Oh, deze brommer is "per ongeluk" 60cc, gvd wordt die afgekeurd door die klootzakken van de RDW, dat vingerhoedje maakt toch geen verschil?quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:08 schreef Geytenbeekje het volgende:
Weet je ook waar ze dat aan meten ?
opgevoerd naar 20![]()
Jij zegt dat het niet kan. En het kan dus wél. Fabrikanten hebben meer inspraak als je denkt. Sterker nog, xNCAP is juist van de fabrikanten om auto's veiliger te maken en heeft niks met toelatingseisen te maken.quote:Op zaterdag 14 september 2019 18:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee je zegt dat je als bouwer de eisen van de rdw aan kunt passen.. dat kun je niet..
En als je dan begint over inspraak zet dat ook geen zoden aan de dijk omdat je veel te klein en dus geen partij bent.
quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij zegt dat het niet kan. En het kan dus wél. Fabrikanten hebben meer inspraak als je denkt. Sterker nog, xNCAP is juist van de fabrikanten om auto's veiliger te maken en heeft niks met toelatingseisen te maken.
Je hebt echt geen idee waar je over praat, zo blijkt maar weer.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ga even kijken wat dat kost.. roflol
Ja deze stint kost 5 miljoen.. maar het KON wel
Over hoeveel hebben we het dan?quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee waar je over praat, zo blijkt maar weer.
Wat is de relevantie van deze vraag?quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Over hoeveel hebben we het dan?
En dan heb ik het niet over autofabrikanten maar een klein bedrijf met kleine afzet die de regels van de rdw wil kunnen aanpassen..
Jij weet dat toch? of heb je zelf ook geen idee waar je over praat?quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van deze vraag?
Heb ik ergens over kosten gepraat?quote:
Ja je zegt dat ik geen idee heb waar ik over praat namelijkquote:Op zaterdag 14 september 2019 21:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb ik ergens over kosten gepraat?
Dat klopt en dat blijkt ondertussen uit heel veel posts in dit topic.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:44 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja je zegt dat ik geen idee heb waar ik over praat namelijk
Hij/zij is niet de enige in dit topic/op dit forum. Andere meningen of visies zijn niet toegestaan, een open blik is uit den boze en het allerbelangrijkste is natuurlijk je eigen gelijk krijgen ....quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat klopt en dat blijkt ondertussen uit heel veel posts in dit topic.
Ik ben er wel weer klaar mee nu, "discussieren" met iemand die zo'n gigantische bewijsdrang heeft heeft geen nut. Jij weet alles toch al, zelfs dingen waar je niets van weet.
Lol, je doet zelf niet anders, zie mijn quotesquote:Op maandag 16 september 2019 08:12 schreef Zolderkamer het volgende:
Enne nijaedits zijn een beetje sneu..
Hahahahquote:Op maandag 16 september 2019 09:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Lol, je doet zelf niet anders, zie mijn quotes
PZCquote:Vervanger beruchte Stint vliegt voor eerste gebruik al in brand
Een ‘veilige’ vervanger voor de verbannen Stint-bolderkar is voor het eerste gebruik al in brand gevlogen. De gloednieuwe BSO-bus stond nog in de stalling bij een kinderdagverblijf in Wierden toen hij woensdagmorgen door nog onbekende oorzaak oververhit raakte en begon te smeulen.
De BSO-bus is de opvolger van de omstreden Stint. Die elektrische bolderkar kwam in september 2018 in opspraak door een afschuwelijk ongeval in Oss. De Stint schoot een bewaakte spoorweg op, waar net een trein aankwam. Vier jonge kinderen kwamen daarbij om het leven.
Vanwege het ongeval deden kinderopvangorganisaties de Stint massaal in de ban. Alleen de Twentse kinderopvangorganisatie Columbus bleef de Stint nog enige tijd gebruiken: de leiding wilde eerst het onderzoek naar de oorzaak van het ongeval afwachten. Toen de Rijksdienst voor het Wegverkeer RDW de Stint verbood stopte ook Columbus het gebruik en ging op zoek naar een veilige vervanger.
BSO-bus goedgekeurd
Dat werd de BSO-bus. Ontwikkeld en geproduceerd door hetzelfde bedrijf als de Stint, namelijk Stintum in Bilthoven. Het voertuig onderging vele keuringen, onder meer van TNO en van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), voordat het begin oktober het groene licht kreeg van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Columbus schafte er 24 aan voor het vervoer van kinderen van school naar de opvang, en voor uitjes. De kar werd ‘Co-bus’ gedoopt en zou woensdag feestelijk in gebruik worden genomen.
Oververhit
Maar het ging woensdagmorgen voor het eerste gebruik al mis. De bus stond gestald in een bijgebouw van kinderdagverblijf Het Compas aan de Grote Maatweg in Wierden. Door nog onbekende oorzaak raakte het voertuig oververhit en begon te smeulen, met rookontwikkeling tot gevolg. De brandweer rukte met meerdere wagens uit, maar al snel beek dat het gebouw zelf niet in brand stond.
Directeur Edwin Renzen van Stintum, het bedrijf dat de BSO-bus ontwikkelde, was woensdagmorgen al snel in Wierden om persoonlijk te kijken wat er aan de hand was. Hij is zeer verbaasd over het het incident. „Dit voertuig is onder iedere denkbare loep gelegd, het is door allerlei experts gecontroleerd. Het is uitgerust met een gecertificeerd Nederlands batterijpakket, geen Chinese rommel ofzo. Dus ik ben echt heel benieuwd wat hier is gebeurd. Gelukkig is het geen echte brand geweest, er is alleen iets gesmolten in de buurt van de accu. We gaan alles controleren, samen met de brandweer, de Veiligheidsregio en de leverancier van de batterijen.”
‘Voorlopig niet nodig’
Ook directeur Sebastiaan Dekkers van Columbus wacht dat onderzoek met spanning af: „We hebben de bus voorlopig niet nodig, want de scholen zijn dicht en uitjes mogen we ook niet maken. Bovendien zijn de rijtrainingen vanwege de coronamaatregelen opgeschort. De hele feestelijke ingebruikneming ging dus toch al niet door. En nu komt die brand erbij. We balen hier ontzettend van, want veiligheid gaat uiteraard voor alles. Maar het kan nog best even duren voor we weten waar we aan toen zijn.”
Bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer, die de nieuwe BSO-bus goedkeurde voor gebruik, was de brand vanmorgen nog niet bekend. De dienst kon dan ook nog geen commentaar geven.
Kamervragen
De PVV eist helderheid van de minister van Infrastructuur en Waterstaat.
Hij kan beter kappen met dit wanproduct... Wat een puinhoop is het.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:35 schreef Fer het volgende:
Door een debiel geassembleerd en een slechte verbinding gemaakt, waar de laadstroom niet doorheen kon. Zoeits, gok ik. Zal die Rensen nog geld hebben voor fatsoenlijke personeel in de productie?
elk accupakket kan in brand vliegen. Kijk maar eens bij makes van elektrische fietsen. Bij eentje in Nederland was er 3 keer in een half jaar brand uitgebroken door een defect accupakket.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:35 schreef Fer het volgende:
Door een debiel geassembleerd en een slechte verbinding gemaakt, waar de laadstroom niet doorheen kon. Zoeits, gok ik. Zal die Rensen nog geld hebben voor fatsoenlijke personeel in de productie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |