De week voor Imola.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:27 schreef Tarado het volgende:
Wanneer was het laatste geheel droge F1 weekend?
Audi neemt Sauber over. Alfa Romeo is slechts de naamgever van het team, maar Sauber AG is nog steeds de eigenaar van het team.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:12 schreef TheVoice4ever het volgende:
ik lees net op de wiki van 2024 seizoen Audi neemt het over van Alfa Romeo, en AlphaTauri bestaat ook dan niet meer onder die naam, nieuw management dus nieuwe naam
quote:Voormalig Formule 1-coureur Felipe Massa wil financiële compensatie van de Formule 1 en de internationale autosportfederatie FIA voor het mislopen van de wereldtitel in 2008. Volgens de Braziliaan, die toen voor Ferrari reed, is hij door een ‘samenzwering’ van de destijds betrokken bestuurders de titel misgelopen.
Zij zouden destijds al hebben geweten dat de uitkomst van de Grote Prijs van Singapore was beīnvloed door het Renault-team, in een zaak die de naam crashgate kreeg. Massa eindigde op één punt van de Brit Lewis Hamilton als tweede in het WK-klassement.
Persbureau Reuters meldde donderdag dat advocaten van Massa deze week een brief van acht pagina’s hebben gestuurd aan Formule 1-directeur Stefano Domenicali en aan FIA-voorzitter Mohammed Ben Sulayem. Via deze zogeheten letter before claim’ laat Massa weten dat hij naar de rechter wil stappen. De Braziliaan is volgens zijn advocaten naar schattingen ‘tientallen miljoenen’ misgelopen omdat de wereldtitel in 2008 niet naar hem, maar naar Hamilton ging.
Alsof hij zonder die crash geen mislukte pitstop zou hebben.quote:
Sauber zit nog in de F1, maar dan onder de naam Alfa Romeo.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:09 schreef TheVoice4ever het volgende:
wat voor nieuwe teams komen er binnenkort bij denken we?
ik zeg Audi waarschijnlijk grote kans, die willen al heel lang in de F1, ik hoop zelf op een terugkeer van Sauber, want toendertijd waren die echt een goed subtop team of Toyota comeback zou ik ook leuk vinden
Ik steun Massa alleen als hij ook de titel opeist.quote:
Ik heb nog steed ptsd van dit moment.quote:
Nou ja, in Miami heeft het 's nachts flink geregend, die tellen we ook gewoon mee.quote:
Sauber zit nog in de F1...quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:09 schreef TheVoice4ever het volgende:
wat voor nieuwe teams komen er binnenkort bij denken we?
ik zeg Audi waarschijnlijk grote kans, die willen al heel lang in de F1, ik hoop zelf op een terugkeer van Sauber, want toendertijd waren die echt een goed subtop team of Toyota comeback zou ik ook leuk vinden
Dat lijkt me ook de juiste volgorde, eerst die titel opeisen en dan pas over een schadevergoeding beginnen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:57 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik steun Massa alleen als hij ook de titel opeist.
Het weekend voor Miami dan?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 22:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, in Miami heeft het 's nachts flink geregend, die tellen we ook gewoon mee.
Zou toch wat zijn als lewis die titel kwijt raaktquote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:57 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik steun Massa alleen als hij ook de titel opeist.
Dit zal de voornaamste reden zijn, met een snelheidslimiet werd "pas" getest vanaf '93. Daarvoor was het gewoon ogen dicht en hopen dat het goed ging.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:42 schreef Sjoerd102 het volgende:
Een wellicht wat bijzondere vraag/opmerking:
Ik kijk/zie regelmatig beelden op youtube van F1 races van de jaren 90.
Het viel mij op dat bij diversen circuits destijds na de pitingang in de pitstraat een chicane lag.
Oa bij Barcelona, Hockenheim, Hungaroring, Estoril, Suzuka is dit het geval.
Het meest logische lijkt mij dat dit is gedaan ivm de veiligheid.
Vreemd genoeg zie je dat rond de eeuwwisseling deze chicanes juist verwijderd zijn, en de coureurs dus ‘rechtdoor’ kunnen.
Weet iemand hier de reden van? Is er destijds een regelement wijziging oid geweest? Snelheid in pitstraat gewijzigd?.
Schuimbekkende #TeamLHquote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zou toch wat zijn als lewis die titel kwijt raakt
Dat zou inderdaad wat zijn, maar volgens mij is dat niet (meer) mogelijk (?).quote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zou toch wat zijn als lewis die titel kwijt raakt
Deze zondag nog meedoen metquote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:16 schreef Rnie het volgende:
Goddomme, ik was in de veronderstelling dat we morgen gingen racen. Ik vond het al vreemd dat ik helemaal niets in het nieuws voorbij zag komen joh.![]()
Was dit niet al 'oud' nieuws?quote:
dat laatste idd begrijp ik uit de berichtenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Was dit niet al 'oud' nieuws?
Of was het eerder dat hij erover dacht een zaak aan te spannen...? En nu dus idd via advocaten een brief inlevert.
Lijkt me ook niet, vooral ook omdat Hamilton zelf niets fout gedaan heeft in dezen. Hij maakt geen deel uit van het 'complot', om het maar even zo te noemen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad wat zijn, maar volgens mij is dat niet (meer) mogelijk (?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |