abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:06:49 #176
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210470029
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 21:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het gerucht gaat dat er een deal gemaakt is waarbij Rutte volgend jaar ook een dikke functie elders krijgt in Europa. En daarom offert hij nu Kaag (in Europa zelfde fractie als de VVD) en gaat mee met de wens van Ursula om een christen democraat aan te stellen.
Tja, dat soort koehandel heb je nu eenmaal met posten van dit formaat. Kan er eerlijk gezegd niet zo wakker van liggen, als ze in Brussel een zwans als Wopke willen hebben dan doen ze hun best maar. Hoeven we hier in elk geval niet bang te zijn dat het ineens je burgemeester wordt, ofzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:07:33 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210470034
Waarom willen ze die post uberhaupt zo graag? Daar is toch geen eer meer aan te behalen zo'n laatste jaar?
pi_210470041
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 22:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aan de andere kant zou de nieuwe Eurocommissaris pas eind oktober of in november beginnen. Dan zijn de begrotingsperikelen wel grotendeels voorbij.

Maar alsnog geen handige zet…
Deze week, de week dat Hoekstra de hele tijd in Brussel gaat zijn, is misschien wel de belangrijkste week in het hele begrotingsproces.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210470112
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 22:07 schreef Hexagon het volgende:
Waarom willen ze die post uberhaupt zo graag? Daar is toch geen eer meer aan te behalen zo'n laatste jaar?
In het geval van Hoekstra: ik denk puur gericht op een grote lobbyfunctie. Ex Shell en McKinsey, daarna minister van financiën en van buitenlandse zaken. Als je daar ook nog eurocommissaris aan toe kunt voegen ben je misschien wel het allergrootste target voor de headhunters van lobbybedrijven.
Tenminste, dat gevoel krijg ik er bij. Als minister van financiën had ik nog wel het gevoel dat Hoekstra minister was omdat hij wat wilde betekenen voor Nederland, maar sinds hij lijsttrekker is heb ik steeds meer het idee dat hij er vooral voor zichzelf zit. Zo niet, dan was hij nooit in dit kabinet gaan zitten en had hij als partijleider ook nooit Buitenlandse Zaken uitgekozen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210470504
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-als-eurocommissaris

Hoekstra is als zijnde de dikke vriend van Rutte en Hugo de nieuwe minister van stikstof , CO2 , Biomassa
, opkoop van grond voor de EHS hobby en binnenhalen van nieuwe beschermde diersoorten in nederland

Zo van de Shell naar de stikstof grond opkoop
[ afbeelding ]
[..]

Het valt ook niet mee om het CDA te zijn :D :')
pi_210474051
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-als-eurocommissaris

Hoekstra is als zijnde de dikke vriend van Rutte en Hugo de nieuwe minister van stikstof , CO2 , Biomassa
, opkoop van grond voor de EHS hobby en binnenhalen van nieuwe beschermde diersoorten in nederland

Zo van de Shell naar de stikstof grond opkoop
[ afbeelding ]
[..]

Het lijkt me meer op de plaats dat de leden van het CDA even niks zeggen.
Hoekstra wilde uberhaubt geen partijleider worden.
pi_210474392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 12:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het lijkt me meer op de plaats dat de leden van het CDA even niks zeggen.
Hoekstra wilde uberhaubt geen partijleider worden.
Dat vind ik dus het mooie van de VVD, die weten dit soort vuile was vaak netjes binnen de partij te houden. Dat het daar ook met handjeklap en ons kent ons opgelost wordt is misschien net zo verkeerd, maar dat gaat de rest van het land niet aan. Zolang overige serieuze partijen als PvdA en CDA zelf zo met modder blijven gooien, gaan ze voorlopig niet bij VVD in de buurt komen, wat die ook doen. De partij straalt gewoon meer stabiliteit uit.
't Echte en 't ware!
pi_210474863
Boeren, natuurbeschermers en bouwers roepen Tweede Kamer op om stikstof niet controversieel te verklaren: https://www.trouw.nl/binn(...)beheerders~bb5d3660/

Lijkt me een kansloze oproep omdat zelfs de 4 kabinetspartijen er al niet uit komen en die zeker de komende maanden tot de verkiezingen hier geen knopen over zullen willen doorhakken, maar het is wel een opvallende oproep van een groep met een bijzondere samenstelling.
pi_210474897
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:39 schreef Hanca het volgende:
Boeren, natuurbeschermers en bouwers roepen Tweede Kamer op om stikstof niet controversieel te verklaren: https://www.trouw.nl/binn(...)beheerders~bb5d3660/

Lijkt me een kansloze oproep omdat zelfs de 4 kabinetspartijen er al niet uit komen en die zeker de komende maanden tot de verkiezingen hier geen knopen over zullen willen doorhakken, maar het is wel een opvallende oproep van een groep met een bijzondere samenstelling.
Ik denk dat zelfs de boeren zenuwachtig beginnen te worden bij het idee dat de pot straks leeg is als gevolg van andere tekorten en Brussel vervolgens met enorme dwangsommen komt. Dan gaat het niet meer via de weg van uitkopen en compenseren maar dan wordt het vergunningenstrument en bestuursdwang ingezet. En de PAS melders zijn dan helemaal klaar want die hebben überhaupt geen vergunning om uit te mogen stoten.

Weet niet wanneer de eerste uitspraken komen van MOB tegen provincies waarbij gevorderd is dat gehandhaafd moet worden op overtredingen van de vergunningen want dan is het spel helemaal op de wagen.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 13:48:26 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210474948
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:43 schreef Faraday01 het volgende:
Ik denk dat zelfs de boeren zenuwachtig beginnen te worden bij het idee dat de pot straks leeg is als gevolg van andere tekorten en Brussel vervolgens met enorme dwangsommen komt. Dan gaat het niet meer via de weg van uitkopen en compenseren maar dan wordt het vergunningenstrument en bestuursdwang ingezet. En de PAS melders zijn dan helemaal klaar want die hebben überhaupt geen vergunning om uit te mogen stoten.
Dat hebben ze dan vooral aan zichzelf te danken, als gevolg van jarenlang traineren van iedere oplossingsrichting.

Het zal per saldo weinig uitmaken of het controversieel is of niet. Ze komen er toch niet uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210474979
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat hebben ze dan vooral aan zichzelf te danken, als gevolg van jarenlang traineren van iedere oplossingsrichting.

Het zal per saldo weinig uitmaken of het controversieel is of niet. Ze komen er toch niet uit.
Ik hoop vooral dat de uitkoopregeling piekbelasters niet sneuvelt want hoe het ook verder gaat het is een goed idee om een snelle klap proberen te maken door piekbelasters nabij Natura 2000 uit te kopen. Zonder die maatregel zit Nederland met zekerheid nog een decennium op slot.
pi_210475099
MOB heeft vandaag al een succes behaald, vergunning voor de bouw van een biomassacentrale is vernietigd door de RvS en de provincie mag eerst een MER op gaan stellen als ze alsnog vergunning willen verlenen :W

https://nos.nl/artikel/24(...)massacentrale-diemen
pi_210475290
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
Is dit nu een 'functie elders'?
Ik denk het wel.
pi_210475721
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik hoop vooral dat de uitkoopregeling piekbelasters niet sneuvelt want hoe het ook verder gaat het is een goed idee om een snelle klap proberen te maken door piekbelasters nabij Natura 2000 uit te kopen. Zonder die maatregel zit Nederland met zekerheid nog een decennium op slot.
Die regeling loopt toch al? Daar konden boeren zich al voor inschrijven. Dat kunnen ze denk ik niet meer stoppen. En vrijwillige uitkoop lijkt me ook niet echt controversieel, alleen bij echte wetenschapsontkenners die doen alsof er niks aan de hand is met stikstof.
pi_210475783
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 15:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die regeling loopt toch al? Daar konden boeren zich al voor inschrijven. Dat kunnen ze denk ik niet meer stoppen. En vrijwillige uitkoop lijkt me ook niet echt controversieel, alleen bij echte wetenschapsontkenners die doen alsof er niks aan de hand is met stikstof.
Het stikstoffonds moet toch nog door de eerste kamer? Als het daar sneuvelt of niet behandeld wordt, staat alles stil. Volgens mij zijn het tot nu toe alleen aanmeldingen om in gesprek te gaan en is er nog niemand daadwerkelijk uitgekocht.
pi_210475840
...
pi_210475854
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 15:26 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het stikstoffonds moet toch nog door de eerste kamer? Als het daar sneuvelt of niet behandeld wordt, staat alles stil. Volgens mij zijn het tot nu toe alleen aanmeldingen om in gesprek te gaan en is er nog niemand daadwerkelijk uitgekocht.
Volgens de landbouwwoordvoerders is de opkoopregeling al ingegaan: https://www.stal-en-akker(...)ijn-er-nog-niet-uit/

Hier kun je je ook al voor inschrijven sinds 3 juli: https://www.rvo.nl/subsid(...)KD2TzVoaAlu-EALw_wcB
https://nos.nl/artikel/24(...)0piekbelaster%20zijn.

Alleen het deel over verplaatsen, extensiveren of innoveren blijkbaar nog niet.
pi_210475983
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 15:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens de landbouwwoordvoerders is de opkoopregeling al ingegaan: https://www.stal-en-akker(...)ijn-er-nog-niet-uit/

Hier kun je je ook al voor inschrijven sinds 3 juli: https://www.rvo.nl/subsid(...)KD2TzVoaAlu-EALw_wcB
https://nos.nl/artikel/24(...)0piekbelaster%20zijn.

Alleen het deel over verplaatsen, extensiveren of innoveren blijkbaar nog niet.
Dat zal zo zijn maar het fonds als onderdeel van de aanpassing van de WNb is nog niet door de eerste kamer en dat betekent dat het geld voor de stikstofaanpak nog niet wettelijk geborgd is. Kan zijn dat ze voor deze regeling alvast een ander besluit genomen hebben, dat weet ik niet zeker.
pi_210476006
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 15:50 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat zal zo zijn maar het fonds als onderdeel van de aanpassing van de WNb is nog niet door de eerste kamer en dat betekent dat het geld voor de stikstofaanpak nog niet wettelijk geborgd is. Kan zijn dat ze voor deze regeling alvast een ander besluit genomen hebben, dat weet ik niet zeker.
De regeling is er, je kunt je inschrijven. Blijkbaar komt dat geld niet uit dit fonds of is deze regeling nu nog officieel ongedekt. Maar als je je als boer nu inschrijft, word je gewoon uitgekocht.
pi_210476014
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
De regeling is er, je kunt je inschrijven. Blijkbaar komt dat geld niet uit dit fonds of is deze regeling nu nog officieel ongedekt. Maar als je je als boer nu inschrijft, word je gewoon uitgekocht.
Er is voorlopig 500 miljoen voor de regeling en als er meer boeren willen stoppen dan gaat er geselecteerd worden op kosteneffectiviteit:

De Lbv sluit op 1 december 2023. Hierna beoordelen wij uw aanvraag zo snel mogelijk. U krijgt onze beslissing zo snel mogelijk, maar uiterlijk 1 juni 2024.

Is er niet genoeg budget voor alle aanvragen? Dan rangschikken wij alle aanvragen die voldoen aan de voorwaarden. Dit doen wij op volgorde van kosteneffectiviteit: we kijken daarvoor naar de verhouding tussen de hoeveelheid stikstofneerslag die wordt voorkomen en het subsidiebedrag.

Ik denk dat dit pas een eerste aanzetje is. Eerder had Van der Wal het over ongeveer 3000 piekbelasters. Met 167k per piekbelaster ga je er niet komen dus waarschijnlijk komen er nog miljarden bij uit het stikstoffonds.
pi_210476031
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 15:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Er is voorlopig 500 miljoen voor de regeling en als er meer boeren willen stoppen dan gaat er geselecteerd worden op kosteneffectiviteit:

De Lbv sluit op 1 december 2023. Hierna beoordelen wij uw aanvraag zo snel mogelijk. U krijgt onze beslissing zo snel mogelijk, maar uiterlijk 1 juni 2024.

Is er niet genoeg budget voor alle aanvragen? Dan rangschikken wij alle aanvragen die voldoen aan de voorwaarden. Dit doen wij op volgorde van kosteneffectiviteit: we kijken daarvoor naar de verhouding tussen de hoeveelheid stikstofneerslag die wordt voorkomen en het subsidiebedrag.

500 miljoen is voor de 'niet-piekbelasters' regeling, volgens mij is er veel meer voor de piekbelasters maar daar zal ik even naar zoeken.

Edit: totaal 1,4 miljard
https://nos.nl/collectie/(...)boeren-bekendgemaakt

975 miljoen voor de piekbelasters: https://www.omropfryslan.(...)lasters-uit-te-kopen

Meer mag ook niet van de EU, blijkbaar.
pi_210476066
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 15:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
500 miljoen is voor de 'niet-piekbelasters' regeling, volgens mij is er veel meer voor de piekbelasters maar daar zal ik even naar zoeken.

Edit: totaal 1,4 miljard
https://nos.nl/collectie/(...)boeren-bekendgemaakt

975 miljoen voor de piekbelasters: https://www.omropfryslan.(...)lasters-uit-te-kopen

Meer mag ook niet van de EU, blijkbaar.
975 miljoen voor piekbelasters (LBV+) en 500 miljoen voor niet piekbelasters (LBV)
pi_210476083
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 16:05 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
975 miljoen voor piekbelasters (LBV+) en 500 miljoen voor niet piekbelasters (LBV)
Ja, dat is wat ik schrijf en dat lijkt me voor dit jaar in elk geval wel voldoende. Het lijkt me sterk dat er genoeg ambtelijke ondersteuning is om meer uitkoop aan te kunnen op korte termijn.
pi_210476107
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat is wat ik schrijf en dat lijkt me voor dit jaar in elk geval wel voldoende. Het lijkt me sterk dat er genoeg ambtelijke ondersteuning is om meer uitkoop aan te kunnen op korte termijn.
Crosspost haha, ik dacht het nog niet te zien toen ik je bericht quote
pi_210476130
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 16:10 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Crosspost haha, ik dacht het nog niet te zien toen ik je bericht quote
Dat kan. Maar de regeling loopt nu en eerst maar eens kijken wat ze kunnen met die 1,5 miljard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')