abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:54:46 #1
375570 crew  Cyan9
pi_210465785
twitter

quote:
Pieter Omtzigt begint eigen partij en doet mee aan de verkiezingen
De belangrijkste politieke vraag van het land is eindelijk beantwoord: Pieter Omtzigt richt een eigen partij op en doet mee aan de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november. Onder de naam Nieuw Sociaal Contract staat hij met zijn partij op het stembiljet.Een kandidatenlijst is er nog niet, een inhoudelijk programma wel. Het is tekenend voor Omtzigt, die pleit voor een inhoudelijke verkiezingscampagne. Waarbij het in de discussies wat hem betreft gaat over de vraag hoe grote problemen in het land moeten worden opgelost. Zodat bij de formatie duidelijk is waar alle partijen voor staan.

In een exclusief interview met Tubantia maakt hij zijn plannen bekend. Op zijn verzoek in Enschede, de stad waar hij woont. „Hier voel ik me thuis, dus vanaf hier wil ik mij kandidaat stellen.”

Sinds de val van het kabinet was het de meest gestelde vraag aan talkshowtafels en in kranten, wat gaat Pieter Omtzigt doen? Het antwoord op die vraag had hij zelf op dat moment nog niet paraat. Nu is de kogel door de kerk. Zaterdagochtend richtte hij bij de notaris officieel zijn partij Nieuw Sociaal Contract op.‘46 zetels? Onverantwoord’
Hij gaat de sprong wagen. Maar het liefst in wat hij noemt „een vorm van verantwoorde groei.” In peilingen wordt voorspeld dat Omtzigt maar liefst 46 zetels zou kunnen halen bij deelname aan de verkiezingen. Een onverantwoord hoog aantal, denkt hij, verwijzend naar ervaringen uit het verleden met LPF en Forum voor Democratie. Of en hoe hij zelf in de hand kan houden om het aantal zetels behapbaar te houden, onderzoekt hij de komende weken.

Voor zichzelf ziet Omtzigt een rol als fractievoorzitter. Hij heeft geen ambitie premier te worden, mocht zijn partij de grootste worden. De Enscheder voelt zich thuis in de Tweede Kamer, waar hij al bijna twintig jaar in zit.
https://www.ad.nl/politie(...)rkiezingen~aa35e425/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2023 19:00:56 ]
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_210465845
Ik weet het niet zo bij Omtzigt.
De ene keer ben ik enthousiast over hem, de andere keer weer niet.
Hij komt de ene keer fatsoenlijk en integer over, maar dat wordt soms overschaduwd door zijn houding.
Een beetje zoals onze Koning. Braaf, zacht en wat slappig.
Ik verwacht niet dat hij na de verkiezingen een ander mens wordt. Of dat hij even met de vuist op tafel gaat slaan.
Ik verwacht wel dat hij met de PvdA en Groenlinks gaat regeren.
Dat zie ik zelf niet echt zitten eerlijk gezegd.
pi_210486274
twitter
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:22:09 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210500329
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:50 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Mona Keijzer?
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 23:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nicki Pouw?
Die twee dus iig niet en dat lijkt me vooral goed nieuws *O*
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 september 2023 @ 17:34:57 #5
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_210500923
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:21 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Nou ja. Je kan de kritiek van de kinderopvangtoeslag moeilijk 'meebewegen' noemen. Zeker als daar een kabinet over valt.
  vrijdag 1 september 2023 @ 19:37:48 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210502352
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:34 schreef xzaz het volgende:

[..]
Nou ja. Je kan de kritiek van de kinderopvangtoeslag moeilijk 'meebewegen' noemen. Zeker als daar een kabinet over valt.
Je weet dat hij zelf (mede) de veroorzaker was van de Toeslagenaffaire? :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 september 2023 @ 20:25:59 #7
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_210502862
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je weet dat hij zelf (mede) de veroorzaker was van de Toeslagenaffaire? :P
Dat is wat te kort door de bocht.
pi_210550237
Straks Binnenhoflezing op NPO politiek om 16:00 met Pieter Omtzigt w/
pi_210551274
Prima oproep van Omtzigt.
pi_210551277
quote:
Ons aller Geert. Neerlands hoop in bange dagen. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210551540
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 17:21 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Prima oproep van Omtzigt.
Vanuit zijn perspectief zeker. Een groot direct debat past niet echt bijzijn capaciteiten en is daarmee nogal een risico.
pi_210551672
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2023 17:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vanuit zijn perspectief zeker. Een groot direct debat past niet echt bijzijn capaciteiten en is daarmee nogal een risico.
Nou klopt dat wel, maar ik ben zelf echt al jaren geleden gestopt met het kijken van debatten. Die gaan vooral om retorische trucjes en "gotcha" momentjes voor de bhne. Met het bedenken en uitvoeren van gedegen beleid heeft het allemaal bijzonder weinig te maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_210551678
quote:
Ik denk dat Omtzigt door geen campagne te voeren niet te grootste wilt worden.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 6 september 2023 @ 18:19:13 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210551713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou klopt dat wel, maar ik ben zelf echt al jaren geleden gestopt met het kijken van debatten. Die gaan vooral om retorische trucjes en "gotcha" momentjes voor de bhne. Met het bedenken en uitvoeren van gedegen beleid heeft het allemaal bijzonder weinig te maken.
Ik kan me niet voorstellen dat je je stem op prestaties in debatten zou laten afhangen maar ze creeren wel een verkiezingssfeertje, dat is ook belangrijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210551732
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je je stem op prestaties in debatten zou laten afhangen maar ze creeren wel een verkiezingssfeertje, dat is ook belangrijk.
Dat zal an sich niet direct het geval zijn, maar optredens in debatten worden vaak weer op allerlei andere manieren in de media aangehaald, waardoor dat doorwerkt. Het is natuurlijk altijd lastig om de invloed van specifieke zaken op stemgedrag te bepalen en spindoctors en media overschreeuwen hun eigen relevantie natuurlijk graag, maar het is in ieder geval een manier waarop mensen direct of indirect worden blootgesteld aan politici.
  woensdag 6 september 2023 @ 18:26:35 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210551769
Ik denk dat er voor debatten eerst eens een inhoudelijk partijprogramma door hem gemaakt moet worden.
Dan weten al die volgelingen van deze Messias ook waarom ze op hem gaan stemmen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_210551846
quote:

[..]
Allicht. Maar het maken van goede plannen is n, je moet ze ook weten te “verkopen”, zowel aan het grote publiek als aan de kamer.
pi_210551990
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Allicht. Maar het maken van goede plannen is n, je moet ze ook weten te “verkopen”, zowel aan het grote publiek als aan de kamer.
Tuurlijk, maar ik vind een goede inhoudelijke discussie in de kamer ook van een andere orde dan het soort goedkoop scoren waar veel debatten tegenwoordig om draaien.
pi_210552156
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:26 schreef golfer het volgende:
Ik denk dat er voor debatten eerst eens een inhoudelijk partijprogramma door hem gemaakt moet worden.
Dan weten al die volgelingen van deze Messias ook waarom ze op hem gaan stemmen.
Laten we eerlijk zijn, de meeste Messias stemmers (Fortuyn, Wilders, FvD, BBB, NSC) van de afgelopen 20 jaar hebben nooit een letter van verkiezingsprogramma's gelezen.
pi_210552991
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 19:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Laten we eerlijk zijn, de meeste Messias stemmers (Fortuyn, Wilders, FvD, BBB, NSC) van de afgelopen 20 jaar hebben nooit een letter van verkiezingsprogramma's gelezen.
Laten we nog eerlijker zijn, het gros van de kiezers niet, ongeacht stemgedrag.
pi_210554969
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 20:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Laten we nog eerlijker zijn, het gros van de kiezers niet, ongeacht stemgedrag.
Maar van een hoop partijen weet je vanuit de historie wel hoe men over bepaalde zaken denkt....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 september 2023 @ 12:49:14 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210557663
De overheid weet steeds meer over de burger, maar de burger steeds minder over de overheid en de balans begint ernstig zoek te raken, zo stelde Pieter Omtzigt gisteren tijdens de derde Binnenhoflezing. Volgens Omtzigt zijn de technische middelen om veel informatie te verzamelen over burgers de afgelopen jaren enorm geworden. "Daarmee kunnen allerlei instanties, de eigen overheid, vreemde mogendheden maar ook bedrijven en andere niet-statelijke actoren enorme hoeveelheden informatie verzamelen op een relatief eenvoudige manier."

Omtzigt voegde toe dat de Nederlandse overheid op verschillende momenten uit de bocht is gevlogen met dataverzameling en met grondrechten. "Het gebeurt maar in de minderheid van de gevallen maar overschaduwt al het andere werk en holt het vertrouwen in de rechtstaat uit." Het gaat onder andere om de zwarte lijsten bij de Belastingdienst en de dataverzameling en inbreuk op grondrechten tijdens de coronatijd.

"Bij een overheid die zo diep ingrijpt in de gegevens van haar burgers en de in grondrechten, dienen de burgers in ieder geval de overheid te kunnen controleren. Dat valt de afgelopen tijd tegen", ging Omtzigt verder. "We zagen al dat de Belastingdienst zich totaal niet aan de AVG houdt, terwijl elke sportclub en elke school maatregelen over foto’s en telefoonnummers moet nemen."

Omtzigt merkte op dat de overheid ongekend hard is tegen mensen aan de onderkant van de samenleving. "Die worden de facto niet beschermd." Daarnaast zorgt de AVG er niet voor dat de gewone burger bij de Belastingdienst wordt beschermd. Aan de andere kant worden uit huis geplaatste kinderen in het toeslagenschandaal niet geholpen vanwege de AVG en konden Russische oligarchen van de privacywetgeving profiteren. "Als je er in een oorlogssituatie maanden over doet een uitzonderingsregeling te maken, dan beschermt die AVG effectief oligarchen, die tijd zat hadden om dingen weg te sluizen", stelde Omtzigt.
Pegasus-spyware en controlestaat

Het Kamerlid liet ook weten dat hij komende week met een rapport komt over de inzet van spyware zoals Pegasus. "Je kunt daarmee, zonder dat de eigenaar het weet of ergens op geklikt heeft, de telefoon uitlezen, de microfoon en camera gebruiken. Dit gaat dus verder dan Orwell in 1984, waar je ten minste nog voor het scherm moest gaan staan en wist wanneer Big Brother op je lette. Dat weten we nu niet meer. Het is ingezet in democratische landen als Griekenland, Polen en Spanje tegen politieke tegenstanders."

Omtzigt stelde dat we niet opletten, terwijl onze democratien langzaam wegglijden en verkeerd gebruik van data ongekende mogelijkheden heeft. "Deze ontwikkelingen vereisen veel meer waakzaamheid, want ongewild leggen we zeer kwetsbare infrastructuren aan en zijn we ongelooflijk laks met de bescherming van onze eigen burgerrechten. We hebben gezichtsherkenning met camera’s, nummerbordherkenning, opslag van passagiersgegevens, wifi-tracking en weten dus vaak wanneer iemand waar is. Koppel daaraan belastinggegevens, het elektronische patintendossier en meer en je hebt een controlestaat voor je het weet."

Afsluitend liet Omtzigt weten dat als eerste de informatie en machtsbalans hersteld moeten worden. Daarnaast moet de Kamer zich focussen op de hoofdtaken en zou het publieke debat daar ook over moeten gaat. Verder moeten grondrechten afdwingbaar zijn, moet de rechtsstaat bescherming bieden en zou de kamer zelf een grondrechtencommissie instellen. "Want de eerste die op grondrechten moet toetsen is de Kamer en niet de rechter."

https://www.security.nl/p(...)burger+steeds+minder

Hij heeft natuurlijk gelijk met alles hier, maar zolang er niks bekend over de poppetjes die de stoelen moeten gaan vullen ga ik er niet op stemmen.
En een verkiezingsprogramma zou ook wel helpen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210557802
Wel grappig dat juist de mensen die sowieso al niet op hem zouden stemmen continue roepen dat mensen die wl overwegen op hem (of BBB, of whatever) te stemmen hem als een messias neerzetten.
  donderdag 7 september 2023 @ 13:16:18 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210557987
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2023 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wel grappig dat juist de mensen die sowieso al niet op hem zouden stemmen continue roepen dat mensen die wl overwegen op hem (of BBB, of whatever) te stemmen hem als een messias neerzetten.
Waarom is dat grappig?
Huilen dan.
pi_210558007
quote:
11s.gif Op donderdag 7 september 2023 13:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom is dat grappig?
Omdat de mensen die wel overwegen op hem te stemmen dat woord eigenlijk nooit in de mond nemen.

Ja, ze hopen wellicht dat een nieuwe partij voor wat veranderingen kan zorgen, omdat ze teleurgesteld zijn geraakt in de huidige gang van zaken, maar dat is wat anders dan op iemand stemmen omdat hij/zij gezien wordt als een messias.

Ik overweeg ook op hem te stemmen, afhankelijk van zijn verkiezingsprogamma, maar ik weet nu al dat er genoeg zaken zullen gaan zijn waar ik me niet in kan vinden. Echt geen reddende engel of zo.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2023 13:19:11 ]
pi_210558165
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2023 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe wil je anders die 30+ zetels zonder verkiezingsprogramma verklaren?
pi_210558175
quote:
De overheid weet steeds meer over de burger, maar de burger steeds minder over de overheid en de balans begint ernstig zoek te raken, zo stelde Pieter Omtzigt gisteren tijdens de derde Binnenhoflezing.
Aldus Pieter Omtzigt, de grondlegger van het toeslagensysteem waarin je allerlei informatie aan de overheid moet overdragen om wat geld te ontvangen.
pi_210558182
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Mensen die wellicht geen vertrouwen meer hebben in de zittende partijen? Dan is een nieuwe partij toch aanlokkelijk. En heel raar, maar er zijn ook mensen die hem een fijne politicus vinden. Dat staat alleen niet gelijk aan: omg, omg, hij is een messias die ons allemaal komt redden; hij is helemaal perfect. Maar zo word het soms wel gebracht door mensen die sowieso al niet op hem zouden stemmen; alsof mensen die op een Omtzigt zouden stemmen dat enkel doen omdat ze hem als messias zien en zelf niet nadenken of zo.
pi_210558193
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Mensen die wellicht geen vertrouwen meer hebben in de zittende partijen? Dan is een nieuwe partij toch aanlokkelijk. En heel raar, maar er zijn ook mensen die hem een fijne politicus vinden. Dat staat alleen niet gelijk aan: omg, omg, hij is een messias die ons allemaal komt redden; hij is helemaal perfect. Maar zo word het soms wel gebracht door mensen die sowieso al niet op hem zouden stemmen; alsof mensen die op een Omtzigt zouden stemmen dat enkel doen omdat ze hem als messias zien en zelf niet nadenken of zo.
ok :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2023 13:39:57 ]
pi_210558194
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nou ja, Omtzigt staat natuurlijk wel symbool voor de strijd tegen zaken waar veel mensen zich erg kwaad over maken zoals de toeslagenaffaire. Zijn opvattingen zijn ook niet per se radicaal anders dan toen hij nog kamerlid van het CDA was.
  donderdag 7 september 2023 @ 13:43:28 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210558223
quote:

[..]
Maar, zeker gezien je eerste twee zinnen, zit daar toch wel een kern van waarheid in?
Huilen dan.
pi_210558241
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2023 13:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ok :?
Is het echt te moeilijk om te bevatten dat het wat denigrerend aan kan voelen als sommigen er vanuit gaan dat alle Omtzigt stemmers dat enkel doen omdat ze hem als een messias zien? Heel raar misschien, maar er zijn zowaar mensen die op hem stemmen omdat ze daar andere redenen voor hebben. Ik snap ook niet dat mensen op een Timmermans stemmen, maar ik ga ook niet roepen dat lui alleen maar op hem stemmen omdat ze dom zijn en er standaard vanuit gaan dat hij gezonden is door god of zo.
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 13:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar, zeker gezien je eerste twee zinnen, zit daar toch wel een kern van waarheid in?
Nee. Verandering willen staat niet gelijk aan: hij is een messias. Als ik jarenlang PVV stem en dat nu niet meer doe omdat ik een verandering wil en op een Timmermans zou stemmen zouden mensen ook niet zeggen dat mensen die sprong alleen maar doen omdat ze Timmermans als een messias zien.
pi_210558255
Ik vind het geen sympathieke vent met best wel wat hypocrisie in z'n donder en boter op z'n hoofd, maar 1000x beter dan Caroline van der Plas dus blij dat hij mee doet en de BuBuBu doet kelderen in de peilingen. Zal nooit op hem stemmen want het blijft een CDA'er in schaapskleding.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2023 13:51:04 ]
  donderdag 7 september 2023 @ 14:12:28 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210558459
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nee. Verandering willen staat niet gelijk aan: hij is een messias. Als ik jarenlang PVV stem en dat nu niet meer doe omdat ik een verandering wil en op een Timmermans zou stemmen zouden mensen ook niet zeggen dat mensen die sprong alleen maar doen omdat ze Timmermans als een messias zien.
Een groot deel van de potentile NSC-stemmen komt van kiezers die de afgelopen jaren op de partijen gestemd hebben die eigenlijk vooral heel hard riepen alles te gaan veranderen maar verder geen enkele inhoud hadden: LPF, PVV, FvD (en BBB). Nu vinden diezelfde kiezers de inhoud ineens wl heel belangrijk (nog ruim voordat er berhaupt een partijprogramma op papier staat)?
Huilen dan.
pi_210558556
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 14:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Een groot deel van de potentile NSC-stemmen komt van kiezers die de afgelopen jaren op de partijen gestemd hebben die eigenlijk vooral heel hard riepen alles te gaan veranderen maar verder geen enkele inhoud hadden: LPF, PVV, FvD (en BBB). Nu vinden diezelfde kiezers de inhoud ineens wl heel belangrijk (nog ruim voordat er berhaupt een partijprogramma op papier staat)?
Er zullen mensen tussen zitten die inderdaad vooral willen stemmen op een populistische partij; het gaat mij er om dat dat lang niet voor iedereen geldt.
pi_210558857
quote:

[..]
Je beschrijft letterlijk hoe mensen hem zien als een messias. Als een speciaal persoon die i.t.t. zittende partijen de problemen wel gaat oplossen.
pi_210558896
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 14:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Je beschrijft letterlijk hoe mensen hem zien als een messias. Als een speciaal persoon die i.t.t. zittende partijen de problemen wel gaat oplossen.
Met die redenatie stemt iedereen op een messias. Mensen die PVV stemmen gaan er van uit dat die partij voor veranderingen zorgt die in hun voordeel zijn. Idem bij Omtzigt. Idem bij VVD.

Zou je ook zeggen dat ik Timmermans een messias vind als ik een PVV stemmer zou zijn die verandering zou willen zien en nu dus GL stemt? Nee. Soms wil je gewoon wat anders omdat je niet zoveel meer hebt met de andere partijen waar je eerder op stemde.
pi_210560497
twitter
  zaterdag 9 september 2023 @ 00:08:49 #40
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_210574979
quote:

[..]
Met het bedenken en uitvoeren van gedegen beleid heeft het allemaal bijzonder weinig te maken.
Dat is ook niet de bedoeling
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 september 2023 @ 23:03:04 #41
862 Arcee
Look closer
pi_210763110
Verrassend puike kandidatenlijst van Omtzigt wel zo lijkt het.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_210764189
Wel een kandidaat met een snelle geslachtsverandering:

Gisteravond:

Vanochtend:

_O-

Maar inderdaad wel een prima lijst; ben benieuwd hoe het programma eruit gaat zien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210764195
CDA'ers bij het CDA, CDA'ers bij BBB, CDA'ers bij NSC.

Komt vast goed met die "nieuwe" bestuurscultuur...
pi_210764285
Zeer benieuwd naar zijn verkiezingsprogramma.
pi_210765129
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:25 schreef Tegan het volgende:
Zeer benieuwd naar zijn verkiezingsprogramma.
Er is al wel een 'basisdocument' : https://storage.googleapi(...)tzigt-definitief.pdf

Daarin een eerste uitwerking van deze tien punten:
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 27 september 2023 @ 12:02:06 #46
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210765953
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2023 10:29 schreef sigme het volgende:

[..]
Er is al wel een 'basisdocument' : https://storage.googleapi(...)tzigt-definitief.pdf

Daarin een eerste uitwerking van deze tien punten:
[ afbeelding ]
Dat is zelfs voor een tienpuntenlijsje al behoorlijk saai. Uiteraard wel belangrijke thema's, maar geen campagne slogans materiaal. NSC - wij brengen de archieven op orde.

Verder wel verrassend sterke lijst. Wel zorgelijk voor het CDA dat 'hun' talent op de andere lijst staat.
I am a black hole shitting into the void
pi_211062644
Heeft iemand een linkje naar het verkiezingsprogramma? c_/
pi_211062842
https://partijnieuwsociaalcontract.nl/verkiezingsprogramma

Alleen nu nog een 500 Internal Server error :D
pi_211062851
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:26 schreef Jojoke het volgende:
Heeft iemand een linkje naar het verkiezingsprogramma? c_/
Indirect wel:

https://media.licdn.com/d(...)p1s3Zwg9mv5F803D5ABI
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:47:40 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211062885
De site kan het niet aan iig... eerst alleen het linkje naar het verkiezingsprogramma dat een 502 gaf, nu de hele site.
https://partijnieuwsociaalcontract.nl/
Wullie bin KOEL Soneal
pi_211062953
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:47 schreef Leandra het volgende:
De site kan het niet aan iig... eerst alleen het linkje naar het verkiezingsprogramma dat een 502 gaf, nu de hele site.
https://partijnieuwsociaalcontract.nl/
Burnout ;)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:11:20 #52
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_211064649
Interessant:

Voor
Werkelijke ID registratie bij social media's.
Digi euro
Telefonische spyware alleen bij direct gevaar nationale veiigheid en onder zwaar toezicht.
Digitale kluis voor burgers over data die verzameld is over de betreffende persoon.
Overheids data zo veel mogelijk lokaal opslaan of alleen bij nationale cloudaanbieders

Tegen:
EU digid
Client-side scanning
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:15:26 #53
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211070450
twitter

...niet dat de kans dat ik erop zou stemmen al heel groot was, maar nu zeker niet meer.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:19:33 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211070519
Maar zitten er nu grote verschillen tussen NSC en CDA qua standpunten?
pi_211070597
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:15 schreef Eightyone het volgende:
[ tweet ]

...niet dat de kans dat ik erop zou stemmen al heel groot was, maar nu zeker niet meer.
Duh blijft gewoon een CDA'er natuurlijk
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:29:43 #56
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211070710
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Duh blijft gewoon een CDA'er natuurlijk
Dat zat sowieso al in het achterhoofd.
pi_211070779
quote:

Of, zoals in het verkiezingsprogramma staat (toch altijd een betere bron dan een samenvatting):
quote:
Het maatschappelijke en politieke debat over medische ethiek en over beginnend en eindigend leven moet met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden gevoerd.

• We investeren in de kennis van zorgprofessionals over het tijdig spreken met de patint en de familie over wensen nabij het levenseinde zoals het stoppen van levensverlengende behandeling, palliatieve zorg, palliatieve sedatie en euthanasie. Ook willen we hospices voldoende financiering bieden.
• De huidige wetgeving over abortus en euthanasie is evenwichtig en behoeft geen wijziging. Wel zijn wij kritisch over euthanasie bij wilsonbekwame patinten, we gaan hierover in gesprek met zorgverleners en ethici. We steunen de Wet voltooid leven niet.
• We hebben oog voor de worsteling die jongeren kunnen hebben met identiteit en gender. Er moet een laagdrempelig aanbod zijn waar zij terechtkunnen voor advies en hulp. Wij willen een grondig wetenschappelijk advies over genderbehandeling op jonge leeftijd zoals vermeld in het ‘Dutch protocol’ over onder meer puberteitsremmers. Wij vinden het goed dat transgenders hun geslacht kunnen veranderen, maar zijn tegen de voorgestelde verruiming van de Transgenderwet die de deskundigenverklaring schrapt.
• De ontwikkeling van medische technologie roept nieuwe ethische dilemma’s op rond onder meer embryoselectie en de aanpassing van DNA. De onderzoeks- en medische praktijk moet nauwkeurig gecontroleerd worden om te waarborgen dat deze binnen ethische grenzen blijft. We zijn principieel tegen aanpassingen van het menselijk erfelijke materiaal waarbij deze aanpassingen ook worden doorgegeven aan volgende generaties (de zogeheten kiembaanmodificatie).
pi_211070836
Wet voltooid leven.

quote:
Soms willen mensen sterven die vinden dat hun leven voltooid of klaar is. Bijvoorbeeld omdat ze een goed en lang leven hebben gehad. Of klaar zijn met leven of ‘levensmoe’ zijn. Als het lijden geen medische oorzaak heeft, mogen deze mensen volgens de wet geen euthanasie krijgen.
https://www.rijksoverheid(...)k-bij-voltooid-leven

Mag je niet zelf weten van Omtzigt.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:17:39 #59
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_211071188
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:19 schreef Momo het volgende:
Maar zitten er nu grote verschillen tussen NSC en CDA qua standpunten?
Vooral het bestuurlijk vernieuwings deel, denk ik dan zo. Maar dat wisten we eigenlijk al.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:30:45 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211071268
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Of, zoals in het verkiezingsprogramma staat (toch altijd een betere bron dan een samenvatting):
[..]

Goh, dat klinkt toch op eens een stuk genuanceerder.

Het ruikt nog wel naar CDA, maar dat is het gelukkig niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211071595
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:17 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Vooral het bestuurlijk vernieuwings deel, denk ik dan zo. Maar dat wisten we eigenlijk al.
Maar eigenlijk is dat helemaal niet zo nieuw bij een CDA'er, natuurlijk, tot Paars aan de macht kwam was de teneur altijd dat het CDA de partij van goed besturen was. Alleen was een groot deel van de kiezers hun regenten act zat toendertijd.
pi_211072001
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:17 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Is dit niet een beetje de "gekozen burgemeester" van de D66 in de loop der jaren ? Af en toe een commisie, onderzoek , maar nooit enig concreet besluit of initiatief ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 25 oktober 2023 @ 07:16:26 #63
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211072277
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:41 schreef Black_Baron het volgende:
Wet voltooid leven.
[..]

13.gif
pi_211072532
quote:
[ tweet ]

Hmm.. ik ga dan toch wel serieus twijfelen over mijn potentile stem op NSC.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211072688
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 08:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hmm.. ik ga dan toch wel serieus twijfelen over mijn potentile stem op NSC.
Maar lees dan wel even wat er echt in het programma staat, in plaats van wat op Twitter staat.
sigme in VKZ / [NSC] Nieuw Sociaal Contract #2
pi_211073633
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:41 schreef Black_Baron het volgende:
Wet voltooid leven.
[..]

Daarin vind ik hem toch nog te conservatief, en dat zijn erg belangrijke thema's. Jammer.
't Echte en 't ware!
pi_211073788
Ik denk dat we pas bij de formatie gaan zien wat Omtzigt nu echt belangrijk vind van zijn partij programma.
pi_211074019
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:50 schreef Japepk het volgende:

[..]
Daarin vind ik hem toch nog te conservatief, en dat zijn erg belangrijke thema's. Jammer.
Mja, dit is gewoon wat je kunt verwachten van een CDA'er toch?
Het is niet extreem conservatief, maar het is ook niet bepaald D66.
pi_211074053
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik weet ook niet in hoeverre dit breekpunten zijn voor hem, ik denk dat dat meevalt. Het algehele geluid van, 'het moet anders, maar dat kan niet van vandaag op morgen', vind ik wel erg prettig realistisch. Ook vakministers vind ik een goed idee. Al denk ik dat dat ook een natuurlijk effect gaat zijn omdat alle hotemetoten van nu straks weg zijn. Ja, ook bij de nieuwe mensen zullen patjepeers zitten, maar een hoop blaaskaken van nu zaten er toch ook om Rutte van de troon te stoten. In die valstrik zijn ze allemaal gelopen en nu blazen ze gelukkig de aftocht. Frisse start.
't Echte en 't ware!
pi_211074104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja, het is net alsof mensen niet weten dat Omtzigt jarenlang CDA Kamerlid en 21 jaar CDA lid was. Dat is geen toeval, zijn keuze voor het CDA was naar aanleiding van zijn persoonlijke overtuigingen, de hele leiding van NSC zijn oud-CDA'ers.
pi_211074155
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:33 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik weet ook niet in hoeverre dit breekpunten zijn voor hem, ik denk dat dat meevalt. Het algehele geluid van, 'het moet anders, maar dat kan niet van vandaag op morgen', vind ik wel erg prettig realistisch. Ook vakministers vind ik een goed idee. Al denk ik dat dat ook een natuurlijk effect gaat zijn omdat alle hotemetoten van nu straks weg zijn. Ja, ook bij de nieuwe mensen zullen patjepeers zitten, maar een hoop blaaskaken van nu zaten er toch ook om Rutte van de troon te stoten. In die valstrik zijn ze allemaal gelopen en nu blazen ze gelukkig de aftocht. Frisse start.
Ik waardeer Omtzigt om zijn werk als kamerlid, maar ik heb bij de vorige verkiezingen op Leijten gestemd om haar werk in de kamer en omdat ik niet bang hoef te zijn dat al die onzaligere plannen die de SP verder heeft omgezet worden in beleid, terwijl je daar bij een CDAer veel meer kans op hebt. :P

Vakministers klinkt natuurlijk leuk, maar is het beleid van een Plasterk, Dijkgraaf of Kuipers nou zoveel beter geweest dan dat van mensen die niet direct uit het werkveld kwamen?
pi_211074219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:44 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik waardeer Omtzigt om zijn werk als kamerlid, maar ik heb bij de vorige verkiezingen op Leijten gestemd om haar werk in de kamer en omdat ik niet bang hoef te zijn dat al die onzaligere plannen die de SP verder heeft omgezet worden in beleid, terwijl je daar bij een CDAer veel meer kans op hebt. :P

Vakministers klinkt natuurlijk leuk, maar is het beleid van een Plasterk, Dijkgraaf of Kuipers nou zoveel beter geweest dan dat van mensen die niet direct uit het werkveld kwamen?
Kuijpers of De Jonge? Daar hoef ik niet lang over na te denken. Dijkgraaf vind ik het goed doen, Plasterk vond ik wat minder sterk
pi_211074450
Het hele programma bestaat wel voor een heel groot deel uit lange termijnplannen en grondwetswijzigingen. An sich leuk maar in de politiek is de realiteit toch vooral dat het gaat om kortetermijnsplannen. Daarnaast zijn kiesdistricten en een constitutioneel hof leuk, maar verandert dat in de praktijk heel weinig aan Nederland of aan de Nederlanders.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 12:09:53 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211074495
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het hele programma bestaat wel voor een heel groot deel uit lange termijnplannen en grondwetswijzigingen. An sich leuk maar in de politiek is de realiteit toch vooral dat het gaat om kortetermijnsplannen. Daarnaast zijn kiesdistricten en een constitutioneel hof leuk, maar verandert dat in de praktijk heel weinig aan Nederland of aan de Nederlanders.
De hedendaagse politiek ja, en dat is precies wat er mis mee is.
Regeren is vooruitzien en dat durft niemand meer met de waan van de dag van de populisten.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_211074503
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
De hedendaagse politiek ja, en dat is precies wat er mis mee is.
Regeren is vooruitzien en dat durft niemand meer met de waan van de dag van de populisten.
Oneens, regeren is niet vooruitzien want je hebt altijd te maken met externe factoren. Kijk naar de crisis in 2008 of de oorlog in Oekrane. Daar kan je niet op vooruitzien, dan zal je toch praktische maatregelen moeten nemen op de kortere termijn.

Regeren is van crisis tot crisis problemen oplossen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2023 @ 12:28:55 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211074742
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Oneens, regeren is niet vooruitzien want je hebt altijd te maken met externe factoren. Kijk naar de crisis in 2008 of de oorlog in Oekrane. Daar kan je niet op vooruitzien, dan zal je toch praktische maatregelen moeten nemen op de kortere termijn.

:')

Je kan problemen niet oplossen met kortetermijnoplossingen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211074963
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kuijpers of De Jonge? Daar hoef ik niet lang over na te denken. Dijkgraaf vind ik het goed doen, Plasterk vond ik wat minder sterk
Nou ja, als je moet kiezen tussen een verstandelijk beperkte chimpansee en de Jonge kies je waarschijnlijk nog voor de eerste, dus dat is niet helemaal een eerlijke vergelijking. :P
pi_211075232
Ik twijfel nu ook weer. Ik vind hem toch wel conservatief. Op de Stemwijzer kom ik bij D66 en GL-PvdA uit, maar ik vind het onderwerp asielzoekers erg belangrijk en denk niet dat links daarin goede keuzes maakt. Moeilijk.
Mja
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2023 @ 13:15:48 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211075311
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:08 schreef TAmaru het volgende:
Ik twijfel nu ook weer. Ik vind hem toch wel conservatief. Op de Stemwijzer kom ik bij D66 en GL-PvdA uit, maar ik vind het onderwerp asielzoekers erg belangrijk en denk niet dat links daarin goede keuzes maakt. Moeilijk.
Toch niet op basis van die tweet h?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211075329
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Toch niet op basis van die tweet h?
Wat op basis van welke tweet?
Mja
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2023 @ 13:19:03 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211075347
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:17 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Wat op basis van welke tweet?
Je conclusie dat ie toch wel conservatief is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 25 oktober 2023 @ 13:19:04 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211075349
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]

Als je een goede lange termijn planning hebt dan kun je de crisissen ook beter aan.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_211075366
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je conclusie dat ie toch wel conservatief is.
Ik weet niets van een tweet, maar je mag hem natuurlijk altijd even plaatsen hier. Ben benieuwd.
Mja
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2023 @ 13:23:56 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211075398
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:21 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik weet niets van een tweet, maar je mag hem natuurlijk altijd even plaatsen hier. Ben benieuwd.
Stukje omhoog scrollen in dit topic :P

Eightyone in VKZ / [NSC] Nieuw Sociaal Contract #2
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211075426
Verrassend genoeg heb ik volgens de Stemwijzer maar 20% overeenkomst met de standpunten van NSC. Ik had eerlijk gezegd niet zo’n groot verschil verwacht, al wist ik wel dat GL / PvdA meer mijn partij is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2023 @ 13:34:38 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211075515
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Verrassend genoeg heb ik volgens de Stemwijzer maar 20% overeenkomst met de standpunten van NSC. Ik had eerlijk gezegd niet zo’n groot verschil verwacht, al wist ik wel dat GL / PvdA meer mijn partij is.
Ik heb even snel door de stemwijzer geklikt, maar allemachtig wat is ie slecht dit jaar. Ik zou er totaal geen conclusies aan willen binden iig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211076046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Stukje omhoog scrollen in dit topic :P

Eightyone in VKZ / [NSC] Nieuw Sociaal Contract #2
Ja, precies. Allemaal punten waar ik het niet met Omtzigt eens ben. Het lijkt er heel erg op dat NSC heeft geprobeerd zowel CDA'ers, als boeren en mensen in de provincie en mensen van links en rechts tevreden te houden met hun programma.
Mja
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2023 @ 14:26:42 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211076250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 14:12 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ja, precies. Allemaal punten waar ik het niet met Omtzigt eens ben. Het lijkt er heel erg op dat NSC heeft geprobeerd zowel CDA'ers, als boeren en mensen in de provincie en mensen van links en rechts tevreden te houden met hun programma.
*zucht*

Het punt was dus dat deze tweet onzin is. Een paar posts later wordt de echte veel genuanceerdere bewoording gepost.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211076412
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 14:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
*zucht*

Het punt was dus dat deze tweet onzin is. Een paar posts later wordt de echte veel genuanceerdere bewoording gepost.
Ik kan mij nochtans wel een aantal van die punten herinneren uit zijn verkiezingsprogramma.
Mja
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2023 @ 14:37:45 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211076433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 14:36 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik kan mij nochtans wel een aantal van die punten herinneren uit zijn verkiezingsprogramma.

Echt hoor, twee tellen zoekwerk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211077230
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 14:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Echt hoor, twee tellen zoekwerk.
Ik vind het veel tekst en weinig standpunten. Ze proberen wel lekker in het midden te blijven zeg. Ik mis toch wel klare taal in dat verkiezingsprogramma.
Mja
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2023 @ 16:06:37 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211077341
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 15:56 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik vind het veel tekst en weinig standpunten. Ze proberen wel lekker in het midden te blijven zeg. Ik mis toch wel klare taal in dat verkiezingsprogramma.
Geen enkel probleem is zwart-wit. Ik vind het juist een verademing dat er eindelijk een partij is die weer in het midden durft te staan. Niet blindstaren op bepaalde ideologien, maar het beste van beide werelden pakken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211078014
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 16:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Geen enkel probleem is zwart-wit. Ik vind het juist een verademing dat er eindelijk een partij is die weer in het midden durft te staan. Niet blindstaren op bepaalde ideologien, maar het beste van beide werelden pakken.
Het is nou niet alsof het midden in de Nederlandse politiek volkomen verlaten was.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2023 @ 17:05:21 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211078056
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 17:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is nou niet alsof het midden in de Nederlandse politiek volkomen verlaten was.
Vandaar dat ik als iemand die zich thuis voelt in het midden continu alle kanten op zweef omdat er gewoon geen partij voor mij is. Het is progressief, conservatief, links of rechts, geen midden.

Nou ja, zelfs geen links, want SP is linksconservatief.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211078425
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 17:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Vandaar dat ik als iemand die zich thuis voelt in het midden continu alle kanten op zweef omdat er gewoon geen partij voor mij is. Het is progressief, conservatief, links of rechts, geen midden.

Nou ja, zelfs geen links, want SP is linksconservatief.
Das natuurlijk gelul. "Het midden" als in geen enkele associatie met links / rechts / conservatief / progressief bestaat niet, want dat is min of meer gewoon een score op standpunten. NSC is ook gewoon vrij conservatief als je het programma bekijkt. Ik heb nog niet heel erg inhoudelijk gekeken, maar een beetje rechts van het midden zou me ook niet verbazen. Het is gewoon CDA-politiek met wat aversie tegen de regentenmentaliteit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2023 @ 17:39:43 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211078469
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 17:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Das natuurlijk gelul. "Het midden" als in geen enkele associatie met links / rechts / conservatief / progressief bestaat niet, want dat is min of meer gewoon een score op standpunten. NSC is ook gewoon vrij conservatief als je het programma bekijkt. Ik heb nog niet heel erg inhoudelijk gekeken, maar een beetje rechts van het midden zou me ook niet verbazen. Het is gewoon CDA-politiek met wat aversie tegen de regentenmentaliteit.
Echt midden bestaat niet nee, maar je hebt vooral partijen die toch wel behoorlijk ver gaan in hun ideologie en een beetje de nuance zijn kwijtgeraakt. Ik wil niet zo'n partij, ik wil een partij die nog open staat voor beide kanten van het verhaal en niet zonder meer een achterlijke beslissing neemt omdat ideologie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211078685
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 17:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Echt midden bestaat niet nee, maar je hebt vooral partijen die toch wel behoorlijk ver gaan in hun ideologie en een beetje de nuance zijn kwijtgeraakt. Ik wil niet zo'n partij, ik wil een partij die nog open staat voor beide kanten van het verhaal en niet zonder meer een achterlijke beslissing neemt omdat ideologie.
Ja die partijen heb je, maar zoals ik zei hebben we nog steeds een vrij groot midden. Ja het een helt wat naar links, het ander wat naar rechts, het een is wat progressiever, het ander is wat conservatiever, maar er is echt keuze zat. Partijen als SP, FvD, PVV en dergelijke zijn wat meer flankpartijen.
Het is nou niet of de VVD een libertarische heilstaat of de PvdA een socialistische heilstaat voorstaat.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 11:31:42 #98
236264 crew  capricia
pi_211120044
quote:
Maar na de uitzending was Omtzigt boos dat hij zich er live voor had moeten verantwoorden. Aanwezigen zagen hoe hij in discussie ging met redactieleden, emotioneel werd, zijn stem verhief en leek niet te willen luisteren. Dat iemand uit zijn team die ochtend al van de redactie had gehoord dat Kasem tijdens de uitzending de eis van NSC zou noemen, leek Omtzigt niet te weten. Woedend beende hij weg.
https://twitter.com/Wilco(...)GRb9xxVbIIYoQBA&s=19

Dit is toch wel erger dan verwacht. Ik wist dat hij labiel was voor zijn burnout, maar kennelijk is het een karaktereigenschap.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211120051
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 11:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit is toch wel erger dan verwacht. Ik wist dat hij labiel was voor zijn burnout, maar kennelijk is het een karaktereigenschap.
Dat was toch al veel langer bekend?
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 11:35:20 #100
236264 crew  capricia
pi_211120061
quote:
10s.gif Op zondag 29 oktober 2023 11:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat was toch al veel langer bekend?
Ja. Maar ik kende het van voor zijn burnout. En een aantal mensen hier op fok overtuigde mij dat dat kwam omdat ie tegen die burnout aan zat.

Maar het zit dus dieper.

Ik ben benieuwd wanneer het een keer live naar buiten komt. Als de druk hoger wordt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 11:41:27 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120100
quote:

[..]

Ik hoop dat ie het premierschap echt niet ambieert.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 13:33:15 #102
375570 crew  Cyan9
pi_211121424
quote:

[..]

Duidelijk materiaal voor het premierschap.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211124847
Dit is ook wel interessant https://www.nrc.nl/nieuws(...)rijvenlobby-a4178818
NSC blijkt, net als eerder Omtzigt persoonlijk, zeer gevoelig voor lobbyisten. Nou past dat natuurlijk prima in de CDA-traditie maar of dit nu nieuwe politiek is…
pi_211126030
quote:
10s.gif Op zondag 29 oktober 2023 16:19 schreef KareldeStoute het volgende:
Dit is ook wel interessant https://www.nrc.nl/nieuws(...)rijvenlobby-a4178818
NSC blijkt, net als eerder Omtzigt persoonlijk, zeer gevoelig voor lobbyisten. Nou past dat natuurlijk prima in de CDA-traditie maar of dit nu nieuwe politiek is…
De parallelen met de jaren 80-90 CDA zijn wel legio.
  zondag 29 oktober 2023 @ 19:07:01 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211127058
quote:

[..]

Rustig aan, er zijn al teveel mensen geslachtofferd omdat ze blijkbaar achter de schermen boos, handtastelijk, of wat dan ook zouden zijn. Ik geloof er niet zoveel van.

En ja, iedereen mag toch wel eens uit z'n slof schieten of emoties tonen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 19:09:45 #106
236264 crew  capricia
pi_211127097
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2023 19:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rustig aan, er zijn al teveel mensen geslachtofferd omdat ze blijkbaar achter de schermen boos, handtastelijk, of wat dan ook zouden zijn. Ik geloof er niet zoveel van.

En ja, iedereen mag toch wel eens uit z'n slof schieten of emoties tonen?
Liefst dan wel in de openbaarheid. En niet achteraf.
Dat we zien wat voor vlees we in de kuip hebben. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 29 oktober 2023 @ 19:23:28 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211127260
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 19:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Liefst dan wel in de openbaarheid. En niet achteraf.
Dat we zien wat voor vlees we in de kuip hebben. :+
Ik zou Frans Timmermans niet kwaad willen zien, denk dat je serieus bang wordt :D
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 19:26:03 #108
236264 crew  capricia
pi_211127300
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2023 19:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zou Frans Timmermans niet kwaad willen zien, denk dat je serieus bang wordt :D
The battle!
Lijkt me goede TV. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 6 november 2023 @ 16:55:59 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211213580
De ware kneiterrechtse aard van Omtzigt komt nu ook naar buiten":

bron o.a. NOS:

Omtzigt noemt minderheidskabinet over rechts rele optie

Een minderheidskabinet over rechts is voor NSC-lijsttrekker Omtzigt "een rele mogelijkheid". Het heeft bovendien zijn voorkeur boven een meerderheidskabinet met GroenLinks-PvdA of de PVV. Dat bleek in Van Torentje naar Torentje, een serie lijsttrekkersdebatten van de Twentsche Courant Tubantia en de Universiteit Twente.

Omtzigt hintte in het verleden al vaker op de mogelijkheid van een minderheidskabinet. Dat zou kunnen met NSC, VVD, BBB, CDA, SGP en JA21, zo zei hij vandaag. De partijen komen volgens de laatste peilingen niet boven de 76 zetels uit. Ook een minderheidskabinet van NSC, VVD en BBB is voor Omtzigt een optie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 november 2023 @ 17:02:59 #110
426493 crew  PippenScottie
pi_211213636
Zijn verhaal over bestaanszekerheid scharen wij dan ook maar onder krokodillentranen.
My friends all drive horses
pi_211213870
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 17:02 schreef PippenScottie het volgende:
Zijn verhaal over bestaanszekerheid scharen wij dan ook maar onder krokodillentranen.
Dat verhaal is altijd beperkt gebleven tot een kreet zonder enige echte inhoud of voorstellen.

Het door Omtzigt genoemde minderheidskabinet wordt gewoon weer een Rutte 1, minderheid met gedoogsteun van de PVV.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 november 2023 @ 17:40:56 #112
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211213963
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:55 schreef golfer het volgende:

bron o.a. NOS:

Een minderheidskabinet over rechts is voor NSC-lijsttrekker Omtzigt "een rele mogelijkheid". Het heeft bovendien zijn voorkeur boven een meerderheidskabinet met GroenLinks-PvdA of de PVV. Dat bleek in Van Torentje naar Torentje, een serie lijsttrekkersdebatten van de Twentsche Courant Tubantia en de Universiteit Twente.

Omtzigt hintte in het verleden al vaker op de mogelijkheid van een minderheidskabinet. Dat zou kunnen met NSC, VVD, BBB, CDA, SGP en JA21, zo zei hij vandaag. De partijen komen volgens de laatste peilingen niet boven de 76 zetels uit. Ook een minderheidskabinet van NSC, VVD en BBB is voor Omtzigt een optie.
Is in lijn met stemwijzer en de stemmingen de laatste 2,5 in de TK. Dus verrassend is het niet (helaas).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 november 2023 @ 22:48:53 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211217567
Ik heb even wat verder gegraven dan de Tweets van n persoon die overal rond gaan, en het ligt toch wat genuanceerder dan het zo gebracht werd. Er werd door de interviewer een beetje gestuurd naar wat Omtzigt hier zei, het is niet zo dat hem gevraagd is wat zijn voorkeur is.

Neemt niet weg natuurlijk dat ie hier wat mij betreft heel erg duidelijk op terug moet komen om wat twijfel weg te nemen, want ik ben toch weer helemaal zwevend op eens door die uitspraak.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 november 2023 @ 19:06:24 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211236656
twitter
  Moderator woensdag 8 november 2023 @ 19:07:38 #115
236264 crew  capricia
pi_211236667
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nou, kies maar. Welke Pieter je wil.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 november 2023 @ 19:09:49 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211236691
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:07 schreef capricia het volgende:

[..]

[ twitter ]
Dit is van voor die andere bekendmaking. Denk dat het thuisfront negatief was.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 november 2023 @ 19:10:01 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211236696
Het een sluit het ander niet uit.
Het heeft ook mijn voorkeur om naar Scheveningen te gaan, maar als werk me naar Amsterdam brengt dan moet dat maar.
Wullie bin KOEL Soneal
  woensdag 8 november 2023 @ 19:33:07 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211236952
quote:

[..]

[ twitter ]
HIj kan niemand vinden..
pi_211381897
Eigenlijk best een logische naam.

twitter
pi_211392856
quote:

[..]

[ twitter ]
Post van 8 november maar goed. Maakt toch geen reet uit? Zowel links als rechts wil Pieter en moet met Pieter als ze willen regeren.

quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 17:02 schreef PippenScottie het volgende:
Mad. Krokodillentranen met wel 20 zetels (grootste binnenkomer ooit) :)

quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:55 schreef golfer het volgende:

bron o.a. NOS:

Tsja je maakt het wel heel erg dan wat het daadwerkelijk is. Je zou zo prima voor de Frontpage kunnen werken als dat je titel was geweest.
graag op anoniem

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commercile doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')