abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210478434
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 19:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
waarom zou iemand dat doen ?/

mijn huis is uit 1975 , maar daar wordt niets aan gesplitst he
Omdat dit vrij simpel financieel erg aantrekkelijk kan zijn.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 19:48:00 #227
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210478520
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 19:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat dit vrij simpel financieel erg aantrekkelijk kan zijn.
nee dat gaat niet gebeuren , ga jij je huis maar zelf splitsen

nieuw bouwen, units van 50 tot 100 personen, daar geloof ik wel in

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 30-08-2023 19:54:12 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210482857
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 19:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat gaat niet gebeuren , ga jij je huis maar zelf splitsen

nieuw bouwen, units van 50 tot 100 personen, daar geloof ik wel in
Ik ook, volbouwen die weilanden.
pi_210482915
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 00:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nog minder groen...

Ga maar verdichten. Woonplaatsen zijn al qua oppervlak 5a10x gegroeid sinds de jaren 60.

Zat mogelijkheden met bijvoorbeeld oude kantoren en lege industrie hallen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 31 augustus 2023 @ 02:30:22 #230
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210483074
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 00:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
nou 5% van de weilanden kan wel bebouwd worden ja , dat heeft geen mens last van

Maar als men de huishoudens verdunnng weet te keren dan zijn er woningen genoeg , iedereen tot de dood thuis zelfstandig laten wonen tot ze sterven achter de voordeur is zeer onverstandig en erg duur voor de zorgkosten

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 31-08-2023 02:41:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210483589
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 18:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Geld waar volgens het NOS journaal nog helemaal geen dekking is. Nog even voor Sinterklaas spelen voordat de verkiezingen eraan komen. En dan ook nog eens door het verhogen van de toeslagen, wat het afschaffen van dat stelsel alleen maar moeilijker maakt
De NOS zat er dus naast, volgens Kaag is het wel gedekt: https://www.trouw.nl/poli(...)venwichtig~badea4ad/

Blijkbaar zou dat volgens Trouw wel uit de gewenste belastingverhoging voor bedrijven en hoge inkomens moeten komen. De keuze van kindgebonden budget en huurtoeslag (icm de maximale huren die zijn ingevoerd door De Jonge) vind ik trouwens verstandig, dat geld komt echt bij de doelgroep terecht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210483622
Om de armoede te bestrijden is het demissionaire kabinet tot overeenstemming gekomen om ook in 2024 een energietoeslag in te voeren meldt het journaal. Vanwege de verhuurdersheffing waren er nu eenmaal amper mogelijkheden om tochtige corporatiewoningen te isoleren zodat die woningen nog steeds veel stookkosten hebben.Een gemiste kans dus wat je kabinetten die korte termijn beleid gericht op begrotingstekortreductie boven de belangen op de lange termijn (duurzame woningen) hebben gezet moet verwijten. Er zijn wel voor woningeigenaren duurzaanheidssubsidies in het leven geroepen. Je kan dus zeggen dat de opbrengsten van de verhuurdersheffing nu in de vorm van zonnepanelen op de daken liggen van koopwoningen van de welgestelde Nederlanders.
pi_210483661
Een reconstructie van hoe Hoekstra de kandidaat-eurocommissaris werd:

https://www.volkskrant.nl(...)pjob-hielp~b758faef/

Blijkbaar klopt het volgens de Volkskrant niet dat Van der Leyen per sé een christendemocraat moest hebben. Wel was er een profiel dat de nieuwe naam ervaren moest zijn, met gevoel voor diplomatie en financiën.

En was er voor 1 augustus al een akkoord over dat Kaag het zou worden, maar mede omdat Timmermans toen zijn ontslag nog niet had ingediend kwam er meer tijd. En waar voor 1 augustus het tussen Samsom (Rutte wilde wel, maar de 4 kabinetspartijen niet) en Kaag ging, solliciteerden de eerste weken van augustus plots Esther de Lange en Hoekstra ook naar de functie. De Lange viel snel af (gebrek aan ervaring), ging het dus nog tussen Kaag en Hoekstra.

Daar kwam het kabinet onderling niet uit, dus heeft Rutte zelf de knoop doorgehakt. Aangezien Hoekstra de steun had van CDA, VVD en CU en Kaag alleen die van D66, is het Hoekstra geworden. Wellicht ook omdat Rutte het Kaag nog steeds kwalijk neemt dat ze de MvW wilde steunen.

Voor Kaag zijn de druiven wel erg zuur. Die had de plek eigenlijk al binnen, maar vist er nu alsnog naast. Ben benieuwd wat dat gaat doen met de relatie Rutte-Kaag, die toch al niet zo best was. Ze zullen toch nog wel minstens een jaar samen moeten werken.

De geruchten dat Rutte hulp gaat krijgen van Von der Leyen om een topfunctie te krijgen zijn trouwens ook volgens de Volkskrant onzin. Lijkt mij ook: Rutte is in Europa een grotere naam dan Van der Leyen, als hij zou willen zou hij eerder haar plek kunnen overnemen dan dat hij hulp van haar nodig heeft. Maar volgens mij wil hij helemaal niet uit de stad Den Haag weg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210483673
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 07:47 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Je kan dus zeggen dat de opbrengsten van de verhuurdersheffing nu in de vorm van zonnepanelen op de daken liggen van koopwoningen van de welgestelde Nederlanders.
Juist niet de welgestelde Nederlanders, die konden zo de zonnepanelen wel betalen. Nee, je ziet steeds meer zonnepanelen verschijnen op daken waar mensen met een koopwoning wonen die geen spaarpotjes hebben. Daar gaat dan ook, via het Warmtefonds, de subsidie naar toe. Er is geen andere subsidie voor zonnepanelen.
pi_210483747
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 18:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij een eenmalige verhoging, dus het afschaffen wordt niets moeilijker. Verder is het geen optie om niks te doen en helaas wil de asociale VVD niks doen met de zeer noodzakelijke belastingverhogingen voor rijken en bedrijven, dus dan is dekking moeilijk. Dat mag je de VVD verwijten.
Maar vervolgens wel weer mobiliteit verder belasten, dus dat mag je andere partijen weer verwijten?
pi_210483761
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 07:56 schreef Hanca het volgende:
Een reconstructie van hoe Hoekstra de kandidaat-eurocommissaris werd:

https://www.volkskrant.nl(...)pjob-hielp~b758faef/

Blijkbaar klopt het volgens de Volkskrant niet dat Van der Leyen per sé een christendemocraat moest hebben. Wel was er een profiel dat de nieuwe naam ervaren moest zijn, met gevoel voor diplomatie en financiën.

En was er voor 1 augustus al een akkoord over dat Kaag het zou worden, maar mede omdat Timmermans toen zijn ontslag nog niet had ingediend kwam er meer tijd. En waar voor 1 augustus het tussen Samsom (Rutte wilde wel, maar de 4 kabinetspartijen niet) en Kaag ging, solliciteerden de eerste weken van augustus plots Esther de Lange en Hoekstra ook naar de functie. De Lange viel snel af (gebrek aan ervaring), ging het dus nog tussen Kaag en Hoekstra.

Daar kwam het kabinet onderling niet uit, dus heeft Rutte zelf de knoop doorgehakt. Aangezien Hoekstra de steun had van CDA, VVD en CU en Kaag alleen die van D66, is het Hoekstra geworden. Wellicht ook omdat Rutte het Kaag nog steeds kwalijk neemt dat ze de MvW wilde steunen.

Voor Kaag zijn de druiven wel erg zuur. Die had de plek eigenlijk al binnen, maar vist er nu alsnog naast. Ben benieuwd wat dat gaat doen met de relatie Rutte-Kaag, die toch al niet zo best was. Ze zullen toch nog wel minstens een jaar samen moeten werken.

De geruchten dat Rutte hulp gaat krijgen van Von der Leyen om een topfunctie te krijgen zijn trouwens ook volgens de Volkskrant onzin. Lijkt mij ook: Rutte is in Europa een grotere naam dan Van der Leyen, als hij zou willen zou hij eerder haar plek kunnen overnemen dan dat hij hulp van haar nodig heeft. Maar volgens mij wil hij helemaal niet uit de stad Den Haag weg.
Storm in een glas water dus, waarschijnlijk gestart door D66 die zuur was dat ze de positie niet kregen.
pi_210483764
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:15 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar vervolgens wel weer mobiliteit verder belasten, dus dat mag je andere partijen weer verwijten?
Wat ik lees is dat daar geen dekking voor werd gevonden, geen idee aan wie dat precies ligt maar ik denk dat als je aan CU en D66 had voorgesteld de belasting voor hoge inkomens en grote bedrijven nog wat omhoog te doen om de accijnzen omlaag te doen, dat ze onmiddelijk hadden getekend.

Ik lees trouwens ook dat nu is afgesproken het alsnog in de Kamer te proberen.
pi_210483781
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat ik lees is dat daar geen dekking voor werd gevonden, geen idee aan wie dat precies ligt maar ik denk dat als je aan CU en D66 had voorgesteld de belasting voor hoge inkomens en grote bedrijven nog wat omhoog te doen om de accijnzen omlaag te doen, dat ze onmiddelijk hadden getekend.
En als het over mobiliteit gaat is de grootste farce dat de prijzen voor het OV 7-10% omhoog gaan in 2024 terwijl we moeten verduurzamen. Niet uit te leggen.
pi_210483783
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist niet de welgestelde Nederlanders, die konden zo de zonnepanelen wel betalen. Nee, je ziet steeds meer zonnepanelen verschijnen op daken waar mensen met een koopwoning wonen die geen spaarpotjes hebben. Daar gaat dan ook, via het Warmtefonds, de subsidie naar toe. Er is geen andere subsidie voor zonnepanelen.
Er zijn subsidies voor zonnepanelen, warmtepompen en voor het isoleren van je koopwoning.
https://www.rijksoverheid(...)ie-voor-zonnepanelen
En daar kunnen welgestelde Nederlanders net zo goed gebruik van maken.
pi_210483791
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:23 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Er zijn subsidies voor zonnepanelen, warmtepompen en voor het isoleren van je koopwoning.
https://www.rijksoverheid(...)ie-voor-zonnepanelen
En daar kunnen welgestelde Nederlanders net zo goed gebruik van maken.
Er is geen subsidie op zonnepanelen, zo blijkt uit jouw eigen link.
pi_210483798
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen subsidie op zonnepanelen, zo blijkt uit jouw eigen link.
Geen btw op zonnepanelen noem ik subsidie.
pi_210483817
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En als het over mobiliteit gaat is de grootste farce dat de prijzen voor het OV 7-10% omhoog gaan in 2024 terwijl we moeten verduurzamen. Niet uit te leggen.
Tja, het spoor zit vol. Helaas. Mede daarom is het ook totaal geen optie dat Nederlanders zonder auto zouden moeten kunnen, Nederland alsnog zo organiseren dat OV het meest logische vervoermiddel wordt kan helemaal niet meer.

Ik ben ook lang voor gratis OV geweest, maar als je zag wat een run dat lage tarief in Duitsland op de treinen gaf ben ik me af gaan vragen of de NS dat wel aan zou kunnen. En het antwoord daarop lijkt me nee. Meer treinen gaat op de meeste trajecten niet, langere treinen zouden wellicht nog wel kunnen. Maar het zit nu al vol.
pi_210483821
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:26 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Geen btw op zonnepanelen noem ik subsidie.
Tja, dat is het niet.
pi_210483848
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, het spoor zit vol. Helaas. Mede daarom is het ook totaal geen optie dat Nederlanders zonder auto zouden moeten kunnen, Nederland alsnog zo organiseren dat OV het meest logische vervoermiddel wordt kan helemaal niet meer.

Ik ben ook lang voor gratis OV geweest, maar als je zag wat een run dat lage tarief in Duitsland op de treinen gaf ben ik me af gaan vragen of de NS dat wel aan zou kunnen. En het antwoord daarop lijkt me nee. Meer treinen gaat op de meeste trajecten niet, langere treinen zouden wellicht nog wel kunnen. Maar het zit nu al vol.
Als je echt wilt verduurzamen zul je moeten investeren in beter en meer OV. En daarvoor moet het spoor uitgebreid worden en de bereikbaarheid vergroot worden, net als het natransport. Dat betekent ook minder rendabele lijnen en op minder rendabele tijdstippen en locaties rijden. Als je dat niet doet, zal het wegensysteem steeds verder dichtslibben. Bovendien is collectief vervoer veel energie-efficiënter dan individueel vervoer en verbruikt het veel minder schaarse grondstoffen.

En door telkens te stellen dat de capaciteit van het systeem het probleem is en daar niets aan te doen en investeringen in de hardware terug te schroeven, wordt het alleen maar erger. Vergeet ook niet dat er de komende jaren bijna geen weg meer uitgebreid kan worden vanwege stikstof. Met de almaar groeiende nood aan mobiliteit, zal het onvermijdelijk van het OV moeten komen.
pi_210483880
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:35 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als je echt wilt verduurzamen zul je moeten investeren in beter en meer OV. En daarvoor moet het spoor uitgebreid worden en de bereikbaarheid vergroot worden, net als het natransport. Dat betekent ook minder rendabele lijnen en op minder rendabele tijdstippen en locaties rijden. Als je dat niet doet, zal het wegensysteem steeds verder dichtslibben. Bovendien is collectief vervoer veel energie-efficiënter dan individueel vervoer en verbruikt het veel minder schaarse grondstoffen.

En door telkens te stellen dat de capaciteit van het systeem het probleem is en daar niets aan te doen en investeringen in de hardware terug te schroeven, wordt het alleen maar erger. Vergeet ook niet dat er de komende jaren bijna geen weg meer uitgebreid kan worden vanwege stikstof. Met de almaar groeiende nood aan mobiliteit, zal het onvermijdelijk van het OV moeten komen.
Maar voor de belangrijke lijnen in de Randstad is de capaciteit gewoon bereikt. Er kunnen niet meer treinen op dat spoor. En ruimte om extra sporen neer te leggen is er ook niet, aangezien de knelpunten in de steden zelf liggen. Dat is echt een probleem in Nederland qua OV, bij allerlei uitbreidingen is het OV vergeten en nu zit dat OV ingeklemd en kan het geen kant meer op. Ook snelbussen zijn niet echt een optie, omdat die gewoon vast komen te staan tussen de auto's en er geen ruimte is voor extra rijbanen voor die bussen.
pi_210483886
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, dat is het niet.
O ja, op vergelijkbare wijze was je van mening dat er ook geen fossiele subsidies zijn.

Subsidies voor zonnepanelen die wel voldoen aan jouw definitie zijn er wel geweest.
quote:
Is er subsidie voor zonnepanelen in 2023?
Goede vraag! Voorheen was er een voordelige subsidieregeling voor particulieren: tot maximaal 650 euro kon je terugkrijgen op de aanschaf van zonnepanelen. Anno 2023 bestaat de landelijke subsidie voor zonnepanelen niet meer. Maar fijn: anno 2023 hoef je geen 21% btw meer te betalen (en later terug te vragen) voor de installatie van zonnepanelen. Het btw-tarief is gewijzigd naar 0%. Bij 10 zonnepanelen (3.000 wattpiek voor de vanaf-prijs van ongeveer 4.700 euro) bespaar je dan al gauw 760 euro.
https://www.promovendum.n(...)anelen%20niet%20meer
Dank je wel huurders!
pi_210483963
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:40 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
O ja, op vergelijkbare wijze was je van mening dat er ook geen fossiele subsidies zijn.

Subsidies voor zonnepanelen die wel voldoen aan jouw definitie zijn er wel geweest.
[..]
https://www.promovendum.n(...)anelen%20niet%20meer
Dank je wel huurders!
Het klopt dat die er was. Maar er is geen subsidie meer.

Daar huurders voor bedanken is trouwens onzin, dat is helemaal geen rechtstreekse stroom. Dan kun je net zo goed de bedrijven die belasting betalen bedanken. Daarnaast is de groei van zonnepanelen op sociale huurwoningen ook enorm, meer dan 60.000 woningen per jaar. Ze liepen lang achter (en lopen nog wel iets achter), maar het percentage groeit nu harder bij sociale huur dan bij koopwoningen.

Ik ben het helemaal met je eens dat de sociale huur zo snel mogelijk energieneutraal moet zijn, maar net zo goed moeten de miljoenen mensen met een koophuis zonder spaargeld worden geholpen. De gemiddelde huiseigenaar heeft namelijk maar ongeveer 4.000 euro op de rekening, daar kun je een huis niet volledig mee isoleren en zonnepanelen leggen. Zeker niet omdat een huiseigenaar ook ander onderhoud (keukens en badkamers, daken e.d.) heeft.
pi_210484068
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het klopt dat die er was. Maar er is geen subsidie meer.

Daar huurders voor bedanken is trouwens onzin, dat is helemaal geen rechtstreekse stroom. Dan kun je net zo goed de bedrijven die belasting betalen bedanken. Daarnaast is de groei van zonnepanelen op sociale huurwoningen ook enorm, meer dan 60.000 woningen per jaar. Ze liepen lang achter (en lopen nog wel iets achter), maar het percentage groeit nu harder bij sociale huur dan bij koopwoningen.

Ik ben het helemaal met je eens dat de sociale huur zo snel mogelijk energieneutraal moet zijn, maar net zo goed moeten de miljoenen mensen met een koophuis zonder spaargeld worden geholpen. De gemiddelde huiseigenaar heeft namelijk maar ongeveer 4.000 euro op de rekening, daar kun je een huis niet volledig mee isoleren en zonnepanelen leggen. Zeker niet omdat een huiseigenaar ook ander onderhoud (keukens en badkamers, daken e.d.) heeft.
Ik vind het grappig dat jij denkt dat huurders van een sociale woning die zonnepanelen krijgen een winnaar zijn in dit verhaal
pi_210484074
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar voor de belangrijke lijnen in de Randstad is de capaciteit gewoon bereikt. Er kunnen niet meer treinen op dat spoor. En ruimte om extra sporen neer te leggen is er ook niet, aangezien de knelpunten in de steden zelf liggen. Dat is echt een probleem in Nederland qua OV, bij allerlei uitbreidingen is het OV vergeten en nu zit dat OV ingeklemd en kan het geen kant meer op. Ook snelbussen zijn niet echt een optie, omdat die gewoon vast komen te staan tussen de auto's en er geen ruimte is voor extra rijbanen voor die bussen.
komt omdat mobiliteit voor het plebs geen prioriteit (meer) is
pi_210484086
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 08:35 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

als je meer wil verduurzamen moet je de financiële strop niet nog strakker maken voor alles en iedereen in nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')