abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210509962
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:40 schreef obligataire het volgende:
Ik was weer eens te laat voor de 1a schijf inz SIG/Deensestraat, maar met 8,45% rente, reeds verhuurd, een bekende eigenaar en een in principe dekkende zekerheid durfde ik schijf 2 nog wel aan.
Wat ik dan weer niet begrijp is dat schijf 3 voor een kwartje aan hogere rente, eerder vol zit. Lijkt me toch een geval van zwaar achterblijvende risico/rendement verhouding?
Lijkt me ook, maar veel mensen houden vast aan gewoontes denk ik.

Ik heb dit keer 1B gepakt ipv 1A, 1% meer rente en 130k zie ik een parterrewoning met tuin altijd wel opbrengen.
pi_210510102
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:40 schreef obligataire het volgende:
Ik was weer eens te laat voor de 1a schijf inz SIG/Deensestraat, maar met 8,45% rente, reeds verhuurd, een bekende eigenaar en een in principe dekkende zekerheid durfde ik schijf 2 nog wel aan.
Wat ik dan weer niet begrijp is dat schijf 3 voor een kwartje aan hogere rente, eerder vol zit. Lijkt me toch een geval van zwaar achterblijvende risico/rendement verhouding?
Zelf voor schijf 1B gegaan, maar als je er 100% vertrouwen in hebt dat de totale leensom van de Deensestraat terugkomt, kan ik me voorstellen dat je als investeerder voor schijf 3 gaat. Waarom rente inleveren, al is het een kwart procent, als je het vertrouwen hebt dat je je geld toch wel terug krijgt?

Wat ik dan bijzonder vind is dat schijf 1A is geëindigd op ¤ 92.401. Waarom zou je zo'n onafgerond bedrag investeren? Is het om de paar euro aan aflossing te compenseren, die je elke maand van schijf 2 en 3 terugkrijgt, zodat je investeringsportefeuille op totaalniveau steeds een rond bedrag blijft?
pi_210510435
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:34 schreef tnhb het volgende:

[..]
Is bij jullie inderdaad de korting op die manier verrekend? Bij mij dus niet ondanks dat ik er nog expliciet naar gevraagd heb. Er werd aangegeven dat ik het in het betaalschema terug zou kunnen zien, niet dus, staan gewoon kosten. Opnieuw navraag gedaan hoe dat kan.
Ow, goed dat je dit nog ff checked!

Ook ik had toen de e-mail niet gekregen, wel navraag gedaan, nav jullie info. Staat bij mij nu zonder fee in het betaal schema.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_210511545
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:54 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Zelf voor schijf 1B gegaan, maar als je er 100% vertrouwen in hebt dat de totale leensom van de Deensestraat terugkomt, kan ik me voorstellen dat je als investeerder voor schijf 3 gaat. Waarom rente inleveren, al is het een kwart procent, als je het vertrouwen hebt dat je je geld toch wel terug krijgt?

Wat ik dan bijzonder vind is dat schijf 1A is geëindigd op ¤ 92.401. Waarom zou je zo'n onafgerond bedrag investeren? Is het om de paar euro aan aflossing te compenseren, die je elke maand van schijf 2 en 3 terugkrijgt, zodat je investeringsportefeuille op totaalniveau steeds een rond bedrag blijft?
afronding van de maandrente, die komt af en toe bij 1 euro meer investeren net hoger uit. Komt omdat SIG altijd afrond naar beneden achter de komma.
pi_210516209
Max komt zo op tv en heeft de komende tijd van alles te vieren, daarom nu maar alvast aandelen uitgeven...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210516650
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:14 schreef Horsemen het volgende:
Mijn complimenten aan SiG.
Van alle van mijn 60 lopende projecten zijn de centjes vandaag netjes en correct in de wallet bijgeboekt.
Mijn verwachte saldo was minder dat ik gekregen had van SIG, Dit terwijl ik wel van alle projecten een bijboeking had in de wallet. Verschil zit hem in het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In juli hebben ze dit goed uitgevoerd, echter hebben ze nu het schema aangepast (van juli) en in augustus de extra vergoeding weer gecorrigeerd...
pi_210516828
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 08:52 schreef Tjalala het volgende:
Max komt zo op tv en heeft de komende tijd van alles te vieren, daarom nu maar alvast aandelen uitgeven...

SPOILER
Tot mijn verbazing had ik deze mail niet ontvangen, hij bleek echter in mijn SPAM-map te zitten. Zelfs hotmail weet MAX al op de juiste wijze in te schatten
pi_210517032
quote:

SPOILER
Ik mag toch hopen dat ze geen vergunning krijgen.

Item was uiteraard 100% gesponsord. Volgende week is hij weer in de uitzending.
pi_210517267
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:05 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat ze geen vergunning krijgen.

Item was uiteraard 100% gesponsord. Volgende week is hij weer in de uitzending.
Die vergunning krijgen ze gewoon als ze aan alle formaliteiten voldoen en dat lijkt het geval te zijn. Je kan je dan wel afvragen wat het nut van zo'n vergunning is vanuit oogpunt van consumentenbescherming wat toch de bedoeling zou (moeten) zijn.
pi_210517296
quote:

SPOILER
Hier ook ontvangen. Ik geef anderen graag gelegenheid om hierin te investeren en zal om die reden geen gebruikmaken van dit buitenkansje.
SPOILER
pi_210518034
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:30 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Die vergunning krijgen ze gewoon als ze aan alle formaliteiten voldoen en dat lijkt het geval te zijn. Je kan je dan wel afvragen wat het nut van zo'n vergunning is vanuit oogpunt van consumentenbescherming wat toch de bedoeling zou (moeten) zijn.
Onwillekeurig denk je aan VanMoof. Die haalden ook regelmatig geld op vooral met het doel de verliezen te financieren. Hopelijk lukt het ze, dan gaat de website niet op zwart en blijft het waakvlammetje aan. Niet dat ik überhaupt nog op terugbetalingen reken maar íemand zal toch in Engeland de contacten moeten onderhouden.
Pecunia non olet
pi_210520666
Ik lees net in het curatorverslag van 28/7 dat het ccf blijkbaar niet snel genoeg (of niet efficient genoeg ;-) ging en ze ze zelf de inning van de debiteurenvordering van w*nsh*p maar hebben opgepakt. Ik ben benieuwd hoe de financiele afwinkeling hiervan gaat verlopen, ik neem aan als extra aflossing (na aftrek van kosten) of is iemand mogelijk op de hoogte van meer info hierover vanuit ccf?
pi_210521740
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 15:42 schreef tnhb het volgende:
Ik lees net in het curatorverslag van 28/7 dat het ccf blijkbaar niet snel genoeg (of niet efficient genoeg ;-) ging en ze ze zelf de inning van de debiteurenvordering van w*nsh*p maar hebben opgepakt. Ik ben benieuwd hoe de financiele afwinkeling hiervan gaat verlopen, ik neem aan als extra aflossing (na aftrek van kosten) of is iemand mogelijk op de hoogte van meer info hierover vanuit ccf?
CCF heeft nw afspraken met de "WYNSHOP" aandeelhouders gemaakt en hiervoor zijn ook zekerheden gesteld, zie update CCF 7+22mrt23 en uitslag stemronde 5jun23, tot op heden wordt er keurig betaald en is circa 55% vd inleg retour. Curator verwijst naar deze regeling. Zie dit wel goed komen. De entiteit voor de curator is een BV, bij de CCF lening zijn privé zekerheden gesteld. Dus correct & slim van CCF om direct met de ondernemers te dealen ipv alles omslachtig via een curator te laten lopen.

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 03-09-2023 17:34:16 ]
pi_210523308
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 12:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Onwillekeurig denk je aan VanMoof. Die haalden ook regelmatig geld op vooral met het doel de verliezen te financieren. Hopelijk lukt het ze, dan gaat de website niet op zwart en blijft het waakvlammetje aan. Niet dat ik überhaupt nog op terugbetalingen reken maar íemand zal toch in Engeland de contacten moeten onderhouden.
Precies dat. MAX wordt vroeg of laat afgerekend op wat er allemaal is misgegaan. Ze zijn formeel alleen intermediair en hoeven dus eigenlijk helemaal geen procedures en zo te voeren en zeker niet gratis. Dat ze het toch doen is alleen bedoeld om door te kunnen en niet zozeer om de zittende investeerders tegemoet te komen. Ze dromen van een ECSPR maar als die er niet komt is het nog maar de vraag of ze doorgaan met hun inspanningen. En dan kunnen de investeerders zelf aan de bak.
pi_210523645
quote:
12s.gif Op zondag 3 september 2023 16:30 schreef peterc het volgende:
CCF heeft nw afspraken met de "WYNSHOP" aandeelhouders gemaakt en hiervoor zijn ook zekerheden gesteld, zie update CCF 7+22mrt23 en uitslag stemronde 5jun23, tot op heden wordt er keurig betaald en is circa 55% vd inleg retour. Curator verwijst naar deze regeling. Zie dit wel goed komen. De entiteit voor de curator is een BV, bij de CCF lening zijn privé zekerheden gesteld. Dus correct & slim van CCF om direct met de ondernemers te dealen ipv alles omslachtig via een curator te laten lopen.
Dat er afspraken (en twee stemmingen vanwege een wijziging "onderweg") zijn gemaakt en dat dat goed verloopt weet ik. (en dat de opbrengst van de verpanding van roerende zaken in maart ook al is verwerkt als extra aflossing)

Maar ik lees dat CCF nu zelf het innen van de vorderingen (die ook verpand waren) gaat uitvoeren, de curator zou daar al zo'n 9 maanden mee bezig zijn met 0,00 als resultaat als ik goed lees. Het lijkt er op dat CCF niet meer zoveel vertrouwen in een te behalen resultaat door de curator heeft? Ik was benieuwd of iemand van deze laatste zaken mogelijk meer wist: reden, voortgang etc.
pi_210524264
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 18:04 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Precies dat. MAX wordt vroeg of laat afgerekend op wat er allemaal is misgegaan. Ze zijn formeel alleen intermediair en hoeven dus eigenlijk helemaal geen procedures en zo te voeren en zeker niet gratis. Dat ze het toch doen is alleen bedoeld om door te kunnen en niet zozeer om de zittende investeerders tegemoet te komen. Ze dromen van een ECSPR maar als die er niet komt is het nog maar de vraag of ze doorgaan met hun inspanningen. En dan kunnen de investeerders zelf aan de bak.
Die Felix Berghout leeft in een fantasiewereld. Die moeten ze snel opsluiten in een gesticht, voor dat hij meer schade aanricht.
pi_210524801
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 19:52 schreef quepos het volgende:

[..]
Die Felix Berghout leeft in een fantasiewereld. Die moeten ze snel opsluiten in een gesticht, voor dat hij meer schade aanricht.

https://nl.wikipedia.org/(...)oonlijkheidsstoornis
pi_210526601
GVE 26284 Amsterdamse Bakkerij Basak 10% deelaflossing in het 1e jr / ^O^ Emre & familie
pi_210526619
Maar ik lees dat CCF nu zelf het innen van de vorderingen (die ook verpand waren) gaat uitvoeren, de curator zou daar al zo'n 9 maanden mee bezig zijn met 0,00 als resultaat als ik goed lees. Het lijkt er op dat CCF niet meer zoveel vertrouwen in een te behalen resultaat door de curator heeft? Ik was benieuwd of iemand van deze laatste zaken mogelijk meer wist: reden, voortgang etc.

Uit de pitch / ovek. /
De (huidige en toekomstige) vorderingen van WYNSHOP B.V. worden verpand aan de investeerders
van Collin Crowdfund.
¤ 3,3k aan deb en ¤ 0 tot nu binnengehaald door de curator. Als CCF ze binnen hengelt komen deze ten goede aan ons. Dus nothing voor de curator zijn toko, no money no inspanning.

[ Bericht 63% gewijzigd door peterc op 03-09-2023 23:46:12 ]
pi_210527923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:22 schreef Tjalala het volgende:
HCN nieuwe 5* nog niet gepubliceerd.
8%
48-2mnd

SPOILER
Project inmiddels al voor 65% vol.
pi_210528172
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2023 09:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Project inmiddels al voor 65% vol.
Ik heb besloten deze toch niet mee te nemen. Heb een beetje twijfels over het concept, en over de vraag of de borgstelling door de franchisegever in dit geval wel zoveel voorstelt.
pi_210528335
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:49 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Ik heb besloten deze toch niet mee te nemen. Heb een beetje twijfels over het concept, en over de vraag of de borgstelling door de franchisegever in dit geval wel zoveel voorstelt.
Ik heb besloten om deze nog wel mee te nemen waarbij ik overigens jou bovenstaande zorgen deel. Aan de andere kant zou het ook een echte “geborgde lening” zijn als het een sterke borgsteller zou zijn met maar een rente van 5,5%. Het is beter dan niets.

Overigens is dit mijn laatste HcN project voor dit jaar i.v.m. de VRH.
Als de bruto rente/risico verhouding begin 2024 niet aanmerkelijk beter is geworden stop ik (ondanks de vele positieve punten en mijn netto rendement bij HcN) definitief bij HcN. Voor vergelijkbaar bruto rendement – kosten heb ik elders een 1e of goed gedekte 2e hypotheek. Dat staat mij toch meer aan en is ook beter voor mijn gemoedsrust op het moment dat ik een default heb. Naar mijn mening is (mede door de gestegen kosten per 1-1-2023) de rendement risico verhouding bij HcN het afgelopen jaar verslechterd.
pi_210528643
Staat inmiddels open. https://www.collincrowdfund.nl/marchel-beheer-b-v/
En al zo goed als vol.
pi_210528677
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:49 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
dat gevoel had ik ook al. volgens mij heeft de oprichter 2 zaken en nog een paar franchise nemers.
Het concept een 1-op-1 kopie van https://www.kippie.nl/
pi_210528802
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 11:09 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
dat gevoel had ik ook al. volgens mij heeft de oprichter 2 zaken en nog een paar franchise nemers.
Het concept een 1-op-1 kopie van https://www.kippie.nl/
De Kip-toko meegenomen, neem aan dat HCN de borgsteller / franchisegever gecheckt heeft en niet is afgegaan op verhalen en blauwe ogen. Inderdaad is het concept gelijksoortig als de Kippie. Maar ja dat heb je ook met hamburgertoko's, broodjesbars, koffietenten en nog veel meer. Met vestigingen op de juiste plaatsen en winkelcentra (niet bij elkaar) kunnen deze prima langs elkaar bestaan. Wat ik van de Kippie weet en zie (die enkele keer dat ik er ben) is dat er een toch wel ruim assortiment van kip en aanverwanten ligt. Relatief eenvoudig en betaalbaar comfort-food. Ook op de markt verbaas ik mij er over hoeveel kip er bij zo'n bak/grillwagen verkocht wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')