abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210249851
.

[ Bericht 99% gewijzigd door obligataire op 11-08-2023 16:48:45 ]
Pecunia non olet
pi_210249910
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 14:10 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Zowaar geen herfinanciering maar een nieuwe in de Hugo gevarenzone.
Is die wws 2024 al aangenomen door de 2e kamer of wordt dat uitgesteld tot na de verkiezingen ?
pi_210249924
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 15:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Van den Thillart Holding B.V.
¤ 50.000 | 9,0% rente | 36 maanden

Werkkapitaal vastgoed
https://www.collincrowdfund.nl/van-den-thillart-holding-b-v/
Geen harde zekerheden
Wel met volledig lineaire aflossing.... dat is prettig.

Ze zijn zwaar gefinancierd. Dat is dan weer de voornaamste reden om af te haken.
Pecunia non olet
pi_210255695
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 15:44 schreef KrekelJapie het volgende:
Eagle Projects IV
¤ 750.000 | 8,0% rente | 9 maanden

Herfinanciering zorgvastgoed
https://www.collincrowdfund.nl/eagle-projects-iv/
1e hypotheek samen met matching capital
Collin link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210256376
IMPORTANT: From 10:00 AM (CET) on Friday, August 25, you will no longer be able to log-in or register on Max Crowdfund. At 11:00 we will download everyone's up-to-date information and import it into the new platform. We will then test for one week to ensure all data has been imported correctly, and we intend to go live with the new platform on September 4. If you have any questions, please don't hesitate to get in touch.
pi_210256710
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 16:11 schreef Captain_koek het volgende:
Leerzaam tooic! Doe al een tijdje mee, eigenlijk alleen met 1e hypotheek recht.

Hoe gaan jullie om met de leningnemers? Er zitten regelmatig mensen bij waarmee ik in “real life” niet geassocieerd wil worden.. of niet zou opzoeken zeg maar.. daar investeer ik dan ook online niet in.

In jullie geval: rendement is rendement? Of een zelfde gedachte?
Er worden hier zo nu en dan leningnemers besproken met mogelijk criminele banden, bedoel je dat? Daar investeer ik dan ook niet in.
Als ik in een project investeer dan ben ik ook deels verantwoordelijk voor de totstandkoming daarvan, dus projecten waar ik niet achter sta (bijvoorbeeld bio-industrie, alternatieve geneeswijzen) investeer ik niet in. Verhuur aan arbeidsmigranten vind ik een twijfelgeval en hangt van het pand af. Ik denk dat rendement hier vaak ten koste gaat van de arbeidsmigrant zelf en de buurt er vaak ook niet op vooruit gaat. Het wat idealistische idee van crowdfunding om kleine lokale ondernemers te steunen die niet bij een bank terecht kunnen is wel wat verwaterd met het investeren in "huisjesmelkers", grote projectontwikkelaars en vastgoedbedrijven. Beter rendement en zekerheid maar minder "feel good".
pi_210256736
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 16:11 schreef Captain_koek het volgende:
Leerzaam tooic! Doe al een tijdje mee, eigenlijk alleen met 1e hypotheek recht.

Hoe gaan jullie om met de leningnemers? Er zitten regelmatig mensen bij waarmee ik in “real life” niet geassocieerd wil worden.. of niet zou opzoeken zeg maar.. daar investeer ik dan ook online niet in.

In jullie geval: rendement is rendement? Of een zelfde gedachte?
Als ik twijfel aan de moraal of zelfs legaliteit van het project of de leningnemer, dan investeer ik niet. Dat is natuurlijk een persoonlijke afweging.

Er zijn ook genoeg leningnemers die ik zeker niet zou opzoeken, maar die wmb wel een prima project hebben. Dan investeer ik wel.
gr gr
pi_210256738
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 09:53 schreef Slingervinger het volgende:
IMPORTANT: From 10:00 AM (CET) on Friday, August 25, you will no longer be able to log-in or register on Max Crowdfund. At 11:00 we will download everyone's up-to-date information and import it into the new platform. We will then test for one week to ensure all data has been imported correctly, and we intend to go live with the new platform on September 4. If you have any questions, please don't hesitate to get in touch.
Als ik bij Max zou zitten had ik zelf ook maar even een backup van de gegevens gemaakt, al was het maar een screenshot.
pi_210256799
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 10:34 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Als ik bij Max zou zitten had ik zelf ook maar even een backup van de gegevens gemaakt, al was het maar een screenshot.
Eens. Dat ze op 25 augustus uit de lucht gaan neem ik direkt aan maar niet dat ze op 4 september (of wanneer dan ook) weer terugkomen
pi_210262353
Over idealistische crowdfunding gesproken. Bioboer Bart (NOS) uit Rotstergaast geeft obligaties uit om het systeem van rendement eisende banken te doorbreken. En omdat bestaande crowdfundingplatformen ook rendement willen of in elk geval hoge kosten rekenen heeft hij zelf een stichting opgericht zodat er geen geld blijft hangen bij tussenpersonen. Het verhaal is best aansprekend, vol gedrevenheid (en minder cynisch dan ik het beschrijf) en uit de websites van bedrijf en stichting krijg ik wel een indruk van de goede bedoelingen maar het moet allemaal wel op goed vertrouwen want er is geen stichting zekerheden in geval van problemen, geen financiėle informatie over het bedrijf (waaruit waarschijnlijk zou blijken waarom ze van de bank af willen) en rendement: ze noemen het zelf inflatiecorrectie. Investeren/doneren kan hier.
pi_210264750
quote:
Over idealistische crowdfunding gesproken. Bioboer Bart geeft obligaties uit.
Leuk idee maar je krijgt dus 6% in de vorm van melk en eieren? Dat is goedkope marketing. Jammer dat het plaatje niet iets meer marktconform is, dan was het een leuke testcase geweest of zoiets met voldoende aandacht in de media kan werken.
pi_210270516
Eygelshoven SIG open schijf 1+3 als vanouds
pi_210270524
SIG Eygelshoven open.

Niet meegenomen aangezien de WOZ waarde ongeveer schijf 1A is in de afgelopen jaren.
pi_210270648
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 14:02 schreef zeeland6 het volgende:
SIG Eygelshoven open.

Niet meegenomen aangezien de WOZ waarde ongeveer schijf 1A is in de afgelopen jaren.
wel > basis 1A > worst-case 75k zie ik het altijd wel opbrengen
pi_210277898
quote:
12s.gif Op zondag 13 augustus 2023 14:01 schreef peterc het volgende:
Eygelshoven SIG open schijf 1+3 als vanouds
Den Bosch is 1a nog niet vol
https://investeren.sameni(...)n-66-herfinanciering
pi_210280070
Wij zijn verheugd om aan te kondigen dat wij een nieuw platform hebben ontwikkeld en nu klaar zijn om het voor de allereerste keer te gaan testen.

Wij nodigen je uit om deel te nemen aan de beta testing van dit nieuwe platform. Dit is een geweldige kans om als een van de eersten de nieuwe functies en verbeteringen te ervaren die we hebben toegevoegd. Jouw feedback en opmerkingen zijn erg belangrijk bij het helpen verfijnen van de gebruikservaring voor al onze gebruikers.

Hoe kun je deelnemen? Het is simpel! Klik op de knop hieronder om je aan te melden voor de beta test. Na aanmelding zal ons team jouw aanvraag beoordelen en als je wordt geselecteerd, nemen we contact met je op via de e-mail.

Aanmelden voor beta testing
Houd er rekening mee dat niet iedereen die zich aanmeldt, zal worden geselecteerd voor de beta test. We streven ernaar om een representatieve dwarsdoorsnede van onze gebruikers te selecteren om ervoor te zorgen dat de feedback die we ontvangen, zo breed en nuttig mogelijk is.

We kijken ernaar uit om samen met jou aan de toekomst van Max Crowdfund te werken.

Mocht je vragen hebben dan kan je reageren op deze email of bellen naar +3110-3070948

Met vriendelijke groet,

Het Max Crowdfund team
pi_210280268
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 11:32 schreef zeeland6 het volgende:
Wij zijn verheugd om aan te kondigen dat wij een nieuw platform hebben ontwikkeld en nu klaar zijn om het voor de allereerste keer te gaan testen.

Wij nodigen je uit om deel te nemen aan de beta testing van dit nieuwe platform. Dit is een geweldige kans om als een van de eersten de nieuwe functies en verbeteringen te ervaren die we hebben toegevoegd. Jouw feedback en opmerkingen zijn erg belangrijk bij het helpen verfijnen van de gebruikservaring voor al onze gebruikers.

Hoe kun je deelnemen? Het is simpel! Klik op de knop hieronder om je aan te melden voor de beta test. Na aanmelding zal ons team jouw aanvraag beoordelen en als je wordt geselecteerd, nemen we contact met je op via de e-mail.

Houd er rekening mee dat niet iedereen die zich aanmeldt, zal worden geselecteerd voor de beta test. We streven ernaar om een representatieve dwarsdoorsnede van onze gebruikers te selecteren om ervoor te zorgen dat de feedback die we ontvangen, zo breed en nuttig mogelijk is.

We kijken ernaar uit om samen met jou aan de toekomst van Max Crowdfund te werken.

Mocht je vragen hebben dan kan je reageren op deze email of bellen naar +3110-3070948

Met vriendelijke groet,

Het Max Crowdfund team
Heb deze mail ook gekregen. Ga jij het doen?
pi_210280320
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 11:32 schreef zeeland6 het volgende:

Met vriendelijke groet,

Het Max Crowdfund team
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 11:56 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Hier niks ontvangen en dat is goed ingeschat :6
pi_210280351
Nieuw Collin 10% project zonder harde zekerheden:

AutoVerhuurLelystad B.V.
¤ 200.000 | 10,0% rente | 30 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/autoverhuurlelystad-b-v/
pi_210280412
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 11:56 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik heb bij MAX nooit wat gedaan. Zag de bui al hangen in het begin. Geeft ook aardig aan dat ze niet kunnen selecteren, ik ben geen 'gebruiker.
pi_210280441
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:12 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik heb bij MAX nooit wat gedaan. Zag de bui al hangen in het begin. Geeft ook aardig aan dat ze niet kunnen selecteren, ik ben geen 'gebruiker.
Vraag me af wat ze eigenlijk wel kunnen. Zou me niks verbazen als dit alles een verdwijntruc blijkt
pi_210280660
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:12 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Precies dezelfde situatie hier, uitnodiging terwijl ik er ook nooit wat heb gedaan.
pi_210283244
AutoVerhuurLelystad B.V.
¤ 200.000 | 10,0% rente | 30 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/autoverhuurlelystad-b-v/
Geen harde zekerheden
pi_210285968
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Rene op 15-08-2023 12:15:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')