een staatsschulfobie is het geruststellend dat geld wat je uitgeeft eerst binnenkomt.
Ik zou niet zo denken in huur vs koop, meer in arm vs rijk. Want niet iedere huurder is arm en zeker lang niet iedereen met een koopwoning is rijk.
pi_210484246
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 09:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze betalen gewoon veel minder (of in 1 geval zelfs niks meer, die heeft een energieneutrale woning) voor hun energie en zijn daardoor in hun vaste lasten gedaald. Dat is toch gewoon profiteren?
nee
pi_210484251
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 09:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zou niet zo denken in huur vs koop, meer in arm vs rijk. Want niet iedere huurder is arm en zeker lang niet iedereen met een koopwoning is rijk.
en dan zit je hier in dit topic allerlei spul te verdedigen dat die kloof alleen maar groter maakt

genot
pi_210484369
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 09:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
In mijn eerste post over dit onderwerp had ik het dan ook over de welgestelde Nederlanders die hebben geprofiteerd.
pi_210484474
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 09:05 schreef aTypisch het volgende:

[..]
als je meer wil verduurzamen moet je de financiële strop niet nog strakker maken voor alles en iedereen in nederland
Ook dit is uiteindelijk een herverdelingsvraagstuk. Vergeet niet dat er ook bedrijven zijn die extreem winstgevend zijn en een deel van de burgers het heel goed heeft. Als je zaken wilt oplossen, moeten er keuzes gemaakt worden en daarbij kun je beginnen met het adagium de vervuiler betaalt en de breedste schouders dragen de zwaarste lasten. Dat betekent, hogere belastingen op vervuilende activiteiten van bedrijven, op zaken met een groot beslag op schaarse grondstoffen e.d. Ook mag er iets gebeuren aan belastingarbitrage en mogen een deel van de belastingvoordelen voor de bedrijven wel wat minder. Dat levert geld op waarmee je duurzame investeringen kunt doen in onder ander mobiliteit en ook de strop voor de groepen die het zwaar hebben wat kunt verlichten.
pi_210484695
De laatste 300 miljoen komt van de te verwachten bron: alcohol en tabak worden duurder.

https://www.ad.nl/politie(...)-voorkomen~a1670ee1/

Dat is standaard de makkelijke knop voor het laatste gat.
pi_210484709
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 09:26 schreef aTypisch het volgende:

[..]
en dan zit je hier in dit topic allerlei spul te verdedigen dat die kloof alleen maar groter maakt

genot
Totale onzin. Ik verdedig helemaal niks dat de kloof groter maakt. Dat jij de aanname hebt dat mensen in sociale huur geen behoefte hebben aan lagere lasten is jouw probleem, niet het mijne.
pi_210484827
https://nos.nl/artikel/24(...)vorm-van-beveiliging

Het is treurig gesteld met ons land. Wie zijn al die idioten die het nodig vinden politici te bedreigen :r
pi_210484890
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 10:36 schreef Faraday01 het volgende:

Het is treurig gesteld met ons land. Wie zijn al die idioten die het nodig vinden politici te bedreigen :r
Ja, verschrikkelijk inderdaad. En lijkt me dan ook een logische verklaring voor het leeg lopen van de Kamer, als mijn vrouw en kinderen misschien gevaar zouden lopen zou ik ook weg zijn.

En voor het antwoord op je vraag wil Yeşilgöz dus anoniem posten op social media verbieden. Ben ik op zich helemaal voor, maar wat is dan het idee: moet je je id kaart naar twitter, facebook sturen? En moet dat hier bijvoorbeeld dan ook naar Danny? Dat lijkt me niet alleen erg lastig (gaat er personeel zijn om die controles te doen), ook vraag ik me af of dat dan weer gewenst is. Ik zit dus een beetje met de uitvoering. Het idee op zich ben ik wel voor.
pi_210485015
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 10:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, verschrikkelijk inderdaad. En lijkt me dan ook een logische verklaring voor het leeg lopen van de Kamer, als mijn vrouw en kinderen misschien gevaar zouden lopen zou ik ook weg zijn.

En voor het antwoord op je vraag wil Yeşilgöz dus anoniem posten op social media verbieden. Ben ik op zich helemaal voor, maar wat is dan het idee: moet je je id kaart naar twitter, facebook sturen? En moet dat hier bijvoorbeeld dan ook naar Danny? Dat lijkt me niet alleen erg lastig (gaat er personeel zijn om die controles te doen), ook vraag ik me af of dat dan weer gewenst is. Ik zit dus een beetje met de uitvoering. Het idee op zich ben ik wel voor.
Het is totaal onuitvoerbaar en bovendien is een website als Fok! dan ten dode opgeschreven. Los van de totaalidioten die door de politie opgespoord moeten worden, zijn er ook massa's mensen die om goede redenen anoniem willen blijven in discussies op een forum en daar verder geen gekke dingen zeggen buiten de wet. Dat kan zowel gaan om politieke discussies als om persoonlijke issues. Ik vind het echt het paard achter de wagen spannen om dat onmogelijk te maken. Bovendien is het dus niet uitvoerbaar dus gewoon een proefballon die straks snel doorgeprikt wordt.

Ook leuk in deze: het recht om online niet gevonden te kunnen worden. Lijkt me moeilijk te verenigen met dit proefballonnetje en als dat al kan worden websites overspoeld met verzoeken om elke week nieuwe vermeldingen te anonimiseren en zoekgeschiedenissen te verwijderen. Dit idee is heel slecht doordacht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Faraday01 op 31-08-2023 11:11:09 ]
pi_210485083
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 10:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Totale onzin. Ik verdedig helemaal niks dat de kloof groter maakt. Dat jij de aanname hebt dat mensen in sociale huur geen behoefte hebben aan lagere lasten is jouw probleem, niet het mijne.
de eigenaar van het pand profiteert, niet de tijdelijke huurders die er geen aandeel in hebben
  donderdag 31 augustus 2023 @ 11:09:02 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210485092
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 10:36 schreef Faraday01 het volgende:

Wilders lokt dat natuurlijk voor een groot gedeelte zelf uit. Die gaat op twitter Pakistanen lopen afzeiken, wordt dan vanuit Pakistan bedreigd en gaat dan lopen janken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210485093
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 10:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

:')
there comes the monkey out of the sleeve

anonimiteit willen verbieden, over gevaren voor de democratie gesproken

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2023 11:09:27 ]
pi_210485103
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]
de eigenaar van het pand profiteert, niet de tijdelijke huurders die er geen aandeel in hebben
Jawel, die betalen minder voor hun energie. Dat weet ik gewoon voor meerdere mensen uit eerste hand. Hun vaste lasten zijn gedaald.

En voor meerwaarde van je woning moet je geen zonnepanelen leggen. Als je voor 6000 euro zonnepanelen legt, wordt je huis echt geen 6000 euro meer waard. Dus dat is nogal een raar argument.
pi_210485130
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, die betalen minder voor hun energie. Dat weet ik gewoon voor meerdere mensen uit eerste hand. Hun vaste lasten zijn gedaald.
dat betekent niet dat dit hele gedoe netto positief is voor de 'have nots'
pi_210485137
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 10:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het is totaal onuitvoerbaar en bovendien is een website als Fok! dan ten dode opgeschreven. Los van de totaalidioten die door de politie opgespoord moeten worden, zijn er ook massa's mensen die om goede redenen anoniem willen blijven in discussies op een forum en daar verder geen gekke dingen zeggen buiten de wet. Dat kan zowel gaan om politieke discussies als om persoonlijke issues. Ik vind het echt het paard achter de wagen spannen om dat onmogelijk te maken. Bovendien is het dus niet uitvoerbaar dus gewoon een proefballon die straks snel doorgeprikt wordt.

Ook leuk in deze: het recht om online niet gevonden te kunnen worden. Lijkt me moeilijk te verenigen met dit proefballonnetje en als dat al kan worden websites overspoeld met verzoeken om elke week nieuwe vermeldingen te anonimiseren en zoekgeschiedenissen te verwijderen. Dit idee is heel slecht doordacht.
Volgens mij ligt er in Australië al een wetsvoorstel in deze richting, dus we kunnen kijken hoe het daar uit pakt.
pi_210485154
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij ligt er in Australië al een wetsvoorstel in deze richting, dus we kunnen kijken hoe het daar uit pakt.
prison islandgenot
pi_210485155
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:09 schreef aTypisch het volgende:

[..]
:')
there comes the monkey out of the sleeve

anonimiteit willen verbieden, over gevaren voor de democratie gesproken

Dat heeft echt niks met elkaar te maken. Je kunt immers weinig met je mening bereiken als je alleen maar anoniem loopt te roeptoeteren. Waarbij je niet met naam en toenaam hier op het forum hoeft te verschijnen, maar wel waarbij die inderdaad bij het medium bekend zijn.

Met vrijheid van meningsuiting komt ook verantwoordelijkheid van meningsuiting, maar dat vergeten de meeste toetsenbordhelden voor het gemak.
't Echte en 't ware!
pi_210485165
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:16 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat heeft echt niks met elkaar te maken. Je kunt immers weinig met je mening bereiken als je alleen maar anoniem loopt te roeptoeteren. Waarbij je niet met naam en toenaam hier op het forum hoeft te verschijnen, maar wel waarbij die inderdaad bij het medium bekend zijn.

Met vrijheid van meningsuiting komt ook verantwoordelijkheid van meningsuiting, maar dat vergeten de meeste toetsenbordhelden voor het gemak.
bezint voor u begint met het pleiten voor minder privacy

heeft alles met elkaar te maken

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2023 11:18:03 ]
pi_210485187
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:16 schreef aTypisch het volgende:

[..]
bezint voor u begint met het pleiten voor minder privacy

heeft alles met elkaar te maken
Want die anonimiteit werkt geweldig?

Bezint eer ge begint het mogelijk te maken dat mensen elkaar anoniem bedreigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')