SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Ja ik post door slotjes door ook nogquote:Op zondag 27 augustus 2023 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Oh, sorry, ik was nog aan het bijlezen.
quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:33 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik neem je mee naar achter
TR gezetquote:Op zondag 27 augustus 2023 13:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja ik post door slotjes door ook nog
Foei, nu neemt Sp3c hiervoor je mee naar achter de schermen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat doe ik ook somsquote:Op zondag 27 augustus 2023 13:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
hoe weten 'jullie' dat het nu gedaan is met de Zwitserse wapenindustrie, kunnen jullie in de toekomst kijken?quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke bekende weg refereer je aan? Dat ze inspraak hebben in het doorschuiven van wapens naar 3den?
Naar die bekende weg vraagt niemand, want iedereen kent die weg.
Maar het is wel fantastisch om te doen alsof helemaal niemand dat snapt. Dan heb je immers weer wat om op te reageren.
[..]
Ok, als jij tactischhet een en het ander om wil gaan buigen naar:
[..]
Volgt de vraag:
Hoe weet je dat dan? Kan je in de toekomst kijken?
het kan dat de inkomsten door dat standpunt lager zijn dan ze anders zouden zijn maar waarom zouden ze stagneren of kelderen om het feit dat ze het standpunt niet aanpassen?quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:37 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik vroeg niks, jij geloofde niet zo erin dat Zwitserlandse inkomsten gaat lijden onder hun onlogische eisen.
Hoe kan het verboden worden om speciaal voor dat doel gefabriceerde oorlogstuig te gebruiken tijdens een oorlog? Waarom zouden we ze nog kopen van uitgerekend Zwitserland? Waarom zou hun inkomsten niet hierdoor stagneren of zelfs kelderen?
omdat ze goedkoper en beter zijn dan de rest en ze zien er goed uitquote:Om in jouw voorbeeld te blijven: Waarom zou Indonesi die Nederlandse korvetten nog willen kopen als ze ze ook niet mogen gebruikt worden als ze aangevallen worden door een ander land?
"Nou en....quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
het kan dat de inkomsten door dat standpunt lager zijn dan ze anders zouden zijn maar waarom zouden ze stagneren of kelderen om het feit dat ze het standpunt niet aanpassen?
[..]
omdat ze goedkoper en beter zijn dan de rest en ze zien er goed uit
Nee, ik heb idd ook geen glazenbol,quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:45 schreef sp3c het volgende:
hoe weten 'jullie' dat het nu gedaan is met de Zwitserse wapenindustrie, kunnen jullie in de toekomst kijken?
nee feit blijft dat hun standpunt nooit veranderd is en het dus niet waarschijnlijk is dat ze er nu ineens helemaal aan kapot zouden gaanquote:Op zondag 27 augustus 2023 13:51 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
"Nou en...." Feit blijft dat we hun gefabriceerde oorlogstuig niet mogen gebruiken tijdens een oorlog, niemand kan er iets mee. Het is dus een waardeloze deal.
En nee, Indonesi zou nooit de korvetten hebben gekocht als ze ze niet gebruikt mogen worden tijdens een oorlog. Dan hebben ze er niks aan. Het is een zeer onredelijke restrictie.
Waarom iets kopen dat gefabriceerd is voor een bepaalde doel als het niet eens mag gebruikt worden voor dat doel?
dus jij denkt dat het gedaan is met de Zwitserse wapenindustrie nu?quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik heb idd ook geen glazenbol,
Maar als we kunnen lezen dat rheinmetall niet blij is, ook niet met het dupliceren van productie capaciteit, als je waarneemt hoe het e.e.a. zich vertaalt naar vermeende onbetrouwbaarheid richting dat land, is dat gewoon waarschijnlijk.
En het zwitserse standpunt zal dan weliswaar niet nieuw zijn, maar we zitten nu eenmaal in een unieke situatie, die nog niet eerder is voorgekomen, dus het was geen gegeven dat ze zich zo op zouden stellen.
Maar als jij ervoor kiest om hier te pontificeren "dat het allemaal niks uitmaakt", schijnbaar gebaseerd op niks anders dan wat je duim je vertelt, dan is dat wmb duidelijk
Het lijkt mij alleen niet waarschijnlijk.
quote:Op zondag 27 augustus 2023 11:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat lijkt me vrij sterk eerlijk gezegd
Er deed zich simpelweg nooit een situatie voor waar dit ging schuren.quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:00 schreef sp3c het volgende:
nee feit blijft dat hun standpunt nooit veranderd is en het dus niet waarschijnlijk is dat ze er nu ineens helemaal aan kapot zouden gaan
Laten we het omdraaien: dus jij denkt dat we lekker blijven kopen terwijl we toch geen toestemming gaan krijgen om het daadwerkelijk ook te gebruiken voor de beoogde doel? Er gaan dus geen kopers afhaken en het blijft een bloeiende onderneming?quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
dus jij denkt dat het gedaan is met de Zwitserse wapenindustrie nu?
Oerlikon enzo zijn klaar nu?
serieus?
[..]
quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:00 schreef sp3c het volgende:
waar komt die quote dat het helemaal niet gebruikt mag worden tijdens een oorlog trouwens vandaan?
https://www.voanews.com/a(...)rms-ban/7001266.htmlquote:"Swiss weapons must not be used in wars," he told the NZZ am Sonntag weekly.
Israel heeft wel wat shit gratis gehad hoor, Centurions enzoquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er deed zich simpelweg nooit een situatie voor waar dit ging schuren.
Het concept dat je massaal je eigen wapentuig door gaat schuiven is nieuw.
quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Israel heeft wel wat shit gratis gehad hoor, Centurions enzo
ja dat zeg ik ook al de hele tijd hequote:Op zondag 27 augustus 2023 14:07 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Laten we het omdraaien: dus jij denkt dat we lekker blijven kopen terwijl we toch geen toestemming gaan krijgen om het daadwerkelijk ook te gebruiken voor de beoogde doel? Er gaan dus geen kopers afhaken en het blijft een bloeiende onderneming?
by your commandquote:
die rode lap zit nu wel echt in je keel of niet?quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
https://www.voanews.com/a(...)rms-ban/7001266.html
Kan je een beetje moeite doen om bij te blijven? Is je google stuk ofzo?
Anders beklijft het beeld van iemand die nogal ongeinformeerd, feitenvrij kletst nogal.
Zou je inhoudelijk willen antwoorden ipv deze kul?quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
die rode lap zit nu wel echt in je keel of niet?
tel ff tot 10 ofzo want op deze manier is het voor niemand leuk natuurlijk, het was gewoon een normale vraag volgens mij
Je logica is mij een raadsel, we blijven dus massaal oorlogstuig kopen die we toch al niet mogen gebruiken. Oke, helder.quote:
Bij mij ook. En ik heb popcorn gepaktquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb net even gemediteerd en nu schijnt bij mij de zon.
Zout of zoet?quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:18 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Bij mij ook. En ik heb popcorn gepakt
dat doe ik al de hele tijd maar het lijkt niet te helpenquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:17 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Zou je inhoudelijk willen antwoorden ipv deze kul?
zo massaal kopen we niet van ze en ik zie nergens orders gecancelled wordenquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:18 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Je logica is mij een raadsel, we blijven dus massaal oorlogstuig kopen die we toch al niet mogen gebruiken. Oke, helder.
Ik heb nog mini loempia's in de vriezer.quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:18 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Bij mij ook. En ik heb popcorn gepakt
Ja, de windmolens zijn op.quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
die rode lap zit nu wel echt in je keel of niet?
Ik alleen nog pizza-bitterballen en frikandellen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb nog mini loempia's in de vriezer.
dat kan ook op een normalequote:Op zondag 27 augustus 2023 14:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, de windmolens zijn op.
Je moet niet zeuren, jij vraagt waar het vandaan komt, ik geef je een mooie quote.
Nee, in dit geval ging niet inhoudelijk in op zijn post. Ik vind het gek dat je pas na heel veel postjes ineens vraagt: "wacht eens even, is er een Zwitserse oorlogstuig restrictie die verbied om het te gebruiken voor de beoogde doel? Huuuuh?" Komt iemand met een bruikbare linkje daarover en dan passeer jij dat 100% door compleet op de persoon te spelen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat doe ik al de hele tijd maar het lijkt niet te helpen
[..]
zo massaal kopen we niet van ze en ik zie nergens orders gecancelled worden
Precies, nu het vriendelijke verzoek dat we wat de F*cking president van zwitserland zegt maar even negeren, en we van sp3c maar even mogen horen hoe het echt in elkaar zit.quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:28 schreef sp3c het volgende:
denk dat deze man het er wat te dik oplegt hier
Net 2 uurtjes gemtb, extreem heftige regenbuiquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb net even gemediteerd en nu schijnt bij mij de zon.
van mij hoef je helemaal niets, het lijkt mij alleen heel onwaarschijnlijk dat de zwitserse wapenindustrie op omvallen staatquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, nu het vriendelijke verzoek dat we wat de F*cking president van zwitserland zegt maar even negeren, en we van sp3c maar even mogen horen hoe het echt in elkaar zit.
[ afbeelding ]
En waar baseer je dat op, die veronderstelling.quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
van mij hoef je helemaal niets, het lijkt mij alleen heel onwaarschijnlijk dat de zwitserse wapenindustrie op omvallen staat
laat maar joh, ik ga mezelf niet herhalenquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op, die veronderstelling.
Bizar hoor, iemand vertelt in het kort iets over Oekraners gesproken te hebben en hun oorlogsverhalen gehoord te hebben en dat verschrikkelijk te vinden krijgt een reactie van hem met: "nou enquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Meer gevechten hier in dit topic dan aan het front
Het topic is zogezegd in een patstelling geraakt.quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Meer gevechten hier in dit topic dan aan het front
Straks gaat @sp3c met NOEKS dreigenquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het topic is zogezegd in een patstelling geraakt.
niet nadelig beinvloeden, dat is met de doelpalen schuivenquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:49 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Bizar hoor, iemand vertelt in het kort iets over Oekraners gesproken te hebben en hun oorlogsverhalen gehoord te hebben en dat verschrikkelijk te vinden krijgt een reactie van hem met: "nou en???"
Dan een discussie over een Zwitserse oorlogstuig restrictie en hoe nadelig dit hun verkoop gaat beinvloeden en dan gaat hij daar vol tegenin en vele postjes later vraagt hij ineens: "wacht? is er een Zwitserse oorlogstuig restrictie? Huuuuh?"
De fuck.... Ik weet niet wat ie slikt of drinkt of rookt maar ik wil ook wel wat van dat spul. Zal vast geen zoete popcorn zijn.
ik dreig nooitquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Straks gaat @:Sp3c met NOEKS dreigen
fixedquote:
quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Straks gaat @:Sp3c met NOEKS dreigen gooien
Weet iemand wat KAB's zijn?quote:
Speciale moderatie 😱quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Straks gaat @:Sp3c met NOEKS dreigen
Dus als ik weglaat dat ze gaan omvallen maar wel stel dat ze dit gaan voelen en zien in bestellingen en inkomsten, komen we dan uit deze patstelling?quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet nadelig beinvloeden, dat is met de doelpalen schuiven
de stelling was dat het gedaan is met de Zwitserse wapenindustrie en dat lijkt me heel, heel sterk
Nergens op dus.quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
laat maar joh, ik ga mezelf niet herhalen
ook niet echt maar dan zou ik er niet op ingegaan zijn denk ikquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:54 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dus als ik weglaat dat ze gaan omvallen maar wel stel dat ze dit gaan voelen en zien in bestellingen en inkomsten, komen we dan uit deze patstelling?
ok manquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nergens op dus.
Kreten als "geloof je het zelf" maken nu eenmaal het e.e.a. niet aannemelijk. Ja, het is zonneklaar dat je het niet ziet gebeuren, maar jammer genoeg geef je geen argumenten waarom dat dan waarschijnlijk is, anders dan referenties naar hoe het voorheen ging.
Inhoudelijke argumenten, als dat de president van zwitserland het bestaat om te zeggen dat hun wapens niet voor oorlog zijn bedoeld, feit dat rheinmetall openlijk vraagtekens zet bij daar verdergaan, negeer je.
Ja, ik heb er idd ook vertrouwen in dat ze hun bijna monopolie op zakmessen wel zullen houden.quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:52 schreef sp3c het volgende:
de stelling was dat het gedaan is met de Zwitserse wapenindustrie en dat lijkt me heel, heel sterk
Russia is running out of laborers.quote:Op zondag 27 augustus 2023 14:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Ukraine, meanwhile, had a pre-war population of 44 million. By the end of the first year of the war, some six million had fled abroad. The armed forces number around 200,000 active personnel, roughly the same again in reserve, and can draw on another 1.5 million fighting-age males.
It’s a brutal but simple calculation: Kyiv is running out of men. US sources have calculated that its armed forces have lost as many as 70,000 killed in action, with another 100,000 injured. While Russian casualties are higher still, the ratio nevertheless favours Moscow, as Ukraine struggles to replace soldiers in the face of a seemingly endless supply of conscripts.
Volunteers are no longer coming forward in numbers sufficient to keep the army at fighting strength: those most willing to fight signed up years ago. The latest recruitment slogan is “it’s OK to be afraid”, but there are still many attempting to dodge being drafted to fight on the front lines.
For all the difficulties the Kremlin has faced in its forced conscriptions, it still has hundreds of thousands of men to draw upon. This is a resource Ukraine simply cannot match, and one that the West cannot supply.
https://www.telegraph.co.(...)t-of-men-to-recruit/
Denk meer aan Oerlikon en MOWAG enzoquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik heb er idd ook vertrouwen in dat ze hun bijna monopolie op zakmessen wel zullen houden.
Zijn ook beste goeie zakmessen. Spijtig dat ik die van mij kwijt ben, die ik in het leger kreeg.
Die eerste is welbeschouwd een toeleverancier voor rheinmetall duitsland. En laten die nou niet zo blij zijn met de opstelling van CH. Maar dat is een "LALALALALALA IK HOOR HET LEKKER NIET" gevalletje voor jou, is het niet.quote:
https://news.yahoo.com/sw(...)otted-181429283.htmlquote:Swiss-made armoured car spotted in Ukraine
An Eagle I armoured vehicle manufactured by the Swiss company Mowag was spotted in Ukrainian frontline cities. The country's authorities are now investigating how the vehicle could have gotten into Ukraine, as the company is neutral and does not transfer weapons to the warring parties.
bedankt hansquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Russia is running out of laborers.
Ik ben Papierversnipperaar!quote:
Hans Papierversnipperaar?quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben Papierversnipperaar!
Ja en Goalkeeper is van Thales uit Frankrijkquote:Op zondag 27 augustus 2023 15:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die eerste is welbeschouwd een toeleverancier voor rheinmetall duitsland. En laten die nou niet zo blij zijn met de opstelling van CH. Maar dat is een "LALALALALALA IK HOOR HET LEKKER NIET" gevalletje voor jou, is het niet.
Mowag wat notabene van GDLS is, maakt gewoon niks bijzonders. Pantservoertuigen zijn a dime a dozen. Wellicht dat die kunnen overleven op orders van de zwitserse overheid zelf, dat kan.
Dat mocht Hans willenquote:Op zondag 27 augustus 2023 15:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hans Papierversnipperaar?
Volgens mij zit het kantoor in delft.quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja en Goalkeeper is van Thales uit Frankrijk
quote:
Als ze niet op de voorste rij zouden staan om andere users de maat te nemen zou het me beduidend minder interesseren.quote:
Like gegevenquote:Op zondag 27 augustus 2023 15:59 schreef JopieKlaassen het volgende:
Leuk zo’n topic waarin nota bene een mod het nodig acht om een half topic vol te baggeren.
En stel je niet aan.quote:Op zondag 27 augustus 2023 16:02 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als ze niet op de voorste rij zouden staan om andere users de maat te nemen zou het me beduidend minder interesseren.
Klopt, Frankrijk kan ook geen goalkeepers verkopen zonder toestemming van Nederlandquote:Op zondag 27 augustus 2023 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij zit het kantoor in delft.
Mag jij voor jezelf uitmaken in welke land delft ligt.
Fijn dat dat je aangesproken voelt, maar het ging ditmaal niet over jou. Die tweede post had overigens wel prima over jou kunnen gaan aangezien je om minder dit topic wel eens gesloten hebt.quote:
Ik heb nog niets gebaggerdquote:Op zondag 27 augustus 2023 15:59 schreef JopieKlaassen het volgende:
Leuk zo’n topic waarin nota bene een mod het nodig acht om een half topic vol te baggeren.
quote:
Vandaagquote:
Geregistreerd op 24 juli 2023.quote:Op zondag 27 augustus 2023 16:09 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Fijn dat dat je aangesproken voelt, maar het ging ditmaal niet over jou. Die tweede post had overigens wel prima over jou kunnen gaan aangezien je om minder dit topic wel eens gesloten hebt.
Maar goed, voldoende offtopic nu.
De laatste die ik zo’n argument heb zien gebruiken was tong80 met een stuk in zijn reet. Weet je gelijk hoeveel waarde ik hecht aan je opmerking.quote:Op zondag 27 augustus 2023 16:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Geregistreerd op 24 juli 2023.
Jij bent af.
quote:Maar goed, voldoende offtopic nu.
Weinig. Ik zou het met een korrel zout nemenquote:Op zondag 27 augustus 2023 16:16 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Kan je iets kwijt over de betrouwbaarheid van deze bron?
Vervelend voor de Russenquote:Op zondag 27 augustus 2023 17:12 schreef Aether het volgende:
A fire broke out at a Russian facility in Berdiansk
https://mil.in.ua/en/news(...)cility-in-berdiansk/
Nordic tattoosquote:Op zondag 27 augustus 2023 17:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Je kan wel merken dat deze gast aan de kant van Rusland staat. Hij draait er omheen hoe Utkin is herkent, aan z'n nazi tatoo's maar hij noemt het Nordic tatoo's
HistoryLegends
iig geen Ukraine raid, niet hun stijl ditquote:Op zondag 27 augustus 2023 17:51 schreef Maron het volgende:
[..]
Wraakactie van Wagner-sympathisanten..?
Boreale tattoosquote:
quote:So Im hanging out with some GUR guys. A while back, they were transporting some military stuff in an ambulance, and got stopped at a checkpoint. Police open it up and see the copious military stuff in the back, and basically all freak out. All but one of them shrugs it off when they see the GUR documents from the drivers.
Except one officer. Who insists that this is a crime, and the drivers need to be arrested + the vehicle impounded. Strike 1.
GUR sends a female lawyer and female officer there, but the checkpoint guards basically mock them and detain the drivers. Strike 2.
Budanov himself arrives at Kyiv city jail the next day. Orders the head of Kyiv national police to show up and unlock the door to the cell personally, then makes the guy give him a cigarette in some power move thing. Demands to see the officers responsible for all this mess, after he checks with the GUR guys that they're okay.
Officers responsible show up late and try to put blame on the driver's, the lawyer, everyone but themselves. Strike 3.
Per the GUR guys, Budanov literally points at the officers with a knife hand and says "Bakhmut" then ordered conscription proceedings on them to some assault battalion.
Staat er wel maar Zelensky wilt dus de straf veel meer verhogen naar hoogverraad zolang de oorlog duurt. Daarna zien ze wel weer verder denk ik.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Raar dat dat al niet in bestaande wetgeving stond.
Wetten die misdaden classificeren als "hoogverraad" zijn redelijk zeldzaam, in landen die niet in oorlog zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Raar dat dat al niet in bestaande wetgeving stond.
knap dat Wierd Duk weet hoe er achter de schermen wordt gedacht in Oekrainequote:Op zondag 27 augustus 2023 18:41 schreef Discombobulate het volgende:
Goed stuk van Wierd Duk in z'n podcast van afgelopen donderdag hoe er in Oekraine achter de schermen over het Westen gedacht wordt.
Ken je dat verhaal over hem op de krim?quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:42 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Spijkerhard die man. Ik wil wel eens een film zien dat over hem gaat.
Nee, en ik verheug me nu al op dat verhaal.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ken je dat verhaal over hem op de krim?
Kwaliteitspost, gast.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:41 schreef Discombobulate het volgende:
Goed stuk van Wierd Duk in z'n podcast van afgelopen donderdag hoe er in Oekraine achter de schermen over het Westen gedacht wordt.
quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:46 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Nee, en ik verheug me nu al op dat verhaal.
Komt de info achter de zelfde schermen, die Duk betalen voor zijn russische propaganda?quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
knap dat Wierd Duk weet hoe er achter de schermen wordt gedacht in Oekraine
Jammer dat er niet vermeld wordt om welk schip het gaat en dus wie de eigenaar daarvan is omdat het scheelt of het een (semi) bondgenoot is van Rusland of juist niet. Lijkt mij niet dat dat geheim is vanwege de transporter signaal op het schip zelf.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:49 schreef Aether het volgende:
Oekraense drones richten schade aan in Koersk
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71647901
Tweede schip vaart door tijdelijke doorgang Zwarte Zee
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71649833
Ik weet dat hij extreem populair is op internet, heel veel memes gaan over hem, hoe hij een koele kikker is. En dat hij contacten heeft binnen in Rusland. Ik weet ook dat hij uit vrees voor zijn veiligheid op zijn kantoor slaapt.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Budanov zat zelf bij de special forces en is een aantal keer geland in het Krim gebied om 'raids' uit te voeren. Het schijnt dat hij bij 1 missie gewond raakte door een mijn en ondanks dat hij zwaargewond was heeft hij 10km terug moeten lopen en zwemmen en heeft het (uiteraard) overleefd.
Schijnt ook echt op meerdere fronten daarna nog gevochten te hebben en 1 van de grootste oorlogshelden te zijn geweest tijdens de burgeroorlog toen nog. Maarja wel echt heel vaak gewond geraakt en dat zie je nu ook wel een beetje terug aan zijn poses waarin ie vaak staat.
Maargoed, idd niet iemand met wie je de spot moet drijven.
Wow, dat is een ramp voor het Russische moraal. Er zullen vannacht heel wat Russische orcs slecht slapenquote:
Ik hoop dat sp3c dit in zijn ondertitel wilt zetten. Dat zou van hem een echte baas maken.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:55 schreef kurk_droog het volgende:
sp3c is een fuckin clown. Flikker op met die gast.
vanaf 13min begint het goed te wordenquote:Op zondag 27 augustus 2023 18:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kwaliteitspost, gast.
Incl. links naar waar je het over hebt, enzo.
niet geluisterdquote:Op zondag 27 augustus 2023 19:14 schreef Madderhat het volgende:
[..]
vanaf 13min begint het goed te worden
https://www.telegraaf.nl/(...)taboes-te-doorbreken
Direct weer weggeklikt want 'Het Land van Wierd Duk'.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:14 schreef Madderhat het volgende:
[..]
vanaf 13min begint het goed te worden
https://www.telegraaf.nl/(...)taboes-te-doorbreken
Bedankt voor het delen.quote:
Hij is ook de commandant van Kraken.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:02 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik weet dat hij extreem populair is op internet, heel veel memes gaan over hem, hoe hij een koele kikker is. En dat hij contacten heeft binnen in Rusland. Ik weet ook dat hij uit vrees voor zijn veiligheid op zijn kantoor slaapt.
Maar die 2 anekdotes van jou kende ik iig niet, en ook niet dat hij special forces was. Bedankt voor het delen.
Sterkte.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga het eens luisteren, zal mij benieuwen
Hoe Oekrane denkt volgens Rusland dus.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:41 schreef Discombobulate het volgende:
Wat een eindbaasquote:Op zondag 27 augustus 2023 18:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Budanov zat zelf bij de special forces en is een aantal keer geland in het Krim gebied om 'raids' uit te voeren. Het schijnt dat hij bij 1 missie gewond raakte door een mijn en ondanks dat hij zwaargewond was heeft hij 10km terug moeten lopen en zwemmen en heeft het (uiteraard) overleefd.
Schijnt ook echt op meerdere fronten daarna nog gevochten te hebben en 1 van de grootste oorlogshelden te zijn geweest tijdens de burgeroorlog toen nog. Maarja wel echt heel vaak gewond geraakt en dat zie je nu ook wel een beetje terug aan zijn poses waarin ie vaak staat.
Maargoed, idd niet iemand met wie je de spot moet drijven.
De gevechtseenheid Kraken ken ik, wel eens over gelezen. Wist niet dat Budanov daarvan de commandant was.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij is ook de commandant van Kraken.
Het komt niet vaak voor dat militaire geheime diensten echt volwaardige gevechtseenheden onder zich hebben, maar hij, nu, in oekraine heeft dat wel.
Achter de schermen in de door Rusland bezette gebieden zeker?quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ik dacht dat Kraken geen officieel onderdeel was van het leger, maar meer een vrijwilligers legioen was (bestaande uit ex-special forces).quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij is ook de commandant van Kraken.
Het komt niet vaak voor dat militaire geheime diensten echt volwaardige gevechtseenheden onder zich hebben, maar hij, nu, in oekraine heeft dat wel.
quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:20 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
De gevechtseenheid Kraken ken ik, wel eens over gelezen. Wist niet dat Budanov daarvan de commandant was.
Al zal hij niet the day to day doen. Dat doen 'lageren'.quote:Who are the Kraken unit in Ukraine?
The Kraken Regiment (Ukrainian: Спецпідрозділ Kraken, romanized: Spetspidrozdil Kraken) is a Ukrainian military volunteer unit, part of the spetsnaz units of the Main Directorate of Intelligence of Ukraine (HUR)
Die vreemde eend (quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Achter de schermen in de door Rusland bezette gebieden zeker?
quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:22 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik dacht dat Kraken geen officieel onderdeel was van het leger, maar meer een vrijwilligers legioen was (bestaande uit ex-special forces).
Hoe dan ook een eindbazen eenheid
Gaan we later na de oorlog nog wel terug zien in films en games.
Dat lijkt me sterkquote:
Zat ik er toch dichtbij, met mijn vrijwilligers legioen van special forcesquote:Op zondag 27 augustus 2023 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Al zal hij niet the day to day doen. Dat doen 'lageren'.
Ik heb gisteren en vandaag diverse berichten voorbij zien komen dat men door eerste, en tweede verdedigingslinies was gebroken.quote:
Eens kijken hoelang het duurt voordat de Russen zich "strategisch hergroeperen"quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik heb gisteren en vandaag diverse berichten voorbij zien komen dat men door eerste, en tweede verdedigingslinies was gebroken.
Nou weet ik niet of dat allemaal over dezelfde locatie ging, of meerdere.
Maar goed, we hebben vorig jaar gezien bij diverse fronten dat ls een Russische verdedigingslinie eenmaal doorbroken is, dat het dan hard kn gaan.
Dure vliegtuigen verliezen door een drone van kartonquote:Op zondag 27 augustus 2023 19:42 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
A 🇷🇺Russian former pilot and now a blogger writes that yesterday 🇺🇦Ukraine attacked the airfield of the Russian Federation for the first time (presumably in Kursk) using disposable PPDS cardboard UAVs of the 🇦🇺Australian company "SYPAQ".
Depending on the model, these drones can lift up to 3 kg or 5 kg. The plane is capable of carrying cargo for 1-3 hours, depending on the load, at a distance of 40-120 km.
In de kern hebben ze gelijk natuurlijk, zelfs het hakenkruis is een eeuwenoud symbool, wat in oudere culturen een positieve betekenis had.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Othala rune zoals veel gebruikt door de SS.
Hier kun je zien waar de linies liggen, dit is echter niet up to date aangezien er alweer nieuwe fortificaties gebouwd zijn de laatste 2/3 maanden.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik heb gisteren en vandaag diverse berichten voorbij zien komen dat men door eerste, en tweede verdedigingslinies was gebroken.
Maar goed, we hebben vorig jaar gezien bij diverse fronten dat ls een Russische verdedigingslinie eenmaal doorbroken is, dat het dan hard kn gaan.
Die is de moeite waard ja! Hij gaat ook naar het front in Donetsk.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:52 schreef Adrie072 het volgende:
Zo Reizen Waes in de Oekrane 2014 VRT1.
quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier kun je zien waar de linies liggen, dit is echter niet up to date aangezien er alweer nieuwe fortificaties gebouwd zijn de laatste 2/3 maanden.
http://defensepoliticsasia.com/Ukraine/
Hier nog de kaart van ISW, die ook met driehoeken verdedigingswerken heeft ingevuld. Gezien het offensief van de Oekraners vrij duidelijk is kunnen we er van uitgaan dat er momenteel aan nieuwe verdedigingswerken richting Berdjansk wordt gewerkt.quote:
Hier meer over Maidan 2014:quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:52 schreef Adrie072 het volgende:
Zo Reizen Waes in de Oekrane 2014 VRT1.
Las ik ook. Er is een gat van zo'n tien kilometer breed in het front geslagen door de bevrijding van Robotyne. Daardoor is de flank van de Russische verdediging rond Novoblablabla niet meer gedekt.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
En dan zal denk ik blijken dat er eigenlijk al heel lang Oekranse piloten zijn getraindquote:Op zondag 27 augustus 2023 20:11 schreef Aether het volgende:
Top US general says Ukraine to get F16 jets soon
https://www.reuters.com/b(...)ets-soon-2023-08-24/
Ben benieuwd wat zo'n soldaat precies beter kan doen dan een drone en of dat het risico waard is.quote:
Ik ben een beetje bang dat als er oorlog bij Taiwan komt, er een vliegdekschip groep komt van de VS en dat China simpelweg 1000 zeedrones zoals Oekraine heeft er op af stuurt en alles zinktquote:
Weird Duk…🤷♀quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:56 schreef skysherrif het volgende:
Pffff die duk, weet hoe mensen in nederland denken, in rusland, in hongarije en nu ook al in Oekraine. Het is wat.
We've got a badass over here!!quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:55 schreef kurk_droog het volgende:
sp3c is een fuckin clown. Flikker op met die gast.
Wierd Duk beweerde aan het begin met droge ogen dat er maar 1 dronken Rus met zijn vingers op de rode knop nodig is voor een kernoorlogquote:
quote:Russian propagandist for News Front wounded in UAV attack on his car in occupied Oleshky, Kherson Oblast
Dit is inderdaad al het 3de of 4de filmpje waarin hij zo tekeer gaat over Duitse auto's en de sancties omtrent deze auto's. Heeft hij een heel Duits autopark ofzo?quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat Solovyov een hele grote BWM of Mercedes heeft
en maar schelden en maar schelden
[ twitter ]
Misschien moet 'ie maar eens in de buurt van een raam gaan staan.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:54 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Lol, blijkbaar voelt hij de sancties direct in zijn portemonnee. Moet hij maar eens stoppen met censuur.
Antwoord: het gebied tussen Verbove en Novoprokokivka is erg belangrijk, want daar is een heuvel.quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat moeten ze in Verbove? Het lijkt mij weinig strategisch
JA, zag ik gisteren mogeljk al. Zou deze fik kunnen zijn in het zuiden van Berdyansk.quote:Op zondag 27 augustus 2023 17:12 schreef Aether het volgende:
A fire broke out at a Russian facility in Berdiansk
https://mil.in.ua/en/news(...)cility-in-berdiansk/
Niet doorheen te komen, Russen leven als in verhalen, blabla. Begint even later over salafisten, hij gaat alle kanten op.quote:
Hier Google Maps beelden van dat vliegveld. Op FIRMS en Sentinel niks te zien.quote:Op zondag 27 augustus 2023 17:36 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Als er dertien door de afweer zijn gekomen zal er aardig wat schade zijn aangericht.
Volgens deze meneer is Verbove minder goed verdedigdquote:Op zondag 27 augustus 2023 21:32 schreef oheng het volgende:
Sorry ben hele dag weg geweest, ben nu aan het bijlezen. In vorige topic stond een vraag:
[..]
Antwoord: het gebied tussen Verbove en Novoprokokivka is erg belangrijk, want daar is een heuvel.
Oh als dat zo is, dan heeft taiwan geen hulpnodg, want hoe gaat china taiwan innemen als kartonnen drones een vliegdekschip neer kunnen halen? dan kan taiwan dus nooit ingenomen worden.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:22 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang dat als er oorlog bij Taiwan komt, er een vliegdekschip groep komt van de VS en dat China simpelweg 1000 zeedrones zoals Oekraine heeft er op af stuurt en alles zinkt
China heeft zo'n gigantische mogelijkheid qua simpele dingen bouwen. Je hebt er ook weinig kennis voor nodig.
Ben benieuwd of de NAVO de flexibiliteit heeft om haar manier van denken en strategien etc om te vormen naar de moderne tijd.
Respect dat je toch een poging hebt gedaanquote:Op zondag 27 augustus 2023 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet doorheen te komen, Russen leven als in verhalen, blabla. Begint even later over salafisten, hij gaat alle kanten op.
Tja Wierd Duk he... Die man is meer een opinie maker dan journalist. Want in zijn stukken gaat het vooral over wat hij van iets vind. Daarom ook dat vaak zijn stukken borden vol onzin zit. Laats had hij een stuk over Nederlanders die voor woke gemigreerd waren naar Hongarije. Wat bleek die mensen wonen helemaal niet in Hongarije maar hebben daar een vakantiehuis en de andere bleek een makelaar te zijn. Dus op vakantie gaan is voor Wierd emigreren... Dus volgens Wierd emigreer ik meerdere keren per jaar...quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet doorheen te komen, Russen leven als in verhalen, blabla. Begint even later over salafisten, hij gaat alle kanten op.
quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Oh als dat zo is, dan heeft taiwan geen hulpnodg, want hoe gaat china taiwan innemen als kartonnen drones een vliegdekschip neer kunnen halen? dan kan taiwan dus nooit ingenomen worden.
Tldrquote:Op zondag 27 augustus 2023 22:47 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Overzicht wat er nu bij Robotyne aan de hand is.
quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:47 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Overzicht wat er nu bij Robotyne aan de hand is.
Dus volgens die vent bereikt UA nu de main defence van Rusland en op het zelfde moment post hij ook dat diezelfde linie niet zo sterk is als de main defence line van Rusland.quote:
En dat zou niet kunnen want?quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Dus volgens die vent bereikt UA nu de main defence van Rusland en op het zelfde moment post hij ook dat diezelfde linie niet zo sterk is als de main defence line van Rusland.
Juist.....
Je kunt maar 1 MAIN defence hebben?quote:
Wat snap je niet?quote:
Nu snap je ook weer waarom al die nazi wannabes bij de fvd, afd etc zo geilen op rusland. Beetje zwakke vrouwen slaan.quote:
M-m-maar EsCaLaTIe!quote:Op maandag 28 augustus 2023 00:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat snap je niet?
Dus als china alle boten en vliegtuigen van de vs kan laten zinken met simpele zeedrones, dan kan taiwan dit toch ook doen met china's boten en schepen?
Of gaat deze redenatie alleen op voor de VS?
Hoezo? De voorste linie is de hoofdverdedigingslinie. De Russen willen dat de aanval dr stopt.quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kunt maar 1 MAIN defence hebben?
Plus dat hij dus zegt dat ze de main defence bereikt hebben, maar dat die lijn niet zo sterk is als de main defence.
Dus het is ook nog eens tegenstrijdig.
Dat is niet wat ik zeg.quote:Op maandag 28 augustus 2023 00:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat snap je niet?
Dus als china alle boten en vliegtuigen van de vs kan laten zinken met simpele zeedrones, dan kan taiwan dit toch ook doen met china's boten en schepen?
Of gaat deze redenatie alleen op voor de VS?
Lol, ze hebben hun commandant in elkaar geslaan en vastgebonden, en toen ze zich overgaven hem meegenomen.quote:More than fifty Russian soldiers beat their commander and surrendered to the Armed Forces of Ukraine on the Zaporozhye front
In the Zaporizhzhya region of Ukraine, where intense fighting is now taking place, more than five dozen Russian soldiers * surrendered to the fighters of the Armed Forces of Ukraine.
This is reported by Russian channels.
According to them, the Russian invaders complained about the lack of food and ammunition, as well as constant humiliation from the command.
When the fighting in this area became even more intense, the soldiers realized that they would not be able to resist the Armed Forces of Ukraine, but also to hold out for a long time without food and water. They beat their commander, tied him up and surrendered together with him.
A source in the Ukrainian General Staff confirmed the information about the surrender of 52 soldiers and one commander of the occupying army. One of them said that over the past week, the Russians had suffered huge losses in this direction. That is why they did not want to fight further and were afraid, besides, all the soldiers really wanted to eat.
De VS kan daar binnen een paar dagen een CBG hebben.quote:Op maandag 28 augustus 2023 06:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg.
Ten eerste zijn die zeedrones niet van karton.
Ten tweede, de VS moet met haar grote schepen de oceaan overvaren die zien ze van verre af aankomen natuurlijk. China heeft een gigantische capaciteit om te bouwen, vele malen groter dan Taiwan.
China heeft niet zo'n grote vloot zoals de VS maar veel meer kleinere boten. Ze hebben geen grote schepen nodig om Taiwan aan te vallen ivm de ligging. Ze kunnen met kleinere schepen, die moeilijker te raken zijn voor drones, de oversteek maken.
Het is natuurlijk geen walk-in-the-park voor China maar de invloed van drones kan veel voordeliger uitpakken voor China dan voor Taiwan/de VS ivm de ligging en de fabrieken.
Oekrane bewijst dat zeedrones een grote impact hebben, dat zou de hele situatie rondom Taiwan veranderen.
Hopelijk komt daar nog beeld vanquote:Op maandag 28 augustus 2023 07:50 schreef Delenlill het volgende:
https://ria--m-tv.transla(...)hl=en&_x_tr_pto=wapp
[..]
Lol, ze hebben hun commandant in elkaar geslaan en vastgebonden, en toen ze zich overgaven hem meegenomen.
Mijn punt, misschien dat zo'n CVBG niet veel nut meer heeft nu dat zeedrones makkelijk te gebruiken lijken. Ze hebben natuurlijk mogelijkheden om ze neer te schieten, dat doen de Russen ook weleens, maar China heeft de mogelijkheden om duizenden van die dingen te produceren.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
De VS kan daar binnen een paar dagen een CBG hebben.
En een ander probleem is dat er maar een paar geschikte landingsplaatsen voor zijn op dat eiland. En elke vierkante centimeter van die stranden heeft het leger van de Republiek China permanent onder schot.
Punt is wel dat ls China een CVBG keldert, ze weten dat shit de fan goed hard geraakt heeft. Dan heeft de US geen andere keuze dan er vol in te gaan a la Pearl Harbor. Dus dan moet je als China wel bijzonder zeker van jezelf zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 08:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Mijn punt, misschien dat zo'n CVBG niet veel nut meer heeft nu dat zeedrones makkelijk te gebruiken lijken. Ze hebben natuurlijk mogelijkheden om ze neer te schieten, dat doen de Russen ook weleens, maar China heeft de mogelijkheden om duizenden van die dingen te produceren.
En ja, een landing op Taiwan is dan nog steeds moeilijk maar je haalt wel een heel groot gedeelte van de strategie van de VS weg waar ze al 80 jaar op oefenen en op in hebben gezet.
Als je dan leest, mocht het waar zijn uiteraard, dat de VS wil dat Oekrane meer verkent met mannetjes ipv drones dan vraag ik me af hoe vast ze in hun manier van denken zitten daar.
Ja uiteraard, dit is niet een situatie die ze ff bedenken onder het wekelijkse potje ping-pong op zondag.quote:Op maandag 28 augustus 2023 08:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Punt is wel dat ls China een CVBG keldert, ze weten dat shit de fan goed hard geraakt heeft. Dan heeft de US geen andere keuze dan er vol in te gaan a la Pearl Harbor. Dus dan moet je als China wel bijzonder zeker van jezelf zijn.
Filmpje van de kartonnen drones:quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dure vliegtuigen verliezen door een drone van kartonDat klinkt aardig effectief!
![]()
Dudequote:
Dat soort drones zijn niets anders dan bestuurbare lange-afstandstorpedo's. Een beetje destroyer hoort ze op kilometers afstand.quote:Op maandag 28 augustus 2023 08:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Mijn punt, misschien dat zo'n CVBG niet veel nut meer heeft nu dat zeedrones makkelijk te gebruiken lijken. Ze hebben natuurlijk mogelijkheden om ze neer te schieten, dat doen de Russen ook weleens, maar China heeft de mogelijkheden om duizenden van die dingen te produceren.
En ja, een landing op Taiwan is dan nog steeds moeilijk maar je haalt wel een heel groot gedeelte van de strategie van de VS weg waar ze al 80 jaar op oefenen en op in hebben gezet.
Als je dan leest, mocht het waar zijn uiteraard, dat de VS wil dat Oekrane meer verkent met mannetjes ipv drones dan vraag ik me af hoe vast ze in hun manier van denken zitten daar.
Toiletrollen hamsterenquote:
Is dat werkelijk zo?quote:Op maandag 28 augustus 2023 08:43 schreef BEFEM het volgende:
Het gaat mij erom dat door drones de manier van oorlogvoeren gigantisch heeft veranderd
Goede video. Ben meer van de samenvattingen dan lange videos maar toch dit van begin tot eind gekeken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 08:35 schreef Delenlill het volgende:
Voor de mensen die in hun praatjes geloven. Hij heeft de moeite genomen om alle feiten te checken. En het is voor de rest van ons geen verassing dat ze voor een groot gedeelte uit hun nek lullen.
Lol! Zelfs elastiekjesquote:
Ik zie die kolonel al maanden lang hetzelfde plaatje afdraaien. Hij geeft cijfers over slachtoffers aan beide kanten die volledig uit de lucht zijn gegrepen en geeft er geen onderbouwing bij. Als zijn cijfers correct zouden zijn zou Oekraine nu nog maar zo'n 100.000 parate troepen hebben en zo goed als geen middelen meer om zich te verdedigen of in het offensief te gaan, terwijl ons toch echt hele andere berichten bereiken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:40 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Goede video. Ben meer van de samenvattingen dan lange videos maar toch dit van begin tot eind gekeken.
Interessant vond ik zijn opmerking dat beide landen zullen verliezen maar hard bezig zijn om de verlies zoveel mogelijk te minimaliseren. Nog niet eerder gehoord/gelezen.
Ik wist zelf al dat Carl Tucson anti Ukraine was, dus als hij al in beeld verscheen sloeg ik dat over. Zodoende heb ik die kolonel niet eerder gehoord. Net zoals die Wierd Duk, nooit gekeken en aan de reacties te zien hoef ik dat ook niet te doen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie die kolonel al maanden lang hetzelfde plaatje afdraaien. Hij geeft cijfers over slachtoffers aan beide kanten die volledig uit de lucht zijn gegrepen en geeft er geen onderbouwing bij. Als zijn cijfers correct zouden zijn zou Oekraine nu nog maar zo'n 100.000 parate troepen hebben en zo goed als geen middelen meer om zich te verdedigen of in het offensief te gaan, terwijl ons toch echt hele andere berichten bereiken.
Er is vrij veel materiaal aanwezig van die kolonel op youtube, en hij zit wel vaker bij Carlson, en vanaf het eerste moment dat ik hem zag loopt hij al te verkondigen dat Oekraine helemaal in de pan gehakt word, en dat dit allemaal snel voorbij zal zijn. Je hoort hem zelfs verkondigen dat de Russen krijgsgevangen genomen Oekrainers goed behandelen, terwijl ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat ze geen ruk geven om hun eigen mensen, laat staan om krijgsgevangenen. Waarom deze man zo vaak een platform krijgt om zijn ongefundeerde hersenspinsels te verkondigen is mij een raadsel.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:06 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik wist zelf al dat Carl Tucson anti Ukraine was, dus als hij al in beeld verscheen sloeg ik dat over. Zodoende heb ik die kolonel niet eerder gehoord. Net zoals die Wierd Duck, nooit gekeken en aan de reacties te zien hoef ik dat ook niet te doen.
Dat is precies wat ik zeg, maar niet wat hij zegt in die thread.quote:Op maandag 28 augustus 2023 06:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? De voorste linie is de hoofdverdedigingslinie. De Russen willen dat de aanval dr stopt.
Zullen vast Trump stemmers zijn die hem met grote interesse volgen. Die zouden zelfs Bassie&Adriaan willen volgen als die 2 anti Oekrane zouden zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er is vrij veel materiaal aanwezig van die kolonel op youtube, en hij zit wel vaker bij Carlson, en vanaf het eerste moment dat ik hem zag loopt hij al te verkondigen dat Oekraine helemaal in de pan gehakt word, en dat dit allemaal snel voorbij zal zijn. Je hoort hem zelfs verkondigen dat de Russen krijgsgevangen genomen Oekrainers goed behandelen, terwijl ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat ze geen ruk geven om hun eigen mensen, laat staan om krijgsgevangenen. Waarom deze man zo vaak een platform krijgt om zijn ongefundeerde hersenspinsels te verkondigen is mij een raadsel.
Voor de Russen desalniettemin een useful idiot.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Macgregor regularly contributes to Fox News and has appeared on the Russian state-funded channel RT.[8] His commentary has been noted for disparaging Ukraine, immigrants and refugees.[9][10][8]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Douglas_Macgregor
Daarnaast is ie al bijna 20 jaar uit dienst.
En die zijn ook vooral anti-Oekraine omdat Biden/Democraten pro-Oekraine zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:36 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Zullen vast Trump stemmers zijn die hem met grote interesse volgen. Die zouden zelfs Bassie&Adriaan willen volgen als die 2 anti Oekrane zouden zijn.
Beetje type Jensen dus. Die heeft ook lekker verdiend tijdens de corona crisis met zijn "media = virus" hoodies.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:32 schreef ExTec het volgende:
Je hebt een bepaald type propagandisten, die niet eens echt veel moeite doen. Duidelijk dat hun hart er niet in zit. Die macgregor is er 1. Het is een plat business model. Want als je een paar 100/1000 dollar schuift komt hij wel z'n krakende plaat afdraaien.
En ze een rad voor ogen gedraaid word dat alle Amerikaanse taxdollars naar Oekraine vloeien, waardoor er zoals in bovenstaand interview word geclaimd er voor slachtoffers van de ramp op Hawaii maar 700 dollar per gezin beschikbaar is. Ook dat gaat erin als zoete koek bij het gemiddelde FOX publiek.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En die zijn ook vooral anti-Oekraine omdat Biden/Democraten pro-Oekraine zijn.
Het is toch ook te zot voor woordenquote:Op maandag 28 augustus 2023 10:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En die zijn ook vooral anti-Oekraine omdat Biden/Democraten pro-Oekraine zijn.
Interessant is wel dat er ook op Fok veelvuldig werd en wordt gezeken op cosmopoleten. Zeker als ze "links" zouden zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:54 schreef oheng het volgende:
Die McGregor is best wel treurig. Hij verscheen ook regelmatig in russische media om de russen de hemel in te prijzen.
Hier een voorbeeld van het "inzicht" dat dit figuur in de oorlog heeft, quote van 4 maart 2022: "The first five days Russian forces I think frankly were too gentle," he said. "They've now corrected that. So, I would say another 10 days this should be completely over."
Doet mij denken aan wat sommige Fokkers hier destijds neerplempten (zonder bewijs, uiteraard).![]()
Hier doet hij anderhalf jaar later nog steeds hetzelfde riedeltje: the Kiev regime is on the verge of disaster, as the Armed Forces of Ukraine cannot withstand Russian troops on the front line.
Let op dat hij "regime" gebruikt i.p.v. "regering".
Wat mij ook opvalt is dat hij de term "rootless cosmopolitans" gebruikt. Dit is een strikt russisch/soviet denigrerende benaming voor joden. Hoe komt een Amerikaan bij deze term?
Die staat gewoon op de Russische payrollski.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:54 schreef oheng het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat hij de term "rootless cosmopolitans" gebruikt. Dit is een strikt russisch/soviet denigrerende benaming voor joden. Hoe komt een Amerikaan bij deze term?
Ik vrees het ergste voor die oudersquote:Op maandag 28 augustus 2023 11:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus ze vluchten uit Tokmak, stelen een auto en kidnappen een kind als gijzelaar. De auto krijgt pech, ze worden opgehaald door andere Russen en laten het kind en een wapen achter in hun haast te vertrekken.
[ twitter ]
lol, er was volgens mij iemand hier die oprecht dacht dat die begraafplaatsen niet verwijderd werden, maar alleen opnieuw ingericht.quote:
Nou denk ik wel dat Wagner weggejorist gaat worden uit de russische geschiedenis, EN dat de russen letterlijk geen fuck geven om een miljoen doden meer of minder.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
lol, er was volgens mij iemand hier die oprecht dacht dat die begraafplaatsen niet verwijderd werden, maar alleen opnieuw ingericht.
Nou, nee, wagner moet gewoon uitgestuft worden van putin.
Oorlog levert alleen maar verliezers op.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:40 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Goede video. Ben meer van de samenvattingen dan lange videos maar toch dit van begin tot eind gekeken.
Interessant vond ik zijn opmerking dat beide landen zullen verliezen maar hard bezig zijn om de verlies zoveel mogelijk te minimaliseren. Nog niet eerder gehoord/gelezen.
Ja, de zielepootjes denken dat putin ook maar een f*ck om ze geeft. Uh huh.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:35 schreef oheng het volgende:
LET OP: Wagner kanalen DENKEN dit, dat wil niet zeggen dat dit ook de waarheid is.
Waarom deze onzin propageren, denk alleen al aan de militair industriele complexen die er wel degelijk aan winnenquote:Op maandag 28 augustus 2023 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Oorlog levert alleen maar verliezers op.
Sommige democraten blijven nuttige idioten om van een land in oorlog te verwachten dat die vrije verkiezingen gaat houden. Van eUI Tiny Kox, SP (en eerder beschuldigd van Kremlin banden bron) was ook van te verwachten dat die als luis in de pels alles zal doen om zand in de democratie te strooien. De SP - dwz de sectie met CPN verledens - is verder niet zo van andermans vrijheden.quote:bron: yahoo.news August 24, 2023 at 10:30 AM GMT+2
US Republican Senator Lindsey Graham believes that elections should be held in Ukraine next year, even in spite of the Russian invasion.
Source: Radio Liberty, citing Lindsey Graham at a press conference in Kyiv
Quote from Graham: "My message to the president today is that I am impressed with what you and your country, the men and women, have done. We will continue to fight to keep the weapons coming to you so that you can win a war that we cannot afford to lose. But you must also do two things at the same time. Next year, elections are to be held in Ukraine...
I want this country to have free and fair elections, even when it's under attack."
..... ....
The President of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe, Tiny Kox, also insists on the need for Ukraine to hold parliamentary and presidential elections even under martial law – the Ukrainian authorities must figure out how to respond to this challenge.
Dat met die oversteek valt ook wel mee, de VS hebben diverse marine en luchtmachtbases in de Pacific die wel zo gepositioneerd zijn dat ze bij een eventueel militair conflict China compleet kunnen afknijpen van alle zeevaartroutes.quote:Op maandag 28 augustus 2023 06:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg.
Ten eerste zijn die zeedrones niet van karton.
Ten tweede, de VS moet met haar grote schepen de oceaan overvaren die zien ze van verre af aankomen natuurlijk. China heeft een gigantische capaciteit om te bouwen, vele malen groter dan Taiwan.
China heeft niet zo'n grote vloot zoals de VS maar veel meer kleinere boten. Ze hebben geen grote schepen nodig om Taiwan aan te vallen ivm de ligging. Ze kunnen met kleinere schepen, die moeilijker te raken zijn voor drones, de oversteek maken.
Het is natuurlijk geen walk-in-the-park voor China maar de invloed van drones kan veel voordeliger uitpakken voor China dan voor Taiwan/de VS ivm de ligging en de fabrieken.
Oekrane bewijst dat zeedrones een grote impact hebben, dat zou de hele situatie rondom Taiwan veranderen.
Yep... en de vraag is dan wie daarin het onderspit gaat delven of zich weet te herstellen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Oorlog levert alleen maar verliezers op.
Die paintjob op die auto.quote:
De Houthi rebellen in Yemen delen ook regelmatig flinke klappen uit aan het toch wel vrij modern uitgeruste Saoedische leger.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Is dat werkelijk zo?
ook de recente geschiedenis laat telkens weer zien dat kleine inventieve groepen met weinig geld door slim om te gaan met beperkte rescources opkunnen tegen zeer grote, machtige en vooral erg rijke grootmachten...
domweg doordat ze met ook met goedkope en kleine wapens soms enorm dure mega-wapens ner konden halen...
Dat is al zo sinds de Ewoks in de Battle of Endor het lukte een AT-ST Walker neer te halen met wat touwen.
Zie je ze het in Amerika al doen, terwijl, ik zeg maar wat debiels maar wel vergelijkbaar, Florida t/m New York door een ander land wordt bezet, soldaten druk in gevechtshandelingen zijn en een ander deel van het land met regelmaat beschoten wordt, verkiezingen houdenquote:Op maandag 28 augustus 2023 12:45 schreef Vallon het volgende:
In 2024 verkiezingen ...... ??
[..]
Sommige democraten blijven nuttige idioten om van een land in oorlog te verwachten dat die vrije verkiezingen gaat houden. Van eUI Tiny Kox, SP (en eerder beschuldigd van Kremlin banden bron) was ook van te verwachten dat die als luis in de pels alles zal doen om zand in de democratie te strooien. De SP - dwz de sectie met CPN verledens - is verder niet zo van andermans vrijheden.
Ik hoop dat Oekrane simpel stelt dat ze bereid zijn om verkiezingen te houden wanneer de de agressor uit het soevereine land is getrapt. 'S kijken hoe en wat de US-republikeinen en SP dat willen gaan regelen met hun verstoringen.
Dit lijkt er inderdaad op te wijzen dat de groep die pro rusland is, gevangen zit in een algoritme en/of een beperkte informatievoorziening hebben doordat ze slechts 2 of 3 bronnen gebruiken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Interessant is wel dat er ook op Fok veelvuldig werd en wordt gezeken op cosmopoleten. Zeker als ze "links" zouden zijn.
De appel zal wel niet ver van de boom vallen.
Daar is maar een zinnig antwoord op, onze alwetende kolonel staat op de loonlijst van het Kremlin. De Amerikanen zouden er goed aan doen om die vent eens onder een vergrootglas te leggen, en als je dan toch bezig bent, doe dan maar meteen hetzelfde met die hansworst van een Tucker Carlson.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:54 schreef oheng het volgende:
Die McGregor is best wel treurig. Hij verscheen ook regelmatig in russische media om de russen de hemel in te prijzen.
Hier een voorbeeld van het "inzicht" dat dit figuur in de oorlog heeft, quote van 4 maart 2022: "The first five days Russian forces I think frankly were too gentle," he said. "They've now corrected that. So, I would say another 10 days this should be completely over."
Doet mij denken aan wat sommige Fokkers hier destijds neerplempten (zonder bewijs, uiteraard).![]()
Hier doet hij anderhalf jaar later nog steeds hetzelfde riedeltje: the Kiev regime is on the verge of disaster, as the Armed Forces of Ukraine cannot withstand Russian troops on the front line.
Let op dat hij "regime" gebruikt i.p.v. "regering".
Ik lees eerlijk gezegd pas voor het eerst dat met "cosmopolieten" joden bedoeld worden, ik vind de term eerlijk gezegd veel toepasselijker voor selfies postende hipsters die om de twee weken in het vliegtuig zitten, onderweg naar de volgende Aziatische bestemming waar ze gaan backpacken om zichzelf te ontdekken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Interessant is wel dat er ook op Fok veelvuldig werd en wordt gezeken op cosmopoleten. Zeker als ze "links" zouden zijn.
De appel zal wel niet ver van de boom vallen.
Bush camoquote:
Dat wist ik al wel langer.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:06 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik lees eerlijk gezegd pas voor het eerst dat met "cosmopolieten" joden bedoeld worden,
Precies dit bedoelde ik. Graag ook in combinatie met Kaag, Jetten en Klaver en meer van zulke mensen.quote:ik vind de term eerlijk gezegd veel toepasselijker voor selfies postende hipsters die om de twee weken in het vliegtuig zitten, onderweg naar de volgende Aziatische bestemming waar ze gaan backpacken om zichzelf te ontdekken.
Chinese vloot is volgens mij groter dan dat van de VS en de type 55 is zelfs groter dan de Ticonderoga's!quote:Op maandag 28 augustus 2023 06:44 schreef BEFEM het volgende:
Daarom nooit Washington post, Newyork times en BNR raadplegen maar Chris O wiki, warmonitor, Yusiboy en Ukraine Indepence op X en Bas en Harrie op YouTube.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit lijkt er inderdaad op te wijzen dat de groep die pro rusland is, gevangen zit in een algoritme en/of een beperkte informatievoorziening hebben doordat ze slechts 2 of 3 bronnen gebruiken.
Aha, suggereren om geplande verkiezingen plaats te laten vinden is anti-democratisch?quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:45 schreef Vallon het volgende:
In 2024 verkiezingen ...... ??
[..]
Sommige democraten blijven nuttige idioten om van een land in oorlog te verwachten dat die vrije verkiezingen gaat houden. Van eUI Tiny Kox, SP (en eerder beschuldigd van Kremlin banden bron) was ook van te verwachten dat die als luis in de pels alles zal doen om zand in de democratie te strooien. De SP - dwz de sectie met CPN verledens - is verder niet zo van andermans vrijheden.
Ik hoop dat Oekrane simpel stelt dat ze bereid zijn om verkiezingen te houden wanneer de de agressor uit het soevereine land is getrapt. 'S kijken hoe en wat de US-republikeinen en SP dat willen gaan regelen met hun verstoringen.
Dikke kans dat dit een aanval is ja. Even in de gaten houden of er verder nog wat plat gaat vandaag.quote:
What’s in a name..🫣quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:54 schreef oheng het volgende:
Beter had hij die tuinkabouter op hoge hakken toen in puin geslagen.quote:
Doet me denken aan mijn G.I. Joe poppetjes van vroeger:quote:
Airport Eelde lag gisteren ook plat door Cyber aanval vanuit Ruslandquote:Op maandag 28 augustus 2023 13:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dikke kans dat dit een aanval is ja. Even in de gaten houden of er verder nog wat plat gaat vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat zo? hedde bronnekes?quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:46 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Airport Eelde lag gisteren ook plat door Cyber aanval vanuit Rusland
Ah, dit?quote:
Daar staat tegenover dat ze een enorm lage staatsschuld hebben en deze rustig een decennium of zelfs decennia kunnen laten oplopen voordat ze ook maar enigszins in de buurt komen van andere G20 landen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:44 schreef oheng het volgende:
Economisch nieuws met ome Joe:
tl;dr : handelsoverschot is met 85% gedaald volgens de russen zelf (van 165 naar 25). En de situatie verslechtert snel. De realiteit is waarsch. nog erger: handelstekort.
Ware het niet dat ze niet bepaald als een betrouwbare partner bekend staan. Ze zullen dus meer moeite hebben leningen aan te trekken en vermoedelijk een veel rente moeten betalen. Dan gaat het wel hard…quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat ze een enorm lage staatsschuld hebben en deze rustig een decennium of zelfs decennia kunnen laten oplopen voordat ze ook maar enigszins in de buurt komen van andere G20 landen.
Klopt maar zij kunnen het dus iig een paar jaar uitzitten. Voor Oekrane wordt het vervelender: die geven nu 50+ miljard uit aan hun leger, hebben een staatsschuld van 100% van hun bnp en een oplopend tekort. Zonder dat het duidelijk is wie dat allemaal gaat dekken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ware het niet dat ze niet bepaald als een betrouwbare partner bekend staan. Ze zullen dus meer moeite hebben leningen aan te trekken en vermoedelijk een veel rente moeten betalen. Dan gaat het wel hard…
quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:02 schreef RM-rf het volgende:
[ afbeelding ]
De officiele twitteraccount van de Ambassade van Rusland in Zuid-afrika erkent dat in 2024 de Krim gewoon deel van Oekraine zal zijn
Wie gaat hun dat lenen dan? rusland is afgesneden van de financiele markten.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat ze een enorm lage staatsschuld hebben en deze rustig een decennium of zelfs decennia kunnen laten oplopen voordat ze ook maar enigszins in de buurt komen van andere G20 landen.
Het is vrijwel onmogelijk uit het buitenland leningen versterkt te krijgen voor het russische regime. Het westen c.s. valt volledig af, China heeft zelf grote financiele problemen en zou S.A. zo'n groot risico willen aangaan omdat voor S.A. c.s. het tevens een grote concurrent is op de crude market. De leningen moeten dus voornamelijk door eigen russische geldschieters verstrekt worden. Die zij er niet happig op, dus blijft de geldpers over met sterker oplopende inflatie als gevolg.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ware het niet dat ze niet bepaald als een betrouwbare partner bekend staan. Ze zullen dus meer moeite hebben leningen aan te trekken en vermoedelijk een veel rente moeten betalen. Dan gaat het wel hard…
Mooizo!quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:02 schreef RM-rf het volgende:
[ afbeelding ]
De officiele twitteraccount van de Ambassade van Rusland in Zuid-afrika erkent dat in 2024 de Krim gewoon deel van Oekraine zal zijn
Oligarchen? Poetin heeft ze allemaal in zijn zak. Daarnaast wellicht India en/of China.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Wie gaat hun dat lenen dan? rusland is afgesneden van de financiele markten.
En dan heb je ook nog de situatie met de roebel en de toenemende instabiliteit. Dus wat voor rentepercentage wordt dat wel niet.
Oekraine heeft het wat dat betreft een stuk beter voor elkaar: het wordt gesponsord door 50 landen, plus de financiele markten. Geld is geen probleem, en anders wordt er wel een of ander potje opengemaakt voor ze.
Een handelstekort deprecieert echter wel je munt en voor een fossiele brandstoffen en rare earth exporteur die verder weinig internationaal interessants fabriceert is dat flink kut. Je staatsschuld loopt dan veel sneller op aangezien je baten sterk verminderen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
denk gewoon asset. Zijn hele toon veranderd blijkbaar richting meer pro russische standpunten rondom 2013. Verschijnt in 2014 in eens op tv in Rusland roept op tot inlijven van de Donbas en dat soort rethoriek. Waarom zou een colonel in VS zich druk maken of een emningen hebben over de DonBas en zeker in 2014, toen dit nergens leefde en meneer zelf is al uitdienst sinds 2004, dus professionele inhoudelijke feitenkennis kan hij niet hebben gehad.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor de Russen desalniettemin een useful idiot.
Klinkt erg als:quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oligarchen? Poetin heeft ze allemaal in zijn zak. Daarnaast wellicht India en/of China.
China heeft zelf al financiele problemen genoeg. India zie ik als overheid geen leningen verstrekken en of er indische investeerders bereid zijn leningen te verstrekken betwijfel ik.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oligarchen? Poetin heeft ze allemaal in zijn zak. Daarnaast wellicht India en/of China.
Voorlopig lijkt Rusland nog verre van aan de afgrond te zitten en is de rebel gedood.
Ik weet niet of Oekrane het beter voor elkaar heeft. Ik denk het eerlijk gezegd niet.
Schattig hoe graag Rusland die multipolaire wereldorde wil en hoe ze zichzelf als onderdeel zien daarvanquote:Op maandag 28 augustus 2023 14:02 schreef RM-rf het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:27 schreef ExTec het volgende:
[..]vind ik een mooier woordSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Dat handelstekort kan ook afnemen of zelfs weer verdwijnen, de prijs van Russische olie is al aan het stijgen boven de G7-cap en er wordt gewerkt aan zeeroutes via Iran en pijpleidingen via Mongoli.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een handelstekort deprecieert echter wel je munt en voor een fossiele brandstoffen en rare earth exporteur die verder weinig internationaal interessants fabriceert is dat flink kut. Je staatsschuld loopt dan veel sneller op aangezien je baten sterk verminderen.
waarom zou iemand geld investeren in rusland. Gazpron, is een bedrijf en daar vloeit alle inkomsten vanuit olie en gas door heen, met rusland als groot aandeelhouder. dus waarom zou een indiaaans pensioen fonds denken, he we zetten 10% van ons vermogen in Russische staats obligaties, want dat is een stabiele factor ne zekerheid wat wij nodig hebben om uit te kunnen keren?quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt Rusland nog verre van aan de afgrond te zitten en is de rebel gedood.
Ik weet niet of Oekrane het beter voor elkaar heeft. Ik denk het eerlijk gezegd niet.
Iran is een concurrent van Ruslands olie, of Rusland verkoopt onder productie prijs van Iran, dat lijkt me economisch niet heel haalbaar voor Iran en Rusland.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat handelstekort kan ook afnemen of zelfs weer verdwijnen, de prijs van Russische olie is al aan het stijgen boven de G7-cap en er wordt gewerkt aan zeeroutes via Iran en pijpleidingen via Mongoli.
Maar het kan ook dat Rusland toch wel fucked is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |