quote:
Vind je het goed als we die pas bestellen voor december?quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:20 schreef TLC het volgende:
Een heel dik pak sneeuw lijkt me ook weleens heel lekker
Haha, stel je aan joh, het wordt geen 45+ ofzoquote:Op zondag 3 september 2023 07:38 schreef Bocaj het volgende:
Goed, weer een zeer warm weekje voor de boeg.
Dit zijn namelijk geen temperaturen om geen rekening mee te houden in je dagelijkse doen en laten.
De middag kun je sowieso wel afschrijven qua buitenactiviteiten. Tenzij strand, terras, zwembad etc.
Maar wat wil je hier precies mee zeggen?quote:Op zaterdag 2 september 2023 16:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja maar het is september dus is het 's morgens koeler en duurt het langer voor het echt heet is en koelt hrlet ook weer sneller af!
Dat vraag ik me bij jou nog altijd af jaquote:Op zondag 3 september 2023 09:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar wat wil je hier precies mee zeggen?
Met minima van 10-15 is dat niet echt iets om je zorgen over te maken inderdaad.quote:Op zaterdag 2 september 2023 23:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een regionale hittegolf staat iig in de verwachting voor waar ik woon.
Dat wordt daarna weer alles tegen elkaar open zetten om de warmte uit huis te jagen.
Gelukkig koelt het in de nachten nog enigszins af.
De meteorologische zomer begon met een hittegolf.quote:
Horrorwinterquote:Op zondag 3 september 2023 12:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De meteorologische zomer begon met een hittegolf.
De meteorologische herfst begint met een hittegolf.
Dus als we deze trend doorzetten dan ben ik wel benieuwd naar de pluim op 1 december.Een week met extreem zacht weer tot 20°C? Barbecuen met Sinterklaas?
Heerlijk inderdaad, met 20 graden is het ook niet idioot heet.quote:Op zondag 3 september 2023 13:32 schreef MissHobje het volgende:
Wat een zaalig weertje vandaag, lekker even in de zon geweest om aan te sterken, doet me goed! En dan ern prachtige week tegemoet
Een week lang 30 graden is warm!quote:Op zondag 3 september 2023 08:57 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Haha, stel je aan joh, het wordt geen 45+ ofzo
Een week geleden, ja.quote:Op zondag 3 september 2023 15:02 schreef Zwansen het volgende:
Die voorspelde terrorbuien in de Alpen vielen volgens mij wel mee? Of heb ik het een beetje gemist in het nieuws?
quote:Op zondag 3 september 2023 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
Afgelopen nacht terreurbuien gehad. Helaas lag ik te tukken dus heb ik niet iets er van kunnen vastleggen ofzo… maar schrok wel op gegeven moment wakker van mega harde onweersklap.
Vandaag wel nog flinke bak wind hier maar de regen is nu meer voor het binnenland.
Dit zijn de weergoden die studenten trollen.quote:Op maandag 4 september 2023 08:42 schreef Nattekat het volgende:
Is dit die warmte die voor halverwege augustus in de kaarten stond maar waar niets van gekomen is?
Deels.quote:Op maandag 4 september 2023 08:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dit zijn de weergoden die studenten trollen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Flauw. Het mooie weer in mijn introductieweek maakte het juist zo mooi.quote:Op maandag 4 september 2023 08:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dit zijn de weergoden die studenten trollen.
Ik zou gewoon full Borat gaanquote:Op maandag 4 september 2023 09:05 schreef Salina het volgende:
Boys (en girls), ik ben er ook.
[ afbeelding ]
Hele week zon en lekker warm weer genot.
Weet niet wat ik aan moet trekken eigenlijk, lange of korte broek. Moet wel naar kantoor eerst.
quote:Op maandag 4 september 2023 09:05 schreef Salina het volgende:
Boys (en girls), ik ben er ook.
[ afbeelding ]
Hele week zon en lekker warm weer genot.Zo'n ANWB afritsbroek!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er nog zo een geloof ik, maar al jaren niet meer gebruikt!quote:
Dit is ook een optie, dank! Ik neem het in overweging.quote:Op maandag 4 september 2023 09:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zou gewoon full Borat gaan
[ afbeelding ]
Zat wolken hier de hele dag geweest, dus klopte welquote:Op zondag 3 september 2023 23:04 schreef ddx het volgende:
Hoe kan die europese radar dat dan aangeven, terwijl er niets aan de hand is ? (en ook niet als je de nl radar bekijkt)
Introweek is al voorbij, nu beginnen juist de colleges.quote:Op maandag 4 september 2023 09:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Flauw. Het mooie weer in mijn introductieweek maakte het juist zo mooi.
Ik ben ook getrolld overigens. Gelukkig dit weekend toch nog één activiteit met mooi weer gehad
De Leidse introweek was zelfs de week daarvoor al. Die hadden wel redelijk weer te pakken.quote:Op maandag 4 september 2023 13:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Introweek is al voorbij, nu beginnen juist de colleges.
Maar wel meteen zonder jas buiten wat kunnen gaan eten ipv rennend voor bui #183, prima toch.quote:Op maandag 4 september 2023 13:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Introweek is al voorbij, nu beginnen juist de colleges.
Ik vind het zelf ook wel fijn, niet alleen voor de studenten maar ook voor mij zelf.quote:Op maandag 4 september 2023 15:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar wel meteen zonder jas buiten wat kunnen gaan eten ipv rennend voor bui #183, prima toch.
Ja, liever weken terug gehad, maar ja.
Die nachten nu maken alles goed, in juni was dit ook zo zaligquote:Op maandag 4 september 2023 15:23 schreef Elan het volgende:
Gelukkig relatief lage nachttemperaturen, las ergens dat als we dit scenario in juli hadden gehad het makkelijk 40 graden had kunnen worden.
quote:
Juni waren de nachten heel niet koel toch? Maar de dagen waren dan ook een heel stuk langer als nu.quote:Op maandag 4 september 2023 15:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die nachten nu maken alles goed, in juni was dit ook zo zaligAls je maar sávonds en snachts kunt koelen maakt het mij niet uit hoe heet overdag
Jawel, op de heetste dagen lagen de nachtelijke temperaturen meestal zo rond 13-15 graden, met 2-3 uitschieters naar 17-19 graden.quote:Op maandag 4 september 2023 15:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Juni waren de nachten heel niet koel toch? Maar de dagen waren dan ook een heel stuk langer als nu.
Kan me bijna niet voorstellen dat als het overdag 30 graden is het zakt naar 14/15 graden. Maar wellicht in september wel
Apart hoe dat werkt werkt dan, 25 juni was warm maar de nacht verliep inderdaad relatief koel met 15 graden. Terwijl je dan zo'n beetje op de langste dag van het jaar zit.quote:Op maandag 4 september 2023 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel, op de heetste dagen lagen de nachtelijke temperaturen meestal zo rond 13-15 graden, met 2-3 uitschieters naar 17-19 graden.
De temperatuur ligt in september langere tijd rond het minimum en in juni langere tijd rond het maximum. Het kan nog steeds 30 graden worden, maar het zal in de avond niet lang 25+ zijn, terwijl het in juni tot diep in de avond rond de 30 kan blijven.quote:Op maandag 4 september 2023 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Apart hoe dat werkt werkt dan, 25 juni was warm maar de nacht verliep inderdaad relatief koel met 15 graden. Terwijl je dan zo'n beetje op de langste dag van het jaar zit.
Barcelona is bijvoorbeeld ook 29 graden de komende dagen maar daar elke nacht tropennachten met minima daar weer niet niet onder de 22/23 graden. Luchtvochtigheid is zeer laag. Dus waaraan ligt dat dan?
Maar in juni was het ook helemaal niet lang warm blijkbaar. Tropennachten in juni zijn redelijk schaars. De nachttemperaturen zijn nu ongeveer gelijk met juni terwijl de dagen aanzienlijk korter zijn.quote:Op maandag 4 september 2023 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De temperatuur ligt in september langere tijd rond het minimum en in juni langere tijd rond het maximum. Het kan nog steeds 30 graden worden, maar het zal in de avond niet lang 25+ zijn, terwijl het in juni tot diep in de avond rond de 30 kan blijven.
De gemiddelde temperatuur over de hele dag genomen ligt lager.
De tropische dagen in juni hadden een gemiddelde dagtemperatuur van 24-25 graden. De tropische dagen van deze week gaan de 22 niet eens halen volgens de huidige prognose.quote:Op maandag 4 september 2023 16:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar in juni was het ook helemaal niet lang warm blijkbaar. Tropennachten in juni zijn redelijk schaars. De nachttemperaturen zijn nu ongeveer gelijk met juni terwijl de dagen aanzienlijk korter zijn.
Ja waren heel koel, dat maakte juni weer zo fijn..nog het frisse van het koude seizoen en de warmte overdag.quote:Op maandag 4 september 2023 15:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Juni waren de nachten heel niet koel toch? Maar de dagen waren dan ook een heel stuk langer als nu.
Kan me bijna niet voorstellen dat als het overdag 30 graden is het zakt naar 14/15 graden. Maar wellicht in september wel
Huh? Hoezo niet, ik zie 30+ staan. En vandaag was het al 27. Of zit er weer heel veel verschil in in het land.quote:Op maandag 4 september 2023 16:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De tropische dagen van deze week gaan de 22 niet eens halen volgens de huidige prognose.
Leren jullie daar in het dal van Limburg geen begrijpend lezen?quote:Op maandag 4 september 2023 17:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Huh? Hoezo niet, ik zie 30+ staan. En vandaag was het al 27. Of zit er weer heel veel verschil in in het land.
Sta je nu met armen en benen wijd op straat te genieten?quote:Op maandag 4 september 2023 17:16 schreef Dven het volgende:
Hele dag al aan het miezeren bij een graad of 18. Lekker Hollands
Hehe, zo heet was het de afgelopen dagen niet. Rond de 30°C. Maar ik vind zo'n dagje ertussen altijd wel lekker.quote:Op maandag 4 september 2023 17:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sta je nu met armen en benen wijd op straat te genieten?
Juni was met ongekende afstand de beste en mooiste maand van het jaar. Misschien wel in 5 jaar. Lage luchtvochtigheid, relatief frisse nachten, weinig tot geen regen en aangenaam warm. Echte vieze hitte was er niet.quote:Op maandag 4 september 2023 16:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja waren heel koel, dat maakte juni weer zo fijn..nog het frisse van het koude seizoen en de warmte overdag.
Jouw contreien wordt wel erg nat. Eigenlijk vooral in delen Griekenland. Dit moet niet gaan gebeurenquote:Op maandag 4 september 2023 17:16 schreef Dven het volgende:
Hele dag al aan het miezeren bij een graad of 18. Lekker Hollands
Dit benaderd perfectie iddquote:Op maandag 4 september 2023 18:06 schreef Elan het volgende:
Koelt nu al redelijk wat af qua gevoelstemperatuur, je merkt dat de zon al aanzienlijk heeft ingeboet qua kracht. Eigenlijk alleen maar genieten van deze nazomer.
Zeker, nu maar hopen dat het zo blijft want dit was de koelste dag uit de seriequote:Op maandag 4 september 2023 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit benaderd perfectie idd
Op weerwoord denken ze hier anders over. "Pure horror" vinden ze het.quote:Op maandag 4 september 2023 18:06 schreef Elan het volgende:
Koelt nu al redelijk wat af qua gevoelstemperatuur, je merkt dat de zon al aanzienlijk heeft ingeboet qua kracht. Eigenlijk alleen maar genieten van deze nazomer.
Maar wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?quote:Op maandag 4 september 2023 19:34 schreef INViCTuS het volgende:
Aan onderstaande grafiek te zien valt het aantal dagen met 20+ nog best mee eigenlijk. Of juist tegen. Er zijn er dus 230-250 onder de 20. Zo'n zee-klimaat is het eigenlijk ook gewoon niet.
Maar moet je nagaan dat sommige jaren vroeger wel heel erg triest en zielig waren. Nog geen 50-60 dagen met 20 graden. G'dumme wat is dat treurig
[ twitter ]
Beetje klimaatverandering is ok.quote:Op maandag 4 september 2023 19:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?![]()
Dat ons zee-klimaat eigenlijk een vaak net niet klimaat is. Wel fijn dat het er elk jaar meer worden en gemiddeld genomen de winters steeds zachter. Scheelt toch weer stoken.quote:Op maandag 4 september 2023 19:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |