![og-image.png]()
Normaal hebben de renners 6-7 weken tot dat het WK wielrennen op het programma staat na de Tour, maar nee dit jaar is dat anders. We beginnen al op 3 augustus met het WK wielrennen dat tot 13 augustus duurt. Waarom? Nou het is een SUPERRRRRRRR WK waar we naast wegwielrennen ook baanwielrennen, BMX en mountainbiken gaan doen. Leuk voor Matje, kan hij wegwielrennen en ook mountainbiken omdat hij er toch is. Zal Foss weer de dag van zijn leven hebben? Gaan ze elkaar afmaken in de Belgische selectie voor de wegrit mannen? Ik ga de links,routes etc in de spoiler zetten, anders wordt het een net zo lang verhaal als RR over Baskenland. Daarnaast zullen er een aantal wedstrijden zijn voor paralympische wielrenners.
Overzicht schema op Tissot website:
https://www.tissottiming.com/CyclingWorldChamps/en-us/DefaultTijden in onze tijdszone Wegwielrennen (Locaties start en finish in Glasgow, Edinburgh, Stirling en Loch Lomond)
Zaterdag 5 augustus 2023
11:00 WK wielrennen
junioren vrouwen, U1914:00 WK wielrennen
junioren mannen, U19Zondag 6 augustus 2023
10:30 - 17:00(ongeveer) WK wielrennen
elite mannenDinsdag 8 augustus 2023
14:00 WK
Mixed Relay ploegentijdritWoensdag 9 augustus 2023
15:30 WK tijdrijden
beloften mannen, U23Donderdag 10 augustus 2023
12:15 WK tijdrijden
junioren vrouwen, U1915:00 WK tijdrijden
elite vrouwenVrijdag 11 augustus 2023
11:00 WK tijdrijden
junioren mannen, U1915:35 WK tijdrijden
elite mannenZaterdag 12 augustus 2023
12:30 - 16:30 (ongeveer) WK wielrennen
beloften mannen, U23Zondag 13 augustus 2023 (zelfde race)
13:00-16:50(ongeveer) WK wielrennen
beloften vrouwen, U2313:00-16:50 (ongeveer) WK wielrennen
elite vrouwenAlle extra informatie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitzendtijden TV
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi interview met Tiesj
The owls are not what they seem
quote:
D'r wordt wat afgefuckt.
Lekkerrrrrrrrrrrrrrrr.
Los daarvan: ik heb geweldig genoten vanmiddag, maar dat er belangrijker zaken zijn dan sport, dat is... "evident" (Wuyts, José, Karrel, Reneut, e.d.).
Die Belgen vinden zo'n 2e plaats blijkbaar topnieuws.
Als ik cynisch zou willen zijn, dan zou ik zeggen: dat verbaast me nix.
Ik doe het ff rustig aan.
quote:
Als ik geweldig goeie renners volkomen uitgepierd zie finishen, dan is het een goed wk geweest.
Als een Nederlander wint, dan is het zelfs geweldig.
Ik heb Hennie Kuiper nog zien winnen; voor Harm Ottenbros was ik net te jong.
Dat ik dit nog mag meemaken.
De pech van Laporte kost WOUT de wereldtitel
Oke Jan
-XOR-
highbrow marxist
quote:
Matje, Dumo, De Mallorcapoeper, de vierdaagsepoeper, terugkerend thema hier te lande.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
quote:
Toch maar Patat dan voortaan?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:
Herman Brusselmans, ooit in
De Slimste Mens (Belgiese versie) over Jan Bakelants:
"Ik verwacht niet veel van Jan Bakelants. Coureurs zijn sowieso meestal dommeriken, hè? Ik vroeg eens aan Tom Boonen 'wie heeft het autobiografische boek
Ik, Jan Cremer geschreven?' en hij wist dat niet."
quote:
Briljante doch wellicht onbedoelde verwijzing naar de klimaatactivisten.
[ Bericht 10% gewijzigd door Salina op 06-08-2023 18:43:43 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:
Ik snap daar niets van.
Iedereen had 2 oren vandaag, dus hoe kunnen zij nou in het nadeel zijn geweest?
Dat is hetzelfde als gaan klagen over het weer.
Of dat de straten zo smal waren.
En soms zelfs nat.
Gold voor iedereen.
Uiteindelijk is er maar 1 die
gaat voor gold. Ongeacht ogen, oren, neus(-

) en regendruppels.
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Deze post is het enige wat hier gênant is. Als Van Aert hier met 48 minuten voorsprong zou hebben gewonnen had hij hetzelfde gezegd, want hij zegt het al jaren.
Put these foolish ambitions to rest.
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Maar hij zei niet dat het een nadeel voor hem was, maar voor iedereen.
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 17:59 schreef -XOR- het volgende:Wel jammer dat MvdP wereldkampioen wordt uitgerekend in het jaar met het lelijkste Nederlandse shirt ooit.
Hij mag er in ruil een heel jaar in het mooiste shirt rijden.
Compenseert goed
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
quote:
Oh, vandaar dat hij weer tweede werd.
Net als al die wedstrijden met oortjes.
Nu snap ik het.
Sorry, Wout.
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Jij bent echt raar.
quote:
Beter echt dan onecht, koffieplantertje van me. *
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Pas op dat je niet over je prostaat struikelt.
quote:
Het is tenminste nog een echte prostaat.
En dat terwijl ik Fiel Middelkamp nog heb aangemoedigd.
38 jaar geleden de laatste Nederlandse wereldkampioen.
En hoe oud was die laatste kampioen?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
quote:
Het was een geintje.
Leek me wel duidelijk eigenlijk.
Maar
bon, was dus een klacht namens iedereen.
Dat is hartstikke sociaal en loyaal van Wout.
Mathieu en vele anderen zullen hem dankbaar zijn daarvoor.
(Geintje geintje geintje.)
Verder ben ik altijd nog blij dat het WK zonder oortjes wordt verreden.
Serieus.
Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 18:55 schreef heywoodu het volgende:[..]
Sowieso, een van dé sporthoogtepunten uit de Nederlandse geschiedenis en dan komt het commentaar daarbij tot in de eeuwigheid van godbetert Joris van den Berg

Doet me denken aan Bobbie Traksel die begint te huilen op het moment dat Dumoulin de Giro wint.
Arme, arme Tom.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 18:56 schreef heywoodu het volgende:Goddank drukte Stef er nog even snel een '28 jaar en hij heeft hem!' tussendoor, ook al was het denk ik niet de bedoeling dat hij nog iets zei.
Dat gaat wel een groot verschil blijven met 1985.
Soms was Mart Smeets nog ergerlijker dan een zinloze nachtvorst in juli, maar op dat soort sportmomenten was het nagenoeg altijd raak. Net als bij Theo Reitsma. Weinig woorden, maar goeie woorden.
Theo Reitsma met "Kluivert.... JA!"
Precies JA.
Of bij Michael Johnson: "Ze halen hem niet in, noch Bolton, noch Fredericks, noch... de klok??? NOCH DE KLOK!!!"
Dat is poëzie.
51 mensen gefinisht, valt me zeer mee.
quote:
Het was fijn fietsweer met af en toe een verfrissend buitje.
Lekker.
En iedereen bleef klappen, ook voor de nummer 51.
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 18:55 schreef heywoodu het volgende:[..]
Sowieso, een van dé sporthoogtepunten uit de Nederlandse geschiedenis en dan komt het commentaar daarbij tot in de eeuwigheid van godbetert Joris van den Berg

Ik vind Karl verschrikkelijk maar hij praatte Mathieu heel mooi over de streep. Door de zeer aimabele Herman van Veen te citeren.
“We moeten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan”
Dat commentaar op Eurosport van Jeroen en Jip was ook een mooie jinx. Vijf seconden voor de val hebben ze het erover dat zoiets nooit bij Mathieu gebeurt.
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 19:07 schreef heywoodu het volgende:[..]
Ach, uiteindelijk zijn dat soort dingen vooral mooi als je ze zelf mee hebt gemaakt. Mij zegt dat Johnson-commentaar bijvoorbeeld niks, maar ik heb dat dan ook zeker niet live gezien

Ja, zelf meemaken (live) is wel het mooiste.
Voor Atlanta ben ik destijds lang opgebleven. Ik vond 'the Statue' in actie toch wel altijd iets bijzonders.
Toch kan ik ook nog best genieten van Herman Kuiphof bij Feyenoord - Celtic 1970. Terwijl ik zelf toen al lang op bedje lag.
"Hands hands hij maakt een handsbal dat moet een penneltie zijn... [stilte, de goal wordt inmiddels gevierd]... het is een GOAL, hij laat doorspelen, natúúrlijk, en Tsjientval scoort Tsjientval scoort!"
Rellende_Rotscholier
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 19:19 schreef hhh38 het volgende:Jammer dat het 6 augustus is en er nauwelijks nog mooie koersen zijn om naar uit te kijken dit jaar.
De minste grote ronde, één van de minste monumenten en een EK rond de VAM berg of all people. En dan nog wat kleinere eendagskoersen.
De Vuelta gaat echt veel leuker worden dan de Giro, ouwe dibbes.
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 19:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:[..]
Ook credits naar de Belg dat ze vrij snel 'om' waren toen Mathieu weg was, ze zagen wat er gebeurde en zagen ook snel in dat het de beslissende demarrage was.
Door omstandigheden zie ik de Belg niet meer, maar over het algemeen keek ik altijd graag.
En Matje is voor hen toch ook een bijzonder geval.
En José bleef lang hardnekkig fan van Tom Dumoulin.
En op José kan ik toch niet boos worden, want Hennie Kuiper.
Bovendien was ik als klein kind groot fan van Eddy Merckx, de razende mustang, de Zwarte van Tervuren.
quote:
De Vuelta is vaak enorm leuk.
Het is niet zozeer de minst grote ronde, het is de minst oude ronde.
Tour en Giro werden al gereden toen er nog geeneens een fiets was uitgevonden, kun je nagaan.
quote:
Wauw.
Ik had al zo'n idee dat-ie volkomen aan z'n eind zat.
Zoals vlak voor de huldiging. Hangend over dat hek. Niet deelnemend met het gesprek. Niks voor Pogi.
Szura
Kijk eens aan!
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 19:41 schreef heywoodu het volgende:Paar dagen (weken?) geleden werd volgens mij een Nederlandse wielrenner geïnterviewd na een koers, hij had het over een middeltje dat hij gebruikt om de pijn van melkzuur tegen te gaan. Iets met ....bicarbonaat ofzo. Weet iemand nog welke renner dit was, en waar hij het over had?
Ik weet overigens niet honderd procent zeker dat het een wielrenner was

Was dat niet bij het WK zwemmen? Ik dacht Korstanje.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
quote:
Klopt ja, na z'n 100 vlinder serie geloof ik.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
franklop
Fran knock
2 uur na de finish en de NOS heeft nog geen enkel (eigen) interview of beelden van het podium online
Ah podium wel, maar niet bij het nieuwsbericht
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
franklop
Fran knock
Liefst 8 seconden Wilhelmus bij die video, beetje jammer
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Jeetje Adrie is wel heel nuchter.
Fretwork
Acte d'éloquence
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 19:41 schreef heywoodu het volgende:Paar dagen (weken?) geleden werd volgens mij een Nederlandse wielrenner geïnterviewd na een koers, hij had het over een middeltje dat hij gebruikt om de pijn van melkzuur tegen te gaan. Iets met ....bicarbonaat ofzo. Weet iemand nog welke renner dit was, en waar hij het over had?
Ik weet overigens niet honderd procent zeker dat het een wielrenner was

Natrium Bicarbonaat: baking soda
Neutraliseert H+ ionen die vrij komen bij verzuring en zou dus zorgen voor het beter "verteren" van inspanning boven omslagpunt.
Wordt al jaar en dag gebruikt (ook in de vorm van koekjes), maar kon veel last van de buik geven. Maurten (van de niet irriterende sportdrank) heeft nu een natriumbicarbonaat drankje/gel gemaakt die beter verteerbaar is.
Overigens is het meermaals misgegaan dat renners een aantal pillen natriumbicarbonaat naar binnen dachten te tikken en dat dat dan enkele grammen caffeïne bleek te zijn.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
GotenSSJ
eilander 4-life
quote:
Een tikkeltje

Lastig allemaal, wedstrijdje met serieuze tegenstand.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
maerk
Highbury
Een paar uur na de koers nog aan het nagenieten en Youtube aan het afstruinen naar interviews en beelden.
Wat betreft het parcours, we hebben een ongekend mooie koers gezien, geslaagde opzet dus. En nee dit hoeft niet ieder jaar, dan lijkt het mij toch prima om het een keer zo te organiseren. Het WK in Kopenhagen kon je ook veel over zeggen, anderzijds is Cavendish toen ook een mooie wereldkampioen geworden en heeft hij daar destijds in ieder geval een keer de kans gehad en hem gegrepen. Ik zit niet te wachten op weer een sprinters WK, anderzijds verdient die categorie ook de kans op een regenboogtrui.
Het is echt carrière compleet wat mij betreft. Ik heb lang gedacht dat VDP die renner ging zijn waarbij het hoogste doel nooit zou lukken. Ik denk dat hem dit gaat helpen om de komende jaren nog meer te winnen, hij maakt duidelijke keuzes nu en de druk is er helemaal af. En we kunnen concluderen dat VDP intrinsiek de beste eendaagsrenner is van zijn generatie, de betere piek atleet.
Ik vind de Belgische ploeg overigens helemaal geen slechte verliezers, prima teksten van WvA, Rev en consorten.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
Remco heeft ook de finale niet kunnen zien. Eigenlijk zijn de renners zelf het minst geschikt om daarnaar te vragen, want die hebben het nou juist niet gezien. Niet gek dus.
Winnen van RvV en PR in één seizoen.
Rellende_Rotscholier
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 20:51 schreef Momo het volgende:Wel een beetje een ding dat hij zegt "mijn carrière is compleet", is er genoeg uitdaging de komende jaren? Rit in de Vuelta, LBL?
Recordwinnaar Ronde van Vlaanderen, recordwinnaar WK veldrijden, Omloop Het Nieuwsblad en andere klassiekers die hij nog niet heeft, Olympische Spelen, nog genoeg dingen over lijkt me.
-
[ Bericht 100% gewijzigd door NY_Giant op 07-08-2023 20:08:06 ]
quote:
Kan in jaar dat renners a la Pogi en Rev niet meedoen / niet goed zijn.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
quote:
Volgens Jumbo waren die in de Tour gewoon halve liters bier aan t drinken toch?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Zo'n beetje elke renner na afloop heeft het over de zwaarste of een van de zwaarste koersen ooit.
quote:
Een criterium van 180km hakt er natuurlijk ook wel in.
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 21:43 schreef GotenSSJ het volgende:[..]
Ach beter dan degene die verkondigde dat Pidcock Mathieu op alle fronten voorbij was na de OS mountainbike zeg ik dan maar.

Mijn dag kan echt niet meer stuk.
GotenSSJ
eilander 4-life
quote:
Daar ben ik blij om.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
Mathieu kan sowieso bijna 14 maanden de regenboogtrui dragen. Het WK volgend jaar is de laatste week van september.
Mathieu blijkbaar de 1e die MSR, Roubaix en WK in hetzelfde jaar wint
Fretwork
Acte d'éloquence
quote:
Beetje zo'n lijstje als, de eerste die WK, een sprintrit in de Giro won en lekke band had waardoor hij achter een Deen eindigde.
Je kan alles zo kiezen dat het uniek wordt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 22:38 schreef Fretwork het volgende:[..]
Beetje zo'n lijstje als, de eerste die WK, een sprintrit in de Giro won en lekke band had waardoor hij achter een Deen eindigde.
Je kan alles zo kiezen dat het uniek wordt.
Pakweg Eddy Merckx won in 1971 wel MSR en het WK maar niet Roubaix. Die won hij zowat elk jaar tussen de jaren waarin hij wereldkampioen werd.
Hij won in 71 wel nog Luik, de Tour, Lombardije ... Maar da's niet zo straf natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Letten in de top 10 van het WK, een goed rijtje voor de fijnproever!
🥇Romāns Vain¨teins | 2000
7️⃣Piotr Ugrumov | 1992
8️⃣Toms Skujiņ¨ | 2023
🔟Piotr Ugrumov | 1994
Mani89
We try not to sexualize them.
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 22:45 schreef wimderon het volgende:Letten in de top 10 van het WK, een goed rijtje voor de fijnproever!
🥇Romāns Vain¨teins | 2000
7️⃣Piotr Ugrumov | 1992
8️⃣Toms Skujiņ¨ | 2023
🔟Piotr Ugrumov | 1994
Dit is een goed stel. Behalve Tom Schuins. Dus die ene 2, die wel.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
quote:
Ze kunnen blijkbaar lachen
Mathieu wilde zich vooral focussen op de MTB op de OS, maar na het zien van het parcours vindt hij de wegrit ook wel een optie
quote:
Dat was het jaar met de Mont Ventoux in PR toch?
Rellende_Rotscholier
quote:
Op zondag 6 augustus 2023 22:53 schreef Marcoss het volgende:Mathieu wilde zich vooral focussen op de MTB op de OS, maar na het zien van het parcours vindt hij de wegrit ook wel een optie
De wegrit is hem op het lijf geschreven, net als dit parcours.
Zonder schaamte en gene ff mezelf quoten
quote:
"You can call me Susan if it makes you happy"
Ik zat die beelden nog even te bekijken, maar die bocht kon echt niet. Dat hele wegdek in die bocht zat onder de gaten/breuken/putten. Je zou denken dat ze zo'n plaatselijk rondje even controleren en wat repareren/opvullen waar nodig.
En dat Shimano-mannetje mocht ook nog wel benoemd worden, die geeft hem een prima duw, dat is zo 5-10 seconden die die daarmee redt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Wienerschnitzels op 07-08-2023 10:19:23 ]
Fretwork
Acte d'éloquence
quote:
Op maandag 7 augustus 2023 09:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:Ik zat die beelden nog even te bekijken, maar die bocht kon echt niet. Dat hele wegdek in die bocht zat onder de gaten/breuken/putten. Je zou denken dat ze zo'n plaatselijk rondje even controleren en wat repareren/opvullen waar nodig.
En dat Shimano-mannetje mocht ook nog wel benoemd worden, die geeft hem een prima duw op weg, dat is zo 5-10 seconden die die daarmee redt.
HLN volk vindt dit geen leuke post
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Notoire valler Bissegger die in een van de bochten onderuit schuift en Kung uit de tijdrit van vrijdag kegelt.
quote:
Dat is geen sterrenensemble
VdP was gisteren zo goed, dat zelfs als hij had moeten wachten op de wagen (die achter de groep daarachter zat), een nieuwe schoen had moeten aantrekken en een nieuwe fiets had moeten nemen, dat hij dan wellicht nog had gewonnen.
Mja
Fretwork
Acte d'éloquence
quote:
Op maandag 7 augustus 2023 11:13 schreef TAmaru het volgende:VdP was gisteren zo goed, dat zelfs als hij had moeten wachten op de wagen (die achter de groep daarachter zat), een nieuwe schoen had moeten aantrekken en een nieuwe fiets had moeten nemen, dat hij dan wellicht nog had gewonnen.
Nee joh, die voorsprong is ook zo groot doordat niemand meer reed daarachter. Als hij op achterstand kwam zou het heel lastig zijn geworden.
Fretwork
Acte d'éloquence
quote:
Op maandag 7 augustus 2023 11:50 schreef franklop het volgende:[..]
Moerenhout was net aangesloten bij het groepje van 3 toen hij viel
Dus dat zou een meer realistisch scenario zijn geweest
Maar dan fiets en schoenwissel, no way. Pedersen of Wout waren sowieso gegaan als ze met drie op kop lagen.
Fretwork
Acte d'éloquence
quote:
Op maandag 7 augustus 2023 12:09 schreef TAmaru het volgende:[..]
Die konden niet meer joh. Allemaal volledig op het tandvlees. MvdP had gisteren nog een minuut op die gasten dichtgereden als het had gemoeten.
Heb je gisteren gekeken? De achtervolging daarachter was een achtervolging van niks. Niemand die het gat probeerde dicht te rijden voor een ander.
Als ze weer met drie voorop waren gekomen was er sowieso nog aangevallen.
Of geloof jij dat ze allemaal volle bak reden en Mathieu 2 minuten pakt in 20km als ware het een tijdrit
Als Mathieu weer in het groepje terecht was gekomen, was hij er vast weer van weggereden in de slotfase, bij een achterstand was het anders geworden.
Maar goed, dat boeit verder niet..
Mathieu kan in zijn WK-trui het seizoen nog afsluiten met de Hamburg Cyclassics en met Namen.
Daarna lekker uitpuffen tot het crossseizoen..
OProg
A Life in Music
quote:
Op maandag 7 augustus 2023 12:28 schreef Idisrom het volgende:Mathieu kan in zijn WK-trui het seizoen nog afsluiten met de Hamburg Cyclassics en met Namen.
Daarna lekker uitpuffen tot het crossseizoen..
Ik verwacht ergens nog wel een start. Al is het alleen maar voor de foto's in die trui.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Het is niet de reden dat hij de koers verloren of niet gewonnen heeft, maar dit klopt toch?
quote:
Gelachen om het stuk waar Stijn Vlaeminck aangeeft dat aangeeft dat WOUT geen winnaar meer is en woordvoerder Jan als enige tegenargument heeft dat de rest van het peloton ook niet heeft gewonnen. Wuyts daarna nog even ziedend dat Jumbo niets voor Wout gedaan heeft in de Tour.
Ook mooi dat Wuyts klootzak Jasper Philipsen even sloopt.
Nu moet VDP alleen nog eens Olympisch kampioen worden op de weg
"You can call me Susan if it makes you happy"
maerk
Highbury
quote:
Haha, nee eigenlijk niet, maar nu je het zo zegt...
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
quote:
Dan had Mathieu denk 800 normalized
Jack does it in real time...
Stuyven en ook Benoot waren in orde gisteren, maar België heeft eigenlijk geen moment kunnen profiteren van hun overtal door het koersverloop en doordat Evenepoel en vooral Philipsen nooit echt mee hebben gedaan
Het is te hopen dat Wout de tijdrit eind deze week gaat winnen.
Ik las ergens dat hij nu ook al tweede staat in het klassement van de "Eeuwige Tweede", achter Raymond Poulidor..
Ik denk wel dat Mathieu toch de Ronde van Lombardije misschien nog wil proberen aangezien het nog een van zijn ontbrekende monumenten is en hij er zijn regenboogtrui kan showen. Niet dat ik denk dat hij kans maakt.
Toch vond ik de echte ster van gisteren Pogacar. Na zo'n uitputtende Tour Mads Pedersen er nog uitsprinten om plek 3 vond ik echt indrukwekkend. VdP heeft de hele Tour in het wiel van de buschauffeur gehangen maar Pogacar heeft zich daar helemaal los gereden. Respect voor Pogi. Groot wielrenner en groot mens.
Mja
En de "regenboogtrui showen" zal ook wel iets minder leven bij iemand die in het veldrijden ongeveer in die trui woont
Zwitserland lijkt me morgen veruit de sterkste. Frankrijk had dichtbij kunnen komen met iemand als Laporte voor Coquard, nu wordt het waarschijnlijk wel P2. Voor P3 meerdere kanshebbers, misschien NL met een hele goede dag
Heerlijk, Afghanistan! Zelfs met een dame die na 9/11 is geboren!
Mja
Abrikozentaart
vrouw jong en hip
quote:
Of showen in de Benelux ronde?
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
quote:
Op maandag 7 augustus 2023 17:51 schreef Marcoss het volgende:Zwitserland lijkt me morgen veruit de sterkste. Frankrijk had dichtbij kunnen komen met iemand als Laporte voor Coquard, nu wordt het waarschijnlijk wel P2. Voor P3 meerdere kanshebbers, misschien NL met een hele goede dag
Moeten die Zwitsers wel eerst overeind blijven.