Ik zit inmiddels aan m'n 4e telefoon. De vorige heb ik in 2016 of 2017 gekocht, dus ik heb er 8 of 9 jaar mee gedaan. Hopelijk haal ik met deze de 10quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:07 schreef Tijn het volgende:
Ik kocht m'n eerste smartphone in 2009 en zit nu aan m'n 3e. Dus dat is gemiddeld ongeveer 4,5 jaar per telefoon. Maar ik sta niet op het punt om nu een nieuwe te komen, dus ik zal wel over die 5 jaar heengaan.
Ik vind de verbeteringen tegenwoordig ook veel minder boeiend dan in het begin. Ze zijn al jaren snel genoeg, schieten al jaren prima foto's & video. Ik zou niet weten wat ik met een nieuwe telefoon wel kan dat ik nu niet kan.
want daarna werkt ie opeens niet meer ?quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:04 schreef Mathijsco het volgende:
Het ding moet natuurlijk wel de meest recente beveiligings patches hebben. Als dat afloopt, koop ik een andere.
Werken wel.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 07:51 schreef mschol het volgende:
[..]
want daarna werkt ie opeens niet meer ?
Het gaat hier niet om de accuduur.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:11 schreef Zorro het volgende:
Een dag ongeveer, dan moet ie toch echt wel aan de stroom.
quote:Op woensdag 12 november 2025 13:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om de accuduur.
Hoe was de batterij nog na 7 jaar?quote:Op woensdag 12 november 2025 12:50 schreef Lavenderlily het volgende:
Mijn Poco F1 is van oktober 2018.
Nu diverse apps binnenkort niet meer worden ondersteund heb ik net een Poco F7 besteld.
En ik hoop dat ik daar weer een jaar of 7 mee vooruit kan.
Die is eigenlijk nog best goed. Meestal haal ik er minstens 1 dag uit. Alleen bij echt intensief gebruik is dat korter.quote:Op woensdag 12 november 2025 18:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hoe was de batterij nog na 7 jaar?
Ik was altijd echt van de gadgets. Had altijd de gaafste walkmans of een hip (dom) telefoontje. Maar een nieuwe smartphone kan mij echt totaal niet boeien. Ze zijn allemaal zo goed als even groot, snel genoeg en de camera's zijn ook gewoon prima als je niet het allercheapste toestel neemt. Er moet sowieso een hoesje om dus je ziet niet eens het verschil.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:07 schreef Tijn het volgende:
Ik kocht m'n eerste smartphone in 2009 en zit nu aan m'n 3e. Dus dat is gemiddeld ongeveer 4,5 jaar per telefoon. Maar ik sta niet op het punt om nu een nieuwe te komen, dus ik zal wel over die 5 jaar heengaan.
Ik vind de verbeteringen tegenwoordig ook veel minder boeiend dan in het begin. Ze zijn al jaren snel genoeg, schieten al jaren prima foto's & video. Ik zou niet weten wat ik met een nieuwe telefoon wel kan dat ik nu niet kan.
Ja, ik heb hetzelfde. M'n enthousiasme voor smartphones is echt 0,0. Je moet er nou eenmaal eentje hebben, maar een nieuwe kopen is meer gedoe dan dat het leuk is.quote:Op zondag 16 november 2025 13:58 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik was altijd echt van de gadgets. Had altijd de gaafste walkmans of een hip (dom) telefoontje. Maar een nieuwe smartphone kan mij echt totaal niet boeien. Ze zijn allemaal zo goed als even groot, snel genoeg en de camera's zijn ook gewoon prima als je niet het allercheapste toestel neemt. Er moet sowieso een hoesje om dus je ziet niet eens het verschil.
Zo eentje die je een paar keer uit kan vouwen is wel héél tof. Maar die zijn echt belachelijk duur. Gewoon een nieuwe versie van wat ik heb kopen is echt zonde imho. Ik vind het ook een beetje belachelijk dat ie begin 27 (in mijn geval) al over de datum gaat. Daarna moet ik wel een nieuwe kopen anders kan ik niet eens meer bankieren of met digid inloggen e.d.quote:Op zondag 16 november 2025 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik heb hetzelfde. M'n enthousiasme voor smartphones is echt 0,0. Je moet er nou eenmaal eentje hebben, maar een nieuwe kopen is meer gedoe dan dat het leuk is.
Ik heb laatst een Fairphone 6 gekocht, die beloven minstens 8 jaar updatesquote:Op zondag 16 november 2025 14:57 schreef borbit het volgende:
[..]
Zo eentje die je een paar keer uit kan vouwen is wel héél tof. Maar die zijn echt belachelijk duur. Gewoon een nieuwe versie van wat ik heb kopen is echt zonde imho. Ik vind het ook een beetje belachelijk dat ie begin 27 (in mijn geval) al over de datum gaat. Daarna moet ik wel een nieuwe kopen anders kan ik niet eens meer bankieren of met digid inloggen e.d.
Ik heb de fairphone 5 als backup toestel, op zich prima ding, en daar is net als bij de 6 de bootloader makkelijk te unlocken zodat je er een ander os op kan zetten. Dat zou verplicht moeten worden, vind ik. Schandalig dat je toestel onbruikbaar wordt omdat de fabrikant geen updates meer wil leveren terwijl de hardware op zich nog prima mee kan.quote:Op zondag 16 november 2025 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb laatst een Fairphone 6 gekocht, die beloven minstens 8 jaar updates
Inderdaad. Wat mij betreft wordt dit verboden. Ik heb al een iPad moeten wegdoen om deze reden. Ik gebruikte dat ding alleen voor wat simpele dingen die nog prima kunnen. De enige reden dat-ie onbruikbaar is geworden, is omdat er geen nieuwe versies van apps beschikbaar worden gemaakt en de oude versies geen verbinding met de servers meer kunnen maken. Dus waar voorheen social media, video/audio streamen en websurfen allemaal prima ging, is dat nu opeens niet meer mogelijk. Volkomen belachelijk.quote:Op zondag 16 november 2025 15:42 schreef Farenji het volgende:
[..]
Schandalig dat je toestel onbruikbaar wordt omdat de fabrikant geen updates meer wil leveren terwijl de hardware op zich nog prima mee kan.
Ik wacht 2027 nog wel af. Of zolang de apps blijven werken. Misschien dat er dan een Fairphone 7 is ofzo want de 6 heeft dan ook nog maar 5 jaar. Echt onzin, m'n laptopje is uit 2010 en die doet het gewoon nog prima. Moet met een telefoontje toch ook gewoon kunnen? Ik doe er niet eens spelletjes op de telefoon ofzo En op de 15 jaar oude laptop wel (wel oude spelletjes)quote:Op zondag 16 november 2025 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb laatst een Fairphone 6 gekocht, die beloven minstens 8 jaar updates
Het is echt idioot. Alsof je magnetron opeens op het schermpje toont: ''ik ben niet kapot maar ik ga het ook niet meer doen, koop maar een nieuwe loser''quote:Op zondag 16 november 2025 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat mij betreft wordt dit verboden. Ik heb al een iPad moeten wegdoen om deze reden. Ik gebruikte dat ding alleen voor wat simpele dingen die nog prima kunnen. De enige reden dat-ie onbruikbaar is geworden, is omdat er geen nieuwe versies van apps beschikbaar worden gemaakt en de oude versies geen verbinding met de servers meer kunnen maken. Dus waar voorheen social media, video/audio streamen en websurfen allemaal prima ging, is dat nu opeens niet meer mogelijk. Volkomen belachelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |