SIg heeft toegezegd dat er een aanvulling komt op de pitch na melding van bovenstaande.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 23:42 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
toch maar niet...... nu is me wel duidelijk dat de WOZ omlaag is.....
-Funderingsclausule van toepassing: binnen 5 jaar is herstel noodzakelijk. De VvE bestaat uit 2 eigenaren (Bergweg 267A / 267B). De VvE wil met de nieuwe eigenaar het traject voor het funderingsherstel starten (herstel binnen een termijn van 5 jaar). Indicatief zullen de herstelkosten ca. ¤ 80.000,- per eigenaar bedragen. Vraag de makelaar naar de verdere voorwaarden. Bespreek met een financieel adviseur de gevolgen voor een hypotheek aanvraag.
Ik begin er toch niet aan. Funderingsherstel is in de aard erg onvoorspelbaar en ik vind het weinig geruststellend dat dit gedownplayed wordt dat het niet urgent is. Ik zou er meer vertrouwen in hebben als hij het op korte termijn in gang gaat zetten. Het is namelijk ook geen fijn idee voor je huurder om in een woning te moeten wonen waar de fundering niet in orde is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:16 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
SIg heeft toegezegd dat er een aanvulling komt op de pitch na melding van bovenstaande.
Inmiddels geplaatst:
SIG 18-8-2023
Aanvullende informatie fundering door project eigenaar:
Het Fundament moet worden aangepakt. Ik ga dit met de VvE bespreken. Echter is het niet urgent. Maar we zijn van plan om dit binnen 5 jaar te doen.
Er zijn qua financieringen aantal opties:
1) Ieder betaalt zelf zijn of haar kosten.
2) Als VvE nemen we een lening via het funderingsloket met een laag rentepercentage.
De vierkante meterprijs op de Bergweg ligt rond de ¤ 3500 - ¤ 4000. Voor dit appartement zou dat minimaal ¤ 525.000,00 betekenen. Doordat er herstelwerkzaamheden nodig zijn voor de fundering heb ik het pand ook veel aantrekkelijker kunnen aankopen.
Ze dekken dat niet voor niets in vlak voor live gang, sig voorkomt hiermee aansprakelijkheidsstelling als het mis zou gaan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik begin er toch niet aan. Funderingsherstel is in de aard erg onvoorspelbaar en ik vind het weinig geruststellend dat dit gedownplayed wordt dat het niet urgent is. Ik zou er meer vertrouwen in hebben als hij het op korte termijn in gang gaat zetten. Het is namelijk ook geen fijn idee voor je huurder om in een woning te moeten wonen waar de fundering niet in orde is.
Staat nu openquote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:25 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een (zo te zien) woonhuis wat gelegen is op een industrieterrein:
I.B.J. Maas – Ledeboerstraat 9a
¤ 200.000 | 8,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/i-b-j-maas-ledeboerstraat-9a/
…
Dit lijkt mij wel een aardig projectje om mee te nemen.
Als er een linkje beschikbaar is dan hou ik mij aanbevolen.
quote:Een van de aanpassingen die ingevoerd wordt als gevolg van de vergunning is dat wij binnenkort over zullen gaan naar een betaalservice provider. Tot nu toe werkten wij met de Stichting Beheer Klantgelden Waardevoorjegeld, Deze verplichting wordt ons opgelegd door de Europese verordening en daar kan niet van worden afgeweken. Resultaat van deze regeling is wel, dat de kosten van het betalingsverkeer behoorlijk omhoog zullen gaan voor ons. Dat willen wij niet doorberekenen aan de investeerders. Wij gaan de beheervergoeding daarvoor dus niet verhogen.
Wel zullen we het minimum investeringsbedrag verhogen naar ¤500,- per project.
Deze verhoging geldt vanaf 1 september as.
Een hogere minimum inleg is een veel betere oplossing dan een kosten verhoging. Goed gedaan door WvjG wat mij betreft.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Geen verhoging fee wvjg, wel hogere minimuminleg
[..]
In dit opzicht ben ik benieuwd of Collin nog iets gaat veranderen aan de kosten ivm de nieuwe vergunning. En wanneer zij deze nieuwe vergunning krijgen, de tijd gaat nu toch wel dringen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:43 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Een hogere minimum inleg een veel betere oplossing dan een kosten verhoging. Goed gedaan door WvjG wat mij betreft.
Hier en hier ook informatie over de verdronken schipper. Hij is met een lek schip gaan varen en probeerde zijn hond te redden.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd naar de oorzaak. Ik kan me voorstellen dat er bepaalde oorzaken kunnen zijn die uitgesloten zijn van uitkering. Nalatigheid, te zwaar beladen oid? Er was in ieder geval geen ander schip bij betrokken en een schip zinkt niet zomaar
Voordeel in deze situatie is dat ze meerdere schepen exploiteren dus de cashflow zal niet helemaal stilvallen.
Je link werkt niet (meer) helaas.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:40 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Hier wat achtergrond over de verdronken schipper. Hij is met een lek schip gaan varen en probeerde zijn hond te redden.
Meerdere nieuwsartikelen zijn te vinden op https://www.schuttevaer.nl/?s=jogo+2quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:42 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Je link werkt niet (meer) helaas.
Ik had nog geen tijd gehad om te reageren maar het ligt in dit geval iets genuanceerder.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 15:08 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
sterker nog, het is een bedrijfswoning. Deze mag in principe alleen verhuurd worden aan een medewerker van het naastgelegen bedrijf. Als het aan een derde verhuurd wordt (wat het geval lijkt), heb je een strijdigheid met het bestemmingsplan en een huurder met huurrechten. Dat betekent kans op de gemeente in je nek, een huurder die er niet uit wil en een onverkoopbaar object. Lekker vanaf blijven.
Als het zo is dat de schipper willens en wetens met een watermakend schip is vertrokken zullen de verzekeraars het ook niet dekken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:58 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Meerdere nieuwsartikelen zijn te vinden op https://www.schuttevaer.nl/?s=jogo+2
gerepareerdquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:42 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Je link werkt niet (meer) helaas.
valt wel mee, "een bedrijfje aan huis" is namelijk niet waar een bedrijfswoning voor bedoeld is. Je ziet duidelijk dat deze woning behoorde bij het naast/achtergelegen bedrijfspand. Door het nu als stand alone woning te gebruiken met misschien een bedrijfje aan huis zoek je de grens gewoon op.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:09 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik had nog geen tijd gehad om te reageren maar het ligt in dit geval iets genuanceerder.
Het object is een inderdaad een bedrijfswoning maar wel met bedrijfsruimte, zijnde een garage, het geheel met ondergrond, open grond en verdere aanhorigheden. Iedereen met een bedrijfje aan huis zou hier dus kunnen gaan wonen.
Collin had dit overigens wel wat duidelijker mogen omschrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plus dat er wellicht aansprakelijkheid is voor de gevolgschade en het wegslepen etc. Wat een idioot die schipper. Of zijn opdrachtgever, wie zal het zeggen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:31 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Als het zo is dat de schipper willens en wetens met een watermakend schip is vertrokken zullen de verzekeraars het ook niet dekken.
Zover ik begrepen heb (voorlopig) alleen te registratie, ik neem aan dat ze net als als de andere platformen de knip leggen bij het in werking treden van de nieuwe vergunning en de oude projecten op de oude manier afwerken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:22 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Verder, ik had vandaag een mail van Capital Circle om mijn account te verifiėren voor betalingen via betaaldienstverlener OPP. Het is me alleen nog niet duidelijk of alle betalingen dan via OPP zullen gaan of alleen die van nieuwe investeringen (die ik niet meer doe daar).
Zijn er FOK-ers die hiervoor uitgenodigd zijn? Ik heb me wel opgegeven maar niets meer gehoordquote:Op maandag 14 augustus 2023 11:32 schreef zeeland6 het volgende:
Wij zijn verheugd om aan te kondigen dat wij een nieuw platform hebben ontwikkeld en nu klaar zijn om het voor de allereerste keer te gaan testen.
Wij nodigen je uit om deel te nemen aan de beta testing van dit nieuwe platform. Dit is een geweldige kans om als een van de eersten de nieuwe functies en verbeteringen te ervaren die we hebben toegevoegd. Jouw feedback en opmerkingen zijn erg belangrijk bij het helpen verfijnen van de gebruikservaring voor al onze gebruikers.
Hoe kun je deelnemen? Het is simpel! Klik op de knop hieronder om je aan te melden voor de beta test. Na aanmelding zal ons team jouw aanvraag beoordelen en als je wordt geselecteerd, nemen we contact met je op via de e-mail.
Aanmelden voor beta testing
Houd er rekening mee dat niet iedereen die zich aanmeldt, zal worden geselecteerd voor de beta test. We streven ernaar om een representatieve dwarsdoorsnede van onze gebruikers te selecteren om ervoor te zorgen dat de feedback die we ontvangen, zo breed en nuttig mogelijk is.
We kijken ernaar uit om samen met jou aan de toekomst van Max Crowdfund te werken.
Mocht je vragen hebben dan kan je reageren op deze email of bellen naar +3110-3070948
Met vriendelijke groet,
Het Max Crowdfund team
Ik ben wel uitgenodigd. Maar ik zie liever iets van mijn geld terug!!!quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:58 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Zijn er FOK-ers die hiervoor uitgenodigd zijn? Ik heb me wel opgegeven maar niets meer gehoord
Volgens mij behoor je tot de "representatieve dwarsdoorsnede van onze gebruikers" waar MAX naar streeftquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:05 schreef quepos het volgende:
[..]
Ik ben wel uitgenodigd. Maar ik zie liever iets van mijn geld terug!!!
Maar dat zal wel nooit meer gebeuren. Belachelijk dat ze gewoon door kunnen gaan met deze wanpraktijken!!!
Zaten KOM en CC niet met de gezamenlijke vergunning bij betaaldienstverlener GoCredible?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:22 schreef Soulfreak het volgende:
Verder, ik had vandaag een mail van Capital Circle om mijn account te verifiėren voor betalingen via betaaldienstverlener OPP. Het is me alleen nog niet duidelijk of alle betalingen dan via OPP zullen gaan of alleen die van nieuwe investeringen (die ik niet meer doe daar).
Geen idee, ik heb geen account bij KOM, alleen bij CC en die gaan volgens de deze week ontvangen mail naar OPP.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zaten KOM en CC niet met de gezamenlijke vergunning bij betaaldienstverlener GoCredible?
Ze geven inderdaad aan dat het voorlopig alleen nog de registratie is. Maar er staat ookquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:56 schreef tnhb het volgende:
[..]
Zover ik begrepen heb (voorlopig) alleen te registratie, ik neem aan dat ze net als als de andere platformen de knip leggen bij het in werking treden van de nieuwe vergunning en de oude projecten op de oude manier afwerken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |