abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210501573
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Klopt, alleen 1 van de 2 projecten heeft ook maar een halve maand rente betaald (tot medio augustus)
Had ik nog niet gezien. Bij hebben hebben beide projecten een halve maand rente betaald. Over 1/2 week even goed nakijken bij de afrekening.
pi_210501626
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:26 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Had ik nog niet gezien. Bij hebben hebben beide projecten een halve maand rente betaald. Over 1/2 week even goed nakijken bij de afrekening.
Bij mij is voor de Sint Teunislaan wel de volledige rente betaald, dat is een van de weinige projecten die ik in schijf 2 had meegenomen. Van de Sint Teunislaan hebben ze ook de looptijd naar 12 maanden veranderd zie ik nu.
pi_210501833
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Bij mij is voor de Sint Teunislaan wel de volledige rente betaald, dat is een van de weinige projecten die ik in schijf 2 had meegenomen. Van de Sint Teunislaan hebben ze ook de looptijd naar 12 maanden veranderd zie ik nu.
Ik zit in 1A. SIG heeft dus opnieuw eerst de hogere schijven eerder volledig betaald dan de laagste schijf.
pi_210501844
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik zit in 1A. SIG heeft dus opnieuw eerst de hogere schijven eerder volledig betaald dan de laagste schijf.
En is de looptijd van 1A ook verlengd naar 12 maanden of staat die nog op medio augustus?
Dat zou pas echt vreemd zijn namelijk _O-
pi_210502144
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En is de looptijd van 1A ook verlengd naar 12 maanden of staat die nog op medio augustus?
Dat zou pas echt vreemd zijn namelijk _O-
1A is van 15-12-22 tot 15-08-2023
pi_210502207
HCN nieuwe 5* nog niet gepubliceerd.
8%
48-2mnd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210502231
update CCF project , wat je er ook van vindt, voorlopig continuïteit.

https://www.collincrowdfu(...)ay-bar-foodshop-b-v/

Geen 65 maar 105 vluchtelingen aan de Keizersgracht in Eindhovense binnenstad, ook hotel Dirven wordt opvang
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Droom van Hans spat uiteen: zijn hippe stadsherberg in Eindhoven wordt een vluchtelingenopvang
SPOILER
pi_210502299
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:22 schreef Tjalala het volgende:
8%
48-2mnd

SPOILER
https://denationalefranchisegids.nl/food/kipperij-franchise/
pi_210502439
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Klopt, alleen 1 van de 2 projecten heeft ook maar een halve maand rente betaald (tot medio augustus)
Gewoon volgens het aflosschema, dat liep tot half augustus. Daarna krijg je dubbele rente uitbetaald tot de datum van aflossing.
pi_210502477
Matching Capital
voor de mensen die in het faillisement van Ppt zitten.

Woning Albert Cuyp te Soest is def. verkocht. MC is de afrekening aan het opmaken.
pi_210502571
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
1A is van 15-12-22 tot 15-08-2023
Dat gaat administratief lekker haha, verschillende looptijden over de schijven
pi_210505674
Linkje CRE Schwanbeck II (herfinanciering) ontvangen ivm eerdere deelname: 24 maanden voor 7,25% (origineel 6,5%) 1ste hypotheek LTV 89%

SPOILER
I come for the woman... and your head
pi_210506260
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 05:16 schreef Stefo het volgende:
Linkje CRE Schwanbeck II (herfinanciering) ontvangen ivm eerdere deelname: 24 maanden voor 7,25% (origineel 6,5%) 1ste hypotheek LTV 89%

SPOILER
Een 'aantrekkelijk opwaarts huurpotentieel', dat is ook een mooie manier om te zeggen dat bijna voor de helft leeg staat _O-
Pecunia non olet
pi_210506654
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:24 schreef peterc het volgende:
update CCF project , wat je er ook van vindt, voorlopig continuïteit.

https://www.collincrowdfu(...)ay-bar-foodshop-b-v/

Geen 65 maar 105 vluchtelingen migranten aan de Keizersgracht in Eindhovense binnenstad, ook hotel Dirven wordt opvang
SPOILER
Droom van Hans spat uiteen: zijn hippe stadsherberg in Eindhoven wordt een vluchtelingenmigrantenopvang
SPOILER
Het woord 'vluchteling' wordt te pas en te onpas gebruikt. Migrant dekt de lading beter.
  zaterdag 2 september 2023 @ 12:03:59 #265
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_210507579
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 05:16 schreef Stefo het volgende:

Oorspronkelijke project in 2020:
Momenteel bedraagt het huurniveau van het appartementencomplex ¤ 63.456 per jaar. Na renovatie en verhuur van de acht leegstaande appartementen zal het huurniveau kunnen stijgen naar ¤ 86.590 per jaar.

De gemiddelde huurprijs per vierkante meter van de appartementen bedraagt momenteel ¤ 4,09 per maand. Dit ligt circa 20% onder het gemiddelde van Schwanbeck. Mede hierdoor is het de verwachting dat na renovatie de leegstaande appartementen spoedig worden verhuurd.

Nu, na 36 maanden, herfinanciering nodig:
Momenteel bedraagt het huurniveau van het appartementencomplex circa ¤ 49.000 per jaar. Na verhuur van de leegstaande appartementen kan het huurniveau stijgen tot circa ¤ 96.500 per jaar.

De gemiddelde huurprijs per vierkante meter van de appartementen bedraagt momenteel ¤ 4,33 per maand. Dit ligt circa 20% onder het gemiddelde van Schwanbeck. Mede hierdoor is het de verwachting dat de bezettingsgraad zal toenemen gedurende de looptijd van de lening.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als ze de afgelopen 3 jaar al niet meer huurders hebben kunnen krijgen, dan is het zeer twijfelachtig of dit komende periode wél zal lukken.
850k lenen tegen 7,25% geeft een jaarlijkse rentelast van 61,6k. Dat is al 12k meer dan de huuropbrengst. En daar komen dan nog eens een keer de onderhoudskosten bij!

CRE / Harthoorn heeft absoluut een goed track record, maar dit gaat zo beslist de verkeerde kant op.

[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 02-09-2023 14:28:36 ]
pi_210508330
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 10:05 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Het woord 'vluchteling' wordt te pas en te onpas gebruikt. Migrant dekt de lading beter.
Of een 'aantrekkelijk opwaarts arbeidspotentieel' ;)
Pecunia non olet
pi_210508350
Ik was weer eens te laat voor de 1a schijf inz SIG/Deensestraat, maar met 8,45% rente, reeds verhuurd, een bekende eigenaar en een in principe dekkende zekerheid durfde ik schijf 2 nog wel aan.
Wat ik dan weer niet begrijp is dat schijf 3 voor een kwartje aan hogere rente, eerder vol zit. Lijkt me toch een geval van zwaar achterblijvende risico/rendement verhouding?

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 02-09-2023 13:50:36 ]
Pecunia non olet
pi_210508764
T.a.v. de problematiek van funderingsproblemen (o.a. SIG Bergweg)

https://www.businessinsid(...)nce+2+september+2023
pi_210508769
Nieuwe HCN, 5*, 231k, 48mnd, 2 aflossingsvrij, 8%

https://horecacrowdfunding.nl/projects/kipperij-tilburg-69mn6dlk
pi_210509190
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 15:37 schreef KrekelJapie het volgende:
Dat alle projecten op de 15e betaald worden is nieuw voor mij. Ook een onzinnig besluit wanneer je werkt met een wallet.
Volkomen mee eens dat zoiets onzinnig is, maar dit is wel wat mij expliciet is aangegeven na verschillende vragen over welke periode (datum van/tot) de betreffende rentebetaling nu ging.

Mij is aangegeven dat bij "wallet projecten" de eerste rentebetaling loopt over de periode vanaf volkomen tot de eerste van de maand van de eerste uitbetaling en dat vervolgens de daadwerkelijk uitbetaling van de rente en aflossing op de wallet 14 dagen later is. Hoe dat dan met een aflossing zit omdat de lening ergens in de loop van de maand is uitgeboekt is mij niet uitgelegd. Het lijtk me zinvol (zeker in het kader van transparantie) dat gve een keer helder uitlegd hoe het geheel nu werkt.
pi_210509214
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:06 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik heb nog eens even de mail bestudeerd:

Zodra het project waarin u hebt geïnvesteerd 100% is gefinancierd en afgerond, wordt de korting automatisch toegepast. Dit is toch een mooie manier om de zomer te beginnen?

Denk dat dit wel voor zich spreekt :)
Is bij jullie inderdaad de korting op die manier verrekend? Bij mij dus niet ondanks dat ik er nog expliciet naar gevraagd heb. Er werd aangegeven dat ik het in het betaalschema terug zou kunnen zien, niet dus, staan gewoon kosten. Opnieuw navraag gedaan hoe dat kan.
pi_210509287
Registratie/omzetting van een zakelijk Capital Circle account naar OOP gaat zoals ik al eerder aangaf niet goed. De discussie met OOP komt werkelijk nergens uit. Dit vervolgens gemeld bij CC en kreeg daarop vrij vlot de reactie dat dit inmiddels een bekend probleem is (en er al divers emeldingen bekend waren) en dat ze op zoek zijn naar een oplossing. (sig had bij de eerste poging een paar jaar geleden hetzelfde probleem, is toen nooit goed gekomen).
pi_210509329
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:34 schreef tnhb het volgende:

[..]
Is bij jullie inderdaad de korting op die manier verrekend? Bij mij dus niet ondanks dat ik er nog expliciet naar gevraagd heb. Er werd aangegeven dat ik het in het betaalschema terug zou kunnen zien, niet dus, staan gewoon kosten. Opnieuw navraag gedaan hoe dat kan.
Mijn project bij gve stond gelijk zonder kosten in het betaalschema.

1e jaar vrije kosten SiG lijkt ook goed te gaan tot nu toe bij de eerste 2 van de in totaal 7 projecten.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 02-09-2023 16:15:21 ]
pi_210509505
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:34 schreef tnhb het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:49 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Mijn project bij gve stond gelijk zonder kosten in het betaalschema.
Bij mij ook gelijk zonder kosten in het betaalschema.
pi_210509706
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:26 schreef Bieselke het volgende:
Nieuwe HCN, 5*, 231k, 48mnd, 2 aflossingsvrij, 8%

https://horecacrowdfunding.nl/projects/kipperij-tilburg-69mn6dlk
Linkje:
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:22 schreef Tjalala het volgende:
8%
48-2mnd

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')