Jij vindt niet dat deze debielen zwaar gestraft moeten worden?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:55 schreef Nober het volgende:
Is er geen verjaringstermijn voor dit soort zaken?
Debielen, heb je het over de overheden die regeltjes maken om ce keurmerken als iets vrijwilligs te maken terwijl vroeger keuring verplicht gedaan moesten worden door de kema en andere westerse keurings instituten.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij vindt niet dat deze debielen zwaar gestraft moeten worden?
Ja, voor valsheid in geschriften is het 12 jaar. Ik weet niet wat de andere feiten precies zijn, maar die zullen dus ook niet verstreken zijn en dat is maar goed ook. Zou wat zijn als je er zo makkelijk onderuit komt, omdat het een paar jaar later pas aan het licht komt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:55 schreef Nober het volgende:
Is er geen verjaringstermijn voor dit soort zaken?
Onder andere ja, die zijn mede verantwoordelijk. En dat is ook de reden dat dit schijnbaar zo belachelijk lang geduurd heeft. Overheid is hier zeker mede debet aan. Echter hebben deze klootzakken moedwillig zaken verzwegen ter eigen gewin - met catastrofale gevolgen. En dat moet hard afgestraft worden ja .....quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Debielen, heb je het over de overheden die regeltjes maken om ce keurmerken als iets vrijwilligs te maken terwijl vroeger keuring verplicht gedaan moesten worden door de kema en andere westerse keurings instituten.
Sinds wanneer is een CE keurmerk iets vrijwilligs?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Debielen, heb je het over de overheden die regeltjes maken om ce keurmerken als iets vrijwilligs te maken terwijl vroeger keuring verplicht gedaan moesten worden door de kema en andere westerse keurings instituten.
quote:CE-markering is vereist voor nieuw gefabriceerde en geïmporteerde goederen. Als goederen van buiten de EER komen is CE-markering ook vereist voor gebruikte producten die op de markt worden gebracht.
Producten die belangrijke aanpassingen ondergaan moeten daarna vaak opnieuw worden beoordeeld voor CE-markering.
bron:rvo.nl
Ach, je bent het er niet mee eens dat deze heren hun verdiende straf krijgen? Zijn er verzachtende omstandigheden en moeten ze gepamperd worden? Want ondernemers maken wel eens fouten ...... Of vermanend toespreken is voldoende? Foei, nooit meer doen hoor stoute meneren ......quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:16 schreef Basp1 het volgende:
Klootzakken, debielen, hard straffen het gaat vast weer een enerverende topic worden.
Het CE plaatje is verplicht ja, hoe je het gekeurd hebt controleert niemand.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een CE keurmerk iets vrijwilligs?
[..]
Waarom denk je dat dit zo lang geduurd heeft? Het grote publiek is dit al lang vergeten ........ Opzet?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:19 schreef Tekaschi het volgende:
Neem aan dat de ambtenaren die de keuring uitgevoerd hebben bij het RDW, en de toenmalige minister die verzweeg dat er problemen waren met de stint ook vervolgd worden? Of krijgen die weer immuniteit?
Na een opmerking over tokkie taalgebruik nog eens gaan impliceren dat ik tegen een normale rechtsvervolging zou zijn. Goed bezig Harry.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ach, je bent het er niet mee eens dat deze heren hun verdiende straf krijgen? Zijn er verzachtende omstandigheden en moeten ze gepamperd worden? Want ondernemers maken wel eens fouten ...... Of vermanend toespreken is voldoende? Foei, nooit meer doen hoor stoute meneren ......
Maximale tijdelijke straf is 30 jaarquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:21 schreef HyperViper het volgende:
Snoeihard aanpakken. Wat mij betreft 40 jaar cel.
Dat durf ik niet te zeggen, wel weet ik dat er meer verantwoordelijken zijn voor dit stint ongeval, ook de partijen die dus goedkeuring hebben gegeven dat dit ding de weg op mocht, en die blijven gevrijwaard heb ik het idee.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit zo lang geduurd heeft? Het grote publiek is dit al lang vergeten ........ Opzet?
Tokkie taalgebruik? Waar heb je het over? De enige die hier wat impliceert ben jij. Gelijk iemand als tokkie wegzetten i.p.v. inhoudelijk te reageren. Ik zeg een fijne dag enquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Na een opmerking over tokkie taalgebruik nog eens gaan impliceren dat ik tegen een normale rechtsvervolging zou zijn. Goed bezig Harry.
Worden wel pijnlijke liedjes op die manier...quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:58 schreef Selenophilia het volgende:
Ik las sint, not that type of drama.
Het is augustus wordt wel tijd.
Dat is standaard bij TS. Ging in de eerdere stint topics (ten tijde van het ongeluk 5 jaar geleden en de nasleep daarvan) ook altijd zo.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:10 schreef qajariaq het volgende:
Jammer dat dit topic binnen een uur als overheerst wordt door een fittie.
Goh, wat mild...quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:21 schreef HyperViper het volgende:
Snoeihard aanpakken. Wat mij betreft 40 jaar cel.
Sorry, vindt dit niet zo grappig bij een ongeluk waar meerdere kinderen zijn omgekomen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:23 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Worden wel pijnlijke liedjes op die manier...
We zitten hier te wachten
Waar blijft ie nou die Stint
Zou hij nog wel komen
Dat weet geen enkel kind
Of...
Hij komt, hij komt,
de lieve goede Stint,
mijn beste vriend, jouw beste vriend,
de vriend van ieder kind.
Ik ook niet. Eerder pijnlijk, zoals ik al zei.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:33 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Sorry, vindt dit niet zo grappig bij een ongeluk waar meerdere kinderen zijn omgekomen.
Telegraafquote:Stint-bazen in de problemen: vervolging voor ’zeer ernstige feiten’
Vijf jaar na het ernstige spoorongeluk met de Stint in Oss, waarbij vier kinderen om het leven kwamen, worden zij verdacht van ’het in de markt brengen en verkopen van een schadelijk product, waarvan ze wisten dat het schadelijk was’.
Het OM heeft de verdachten ook valsheid in geschrifte ten laste gelegd. Zij zouden die hebben gepleegd om te verhullen dat het voertuig gevaarlijk was.
Nou dat wisten ze ook anders hadden ze geen keurmerken hoeve vervalsen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:30 schreef Maverick_tfd het volgende:
Neigt wel een beetje naar een heksenjacht dit. Als een fout in het ontwerp de oorzaak van het ongeluk was hadden we dat echt wel geweten na de hoeveelheid onderzoek die gedaan is.
??quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:04 schreef de_boswachter het volgende:
Amsterdam siddert op zijn grondvesten na dit nieuws.
RIP Randstad.
quote:Makers van Stint vrijgesproken voor dodelijk ongeluk met voertuig in Oss, waarbij vier kinderen omkwamen
De twee producenten van de Stint zijn vrijgesproken voor het dodelijk ongeluk met dat voertuig in Oss in 2018.
Volgens de rechtbank kan niet worden vastgesteld dat de elektrische bolderkar een schadelijk product was. Bij het ongeval op het spoor kwamen vier jonge kinderen om.
quote:Fabrikanten Edwin Renzen en Peter Noorlander krijgen zelfs helemaal geen straf, hoewel vaststaat dat ze valsheid in geschrifte hebben gepleegd tussen 2011 en 2018.
De rechtbank weegt in dat oordeel mee dat beiden 'zeer lange tijd in onzekerheid hebben gezeten over de uitkomst van de strafzaak', en dat hun daarbij een levenslange gevangenisstraf boven het hoofd hing.
Het Openbaar Ministerie had celstraffen van vijf jaar en vier maanden geëist tegen Renzen en Noorlander, en geldboetes van 360 duizend euro tegen hun bedrijven.
Volgens justitie viel het dodelijk ongeluk in 2018 de twee aan te rekenen en had dit niet hoeven gebeuren als de Stint een veiliger voertuig zou zijn geweest.
Op 20 september 2018 reed een Stint van een kinderdagverblijf door de overwegbomen bij station Oss-West, waarna een aanrijding volgde met een intercitytrein.
Vier kinderen - van 4, 4, 6 en 8 jaar oud - kwamen om. Een ander kind en de begeleidster die de Stint bestuurde, raakten zwaargewond.
Nooit vastgesteld
De oorzaak van het ongeluk is nooit vastgesteld. Uit uitgebreide onderzoeken bleek dat de Stint niets mankeerde.
Zo werd onder meer de motorcontroller van het voertuig naar Italië getransporteerd en daar met behulp van de fabrikant uitgelezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |