Dat geldt vast voor de parcoursen voor de komende 10 jaar om dan straks zonder wereldtitel afscheid te nemenquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lijkt me een goed parcours voor Wout.
Ik vind grote rondes sowieso vele malen leuker dan eendagskoersen, dus nu is er nog wat om écht naar uit te kijken. Maar buiten dat heb je dan vanaf het moment dat de Tour afgelopen is al voorbereidingsgeneuzel wat 9 van de 10 keer nergens over gaat. En zo laat in het seizoen speelt (al dan niet bewuste) frisheid een veel grotere rol, terwijl in deze periode iedereen in principe top kan zijn. Hetzij met supercompensatie, hetzij met een voorbereiding op het najaar.quote:
Dat laatste kan wel een goed punt zijn. Die eerste twee zijn meer subjectief, ik vind het juist zonde dat je nu na de Vuelta nóg minder hebt om naar uit te kijken voor de laatste 3,5 maand van het jaar op wielrengebied.quote:Op maandag 14 augustus 2023 20:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vind grote rondes sowieso vele malen leuker dan eendagskoersen, dus nu is er nog wat om écht naar uit te kijken. Maar buiten dat heb je dan vanaf het moment dat de Tour afgelopen is al voorbereidingsgeneuzel wat 9 van de 10 keer nergens over gaat. En zo laat in het seizoen speelt (al dan niet bewuste) frisheid een veel grotere rol, terwijl in deze periode iedereen in principe top kan zijn. Hetzij met supercompensatie, hetzij met een voorbereiding op het najaar.
Interessant, het zijn wel aardig wat hoogtemeters, maar ik denk ook wel weer een parcours waarop veel meer te controleren valt.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:06 schreef Marcoss het volgende:
Parcours voor volgend jaar
[ afbeelding ]
Volgend jaar heb je natuurlijk ook een soort super-WK eind juli/begin augustus. In Parijs schijnt dat te zijn.quote:
De Strade of Roubaix verplaatsen naar het najaar.quote:Op maandag 14 augustus 2023 20:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat laatste kan wel een goed punt zijn. Die eerste twee zijn meer subjectief, ik vind het juist zonde dat je nu na de Vuelta nóg minder hebt om naar uit te kijken voor de laatste 3,5 maand van het jaar op wielrengebied.
Tegenwoordig is het in april al half zomer, daar moet je als UCI op inspelen. Persoonlijk voel ik er derhalve veel voor om alle kasseiklassiekers naar het najaar te verplaatsen. Dan bewaar je het voorjaar voor de heuvels. Dat biedt ten eerste de ruimte voor typetjes als Van der Poel en Van Aert om daar werk van te maken en/of het geeft hen de ruimte de Giro te rijden. Het wereldkampioenschap in augustus ben ik eveneens voorstander van. En voor wat extra kalenderruimte scheren we een week van de Vuelta af, dat interesseert toch niemand.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De Strade of Roubaix verplaatsen naar het najaar.
Woon praktisch aan het parcours, maar snap niet waarom ze hem zo hebben gelegd. De klim start nu zeer snel na de start na een klein stukje door het centrum voor de money shots en het is nu een lang recht stuk tot aan de finish. Andersom was spectaculairder geweest met een flink afdaling de stad in, wat bochten en een korte sprint.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:06 schreef Marcoss het volgende:
Parcours voor volgend jaar
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit juist een goed parkoers voor Mathieu is.quote:Op maandag 14 augustus 2023 20:18 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Interessant, het zijn wel aardig wat hoogtemeters, maar ik denk ook wel weer een parcours waarop veel meer te controleren valt.
Benieuwd of Matje uberhaupt probeert om de trui te verdedigen...
Vroeger was de Vuelta ook twee en en een halve week. Dat zou weer een optie kunnen worden, ook voor de Giro. Je kunt dan een rustdag schrappen, en dus verlies je ook niet zoveel koersdagen in totaliteit.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 08:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het in april al half zomer, daar moet je als UCI op inspelen. Persoonlijk voel ik er derhalve veel voor om alle kasseiklassiekers naar het najaar te verplaatsen. Dan bewaar je het voorjaar voor de heuvels. Dat biedt ten eerste de ruimte voor typetjes als Van der Poel en Van Aert om daar werk van te maken en/of het geeft hen de ruimte de Giro te rijden. Het wereldkampioenschap in augustus ben ik eveneens voorstander van. En voor wat extra kalenderruimte scheren we een week van de Vuelta af, dat interesseert toch niemand.
Qua hoogtemeters lijkt het niet onmogelijk, 2 kilometer aan 6% klinkt ook niet verschrikkelijk. In eerste instantie leek dit veel zwaarder te worden, denk dat iedereen dit jaar onderschatte en volgend jaar misschien wat overschat ja qua zwaarte.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat dit juist een goed parkoers voor Mathieu is.
quote:Het nieuwe kindje van de UCI werd aanvankelijk met de nodige scepsis in de armen gesloten, maar volgens de Internationale Wielerunie was het allereerste Super WK in Glasgow een schot in de roos. "Het was zelfs beter dan we verwacht hadden", klinkt het.
Als directeur sport van de UCI was Peter Van Den Abeele een van de trekkers van dit eerste Super WK.
Het concept was destijds een verkiezingsbelofte van UCI-preses David Lappartient. Een jaar voor de Spelen wilde hij een vierjaarlijkse miniversie voor de wielersport introduceren.
Glasgow kreeg de primeur en Van Den Abeele was gisteren tevreden. "Voor ons was het een succes, absoluut een meevaller. Het was zelfs beter dan verwacht."
Van Den Abeele vond het slot gisteren "fenomenaal". De wegrit voor de vrouwen werd als afsluiter geprogrammeerd.
"Of dat voor herhaling vatbaar is? Zeker en vast. Het was de bedoeling om bij het begin te focussen op de mannen en om de mensen daarna te laten zien dat het nog niet gedaan was."
Op volledige kijkcijfers of evaluaties is het nog even wachten, maar Van Den Abeele licht al een tipje van de sluier.
"De downhill op zaterdag tijdens het eerste weekend lokte meer dan 1 miljoen kijkers bij de BBC. Voor zo'n discipline is dat fenomenaal."
In 2027 krijgen we een nieuw Super WK in de Haute Savoie. Daarna volgt 2031. Is de formule definitief gelanceerd?
"Het slaat aan", weet Van Den Abeele. "Er zijn 5 kandidaten voor 2031 en die komen uit 3 continenten."
"Er is dus heel veel interesse. Uiteraard zijn er links en rechts zaken die in 2027 beter zullen en moeten zijn, maar we hebben veel superwedstrijden gezien."
Majerus komt een tikje geagiteerd over.quote:Ploegmaat van Lotte Kopecky schopt wild om zich heen na mislukt WK: “Als ik dit had geweten, was ik thuisgebleven”
Terwijl Lotte Kopecky naar de regenboogtrui soleerde, werd het WK op de weg een kleine ramp voor Christine Majerus. De Luxemburgse veterane kreeg al vroeg af te rekenen met pech en gaf niet veel later op. Nu heeft ze haar beklag gedaan over de hulp - of beter: het gebrek eraan - die ze kreeg na haar lekke band.
“Als ik dit had geweten, was ik thuisgebleven”, aldus de Luxemburgse kampioenen op haar Instagram-pagina. “Een vreselijke ecologische voetafdruk voor maar tien kilometer koers... Een lekke band in het begin van een wedstrijd is normaal gesproken geen groot probleem, maar met een (te) groot peloton, een gedeelde ploegleiderswagen (nummer 21) - die in gebruik was vanwege een in de achterhoede gevallen renster uit Oekraïne - en bovenal een neutrale wagen van Shimano die mijn verzoek voor een wielwissel negeerde, was mijn koers al gedaan voordat hij überhaupt begonnen was. Ik klaag publiekelijk normaal niet veel wanneer de dingen niet gaan zoals je wil, maar dat is hier niet mijn punt. Meestal als ik mijn best doe, krijg ik wat ik verdien.”
Dat gevoel hield Majerus nu niet over aan het WK in Glasgow. “Ik kan ermee leven als ik faal, maar op het WK was het extreem oneerlijk. Daar ik het niet eens kon proberen. Ik snap natuurlijk ook wel dat niet iedereen ploegleiderswagen nummer één kan hebben en dat niet iedereen mij steun wil bieden. Ik dacht dat die lelijke blauwe auto’s van Shimano er altijd waren om je te helpen, maar blijkbaar zijn ze er alleen maar om nog eens vijf of meer auto’s aan de al te lange karavaan toe te voegen. Waarom zijn jullie er, als jullie niks doen?”
De veterane van topploeg SD Worx wist naar eigen zeggen dat haar WK meteen voorbij was toen ze eindelijk hulp kreeg. “De helikopters waren kilometers ver weg. Ik haalde enkel nog geloste rensters in. Ik heb gereden tot de jury mij uit koers haalde en dat was het dan. Sorry aan het team dat ons dagenlang verzorgde zonder resultaat, sorry aan mijn trainer voor al het frustrerende werk, sorry aan mijn nicht die mijn fans moet terugbetalen, sorry aan het thuisfront, sorry aan mezelf. Koop geen Shimano-producten!”, sloot Majerus af met een sneer.
Stukje SD doesnt Work cultuurquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Majerus komt een tikje geagiteerd over.
Ik vond Majerus de enige leuke renster van de ploeg in de La Course docu. De manier waarop ze heel erg begaan is met Amy Pieters en stripverhaaltjes voor haar maakt om haar te motiveren in de revalidatie.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:59 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Stukje SD doesnt Work cultuur
Eensquote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:59 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Ik vond Majerus de enige leuke renster van de ploeg in de La Course docu. De manier waarop ze heel erg begaan is met Amy Pieters en stripverhaaltjes voor haar maakt om haar te motiveren in de revalidatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |