Dat zou briljant zijn ja! Samen met de Belarussische strijders die nu voor Oekraïne vechtenquote:Op zondag 20 augustus 2023 20:06 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ik zou het echt een heldendaad vinden van de polen als ze wit rusland binnenvallen onder het mom van een 'speciale operatie ter bescherming van ons broedervolk in wit rusland'
Denk dat zij wel met open armen verwelkomd worden.
Koekoekquote:Op zondag 20 augustus 2023 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Full scale is voor mijn een oorlog met meerdere grote landen met grote defensie. Maar net welke definitie je er aan hangt natuurlijk.
Helemaal terecht "Jasper" maar vertragen zul je ze niet; en reden dat NL nog niet zelf het sommetje van 42-19=23 op het bord heeft gezet. Sommige dingen blijven bij de SP heel voorspelbaar.quote:
Ja, je zei het alquote:Op zondag 20 augustus 2023 20:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
vertaling
[..]
Die foto met Mette achterop en Zelensky voorin een F16 had ik idd ook laten nemen, nadat Mark eerder olijk stond te glunderen. Leuk hoe voorspelbaar dingen soms zijn. Wel opvallend dat Denemakren dus 1 quadron heeft klaar staan en Mark zal dan wel moeten komen met ook iets van 24 jets indien het aantal van 42 - dat rondzoemd - gehaald moet worden.
Dit moet pers technisch, na ook al het falen van de maanmissie, geen leuke zondag zijn voor Rusland.
Probleem van de F16, laaghangende motor, is stof en steentjes op de landingsbaan.quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:02 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Je moet ze alleen uit de buurt van schuimwater houden
Het wordt in ieder geval een mooie aanvulling op het Oekraïense leger. Ze krijgen betere middelen om vliegtuigen van de tegenstander uit de lucht te halen en een groter bereik om doelen uit te schakelen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
Oekraine heeft op dit moment acht piloten die het Engels goed beheersen en nog eens twintig zijn naar het VK om het daar te leren.
Die F16's gaan echt niet een gamechanger worden. Binkov zei ook al dat ze veel te weinig piloten hebben.
https://www.defensie.nl/o(...)/aantallen-materieelquote:Op zondag 20 augustus 2023 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is mij onduidelijk of NL momenteel 26 inzetbare F35 heeft. Een squadron in Volkel en Leeuwarden. Volgens mij is dat -8 die in de VS staan.
Iemand daar meer inside info over?
Ja maar goed, nederland Duitsland en Frankrijk bv zijn nu niet in “full scale war” met Rusland, wel in een politiek economische oorlog.quote:
Sterker nog we zijn helemaal niet in oorlog met Ruslandquote:Op zondag 20 augustus 2023 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja maar goed, nederland Duitsland en Frankrijk bv zijn nu niet in “full scale war” met Rusland, wel in een politiek economische oorlog.
Dus wel 26 in NL en 8 in de vs als trainingstoestel.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
https://www.defensie.nl/o(...)/aantallen-materieel
Precies zoals eerder - ik meen April 2023 - ook uitgelijnd door defensie van US dat de F16 iets is en wordt voor de middellange termijn.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet gezegd dat die 42 in een keer komen natuurlijk.
Ze zijn alleen toegezegd.
Wij hebben op dit moment 24 actieve F16's rondvliegen en 26 F35's (die 8 in de VS laat ik even buiten beschouwing).
Als we nu in 1 keer alle nog vliegende F16's zouden geven, dan halveren wij in 1 keer onze luchtmacht.
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Het zal in batches gaan, zodra tzt de opleidingen zijn afgerond.
Krijgen wij weer 4 F35's, dan gaan er 4 naar Oekraïne.
Zoiets zal het worden.
Inderdaad, het gaat om mogelijkheden, en zelfs met een klein aantal F-16's krijgt het Oekrainsche leger meer en betere mogelijkheden. Waar de russische hordes rekening mee moeten houden.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het wordt in ieder geval een mooie aanvulling op het Oekraïense leger. Ze krijgen betere middelen om vliegtuigen van de tegenstander uit de lucht te halen en een groter bereik om doelen uit te schakelen.
Een beetje vergelijkbaar met de HIMARS-systemen, dat is ook geen echte gamechanger, maar ze maken het de Russen wel veel moeilijker.
Nee dat bedoel ik.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Sterker nog we zijn helemaal niet in oorlog met Rusland
Luchtsteun kan echt wel van doorslaggevende waarde zijn in de gevechten.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
Oekraine heeft op dit moment acht piloten die het Engels goed beheersen en nog eens twintig zijn naar het VK om het daar te leren.
Die F16's gaan echt niet een gamechanger worden. Binkov zei ook al dat ze veel te weinig piloten hebben.
Nee mijn vraag was wat je nog mist voor het een full scale oorlog is volgens jouw definitiequote:Op zondag 20 augustus 2023 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik.
Jouw vraag, hoe kan het erger een full scale war worden dan. Nou met bv NL, DU, FR in directe oorlog met RUS
Wat is er nu in Oekraïne gaande dan volgens jou? Schermutselingen?quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Full scale is voor mijn een oorlog met meerdere grote landen met grote defensie. Maar net welke definitie je er aan hangt natuurlijk.
Zonder luchtoverwicht? Als Rusland al moeite heeft met het vliegen boven Oekrains gebied, dan Oekraïne zeker met een veel kleinere luchtmacht en geen luchtoverwicht.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Luchtsteun kan echt wel van doorslaggevende waarde zijn in de gevechten.
Nog even hierover.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus wel 26 in NL en 8 in de vs als trainingstoestel.
Hmm je leest er tegengestelde informatie over.
Als we er nu 26 hebben, 14 Volkel en 14 in Leeuwarden heeft defensie dat Fucking snel geregeld. (Al was dat natuurlijk al jaren voorbereid).quote:Na afronding van de IOT&E-fase kan Nederland beide toestellen gebruiken voor zowel training als bij operationele inzet. In december 2021 is Nederland met het F-35-squadron officieel Initial Operational Capable (IOC) verklaard. Dat betekent dat Defensie in staat is om kortstondig een eenheid van 4 F-35’s met personeel en materieel waar ook ter wereld in te zetten. Nederland haalde als achtste land de IOC-status.
De eerste inzet kwam al binnen 2 maanden. 2 F-35’s van de Koninklijke Luchtmacht werden vanaf 24 februari 2022 een aantal weken ingezet voor de bescherming van het NAVO-luchtruim boven Oost-Europa. Vanaf Vliegbasis Leeuwarden stegen ze dagelijks op om te patrouilleren in de omgeving van Polen.
Vanaf begin april tot eind mei 2022 opereerden Nederlandse F-35's voor de NAVO vanaf het Bulgaarse Graf Ignatievo. Het ging op 4 F-35's, waarvan 2 als reserve. De toestellen patrouilleerden langs de oostgrens van het NAVO-verdragsgebied.
De eerste 8 F-35’s zijn in 2019 geleverd: 6 voor training in de Verenigde Staten en 2 voor Vliegbasis Leeuwarden. Vanaf die tijd landen nog geregeld nieuwe aanwinsten op Vliegbasis Leeuwarden. Vanaf 30 juni 2022 vliegen de eerste jachtvliegtuigen ook vanaf Vliegbasis Volkel. Het is de bedoeling dat Nederland uiteindelijk tenminste 52 toestellen krijgt.
Onderling akkefietje.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat is er nu in Oekraïne gaande dan volgens jou? Schermutselingen?
Vermakelijke humor idd. Ik denk dat het heel spontaan is en vooral illustreert hoe de onderlinge sfeer is.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, je zei het al![]()
Ik vraag mij af of dit soort foto's gepland en uitgedacht zijn. Of zal dat zitten in een F16 toch iets spontaans geweest zijn? Zo van: "Je hebt met Mark een selfie gemaakt, zullen wij ff gek doen en in de cockpit zitten?"
Man die Russische kisten pleuren al boven Rusland van ellende uit elkaar.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zonder luchtoverwicht? Als Rusland al moeite heeft met het vliegen boven Oekrains gebied, dan Oekraïne zeker met een veel kleinere luchtmacht en geen luchtoverwicht.
Dat is natuurlijk ook flauwekul. Ja er zijn er wel wat gecrashed.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Man die Russische kisten pleuren al boven Rusland van ellende uit elkaar.
Het is lachwekkend hoeveel kisten al zijn verongelukt bij de Russen.
Je bent je bewust van het feit dat je nu hetzelfde uitkraamt als Baudet?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |