@Dr8gonOfLifequote:Op woensdag 23 augustus 2023 08:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh echt? Vertel eens waar het dan beter toeven is, en waarom je nog in Nederland zit wanneer het hier blijkbaar allemaal zo dramatisch is.
In Zweden was er nooit een lockdown bijvoorbeeld.quote:
Maar wel een een vaccinatiebewijs (QR-CODE), vervroegde sluiting horeca, en een maximale groepsgrootte.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:06 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
In Zweden was er nooit een lockdown bijvoorbeeld.
Waarom denk je dat vluchten de enige reactie of 'oplossing' zou (moeten) zijn?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:13 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe dan ook: waarom zit je nog in Nederland als het hier zo verschrikkelijk is?
Zie jij TS een revolutie beginnen? Nee he. Dan kan je maar beter vluchten, want waarom zou je onder een totalitair schrikbewind willen leven wanneer het elders beter toeven is?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom denk je dat vluchten de enige reactie of 'oplossing' zou (moeten) zijn?
Dit denken is natuurlijk precies waardoor zoveel shitholelanden shitholelanden blijven.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zie jij TS een revolutie beginnen? Nee he. Dan kan je maar beter vluchten, want waarom zou je onder een totalitair schrikbewind willen leven wanneer het elders beter toeven is?
In Zweden betaal je ook al snel meer dan 50% inkomstenbelasting, en kijken ze je al vies aan ongeveer als je door rood loopt.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:06 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Wat houd je tegen om te vertrekken? Dat je in een ander land geen uitkering krijgt?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 07:25 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
We leven al in een totalitaire staat helaas.
Daar zijn ze achteraf op teruggekomen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:06 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Als je dagelijks zo ondraaglijk moet lijden door deze overheid, dan vertrek je toch?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom denk je dat vluchten de enige reactie of 'oplossing' zou (moeten) zijn?
Ah, dus dat Zweden geen lockdown had accepteer je als feit, maar de gevolgen daarvan, te lezen in dat Volkskrant artikel zijn natuurlijk desinformatie en fake news.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:06 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Emigreren is niet voor iedereen weggelegd helaas.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar wel een een vaccinatiebewijs (QR-CODE), vervroegde sluiting horeca, en een maximale groepsgrootte.
En Zweden heeft een hoge vaccinatiegraad. Hoe dan ook: waarom zit je nog in Nederland als het hier zo verschrikkelijk is?
Harder werken, dan kan je elders wat kopen en er gaan wonen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:44 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Emigreren is niet voor iedereen weggelegd helaas.
Waarom niet? Maar het is mij inmiddels wel duidelijk. Vrij vertaald staat daar: ik heb het hier eigenlijk gewoon te goed om te vertrekken.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:44 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Emigreren is niet voor iedereen weggelegd helaas.
Je hebt het over covid neem ik aan?quote:
Dat getuigt van een obsessie.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Je hebt het over covid neem ik aan?
neequote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Je hebt het over covid neem ik aan?
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom niet? Maar het is mij inmiddels wel duidelijk. Vrij vertaald staat daar: ik heb het hier eigenlijk gewoon te goed om te vertrekken.
En dan te bedenken dat ie zijn hand ophoud bij de overheid die hij zo wantrouwtquote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:59 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Wat houd je tegen om te vertrekken? Dat je in een ander land geen uitkering krijgt?
Als ik zijn psychiater was zou ik hem Clomipramine voorschrijven. Werkt (meestal) perfect om mijn obsessies te temmen...quote:
Je hebt een obsessie met Oekraïne. Zie ik aan je vlaggetje.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als ik zijn psychiater was zou ik hem Clomipramine voorschrijven. Werkt (meestal) perfect om mijn obsessies te temmen...
Dan komt ie vast met topics over "The glorious country Russia"quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik mag toch goddomme hopen dat dit eindelijk de laatste oprisping van deze reeks onzintopics is. Elke claim is al 27 x weerlegd met echte wetenschap en toch maar doorjammeren.
Het was een van de laatste posts van het vorige topic, dus misschien gemist. Ik wacht nog steeds.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wetenschappelijk bewijs voor het niet werken van vaccins, of dat ze zorgen voor oversterfte, of zelfs maar ernstige bijwerkingen op lange termijn.
Ik wacht nog steeds @Jaeger85 @KlapMongeaul @Dr8gonOfLife
Linkjes naar wetenschappelijk gepubliceerde artikelen, geen links naar videos.
https://www.lareb.nl/bijwerkingen-coronavaccins#pfizerquote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het was een van de laatste posts van het vorige topic, dus misschien gemist. Ik wacht nog steeds.
Coronapandemie is de onzin. Vaccinatieschade is een daadwerkelijk bestaand ding.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik mag toch goddomme hopen dat dit eindelijk de laatste oprisping van deze reeks onzintopics is. Elke claim is al 27 x weerlegd met echte wetenschap en toch maar doorjammeren.
En de grap is dat de schade die het virus aanricht in het lichaam wordt ontkend, terwijl de schade die het vaccin aanricht wordt overdreven.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:49 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Coronapandemie is de onzin. Vaccinatieschade is een daadwerkelijk bestaand ding.
Jouw statement is incorrect. COVID-19 is te vergelijken met de influenza van 2018.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
En de grap is dat de schade die het virus aanricht in het lichaam wordt ontkend, terwijl de schade die het vaccin aanricht wordt overdreven.
Kun je uitleggen waarom je dat doet?
Hitchens's razor geldt ook voor jou.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:49 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Coronapandemie is de onzin. Vaccinatieschade is een daadwerkelijk bestaand ding.
Doe dat eens.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:19 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Jouw statement is incorrect. COVID-19 is te vergelijken met de influenza van 2018.
Nou, als je die griepgolf over dezelfde periode uitspreidt als Covid, dan kom je op flinke cijfers uit...quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:19 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Jouw statement is incorrect. COVID-19 is te vergelijken met de influenza van 2018.
Dus er zijn nog steeds mensen met vermoeidheid, concentratie en geheugenproblemen, kortademigheid, hoofd- en spierpijn, overgevoeligheid, slaapproblemen, reukverlies, hartkloppingen, duizeligheid, angst- en stemmingsklachten door de influenza uit 2018?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:19 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Wtf. Lekker selectief reageer jij op posts. Zoals ik eerder al zei lagen er in april 2020 meer dan 1400 mensen met corona op de IC. Ik ben heel benieuwd of jij een moment in 2018 kunt vinden waarop er op één moment 1400+ mensen op de IC lagen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:19 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Dat zijn geen wetenschappelijk gepubliceerde onderzoeken, maar overzichten van geregsitreerde bijwerkingen.quote:
Ja, die kunnen nog steeds niet accepteren dat ze ongelijk hebben.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:23 schreef Papers_in_ashes het volgende:
zijn hier echt nog steeds mensen mee bezig met vaccinatieschade
Ja. Zoek eens ''post viraal syndroom'' op.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:29 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dus er zijn nog steeds mensen met vermoeidheid, concentratie en geheugenproblemen, kortademigheid, hoofd- en spierpijn, overgevoeligheid, slaapproblemen, reukverlies, hartkloppingen, duizeligheid, angst- en stemmingsklachten door de influenza uit 2018?
Er waren meerdere coronagolven. Iedere golf had circa 8.000 doden. Het influenzaseizoen van 2018 had 9.400 doden en die van 2017 8.600 doden.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, als je die griepgolf over dezelfde periode uitspreidt als Covid, dan kom je op flinke cijfers uit...
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36055877/quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat zijn geen wetenschappelijk gepubliceerde onderzoeken, maar overzichten van geregsitreerde bijwerkingen.
Zeldzame bijwerkingen, die binnen 1-2 weken optreden, en die ook nog eens zeer zelden dodelijk zijn, kunnen niet voor de 'onverklaarde' oversterfte leiden waarvan sommigen naar de vaccinaties als schuldige wijzen.
De tweede link gaat ook over meldingen. Er wordt iets dieper op ingegaan. Bij AZ zijn 3 gevallen bekend waar iemand vrijwel zeker is overleden aan een bijwerking van de vaccinatie (trombose + laag aantal bloedplaatjes), en 2 mogelijk. 3 mensen overleden na problemen aan het hart na een ontstoken hartzakje of hartspier, maar ook infecties en/of andere hartaandoeningen kunnen een rol gespeeld hebben (ander onderliggend lijden dus). 5-8 gevallen, van de hoeveel miljoen prikken?
En het is al vele malen genoemd, maar een melding wilt niet zeggen dat die melding ook terecht is. Dat staat ook op de site van Lareb zelf. Als je 1 miljoen mensen deze maand prikt, dan gaan sommige van die mensen binnen 4 weken dood, maar dat gebeurd ook als je 1 miljoen mensen deze maand zwoel in de ogen kijkt.
Maar ik vroeg om wetenschappelijk gepubliceerde artikelen, oftewel peer-review gepubliceerde artikelen. Artikelen die door experts die niet bij het onderzoek betrokken zijn beoordeeld zijn en goed zijn bevonden, het liefst op een dubbel-blinde manier. Niet iets dus wat een organisatie zonder dergelijke checks op hun eigen site kan zetten.
Oftewel: Probeer het nog eens.
Ik ken meerdere mensen met vaccinatieschade. Je bericht is daarmee al incorrect. Kijk daarnaast naar de oversterfte, onafhankelijke onderzoeken, overbelasting van crematoria en het onverwachts neervallen van kerngezonde mensen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, die kunnen nog steeds niet accepteren dat ze ongelijk hebben.
Vaccinatieschade is een groot probleem in 2023.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:23 schreef Papers_in_ashes het volgende:
zijn hier echt nog steeds mensen mee bezig met vaccinatieschade
Een groot probleem onder wappies.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:32 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Vaccinatieschade is een groot probleem in 2023.
Al die doden door turbokanker.. je weet toch..quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:20 schreef dop het volgende:
en dan de mensen met vaccinatie schade, ik ben heel benieuwd? liggen die in het ziekenhuis?
liggen ze op de IC? wat is de schade wat hebben ze precies? waar uit blijkt dat het vaccinatie schade is?
De ziekenhuis bezetting en ic bezetting is nu namelijk normaal, dus waar zijn al die vaccinatie schade gevallen?
https://sciencebasedmedic(...)-antivax-propaganda/quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:30 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36055877/
In duitsland zijn ze nu bezig met zowel meerdere wetenschappelijke onderzoeken naar mensen met vaccinatie-schade alswel zijn er meerdere rechtzaken wegens mensen met vacinatie-schade.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:20 schreef dop het volgende:
en dan de mensen met vaccinatie schade, ik ben heel benieuwd? liggen die in het ziekenhuis?
liggen ze op de IC? wat is de schade wat hebben ze precies? waar uit blijkt dat het vaccinatie schade is?
De ziekenhuis bezetting en ic bezetting is nu namelijk normaal, dus waar zijn al die vaccinatie schade gevallen?
In het hoofd van wappies ja.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:32 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Thx, goede post.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In duitsland zijn ze nu bezig met zowel meerdere wetenschappelijke onderzoeken naar mensen met vaccinatie-schade alswel zijn er meerdere rechtzaken wegens mensen met vacinatie-schade.
Ook zonder direkt in de 'complot-theorieen' af te dalen is dat an sich erg goed dat daarnaar goed onderzoek gedaan wordt, naar exacte vaststelling van het 'Post Vac Syndrome'..
voorlopig lijkt het in veel gevallen vooral vergelijkbaar met 'Long Covid'-achtige klachten, met als verschil dat het aantal meldingen van mensen met symptomen duidelijk lager ligt dan het aantal mensen dat dit na een gewone covid-infectie meld...
wel hebben mensen met Post-Vac-syndrome ig in duitsland het voordeel dat zij in aanmerking komen voor en schadevergoeding, mits een rechter in een individuele zaak het verband van hun klachten met een vaccinatie kan overtuigd worden.
(de schadevergoeding wordt dan betaald door de Overheid, die de aanspakelijkheid van de vaccin-fabrikanten overgenomen heeft)
Voorlopig lijken de meeste toegekende schadevergoedingen te komen van AstraZeneca, en zijn het daar vooral jonge vrouwen die met trombose-gerelateerde klachten direkt na een vaccinatie met Vaxxeria kregen.
https://www.dw.com/de/pos(...)%A4digten/a-65027513
Persoonlijk vind ik het wel erg jammer dat dit thema door een ideologische extreme groep misbruikt wordt om een bepaald overdeven en extreem narratief te verspreiden en die er ook alerhande ongeralteerde zaken bijhalen.
bv claims dat oversterfte inde zomer zou komen door vacinatie is totale onzin, aangezien er momenteel helemaal geen grootschalige vacinatie plaatsvind (en het gewoon praktisch onmogelijk is dat een vaccin of ook een virus een duidelijke tijdsframe met oversterfte zou veroorzaken in een 'uitgestelde' manier ... juist de piek in oversterfte bewijst dat een mogelijke oorzaak eerder ligt in oorzaken die en tijdelijke nabijheid hebben en niet ver terug).
Voor nederland lijkt er hooguit eeen specifiek tijdsframe met hogere sterfte die een mogelijk verband zou kunnen hebben met een vaccinatie-campagne, die van oktober 2022 toen er een herhaalbooster-campagne gericht was op ouderen en risico-groepen of extra zwakke mensen...
het kan zeker zijn dat hier de vaccinatie-campagne ook tot meer sterfte onder deze groepen met extra risico geleid heeft... net zoals een griepprik ook het effect heeft dat er altijd en aantal zeer oude en zwakke mensen ook door zou kunnen overlijden (maar dat deels komt omdat die doelgroep ook extra kwetsbaar is)
simpel antwoord ... er zijn een aantal mensen met klachten die zeer mogelijk gerelateerd zijn aan de nawerkingen van een vaccinatie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Zei het daarnet al in een ander topic, maar waarom is dit nog een item?
Wel grappig hoe er in Nederland nog niet eens binnen 10 jaar een rotonde kan worden gerealiseerd, of politiek over de meest triviale zaken overeenstemming bereikt kan worden, maar de overheid klaarblijkelijk wel in staat wordt geacht om in samenwerking met andere landen de grootste complotten te bekokstoven en in het geniep uit te voeren.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Zei het daarnet al in een ander topic, maar waarom is dit nog een item? Iedereen die ik ken (inclusief ikzelf) die zich heeft laten vaccineren, zich netjes aan de maatregelen heeft gehouden, het accepteerden dat er dingen niet konden, het snapten dat de overheid het soms ook niet helemaal juist had aangezien we dit nog nooit mee hadden gemaakt etc is nu de hele pandemie alweer vergeten en is weer aan het leven als nooit tevoren.
Wappies zijn daarentegen NOG STEEDS bezig met vaccinatieschade, de lockdowns, andere mensen schapen noemen en noem het allemaal maar op. Zullen wel teleurgesteld zijn dat ze er faliekant hebben naast gezeten met voorspellingen als "de QR-code zal uitgroeien tot sociaal kredietsysteem!!!!111!!!".
Die groep valt in het niet als je de long COVID patiënten er tegenover zet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:27 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ja. Zoek eens ''post viraal syndroom'' op.
Zoals bij elke vaccinatie ooit dus?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:33 schreef RM-rf het volgende:
simpel antwoord ... er zijn een aantal mensen met klachten die zeer mogelijk gerelateerd zijn aan de nawerkingen van een vaccinatie.
Dus 1 griepgolf per jaar vs meerdere golven Covid..quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:28 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Er waren meerdere coronagolven. Iedere golf had circa 8.000 doden. Het influenzaseizoen van 2018 had 9.400 doden en die van 2017 8.600 doden.
Vanwege welk vaccin dan?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:32 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Dus willekeurige gebeurtenissen verbind jij met vaccinatie...quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:32 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik ken meerdere mensen met vaccinatieschade. Je bericht is daarmee al incorrect. Kijk daarnaast naar de oversterfte, onafhankelijke onderzoeken, overbelasting van crematoria en het onverwachts neervallen van kerngezonde mensen.
Het lastige is: bewijs maar eens in een individueel geval dat je recht hebt op schadevergoeding als de klachten meer dan een paar weken na vaccinatie optraden. Wie zegt dat de klachten niet veroorzaakt zijn door iets anders wat in de tussenliggende tijd, of zelfs voor de vaccinatie, is gebeurd?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
simpel antwoord ... er zijn een aantal mensen met klachten die zeer mogelijk gerelateerd zijn aan de nawerkingen van een vaccinatie.
Deze hebben recht erop schadeclaims in te dienen (in de meeste gevallen hebben overheden de aansprakelijkheid van medicijnfabrikanten overgenomen, dus die schadeclaims moeten zij betalen) en ook hebben deze mensen behandeling nodig.
Voorlopig lijkt het te zijn dat veel symptomen van post vac-syndroom overeenkomen met Long-Covid (lullig vor mensen met long-covid is dat je dan geen mogelijkheid hebt een schadeclaim in te dienen)..
Voor bv de eventuele behandeling is het dus ook erg zinnig daarnaar onderzoek te doen end at gebeurt ook.
Natuurlijk zijn er ook een groep mensen die hiervan een sort van politiek-ideologisch 'spelletje' maken en de discussie gaan verstoren met overdreven of onaantoonbare subjectieve claims (de typische "ik ken een hoop mensen in mn direkte omgeving met vaccinatie-schade" die vreemd genoeg vooral vaak voorkomt bij anti-vaxxers, kennelijk is het voorkomen van vacinatieschade vooral veel vorkomend onder anti-vaxxers).
anderszijds, als de discussie ook gewoon zakelijk en op de feiten gericht kan zijn, neem je juist ook de argumenten weg van die mensen die de discussie willen verstoren en voral onmogelijk maken.
Helaas zijn zakelijke en genuanceerde discussies veel minder interssant en spannend voor de rel-zoekers.
Daarvoor zijn in duitsland in de afgelopen weken al enige voorbeelden geweest... iedere rechtzaak wordt apart afgeogen en meerdere experten-rapportages afgegeven.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 14:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het lastige is: bewijs maar eens in een individueel geval dat je recht hebt op schadevergoeding als de klachten meer dan een paar weken na vaccinatie optraden. Wie zegt dat de klachten niet veroorzaakt zijn door iets anders wat in de tussenliggende tijd, of zelfs voor de vaccinatie, is gebeurd?
quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:30 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36055877/
In hun analyse, en daar rammelt nog wel wat aan, zie hieronder, vinden ze dus iets meer 'serious adverse events' bij het Pfizer vaccin, maar is er geen bewijs voor meer serious adverse events bij Moderna (confidence interval van -3.2 to 29.6). En ook goed om uit te lichten in de Pfizer studie waren er bij 17.6 mensen per 10.000 serious adverse events in de placebo groep, bij Moderna 42.2. In de gevaccineerde groep waren het er bij Pfizer 28.7 en bij Moderna 57.3. Oftewel, in beide groepen lijkt het dat een groot deel van de waargenomen serious adverse events (17.6/28.7 = 61% bij Pfizer en 42.2/57.3 = 73%) niet veroorzaakt door het vaccin. Trek dat eens door naar wat sommigen nu allemaal bestempelen als vaccinatieschade.quote:The Pfizer trial exhibited a 36 % higher risk of serious adverse events in the vaccine group; risk difference 18.0 per 10,000 vaccinated (95 % CI 1.2 to 34.9); risk ratio 1.36 (95 % CI 1.02 to 1.83). The Moderna trial exhibited a 6 % higher risk of serious adverse events in the vaccine group: risk difference 7.1 per 10,000 (95 % CI -23.2 to 37.4); risk ratio 1.06 (95 % CI 0.84 to 1.33).
Combined, there was a 16 % higher risk of serious adverse events in mRNA vaccine recipients: risk difference 13.2 (95 % CI -3.2 to 29.6); risk ratio 1.16 (95 % CI 0.97 to 1.39). <-- i.e. CI's gaan onder 0 en 1, oftewel er is geen goed statistisch bewijs voor een overall effect!
Discussion: The excess risk of serious adverse events found in our study points to the need for formal harm-benefit analyses, particularly those that are stratified according to risk of serious COVID-19 outcomes. These analyses will require public release of participant level datasets.
Shoot againquote:While this article underwent peer review prior to publication, we feel it is important to point out that, despite this, serious flaws in the analysis and conclusions made by the Fraiman group should have prevented it from being accepted for publication.
...
There are several areas where we have concerns: 1) ascertainment and classification of AEs; 2) analyses of differences between vaccine and placebo groups; 3) the harm-benefit considerations; and 4) post-marketing assessments.
...
In short, it is unfortunate that this manuscript did not receive appropriate methodologic and statistical review that would have likely prevented its publication in its current form. While a thorough and accurate safety assessment of vaccines is a critical component of keeping our preventive health programs safe and acceptable to the public, studies with inappropriate methodology threaten the achievement of that goal by drawing inappropriate conclusions that undermine public confidence. A very much more cautious interpretation of their own findings would lead to a markedly different paper. While the authors do say “We emphasize that our investigation is preliminary, to point to the need for more involved analysis”, they essentially suggest they have convincing evidence of excess risks- this is not a valid interpretation of their data. The observational data in its totality does not shown any excess risks of the mRNA vaccines claimed by these authors.
Voor jouw informatie; hoe lullig het voor die doden ook is, maar dat was niet grootste probleem. Het was vooral de enorme druk op de zorg en het feit dat er in april 2020 meer dan 1400 mensen met corona op de IC lagen. Pas na een extreme lockdown kregen we dat aantal omlaag.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:28 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Er waren meerdere coronagolven. Iedere golf had circa 8.000 doden. Het influenzaseizoen van 2018 had 9.400 doden en die van 2017 8.600 doden.
De ziekenhuizen lagen overvol met duizenden grieppatiënten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 15:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voor jouw informatie; hoe lullig het voor die doden ook is, maar dat was niet grootste probleem. Het was vooral de enorme druk op de zorg en het feit dat er in april 2020 meer dan 1400 mensen met corona op de IC lagen. Pas na een extreme lockdown kregen we dat aantal omlaag.
Ik ben heel benieuwd of jij een moment in 2018 kunt vinden waarop er op één moment 1400+ mensen op de IC lagen. De druk op de zorg was toen ook hoog, maar veel minder hoog en nooit is de reguliere zorg volledig afgeschaald.
Ik snap ook niet waarom je griep probeert af te doen als iets onschuldigs...quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 20:25 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
De ziekenhuizen lagen overvol met duizenden grieppatiënten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/
Gezien griep ook een (ernstige) longziekte is vind ik dat de coronalockdowns en massavaccinaties onnodig waren.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 20:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom je griep probeert af te doen als iets onschuldigs...
Tja, je gaf zelf toe dat het aantal slachtoffers van een Covid golf mét een lockdown te vergelijken is met een griep golf zónder lockdown.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 20:33 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Gezien griep ook een (ernstige) longziekte is vind ik dat de coronalockdowns en massavaccinaties onnodig waren.
De lockdown was niet effectief.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 20:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je gaf zelf toe dat het aantal slachtoffers van een Covid golf mét een lockdown te vergelijken is met een griep golf zónder lockdown.
Dus eigenlijk erken je dat ze nodig waren...
En dan hebben we het geeneens over het feit dat de ziekenhuizen vol bleven liggen met Covid patiënten, ook tijdens de periodes dat er geen golf was, en dat er meerdere golven in 1 jaar waren.
Iets tig keer herhalen zonder onderbouwing maakt het niet magisch de waarheid, knul.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 20:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
De lockdown was niet effectief.
Dit artikel (MSM nog wel) van voor de lockdown. Lockdown werd onzin genoemd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Iets tig keer herhalen zonder onderbouwing maakt het niet magisch de waarheid, knul.
Probeer je nu met een artikel van 17 maart 2020, van vóór de lockdown weet je wel, aan te tonen dat de lockdown niet effectief was?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:20 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Dit artikel (MSM nog wel) van voor de lockdown. Lockdown werd onzin genoemd.
https://nos.nl/artikel/23(...)kdown-zou-onzin-zijn
je hoeft geen Einstein te zijn om te snappen dat afstand houden, thuiswerken en minder contact met andere mensen, het aantal besmetting zal verlagen. Het is niet voor niets dat virussen zich makkelijker verspreiden op drukke plaatsen en gebieden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 20:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
De lockdown was niet effectief.
Een influenza of coronavirus verspreid zich via aerosolen. Afstand houden is amper effectief en ook vrijwel onmogelijk in het dagelijks leven.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:25 schreef dop het volgende:
[..]
je hoeft geen Einstein te zijn om te snappen dat afstand houden, thuiswerken en minder contact met andere mensen, het aantal besmetting zal verlagen. Het is niet voor niets dat virussen zich makkelijker verspreiden op drukke plaatsen en gebieden.
En moeilijker in dun bevolkte gebieden.
Ik neem voor het gemak aan dat je hier niet wil pleiten voor nog strenger lockdowns voor een hogere effectiviteit.
Dus roep je dit nu bij gebrek aan betere argument of ben je nog dommer dan ik al dacht?
Ik dacht dat je heilig in de MSM geloofde toch? Op 17 maart 2020 was er in delen van Italië al een maand een lockdown.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Probeer je nu met een artikel van 17 maart 2020, van vóór de lockdown weet je wel, aan te tonen dat de lockdown niet effectief was?
...
...
Dat werkt misschien in waptopia, maar niet in de grotemensenwereld.
dus tijdens de lockdown van thuis uit de hele kroeg besmetten op afstand?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:33 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Een influenza of coronavirus verspreid zich via aerosolen. Afstand houden is amper effectief en ook vrijwel onmogelijk in het dagelijks leven.
Mensen zullen er toch uit moeten om boodschappen te doen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 21:36 schreef dop het volgende:
[..]
dus tijdens de lockdown van thuis uit de hele krijg besmetten op afstand?
Ben je een soort Jomanda of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |