abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:05:51 #1
6484 ExTec
Would you like to know more?
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:08:17 #2
6484 ExTec
pi_210169239
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 11:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou ja, dit is een oudere variant. Zweden was de eerste gebruiker. Bovendien: Shit happens in een oorlog. Je kan moeilijk gaan zeggen dat ze niet bij de vijand in de buurt mogen komen.

Oekrane is trouwens in gesprek met Zweden om 1000 van die dingen te kopen. Nieuwe modellen. Als je de bezorgde gezichten van die Russen die die het voertuig bekijken ziet denk ik dat ze daar niet heel vrolijk van worden.
Het is op de korte/middellange termijn ook niet zo conseqentieel. Op langere termijn zou dat kunnen, maar daar rus de komende eeuw (ook in de economische) doghouse zit, zal dat zo'n vaart niet lopen.

Weliswaar over de Leo, maar zal weinig verschillen voor de CV90.
pi_210169254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 01:15 schreef slashdotter3 het volgende:
5 butterfly mines per m2

https://www.reddit.com/r/(...)ian_mines_is_insane/
Ukraine says density of Russian mines is ‘insane’ as it plays down counteroffensive expectations
Misschien kunnen ze met een tunnelgraafmachine stiekem onder de mijnen doordringen tot achter de linies en een surpriseaanval uitvoeren.

In Mexico hadden ze een drugsbaas bevrijd door een tunnel te graven.
pi_210169277
Hoezo de TT? Het was toch een boot bij de brug en niet de brug die vannacht geraakt was??
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_210169278
quote:
Daar ging mijn bericht niet over.
Plaats hier uw advertentie
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:16:06 #6
6484 ExTec
pi_210169312
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Daar ging mijn bericht niet over.
Dat klopt, je bericht ging over PPP, wat kort door de bocht een metric is die probeert te vangen dat bv een orc sowieso veel minder verdient dan een westerling, en dat je daarom voor de waarde van 1 USD meer arbeid kunt kopen in rus dan bv in de VS.

Dan kunnen we het samenvatten als dat het GDP in rusland, het grootste van de wereld is, in rusland.

:')

Voor het echte GDP, moet je idd de grafiek bekijken van de poster waar je op reageert.
pi_210169500
Gezeik over die brug :') of je blaast hem op of niet.
Beetje met Cobras spelen helpt niet echt.
pi_210169539
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:34 schreef etuiedelapiel het volgende:
Dat ding is 3 keer zo dik als de afsluitdijk.
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:39:29 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210169568
quote:
De brug is gesloten voor verkeer, en ik zie berichten dat schepen er ook niet langs mogen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210169570
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:37 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Toch gok ik dat de afsluitdijk tig maal sterker is..
The name is Putler, Vladimir Putler
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:42:02 #12
6484 ExTec
pi_210169599
quote:
Ja, we moeten ook gewoon rijden met drank op uitbannen. En al die pogingen die we doen, werken niet, want mensen blijven met drank op achter het stuur rijden, dus het heeft gewoon helemaal geen zin. We kunnen er net zo goed mee ophouden.

Geld ook voor criminaliteit in z'n algemeen. Werkt voor geen meter, houd maar op. Mensen blijven crimineel bezig.
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:45:31 #13
3928 Ulx
pi_210169632
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210169735
Kan Oekrane een rijdende versie maken van die aanval naval drones? Een op afstand bestuurbare wagen volstouwen met explosieven en op de vijand afsturen.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:58:23 #15
6484 ExTec
pi_210169805
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:53 schreef polderturk het volgende:
Kan Oekrane een rijdende versie maken van die aanval naval drones? Een op afstand bestuurbare wagen volstouwen met explosieven en op de vijand afsturen.
Hebben ze allang.

Nadeel: te zichtbaar, wordt te snel afgeschoten. Wil je er NVG/thermal ophebben zodat je er s'nachts wat mee kan, wordt het te groot/te duur.
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:58:39 #16
3928 Ulx
pi_210169808
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:53 schreef polderturk het volgende:
Natuurlijk kan dat. De Russen deden dat een tijdje terug met oude tanks.
pi_210169824
twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210169904
quote:
The Russian tanker hit overnight by a Ukrainian USV, Sig, was a prolific sanctions violator and a major lifeline for the Russian war effort in Syria.

https://nitter.net/Osinttechnical/status/1687720467400916992
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:30:43 #19
6484 ExTec
pi_210170112
Deze was al langsgekomen dacht ik, maar dat het een redelijke gamechanger is, sneeuwt wat onder tussen de 8000 andere filmpjes van drones die granaten gooien.

In deze vernietigd een drone een onbeschadigde tank. En die tank smeert hem ook nog, rijd fullspeed weg, en de drone achtervolgt hem gewoon en gooit granaten erop terwijl hij de tank op hoge snelheid aan het achtervolgen is :')

Dat betekent dat je in je tank ook gewoon niet meer veilig bent voor drones. Er is geen verschil meer tussen loitering munitions en reguliere drones. En voor de lage prijs van een drone en wat granaten vernietig je gewoon een tank twv 4,5 miljoen USD. Auw.

twitter
  Moderator zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:34:25 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210170143
mja maar hoe vaak lukt dit daadwerkelijk?

als je een highlightreel van mij bekijkt dan lijk ik ook net de beste keeper ter wereld, totaal niet te passeren _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:47:42 #21
6484 ExTec
pi_210170258
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 13:34 schreef sp3c het volgende:
mja maar hoe vaak lukt dit daadwerkelijk?

als je een highlightreel van mij bekijkt dan lijk ik ook net de beste keeper ter wereld, totaal niet te passeren _O-
Wat telt is dat het je kan overkomen, als je nu als orc in je tank zit.

En wat grappig is, is dat in discussies vaak nogal binair wordt geredeneert; ALS er risico is, is het niks waard, want risico. Beetje rock paper scissor mentaliteit. En dat terwijl er altijd risico is. Het is bv ook geen gegeven dat als je nu met je sovjet CAS vliegtuig over het front vliegt, die neergehaald wordt. Dat kan. Er is risico.

En nu is dit risico er ook.

Maar nu vertaalt zich dat niet naar dat het waardeloos is, nee, nu bagatelliseren we dat risico. ;)
pi_210170358
De enige gamechanger die er zou zijn is iets wat zorgt dat ze rap door de mijnen heen kunnen. Al het andere is in de marge.
pi_210170455
Toch gaan die drones het beeld van een oorlog wel veranderen.

Gevechtsvliegtuigen begonnen ook met granaten gooien en elkaar uit de lucht prikken.

Als deze oorlog lang genoeg duurt gaan drones steeds meer problemen geven.
pi_210170501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
Toch gaan die drones het beeld van een oorlog wel veranderen.

Gevechtsvliegtuigen begonnen ook met granaten gooien en elkaar uit de lucht prikken.

Als deze oorlog lang genoeg duurt gaan drones steeds meer problemen geven.
Ja, reken er maar op, dat die russen alles gaan proberen te kopieren en zo snel mogelijk, zelf ook gaan inzetten.
  Moderator zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:16:59 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210170528
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 13:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat telt is dat het je kan overkomen, als je nu als orc in je tank zit.

En wat grappig is, is dat in discussies vaak nogal binair wordt geredeneert; ALS er risico is, is het niks waard, want risico. Beetje rock paper scissor mentaliteit. En dat terwijl er altijd risico is. Het is bv ook geen gegeven dat als je nu met je sovjet CAS vliegtuig over het front vliegt, die neergehaald wordt. Dat kan. Er is risico.

En nu is dit risico er ook.

Maar nu vertaalt zich dat niet naar dat het waardeloos is, nee, nu bagatelliseren we dat risico. ;)
nou niks waard hoor je mij niet zeggen volgens mij maar als het een gamechanger zou zijn dan moet de kans dat het gebeurt er redelijk dik in zitten anders is het als tankpiloot gewoon risico van het vak lijkt mij
pi_210170602
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 13:59 schreef BEFEM het volgende:
De enige gamechanger die er zou zijn is iets wat zorgt dat ze rap door de mijnen heen kunnen. Al het andere is in de marge.
Ze hoeven er niet rap doorheen als ze de Russen dusdanig kunnen terugduwen/uitschakelen dat men niet constant beschoten wordt bij het erdoorheen gaan.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:26:27 #27
6484 ExTec
pi_210170615
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou niks waard hoor je mij niet zeggen volgens mij maar als het een gamechanger zou zijn dan moet de kans dat het gebeurt er redelijk dik in zitten anders is het als tankpiloot gewoon risico van het vak lijkt mij
Tuurlijk, stap als orc in je tank, en neem de gok dat de droneoperator aan de andere kant niet zo goed is als die in het filmpje.

Maar dat er geen gegevens zijn, en er altijd risico is, wordt niet altijd heel consequent meegenomen in discussies.
pi_210170661
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
Een game changer zou kunnen zijn dat men het massaal in een klein gebied inzet en daar vervolgens tot de aanval overgaat. Maar zo ver is men denk ik nog niet met de drones.
pi_210170689
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:24 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ze hoeven er niet rap doorheen als ze de Russen dusdanig kunnen terugduwen/uitschakelen dat men niet constant beschoten wordt bij het erdoorheen gaan.
Zou een ww1 stijl artilleriebarrage geen oplossing zijn ? In de richting waar je wil aanvallen alles omploegen met elk luizig stuk geschut wat je vinden kan. Kwaliteit doet er dan niet toe dus Europa kan mooi oude meuk doneren.
pi_210170718
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, we moeten ook gewoon rijden met drank op uitbannen. En al die pogingen die we doen, werken niet, want mensen blijven met drank op achter het stuur rijden, dus het heeft gewoon helemaal geen zin. We kunnen er net zo goed mee ophouden.

Geld ook voor criminaliteit in z'n algemeen. Werkt voor geen meter, houd maar op. Mensen blijven crimineel bezig.
?? Lekker inhoudelijk ook, wat is er moeilijk om een brug op te blazen?
pi_210170726
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:37 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Dus? Dan pak je andere raketjes.
pi_210170736
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat klopt, je bericht ging over PPP, wat kort door de bocht een metric is die probeert te vangen dat bv een orc sowieso veel minder verdient dan een westerling, en dat je daarom voor de waarde van 1 USD meer arbeid kunt kopen in rus dan bv in de VS.

Dan kunnen we het samenvatten als dat het GDP in rusland, het grootste van de wereld is, in rusland.

:')

Voor het echte GDP, moet je idd de grafiek bekijken van de poster waar je op reageert.
Dank. FLATTENdeblabla is volgens mij niet verder gekomen dan de tuinbouwschool.
pi_210170743
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:39 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Dus? Dan pak je andere raketjes.
Zoals welke precies die Oekrane heeft had je in gedachten?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:42:51 #34
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_210170756
Ola raketjes :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:43:24 #35
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_210170760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:41 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Dank. FLATTENdeblabla is volgens mij niet verder gekomen dan de tuinbouwschool.
Afdeling schoffel leunen *O*
A murky, forgotten land.
pi_210170786
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:41 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zoals welke precies die Oekrane heeft had je in gedachten?
Hoe moet ik dat weten? Het gaat erom dat als je een poging doet je er zeker van bent dat die lukt. Nu staan ze gewoon voor lul.
  Moderator zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:46:10 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210170787
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tuurlijk, stap als orc in je tank, en neem de gok dat de droneoperator aan de andere kant niet zo goed is als die in het filmpje.

Maar dat er geen gegevens zijn, en er altijd risico is, wordt niet altijd heel consequent meegenomen in discussies.
geen idee wat je probeert te zeggen
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:49:24 #38
6484 ExTec
pi_210170816
quote:
The latest, richest example of Western condescension came in a report by German military intelligence that complains that although the Ukrainians are good students in their training courses, they are not following Western doctrine and, worse, are promoting officers on the basis of combat experience rather than theoretical knowledge. Similar, if less cutting, views have leaked out of the Pentagon.
Dat neerbuigende, wat je veel bemerkt en maar al te vaak op de achtergrond sluimert verbaast mij enorm.

In de koffie-drink culturen die blijkbaar vaak de norm zijn in legers, blijft men maar al te vaak maar doen alsof oekrainers maar domme mensen zijn die er niks van snappen.

Oekraine kreeg commentaar, ook hier, omdat personeel achterin de PzH2000 met flipflops loopt.

Maar waarom doen ze dat? Omdat dat ding blijkbaar erg storingsgevoelig is, en met normaal schoeisel je vuil naar binnen loopt. Dus hebben ze zich aangeleerd om flipflops aan te doen.

Ja, daar ga je als westers militair idd nooit achterkomen als the grand total van je evaring is: af en toe eens schieten op wat wilden in afghanistan.

Hoeveel gebruikers van de Patriot hebben die zinvol kunnen vermeerderen door, volgens de woorden van de maker zelf, de software aan te passen zodat die hypersonische raketten af kan vangen?

Niemand anders. Maar, tja, daar ben je ook helemaal niet voor in de gelegenheid als the grand total van je ervaring is af en toe op de oefenbaan wat afschieten.

Oekrainse militairen verdienen zeer veel respect van westerse militairen. Dat neerbuigende is stuitend.

https://www.theatlantic.c(...)l&utm_campaign=share
pi_210170821
twitter
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:54:51 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_210170877
_O-
A murky, forgotten land.
  Moderator zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:56:42 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210170896
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:49 schreef ExTec het volgende:
Oekraine kreeg commentaar, ook hier, omdat personeel achterin de PzH2000 met flipflops loopt.

Maar waarom doen ze dat? Omdat dat ding blijkbaar erg storingsgevoelig is, en met normaal schoeisel je vuil naar binnen loopt. Dus hebben ze zich aangeleerd om flipflops aan te doen.
lol

dit is echt klinkklare onzin
pi_210170951
quote:

[..]
Dat neerbuigende, wat je veel bemerkt en maar al te vaak op de achtergrond sluimert verbaast mij enorm.

In de koffie-drink culturen die blijkbaar vaak de norm zijn in legers, blijft men maar al te vaak maar doen alsof oekrainers maar domme mensen zijn die er niks van snappen.

Ja, daar ga je als westers militair idd nooit achterkomen als the grand total van je evaring is: af en toe eens schieten op wat wilden in afghanistan.

Hoeveel gebruikers van de Patriot hebben die zinvol kunnen vermeerderen door, volgens de woorden van de maker zelf, de software aan te passen zodat die hypersonische raketten af kan vangen?

Niemand anders. Maar, tja, daar ben je ook helemaal niet voor in de gelegenheid als the grand total van je ervaring is af en toe op de oefenbaan wat afschieten.

Oekrainse militairen verdienen zeer veel respect van westerse militairen. Dat neerbuigende is stuitend.

Je bent dat zo aan het verdedigen dat je bijna boos overkomt.
Kan toch ook gewoon wat terechte kritiek zijn?
Vakman pur sang
pi_210170984
quote:

[..]

Zeker, hetzelfde geldt misschien ook wel voor de Russen. Een oorlog als deze is allang niet meer bevochten door het westen. Wat praktijkervaring loopt men daar ondertussen ver voor.

Niet gezegd hebben dat westerse militairen niets mee hebben gemaakt natuurlijk.
pi_210171102
quote:

[..]

Kritiek moet kunnen, is nuttig en ze maken daar geheid fouten maar krijg zelf ook vaak het idee dat men niet alle factoren in ogenschouw neemt waar ze daar mee te maken hebben. Die zijn gewend dat alles beschikbaar is bij de missies en trainingen van hun NAVO land en daar waar ze moesten vechten was het zoals je zegt niet tegen een gelijke tegenstander of een van formaat.
pi_210171176
Maar waar komt dat storingsgevoelige verhaal vandaan? Ik vind alleen een filmpje van een kerel die fanatiek aan het laden is met z'n slippers aan

https://old.reddit.com/r/(...)mandatory_flipflops/
pi_210171214
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 15:19 schreef 3rr0r het volgende:
Maar waar komt dat storingsgevoelige verhaal vandaan? Ik vind alleen een filmpje van een kerel die fanatiek aan het laden is met z'n slippers aan

https://old.reddit.com/r/(...)mandatory_flipflops/
https://en.defence-ua.com(...)s_howitzer-6607.html
pi_210171228
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:09 schreef polderturk het volgende:

[..]
Misschien kunnen ze met een tunnelgraafmachine stiekem onder de mijnen doordringen tot achter de linies en een surpriseaanval uitvoeren.

In Mexico hadden ze een drugsbaas bevrijd door een tunnel te graven.
Lijkt mij geen goed plan.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:25:57 #48
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210171287
quote:
The Ukrainian military says it is stepping up the training and deployment of engineering battalions capable of dealing with the density of Russian minefields and other defensive fortifications.

The commander of the military's Support Forces, Brig. Gen. Dmytro Hereha, said in a briefing Saturday that "the enemy has set up a multi-echelon system of engineering barriers in the occupied territories, consisting of several strips of 10 to 40 km each, and their density is quite high."

Anti-tank minefields, anti-tank ditches, concrete pyramids (the so-called "dragon's teeth") and wire obstacles were among the impediments, he said, and "the enemy insidiously uses mines, including in such a way that they cannot be removed."

"To overcome such obstacles, a significant number of engineering and sapper units are needed," Hereha said, but the quantity of special engineering equipment "is not enough (now) for such a number of obstacles."

He said five engineer battalions have been formed and about 200 personnel had been trained abroad. A further 150 were receiving training outside Ukraine.

"The engineering units received up to 100 units of special equipment from partner countries as material and technical assistance to make passages in explosive and non-explosive barriers," Hereha said.

The density of minefields along the front lines in the south has been a significant impediment for Ukrainian fighters over the past two months. A senior Ukrainian official said last week that in some areas, there are as many as three mines per square meter.
CNN
pi_210171327
quote:
@sp3c

quote:
88s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
lol

pi_210171392
Ik vond dit al een aparte zin in een NOS artikel vandaag over de aanval op die tanker

quote:
Oekrane zwijgt over het incident. Het laat zich zelden uit over aanvallen op Russische doelen buiten de eigen grenzen.
https://nos.nl/artikel/24(...)edrone-in-zwarte-zee

quote:
The head of the Ukrainian Security Service (SBU) Vasyl Maliuk said Saturday that any explosions that happen to Russian ships or the Crimean bridge are "an absolutely logical and effective step. Moreover, such special operations are conducted in the territorial waters of Ukraine and are completely legal."

Maliuk said that if the Russians wanted such explosions to stop "they have the only option to do so — to leave the territorial waters of Ukraine and our land."
CNN
pi_210171494
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:45 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het probleem is dat rusland zelf de verzekering van olietankers op zich zal moeten nemen. Wat de winstgevendheid ng verder verminderd.

Joe Blogs video tijd!

N.b.: het is niet de bedoeling om russische olie te stoppen, maar wel de winstgevendheid.

De SaNcTiEs WeRkEn NiEt :')
pi_210171594
De sancties werken niet door parallelle import
https://www.aljazeera.com(...)king-we-now-know-why
Vakman pur sang
pi_210171669
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 16:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je genoeg betaald, is alles te koop. Ook in Nederland kun je wapens en drugs kopen.

De kosten en beschikbaarheid is een ander verhaal. Zeker als je kijkt naar het high end spul zoals optics, radarsystemen, etc. Of specialistische apparatuur voor de zware industrie. Ik moet geregeld inkopen door voor de hout, metaal, plastic, en scheepsbouw industrieen, en dat is in Nederland some extreem moeilijk, terwijl dat allemaal in o.a. Duitsland en Italie gemaakt wordt.

100% werkende sancties zijn onmogelijk. Het gaat om het opwerpen van een barriere.
pi_210171671
quote:
Niet werken in het algemeen is niet hetzelfde als dat ze op bepaalde punten/producten niet helemaal (kunnen) werken wereldwijd.
pi_210171720
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210171765
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 16:12 schreef oheng het volgende:

[..]
Als je genoeg betaald, is alles te koop. Ook in Nederland kun je wapens en drugs kopen.

De kosten en beschikbaarheid is een ander verhaal. Zeker als je kijkt naar het high end spul zoals optics, radarsystemen, etc. Of specialistische apparatuur voor de zware industrie. Ik moet geregeld inkopen door voor de hout, metaal, plastic, en scheepsbouw industrieen, en dat is in Nederland some extreem moeilijk, terwijl dat allemaal in o.a. Duitsland en Italie gemaakt wordt.

100% werkende sancties zijn onmogelijk. Het gaat om het opwerpen van een barriere.
Beter te duur dan niet te koop.
Ws kunnen ze gewoon alles wel krijgen via via.
quote:
. The research reveals that European businesses, and especially German ones, use third countries to sell their products to Russia. This is apparent from the analysis of the export data for sanctioned goods, including luxury items such as jewellery and perfumes, typically enjoyed by the elites in Moscow, cutting-edge technology, like advanced semiconductors and quantum computers, machinery and transportation equipment.
Vakman pur sang
pi_210171973
In Russia, an explosion occurs at the plant where Iskander missiles are produced
https://mil.in.ua/en/news(...)ssiles-are-produced/
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:06:17 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210172083
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 16:57 schreef Aether het volgende:
In Russia, an explosion occurs at the plant where Iskander missiles are produced
https://mil.in.ua/en/news(...)ssiles-are-produced/
Dat de knal maar heel erg groot mag zijn en er veel onvervangbaar specialistisch personeel nu rust heeft.
pi_210172137
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 17:06 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_are_forced_to_work/
Thousands of Ukraine civilians are forced to work as slaves for the Russians
Ja dit was al van een tijdje terug. Loopgraven moeten graven.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:16:59 #62
6484 ExTec
pi_210172186
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
lol

quote:
The crew also has to put on boots or special booties or slippers when they go inside the howitzer. Every vehicle has a vacuum cleaner to keep things tidy.

En wat is jouw ervaring?

Ow, die heb je niet. Duidelijk.

Edit: merk dat velen mij voor waren.
pi_210172223
Lekker hoor!

twitter
pi_210172315
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 17:20 schreef myShizzle het volgende:
Lekker hoor!

[ twitter ]
NANANANANA NANANA NANA

pi_210172334
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat de knal maar heel erg groot mag zijn en er veel onvervangbaar specialistisch personeel nu eeuwige rust heeft.
pi_210172389
quote:
Wat gewoon een stuk meer kost. Ofwel de Russische burgers en bedrijven zijn nog steeds de lul door de sancties.
pi_210172419
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 16:19 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Het is niet zo dat wanneer je plots tientallen miljarden budget krijgt, je dat van vandaag op morgen ook uit weet te geven. Zeker als je weet dat nieuw materiaal bestellen en betalen gewoon vrij lang duurt.
Ofwel niet de nuttigste statistiek ooit.
pi_210172453
twitter
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:46:55 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210172511
Wat zitten jullie nou te geilen op die tanker?? Dit had een milieuramp van ongekende vormen kunnen aannemen en die vanwege de situatie ter plaatse niet onder controle was te krijgen.
Nee goed bezig Oekrane.
pi_210172589
https://www.reddit.com/r/(...)territorial_defense/
quote:
Ukrainian military 125th Territorial Defense Brigade uses a remote-controlled drone to evacuate the wounded from the battlefield The machine is capable of transporting cargo weighing up to 150 kilograms.

pi_210172687
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 17:50 schreef etuiedelapiel het volgende:
Wat zitten jullie nou te geilen op die tanker?? Dit had een milieuramp van ongekende vormen kunnen aannemen en die vanwege de situatie ter plaatse niet onder controle was te krijgen.
Nee goed bezig Oekrane.
En wat zou Oekrane dan moeten doen tegen een Russische tanker, die brandstof voor het leger transporteert, en volgens bronnen ook wapens? Gewoon laten varen? Zodat Rusland de oorlog lekker kan rekken en meer slachtoffers maken?

Niemand zit te wachten op een ecologische ramp, maar Rusland moet gewoon gestopt worden. En het onbevaarbaar maken van de zwarte zee voor Russische schepen is gewoon een hele grote stap in de juiste richting.

Er worden veel brandstof, materialen, gestolen graan en wapens over deze zee getransporteerd. Wat nu hoogst waarschijnlijk flink zal verminderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Delenlill op 05-08-2023 18:34:27 ]
pi_210172780
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:38 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
?? Lekker inhoudelijk ook, wat is er moeilijk om een brug op te blazen?
Ten eerste het is een relatief klein doelwit. Ten tweede er zijn heel veel explosieven voor nodig. Daar de meeste rakketten er gewoon doorheen slaan en een gat in het wegdek achter laten. De pijlers moeten uitgeschakeld worden. En deze zijn enorme gewapende blokken beton die niet zomaar te vernielen zijn. En de brug is redelijk goed beveiligd. Volgens de Russen in elk geval.

Als jij denkt dat het zo gemakkelijk is. Waarom vertel je ons dan even niet hoe Oekrane dit zou moeten doen. Het moet wel haalbaar voor Oekrane zijn natuurlijk.

twitter

[ Bericht 18% gewijzigd door Delenlill op 05-08-2023 18:31:51 ]
pi_210172797
Russia is withdrawing its aviation from Belarus
https://mil.in.ua/en/news(...)iation-from-belarus/
pi_210172858
quote:
Nee goed bezig Oekrane.
Een olietanker die olie smokkelt van Syri naar rusland. Ja hoor.

Wel goed gespeeld, die selectieve verontwaardiging. Ik begrijp dat jij vandaag de milieu kaart gaat spelen?
pi_210172884
quote:
Nee goed bezig Oekrane.
Ja hallow. Als er een ding niet geldt in oorlog voeren is dat het milieu beschermen, dat doen ze daarna maar weerS
Vakman pur sang
pi_210172887
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:24 schreef oheng het volgende:

[..]
Een olietanker die olie smokkelt van Syri naar rusland. Ja hoor.

Wel goed gespeeld, die selectieve verontwaardiging. Ik begrijp dat jij vandaag de milieu kaart gaat spelen?
Dus jij keurt het goed?
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:27:43 #78
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210172898
Ukraine's maritime authorities make it now official:

According to Ukrainian Coastal Warning 118, six Russian sea ports along the Russian Black Sea coast are declared areas of "war risk" and by doing so declaring those areas to combat areas . The warning comes effectively immediately and is valid until further notice.

This applies to the following cities:

- Taman
- Anapa
- Novorossiysk
- Gelendzhik
- Tuapse
- Sochi

What does this mean?

Answer: Military engagements must be expected in these areas and ships with potential military cargo can be targeted according rules of engagement and the law of war. Aside from official ships of the Russian Navy, the Russian coast guard, police units and Russian border troops, this also applies to commercial ships heading to Russian sea ports, including oil tankers, cargo/container ships, utility ships etc. and even passenger ships when transporting military cargo and/or military personnel. Civilian ships near military ships and military installations such as port areas can be affected by collateral damage and need to keep distance to those military targets.

This comes after Russia declared the same for Ukrainian sea ports and the end of the so-called grain deal.

twitter
pi_210172948
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:18 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ten eerste het is een relatief klein doelwit. Ten tweede er zijn heel veel explosieven voor nodig. Daar de meeste rakketten er gewoon doorheen slaan en een gat in het wegdek achter laten. De pijlers moeten uitgeschakeld worden. En deze zijn enorme gewapende blokken beton die niet zomaar te vernielen zijn. En de brug is redelijk goed beveiligd. Volgens de Russen in elk geval.

Als jij denkt dat het zo gemakkelijk is. Waarom vertel je ons dan even niet hoe Oekrane dit zou moeten doen. Het moet wel haalbaar voor Oekrane zijn natuurlijk.

[ twitter ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-knal-gewonden-haven

Misschien is dit een optie? Ruim vol met meuk en laten springen bij het passeren van..
  Moderator zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:37:38 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210172981
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 17:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

En wat is jouw ervaring?

Ow, die heb je niet. Duidelijk.

Edit: merk dat velen mij voor waren.
En waar kennen die velen de pzh2000 van?

Veteranendag?

Dit is echt een onzinverhaal
pi_210172982
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-knal-gewonden-haven

Misschien is dit een optie? Ruim vol met meuk en laten springen bij het passeren van..
Ik denk niet dat Oekrane een groot vracht schip vol met explosieven/chemicalin in de buurt van de brug zou kunnen krijgen. Maar die explosie zou zeker veel schade kunnen doen die niet zo maar te repareren zou zijn.
pi_210172989
twitter

twitter

En zo gaan we nog even door met actie reactie en vergelding op vergelding.
Blijkbaar al hits in Kiev en andere steden. Vanuit Belarus dus.

[ Bericht 28% gewijzigd door kevinrsd op 05-08-2023 18:39:52 (Extra bron toegevoegd ) ]
pi_210172999
Ukraine Starts New Diplomatic Push to Weaken Russia
https://www.nytimes.com/2(...)e5HMJPioErSRy4W-EhLE
pi_210173014
twitter
pi_210173040
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:37 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Oekrane een groot vracht schip vol met explosieven/chemicalin in de buurt van de brug zou kunnen krijgen. Maar die explosie zou zeker veel schade kunnen doen die niet zo maar te repareren zou zijn.
Er zal wat smokkelen bij te pas moeten komen. Vraag me wel af wanneer de eerste controles plaats vinden van zo’n vracht. Helemaal wanneer zo’n schip vaker passeert
pi_210173054
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:37 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

En zo gaan we nog even door met actie reactie en vergelding op vergelding.
Blijkbaar al hits in Kiev en andere steden. Vanuit Belarus dus.

En nu is Wit-Rusland dus weer direct betrokken bij de oorlog. Dat kan niet goed zijn. Ben benieuwd hoe hier op gereageerd gaat worden. Daar Wit-Rusland een leger van niets heeft. En nu zichzelf weer een doelwit met prioriteit gemaakt heeft. Wel apart dat de Russische luchtmacht zich heeft teruggetrokken uit Wit-Rusland net voordat deze aanval gebeurde/of tijdens. Niet zeker van de tijdschema. Zou dus kunnen dat Rusland deze rakketten heeft afgevuurd.
pi_210173064
In 1Vandaag ging het net over deportatie van kinderen met Gert Jan Knoops in de studio en ook even over de zeedrones. Voor wie wil terugkijken.
pi_210173105
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:45 schreef 3rr0r het volgende:
In 1Vandaag ging het net over deportatie van kinderen met Gert Jan Knoops in de studio en ook even over de zeedrones. Voor wie wil terugkijken.
Zou het afschieten van torpedo’s geen optie zijn voor die dingen? Ze komen vaak vrij dichtbij en zo kun je 1 probleem nog even snel splitsen in 2.
pi_210173119
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:42 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Er zal wat smokkelen bij te pas moeten komen. Vraag me wel af wanneer de eerste controles plaats vinden van zo’n vracht. Helemaal wanneer zo’n schip vaker passeert
Hmmm, ik neem aan dat het begint bij een plan indienen/toestemming vragen voordat de schip gaat varen. En directe communicatie tussen het schip en Rusland/de Russische marine tijdens het varen. Oekrane zou dan dus een schip moeten krijgen die daar vaak langs komt en alle protocollen weet.

Een vertrouwde schip zal zijn lading niet gecontroleerd zien. Tenminste niet voordat hij bij de haven belandt. Al zou het kunnen dat de Russische marine controles uitvoert op zee. Of zelfs bijvoorbeeld in Turkije zoals gebeurde bij de graandeal.
pi_210173126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:43 schreef Delenlill het volgende:

[..]
En nu is Wit-Rusland dus weer direct betrokken bij de oorlog. Dat kan niet goed zijn. Ben benieuwd hoe hier op gereageerd gaat worden. Daar Wit-Rusland een leger van niets heeft. En nu zichzelf weer een doelwit met prioriteit gemaakt heeft. Wel apart dat de Russische luchtmacht zich heeft teruggetrokken uit Wit-Rusland net voordat deze aanval gebeurde/of tijdens. Niet zeker van de tijdschema. Zou dus kunnen dat Rusland deze rakketten heeft afgevuurd.
Had ik ook gezien inderdaad. Wellicht uit voorzorg. Denk dat die Wagner base ook op mag passen hierna. Aangezien er een x aantal kinzhals op een basis van Oekrane is afgeschoten
pi_210173172
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:42 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Diesel met ammoniumnitraat, Oekrane en Rusland hebben beide. En nee dit is niet goed voor het milieu.

zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:56:13 #92
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_210173183
Wit Rusland dus nu ook betrokken. Gelijk een paar raketten op dat land. Meteen klaar ermee.
pi_210173208
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:56 schreef Sunri5e het volgende:
Wit Rusland dus nu ook betrokken. Gelijk een paar raketten op dat land. Meteen klaar ermee.
Graag! Doe maar op dat grote kamp waar die Wagner troepen zitten.
Zonder wrijving geen glans
pi_210173236
quote:
Waar blijkt dat? Is er groot nieuws dan?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210173243
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:50 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Hmmm, ik neem aan dat het begint bij een plan indienen/toestemming vragen voordat de schip gaat varen. En directe communicatie tussen het schip en Rusland/de Russische marine tijdens het varen. Oekrane zou dan dus een schip moeten krijgen die daar vaak langs komt en alle protocollen weet.

Een vertrouwde schip zal zijn lading niet gecontroleerd zien. Tenminste niet voordat hij bij de haven belandt. Al zou het kunnen dat de Russische marine controles uitvoert op zee. Of zelfs bijvoorbeeld in Turkije zoals gebeurde bij de graandeal.
Dan zou men dus in een land als Turkije moeten prepareren.

Ik weet niet hoe ende wat, maar kan me voorstellen dat een geheime dienst zoiets op poten zet.

Fantastisch voor verfilming ook later.
pi_210173261
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:59 schreef Haags het volgende:

[..]
Graag! Doe maar op dat grote kamp waar die Wagner troepen zitten.
Luka heeft nukes tegenwoordig, afvuren en Rusland heeft er zogenaamd niets mee te maken. Hoe kan die vent zo dom zijn.
pi_210173275
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:26 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Dus jij keurt het goed?
Ja ik keur het goed, iedere vernietigde tanker betekent minder olie die vervoerd wordt, dus minder milieuvervuiling.

Zo jammer dat jij de smerige olie industrie steunt.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:14:57 #98
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210173410
quote:
Dat waren ze al sinds dag 1 van de oorlog. Dit is ook niet de eerste keer. Oa Lviv en Kyiv zijn regelmatig beschoten vanuit Belarus.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210173447
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 19:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waar blijkt dat? Is er groot nieuws dan?
Het lijkt me vooral geen nieuws. De invasie begin vorig jaar werd ook al deels door Belarus gefaciliteerd.
pi_210173459
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 19:04 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja ik keur het goed, iedere vernietigde tanker betekent minder olie die vervoerd wordt, dus minder milieuvervuiling.

Zo jammer dat jij de smerige olie industrie steunt.
Weer op de man h
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')