SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Mwah. Polen zijn ook niet gek ook al zien ze Rusland wel graag in de pan gehakt worden. Dit kleine piemel gedrag van Belarus hoeft niet te leiden tot escalatie. Je vooral ook niet echt laten makenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:41 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Stapje voor stapje richting WW3
En allemaal de schuld van Rusland/Putin.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:41 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
De NAVO die Rusland curb stomped kun je moeilijk een wereldoorlog noemen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:41 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Polenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want het is de schuld van Oekraïne die zichzelf en hun land willen verdedigen.
Rusland dacht even een stuk waardevol land kunnen toe te voegen met een speciale militaire operatie van een paar dagen. Een herhaling van de Krim. Daar hebben ze zich flink in vergist. En nu zitten ze vast in een oorlog waar ze niet op voorbereid waren en het telkens weer een stukje esclaleert. Waar is het de schuld van de NAVO? Dat ze Oekraine willen verdedigen tegen genocide?quote:
Je ziet niet dat de Russen aan alle kanten versterking aan het verwerven zijn?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want het is de schuld van Oekraïne die zichzelf en hun land willen verdedigen.
Dat sowieso niet, Oekraïne is een speelbal in een voetbalwedstrijd tussen NAVO en Rusland. Het is eigenlijk een typische 19e-eeuwse invloedssfeer oorlog.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel goed dat je het grotere plaatje ziet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, Oekraïne is een speelbal in een voetbalwedstrijd tussen NAVO en Rusland. Het is eigenlijk een typische 19e-eeuwse invloedssfeer oorlog.
Mearsheimer is een proponent van het idee dat de VS / westen Rusland richting een oorlog hebben gedreven, ik denk dat het uiteindelijk aankomt op de historici als de archieven vrijkomen.
Vind het wel echt vet stoer van Loeka. Die hangt waarschijnlijk vanavond met Poetin aan de lijn zo van "Heb je het gezien, heb je het gezien?"quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Mwah. Polen zijn ook niet gek ook al zien ze Rusland wel graag in de pan gehakt worden. Dit kleine piemel gedrag van Belarus hoeft niet te leiden tot escalatie. Je vooral ook niet echt laten maken
Het Westen heeft veel fouten gemaakt mbt Oekraine, maar dat Rusland zonder aanleiding binnenvalt is op niemand anders' conto dan dat van Poetin te schrijven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, Oekraïne is een speelbal in een voetbalwedstrijd tussen NAVO en Rusland. Het is eigenlijk een typische 19e-eeuwse invloedssfeer oorlog.
Mearsheimer is een proponent van het idee dat de VS / westen Rusland richting een oorlog hebben gedreven, ik denk dat het uiteindelijk aankomt op de historici als de archieven vrijkomen.
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het Westen heeft veel fouten gemaakt mbt Oekraine, maar dat Rusland zonder aanleiding binnenvalt is op niemand anders' conto dan dat van Poetin te schrijven.
Is Loekie eigenlijk al eens tot luitenant geslagen in dat flopleger van Vlad?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vind het wel echt vet stoer van Loeka. Die hangt waarschijnlijk vanavond met Poetin aan de lijn zo van "Heb je het gezien, heb je het gezien?"
Eerste luitenant in het Forlorn Hope bataljon, en trots als een aap met zeven lullen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is Loekie eigenlijk al eens tot luitenant geslagen in dat flopleger van Vlad?
Of gaat dat nu eindelijk gebeuren?
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel goed dat je het grotere plaatje ziet.
Er bestaat geen aanleiding die het binnenvallen van je buurman rechtvaardigd.quote:
Maak ons deelgenoot van Putins briljante masterplan, oh kapotje-man.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:03 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Je ziet niet dat de Russen aan alle kanten versterking aan het verwerven zijn?
Het is een groter plan dan dat wij willen zien.
1 misstap of false flag en het lont in het Kruidvat gaat af.
Het is eerder onderdeel van een ideologie waarin Rusland voorvechter is van traditionele waarden en daarom gerechtigd is landen weer onder haar hoede te nemen. Niet alleen Oekraïne, ook Kazakhstan, ook Georgië. De fouten die Lenin maakte met Oekraïne moeten hersteld worden. De NAVO speelt maar een vrij marginale rol in die ideologie, maar is uiteraard wel perfect om te gebruiken voor de publieke opinie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
die laatsten zullen sneller artikel 5 roepen gok ikquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:44 schreef Raw85 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom de Russen steeds wat met Polen lopen te kloten.. lijkt me niet erg handig. Als je de reacties van de NAVO wil testen kun je beter wat speldenprikjes aan een Baltisch staatje uitdelen toch?
Als jij getreiterd wordt, laat je ook zomaar gebeuren zeker?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er bestaat geen aanleiding die het binnenvallen van je buurman rechtvaardigd.
Nee, rus grootheidswaanzin is ook geen excuus.
Wie treitert wiequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:53 schreef Culkin het volgende:
[..]
Als jij getreiterd wordt, laat je ook zomaar gebeuren zeker?
Dit is letterlijk basisschoolpleinargumentatie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:53 schreef Culkin het volgende:
[..]
Ow, de zielige, genocidale, moordende, stelende, ontvoerende, verkrachtende rusjes werden "getreiterd".quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:53 schreef Culkin het volgende:
[..]
En Poetin denkt waarschijnlijk meer te kunnen aflezen aan hoe Polen reageert op plaagstootjes. Bovendien wordt ook elders regelmatig het luchtruim geschonden door de Russische luchtmacht.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
die laatsten zullen sneller artikel 5 roepen gok ik
Dat van die traditionele waarden is mijn inziens ook maar een narratief richting het volk. Geloof er niks van dat Poetin, het Kremlin en de oligarchen echt iets om traditionele waarden geven. Rusland vindt dat het gerechtigd is landen weer onder haar hoede te nemen omdat zij het oh zo sterke Rusland zijn en die andere landen klein en zwak. Het recht van de sterkste geldt en Rusland is de sterkste in de wereld of op zijn minst op gelijke hoogte met de VS en China. De Soviet Unie was dat, Rusland is dat niet maar dat willen ze niet accepteren. Het is grootheidswaanzin.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:45 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het is eerder onderdeel van een ideologie waarin Rusland voorvechter is van traditionele waarden en daarom gerechtigd is landen weer onder haar hoede te nemen. Niet alleen Oekraïne, ook Kazakhstan, ook Georgië. De fouten die Lenin maakte met Oekraïne moeten hersteld worden. De NAVO speelt maar een vrij marginale rol in die ideologie, maar is uiteraard wel perfect om te gebruiken voor de publieke opinie.
Wel ook een manier om de macht te houden, je moet een beetje een intern verhaal hebben natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat van die traditionele waarden is mijn inziens ook maar een narratief richting het volk. Geloof er niks van dat Poetin, het Kremlin en de oligarchen echt iets om traditionele waarden geven. Rusland vindt dat het gerechtigd is landen weer onder haar hoede te nemen omdat zij het oh zo sterke Rusland zijn en die andere landen klein en zwak. Het recht van de sterkste geldt en Rusland is de sterkste in de wereld of op zijn minst op gelijke hoogte met de VS en China. De Soviet Unie was dat, Rusland is dat niet maar dat willen ze niet accepteren. Het is grootheidswaanzin.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat van die traditionele waarden is mijn inziens ook maar een narratief richting het volk.
Ik denk dat het vooral een beetje stoken is zodat Wit-Russen hopelijk wat sneller voor Wagner kiezen. Poetin heeft het al lastig zat met Oekraïne, die is helemaal niet geinteresseerd in een nieuw front.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:05 schreef Delenlill het volgende:
Misschien was het Wagner wel die even de verdediging uit probeerde met wat geleende helicopters. Ik denk nog steeds dat ze Polen op den duur gaan binnentrekken. Als het niet met een grotere groep is om een grondbrug te veroveren met Kaliningrad dan wel in kleine groepjes voor sabotage werkzaamheden.
Ik denk dat die twee zaken (koude macht enerzijds en ideologie anderszijds) meestal wel hand in hand gaan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat van die traditionele waarden is mijn inziens ook maar een narratief richting het volk. Geloof er niks van dat Poetin, het Kremlin en de oligarchen echt iets om traditionele waarden geven. Rusland vindt dat het gerechtigd is landen weer onder haar hoede te nemen omdat zij het oh zo sterke Rusland zijn en die andere landen klein en zwak. Het recht van de sterkste geldt en Rusland is de sterkste in de wereld of op zijn minst op gelijke hoogte met de VS en China. De Soviet Unie was dat, Rusland is dat niet maar dat willen ze niet accepteren. Het is grootheidswaanzin.
Ik vermoed dat de Wit-Russische helikopters wat Wagner-troepen hebben afgezet in dat Poolse bos (of dat was in ieder geval het plan).quote:
De aanleiding is heel simpel: het is het zich verwijderen uit de Russische invloedssfeer van Oekraïne. Dit soort oorlogen zijn niet meer zo normaal in de 21e en 20e eeuw, in de 19e eeuw was het schering en inslag.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het Westen heeft veel fouten gemaakt mbt Oekraine, maar dat Rusland zonder aanleiding binnenvalt is op niemand anders' conto dan dat van Poetin te schrijven.
'quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:25 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de Wit-Russische helikopters wat Wagner-troepen hebben afgezet in dat Poolse bos (of dat was in ieder geval het plan).
Geen idee wat die gaan doen.
die rot-polen liggen altijd in de weg... eigenlijk zijn ze ook schuld aan het pact dat de russen en duitsers in 1939 sloten.... immers, zonder polen was het molotov-ribbentrop pact niet mogelijk geweestquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Polen.
Want daar vlogen die Belarussische helis toch rond?
Maar ook dat kunnen "vrijdenkers" (lees fantasten) vast wel zo draaien dat het aan Polen/Navo/WEF/Biden ligt.
Is het niet veel logischer om vanuit west / zuid Belarus juist Noord-West Oekraïne te bedreigen of aan te vallen?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:05 schreef Delenlill het volgende:
Misschien was het Wagner wel die even de verdediging uit probeerde met wat geleende helicopters. Ik denk nog steeds dat ze Polen op den duur gaan binnentrekken. Als het niet met een grotere groep is om een grondbrug te veroveren met Kaliningrad dan wel in kleine groepjes voor sabotage werkzaamheden.
https://nos.nl/artikel/24(...)-schending-luchtruimquote:Belarus ontkent
Het Belarussische ministerie van Defensie noemt de beschuldigingen van Polen vergezocht en ontkent dat Belarussische helikopters het Poolse luchtruim binnengetreden zijn. In een bericht op Telegram schrijft het ministerie dat Polen de beschuldigingen gebruikt als rechtvaardiging voor het stationeren van extra van troepen en materieel bij de Belarussische grens.
Belarus wijst er daarnaast op dat de Poolse autoriteiten in eerste instantie de bevolking geruststelden en pas in de avond spraken over een schending van het luchtruim. Volgens het ministerie zou dit zijn gebeurd na een overleg met hun "overzeese meesters".
Heel veel last van logica hebben de Russen nog niet gehad tijdens deze oorlog.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Is het niet veel logischer om vanuit west / zuid Belarus juist Noord-West Oekraïne te bedreigen of aan te vallen?
Klopt, vooral die initiële invasie, op het zuiden na, liep natuurlijk faliekant mis.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heel veel last van logica hebben de Russen nog niet gehad tijdens deze oorlog.
Mooi, dan haalt Polen de volgende neer, en dan zullen we zien wie daarin zit.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:33 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-schending-luchtruim
Polen ondertussen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:36 schreef Discombobulate het volgende:
Gaan ze het echt doen? Ik snap niet waarom ze anders aan het ouwehoeren zijn.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:43 schreef TLC het volgende:
Volgens de nieuwe woordvoerder van Wit-Rusland is er geen helicopter uit hun land in het Poolse luchtruim geweest
[ afbeelding ]
Best lachwekkend en ook triest, maar of het ook waar is?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:45 schreef ipa84 het volgende:
Zat net naar de podcast Voordat de bom valt te luisteren en daar hadden ze het o.a. over de vreemde seksuele voorkeur van Prigozhin. Blijkbaar is daar een artikel over verschenen in de Russische media en heb even de Engelse versie opgezocht best lachwekkend maar tegelijk ook erg triest.
https://theins.ru/en/society/263731
Ach, Putin loopt op hakken 🤣quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:45 schreef ipa84 het volgende:
Zat net naar de podcast Voordat de bom valt te luisteren en daar hadden ze het o.a. over de vreemde seksuele voorkeur van Prigozhin. Blijkbaar is daar een artikel over verschenen in de Russische media en heb even de Engelse versie opgezocht best lachwekkend maar tegelijk ook erg triest.
https://theins.ru/en/society/263731
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |