Dat kastje is echt fucking mooiquote:
Ik dacht even dat je zat te geilen op Tele haar zelf handig in elkaar gezette badkamerkastjequote:
Misschien niet net zo sierlijk, maar ik ga altijd wel erg lekker op wasmachines die een beetje ingebouwd met kastjes zijn.quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je zat te geilen op Tele haar zelf handig in elkaar gezette badkamerkastje
Het verhaal is ook mooi: het komt uit een soort sociale werkplaats in Engeland, waar mensen een praktisch vak geleerd krijgen maar vervolgens fantastisch mooie meubels wisten te malenquote:
Hij is echt heel mooiquote:Op zondag 6 augustus 2023 14:51 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Het verhaal is ook mooi: het komt uit een soort sociale werkplaats in Engeland, waar mensen een praktisch vak geleerd krijgen maar vervolgens fantastisch mooie meubels wisten te malen.
Ik wandelde net een rondje maar met wat zon en af en toe een druppeltjequote:
Zo'n mooi vak!quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hij is echt heel mooi![]()
Een goede vriend is wegens medische redenen afgekeurd, maar werkt (gewoon volgens de regels van de Wajong ) in een houtwerkplaats. Hij is echt een uiterst vaardige houtbewerker, zo tof om te zien wat hij kan maken!
Kan me voorstellen dat het eenzelfde soort werkplaats is geweest vroeger
Oh wow!quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:51 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Het verhaal is ook mooi: het komt uit een soort sociale werkplaats in Engeland, waar mensen een praktisch vak geleerd krijgen maar vervolgens fantastisch mooie meubels wisten te malen.
Volgens buienradar zou het hier vandaag ook droog zijn. Alternatieve waarheid is het.quote:
Is ie al terecht?quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn dag bestaat tot nu toe uit het nalopen van de gangen van de meubelmakert omdat die ergens een sleutelbos is verloren. Althans, als hij straks niet in een gereedschapskist of zo blijkt te zitten want daar zet ik mijn geld vooralsnog op in.
Ik ben je pa.quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:41 schreef derLudolf het volgende:
M'n pa had een keer, of z'n pinpas of de autosleutels in de diepvries gelegd. Nadat ie naar de bakker was geweest
Gossiequote:Op zondag 6 augustus 2023 16:45 schreef Lonaa het volgende:
Regen en onweer hier. Angstig trillende en piepende Dora. Ik vind het zo sneu. Heb ook (weer) het idee dat ze niet helemaal lekker in d'r vel zit, maar kan er de vinger niet opleggen. Blijft toch terugkerend thema
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:18 schreef MadMaster het volgende:
Dank voor de goede wensen.
Twente is mooi, maar erg stil op zondag en zeker met de plenzen regenwater die hier ook aanwezig zijn. En Mathilde Willink was een geweldige dame…Mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je podcast geluisterd over haar? Echt een aanrader.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/mathildes-mysterie
Nee, ken ik niet. Ga ik luisteren.quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Mooi!
Heb je podcast geluisterd over haar? Echt een aanrader.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/mathildes-mysterie
Wij zijn echt ninja-editters hequote:Op zondag 6 augustus 2023 17:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, ken ik niet. Ga ik luisteren.
Als kind was ik al zeer onder de indruk van haar verschijning, hoewel ze natuurlijk een heel aparte dame was met haar nukken…
Ja ik ook!quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, ken ik niet. Ga ik luisteren.
Als kind was ik al zeer onder de indruk van haar verschijning, hoewel ze natuurlijk een heel aparte dame was met haar nukken…
Ik ben helemaal geen sportkijker maar omdat g alles kijkt (en mij geduldig rustig 1000x alles opnieuw uitlegt als ik al meekijkquote:Op zondag 6 augustus 2023 17:23 schreef Sarabi het volgende:
Hoe verzin je het.....
Hopelijk blijft ie nu zitten.
Je voornaam is Imelda?quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gisteren ook een nieuw schoenenrek gekocht, hoefde alleen maar een paar schroeven los te draaien van het oude rek en het nieuwe kon er zo bovenop geschroefd worden
Dus nu op vinted voor meer schoenen
Alleen valt mijn oog vooral op schoenen in groentinten, maar is ook de helft van m'n broeken al in het groen en andere tinten groen. Neongroen met mosgroen combineren niet zo leuk. Gedoe
quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb hoge All Stars met de Beatles erop gekocht @:Blues![]()
![]()
Omg wat tof!quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb hoge All Stars met de Beatles erop gekocht @:Blues![]()
![]()
Klinkt heerlijkquote:Op zondag 6 augustus 2023 18:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn volgende vakantie moest lui zijn en lui in mijn eentje ergens anders vind ik stom dus toen dacht ik dat het volgend jaar pas kon met vriendin ivm haar vakantiedagen![]()
Maar nu blijkt andere vriendin ook lui te willen zijn, wel dagen te hebben en gaan we ons waarschijnlijk november een paar dagen opsluiten in een Duits kuuroord met optie tot omgeving verkennen. Maar ook optie hele dagen in de wellness verblijven.![]()
quote:
quote:
quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk![]()
Tele, laat zien!
quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:12 schreef Lonaa het volgende:
m'n ZZP-mogelijkheden. Bedrijfsnaam bedenken is een eikel.
Ja, nou, voornamelijk evenementen. Opbouw. Afbouw. Slepen. Mogelijk tzt ook geluidtechniek. En ik wil onder dezelfde vlag eigenlijk ook op zn tijd wel een horecaklus kunnen doen.quote:
Lonaa til BV?quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:12 schreef Lonaa het volgende:
Ik lig op de bank de CrossFit Games te kijken en m'n ZZP-mogelijkheden te overdenken. Bedrijfsnaam bedenken is een eikel.
Idem als eenmanszaak alleen bij bv ben je ook nog DGA met een minimum salariseis.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waarom wil je zzp? Daar komt ook een hoop administratie, verzekeringen en zorgen bij kijken.
Humper Service / flex humper / superhumperquote:Op zondag 6 augustus 2023 21:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nou, voornamelijk evenementen. Opbouw. Afbouw. Slepen. Mogelijk tzt ook geluidtechniek. En ik wil onder dezelfde vlag eigenlijk ook op zn tijd wel een horecaklus kunnen doen.
Mijn creatieve brein komt niet heel veel verder dan "Lonaa Event Services"
Omdat die branche nou eenmaal zo werkt. Ik ga het naast mn loondienst doen, als bijbaan zeg maar.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waarom wil je zzp? Daar komt ook een hoop administratie, verzekeringen en zorgen bij kijken.
Ik eerlijk gezegd ookquote:Op zondag 6 augustus 2023 22:03 schreef Troel het volgende:
Ik zou er nog eens heel goed over na denken@:lonaa
Dan heb je nog wel vormen van sociale zekerheid. Zou het hoe dan ook doen.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Omdat die branche nou eenmaal zo werkt. Ik ga het naast mn loondienst doen, als bijbaan zeg maar.
Los daarvan heb ik de komende jaren ook nog de zekerheid van het UWV.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan heb je nog wel vormen van sociale zekerheid. Zou het hoe dan ook doen.
Maar waarom dan? Wat is het probleem van 1 of 2x per maand een klus doen voor iemand, netjes wit op papier?quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:03 schreef Troel het volgende:
Ik zou er nog eens heel goed over na denken@:lonaa
En betalen ze ook genoeg om het haalbaar te maken? Ook als bijbaan moet je verzekeren, boekhouder regelen e.d.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:15 schreef Lonaa het volgende:
Ja, jong0ns, als bijbaan dus he? Lekker in loondienst blijven in de catering en een paar dagen per maand met shit slepen en technische kennis verder uitbouwen. Er zijn iig al 2 mensen/bedrijven die me goed kunnen gebruiken, af en toe, dat lijkt me prima begin.
Ik zou dat heel goed gaan uitzoeken.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Los daarvan heb ik de komende jaren ook nog de zekerheid van het UWV.
Omdat het juist voor weinig werk nauwelijks uit kan.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Wat is het probleem van 1 of 2x per maand een klus doen voor iemand, netjes wit op papier?
Het schuift net zo kut weinig geld als mijn loondienst.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:17 schreef Troel het volgende:
[..]
En betalen ze ook genoeg om het haalbaar te maken? Ook als bijbaan moet je verzekeren, boekhouder regelen e.d.
Ik gun het je van harte, maar zzp is echt gewoon ruk.
Kusje,
Ex-zzp
Je denkt dat ik dat niet uitgezocht heb? Ze kijken na 5 jaar pas of ze iets definitief moeten aanpassen aan de hoogte van mijn uitkering en pas na 5 jaar meer verdienen dan de hoogte van de uitkering totaal wordt ie gestopt. Dat zijn heel wat jaren.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou dat heel goed gaan uitzoeken.
[..]
Omdat het juist voor weinig werk nauwelijks uit kan.
Ja, dit. Eigenlijk.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:30 schreef Myraela het volgende:
Ik heb er geen verstand van hoor, maar volgens mij is het ook weer niet nodig om een paar extra opdrachten doen zo ingewikkeld te maken met verzekeringen en boekhouders. Gewoon kleine ondernemersregeling en lekker wat netter /makkelijker opdrachtjes kunnen aannemen.
Hou er rekening mee dat je belasting mee valt (vooralsnog, zelfstandige aftrek verdwijnt), maar dat je wel over je bruto inkomen 7% (6?8? Zoiets) werkgeversdeel zorgverzekeringen moet afdragen. Je hebt geen vrije dagen en geen vakantie geld. Dus wat tien euro in loondienst was is nu ineens al nog maar 7.50. Het zou dus in het begin iets meer moeten betalen dan loondienst, als je hetzelfde over wilt houden.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het schuift net zo kut weinig geld als mijn loondienst.
Heb vrij veel vrienden/kennissen die als ZZP'er werken, dus ik ben bekend met de term broodfonds.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat je belasting mee valt (vooralsnog, zelfstandige aftrek verdwijnt), maar dat je wel over je bruto inkomen 7% (6?8? Zoiets) werkgeversdeel zorgverzekeringen moet afdragen. Je hebt geen vrije dagen en geen vakantie geld. Dus wat tien euro in loondienst was is nu ineens al nog maar 7.50. Het zou dus in het begin iets meer moeten betalen dan loondienst, als je hetzelfde over wilt houden.
En bij ziekte dus ook niet betaald. Mocht het om noemenswaardige bedragen gaan dan kan ik je een broodfonds aanbevelen. Dan spaar je voor ziekte met +-20 andere zelfstandigen. Is er iemand langer dan een maand ziek dan betaalt de rest diegene uit, na die eerste maand. Is er geld over, dan krijg je dat terug.
Onzin. Met wat dingen rekening houden maar kan -ondanks dat de vvd erg haar best heeft gedaan het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken zelfstandige te zijn - prima.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou dat heel goed gaan uitzoeken.
[..]
Omdat het juist voor weinig werk nauwelijks uit kan.
👍🏼quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:49 schreef Blues het volgende:
Lonaa Carries. (zit ook care in)
Ga ervoor![]()
Maar dat zijn ook gaatjes in je tandenquote:Op zondag 6 augustus 2023 22:49 schreef Blues het volgende:
Lonaa Carries. (zit ook care in)
Ga ervoor![]()
Cariësquote:Op zondag 6 augustus 2023 22:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar dat zijn ook gaatjes in je tanden
1 x R . Toch !?quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik moest er wel ook direct aan denkenquote:Op zondag 6 augustus 2023 22:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, ik las het en lag in gedachten bij de tandarts op de stoelquote:
Maakt het groter…quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:59 schreef Lonaa het volgende:
De vraag blijft wel een beetje: maakt een aantal van jullie het veel groter dan het is, of denkt de rest er te makkelijk over?
Dat lijkt me met haar invulling niet het voornaamste. Vooral een derde apart houden voor als mei volgend jaar de belastingdienst aanklopt.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Maakt het groter…
Keep it simple: ‘free lance’.
En zeker weten, dat men de uitkering níet terugvraagt.
En eerste + tweede jaar geld opzij voor tegenvallers. Ik noem maar wat: corona oid.
Nou ja…dat kan een tegenvaller zijn 😂quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat lijkt me met haar invulling niet het voornaamste. Vooral een derde apart houden voor als mei volgend jaar de belastingdienst aanklopt.
Ja maar is peanuts als je bedrijf enkel op papier bestaat.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou ja…dat kan een tegenvaller zijn 😂
Zelfs mijn baas zei "doen!", maar die is misschien ook wat bevooroordeeld.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(verder zou ik iedereen aanraden zelfstandig werk te doen zelfs al lever je er qua inkomen op in. Of wordt loodgieter, koeltechnicus, fietsenmaker, of elektricien, dan ga je er waarschijnlijk fors op vooruit)
Dan weet je dat hij eraan ‘verdient’ en goed ook.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zelfs mijn baas zei "doen!", maar die is misschien ook wat bevooroordeeld.
De waarheid zal wel in het midden liggen. Ik heb er in ieder geval geen verstand van. Ik weet wel dat zzp beveiliging hier best forse bedragen vraagt, juist omdat je niet 'loondienstuurloon = zzp uurloon' moet doen omdat je veel meer lasten hebt af te dragen en bijv niet automatisch pensioen opbouwt of andere verzekeringen hebt. Dus vraag veel meer per uur.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:59 schreef Lonaa het volgende:
De vraag blijft wel een beetje: maakt een aantal van jullie het veel groter dan het is, of denkt de rest er te makkelijk over?
Ok.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:28 schreef Lonaa het volgende:
Nee, dat is absoluut niet waarom, AnneX
Hij zei "doen" omdat voor zichzelf beginnen de beste beslissing is die hij ooit gemaakt heeft. Hij zei "doen" omdat mijn voornaamste opdrachtgever voor dat soort klusjes zijn beste vriend is en hij zei "doen" omdat ie het me gunt om te groeien.
Ik heb het met hem ook wel over de mogelijkheid gehad om bij hem als ZZP'er in dienst te gaan. En we besloten dat het voor ons allebei, om allerlei verschillende redenen, niet de beste keuze was en ik lekker in loondienst moet blijven.![]()
Ook bij hem als ZZP'er, niet alleen maar bij hem als ZZP'er.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ok.
Als zzp’er in dienst gaan is - zover ik weet - een nogo. Dat wordt gezien als dienstverband met bijkomende personeelskosten/afdrachten voor de werkgever/opdrachtgever.
Als zzp’er heb je minimaal drie opdrachtgevers nodig per jaar.
De beste naam gevonden, in het chineesquote:Op zondag 6 augustus 2023 23:52 schreef Lonaa het volgende:
Soms heb ik echt het idee dat ik Chinees spreek ofzo![]()
Staat daar Lonaa?quote:Op maandag 7 augustus 2023 00:03 schreef Blues het volgende:
De beste naam gevonden, in het chinees
洛纳斯 !
Tis laat.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ook bij hem als ZZP'er, niet alleen maar bij hem als ZZP'er.
Soms heb ik echt het idee dat ik Chinees spreek ofzo![]()
Tis wat met je knijnenquote:Op maandag 7 augustus 2023 07:34 schreef Candaasje het volgende:
Straks maar naar de dierenarts met Nox.
Ze wil wel eten, maar het gaat niet echt. En ze heeft een traanoog. Ik zet in op een kieswortel die ontstoken is.
Ik ben nog in dilemma of ik haar meeneem naar mijn werk, waar er nog wel tijd vandaag lijkt te zijn voor een ct scan, de radioloog aanwezig is én de anesthesioloog. Voordeel is dan ook dat we gelijk kunnen zien of ze geen verstopping heeft door al het haar dat ze binnenkrijgt door de rui, want dat kan ook mee hebben gespeeld met de gasbuik gisteravond die ze had. (Vanwege die onzekerheid durf ik haar nu niet alles qua medicatie te geven, naast wel pijnstiller)
Nadeel is dat niemand daar gelijk een behandeling aan haar kiezen zou kunnen doen, als dat het probleem is. Dus dan moet ik uiteindelijk alsnog door naar een andere dierenarts.
Andere optie is naar mijn eigen ‘normale’ dierenarts. Als het Nox dr kiezen zijn, dan kan dat alleen onder narcose goed beoordeeld worden. En er zullen dan nog aparte röntgenfoto’s gemaakt moeten worden. Nadeel is dat het narcose risico groter zal zijn, en dat ik eerst moet achterhalen wie de dienstdoende arts is. (En als het de minder ervaren nieuwe arts is, beleefd moet zien te bedanken). Voordeel is dus dat alles in 1x kan, als ze tijd hebben uiteraard.
/struggles
Cas doet het weer best goed. Oud en een beetje stram , maar goed. Dat konijn heeft echt 9 levensquote:
Pff, dat is shit zeg. Is er een kans dat dat niet nodig is?quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:06 schreef Tele6 het volgende:
En nu komen de resultaten woensdag ipv vandaag, maar woensdag zijn collega en ik allebei vrij, dus nu moeten we uitvechten wie er extra moet komen werken of dat we zelfs allebei nodig zijn of elk een halve dag. Buhh
Later als ik groot ben wil ik ook zoiets. En de vaatwasser ook op hoogte. Beide vaatwassers op hoogte, want vriendlief wil er tweequote:Op maandag 7 augustus 2023 01:03 schreef AnneX het volgende:
Vooruit voor @:Tele6 https://wasmachinekast.nl(...)BEAEYASAAEgIbTfD_BwE
😎
Ook waar!quote:Op maandag 7 augustus 2023 10:14 schreef Myraela het volgende:
Ik denk vooral dat een naam om jezelf te verkopen zo persoonlijk is, dat het eigenlijk niet zoveel nut heeft om mee te denken.
Fijn als je het stokje door kunt geven en haar zo kunt helpen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wat praktische bakkerijdingen geregeld / besloten. Één steenoven houden we zelf, en de kleine kneedmachine ook. Ook de heteluchtoven gaat mee.
Rijskast, andere oven en de helft van de rijsmandjes verkocht aan de Oekraïense klant van de cadeautjes.
Die blijkt op hetzelfde punt te staan als wij tien jaar geleden (qua bakkerij, de rest van de levenskeuzes heb ik gelukkig niet hoeven te maken), en wil via social media haar bakkerij uitbouwen. Zodra wij dicht zijn en zij de middelen heeft om ineens voor veel mensen te kunnen bakken, gaan wij mensen ook naar haar doorverwijzen. Haar witte broden zijn vrijwel identiek aan die van ons, dus daar gaan een boel mensen wel blij mee zijn denk ik.
Nou inderdaad. Ik vind het moeilijk om te geloven dat het echt vies is. Ik weet ook dat @Myraela's standaarden met dit soort dingen niet heel hoog liggenquote:Op maandag 7 augustus 2023 11:13 schreef Lonaa het volgende:
Vind het overigens wel knap als je kaassaus ontzettend ranzig kan maken.
Vind je van die kaasdip bij nachos ook lekker?quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:16 schreef Myraela het volgende:
Nou inderdaad, als het ranzig was geweest zoals die vierkante plakjes plastic, dan was ik de grootste fan geweest. Maar dit is gewoon echt ranzig op zo'n manier dat ik er echt geen enkele goede bestemming voor kon bedenken.
die vierkante plastic plakjes pleur ik overal opquote:Op maandag 7 augustus 2023 11:16 schreef Myraela het volgende:
Nou inderdaad, als het ranzig was geweest zoals die vierkante plakjes plastic, dan was ik de grootste fan geweest. Maar dit is gewoon echt ranzig op zo'n manier dat ik er echt geen enkele goede bestemming voor kon bedenken.
Het is dan ook geen kaassaus. Er zit totaal geen kaas in. Wel heel veel water en als nummer 2, 15%olie.quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:09 schreef Myraela het volgende:
Die kaassaus is wel echt onwijs ranzig. Ik gooi zelden eten weg, maar die fles is echt in de prullenbak beland.
Crumbshot?quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:48 schreef gcjoel het volgende:
Eindelijk een behoorlijk goed gelukt zuurdesem brood
[ link | afbeelding ]
En hij is lekker
Hoe nepper de kaassaus hoe lekkerder het is.quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:09 schreef Myraela het volgende:
Die kaassaus is wel echt onwijs ranzig. Ik gooi zelden eten weg, maar die fles is echt in de prullenbak beland.
Ik vind die dingen altijd zo smakeloos. Ik gooi ze wel eens op een burger maar ben eigenlijk atijd teleurgesteld (sowieso wel, maar dan meer)quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:21 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
die vierkante plastic plakjes pleur ik overal op
Ja, nee. Normaal wel, maar in dit geval niet.quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:58 schreef Kreator het volgende:
Hoe nepper de kaassaus hoe lekkerder het is.
Mooi!quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Even snel gemaakt
Bohh.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:06 schreef junkiesietze het volgende:
Als ik kaassaus maak voor broccoli gebruik ik altijd een zakje van knorr, met maar 190ml water ipv 250. als het begint te binden gooi ik er een plakje nepcheddar bij, soms 2. en om het af te maken nog wat geraspte jonge kaas erbij. Lekker dikke saus
Dan ben je aardig op weg met zelf kaassaus maken. Bloem in pan, boter er bij, roux maken. Kaas er bij, zodra die wat begint te smelten melk bij gisten tot gewenste textuur. Lekker met jalapeno er door (chili cheese nugget-vulling) of gochugaru. Geen zakje voor nodigquote:Op maandag 7 augustus 2023 13:06 schreef junkiesietze het volgende:
Als ik kaassaus maak voor broccoli gebruik ik altijd een zakje van knorr, met maar 190ml water ipv 250. als het begint te binden gooi ik er een plakje nepcheddar bij, soms 2. en om het af te maken nog wat geraspte jonge kaas erbij. Lekker dikke saus
quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:10 schreef Kreator het volgende:
IHS - Ilona's Hand En Spandiensten B.V.
ZZi - Zelfstandig Zonder iLonaa
FW&D Inc - Festival Werkzaamheden en drugs
LLBV - @:lonaa Loondienst Bv?
HWLS - Hard Werken, Lekker Spacen
Mbi Consultancy - Meer Belasting dan Inkomen
Schud ik zo even uit de mouw Bv.
koop dan in elk geval wel een wit VW busje, dan kun je je slogan achterop zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog maar een middagje lekker chillen thuis dan![]()
quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:14 schreef Blues het volgende:
Gadverdamme!An sich ga je goed toch? Irt tot overwerkt etc...?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog maar een middagje lekker chillen thuis dan
Klinkt bijna als seintje van je lijf dat je hersens niet goed bezig zijn, maar het klinkt juist de laatste tijd of je dat lekker helemaal in balans hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Balansje is oké.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
An sich ga je goed toch? Irt tot overwerkt etc...?
Klinkt bijna als seintje van je lijf dat je hersens niet goed bezig zijn, maar het klinkt juist de laatste tijd of je dat lekker helemaal in balans hebt.
Welkom op fok.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Inhoudelijk een treffende omschrijving van schering en inslag op fok, maar het doxxen ondermijnt je punt dan weer.
Ah ja, sorry, nam ik helemaal niet meequote:Op maandag 7 augustus 2023 13:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Balansje is oké.
Wel wat bezorgde shit in mijn hoofd om g.
Ben ik helemaal niet als linkse dikkerdquote:
Ziet er ook ook zo uitquote:Op maandag 7 augustus 2023 12:48 schreef gcjoel het volgende:
[ link | afbeelding ]
En hij is lekker
Samen staan we sterk. :quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ben ik helemaal niet als linkse dikkerdWee mij
wee mij toch
Ik ben er nog.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:24 schreef Myraela het volgende:
Zijn er echt dikke mensen weggepest? Want ik dacht eigenlijk dat we hier allemaal fattievoorhetleven waren.
Mozes Kriebel, hoe hou je die oven zo schoon?quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:48 schreef gcjoel het volgende:
[ link | afbeelding ]
En hij is lekker
Ze heeft een nieuw huis met een nieuwe keuken.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mozes Kriebel, hoe hou je die oven zo schoon?
Die is nog vrijwel ongebruiktquote:Op maandag 7 augustus 2023 13:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mozes Kriebel, hoe hou je die oven zo schoon?
Er is niemand weggepest. Er zijn wel wat mensen weggegaan die ongetwijfeld ook dik zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:24 schreef Myraela het volgende:
Zijn er echt dikke mensen weggepest? Want ik dacht eigenlijk dat we hier allemaal fattievoorhetleven waren.
Correlatie. Geen casuaal verband.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Er is niemand weggepest. Er zijn wel wat mensen weggegaan die ongetwijfeld ook dik zijn.
Blender of keukenmachine zegt mijn kok.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:48 schreef Myraela het volgende:
Mag ik even een vraagje stellen aan mijn culinaire wondertjes hierzo? Ik wil dus viskoekjes maken, met gember, rode peper, lente-ui enzo. Gewoon witvis.
Alleen ik heb hier geen hakmolen. Wel een staafmixer. Zou het lekker zijn als ik een gedeelte met de staafmixer doe, met een beetje ei en bloem. Maar de rest van de vis dan gewoon wat groffer met de hand snij? Want helemaal met de staafmixer lijkt me ranzig.
Edit!quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik beide dus niet hier, helaas.
Ik ben dus bang dat als ik het helemaal met de hand snij, dat ik dan een beetje binding mis.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Edit!
Jammer..
Met de hand snijden? Als steak tartaar?
Fijner snijden.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben dus bang dat als ik het helemaal met de hand snij, dat ik dan een beetje binding mis.
En graag gedaan.
Prakken met een vork?quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben dus bang dat als ik het helemaal met de hand snij, dat ik dan een beetje binding mis.
En graag gedaan.
Toet toet, scooter mattiequote:Op maandag 7 augustus 2023 14:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Alsof die motor gemaakt is voor het vervoeren van 20x60cm tegels
Waarschijnlijk de domste vraag van de dag, maar kan achter een motor ook een soort aanhangwagen?quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Alsof die motor gemaakt is voor het vervoeren van 20x60cm tegels
Ja dat mag. Wel gebonden aan gewicht en afmetingseisen. Zowel bromscooters met aanhanger als motoren vaak in het wild gespot. Vorig jaar een goldwing met vouwwagen tegengekomenquote:Op maandag 7 augustus 2023 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de domste vraag van de dag, maar kan achter een motor ook een soort aanhangwagen?
Weer ingezwachteld, waarschijnlijk nu nog 5x, vrijdag over eenweek een afspraak voo het aanmeten van steunkousen.
quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja dat mag. Wel gebonden aan gewicht en afmetingseisen. Zowel bromscooters met aanhanger als motoren vaak in het wild gespot. Vorig jaar een goldwing met vouwwagen tegengekomen
Voor viskoekjes blenden/hakken/pureren we hier helemaal niks.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
En graag gedaan.
Ik had hem gezien jaquote:
Altijd fijn dat soort bijzaken…quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:18 schreef Blues het volgende:
g terug van controle huisarts.
Afgelopen do cyste opensnijden en tja wat ik al dacht...Want het voelde al die dagen niet goed en deed nog pijn, ik verschoond die pleisters steeds en stuk rug aan de zijkant vd cyste werd ook dik.
Blijkt dus dat de onstane wond onstoken is. Dus opnieuw paar keer per dag spoelen en verpakken met speciale pleisters en een 14-daagse anti-bioticumkuur meegekregen.
Dat is los van de dingen waarvoor de onderzoeken lopen? Goede timing ookquote:Op maandag 7 augustus 2023 16:18 schreef Blues het volgende:
Afgelopen do een cyste opensnijden op zijn rug en tja wat ik al dacht...want het voelde al die dagen niet goed en deed nog pijn, ik verschoonde die pleisters steeds en stuk rug aan de zijkant vd cyste werd ook dik.
Blijkt dus dat de onstane wond onstoken is. Dus opnieuw paar keer per dag spoelen en verpakken met speciale pleisters en een 14-daagse anti-bioticumkuur meegekregen.
Hij is (voor een groot deel) volkoren zo te zien? Dan is dit wel zo'n beetje wat je krijgt qua luchtigheid. Eventueel meer water en langer kneden voor iets meer lucht, maar als je echt een opener kruimt wilt dan zou ik voor 50% of meer witte bloem gaan.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:06 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Thanks!
Heb het gevoel dat ie nog wat luchtiger mag, maar we zijn nu wel echt heel dichtbij
Kommer en kwel.quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat is los van de dingen waarvoor de onderzoeken lopen? Goede timing ook
Beterschap (weer).
Thanks ik zal eens kijken want we hebben nieuwe bloem en ik dacht gewoon wit. Maar ik zei tijdens het eten ook al tegen mijn vriend dat het veel te bruin is voor de 50 gram volkoren die er in zit. (Was net tekort van die andere bloemquote:Op maandag 7 augustus 2023 16:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hij is (voor een groot deel) volkoren zo te zien? Dan is dit wel zo'n beetje wat je krijgt qua luchtigheid. Eventueel meer water en langer kneden voor iets meer lucht, maar als je echt een opener kruimt wilt dan zou ik voor 50% of meer witte bloem gaan.
Ja. Gebuild meel zou nog moeten kunnen, dan is een deel van de vezel er uit (en voornamelijk de grote vezel. Ziet er dan uit als bloem, maar donkerder van kleur).quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:36 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Thanks ik zal eens kijken want we hebben nieuwe bloem en ik dacht gewoon wit. Maar ik zei tijdens het eten ook al tegen mijn vriend dat het veel te bruin is voor de 50 gram volkoren die er in zit. (Was net tekort van die andere bloem)
Zat net even te zoeken naar informatie en het is inderdaad gebuild meel.quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja. Gebuild meel zou nog moeten kunnen, dan is een deel van de vezel er uit (en voornamelijk de grote vezel. Ziet er dan uit als bloem, maar donkerder van kleur).
Je bent niet toevallig op zoek naar een 50 liter kneedmachine?
Als open textuur je doel is zou ik zelfs lager gaan zitten. Tien procent ish, misschien twintig met je gebuilde meelquote:Op maandag 7 augustus 2023 16:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zat net even te zoeken naar informatie en het is inderdaad gebuild meel.
Ga het toch volgende week met minimaal 50% wit maken, ik wil meer lucht!
Nee 50 liter is wat veel
Bah. Zo wel een opstapeling van ellendequote:Op maandag 7 augustus 2023 16:18 schreef Blues het volgende:
Afgelopen do een cyste opensnijden op zijn rug en tja wat ik al dacht...want het voelde al die dagen niet goed en deed nog pijn, ik verschoonde die pleisters steeds en stuk rug aan de zijkant vd cyste werd ook dik.
Gadver, beterschap voor G gewenst.quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:18 schreef Blues het volgende:
Maar die heeft ook wel vermogen zat, 1800cc zespitter toch?quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja dat mag. Wel gebonden aan gewicht en afmetingseisen. Zowel bromscooters met aanhanger als motoren vaak in het wild gespot. Vorig jaar een goldwing met vouwwagen tegengekomen
Ja zoiets. En de nieuwere goldwings wegen niet heel veel meer dan mijn motorscooter, dus geven mening sportmotor het nakijkenquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar die heeft ook wel vermogen zat, 1800cc zespitter toch?
Als ik motor zit willen rijden dan een goldwing of zo'n BMW semi offroad ding
Man Man Man wat maak jij lekkere dingenquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gemarineerde manchego met pimento padron, knoflook, laurier, en zwarte peper. Koud bewaren en binnen drie dagen opeten.
Minpunten dus voor het gebedel om een goed cijfer.quote:İk zou het Heel fijn vinden als je einde van de gesprek om mij PERSOONLIJK te beoordelen met een zonnige 10🤗, en niet de situatie en of het bedrijf op zich, alvast bedankt 🥰
Dankquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Man Man Man wat maak jij lekkere dingen
Wat vreselijkquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Webcaremedewerkers
[..]
Minpunten dus voor het gebedel om een goed cijfer.
quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gemarineerde manchego met pimento padron, knoflook, laurier, en zwarte peper. Koud bewaren en binnen drie dagen opeten.
Ditquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Man Man Man wat maak jij lekkere dingen
Extra minpunten ook voor die idiote emoji's. Dat doe je maar met je vrienden.quote:
Ik overweeg binnenkort mild sauce (als hotsauce, maar dan niet hot) te maken van pimento padron.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik heb dit jaar geen pimento de padron in de tuin maar ik mis ze wel eigenlijk. Volgend jaar weer![]()
Ik moest wel lachen om die tegels in je motor trouwens. Alsof het er voor gemaakt is inderdaad.
Bquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Extra minpunten ook voor die idiote emoji's. Dat doe je maar met je vrienden.
Ik voel me wel oud als ik zo reageer
Ik kan alle 'dit ziet eruit alsof het door de kat gemaakt is' fotos ook wel delen hoor:Dquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit
En ook knap om het zo smakelijk op de foto te krijgen, dat is ook nog best lastig.
Dat zou best voor een interessante smaak kunnen zorgen. Hou me op de hoogte.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik overweeg binnenkort mild sauce (als hotsauce, maar dan niet hot) te maken van pimento padron.
Wat voor pepers heb je, wat ga je er mee doen, en staat madame Jeanette chips op de todo list?
quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik kan alle 'dit ziet eruit alsof het door de kat gemaakt is' fotos ook wel delen hoor:D
[ afbeelding ]
Fish fragrant eggplant ('aubergine in de saus die bij de vis hoort'). Was wel lekker. Ziet er niet uit
Ohhhh lekker. Maar dan moet je niet teveel maken of kan je de kaas ook vacuneren?quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De taal ookquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Webcaremedewerkers
[..]
Minpunten dus voor het gebedel om een goed cijfer.
De blije smiley met twee handjes interpreteert een vriendin van me als "ik heb aan je tieten gezeten en dat vond ik leuk" en sindsdien kan ik 'm ook alleen nog maar verkeerd interpreterenquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Extra minpunten ook voor die idiote emoji's. Dat doe je maar met je vrienden.
Ik voel me wel oud als ik zo reageer
Niet te veel maken :-) maar goed te schalen hoor. Gewoon minder in een kleiner potje doen :pquote:Op maandag 7 augustus 2023 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ohhhh lekker. Maar dan moet je niet teveel maken of kan je de kaas ook vacuneren?
Nicequote:Op maandag 7 augustus 2023 18:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zou best voor een interessante smaak kunnen zorgen. Hou me op de hoogte.
Ik heb niet veel bijzonders staan. Bijzondere zaden zijn allemaal niet ontkiemd. Ik hou niet van zo extreem heet en voor J is een jalapeno al te veel, dat beperkt ook. Ik heb:
- cayenne peper, voor poeder, vlokken, harissa en sambal.
- een klein Turks pepertje zonder naam, +/- 20.000 SCU, voor poeder, vlokken, harissa en sambal.
- jalapeno gigantea, voor saus, vriezer en inmaak
- Santa Fe, 7500 SCU, vulpepertje
- Poblano
Daarnaast nog 4 soorten paprika. Van de paprika en restjes van de diverse pepers maak ik een Mexicaanse salsa zonder ui en knoflook.
FF Eggplant is heerlijk. Niet fotogeniek inderdaad.
Oh ja, dat heb je wel eens verteldquote:Op maandag 7 augustus 2023 18:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De blije smiley met twee handjes interpreteert een vriendin van me als "ik heb aan je tieten gezeten en dat vond ik leuk" en sindsdien kan ik 'm ook alleen nog maar verkeerd interpreteren
Ik vond de vegavariant prima. Niet erg vissig, maar ja, dat zijn de standaard goedkope vissticks eigenlijk ook niet. Ze zijn wat steviger dan hoe ik me vissticks herinner (minder waterig) maar ze hebben wel die textuur waarbij ze in een soort grote flakes uit elkaar trekken dus best visachtig. En prima gepaneerd. Ik had die van AH.quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, dat heb je wel eens verteld![]()
Vissticks, lekker! Ik heb de vegavariant nog niet durven proberen. Dat is dus ok?
Is het nog een beetje goed gekomen op je werk?
je hebt dmquote:Op maandag 7 augustus 2023 18:42 schreef Blues het volgende:
Kun je iets vertellen (in spoiler of DM) over uit waar je taken precies uit bestaan?
Benieuwd/interesse/nieuwsgierig![]()
Ik zal ze ook eens koken als er een goede aanbieding is.quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vond de vegavariant prima. Niet erg vissig, maar ja, dat zijn de standaard goedkope vissticks eigenlijk ook niet. Ze zijn wat steviger dan hoe ik me vissticks herinner (minder waterig) maar ze hebben wel die textuur waarbij ze in een soort grote flakes uit elkaar trekken dus best visachtig. En prima gepaneerd. Ik had die van AH.
Ik weet nog niet hoe we het gaan doen. Morgen is de teamleider terug van vakantie en dan mag hij de knoop doorhakken over of er extra gewerkt moet worden woensdag. Deze week is precies de week dat de meeste mensen met vakantie zijn, dus als er niemand extra werkt dan gaat het werk woensdag gewoon niet gebeuren en ik denk niet dat we dat kunnen maken. Ik vind het prima om woensdag te werken en dan kijk ik volgende week wel of er ruimte is om dan een dag vrij te hebben, maar nog even kijken of het nodig is.
Vandaag was het in ieder geval pittig druk dus de mensen die vrijkwamen omdat de taak van vandaag naar de woensdag schuift konden inspringen en waren de hele dag bezig. Ik had 16 taken maar heb over een van die 16 bijna twee uur gedaan dus maar goed dat m'n collega er ook een paar kon doen. Er liggen er nog twee voor morgenochtend. En morgen heb ik er weer 14 bij dus hopelijk zijn er dan net als vandaag wat mensen die hier of daar bij kunnen springen
Fotooooos.quote:Op maandag 7 augustus 2023 20:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zal ze ook eens koken als er een goede aanbieding is.
Ik heb net heerlijk gekookt. Risotto met venkel en citroen. Supersimpel eigenlijk maar precies waar we trek in hadden.
quote:Op maandag 7 augustus 2023 20:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zal er morgenochtend een voor je maken
Liefquote:Op maandag 7 augustus 2023 20:36 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Blues en g wat een vervelende opstapeling zo. Hopelijk helpt de ab en speciale pleisters snel en heeft hij daar dan in elk geval geen last meer van! En morgen scan, toch? En dan vrijdag uitslag? Ik duim enorm voor jullie!
Ohh ik had 8 en 11 onthouden, maar dat was dan denk ik hoeveel dagen jullie nog moesten wachten. Vrijdag en maandag dus. Mijn duimen draaien gewoon wat langer door. Voel jij je inmiddels wel weer goed trouwens?quote:Op maandag 7 augustus 2023 20:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Lief
Vrijdag scan, maandag uitslag en vrijdag daarna w.s mogelijk/mss een biopt.
Wat fijn dat je zulke lieve vriendinnen hebtquote:Op maandag 7 augustus 2023 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ging vanochtend thee drinken bij vriendinnetje. Ze is oudhuisgenootje, en we zijn met vier die nog regelmatig contact hebben en in wisselende samenstellingen afspreken. De donderdag voor mijn vakantie waren we weer keer met zn vieren en ze vertelde vandaag dat ze zich vorige keer wel een beetje zorgen maakten om me, of het wel een beetje oke ging en ik wel enigszins voor mezelf zorgde en of ze wat voor me konden doen. Dus ze wilde weten of het nu wat beter gaat en ook of er dingen zijn die ze voor me kunnen doen als ze dat zienook omdat ze niet zo goed wisten of ik nog anderen om me heen heb die dan iets kunnen doen voor me. Wisten wel van buren en hockeyteam maar niet of ik die laatste bv zo in zomerstop ook nog spreek of niet. Vond t zo lief
heb in onze groepsapp net ook nog berichtje gestuurd om de rest gerust te stellen en te zeggen dat ze het ook altijd gewoon mogen zeggen/vragen als ze het zien.
Daarna thuis even snel ontbijten en toen naar buren om even twee uurtjes op de 5- en 3-jarige te passen. Ze waren helemaal superblij en enthousiast dat ik er was, en toen ik wegging vroegen ze ook of ik vaker wil komen. Kon vervolgens daar ook mee-eten, dat was chill. En nu bij mn directe buren oppassen op de slapende baby, dus vooral tv kijken.
Ja, het was daar wel een mooie reminder voorquote:Op maandag 7 augustus 2023 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat fijn dat je zulke lieve vriendinnen hebt
Mag ik die ook? Weet wel ongeveer waar je werkt, maar niet waar je de hele dag mee bezig bent.quote:
Wat een fijne mensen zijn datquote:Op maandag 7 augustus 2023 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ging vanochtend thee drinken bij vriendinnetje. Ze is oudhuisgenootje, en we zijn met vier die nog regelmatig contact hebben en in wisselende samenstellingen afspreken. De donderdag voor mijn vakantie waren we weer keer met zn vieren en ze vertelde vandaag dat ze zich vorige keer wel een beetje zorgen maakten om me, of het wel een beetje oke ging en ik wel enigszins voor mezelf zorgde en of ze wat voor me konden doen. Dus ze wilde weten of het nu wat beter gaat en ook of er dingen zijn die ze voor me kunnen doen als ze dat zienook omdat ze niet zo goed wisten of ik nog anderen om me heen heb die dan iets kunnen doen voor me. Wisten wel van buren en hockeyteam maar niet of ik die laatste bv zo in zomerstop ook nog spreek of niet. Vond t zo lief
heb in onze groepsapp net ook nog berichtje gestuurd om de rest gerust te stellen en te zeggen dat ze het ook altijd gewoon mogen zeggen/vragen als ze het zien.
Daarna thuis even snel ontbijten en toen naar buren om even twee uurtjes op de 5- en 3-jarige te passen. Ze waren helemaal superblij en enthousiast dat ik er was, en toen ik wegging vroegen ze ook of ik vaker wil komen. Kon vervolgens daar ook mee-eten, dat was chill. En nu bij mn directe buren oppassen op de slapende baby, dus vooral tv kijken.
He jasses. Extra veel liefde jullie kant opquote:Op maandag 7 augustus 2023 16:18 schreef Blues het volgende:
Oh wat een goeie instelling. Of is dat een goeroe bedenksel.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:15 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb juist een lijstje gemaakt volgens 3-3-3 principe met
1 grote klus om 3 uur aan te werken
3 kleine dingen
3 'onderhoudsdingen'
Als dat af is, is de werkdag ook klaar
Geen idee, ik kwam het de laatste tijd vaker tegen en zonder grote deadlines op het werk op korte termijn in combinatie met een hoeveelheid werk die nooit af is (want er kan altijd meer gedaan worden) geeft het me structuur.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh wat een goeie instelling. Of is dat een goeroe bedenksel.
Dit is beroeps gerelateerd?
Zoiets vergelijkbaars doe ik privé ook wel met vissen uit de todo lijst.
Dat klinkt interessant. Ik zit momenteel in een periode waarin structuur zeker niet vanzelf komt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:15 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb juist een lijstje gemaakt volgens 3-3-3 principe met
1 grote klus om 3 uur aan te werken
3 kleine dingen
3 'onderhoudsdingen'
Als dat af is, is de werkdag ook klaar
Zeker fascinerend om daar participerend te observeren. Vertel vooral meer. Is er een golfslagbad en een buffet?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:45 schreef Clubsoda het volgende:
Vakantiewe zitten in een Centerparcs, voor het eerst van mijn leven. Ik vind het een hoogstfascinerende aangelegenheid
Daar horen we graag meer overquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:45 schreef Clubsoda het volgende:
Vakantiewe zitten in een Centerparcs, voor het eerst van mijn leven. Ik vind het een hoogstfascinerende aangelegenheid
"Spend three hours on my most important current project, having defined some kind of specific goal for the progress I aim to make on it that day"quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant. Ik zit momenteel in een periode waarin structuur zeker niet vanzelf komt.
Wat zijn bijvoorbeeld onderhoudsdingen? Zit daar ook een tijdslimiet op?
Ik hoopte al dat je mijn voorliefde zou delenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant. Ik zit momenteel in een periode waarin structuur zeker niet vanzelf komt.
Wat zijn bijvoorbeeld onderhoudsdingen? Zit daar ook een tijdslimiet op?
[..]
Zeker fascinerend om daar participerend te observeren. Vertel vooral meer. Is er een golfslagbad en een buffet?
Interessant. Het klinkt wel alsof er op die manier wel dingen van lijsten af gaan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:12 schreef Tuindier het volgende:
[..]
"Spend three hours on my most important current project, having defined some kind of specific goal for the progress I aim to make on it that day"
"Complete three shorter tasks, usually urgent to-dos or 'sticky' tasks I've been avoiding, usually just a few minutes each (I count calls and meetings here too)"
"Dedicate time to three 'maintenance activities,' things that need my daily attention in order to keep life running smoothly"
Ik ben dit nog aan het testen. Daarnaast ben ik groot fan van David Allens 'Getting Things Done' methode om het grotere geheel te overzien en te zorgen dat ik ook blijf werken aan de dingen die ik belangrijk vind, maar op dag-niveau niet zo urgent zijn dat ik er vanzelf aan begin. Daarvan staat wel goede uitleg op youtube/spotify, hoewel ik ook veel gehad heb aan het werkboek om het werkelijk te implementeren.
Oh, hier word ik erg blij vanquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoopte al dat je mijn voorliefde zou delen![]()
Ja, die zijn er. Beide nog niet uitgeprobeerd overigens. Dat golfslagbad gaat wel gebeuren op korte termijn. Het is vooral immens. Er zijn 500 huisjes ofzo, verdeeld in verschillende zones, en een hotel. Dat vind ik heel boeiend, een hotel op een vakantiepark. Dan is er de 'Market Dome' wat niets met een markt te maken heeft maar wat een immens soort kas is, vol planten, hobbelweggetjes, trappen en waterpartijen. Alsof je in Burgers Bush bent. Er wonen ook schildpadden. Er zijn twee winkels (een zeurwinkel voor de kinderen en een kledingwinkel). Alle restaurants (naast het buffet ook een grillrestaurant, pizzeria, en een soort burgergebeuren - waar ze overigens ook frikandel speciaal verkopen, waarbij ik moet opmerken dat we in Duitsland zijn) zijn hier. Dat is jammer want ik had me verheugd op een kopje koffie 'dichtbij' maar dat is dus in een zwetende galmhal. Dichtbij is relatief want mij familieleden gingen vanochtend broodjes halen in de supermarkt die er natuurlijk ook is en hadden toen al twee kilometer op de teller
. Er is een kinderboerderij met schapen, geiten en twee ezels. Twee keer per week is er nota bene een Regionalmarkt waar de lokale Lucky Strikes hun potjes honing komen slijten aan het CP-publiek. Het inchecken is ook een belevenis, je moet dat online al doen en dan krijg je een QR code. Bij aankomst wordt je over het immense parkeerterrein geleid naar een soort tolpoortjes waar je zonder uit te stappen je sleutels krijgt. Fantastisch efficiënt.
Er is ook een Center Parcs forum overigens, voor als je je verveelt. Mensen reviewen bloedserieus de schnitzels en veel mensen hebben in hun onderschrift wanneer ze in welk park waren![]()
Overigens zijn de huisjes echt prima, de bedden goed en is het hier ongelooflijk stil rondom het huisje.
Die laatste zin lijkt me het allerbelangrijkste. Fascinerend, zo'n park-wereld.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, die zijn er. Beide nog niet uitgeprobeerd overigens. Dat golfslagbad gaat wel gebeuren op korte termijn. Het is vooral immens. Er zijn 500 huisjes ofzo, verdeeld in verschillende zones, en een hotel. Dat vind ik heel boeiend, een hotel op een vakantiepark. Dan is er de 'Market Dome' wat niets met een markt te maken heeft maar wat een immens soort kas is, vol planten, hobbelweggetjes, trappen en waterpartijen. Alsof je in Burgers Bush bent. Er wonen ook schildpadden. Er zijn twee winkels (een zeurwinkel voor de kinderen en een kledingwinkel). Alle restaurants (naast het buffet ook een grillrestaurant, pizzeria, en een soort burgergebeuren - waar ze overigens ook frikandel speciaal verkopen, waarbij ik moet opmerken dat we in Duitsland zijn) zijn hier. Dat is jammer want ik had me verheugd op een kopje koffie 'dichtbij' maar dat is dus in een zwetende galmhal. Dichtbij is relatief want mij familieleden gingen vanochtend broodjes halen in de supermarkt die er natuurlijk ook is en hadden toen al twee kilometer op de teller
. Er is een kinderboerderij met schapen, geiten en twee ezels. Twee keer per week is er nota bene een Regionalmarkt waar de lokale Lucky Strikes hun potjes honing komen slijten aan het CP-publiek. Het inchecken is ook een belevenis, je moet dat online al doen en dan krijg je een QR code. Bij aankomst wordt je over het immense parkeerterrein geleid naar een soort tolpoortjes waar je zonder uit te stappen je sleutels krijgt. Fantastisch efficiënt.
Er is ook een Center Parcs forum overigens, voor als je je verveelt. Mensen reviewen bloedserieus de schnitzels en veel mensen hebben in hun onderschrift wanneer ze in welk park waren![]()
Overigens zijn de huisjes echt prima, de bedden goed en is het hier ongelooflijk stil rondom het huisje.
Het is heel herkenbaarquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het fijne is dat er ook voor oudere kinderen genoeg te doen is. Mijn grote is de Landal-leeftijd wel ontgroeid maar hier is genoeg te beleven. Hij moet zich al steeds zo aanpassen aan zijn broertje dat ik het hem ook gun om dingen te doen die hij echt tof vindt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:30 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is heel herkenbaar. In mijn jeugd gingen wij vaak. Ouders konden niet naar het buitenland (medisch), dus dan maar daar heen. Altijd erg vermaakt.
Nu met Marijn zijn we dit jaar voor het eerst gegaan. Voor kleuters is het echt geweldig. Hij heeft een week lang gestuiterd. Inmiddels hebben we voor de herfst ook een week geboekt. Voor onszelf is het precies zoals jij beschrijft, maar hij wordt er zo blij van dat het echt de moeite waard is.
Geloof dat wij voorlopig daar nog wel te vinden zijn.
En van de winkelketen die nu Perry Sport is. Tropicana als zwembad-zonder-park in de stad, en alles met een strakke religieuze insteek.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:43 schreef MadMaster het volgende:
Grappig dat Center Parcs voor sommige mensen nog een nieuwe ervaring is.
[ afbeelding ]
Mijn echtgenote heeft in de jaren '90 voor (toen al) Center Parcs de reclame en brochures verzorgd. Kon ze als personeel voor 50 gulden een bungalow voor een weekend huren.
Dat werden er vaak 3 of 4 tegelijk en dan met de hele vriendenclub die kant op.
Gouden tijden...
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Piet_Derksenquote:Begin jaren vijftig besloot Piet Derksen zijn baan bij Unilever op te zeggen om een winkel in sportartikelen te beginnen. In 1953 werd aan de Rotterdamse Lijnbaan zijn "Sporthuis Centrum" geopend. De winkel bleek een gat in de markt en er volgden nog vele vestigingen elders in Nederland. In de jaren zestig kreeg de bevolking door de toegenomen welvaart steeds meer vrije tijd en begon de keten zich ook toe te leggen op de verkoop van kampeerartikelen. Om in zijn eigen productie te kunnen voorzien, kocht Derksen een tentenfabriek in Noord-Brabant.
De recreanten wilden echter steeds grotere en mooiere tenten, waardoor hij op het idee kwam zelf tenten in te richten en te verhuren. Hij kocht een stuk bos bij Reuver en liet er tenthuisjes op zetten, De Lommerbergen. Personeel en klanten konden hiervoor bij Sporthuis Centrum een vakantie boeken. Het park bleek een gigantisch succes en de tenthuisjes werden al snel vervangen door bungalows. In de volgende jaren liet Derksen ook op andere plaatsen in Nederland vakantieparken bouwen. Het bedrijf ontwikkelde zich zo sterk, dat hij in 1978 besloot zijn sportwarenhuizen te verkopen aan Perry Sport en zich volledig te concentreren op de vakantieparken. Derksen breidde zijn werkterrein met het bedrijf uit naar het buitenland: in 1981 werd het eerste park in België geopend, in 1987 in Engeland en in 1988 in Frankrijk. Vanwege deze expansie werd de naam Sporthuis Centrum in 1986 vervangen door Center Parcs.
Derksen besloot zelf in een ruime bungalow op een van zijn parken, De Kempervennen, te gaan wonen. Hij kon zo dagelijks gebruikmaken van de voorzieningen op het park en mede aan de hand van reacties en wensen van zijn gasten afleiden hoe de parken verder verbeterd konden worden.
In 1982 ging Derksen met Center Parcs, toen nog Sporthuis Centrum, naar de beurs. Hij verkocht dertig procent van de aandelen, voor ongeveer 300 miljoen gulden (135 miljoen euro). De resterende zeventig procent hield hij in eigendom. In 1989 trok Derksen zich volledig terug uit Center Parcs en verkocht zijn overige aandelen voor naar schatting 700 miljoen gulden (330 miljoen euro) aan de Britse brouwerij Scottish & Newcastle. Hij bleef tot aan zijn dood in zijn bungalow op De Kempervennen wonen.
Derksen was een zeer gelovig katholiek man en droeg dat ook uit in zijn parken, die standaard voorzien werden van kerken en kapelletjes. Twee derde van de opbrengst van de aandelenverkoop stak hij in de stichting "Levend Water", die hij in 1980 - na het te boven komen van een zware ziekte - had opgericht. De stichting had tot doel "in overeenstemming met de leer van de Rooms-Katholieke Kerk en geïnspireerd vanuit de katholieke gemeenschap binnen en buiten Nederland het evangelie uit te dragen". "Levend Water Beheer", een bv van de stichting, belegde het vermogen en financierde met de winst de activiteiten van een andere stichting, "Getuigenis van Gods Liefde", op het gebied van geloofsverkondiging en ontwikkelingshulp aan de allerarmsten in de wereld. Derksen was een groot vereerder van paus Johannes Paulus II, Moeder Teresa en de Amerikaanse Moeder Angelica, die hij financieel steunde bij de oprichting van het streng-conservatieve Eternal Word Television Network.
Wij gingen altijd naar De Camping. Maar je moeder had het wat dat betreft zo verkeerd als maar kon. Camping stond vol hoger opgeleiden, directeuren, veel docenten, Belangrijke Mensen in bepaalde bekende bedrijven. ok, ok, het was een naturistencamping, dus dat kan een rol hebben gespeeld. Nul komma nul type Tokkie.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vroeger had je, volgens de regels van mijn moeder, 3 soorten mensen.
- 'De Camping'-mensen, niet te verwarren met campingmensen. Mensen die naar De Camping gingen, gingen altijd naar de stacaravan op dezelfde camping in Nederland en die mensen waren zeer zeker niet ons milieu.
- Center Parcs-mensen. Die waren minder simpel en arm dan de De Campingmensen maar toch nog steeds echt niet ons soort mensen. Wat dat betekende werd nooit echt uitgesproken maar de simpelheid van mensen met een IQ onder de 125 was zeker geïmpliceerd.
- Mensen die naar het buitenland gingen om te kamperen in een caravan. Ons soort mensen. De top van de piramide der ontwikkeling.
Ik heb geen idee welk soort mensen er vroeger naar Sporthuis Centrum enzo gingen maar ik heb het idee dat de onderverdeling van mijn moeder niet heel erg klopte. Nu zeker niet meer met die prijzen.
J is dus een De Campingmens. Zijn zinnen beginnen nog steeds regelmatig met "vroeger op De Camping"Afgelopen weekend heb ik voor ons kampeerexperiment een camping uitgezocht. Gewoon, een boerencamping met een staanplaats, een elektropaal, een sanitairhok. Een camping. Hij vroeg of we niet beter voor de eerste keer naar een "echte camping" konden gaan. Hij wist niet precies wat dat dan was, maar het was wel meer dan wat ik had uitgezocht. Geinig, hoe opvoeding dan ook weer tevoorschijn piept.
Je, precies. Vermaak voor iedereenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het fijne is dat er ook voor oudere kinderen genoeg te doen is. Mijn grote is de Landal-leeftijd wel ontgroeid maar hier is genoeg te beleven. Hij moet zich al steeds zo aanpassen aan zijn broertje dat ik het hem ook gun om dingen te doen die hij echt tof vindt.
Gaat alles goed met jullie vieren?
Ik herinner me ook dat vroeger elke CP een kapel had waar op zondag een kerkdienst werd gehoudenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:05 schreef MadMaster het volgende:
De geschiedenis van Sporthuis Centrum/Center Parcs is een bijzondere, met oprichter Piet Derksen als voorganger:
[..]
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Piet_Derksen
Best knap wat hij neer heeft gezet. En een ongekende luxe voor veel mensen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:05 schreef MadMaster het volgende:
De geschiedenis van Sporthuis Centrum/Center Parcs is een bijzondere, met oprichter Piet Derksen als voorganger:
[..]
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Piet_Derksen
Oh goed ideequote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je, precies. Vermaak voor iedereen. Waar zitten jullie nu?
Ik vind het zelf ook niet heel vervelend om in zo'n zwembad bezig te zijn met Marijn. Huttenheugte was erg leuk begin dit jaar; straks naar Heijderbos. Benieuwd hoe hij het vind.
Verder alles goed hier. Nienke is een rustige baby. Weinig gedoe. Het is vooral wennen aan het ritme met Marijn er bij. Gelukkig vind hij haar erg lief en leuk. Weinig jaloezie te merken. Als ze huilt rent hij naar haar toe om een kusje te geven.
Ik heb wel in overleg met teamleider besloten een week langer thuis te blijven. Voor mijn eigen rust. Dus ik heb nu nog 3 weken vrij.
Ben benieuwd in welke categorie, volgens de regels van jouw moeder, de mensen vielen die hun vakantie een hotel in Benidorm of Torremolinos (of waar dan ook in een hotel o.i.d.) doorbrachten...quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vroeger had je, volgens de regels van mijn moeder, 3 soorten mensen.
- 'De Camping'-mensen, niet te verwarren met campingmensen. Mensen die naar De Camping gingen, gingen altijd naar de stacaravan op dezelfde camping in Nederland en die mensen waren zeer zeker niet ons milieu.
- Center Parcs-mensen. Die waren minder simpel en arm dan de De Campingmensen maar toch nog steeds echt niet ons soort mensen. Wat dat betekende werd nooit echt uitgesproken maar de simpelheid van mensen met een IQ onder de 125 was zeker geïmpliceerd.
- Mensen die naar het buitenland gingen om te kamperen in een caravan. Ons soort mensen. De top van de piramide der ontwikkeling.
Ik heb geen idee welk soort mensen er vroeger naar Sporthuis Centrum enzo gingen maar ik heb het idee dat de onderverdeling van mijn moeder niet heel erg klopte. Nu zeker niet meer met die prijzen.
J is dus een De Campingmens. Zijn zinnen beginnen nog steeds regelmatig met "vroeger op De Camping"Afgelopen weekend heb ik voor ons kampeerexperiment een camping uitgezocht. Gewoon, een boerencamping met een staanplaats, een elektropaal, een sanitairhok. Een camping. Hij vroeg of we niet beter voor de eerste keer naar een "echte camping" konden gaan. Hij wist niet precies wat dat dan was, maar het was wel meer dan wat ik had uitgezocht. Geinig, hoe opvoeding dan ook weer tevoorschijn piept.
Daar had ze mogelijk geen weet vanquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben benieuwd in welke categorie, volgens de regels van jouw moeder, de mensen vielen die hun vakantie een hotel in Benidorm of Torremolinos (of waar dan ook in een hotel o.i.d.) doorbrachten...
Precies dit ja. Zelfstandig ondernemer zijn valt niet mee wat dit betreft. En ik heb altijd het idee gehad dat ik iets gemist heb op het gebied van ‘leren werken’ maar aan de hoeveelheid methodes en goeroes op dat gebied vermoed ik dat echt iedereen maar wat aanrommelt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Interessant. Het klinkt wel alsof er op die manier wel dingen van lijsten af gaan.
Het dikgedrukte is precies waar ik tegenaan loop. Er gebeuren hier heus dingen, bij voorkeur al die kleine dingetjes en onderhoud. Maar daadwerkelijk vooruitkomen in het leven lukt meestal niet eigenlijk.
Op dit moment zit ik ook weer in een periode dat mijn gezondheid niet doet wat ik wil en dat maakt een normaal ritme aanhouden ook moeilijker. Volgende week ook alweer vakantie dus het kleine beetje ritme is dan ook weer weg. Zwaar leven, zo hier in de westerse wereld
Dat is het ultieme level dat je kan bereiken, waarschijnlijkquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben benieuwd in welke categorie, volgens de regels van jouw moeder, de mensen vielen die hun vakantie een hotel in Benidorm of Torremolinos (of waar dan ook in een hotel o.i.d.) doorbrachten...
😂quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is het ultieme level dat je kan bereiken, waarschijnlijk
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik herinner me ook dat vroeger elke CP een kapel had waar op zondag een kerkdienst werd gehouden
Hoeveel Centerparcs kindjes zouden er rondlopen? 🤔quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ons eerste bezoek aan Center Parcs was in 1987 als afdelingsuitje met collega's + partners in de Vossemeren, net over de grens in België.
Daar stond net vlak bj de ingang een groot beeld van Piet Derksen en zijn vrouw met een religieuze tekst er bij. Ik begreep daar toen niets van.
Tijdens dat uitje ging de helft van de collega's vreemd met de partners van andere collega's, waarna geplande huwelijken zelfs werden gecanceld, dus heel vroom was Center Parcs qua belevenis toen al niet...
Ik denk heel veel...quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hoeveel Centerparcs kindjes zouden er rondlopen? 🤔
Ha nee. Dit waren zeer ordinaire mensen. De logica ontgaat me hoor maar mijn moeder deed er alles aan om ons te verheffen boven anderen en dat was het makkelijkst door iedereen in groepen in te delen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is het ultieme level dat je kan bereiken, waarschijnlijk
We zijn naar Vossemeren geweest toen ik 14 was of zo. Super mooi park, was toen net nieuw. Mooi zwembad ookquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:17 schreef MadMaster het volgende:
Ons eerste bezoek aan Center Parcs was in 1987 als afdelingsuitje met collega's + partners in de Vossemeren, net over de grens in België.
Daar stond net vlak bj de ingang een groot beeld van Piet Derksen en zijn vrouw met een religieuze tekst er bij. Ik begreep daar toen niets van.
Tijdens dat uitje ging de helft van de collega's vreemd met de partners van andere collega's, waarna geplande huwelijken zelfs werden gecanceld, dus heel vroom was Center Parcs qua belevenis toen al niet...
Je moeder klinkt ook wel alsof ze een enorm minderwaardigheidscomplex had zeg. Dat zijn vaak mensen die het nodig zijn andere mensen onderuit te halen om zichzelf maar beter te voelen. Ik vraag me af waar al haar psychische problemen vandaan komen. Weet je iets over haar jeugd?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ha nee. Dit waren zeer ordinaire mensen. De logica ontgaat me hoor maar mijn moeder deed er alles aan om ons te verheffen boven anderen en dat was het makkelijkst door iedereen in groepen in te delen.
De kwestie van @:isabeau is wel interessant. Geen idee wat ze daarvan zou vinden. Waarschijnlijk hoor je alsnog bij de laagste groep, gewoon omdat.
Die camping van J was wel zo'n echte tokkiecamping. Kinderen playbackten Koos Alberts, overal kratten bier, etc. Ze hadden het waarschijnlijk een stuk gezelliger dan wij met onze verhevenheid.
Leuk trouwens om over die parken van vroeger te lezen. Ik weet er weinig van. In ons dorp gingen mensen gewoon naar een huissie en werden er verder geen details gegeven.
Juist. Ik ben al maanden bezig om mezelf aan te zetten tot het bouwen van een website. Omdat alles in Wordpress is veranderd moet ik eerst even een cursusje volgen. Kan ik prima. Maar voor ik eenmaal zo ver ben, ben ik dus echt maanden verder. Komt er gewoon niet van tussen de bedrijven door. Maar ik heb het wel echt nodig voor de volgende stap met mijn bedrijf. En wat nou de redenen zijn dat ik het niet doe, ik zou het niet eens uit kunnen leggen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:12 schreef yinu het volgende:
[..]
Precies dit ja. Zelfstandig ondernemer zijn valt niet mee wat dit betreft. En ik heb altijd het idee gehad dat ik iets gemist heb op het gebied van ‘leren werken’ maar aan de hoeveelheid methodes en goeroes op dat gebied vermoed ik dat echt iedereen maar wat aanrommelt.
Wij hebben een eigen bedrijf waar altijd veel moet gebeuren aan gewone dagelijkse dingen, en de core business met klanten gaat altijd gewoon door. Maar juist die grotere abstractere dingen zijn moeilijk om met een soort van continuïteit te blijven aanpakken. Ik heb soms wel de geest en dan begin ik ergens aan maar als dat grotere klussen zijn is het moeilijk om door te blijven zetten als het wat minder interessante fases kent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |