Je verwacht het niet.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:20 schreef dimmak het volgende:
Het zou gaan om een pitbullachtige hond.
Vaak zijn de eigenaren van dit soort honden te dom om te schijten en hebben ze geen idee wat ze echt in huis hebbenquote:Op maandag 28 augustus 2023 16:20 schreef dimmak het volgende:
https://www.omroepflevola(...)oodgebeten-door-hond
Nja 8.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:31 schreef maily het volgende:
[..]
Al meer dan 1800 topics helaas![]()
NWS / Het oneindige 'doet-ie anders nooit'-topic # 1814
Zal wel lief zijn maar die hond heeft wel een kind doodgebeten. Blijkbaar toch agressief ondanks dat ze lief kunnen zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:44 schreef Maron het volgende:
Acharme…😭 arm kindje..😢
Ze kunnen lief zijn, die (pit)bulachtigen..maar als ze los gaan is er geen houden meer aan..😕
Maar ook andere honten die normaalgesproken lief zijn kunnen ergens door getriggerd worden, en ineens bijten..jaloezie, of door huilen..? Zeg het maar..
Vreemd dat het beest vrije toegang tot het kindje had..de ouders zijn in mijn ogen schuldiger dan de hont..
Ja dan heb je het over rottweilers oid, elk ras heeft zo zijn eigen kenmerken. Ik heb in elk geval nog nooit een golden retriever of labrador gehoord die agressief werden uit het niets, en die zijn 2x zo groot.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:44 schreef Maron het volgende:
Acharme…😭 arm kindje..😢
Ze kunnen lief zijn, die (pit)bulachtigen..maar als ze los gaan is er geen houden meer aan..😕
Maar ook andere honten die normaalgesproken lief zijn kunnen ergens door getriggerd worden, en ineens bijten..jaloezie, of door huilen..? Zeg het maar..
Vreemd dat het beest vrije toegang tot het kindje had..de ouders zijn in mijn ogen schuldiger dan de hont..
Nja enigszins ligt het natuurlijk aan de eigenaren om zo'n beest te kopen en denken dat dat wel goed gaat bij een kind.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:56 schreef de_boswachter het volgende:
Ach, maar dat deed de hond normaal nooit!!
Ook een veelgelezen reactie elders:
Nou die van mij zou dat nooit doen, dit ligt echt aan de eigenaren!11!!!111
Pitbullachtigen zijn honden voor het laagste van het laagste van de samenleving. Tuig van de richel en/of mensen die iets te compenseren hebben. Vaak compensatie op het gebied van denkvermogen. Laten we er maar geen doekjes om winden. Op basis van de locatie kunnen we al met bijna zekerheid vaststellen dat het ook in deze zaak weer om randfiguren gaat die een vechthond bij een kwetsbaar baby’tje hebben gelatenTriest.
Als dat beest goed opgevoed wordt wel.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:01 schreef Brussel het volgende:
Per jaar worden er in Nederland ongeveer 150.000 mensen door een hond gebeten.
"De beste vriend van een mens"
Bijten is meestal speels en onschuldig. Al kan een klein kind daar natuurlijk verwondingen door oplopen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:01 schreef Brussel het volgende:
Precies.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:05 schreef PS. het volgende:
[..]
Bijten is meestal speels en onschuldig. Al kan een klein kind daar natuurlijk verwondingen door oplopen.
Alleen wanneer het fataal afloopt is in 74% van de gevallen een pitbull daar verantwoordelijk voor. Dat zegt nogal wat.
Dat heeft dus niks te maken met een ''hond''
Met recht een kankerhond dus.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:18 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Precies.
Als kind ben ik door een Duitse herder in mijn buik gegrepen/beten.
Die hond bleek een tumor in de kop te hebben dus kon er niets aan doen, maar de hond is uit voorzorg wel gelijk afgemaakt.
Hoi je moet dat getal 150 000 ook klein beetje nuanceren want het aantal mannen dat je lastig wilde vallen of zakkenrollen wilde en dan die man bijt moet je aftrekken van de 150 000quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:01 schreef Brussel het volgende:
Je moet wel rekenen dat een hond erg kneedbaar is, een foute eigenaar kan de hond helemaal opfokken ?quote:
Zal vast wel maar het komt bijna niet voor dat een hond van een andere ras een kind helemaal doodbijt.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:03 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Je moet wel rekenen dat een hond erg kneedbaar is, een foute eigenaar kan de hond helemaal opfokken ?
Dat ligt volledig aan de eigenaren en niet aan het beestje.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:58 schreef PS. het volgende:
[..]
Nja enigszins ligt het natuurlijk aan de eigenaren om zo'n beest te kopen en denken dat dat wel goed gaat bij een kind.
Maar die beesten zijn nooit te vertrouwen, ook niet bij mensen die denken dat ze wel goede eigenaren zijn
Tja, hoe wordt dat geteld?quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:02 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Hoi je moet dat getal 150 000 ook klein beetje nuanceren want het aantal mannen dat je lastig wilde vallen of zakkenrollen wilde en dan die man bijt moet je aftrekken van de 150 000
quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:27 schreef Hyperdude het volgende:
Neem een leuke hond ipv een stoere. En ook dan kinderen nooit alleen laten met de hont.
Hanteer dat nou eens als ezelsbruggetje.quote:
Sowieso een hond in een flat! Waarom?quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:34 schreef Confetti het volgende:
Er zijn veel mensen met stress die bij de lift van hun appartement bang zijn de tokkie met zijn pitbull tegen te komen. Elke dag weer.
Ik snap niet waarom een verbod nog op zich laat wachten. De wolf moet gelijk uitgeroeid worden als die wat geiten doodt, maar deze pitbulls mogen rustig door.
Weg ermee. En als het moet de eigenaar ook neutraliseren, naar volk is dat.
Ook een goede keus.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:45 schreef Cockwhale het volgende:
Ik heb liever dat dat volk uitgeroeid wordt. De hond reflecteert namelijk de gebreken van de baas, net zoals kinderen dat van hun ouders doen. Vaak hebben honden bij dit soort types te maken met verbale en/of fysieke agressie. Als een weldenkend mens al moeilijk kan ontsnappen aan het kopiëren van fout gedrag van zijn of haar opvoeders, dan maakt een hond helemaal geen kans.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:43 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Hanteer dat nou eens als ezelsbruggetje.
'GVD' eindigt met een 'd', net als 'hond'.
'Hond' schrijf je dus met een 't'.
Dan ben je vanaf heden derdegraads verband.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:27 schreef Ivo1985 het volgende:
En hoewel ik mijn hand er voor in het vuur durf te steken dat zolang onze hond goed verzorgd wordt hij nooit opzettelijk kwaad zal doen,
Vaak wel en ik heb veel huishoudens gezien door mijn vorige werk.. Dat soort honden mochten mensen dan ook altijd apart zetten, want anders ging ik gewoon niet naar binnen. 1 keer gebeten door zo'n soort hond bij een klant in m'n bovenarm, geen bloed, wel een jaar lang regelmatig pijn van gehad. Beest bleek al 8 keer in het asiel te hebben gezeten, goh.. Nope, ik loop er met een grote boog omheen...quote:
Ik heb ook direct wel een mening over je als ik iemand zie lopen met zo'n hond.quote:
Dit is het altijd.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook direct wel een mening over je als ik iemand zie lopen met zo'n hond.
Er zijn zoveel leuke, lieve hondenrassen en dan ga je voor een onbetrouwbaar ras, doorgefokt om te vechten. Mijn buurman had er vroeger één. Best een lief dier. Sliep altijd samen met de 2 katten in huis. Tot de buurman een keer thuis kwam van het werk en beide katten aan stukken waren gescheurdHij heeft de hond direct laten inslapen.
Kut hondquote:
Daarom haat ik die pleuris beestenquote:Op maandag 28 augustus 2023 16:31 schreef maily het volgende:
[..]
Al meer dan 1800 topics helaas![]()
NWS / Het oneindige 'doet-ie anders nooit'-topic # 1814
Hadden ze die buurvrouw maar direct mee ge-euthaniseerd.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:42 schreef Maron het volgende:
Mijn vorige buren hadden een doodlieve Amerikaanse Bul, en dus (ze hadden er de ruimte voor in het buitengebied) haalden ze een zielig lief teefje uit het asiel erbij, want dat was leuker met z’n twee…
Het was gezellig, en de (gecastreerde reu) vond het prima, maar het teefje was na een poosje gewend, en werd steeds dominanter naar de reu..
Ik was (toen) achter om mijn kippetjes te voorzien van voer en water, en hoorde ineens hoe spel overging in gevecht….ik zal nooit het gegil en geschreeuw vergeten van mijn buurvrouw, het gegrauw van de honden, en uiteindelijk het gesmeek om heel aub los te laten…
Ze hebben met behulp van de andere buurman uiteindelijk het toegetakelde teefje in veiligheid kunnen brengen, en via de Dierenambulance naar de dierenarts kunnen brengen..
Dikke winkelhaken gehecht, met drains, plenty diepe bijtwonden in nek hals en poten, maar… ze was er nog..
Ze kreeg het advies om de dieren voorlopig maar even uit elkaar te houden…
Volgende dag..het ging “ best weer goed”, dus heeft die muts ze toch weer samen buiten achter gelaten op hun 1500m2…
‘Smiddags stond de Dierenambulance weer voor de deur…dit maal om het teefje op te halen om te euthanaseren…
Krijg nog kippenvel als ik dit typ…
Zo´n dier heeft een hele strakke opvoeding nodig. Iets wat veel tuig geen zin in heeft. Die hond is er alleen maar omdat hij er zo stoer uit ziet.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:20 schreef dimmak het volgende:
Heb ik ook weleens gedacht..🤫quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hadden ze die buurvrouw maar direct mee ge-euthaniseerd.
Niet direct. Ik ken pitbulls namelijk als hele lieve beesten en het zijn echte familiehonden.quote:
Mijn hond kan ook wel een kind doodbijten als het moet.quote:
Ik woon met een hond in een flat. Maar ik ben elke dag zo'n 3 uur buiten met de hond. Maarja dat moet ook wel, kan haar niet even in de tuin of op het erf zetten, dus alle beweging moet ik zelf mogelijk maken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:43 schreef thekolere het volgende:
[..]
Sowieso een hond in een flat! Waarom?
Wat is er precies mis met een hond in een flat?quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:43 schreef thekolere het volgende:
[..]
Verbieden die honden. En voor overige honden zoals oa herdershonden en werkhonden alleen voor professioneel gebruik.
Na meer dan 30 met honden gewerkt te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat 90% van de mensen niet met een hond kunnen omgaan. En totaal niet weten wat voor een ras zij in huis halen.
Een soort keuring/diploma voor mensen zou wel goed zijn ja, kijk maar naar al die teringlijers die met corona een hond in huis hebben gehaald en die arme beesten net zo hard weer bij het asiel hebben gedumpt toen het na een half jaar toch niet zo leuk was als gedachtquote:Op maandag 28 augustus 2023 19:43 schreef thekolere het volgende:
[..]
Verbieden die honden. En voor overige honden zoals oa herdershonden en werkhonden alleen voor professioneel gebruik.
Na meer dan 30 met honden gewerkt te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat 90% van de mensen niet met een hond kunnen omgaan. En totaal niet weten wat voor een ras zij in huis halen.
Blabla lulverhaal.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:27 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat ligt volledig aan de eigenaren en niet aan het beestje.
We noemen het "vechthonden"
Geen lulverhaal.quote:
Een chihuahua kan niet een kind dood bijten, wel 1 groot verschil..quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 05:10 schreef Inbox het volgende:
[..]
Geen lulverhaal.
Onderburen hadden een chihuahua. Dat beest was valser dan menig pitbull omdat het beest als handtasje gebruikt werd en nooit ook maar enige training heeft gehad.
Zelfs de Tokkie met pitbull voeden dat beest nog beter op dan zo'n kuttenlikker.
#doetieandersnooitquote:Op maandag 28 augustus 2023 16:20 schreef dimmak het volgende:
Eigenaars van pitbulls als jij (mocht je er een zijn) die maar al te graag problemen van pitbulls naar andere hondensoorten verleggen die geen reputatie als vechthond hebben zijn een nog groter probleem dan de honden zelf.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 05:10 schreef Inbox het volgende:
[..]
Geen lulverhaal.
Onderburen hadden een chihuahua. Dat beest was valser dan menig pitbull omdat het beest als handtasje gebruikt werd en nooit ook maar enige training heeft gehad.
Zelfs de Tokkie met pitbull voeden dat beest nog beter op dan zo'n kuttenlikker.
Wel verwonden, als het kind maar klein genoeg is. En een baby kan ook doodbloeden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 07:11 schreef Peach_1985 het volgende:
[..]
Een chihuahua kan niet een kind dood bijten, wel 1 groot verschil..
Sinds wanneer vind jij hypothetische gevaren of statistisch verwaarloosbare gevaren belangrijker dan gevaren waar de kranten vol van staan?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:20 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wel verwonden, als het kind maar klein genoeg is. En een baby kan ook doodbloeden.
Maar kans op letsel is aanzienlijk sneller fataal.
Sinds ik pitbulls best leuke beesten vind waarschijnlijkquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sinds wanneer vind jij hypothetische gevaren of statistisch verwaarloosbare gevaren belangrijker dan gevaren waar de kranten vol van staan?
Buurman wilde 'bewijzen' dat het prima honden waren als ze maar goed opgevoed waren. Dus op puppy cursus en daarna allerlei trainingen gedaan. Hij was ook heel streng voor de hond. Soms vond ik hem wel wat tč streng. Maar het had duidelijk geen enkel effect op het onderliggende ingefokte vechtkarakter.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:08 schreef Red_85 het volgende:
Dit is het altijd.
2000 dagen gaat het goed en opeens op die ene dag...
En die ene dag is zo bepalend want die is bizar en compleet ziek. Onbetrouwbare schijthonden met hetzelfde soort baasjes. Anders neem je niet zo'n schijtbeest.
Nee, nooit een pitbull gehad maar mag er zo eentje komen. Wel vanaf pup, zodat ik m zelf kan opvoeden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 07:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Eigenaars van pitbulls als jij (mocht je er een zijn) die maar al te graag problemen van pitbulls naar andere hondensoorten verleggen die geen reputatie als vechthond hebben zijn een nog groter probleem dan de honden zelf.
Meest verantwoordelijke eigenaar die ik ben tegengekomen had m aan de lijn en zei tegen een kind ‘aai m maar niet, heeft nog nooit gebeten maar ik neem geen risico’s. Die houdt m altijd stevig aan de lijn en draait de hond naar de binnenkant. Ook geen probleem met een muilkorf. Dan ben je verantwoord bezig.
Er is heel lang een verbod op pitbull achtige geweest. Alleen werd niet gehandhaafd (goh) waardoor het aantal bijtincidenten niet omlaag ging en het verbod maar weer is opgeheven.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:34 schreef Confetti het volgende:
Er zijn veel mensen met stress die bij de lift van hun appartement bang zijn de tokkie met zijn pitbull tegen te komen. Elke dag weer.
Ik snap niet waarom een verbod nog op zich laat wachten. De wolf moet gelijk uitgeroeid worden als die wat geiten doodt, maar deze pitbulls mogen rustig door.
Weg ermee. En als het moet de eigenaar ook neutraliseren, naar volk is dat.
Dit inderdaad. Mensen die vinden dat dat gewoon moet kunnen, want 'een pitbull is helemaal niet gevaarlijk'.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:56 schreef de_boswachter het volgende:
Ach, maar dat deed de hond normaal nooit!!
Ook een veelgelezen reactie elders:
Nou die van mij zou dat nooit doen, dit ligt echt aan de eigenaren!11!!!111
Pitbullachtigen zijn honden voor het laagste van het laagste van de samenleving. Tuig van de richel en/of mensen die iets te compenseren hebben. Vaak compensatie op het gebied van denkvermogen. Laten we er maar geen doekjes om winden. Op basis van de locatie kunnen we al met bijna zekerheid vaststellen dat het ook in deze zaak weer om randfiguren gaat die een vechthond bij een kwetsbaar baby’tje hebben gelatenTriest.
En het een doorgefokt ras is dat van het een of andere moment kortsluiting kan krijgen in het hoofd. Als dat ras bijt laat het niet meer los en richt het erg veel schade aan.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:02 schreef ems. het volgende:
Het probleem met pitbulls blijft dat mensen die een pitbull nemen precies het soort mensen zijn die geen pitbull moeten nemen.
Je bent verantwoord bezig als je geen pitbull in huis haalt. Niet als je dat wel doet en je best doet om te voorkomen dat de hond iemand bijt. Dat je wéét dat dit een risico is zou dus de reden zijn om er geen in huis te halen. Dan ben je pas echt verantwoord bezig.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 07:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Eigenaars van pitbulls als jij (mocht je er een zijn) die maar al te graag problemen van pitbulls naar andere hondensoorten verleggen die geen reputatie als vechthond hebben zijn een nog groter probleem dan de honden zelf.
Meest verantwoordelijke eigenaar die ik ben tegengekomen had m aan de lijn en zei tegen een kind ‘aai m maar niet, heeft nog nooit gebeten maar ik neem geen risico’s. Die houdt m altijd stevig aan de lijn en draait de hond naar de binnenkant. Ook geen probleem met een muilkorf. Dan ben je verantwoord bezig.
aha, roze bril.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:28 schreef Inbox het volgende:
[..]
Sinds ik pitbulls best leuke beesten vind waarschijnlijk
En ik veel 'the dodo' kijk op facebook/YouTube waar pitbull-achtigen best wel eens voorbij komen. Dan zie je dat ze helemaal niet zo erg zijn, maar eigenlijk heel lieve beesten.
Dan heb je een eenzijdig beeldquote:Op maandag 28 augustus 2023 22:18 schreef Inbox het volgende:
[..]
Niet direct. Ik ken pitbulls namelijk als hele lieve beesten en het zijn echte familiehonden.
Ik zal wel teveel naar filmpjes van 'thedodo' kijken.
We hadden t over Pitbull eigenaars die competentie tonen tov degenen die dat absoluut niet doen (overgrote meerderheid).quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je bent verantwoord bezig als je geen pitbull in huis haalt. Niet als je dat wel doet en je best doet om te voorkomen dat de hond iemand bijt. Dat je wéét dat dit een risico is zou dus de reden zijn om er geen in huis te halen. Dan ben je pas echt verantwoord bezig.
Dat zijn het ook ja.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:30 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, nooit een pitbull gehad maar mag er zo eentje komen. Wel vanaf pup, zodat ik m zelf kan opvoeden.
Heb 2 Duitser herders gehad en nu wekelijks een opppasherder over de vloer.
Zijn volgens sommige ook gevaarlijke honden..
quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:28 schreef Inbox het volgende:
[..]
Sinds ik pitbulls best leuke beesten vind waarschijnlijk
En ik veel 'the dodo' kijk op facebook/YouTube waar pitbull-achtigen best wel eens voorbij komen. Dan zie je dat ze helemaal niet zo erg zijn, maar eigenlijk heel lieve beesten.
Compensatiegedrag want de honden zien er zo "stoer" uit.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:15 schreef Marsenal het volgende:
Ik snap alleen nooit zo goed waarom je zo'n hond zou willen. Klinkt voor mij hetzelfde als mensen die een kind met een dwarsleasie en down adopteren, want 'als je er goed voor zorgt en zijn behoeftes geen seconde uit het oog verliest krijg je er zoveel voor terug'.
Pitbulls en die rassen die er op lijken zijn misbaksels. Gewoon niet aan beginnen.
Nee, geen roze bril.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
aha, roze bril.
Je verbloemt dingen en daardoor ben je als eigenaar nog lang niet competent. Als jouw hond iemand zou aanvallen dan kun je het voor de wet min of meer zien alsof je dat zelf hebt gedaan.
Wat ik schreef over dat ik eigenaren niet vertrouw klopt. Als jij tokkies met een pitbull verantwoordelijker vind dan iemand met een keffertje dan zou ik je als eigenaar stukken beter vinden als je voornamelijk met je eigen hond bezig bent en met een pitbull de handrem er een beetje opzet qua vrijheid. Dat heeft niets met discriminatie te maken, maar alles met verantwoord eigenaarschap.
Klopt. Vreselijk gevaarlijk. Ze was dan ook dol op de pakwerkerquote:
Zo'n leuke eigenschap van mensen die moordwapens blijven verdedigen. Het ligt altijd aan de ander.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:01 schreef Inbox het volgende:
[..]
Klopt. Vreselijk gevaarlijk. Ze was dan ook dol op de pakwerker
Volgens mij ben jij een beetje bang voor grote honden?
De pitbulls die aanvielen waren ook niet rot volgens de betreffende eigenaars. Daarbij was het een split-second in een leven en een fantastische gezinshond die hun duur kwam te staan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:57 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, geen roze bril.
Jij kijkt met een gekleurde bril. Lang niet elke pitbull-achtige of eigenaar ervan is rot.
Voed het beest goed op en je hebt een fantastische gezinshond eraan.
Het zijn op zich goede gezinshonden omdat ze een veel hogere pijngrens hebben. Dus ze zullen niet zo snel bijten als een chihuahua die je alleen maar een porretje tegen de zij hoeft te geven en dan zal ze al bijten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:57 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, geen roze bril.
Jij kijkt met een gekleurde bril. Lang niet elke pitbull-achtige of eigenaar ervan is rot.
Dat zijn dan ook waakhonden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zo'n leuke eigenschap van mensen die moordwapens blijven verdedigen. Het ligt altijd aan de ander.
Loop maar eens door Spanje en Portugal en durf dan met droge ogen te beweren dat al die ongesocialiseerde, hyperterritoriale Duitse Herders die de hele dag alleen in een tuin rondlopen niet gevaarlijk zijn. Ze proberen je allemaal tot stukken te verscheuren als je erlangs loopt, ware het niet dat er een groot hek tussen zit.
Eigenaars weten ook wel waarom ze een pitbull verkiezen boven een hond “waar niets in zit”.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het zijn op zich goede gezinshonden omdat ze een veel hogere pijngrens hebben. Dus ze zullen niet zo snel bijten als een chihuahua die je alleen maar een porretje tegen de zij hoeft te geven en dan zal ze al bijten.
Maar deze honden zijn totaal niet geschikt om met andere honden te leven of daar interactie mee te hebben. De eerste 2-3 jaar gaat dat prima, zeker als ze op school hebben gezeten maar daarna gaat er een knop om en worden ze regelrecht gevaarlijk. Het grootste probleem met deze honden is de manier van aanvallen (gaan meteen langs onder voor de nek) en het niet meer loslaten plus ze zijn ook niet los te krijgen. Daarbuiten zijn ze vaak extra gekweekt op pittig karakter en de meeste baasjes die hun zo lekker stoer vinden wakkeren dat gedrag nog extra op door ze te laten hangen aan takken en touwen in de bomen en trekspellen te doen. Of erger nog: de tokkies die ze extra agressief maken door ze te tergen.
Je kan eigenlijk GEEN enkele hond vertrouwen en moet altijd voorzichtig zijn maar dan heb ik toch liever een chihuahua of zelfs labrador die in mijn been hangt dan een pitbull achtige.
Deze honden horen niet thuis in een drukke maatschappij.
True maar het ging mij erom dat meneer beweerde dat ze niet gevaarlijk zijn. Reken maar dat je blij mag zijn dat er een hek tussen jou en die hond instaat en dat je mag hopen dat het hoog genoeg is.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook waakhonden.
Een Duitse Herder is eigenlijk echt een super leuke hond. Het is maar hoe je m inzet zeg maar.
(maar dat is met bijna elke hond zo)
Ja en daar begint het probleem dan ook.. dat wat er in zit nog extra naar boven halen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Eigenaars weten ook wel waarom ze een pitbull verkiezen boven een hond “waar niets in zit”.
Klopt! Ze gaan zo over de 2 meter als ze willenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
True maar het ging mij erom dat meneer beweerde dat ze niet gevaarlijk zijn. Reken maar dat je blij mag zijn dat er een hek tussen jou en die hond instaat en dat je mag hopen dat het hoog genoeg is.
Dat is bij pitbulls dus niet zo. Die zijn zo doorgefokt dat ze kortsluiting kunnen krijgen van het een op andere moment en dan enorm veel schade kunnen aanrichten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:57 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, geen roze bril.
Dit dus.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is bij pitbulls dus niet zo. Die zijn zo doorgefokt dat ze kortsluiting kunnen krijgen van het een op andere moment en dan enorm veel schade kunnen aanrichten.
Het hele trekgebeuren en het vastzetten van de kaak is er met de generaties ingefokt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja en daar begint het probleem dan ook.. dat wat er in zit nog extra naar boven halen.
Die honden zou je nooit trekspellen mogen laten doen en totaal inzetten op leren loslaten. Maar zelfs dan.. Het zit zo diep in hun karakter gekweekt..
Als zo een hond los gaat is de schade zo extreem groot dat je eigenlijk het risico niet mag nemen. Want letterlijk elke hond kan losgaan..
Het zijn ook bijna altijd mensen die zijn aangetrokken tot andere vormen van uiterlijk vertoon: spieren, auto's, kettingen, tattoo's.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het hele trekgebeuren en het vastzetten van de kaak is er met de generaties ingefokt.
Het is altijd heel vermakelijk om iemand die bewust voor een pitbull kiest eerst te horen zeggen dat er wel wat meer bij zit (voornamelijk de afschrikking op anderen en vermoedelijk dat het de baas een veiliger gevoel geeft over straat) dan bij een gewone hond. Om vervolgens datgeen wat eerder beweerd is weer te verbloemen alsof het een gewone hond is.
Mijn tank is eigenlijk best een leuk stadsautootje.
Willy stond erom bekend om onder invloed van drank en pep zijn hond(en) zwaar te mishandelen en ook drugs te geven. Just saying.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:24 schreef BamiRammer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
KLB / Willy uit Rotterdam
Mocht je naar buiten worden gesleurd zoals deze vent , ik zal je helpen door 112 te bellen, voor de rest blijft de schuttingdeur potdicht en kom ik je niet helpen.
Succes
Dit dus!quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:02 schreef ems. het volgende:
Het probleem met pitbulls blijft dat mensen die een pitbull nemen precies het soort mensen zijn die geen pitbull moeten nemen.
Nou is het wel zo dat de meeste honden een grote mond hebben als ze achter een hek zitten.. zowel de grote als de kleintjes..quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Loop maar eens door Spanje en Portugal en durf dan met droge ogen te beweren dat al die ongesocialiseerde, hyperterritoriale Duitse Herders die de hele dag alleen in een tuin rondlopen niet gevaarlijk zijn. Ze proberen je allemaal tot stukken te verscheuren als je erlangs loopt, ware het niet dat er een groot hek tussen zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |