abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210496624
Lijkt me wel een aardig project deze ondernemer die zijn aandeel in het bedrijf heeft verkocht en in loondienst is gegaan. De cijfers kan ik echter niet geheel doorgronden. Kan iemand de verwachte cijfers voor 2023 uit de gepresenteerde cijfers voor 2021 en 2022?

https://www.collincrowdfund.nl/marchel-beheer-b-v/
pi_210496695
Nieuwe 12 maanden Collin 9% met eerste hypotheek + 2 maal tweede hypotheek. https://www.collincrowdfund.nl/m-a-diken/

Adres
Plesmanlaan 142 (Met locatieomschrijving)
1066CX
Amsterdam
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2022 1.683.000 euro
01-01-2021 1.564.000 euro
01-01-2020 1.454.000 euro

> Alles weergeven
WOZ-gegevens
Identificatie:
036300245725
Grondoppervlakte:
1427m2
Kenmerken
Bouwjaar:
1988
Gebruiksdoel:
woonfunctie
Oppervlakte:
590m2
Adresseerbaar object:
0363010000778378
Nummeraanduiding:
0363200000238287

https://www.google.com/ma(...)11b8v4ydr_?entry=ttu

[ Bericht 18% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-09-2023 11:18:59 ]
pi_210497719
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 15:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Gve heeft al bevestigd dat dit niet klopt. Heeft te maken dat ze het geld 2 weken achterhouden voor storting naar investeerders vanwege storneringen. Vanuit dit forum is aangeven dat dit onnodig is omdat het depot al gebruikt wordt om storneringen op te vangen.

Dat alle projecten op de 15e betaald worden is nieuw voor mij. Ook een onzinnig besluit wanneer je werkt met een wallet.
Wat ik ook een beetje overbodig vind is het feit dat gve nog steeds een verzamelbetaling doet met de nieuwe wallet... waarom niet gewoon elke regel netjes toevoegen aan de wallet nu moeten we zelf informatie van meerdere plekken halen. Of zullen ze daar ook moeten betalen per transactieregel?
pi_210497777
Kinderschoenenwinkel
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27958
2e hypotheek woonhuis tegen gedeeltelijk dekking.
pi_210498255
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe 12 maanden Collin 9% met eerste hypotheek + 2 maal tweede hypotheek. https://www.collincrowdfund.nl/m-a-diken/

Adres
1066CX
Amsterdam

https://www.bosmamakelaar(...)836-Plesmanlaan-142/
pi_210498420
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:26 schreef Soulfreak het volgende:

Het mooie van dit project is dat de volle 12 maanden de rente zal worden betaald.
Ook bij vervroegde aflossing.
Dus maakt het voor de belasting per 1 januari niet veel uit
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:42:11 #232
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_210498475
Ik stem nooit bij MaxCF maar was nu toch even benieuwd naar de status van een project van BlueTouch.

Er is ons begin juni voorgehouden dat dit huis verkocht was, en dat deze transactie naar verwachting binnen 8-10 weken zou worden afgerond. Die periode is nu voorbij.
Er werd destijds verlenging gevraagd tot 6-12, om te voorkomen dat er nógmaals verlengd zou moeten worden in het geval er onverhoopt toch nog een kink in de kabel zou komen.
Om die reden werd ons toen voorgesteld om op voorhand af te zien van boete voor vervroegde aflossing.

Mijn vraag: Is verkoop inmiddels afgerond? Zo ja, dan nu aflossen!
Antwoord MaxCF: Ongeacht de status van verkoop heeft BlueTouch tot 6-12 de tijd om af te lossen. Dit is door stemming besloten!

Wat een prutsers toch! Iedere keer weer krijgen leningnemers alle vrijheid om maar te doen wat ze willen. Onderpand weg, geld over een paar maanden wellicht ook weg. En wat gaat MaxCF dan doen?? Niks, want ze hebben dan geen rechtsmiddelen meer om alsnog iets af te dwingen…

Ik zit (gelukkig) maar zeer bescheiden in MaxCF. Maar als ik er zwaarder in zou zitten dan ging ik denk ik toch echt maar eens even een keer met een mokerhamer naar dat kantoor in Rotterdam toe.
Onbegrijpelijk dat deze incompetente club nog bestaat. Hopelijk valt het doek snel, zo dat nieuwe -onwetende- investeerders dit onheil bespaard zal gaan blijven.
pi_210498566
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Lijkt me wel een aardig project deze ondernemer die zijn aandeel in het bedrijf heeft verkocht en in loondienst is gegaan. De cijfers kan ik echter niet geheel doorgronden. Kan iemand de verwachte cijfers voor 2023 uit de gepresenteerde cijfers voor 2021 en 2022?

De cijfers over 2023 zullen mager zijn. De inkomsten uit de mangement fee vallen weg en het verkoopresultaat van de deelneming was uiteraard ook éénmalig.

(hij staat overigens nog wel op de loonlijst, maar dat zal een stuk lager zijn dan zijn oude fee en bovendien komt dit niet meer in de holding binnen maar op een privé rekening, neem ik aan).

De vraag is wanneer het o/g inkomsten gaat genereren. Deze unit pas in 2024 maar zo te zien zijn er nog meer activa (kortlopend gefinancierd).
Pecunia non olet
pi_210498583
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:43 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Wat ik ook een beetje overbodig vind is het feit dat gve nog steeds een verzamelbetaling doet met de nieuwe wallet... waarom niet gewoon elke regel netjes toevoegen aan de wallet nu moeten we zelf informatie van meerdere plekken halen. Of zullen ze daar ook moeten betalen per transactieregel?
Terecht opgemerkt. Wat ook nog zou kunnen helpen, als je zou kunnen doorklikken op die regel zodat je in de VZB terecht komt. Maar nee, daarvoor moet je in de mail gaan zoeken.
Pecunia non olet
pi_210498695
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
De cijfers over 2023 zullen mager zijn. De inkomsten uit de mangement fee vallen weg en het verkoopresultaat van de deelneming was uiteraard ook éénmalig.

(hij staat overigens nog wel op de loonlijst, maar dat zal een stuk lager zijn dan zijn oude fee en bovendien komt dit niet meer in de holding binnen maar op een privé rekening, neem ik aan).

De vraag is wanneer het o/g inkomsten gaat genereren. Deze unit pas in 2024 maar zo te zien zijn er nog meer activa (kortlopend gefinancierd).
Dit lijkt inderdaad wel een aardig project.

De zekerheden zouden voldoende moeten zijn. Wel een raar verhaal dat er maar een persoonlijke borgstelling afgegeven gaat worden ter hoogte van 25k. Waarom niet voor ¤65k.? Ik hou niet zo van dat verstoppertje spelen.
pi_210498732
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:42 schreef InVestEerder het volgende:
Ik stem nooit bij MaxCF maar was nu toch even benieuwd naar de status van een project van BlueTouch.

Er is ons begin juni voorgehouden dat dit huis verkocht was, en dat deze transactie naar verwachting binnen 8-10 weken zou worden afgerond. Die periode is nu voorbij.
Er werd destijds verlenging gevraagd tot 6-12, om te voorkomen dat er nógmaals verlengd zou moeten worden in het geval er onverhoopt toch nog een kink in de kabel zou komen.
Om die reden werd ons toen voorgesteld om op voorhand af te zien van boete voor vervroegde aflossing.

Antwoord MaxCF: Ongeacht de status van verkoop heeft BlueTouch tot 6-12 de tijd om af te lossen. Dit is door stemming besloten!

Wat een prutsers toch! Iedere keer weer krijgen leningnemers alle vrijheid om maar te doen wat ze willen. Onderpand weg, geld over een paar maanden wellicht ook weg. En wat gaat MaxCF dan doen?? Niks, want ze hebben dan geen rechtsmiddelen meer om alsnog iets af te dwingen…

Ik zit (gelukkig) maar zeer bescheiden in MaxCF. Maar als ik er zwaarder in zou zitten dan ging ik denk ik toch echt maar eens even een keer met een mokerhamer naar dat kantoor in Rotterdam toe.
Onbegrijpelijk dat deze incompetente club nog bestaat. Hopelijk valt het doek snel, zo dat nieuwe -onwetende- investeerders dit onheil bespaard zal gaan blijven.
Zelf volg ik MAX niet meer want m.i. is het alleen maar trekken aan een dood paard. Dit is wel weer een bizar verhaal :R
pi_210499099
quote:

Dit is inderdaad wel een erg vreemde maar het is al vaker gebeurd dat een pand verkocht zou zijn maar dat de afwikkeling maanden duurt, dat schijnt aan achterstanden bij de bevoegde instanties te liggen. Er is overigens een ander project, net als deze van Bl*e To*ch, wat op 3-9 afgelost zou moeten worden (na verlenging), ik ben benieuwd wat daarvan terecht gaat komen.
Omdat het wemelt van de procedures e d (denk alleen al aan de C*rb*lo-portefeulle) is opblazen van MAXcf niet in het belang van de zittende investeerders want die zullen dat dan allemaal zelf moeten (laten) doen
pi_210499213
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Adres
1066CX
Amsterdam
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2022 1.683.000 euro
01-01-2021 1.564.000 euro
01-01-2020 1.454.000 euro

> Alles weergeven
WOZ-gegevens
Identificatie:
036300245725
Grondoppervlakte:
1427m2
Kenmerken
Bouwjaar:
1988
Gebruiksdoel:
woonfunctie
Oppervlakte:
590m2
Adresseerbaar object:
0363010000778378
Nummeraanduiding:
0363200000238287

https://www.google.com/ma(...)11b8v4ydr_?entry=ttu
linkje Amsterdamse woning

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210499659
Zorgeloos Wonen – Bruers Consultancy
¤ 45.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)-bruers-consultancy/
2e hypotheek woonhuis

Betreft werkkapitaal nieuwe trend: Afgelopen jaren heeft hij een nieuwe trend ontdekt, waarbij klanten zelf voor hun latere pensioen willen gaan sparen
pi_210499727
Nieuwe SIG hier al besproken? 1A en 1B lijken me veilig, 1B levert nu meer op met de nieuwe rentetarieven.

https://investeren.sameni(...)-39c-herfinanciering
pi_210500015
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Zelf volg ik MAX niet meer want m.i. is het alleen maar trekken aan een dood paard. Dit is wel weer een bizar verhaal :R
Hier ook. Ik heb 2 projecten lopen, maar heb het mentaal afgeschreven. Uit de excel verwijderd en e-mails worden met behulp van regels gelezen in een mapje gezet. Mocht er ooit nog eens een eurootje terugkomen dan is het mooi meegenomen, maar daar reken ik niet op.
pi_210500076
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]

De zekerheden zouden voldoende moeten zijn. Wel een raar verhaal dat er maar een persoonlijke borgstelling afgegeven gaat worden ter hoogte van 25k. Waarom niet voor ¤65k.? Ik hou niet zo van dat verstoppertje spelen.
Misschien is het bedrag aan overwaarde in de eigen woning die 25k en geen 65k.
pi_210500460
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:00 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Misschien is het bedrag aan overwaarde in de eigen woning die 25k en geen 65k.
Dan kan je nog steeds voor 65k borg staan, wat min of meer standaard is bij andere pitches
pi_210500749
Mijn complimenten aan SiG.
Van alle van mijn 60 lopende projecten zijn de centjes vandaag netjes en correct in de wallet bijgeboekt.
pi_210500784
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dan kan je nog steeds voor 65k borg staan, wat min of meer standaard is bij andere pitches
Misschien wilden ze alleen borg staan voor het bedrag wat ook materieel is, zelf investeer ik ook liever niet als het bedrag van een borg (grotendeels) moreel is. En met een dekkende 1e hypotheek op de bedrijfsunit is ook niet echt nodig om ook voor het volledige leen bedrag nog een borg te hebben.
pi_210501262
quote:

In principe hebben ze gelijk, verkopen is juridisch wat anders dan daadwerkelijk het eigendom overdragen en dus de hypotheek doorhalen (en dan lening terugbetalen). Hoe dat in de UK ziet weet ik niet, maar mogelijk bedoelen ze dat? Ik mag toch aannemen dat ze het onderpand niet "zomaar" vrijgeven en "hopen" dat de betaling ooit een keer zal plaatsvinden...?
pi_210501389
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:14 schreef Horsemen het volgende:
Mijn complimenten aan SiG.
Van alle van mijn 60 lopende projecten zijn de centjes vandaag netjes en correct in de wallet bijgeboekt.
Bij mij zijn ook alle projecten geboekt, alleen de projecten uit Den Bosch die boeterente moeten betalen kloppen (nog) niet.
pi_210501516
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Bij mij zijn ook alle projecten geboekt, alleen de projecten uit Den Bosch die boeterente moeten betalen kloppen (nog) niet.
Boeterente komt altijd met de aflossing (paar dagen na 8-9)
pi_210501527
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Boeterente komt altijd met de aflossing (paar dagen na 8-9)
Klopt, alleen 1 van de 2 projecten heeft ook maar een halve maand rente betaald (tot medio augustus)
pi_210501529
Manon Swaans
¤ 110.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/manon-swaans/
Overname kapsalon, geen harde zekerheden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')