Dat kastje is echt fucking mooiquote:
Ik dacht even dat je zat te geilen op Tele haar zelf handig in elkaar gezette badkamerkastjequote:
Misschien niet net zo sierlijk, maar ik ga altijd wel erg lekker op wasmachines die een beetje ingebouwd met kastjes zijn.quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je zat te geilen op Tele haar zelf handig in elkaar gezette badkamerkastje
Het verhaal is ook mooi: het komt uit een soort sociale werkplaats in Engeland, waar mensen een praktisch vak geleerd krijgen maar vervolgens fantastisch mooie meubels wisten te malenquote:
Hij is echt heel mooiquote:Op zondag 6 augustus 2023 14:51 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Het verhaal is ook mooi: het komt uit een soort sociale werkplaats in Engeland, waar mensen een praktisch vak geleerd krijgen maar vervolgens fantastisch mooie meubels wisten te malen.
Ik wandelde net een rondje maar met wat zon en af en toe een druppeltjequote:
Zo'n mooi vak!quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hij is echt heel mooi![]()
Een goede vriend is wegens medische redenen afgekeurd, maar werkt (gewoon volgens de regels van de Wajong ) in een houtwerkplaats. Hij is echt een uiterst vaardige houtbewerker, zo tof om te zien wat hij kan maken!
Kan me voorstellen dat het eenzelfde soort werkplaats is geweest vroeger
Oh wow!quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:51 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Het verhaal is ook mooi: het komt uit een soort sociale werkplaats in Engeland, waar mensen een praktisch vak geleerd krijgen maar vervolgens fantastisch mooie meubels wisten te malen.
Volgens buienradar zou het hier vandaag ook droog zijn. Alternatieve waarheid is het.quote:
Is ie al terecht?quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn dag bestaat tot nu toe uit het nalopen van de gangen van de meubelmakert omdat die ergens een sleutelbos is verloren. Althans, als hij straks niet in een gereedschapskist of zo blijkt te zitten want daar zet ik mijn geld vooralsnog op in.
Ik ben je pa.quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:41 schreef derLudolf het volgende:
M'n pa had een keer, of z'n pinpas of de autosleutels in de diepvries gelegd. Nadat ie naar de bakker was geweest
Gossiequote:Op zondag 6 augustus 2023 16:45 schreef Lonaa het volgende:
Regen en onweer hier. Angstig trillende en piepende Dora. Ik vind het zo sneu. Heb ook (weer) het idee dat ze niet helemaal lekker in d'r vel zit, maar kan er de vinger niet opleggen. Blijft toch terugkerend thema
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:18 schreef MadMaster het volgende:
Dank voor de goede wensen.
Twente is mooi, maar erg stil op zondag en zeker met de plenzen regenwater die hier ook aanwezig zijn. En Mathilde Willink was een geweldige dame…Mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je podcast geluisterd over haar? Echt een aanrader.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/mathildes-mysterie
Nee, ken ik niet. Ga ik luisteren.quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Mooi!
Heb je podcast geluisterd over haar? Echt een aanrader.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/mathildes-mysterie
Wij zijn echt ninja-editters hequote:Op zondag 6 augustus 2023 17:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, ken ik niet. Ga ik luisteren.
Als kind was ik al zeer onder de indruk van haar verschijning, hoewel ze natuurlijk een heel aparte dame was met haar nukken…
Ja ik ook!quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, ken ik niet. Ga ik luisteren.
Als kind was ik al zeer onder de indruk van haar verschijning, hoewel ze natuurlijk een heel aparte dame was met haar nukken…
Ik ben helemaal geen sportkijker maar omdat g alles kijkt (en mij geduldig rustig 1000x alles opnieuw uitlegt als ik al meekijkquote:Op zondag 6 augustus 2023 17:23 schreef Sarabi het volgende:
Hoe verzin je het.....
Hopelijk blijft ie nu zitten.
Je voornaam is Imelda?quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gisteren ook een nieuw schoenenrek gekocht, hoefde alleen maar een paar schroeven los te draaien van het oude rek en het nieuwe kon er zo bovenop geschroefd worden
Dus nu op vinted voor meer schoenen
Alleen valt mijn oog vooral op schoenen in groentinten, maar is ook de helft van m'n broeken al in het groen en andere tinten groen. Neongroen met mosgroen combineren niet zo leuk. Gedoe
quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb hoge All Stars met de Beatles erop gekocht @:Blues![]()
![]()
Omg wat tof!quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb hoge All Stars met de Beatles erop gekocht @:Blues![]()
![]()
Klinkt heerlijkquote:Op zondag 6 augustus 2023 18:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn volgende vakantie moest lui zijn en lui in mijn eentje ergens anders vind ik stom dus toen dacht ik dat het volgend jaar pas kon met vriendin ivm haar vakantiedagen![]()
Maar nu blijkt andere vriendin ook lui te willen zijn, wel dagen te hebben en gaan we ons waarschijnlijk november een paar dagen opsluiten in een Duits kuuroord met optie tot omgeving verkennen. Maar ook optie hele dagen in de wellness verblijven.![]()
quote:
quote:
quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk![]()
Tele, laat zien!
quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:12 schreef Lonaa het volgende:
m'n ZZP-mogelijkheden. Bedrijfsnaam bedenken is een eikel.
Ja, nou, voornamelijk evenementen. Opbouw. Afbouw. Slepen. Mogelijk tzt ook geluidtechniek. En ik wil onder dezelfde vlag eigenlijk ook op zn tijd wel een horecaklus kunnen doen.quote:
Lonaa til BV?quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:12 schreef Lonaa het volgende:
Ik lig op de bank de CrossFit Games te kijken en m'n ZZP-mogelijkheden te overdenken. Bedrijfsnaam bedenken is een eikel.
Idem als eenmanszaak alleen bij bv ben je ook nog DGA met een minimum salariseis.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waarom wil je zzp? Daar komt ook een hoop administratie, verzekeringen en zorgen bij kijken.
Humper Service / flex humper / superhumperquote:Op zondag 6 augustus 2023 21:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nou, voornamelijk evenementen. Opbouw. Afbouw. Slepen. Mogelijk tzt ook geluidtechniek. En ik wil onder dezelfde vlag eigenlijk ook op zn tijd wel een horecaklus kunnen doen.
Mijn creatieve brein komt niet heel veel verder dan "Lonaa Event Services"
Omdat die branche nou eenmaal zo werkt. Ik ga het naast mn loondienst doen, als bijbaan zeg maar.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waarom wil je zzp? Daar komt ook een hoop administratie, verzekeringen en zorgen bij kijken.
Ik eerlijk gezegd ookquote:Op zondag 6 augustus 2023 22:03 schreef Troel het volgende:
Ik zou er nog eens heel goed over na denken@:lonaa
Dan heb je nog wel vormen van sociale zekerheid. Zou het hoe dan ook doen.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Omdat die branche nou eenmaal zo werkt. Ik ga het naast mn loondienst doen, als bijbaan zeg maar.
Los daarvan heb ik de komende jaren ook nog de zekerheid van het UWV.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan heb je nog wel vormen van sociale zekerheid. Zou het hoe dan ook doen.
Maar waarom dan? Wat is het probleem van 1 of 2x per maand een klus doen voor iemand, netjes wit op papier?quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:03 schreef Troel het volgende:
Ik zou er nog eens heel goed over na denken@:lonaa
En betalen ze ook genoeg om het haalbaar te maken? Ook als bijbaan moet je verzekeren, boekhouder regelen e.d.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:15 schreef Lonaa het volgende:
Ja, jong0ns, als bijbaan dus he? Lekker in loondienst blijven in de catering en een paar dagen per maand met shit slepen en technische kennis verder uitbouwen. Er zijn iig al 2 mensen/bedrijven die me goed kunnen gebruiken, af en toe, dat lijkt me prima begin.
Ik zou dat heel goed gaan uitzoeken.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Los daarvan heb ik de komende jaren ook nog de zekerheid van het UWV.
Omdat het juist voor weinig werk nauwelijks uit kan.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Wat is het probleem van 1 of 2x per maand een klus doen voor iemand, netjes wit op papier?
Het schuift net zo kut weinig geld als mijn loondienst.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:17 schreef Troel het volgende:
[..]
En betalen ze ook genoeg om het haalbaar te maken? Ook als bijbaan moet je verzekeren, boekhouder regelen e.d.
Ik gun het je van harte, maar zzp is echt gewoon ruk.
Kusje,
Ex-zzp
Je denkt dat ik dat niet uitgezocht heb? Ze kijken na 5 jaar pas of ze iets definitief moeten aanpassen aan de hoogte van mijn uitkering en pas na 5 jaar meer verdienen dan de hoogte van de uitkering totaal wordt ie gestopt. Dat zijn heel wat jaren.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou dat heel goed gaan uitzoeken.
[..]
Omdat het juist voor weinig werk nauwelijks uit kan.
Ja, dit. Eigenlijk.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:30 schreef Myraela het volgende:
Ik heb er geen verstand van hoor, maar volgens mij is het ook weer niet nodig om een paar extra opdrachten doen zo ingewikkeld te maken met verzekeringen en boekhouders. Gewoon kleine ondernemersregeling en lekker wat netter /makkelijker opdrachtjes kunnen aannemen.
Hou er rekening mee dat je belasting mee valt (vooralsnog, zelfstandige aftrek verdwijnt), maar dat je wel over je bruto inkomen 7% (6?8? Zoiets) werkgeversdeel zorgverzekeringen moet afdragen. Je hebt geen vrije dagen en geen vakantie geld. Dus wat tien euro in loondienst was is nu ineens al nog maar 7.50. Het zou dus in het begin iets meer moeten betalen dan loondienst, als je hetzelfde over wilt houden.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het schuift net zo kut weinig geld als mijn loondienst.
Heb vrij veel vrienden/kennissen die als ZZP'er werken, dus ik ben bekend met de term broodfonds.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat je belasting mee valt (vooralsnog, zelfstandige aftrek verdwijnt), maar dat je wel over je bruto inkomen 7% (6?8? Zoiets) werkgeversdeel zorgverzekeringen moet afdragen. Je hebt geen vrije dagen en geen vakantie geld. Dus wat tien euro in loondienst was is nu ineens al nog maar 7.50. Het zou dus in het begin iets meer moeten betalen dan loondienst, als je hetzelfde over wilt houden.
En bij ziekte dus ook niet betaald. Mocht het om noemenswaardige bedragen gaan dan kan ik je een broodfonds aanbevelen. Dan spaar je voor ziekte met +-20 andere zelfstandigen. Is er iemand langer dan een maand ziek dan betaalt de rest diegene uit, na die eerste maand. Is er geld over, dan krijg je dat terug.
Onzin. Met wat dingen rekening houden maar kan -ondanks dat de vvd erg haar best heeft gedaan het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken zelfstandige te zijn - prima.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou dat heel goed gaan uitzoeken.
[..]
Omdat het juist voor weinig werk nauwelijks uit kan.
👍🏼quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:49 schreef Blues het volgende:
Lonaa Carries. (zit ook care in)
Ga ervoor![]()
Maar dat zijn ook gaatjes in je tandenquote:Op zondag 6 augustus 2023 22:49 schreef Blues het volgende:
Lonaa Carries. (zit ook care in)
Ga ervoor![]()
Cariësquote:Op zondag 6 augustus 2023 22:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar dat zijn ook gaatjes in je tanden
1 x R . Toch !?quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik moest er wel ook direct aan denkenquote:Op zondag 6 augustus 2023 22:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, ik las het en lag in gedachten bij de tandarts op de stoelquote:
Maakt het groter…quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:59 schreef Lonaa het volgende:
De vraag blijft wel een beetje: maakt een aantal van jullie het veel groter dan het is, of denkt de rest er te makkelijk over?
Dat lijkt me met haar invulling niet het voornaamste. Vooral een derde apart houden voor als mei volgend jaar de belastingdienst aanklopt.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Maakt het groter…
Keep it simple: ‘free lance’.
En zeker weten, dat men de uitkering níet terugvraagt.
En eerste + tweede jaar geld opzij voor tegenvallers. Ik noem maar wat: corona oid.
Nou ja…dat kan een tegenvaller zijn 😂quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat lijkt me met haar invulling niet het voornaamste. Vooral een derde apart houden voor als mei volgend jaar de belastingdienst aanklopt.
Ja maar is peanuts als je bedrijf enkel op papier bestaat.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou ja…dat kan een tegenvaller zijn 😂
Zelfs mijn baas zei "doen!", maar die is misschien ook wat bevooroordeeld.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(verder zou ik iedereen aanraden zelfstandig werk te doen zelfs al lever je er qua inkomen op in. Of wordt loodgieter, koeltechnicus, fietsenmaker, of elektricien, dan ga je er waarschijnlijk fors op vooruit)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |