Ik ga morgen ochtend naar de ah. Ik kom alleen niet naar de meet dus kan het alleen opsturen, wordt dat niet onnodig duur als pakketje?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vandaag wat kampeerservies bij Albert Heijn gekocht. Ik heb nu een goede set compleet maar mis alleen de siliconen deksels. Is er hier misschien iemand die in de komende paar dagen nog bij een AH met deksels komt? Ik kan een spaarkaart via de app sturen. Opsturen is prima, meenemen naar de meet is nog handiger
Ik kan het niet goed zien op het plaatje maar het lijkt er uit te zien als iets dat in een envelop kan.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:33 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ga morgen ochtend naar de ah. Ik kom alleen niet naar de meet dus kan het alleen opsturen, wordt dat niet onnodig duur als pakketje?
Mochten ze het hebben kijk ik wel even hoe groot het is. Als het inderdaad klein is wil ik ze wel meenemen hoorquote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed zien op het plaatje maar het lijkt er uit te zien als iets dat in een envelop kan.
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:38 schreef Blues het volgende:
Ik wil t best voor je doen hoor Lucky.
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:40 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mochten ze het hebben kijk ik wel even hoe groot het is. Als het inderdaad klein is wil ik ze wel meenemen hoor
Dankjequote:
Dankjewel voor de moeite, ik zal er eens een kijkje nemen! Molenland dus he?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Even bij een insider nagevraagd en het Jogging label was het voormalige huismerk van Aldi.
Dat is overgegaan naar het 'Molenland' label, waarbij gelijktijdig diverse producten uit het assortiment zijn gegaan. Mijn bron kon niet zeggen of dat voor de door jou genoemde kaas ook geldt, maar je zou eens kunnen kijken naar producten onder dat label…
Bij onze vereniging zijn donaties altijd welkom, maar als ik bv een stuk schrijf of er door onze bedrijfspravda over ge-interviewt wordt en gevraagd wordt of men kan doneren, dan zeg ik, geef dat geld aan jouw lokale dierenasiel. Dan doe je wat in jouw buurt. Ik wil niet inzamelen of collecteren, we hebben een concept van de hondenspeelweide, waar je met je hond kan komen, daar hebben we beide dan wat aan. Hond kan rennen en spelen en wij verkopen toegang en koffie met gebak.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:44 schreef borisz het volgende:
[..]
Dat laatste. Of in ieder geval het is onduidelijk of het geld op de plek komt waarvoor ze zeggen om geld op te halen. Iig
- ééntje voor menstruatiearmoede
- ééntje voor een zwemfeestje over anderhalve week voor kinderen in de buurt. Maar niemand wist wat. Zwembad waar het gehouden zou worden ook niet. Terwijl groepen altijd moeten reserveren.
Meestal zit er dan nog een stichting achter met één persoon. Dat was nu ook niet het geval. En in dit geval waren ze in overtreding omdat in de APV van beide gemeenten staat dat een collectevergunning nodig is.
Onze rol is dan vooral wijzen op de regelgeving, oliemannetje zijn. Lokale media die aan de lijn hangen informeren. En ivm vakantietijd komt communicatie er een beetje bij.
tja, heb sterk de indruk dat voor Duitsers kaas vooral geen smaak mag hebben. Meeste Supermarkt kaas iig is zeer smakeloos. Aardappels trouwens net zo, en koffie is ook niet lekker.quote:
Pink Ribbon kon dat nog beter. Die zagen zichzelf / de zichtbaarheid als het doel en vrijwel alles verdween in de organisatie.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Jaar of 20 geleden was er hier in D een flink schandaal. Het rode kruis bleek het leeuwendeel (meer dan 90%) van de donaties uit te geven aan de organisatie zelf.
Ja gelukkig hopelijk niet veel regen !quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 07:48 schreef Blues het volgende:
Goemoggel nog 1 dagje werken en dan weer weekend
Met maar 1 bui op de radar![]()
Maar toch pak ik de auto![]()
Klopt, en helemaal terecht.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Nu had je 200 bierblikken 1 voor 1 in de emballageautomaat moeten doen
M'n broertje rijdt op een vuilniswagen (of zijlader in vakjargonquote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Jogging kaas, van Aldi NL, dat was in de tijd dat Aldi ook nog halve liter blikken Tuborg verkocht. Memories.
Als student ergerde ik mij er aan dat als studenten een feestje gaven, men bier dronk maar wijn meenam. Bier was of snel op, of lauw omdat er niet genoeg in de koeling stond. Toen ik mijn verjaardag vierde, een grote koelkast vol met blikken Tuborg. Bier was tegen 03:00 nog niet op, en omdat het al een week in de koelkast stond, ijs en ijskoud.
Het mooiste was, ik had 1 kliko leeg gehouden voor de lege blikken. Deze was dus vol na het feest.
De morgen dat die werd geleegd op tijd opgestaan en voor het raam gaan zitten.
De kliko werd naar de lift van de vuilniswagen gereden en de mannen liepen weg om de volgende te halen. *kiep* een zingend geluid van ca 200 bierblikken die in de wagen vielen deed de vuilnisophalers stoppen en gaan kijken.
De sjit die je deed toen je jong was...
Of je aanmelden bij statiegeld NL, alles in een grote zak mikken en inleveren bij de Sligroquote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Lang leve Picnic, die nemen al je blik en plastic mee en storten het statiegeld op je rekening...quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Oh wow,quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:55 schreef Kreator het volgende:
Morge. Vandaag 13 weken echo.
Tevens: 44 jarige IT'er hier die nooit een podcast heeft geluisterd dus ik moest vanmorgen even googlen hoe ik dat in de auto voor elkaar krijg, want ik zag dat Conan er 1 heeft. #noragrets.
Droge sokken mee morgen, lijkt me zo erg om met natte voeten door te moeten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:57 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Zo te zien hebben we vandaag nog wel redelijk weer op het festival. Morgen wordt het wel slechter
Droge sokken heb je weinig aan als je schoenen nat zijn, waterdicht schoeisel lijkt me handigerquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Droge sokken mee morgen, lijkt me zo erg om met natte voeten door te moeten.
Beiden eigenlijkquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Droge sokken heb je weinig aan als je schoenen nat zijn, waterdicht schoeisel lijkt me handiger
“Vlucht” hij voor jullie? Of is een gepland uitje?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:48 schreef Myraela het volgende:
Jongens, m'n schoonvader gaat volgende week een aantal nachten naar een hotel.Ik ben zo blij.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:55 schreef Kreator het volgende:
Morge. Vandaag 13 weken echo.
Tevens: 44 jarige IT'er hier die nooit een podcast heeft geluisterd dus ik moest vanmorgen even googlen hoe ik dat in de auto voor elkaar krijg, want ik zag dat Conan er 1 heeft. #noragrets.
Ik ook al jaren. Heerlijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh wow,
Ik keek net ff, geloof dat de eerste Podcasts die ik downloade van 2003 of 2004 zijn
Fijn!quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:45 schreef Kreator het volgende:
Alles was ok, handjes voetjes dichte rug, maag, hart met 2 kamers, longen en zelfs hersenen.
Wist niet dat ze dat allemaal al kunnen checken, maar het is wel een magisch dingetje.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:48 schreef Myraela het volgende:
Jongens, m'n schoonvader gaat volgende week een aantal nachten naar een hotel.Ik ben zo blij.
Lekturama's Luistersprookjesquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Luisterboeken deed ik al in '80er op cassette :-)
Hersenen en de restquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:45 schreef Kreator het volgende:
Alles was ok, handjes voetjes dichte rug, maag, hart met 2 kamers, longen en zelfs hersenen.
Wist niet dat ze dat allemaal al kunnen checken, maar het is wel een magisch dingetje.
In de jaren '60 ik al vanaf vinyl...quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En ze waren vaak roodquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In de jaren '60 ik al vanaf vinyl...
[ afbeelding ]
Die rode cassettebandjes met zelfs rode tape? Die heb/had ik ook.quote:
Brommer dit dat.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hersenen en de rest![]()
Voor je het weet gaat je baby voor het eerst wennen op de opvang
Ik had Repelsteeltje, Roodkapje, en nog wat andere. En een wit bandje met blauwe tape van Bassie & Adriaan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die rode cassettebandjes met zelfs rode tape? Die heb/had ik ook.
Repelsteeltje en vrouw holle herinner ik me nog. Roodkapje denk ik ook wel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik had Repelsteeltje, Roodkapje, en nog wat andere. En een wit bandje met blauwe tape van Bassie & Adriaan.
Ik heb ze nog allemaal als MP3quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die rode cassettebandjes met zelfs rode tape? Die heb/had ik ook.
Ik had een taperecorder en ik nam het geluid van mijn lievelingsfilms op en dan luisterde ik daar naar in bed. Continu weer. Zijn er meer mensen die dat als kind hebben gedaan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een niersteen kan wel plots heftige pijn geven en dan ook net zo snel weer helemaal verdwenen zijn (of gas in je darmen, kan ook pijn/ongemak geven en dan ineens weg zijn). De meeste andere pijn-veroorzakers zijn niet zomaar ineens weg. Wordt het meestal eerst minder in de loop der tijd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:47 schreef Troel het volgende:
Ik heb heel slecht geslapen vannacht. Ik was niet zeker of ik nu last van mijn darmen had, last van mijn voortplantingsorganen of dat ik een beginnende blaasontsteking had of een niersteen.
Geen idee wat het nu was, maar het was niet fijn. Uiteraard was er vanochtend niets meer van te merken, dus het was vooral omdat ik erover dacht denk ik. Of het was weer een niersteen en het ergste is alweer achter de rug
Nee, maar het doet mij er wel aan denken dat op Texas death row de gevangenen hun radios tweaken zodat ze televisie kunnen luisteren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had een taperecorder en ik nam het geluid van mijn lievelingsfilms op en dan luisterde ik daar naar in bed. Continu weer. Zijn er meer mensen die dat als kind hebben gedaan?
Ik had er vorig jaar eentje en ik kreeg flashbacks naar mijn aneurysma. Ik heb echt de zandweg naar ons huis met een belachelijke snelheid gereden omdat ik de neiging had om uit de auto te springen en kruipend verder te gaan. Maar had woensdagavond wel echt nare pijn (maar dacht dat het kwam door het lange in de keuken staan).quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een niersteen kan wel plots heftige pijn geven en dan ook net zo snel weer helemaal verdwenen zijn (of gas in je darmen, kan ook pijn/ongemak geven en dan ineens weg zijn). De meeste andere pijn-veroorzakers zijn niet zomaar ineens weg. Wordt het meestal eerst minder in de loop der tijd.
Schrijft de meubelmaakster nog altijd?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, maar het doet mij er wel aan denken dat op Texas death row de gevangenen hun radios tweaken zodat ze televisie kunnen luisteren.
Mijn bestie deed dat op de middelbarequote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had een taperecorder en ik nam het geluid van mijn lievelingsfilms op en dan luisterde ik daar naar in bed. Continu weer. Zijn er meer mensen die dat als kind hebben gedaan?
Na de executie van Jamie niet meer. We zijn toen bij één regular population gevange op bezoek geweest, en sinds Covid hebben alle gevangenen (zelfs DR) een tablet, en kunnen ze mensen die op hun lijst gezet zijn emailen. Door het bezoek stond ze nog in zijn lijst en kreeg ze een mailtje van hem, dus daar heeft ze kort geleden nog contact mee gehad.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Schrijft de meubelmaakster nog altijd?
Ik maakte met mijn toenmalige bestie ook 'radioprogramma's' op cassettebandjesquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn bestie deed dat op de middelbareWe hebben nu nog een breed arsenaal quotes om er aan te refereren
Dat vind ik nog het meest kutte aan zo'n probleem. Ze kunnen wel zeggen dat ze iets aangepast hebben maar daar krijg je nooit bewijs of een registratie van als je belt en daarom kun je er later ook moeilijk op terugkomen (als collega B er weer naar kijkt). Vaak zeggen ze ook nog weer verschillende dingen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sow, deze medewerkster van Essent deed haar best om alle matige medewerkers te neutraliseren. Ze is 35 minuten zeer proactief aan het ratelen geweest en gaat voor de zekerheid een aantal dingen oppakken ondanks dat het allemaal goed in hun systeem staat. Het is namelijk voor ons niet zichtbaar dat zij de zaken goed hebben verwerkt en dat vind ik matig. Over uiterlijk 1,5 week belt ze terug, ben benieuwd.
Bij een stomerij, neem ik aan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een 40+ jaar oud, gehaakt wollen sprei... zou je dat ergens met liefde kunnen laten reinigen? En zou ik dat moeten willen?
Ja dat had ik natuurlijk ook al bedacht, ik vraag of mensen er daadwerkelijk kennis van/over hebben.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij een stomerij, neem ik aan.
Maar of je dat wilt…
We hebben eens zo'n tig jaar oude quilt, ooit gemaakt door overgrootoma, laten stomen en dat kwam keurig netjes terug. Meer referenties heb ik niet…quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja dat had ik natuurlijk ook al bedacht, ik vraag of mensen er daadwerkelijk kennis van/over hebben.
Dat is precies hoe dit allemaal gaat inderdaad. 5 medewerkers van de netbeheerder die zeggen dat ik op de hoogte gehouden word van de voortgang. De zesde gaf eindelijk toe dat dat ze dat nooit doen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:47 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat vind ik nog het meest kutte aan zo'n probleem. Ze kunnen wel zeggen dat ze iets aangepast hebben maar daar krijg je nooit bewijs of een registratie van als je belt en daarom kun je er later ook moeilijk op terugkomen (als collega B er weer naar kijkt). Vaak zeggen ze ook nog weer verschillende dingen.
Ja, ik heb wel eens wat kleding naar een stomerij gebracht. Is zo'n beetje hetzelfde als thuis de was doen, maar dan dat het door iemand anders wordt gedaan en schoongemaakt en het ruikt lekker en dan moet je betalen meestal zijn het vietnamezen of turken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja dat had ik natuurlijk ook al bedacht, ik vraag of mensen er daadwerkelijk kennis van/over hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het dorp de laatste kersen gekocht in de boomgaard. Het seizoen is bijna voorbij.
Hier ook, op terrasquote:
Wellekquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 17:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Goh dat ene wordt net gecancelled voor V en mij
Gebruik je plaspillen ?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 15:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeuh zwachtelen lijkt te werken, -3 om de enkels en -5 vlak onder de knie.Verwijzing voor steunkousen is ook binnen, ook niet fijn maar geen 24 uur per dag die warme dingen om
Ge-eikelquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is precies hoe dit allemaal gaat inderdaad. 5 medewerkers van de netbeheerder die zeggen dat ik op de hoogte gehouden word van de voortgang. De zesde gaf eindelijk toe dat dat ze dat nooit doen.
De vorige medewerker van Essent maakte de situatie nog eens erger door niet 12,3598 als huidige meterstand in te voeren maar 12.3598. Een punt of komma maakt nogal een verschil
En ondertussen zegt iedereen dat het allemaal goed komt. Ik geloof dat ook echt maar bewijs het nou gewoon eens.
In mijn wereld zetten mensen dan gewoon pontificaal een koptelefoon opquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 18:19 schreef Blues het volgende:
Nieuwe coll vraagt om vermoord te worden kwebbelt de hele dag
Als die gene die ratelt een de koptelefoon op zet. Hoeft de rest dat niet meer te doen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 18:32 schreef sigme het volgende:
[..]
In mijn wereld zetten mensen dan gewoon pontificaal een koptelefoon op
Eens, maar ratelaars opvoeden is een klus waar men in mijn wereld helemaal niet aan gaat beginnen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 18:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Als die gene die ratelt een de koptelefoon op zet. Hoeft de rest dat niet meer te doen.
In mijn wereld helaas ook niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 18:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Eens, maar ratelaars opvoeden is een klus waar men in mijn wereld helemaal niet aan gaat beginnen.
Mag ik dan bij jouquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 18:32 schreef sigme het volgende:
In mijn wereld zetten mensen dan gewoon pontificaal een koptelefoon op
Wat moeilijk, voor haar en voor jou.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:02 schreef sigme het volgende:
Pfffffffffffff lang en moeizaam gesprek gehad met moeders. Nadat ze dus laatst weer volledig uit d'r vel sprong.
Het is toch ook sneu en zielig, een 70-plusser met een moeilijke jeugd, een halve (of hele) depressie, zorgen over haar oude dag en verlies van autonomie, een lage eigendunk en een razende woede als ze in de war raakt.
Naar en moeilijk zegquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:02 schreef sigme het volgende:
Pfffffffffffff lang en moeizaam gesprek gehad met moeders. Nadat ze dus laatst weer volledig uit d'r vel sprong.
Het is toch ook sneu en zielig, een 70-plusser met een moeilijke jeugd, een halve (of hele) depressie, zorgen over haar oude dag en verlies van autonomie, een lage eigendunk en een razende woede als ze in de war raakt.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Naar en moeilijk zeg![]()
![]()
Het klinkt ook een beetje als beginnende dementie...
Dat klinkt heel heftig, zeker wanneer je dat waarschijnlijk als jong meisje al hebt meegemaakt. Maar ook zo sneu, die onmacht gevoelens bij haar die ze alleen maar met woede kan uiten lijkt wel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dat heeft ze dan al haar leven lang. Ik ben er wel wat aan gewend, maar het wordt nooit 'normaal', dat abnormale stuk. Ze kan echt zo vernietigend uithalen, razernij. Ik heb haar eens een GROTE ruit zien breken met haar blote handen, omdat ze kwaad was. Ze is echt.. woedend als ze woedend is. En ze heeft vrijwel alleen 'woede' als reactie op dingen die haar angst aanjagen, ongeacht of ze eigenlijk bang is, of verdrietig. Of eigenlijk: ze schiet in paniek en de paniek schiet haar naar woede.
Alsof ik nu al weet hoeveel water ik over een paar dagen nodig heb. En hoeveel verdampt er bij het dagenlang koken. Moeilijk dit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Inwoners Utrechts dorp moeten dagenlang water koken na aantreffen bacterie
Je zou toch zeggen dat ff afkoken genoeg zou moeten zijn.
Het is idd de Drs P Veer. Vaart tussen Nederhemert Noord en Zuid over de Afgedamde Maas.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:20 schreef AnneX het volgende:
Zeg @:borisz is drs.P de naam van een pontje ergens?
Bij Heusden misschien?
Verlicht mij please …
Dat is om de hoek hier.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Inwoners Utrechts dorp moeten dagenlang water koken na aantreffen bacterie
Je zou toch zeggen dat ff afkoken genoeg zou moeten zijn.
Briljant!quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 07:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Het is idd de Drs P Veer. Vaart tussen Nederhemert Noord en Zuid over de Afgedamde Maas.
Oh sjit, helemaal vergeten, Kabouter Piggelmee,quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In de jaren '60 ik al vanaf vinyl...
[ afbeelding ]
Wat moeilijk moet het geweest zijn om op te groeien bij zo’n tijdbom. En ik vind het knap dat je dat zo kunt analyseren. In plaats van met angst of woede te reageren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dat heeft ze dan al haar leven lang. Ik ben er wel wat aan gewend, maar het wordt nooit 'normaal', dat abnormale stuk. Ze kan echt zo vernietigend uithalen, razernij. Ik heb haar eens een GROTE ruit zien breken met haar blote handen, omdat ze kwaad was. Ze is echt.. woedend als ze woedend is. En ze heeft vrijwel alleen 'woede' als reactie op dingen die haar angst aanjagen, ongeacht of ze eigenlijk bang is, of verdrietig. Of eigenlijk: ze schiet in paniek en de paniek schiet haar naar woede.
Dit inderdaad. Complex allemaal hoor.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:09 schreef yinu het volgende:
[..]
Wat moeilijk moet het geweest zijn om op te groeien bij zo’n tijdbom. En ik vind het knap dat je dat zo kunt analyseren. In plaats van met angst of woede te reageren.
Kattenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Complex allemaal hoor.
Verder, goedemorgenPiep deed vannacht weer een paar ronden HALLO HALLO IK VOEL IETS JE MOET IETS DOEN HET IS BELANGRIJK HALLO! Met kots tussendoor.
Mijn liefde is nu even ver te zoeken. Het is heus een eer om de mama te zijn. Maar ik kan niets doen aan de misselijkheid dus ze hoeft niet in mijn oor te mauwen, aan mijn hand te likken, over me heen te lopen, de muur naast mijn hoofd te likken, te loeienquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Op een ander pontje bij Amerongen hangt een couplet uit de ballade van drs.P. De pontbaas vertelde in AD dat oudere mensen glimlachen als zij het lezen. De jongere interesseert het niet. https://www.ad.nl/utrecht(...)~aaaf5a9b/153401143/quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 07:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Het is idd de Drs P Veer. Vaart tussen Nederhemert Noord en Zuid over de Afgedamde Maas.
Het water wordt niet afgesloten, je moet het alleen even koken voordat je haar drinkt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 04:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Alsof ik nu al weet hoeveel water ik over een paar dagen nodig heb. En hoeveel verdampt er bij het dagenlang koken. Moeilijk dit.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn liefde is nu even ver te zoeken. Het is heus een eer om de mama te zijn. Maar ik kan niets doen aan de misselijkheid dus ze hoeft niet in mijn oor te mauwen, aan mijn hand te likken, over me heen te lopen, de muur naast mijn hoofd te likken, te loeienOm kwart over vier
Mijn partner maakte mij om tien voor half vier wakkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze donderdag-routine voor het deeg vereist dat ik savonds nog een keer terug moet. De vrijdag-routine niet.
Blijkbaar bedacht ze ineens in haar slaap dat ik nog niet in de bakkerij was geweest (duh) en schrikt wakker en roept "ben je wel naar de bakkerij geweest?!?!?!!"
Ik ben nu dus niet op mijn aller fitst aan het werk
La derecha oprime, la izquierda libera
Je moet het dagenlang koken, volgens de kopquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het water wordt niet afgesloten, je moet het alleen even koken voordat je haar drinkt.
Sorry maarquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn partner maakte mij om tien voor half vier wakker
Onze donderdag-routine voor het deeg vereist dat ik savonds nog een keer terug moet. De vrijdag-routine niet.
Blijkbaar bedacht ze ineens in haar slaap dat ik nog niet in de bakkerij was geweest (duh) en schrikt wakker en roept "ben je wel naar de bakkerij geweest?!?!?!!"
Die ken ik van harrytheferrymanquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Naar Brabant nemen wij het pontje Megen over de Maas.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn liefde is nu even ver te zoeken. Het is heus een eer om de mama te zijn. Maar ik kan niets doen aan de misselijkheid dus ze hoeft niet in mijn oor te mauwen, aan mijn hand te likken, over me heen te lopen, de muur naast mijn hoofd te likken, te loeienOm kwart over vier
Onze doen dit ook ja. Over je hoofd lopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat is het cadeau?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:41 schreef sigme het volgende:
Ik ben onderweg naar een durp op 75kn afstand om een kado’tje te kopen voor mijn binnenkort jarige lief. Even tanken voor vertrek. Doet de pinpas het niet
Dus m’n contante geld gebruikt voor de (reeds getankte natuurlijk) benzine. En dus daarna op zoek naar pinapparaat want dat contante geld heb ik dus nodig voor dat kado.
Per saldo ben ik dus veel langer onderweg, dus heb ik een tussenstop nodig (nu) om de honden er even uit te laten want die wou ik niet alleen thuis laten. Krulhond + logeerhond.
Dus duurt het nóg langer.
Heb wel verkoper nog even gebeld dat het wat later wordt. Dat is een ouder echtpaar. Ze hebben de koffie voor me klaar zometeen
Oh dat is ook lekkerquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Samen met de Quooker beste aanschaf van ons huis. Kost wel duur doekoes. Ook het hout is tegenwoordig niet gratis.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:39 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Weekend! Keek er gisteren wel écht naar uit. (7 dagen werken in 6 dagen…)
Vandaag rustig aan, straks even langs een winkel vol houtkachels om eens te oriënteren.
Drs P eigenlijk net voor mijn tijd. Maar ik ken het wel en heb ook wel en heb deze collectie toen gedownloadquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Op een ander pontje bij Amerongen hangt een couplet uit de ballade van drs.P. De pontbaas vertelde in AD dat oudere mensen glimlachen als zij het lezen. De jongere interesseert het niet. https://www.ad.nl/utrecht(...)~aaaf5a9b/153401143/
De Schipper vindt hem altijd al een held. Boekplank vol met de verzamelde werken van drs.P. En was niet op de hoogte!
Naar Brabant nemen wij het pontje Megen over de Maas.
Leuk feitje hoor👍🏼
Ja die prijzen zijn fors jaquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 10:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Samen met de Quooker beste aanschaf van ons huis. Kost wel duur doekoes. Ook het hout is tegenwoordig niet gratis.
Geen houtkachel nodigquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 10:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja die prijzen zijn fors ja![]()
En dan moeten ze het ook nog komen installeren… (oude afvoerpijp gaskachel moet vervangen worden)
Maar goed, je moet je geld toch ergens aan uitgeven![]()
En mogelijk komt er een kat bij ons wonen, dus dan is een houtkachel om voor te liggen wel een must natuurlijk! (Woensdag komt via mijn werk een kat op proef. Of ie kan blijven hangt er sterk vanaf of C zijn allergie opspeelt of niet, dat wisselt per kat)
En nog altijd heel blij met de Quooker inderdaad, dat is echt liefde
quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 08:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Oh sjit, helemaal vergeten, Kabouter Piggelmee,
Likt ze dan ook het behang?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gewoon weer met een zakje zaad losgaan.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:10 schreef Blues het volgende:
Waterverbruik weer ingevuld.
Minder dan vorig jaar... niet in bad gaan, alleen maar douchen helpt denk ik ook wel! En het snelle douchen zonder tandenpoetsen.
Maar man man man dat luik is ZWAAR waar de watermeter onder zit. Ligt in mijn voorpostzegel met bijenmix en zo dus er zijn nu bloemOn plat en dood![]()
89 kubieke meter afgelopen jaar.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:21 schreef AnneX het volgende:
Gewoon weer met een zakje zaad losgaan.
Best onhandig de meter buitenshuis.
Vraag: hoe hoog is jullie verbruik voor 2 pp.?
Zoek ik het ook even op. Globaal weet ik het. Even precies kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:23 schreef AnneX het volgende:
Uw verbruik
73 m³ (73.000 liter)…periode maakt niks uit. Periode is mei-mei.
Oh! Dan heb ik net ff wat meer gieters water in de tuin/voorpostzegel gegooid denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Sproeien doe ik ook niet meer.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:29 schreef AnneX het volgende:
Gras sproeien in de postzegel achter doe ik niet meer.
Eén zomerse bui en het trekt al bij.
En de postzegel voor doe ik minder vaak. En de buurtuinen op vakantie ook niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ontzettend liefquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het eerste weekend nadat de oorlog begonnen was wisten Oekraïense mensen onze bakkerij te vinden. Één daarvan vooral voor 25kg zakken meel. Vandaag om te kijken of ze een deel van de inventaris over kan nemen.
Ze is nog nooit langs geweest zonder cadeautje. Mandarijnzeepjes die haar zus gemaakt had voor kerst, en nu walnootkoekjes met gecondenseerde melk
[ afbeelding ]
Die ander had vast 42 jaar ervaringquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer een afwijzing binnen. Had geschreven ook al was het wel duidelijk dat een rijbewijs/auto wel erg handig zou zijn. En wat is de reden van afwijzing....er zijn kandidaten met meer ervaring. Nou weet ik dat ik er wat jonger uitzie dan ik ben......maar is 40 jaar secretariele ervaring niet genoeg?
Onze kat ligt graag maar komt niet in de buurt van de haard.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 10:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja die prijzen zijn fors ja![]()
En dan moeten ze het ook nog komen installeren… (oude afvoerpijp gaskachel moet vervangen worden)
Maar goed, je moet je geld toch ergens aan uitgeven![]()
En mogelijk komt er een kat bij ons wonen, dus dan is een houtkachel om voor te liggen wel een must natuurlijk! (Woensdag komt via mijn werk een kat op proef. Of ie kan blijven hangt er sterk vanaf of C zijn allergie opspeelt of niet, dat wisselt per kat)
En nog altijd heel blij met de Quooker inderdaad, dat is echt liefde
Denk het ook. Die gaat nog sneller met AOWquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die ander had vast 42 jaar ervaring
Memories (lijkt een beetje op een kast uit mijn ouderlijk huis)quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:11 schreef Myraela het volgende:
Kastje bij de kringloop gekocht. Helemaal blij.
[ afbeelding ]
Haha. Ik vind het altijd wel leuk als mensen dingen herkennen. Vaak ook bij de kassa van de kringloop als er oudere vrouwen staan. Dan ben ik helemaal blij met apothekerspotten oid, en dan vertellen ze helemaal enthousiast dat zij dat vroeger ook hadden staan.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Memories (lijkt een beetje op een kast uit mijn ouderlijk huis)
Wel heel leuk, laat je het zo of is het een project?
Ik heb hier nog een kastje staan dat van mijn oma is geweest en die is ca 100 jaar geleden getrouwd. Dat ding gaat ook nooit weg. (vind het nl. nog mooi ook)quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Haha. Ik vind het altijd wel leuk als mensen dingen herkennen. Vaak ook bij de kassa van de kringloop als er oudere vrouwen staan. Dan ben ik helemaal blij met apothekerspotten oid, en dan vertellen ze helemaal enthousiast dat zij dat vroeger ook hadden staan.
Maar deze blijft gewoon zo. Hij is nog helemaal netjes en compleet, dus zonde om daar iets aan te veranderen.Was de prijs overigens ook wel naar. Was geen verborgen pareltje, ze wisten wel dat dit populaire kastjes zijn.
Spullen met een eigen geschiedenis zijn altijd het tofste.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb hier nog een kastje staan dat van mijn oma is geweest en die is ca 100 jaar geleden getrouwd. Dat ding gaat ook nooit weg. (vind het nl. nog mooi ook)
Pastoe kastje of Deens? Top.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:11 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ook (maar dat zijn we dan ook)quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:58 schreef AnneX het volgende:
Vaak ook bij de kassa van de kringloop als er oudere vrouwen staan.
Moest wel lachen.😎
Die is echt leukquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:11 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Nee. Havé in Lunteren. Was vooral om even rond te neuzen, want die hebben een heel grote showroomquote:
quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanmorgen een hele winkelwagen vol met Donald Ducks gescoord bij de Kringloopwinkel, heel veel jaren 70, zelfs een stapeltje 1965 en 1963 er tussen. Nu aan het sorteren op jaargang en dan moet ik ze met de eerder gekochte stapels weer op volgorde leggen. Als ik een jaargang compleet het (tot nu toe niet het geval) kan ik ze inbinden. Tot die tijd ligt gewoon een jaar op een stapeltje op het toilet, wat te lezen tijdens het ontspannen. In mijn vorige huis was, om de een of andere reden het toilet zeer groot, had er een billy in staan vol met strips, bezoek verdween soms een uurtje op het toilet.![]()
Anyhow, ik ben gek op donald duck.
Hebben zij de kip opgegeten dan?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 18:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik wilde eerst de kip in de marinade gooien en dan een dutje doen, maar aangezien ik nu wakker wordt met twee katten bovenop mij, gok ik dat dit plan mislukt is.
Nee die ligt ongemarineerd in de koeling.quote:
Oh, da's dan niet zo erg. Ik zag het al voor me, 2 uitbuikende katten op jouw buikquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 18:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee die ligt ongemarineerd in de koeling.
Gelukkig eten we altijd al op Spaanse tijdstippen dus tijd zat nog.
Gemaakte ijs hoef je vast niet op te slaan. Maar het gaat waarschijnlijk over het apparaat zelf? Heb je geen schuur waar die kan staan wanneer niet ingebruik?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:02 schreef fietsie het volgende:
Een ijsmachine , zelfkoelend, van 1 liter voor 79,-
Zouden jullie zoiets avonturen? Waarom wel / niet ?
Mijn grootste dilemma is de opslagruimte..
Nee ik ben echt compleet out of bergruimte voor dingen die voedsel-schoon moeten blijven en doe mijn best juist in te krimpen qua spullenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gemaakte ijs hoef je vast niet op te slaan. Maar het gaat waarschijnlijk over het apparaat zelf? Heb je geen schuur waar die kan staan wanneer niet ingebruik?
Ik heb een ijsmachine bij de Kenwood. Het element moet in de vriezer dus is niet zelf koelend. Paar jaar geleden gebruikte ik het vrij vaak maar nu al een tijdje niet meer. Heb 'm indertijd voor 25 euro gekocht (ipv de normale 90 euro) weet ook niet of ik 'm voor die 90 euro zou hebben gekocht.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee ik ben echt compleet out of bergruimte voor dingen die voedsel-schoon moeten blijven en doe mijn best juist in te krimpen qua spullen
Geen geld in elk geval.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:02 schreef fietsie het volgende:
Ja zoiets had ik van Philips, met 2 elementen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een ijsmachine bij de Kenwood. Het element moet in de vriezer dus is niet zelf koelend. Paar jaar geleden gebruikte ik het vrij vaak maar nu al een tijdje niet meer. Heb 'm indertijd voor 25 euro gekocht (ipv de normale 90 euro) weet ook niet of ik 'm voor die 90 euro zou hebben gekocht.
Sowieso is het geklooi met de elementen toch altijd een drempel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja zoiets had ik van Philips, met 2 elementen.
Na een tijdje gingen die roesten.
Dus ik dacht: eentje die zelf koelt....
Alleen de emmer moet schoon blijven. De rest kan rustig in het stof staan.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:02 schreef fietsie het volgende:
Tweedehands?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:02 schreef fietsie het volgende:
Neu, sonderangebot.quote:
Denk aan kerst, houtkachel aan. lekker diner gehad, chocolade ijs met warme kersen erbijquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:31 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan je niet adviseren fiets, ik zit in dit druilerige weer nog bij de warme houtkachels in gedachten, niet bij koud ijs
Chocolade ijsquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Denk aan kerst, houtkachel aan. lekker diner gehad, chocolade ijs met warme kersen erbij
Ik ben vergeten hout voor de kachel te regelen; mijn vader heeft nu 5 zakken beukenhout voor me geregeld maar die moet ie nog komen brengen..quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:31 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan je niet adviseren fiets, ik zit in dit druilerige weer nog bij de warme houtkachels in gedachten, niet bij koud ijs
Dat kan toch ook vegan gemaakt worden?quote:
Oh jawel, maar ik hou gewoon niet van chocolade ijsquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat kan toch ook vegan gemaakt worden?
Kun je bijna beter zelf gaan hakken, of zie je hem al snel weer?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben vergeten hout voor de kachel te regelen; mijn vader heeft nu 5 zakken beukenhout voor me geregeld maar die moet ie nog komen brengen..
Dat heb ik ook. Chocolade (geen bonbons, niet gevuld, geen pinda's etc) ja, maar geen ijs, vla etc. Hooguit warme chocolademelk wanneer ik het koud hebquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh jawel, maar ik hou gewoon niet van chocolade ijs![]()
Wel van vanille met chocoladesaus. Of warme kersen inderdaad
Ingredienten: Water, suiker*, tomatenconcentraat*, tomatenpassata*, appelciderazijn*, knoflook*, chili pepers * (0,56%) variaties Spaanse pepers* (0,56%). * = Biologischquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:42 schreef derLudolf het volgende:
Sweet Chili saus. De saus van Ekoplaza
quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:48 schreef z80 het volgende:
[..]
Ingredienten: Water, suiker*, tomatenconcentraat*, tomatenpassata*, appelciderazijn*, knoflook*, chili pepers * (0,56%) variaties Spaanse pepers* (0,56%). * = Biologisch
Biologisch suikerwater.
Hij had een aantal weken terug een episode waarbij ie na een corona infectie, opgelopen op een zeer emotionele begrafenis, gevolgd door dat achterlijke weer een toenemende mate van hartfalen had.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Kun je bijna beter zelf gaan hakken, of zie je hem al snel weer?
Heerlijk tochquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:43 schreef Candaasje het volgende:
In het kader van Liefde is….
Je vriend (man) die boodschappen ging doen, en als verrassing met dit terugkwam![]()
@:Jan_Onderwater
[ afbeelding ]
Had h.a. tunnelvisie?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hij had een aantal weken terug een episode waarbij ie na een corona infectie, opgelopen op een zeer emotionele begrafenis, gevolgd door dat achterlijke weer een toenemende mate van hartfalen had.
Hart-medicatie bijgesteld, longproblemen enz enz enz : alles op een hoop.
Dus ik dacht eigenlijk dat dit t wel eens kon zijn..
Toen eens een stevig telefoon gesprek gehad over wat ie nou precies met zijn huisarts had besproken en wat bleek: volledige focus op zijn copd ("Want ik hoest het spul van mn pufje op").
Dus toen een briefje gedicteerd wat ie mee heeft genomen op zijn controle afspraak; op basis daarvan doorverwijzing naar de cardioloog en die had direct door waar het m zat: hij zat aan het einde van het instelbereik van zn medicatie. Dus nieuwe andere meds gekregen, twee weekjes rustig aan gedaan en hij was weer op de positieve weg..
wanneer ik de babyshower niet had gehad morgen misschien wel, maar nu nietquote:
Jup. WK NL - Zuid Afrika. Achtste finales vanuit Sydney.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
wat is er om 04:00? Voetbal?
Kan mijn partner wel even langs sturen om op dergelijke tijdstippen paniek te zaaien.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, alleen als ik een vliegtuig moet halen gekkie![]()
Dat moet ze vast nog lang horen 😂quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 23:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kan mijn partner wel even langs sturen om op dergelijke tijdstippen paniek te zaaien.
Pas eind Q4 oplevering, dus hopelijk begin het nieuwe jaar zelf intrekken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:11 schreef Morgane89 het volgende:
Wat een mooie kast @:Myraela![]()
Jij hebt ook echt een neus voor tweedehands winkelen![]()
Wanneer kunnen jullie in jullie huis?
Ik zou wel wat nieuwe kasten willen in de woonkamer. We hebben nu 3 kasten van IKEA uit 3 verschillende series, een salontafel uit een lokale meubelwinkel en een eettafel uit weer een andere lokale winkel.
Nogal bij elkaar geraapt...
Maar wat zijn goede meubels duur
Een goede verkoper zal dat toch wel vertellen...quote:Op zondag 6 augustus 2023 07:47 schreef Myraela het volgende:
Mijn schoonvader is zo’n showroom-koper. Die heeft bijvoorbeeld een voorbeeldkeuken in een magazine gezien, en puzzelt dan hoe hij die keuken in zijn ruimte moet proppen. Hij snapt niet dat je alles volledig aan kunt passen.
Ik ben nooit specifiek op zoek naar dingen, dat werkt niet bij een kringloop. Ik kan je overigens na jarenlang meerdere kringlopen per week bezoeken ook vertellen dat je zo’n kast zelden tot nooit tegenkomt bij de kringloop.quote:Op zondag 6 augustus 2023 07:55 schreef derLudolf het volgende:
Was je specifiek op zoek naar een kast, want dan m'n vraag: hoe veel kringlopen heb je gezien om deze lijst te vinden? Want ja, daar moet je maar net zin in hebben.
Jij vindt het leuk geloof ikik vind de kast ook mooi, maar ja, ik vind meer dingen die ik op m'n vrije zaterdag kan doen leuk
Ik vind m'n interieur leuk, ja. Maar kringlopen of markten of vintage winkels hebben ook gewoon de charme van dat je nooit weet wat je er gaat vinden. Ik vind het echt gewoon een dagje uit om lekker lang wat verschillende kringlopen te rijden.quote:Op zondag 6 augustus 2023 08:05 schreef Candaasje het volgende:
De een haalt plezier uit voetbal kijken, de ander (evenveel of meer) uit het vormgeven van een huis/interieur. En snuffelt daarom graag in winkels/tweedehands zaakjes/marktplaats/veilingen
Ik behoor tot die laatste, ik vermoed @:Myraela ook.
Wow dat is sowieso al een flinke lijstquote:Op zondag 6 augustus 2023 09:17 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben de dag begonnen met bier bestellen![]()
Niet helemaal waar, ik had natuurlijk de honden al even uitgelaten, gevoerd, de tomaten water gegeven, een deegmengsel voor suikerbrood in de broodbakmachien gedaan (die doet dan enkel het kneden), lamsvlees uit de vriezer opgegraven en een espresso gedronken. Maar toch.
Dat snap ik. Wat ik meer bedoel, het resultaat vind ik mooi, maar als ik er zoveel moeite (tenminste, ik zie het als moeite, jullie niet) dan hoeft het niet meer.quote:Op zondag 6 augustus 2023 08:05 schreef Candaasje het volgende:
De een haalt plezier uit voetbal kijken, de ander (evenveel of meer) uit het vormgeven van een huis/interieur. En snuffelt daarom graag in winkels/tweedehands zaakjes/marktplaats/veilingen
Ik behoor tot die laatste, ik vermoed @:Myraela ook.
Dat heb ik met seks.quote:Op zondag 6 augustus 2023 09:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat snap ik. Wat ik meer bedoel, het resultaat vind ik mooi, maar als ik er zoveel moeite (tenminste, ik zie het als moeite, jullie niet) dan hoeft het niet meer.
quote:
Vanaf het volgende bier willen we dan een gedeelte op fust afvullenquote:Op zondag 6 augustus 2023 09:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Veel plezier vandaag @:sarabi en man. Nul verstand van bier, maar hoe werkt dat dan met zo’n ding? Jullie hebben toch flesjes
Mijn pa bleef maar pushen op het moeilijk ademhaen, het ophoesten van zn pufje en het zware gevoel bij het ademen en de covid, nu is ie net zo ehm.. sturend communicatief als ik, dus ik snap wel dat een HA die niet heel stevig terugduwt langzaam daarin meegaat...quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 21:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Had h.a. tunnelvisie?
Goed gedaan fiets
Ik voorzie een tripje naar die winkel morgenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 21:25 schreef PdeHoog het volgende:
@:fietsie: zelfgemaakt ijs is echt zoveel beterHier vanavond voor het bezoek van vijf collega's van Gaby zelfgemaakt citroenyoghurtijs
Na de moinkballen en paella van de bbq en andere hapjes
Dat is 3 out of 4 positief dus ?quote:
Ik telde 'hai' meequote:
Plaatje:quote:Op zondag 6 augustus 2023 09:44 schreef Tuindier het volgende:
‘morgen! Hier brakke nacht na etentje bij mijn ouders gisteren. Zal de combi van wat wijn en niet echt vegan eten geweest zijn die niet helemaal lekker viel.
Leuk kastje @:Myraela! Wij hebben op de slaapkamer ook een leuk vintage kastje staan, kom uit Engeland, en hebben voor de werkkamer een Pastou kast gekocht via een vintage handelaar.
Ja. Hai positief. Net als "geen planning" (tenminste tot op zekere hoogte positief).quote:
Ooook al zoquote:Op zondag 6 augustus 2023 10:12 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Plaatje:
[ afbeelding ]
Ben wel nog steeds aan het worstelen met de rest van de aankleding. Maar andere projecten eerst.
Geen planning is wat mij zorgen geeftquote:Op zondag 6 augustus 2023 10:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, is buikpijn met vrij dudelijke oorzaak.
Op een zondag?quote:Op zondag 6 augustus 2023 10:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geen planning is wat mij zorgen geeft
Deze even een het lijstje, nog te bezoeken, toegevoegd.quote:Op zondag 6 augustus 2023 09:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Hier gaat de zon net schijnen. Rondje met de trein in D. Ga het Schiffshebewerk Henrichenburg, een locatie van de route der Industriekultur die ik nog niet heb bezocht.
quote:Op zondag 6 augustus 2023 09:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn pa bleef maar pushen op het moeilijk ademhaen, het ophoesten van zn pufje en het zware gevoel bij het ademen en de covid, nu is ie net zo ehm.. sturend communicatief als ik, dus ik snap wel dat een HA die niet heel stevig terugduwt langzaam daarin meegaat...
waar gaat je rondje langs?quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:00 schreef z80 het volgende:
[..]
Deze even een het lijstje, nog te bezoeken, toegevoegd.
Ligt wel aan de verkeerde kant mbt het vakantie rondje dat ik van plan ben te gaan maken.
Eerst richting noord. Dan bovenlangs naar Polen, richting zuid met wat bezoekjes aan de grensstadjes in polen. En weer naar huis. Hoe lang ik weer verblijf weet ik nog niet. Hoe ver zuid en terug naar huis in 2 of meer delen zie ik dan wel weer.quote:
klinkt als Rendsburger Hochbrückequote:Op zondag 6 augustus 2023 11:23 schreef z80 het volgende:
[..]
Eerst richting noord. Dan bovenlangs naar Polen, richting zuid met wat bezoekjes aan de grensstadjes in polen. En weer naar huis. Hoe lang ik weer verblijf weet ik nog niet. Hoe ver zuid en terug naar huis in 2 of meer delen zie ik dan wel weer.
Wat er op de planning staat. Een hangbrug, rondje spoor om het hoogte verschil te overbruggen, Barnsteen, tunnel onder een sloot door en een schaalmodel museum.
quote:Op zondag 6 augustus 2023 10:43 schreef Myraela het volgende:
Ik ga vandaag wat Italianen boos maken door te Pizzaretten bij een vriendin. En om het nog erger te maken neem ik een tiramisu zonder koffie, alcohol en eieren mee.
Ga je al binnenkort?quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:23 schreef z80 het volgende:
[..]
Eerst richting noord. Dan bovenlangs naar Polen, richting zuid met wat bezoekjes aan de grensstadjes in polen. En weer naar huis. Hoe lang ik weer verblijf weet ik nog niet. Hoe ver zuid en terug naar huis in 2 of meer delen zie ik dan wel weer.
Wat er op de planning staat. Een hangbrug, rondje spoor om het hoogte verschil te overbruggen, Barnsteen, tunnel onder een sloot door en een schaalmodel museum.
Voor wijn is het nooit te vroegquote:Op zondag 6 augustus 2023 11:43 schreef sigme het volgende:
Ik heb suikerbrood in de oven staan. Zojuist een rondje van een uur gelopen met lief & honden.
Nu dan maar aan de wijn 🍷
Over een uurtje dan ontbijt. Met wijn denk ik zo.
Correct. De spoorlus heb ik naar Kopenhagen al een keer gemaakt. Maar de brug en de constructie van het spoor wil ik gaan bekijken.quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
klinkt als Rendsburger Hochbrücke
MiWuLa?
Ze konden er niet langs. Dus ze moesten los gebikt worden.quote:Op zondag 6 augustus 2023 13:20 schreef z80 het volgende:
Kunnen we deze halve zolen niet gewoon met rust laten.
Met andere woorden lekker laten zitten. En zelf uit laten zoeken hoe ze weer los komen op eigen rekening.
https://www.telegraaf.nl/(...)zich-vast-aan-wegdek
Dus jarig!?quote:Op zondag 6 augustus 2023 13:05 schreef MadMaster het volgende:
Weer een jaar wijzer en ter gelegenheid daarvan 'ontvoerd' naar Ruurlo voor een Carel Willink/Fong Leng tentoonstelling.
Daarna naar Markelo voor een diner en overnachting in de lokale herberg...
1-2 losbikken zodat je er langs kan, de rest laten zitten. Net als die lui bij Porschequote:Op zondag 6 augustus 2023 13:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze konden er niet langs. Dus ze moesten los gebikt worden.
Gefeliciteerd.quote:Op zondag 6 augustus 2023 13:05 schreef MadMaster het volgende:
Weer een jaar wijzer en ter gelegenheid daarvan 'ontvoerd' naar Ruurlo voor een Carel Willink/Fong Leng tentoonstelling.
Daarna naar Markelo voor een diner en overnachting in de lokale herberg...
Ik moet hierbij wel vermelden dat ik dit samen met B gedaan heb en van sommige dingen anders geen idee had gehad hoe ik ze aan had moeten passen. En waarschijnlijk de bovenkastjes met te dunne schroeven aan de wand gemaakt zou hebben. (Al waren de 7 cm lange 10 mm dikke bouten die B had volgens hem wel weer iets overdreven)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |