Die dan kansloos overhoop gezwommen wordenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan heb je juist alleen maar series met in vrijwel elke serie zwemmers uit de meest voor jou obscure landen
En ook een tijd dat er drie per land mee mochten doen, maar dan maar twee per land naar de volgende ronde mochtenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:18 schreef TheVulture het volgende:
Het is toch ook een tijdje geweest dat de nummers 1 en 2 sowieso altijd gekwalificeerd waren voor de finale?
Dat soort onzin bewaren ze maar voor de OS, en ook liever daar nietquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En ook een tijd dat er drie per land mee mochten doen, maar dan maar twee per land naar de volgende ronde mochten
Dat was ook echt totįįl debiel.
Dat is nog steeds bij het EK toch?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En ook een tijd dat er drie per land mee mochten doen, maar dan maar twee per land naar de volgende ronde mochten
Dat is echt alleen bij Turnen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat soort onzin bewaren ze maar voor de OS, en ook liever daar niet
Nee nee hou die onzin uit de zwemsport zeg. Wordt het echt compleet onkijkbaar van imhoquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:15 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, het zwemmen mag ook wel kappen met de X snelste tijden die dan een ronde verder mogen. Doe gewoon series en halve finales waarbij de top-X door mag, eventueel aangevuld met tijdsnelsten. Dat maakt ook gelijk de series potentieel (een beetje) interessant om te kijken
Dit is bij de EK nog wel zo, 4 deelnemers per land, 2 max door naar de HFquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Juist daar niet. Iedereen die aan de start van het evenement staat moet gewoon tot en met het einde kunnen komen. Als er maar twee per land in de volgende ronde mogen, dan moet je er ook twee per land mee laten doen. Die regel is echt een van de debielste dingen op grote toernooien in wat voor sport dan ook (turnen ook dacht ik).quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat soort onzin bewaren ze maar voor de OS, en ook liever daar niet
Ik vind de heats inderdaad leuker als meer gelijk niveau tegen elkaar strijdt, maar bij Atletiek is dat om logische redenen niet praktisch.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:23 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee nee hou die onzin uit de zwemsport zeg. Wordt het echt compleet onkijkbaar van imho
Bij andere sporten mag op de OS opeens maar 1 deelnemer per land meedoenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is echt alleen bij Turnen.
Het is ook wel de bedoeling om talent in Europa meer kans te geven op hogere toernooien.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Juist daar niet. Iedereen die aan de start van het evenement staat moet gewoon tot en met het einde kunnen komen. Als er maar twee per land in de volgende ronde mogen, dan moet je er ook twee per land mee laten doen. Die regel is echt een van de debielste dingen op grote toernooien in wat voor sport dan ook (turnen ook dacht ik).
Series in het zwemmen zijn dat nu al grotendeels, want het gaat om helemaal niks anders dan de tijden. Het is al ontzettend raar dat überhaupt de puur theoretische kans bestaat dat je je halve finale wint, maar dan alsnog niet naar de finale gaat (tuurlijk, die kans is nagenoeg nihil, maar die kans zou überhaupt niet moeten bestaan).quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:23 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee nee hou die onzin uit de zwemsport zeg. Wordt het echt compleet onkijkbaar van imho
Ja, bij zoveel sporten zijn er andere eisen, maar niet dat er X sporters mee mogen doen maar Y sporters maar in de finale kunnen staan per land.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij andere sporten mag op de OS opeens maar 1 deelnemer per land meedoen
Dat is op de OS nog weleens een probleem bij de eerste heat op de 100 vrijquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Juist daar niet. Iedereen die aan de start van het evenement staat moet gewoon tot en met het einde kunnen komen.
Ja, en dat is helemaal prima. Maar schrap dan die regel van maximaal X per land door naar de volgende ronde. Ik heb veel minder moeite met een 1-2-3'tje voor een land, zoals je in andere sporten ook wel eens ziet, dan iemand die duidelijk bij de top zit, maar niet naar de finale mag omdat er toevallig twee uit hetzelfde land nog nét iets beter zijn. Dan heb je dus een finale-onwaardige finale.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Het is ook wel de bedoeling om talent in Europa meer kans te geven op hogere toernooien.
Itt de series vind ik dat bij de halve finale wel een goede zaak ja. Top 2 een grote Q. Al verandert er dan effectief heel weinig.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Series in het zwemmen zijn dat nu al grotendeels, want het gaat om helemaal niks anders dan de tijden. Het is al ontzettend raar dat überhaupt de puur theoretische kans bestaat dat je je halve finale wint, maar dan alsnog niet naar de finale gaat (tuurlijk, die kans is nagenoeg nihil, maar die kans zou überhaupt niet moeten bestaan).
Voor de OS zijn vaker eisen die tot een breed deelnemersveld leiden, in plaats van juist de top van de top. Dus het is wel iets dat je zo op een OS zou verwachten.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Juist daar niet. Iedereen die aan de start van het evenement staat moet gewoon tot en met het einde kunnen komen. Als er maar twee per land in de volgende ronde mogen, dan moet je er ook twee per land mee laten doen. Die regel is echt een van de debielste dingen op grote toernooien in wat voor sport dan ook (turnen ook dacht ik).
Maar daarom hebben ze "olympische indeling" ook bedacht. In normale wedstrijden is de laatste serie gewoon meteen de snelste serie. Alleen in formats met finales heb je dat de snelste zwemmers worden verdeeld over de laatste drie series.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Series in het zwemmen zijn dat nu al grotendeels, want het gaat om helemaal niks anders dan de tijden. Het is al ontzettend raar dat überhaupt de puur theoretische kans bestaat dat je je halve finale wint, maar dan alsnog niet naar de finale gaat (tuurlijk, die kans is nagenoeg nihil, maar die kans zou überhaupt niet moeten bestaan).
Ja, nou ja. Ok, bij de series het huidige systeem, daarna de top-3 van beide halve finales en de twee tijdsnelsten, lijkt me een prima compromisquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Itt de series vind ik dat bij de halve finale wel een goede zaak ja. Top 2 een grote Q. Al verandert er dan effectief heel weinig.
3 grote Qs kan ik ook nog wel mee leven.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, nou ja. Ok, bij de series het huidige systeem, daarna de top-3 van beide halve finales en de twee tijdsnelsten, lijkt me een prima compromis
Een grote Rquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:29 schreef DeLuna het volgende:
Ik krijg echt een error van die grote Q's van jullie.
Maar alleen in de halve finales is toch prima? Dan heb je niet meer de rare situatie dat je met een top-3-plek nog niet 100% zeker bent van de finale, maar blijven de wedstrijden netjes verdeeld, want in de halve finale zijn alle mindere goden er toch wel uit. Dus is het ook nog eens kijkbaar. Kijkbaar én spannender, hoera!quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:29 schreef DeLuna het volgende:
Ik krijg echt een error van die grote Q's van jullie.
Ik heb die spanning niet nodig in de HF's. En ik vind het gewoon kansloos dat je er dan uit kan vliegen terwijl je wel snel genoeg wasquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar alleen in de halve finales is toch prima? Dan heb je niet meer de rare situatie dat je met een top-3-plek nog niet 100% zeker bent van de finale, maar blijven de wedstrijden netjes verdeeld, want in de halve finale zijn alle mindere goden er toch wel uit. Dus is het ook nog eens kijkbaar. Kijkbaar én spannender, hoera!
Iets met agree to disagree enzo dan maar. Gelukkig maken wij de regels niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:32 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik heb die spanning niet nodig in de HF's. En ik vind het gewoon kansloos dat je er dan uit kan vliegen terwijl je wel snel genoeg was
Is toch coach tegenwoordig?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is die hiervoor speciaal naar Japan gevlogen?
Onderdeel van het comité waar ze in zit, lijkt mequote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is die hiervoor speciaal naar Japan gevlogen?
McEvoyquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:48 schreef Slobeend het volgende:
Veel Australische zwemmers en zwemsters zijn enigma's.
Sinds nu.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:52 schreef Slobeend het volgende:
Sinds wanneer zit Schouten bij de wereldtop?
Daar stoor ik me persoonlijk niet zo aan. Behalve dan dat ik haar naam heel lelijk vind.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:56 schreef DeLuna het volgende:
Jammer wel van de altijd vervelende Douglass
Wellicht de komende tijd, gaat in Nederland wonen/trainenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:25 schreef heywoodu het volgende:
Als Corbeau, die volgens Grueter dól is op Nederland, nou ook eens af en toe probeert een paar Nederlandse woorden in de interviews te gooien...
Mooi, laten we het hopen. Hoeft allemaal niet vloeiend enzo he, dat gaat niet zo makkelijk natuurlijk, maar het kweekt toch wel flink wat sympathie als je het op z'n minst af en toe probeertquote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:27 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wellicht de komende tijd, gaat in Nederland wonen/trainen
Kijk naar Hasan.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mooi, laten we het hopen. Hoeft allemaal niet vloeiend enzo he, dat gaat niet zo makkelijk natuurlijk, maar het kweekt toch wel flink wat sympathie als je het op z'n minst af en toe probeert
Misschien dat WE in Nederland dan ook wat meer met Caspar Corbeau hebben op een gegeven moment.
Schoenmaker pakte er goud mee, net als op de Spelenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Leuk die lange slagen bij de Nederlanders, maar of het nou echt beter is dan wat de rest doet.
Rikke M Pedersen had zo mogelijk een nog langere slagquote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Schoenmaker pakte er goud mee, net als op de Spelen
Is per persoon verschillend natuurlijk, wat het beste past
Ze weet niet, maar ze probeert wel.quote:
nog 1 swim-off.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:34 schreef superniger het volgende:
Was dit het voor vandaag of komen er nog meer onderdelen?
En een vinale.quote:
Zo dus?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mooi, laten we het hopen. Hoeft allemaal niet vloeiend enzo he, dat gaat niet zo makkelijk natuurlijk, maar het kweekt toch wel flink wat sympathie als je het op z'n minst af en toe probeert
Misschien dat WE in Nederland dan ook wat meer met Caspar Corbeau hebben op een gegeven moment.
Het tot de nok met Fransen gevulde Palau Sant Jordi dat totįįl ontplofte tijdens de 4x100m vrij in 2013, wat een kippenvelgenot was datquote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Frankrijk deed ooit echt mee op de vrije slagestafettes voor de knikkers, dat voelt als een eeuwigheid geleden.
Ja.quote:
Is ie goed mee bezigquote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu mag James Guy het motortje opblazen.
Het viel me nog mee.quote:
Daar beqin je niks tegenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 15:02 schreef TheVulture het volgende:
Hopelijk kan Schouten op de 100m school ook nog dat kleine stapje zetten, vooralsnog ziet het er op de schoolslag bij de mannen en vrouwen wel prima uit. Jammer dat er op die Qin geen maat lijkt te staan.
Wij zien graag louter sympathieke zwemmers op de podia.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 15:13 schreef Columbiafan het volgende:
Waarom dat gehaat op Qin? Ja, hij heeft heel vervelende maniertjes. Maar dit is toch een exceptionele triple die best mag geprezen worden.
Even teruggekeken, maar dit was prima jaquote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:39 schreef heywoodu het volgende:
Oh hij praat toch best prima Nederlands![]()
Caspargod
Kleerkast Bernard, Amaury Leveaux, Fred Bousquet, Gilot, Agnel, Stravius. Later Manaudou en Metella. Dat waren nog eens tijdenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Frankrijk deed ooit echt mee op de vrije slagestafettes voor de knikkers, dat voelt als een eeuwigheid geleden.
We hebben de beste Peaty nodig om er een epische strijd van te maken volgend jaarquote:Op vrijdag 28 juli 2023 15:13 schreef Columbiafan het volgende:
Waarom dat gehaat op Qin? Ja, hij heeft heel vervelende maniertjes. Maar dit is toch een exceptionele triple die best mag geprezen worden.
Dan kan toch prima op Worldaquatics (wat vroeger Fina.org was)?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja echt, ik snap er al jaren helemaal niks van waarom zoiets simpels niet kan. Sowieso is het internationale resultatensysteem vrij kut in het zwemmen, dat je vaak naar Wikipedia moet om iemand's PR te vinden enzo
Oleksiak en Ruck zijn geblesseerd (en vaste estafettezwemster Sanchez komt inmiddels voor de Filippijnen uit).quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:24 schreef TheVulture het volgende:
Waar zijn de Canadese dames eigenlijk gebleven op de 100m vrij?
Die ziet er dit toernooi wel érg mager uit, zelfs voor zijn doen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:27 schreef Columbiafan het volgende:
Popovici 6de is wel erg teleurstellend, maar helaas niet onverwacht. Beter en harder trainen dus!
Die rankings had ik inmiddels gevonden ja, dat is wel een hele verbetering. PR's zijn daar inderdaad ook wel te vinden, maar het oogt allemaal omslachtiger dan World Athletics. Maar goed, het is inderdaad op zich wel een heel stuk beter dan het wasquote:Op zaterdag 29 juli 2023 02:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan kan toch prima op Worldaquatics (wat vroeger Fina.org was)?
https://www.worldaquatics(...)W&nationality=&name=
Of de rankings per afstand en daar de gewenste filters instellen.
Natuurlijk had dat wel gekund, alleen is de vraag hoe veel het zou opleveren als je Kamminga of Schouten rugslag laat doenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 07:25 schreef franklop het volgende:
Nederland niet door op de 4x100 mixed. Zonder Kamminga, Korstanje, Schouten en Steenbergen kwam het een seconde tekort
Al hadden die niet allemaal kunnen starten![]()
Op Steenbergen na was dat ook geen verbetering geweest in dezenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 07:25 schreef franklop het volgende:
Nederland niet door op de 4x100 mixed. Zonder Kamminga, Korstanje, Schouten en Steenbergen kwam het een seconde tekort
Al hadden die niet allemaal kunnen starten![]()
Een rugslag op een vrije slag estafette lijkt me sowieso niet de beste optiequote:Op zaterdag 29 juli 2023 08:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Natuurlijk had dat wel gekund, alleen is de vraag hoe veel het zou opleveren als je Kamminga of Schouten rugslag laat doen
Oh ja, 4x100 mixed gemengd is al geweest, ik haal al die miljoen onderdelen door elkaar geloof ik.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 08:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Een rugslag op een vrije slag estafette lijkt me sowieso niet de beste optie
Vandaag weinig van te merken, gewoon 4-5-3 op 1-2-3.quote:
Oh bloedsnel is het zeker. 24.77 ook behoorlijk.quote:
Schoenmaker. Hafnaoui. McIntosh.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveel goud is er voorlopig gewonnen door andere landen dan Australiė, VS, China en GB?
Dan houden we alleen Marchand, Meilutyte en Ceccon over toch?
Het valt nog wel ietwat mee dan.quote:
En Kos op de 200 rug.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het valt nog wel ietwat mee dan.
Tsja 50 meter loterij.quote:
Taylor Swift, heeft ze toch nog ergens een beetje verstand van.quote:
Dit is wel haar zwakste slag natuurlijk.quote:
Zij heeft wel de schijn tegen natuurlijkquote:
Ach, ook gewoon een dopeur natuurlijk. Maar goed, uit Litouwen dus dan knijp ik nog iets toe.quote:
Daar heb je gelijk inquote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zij heeft wel de schijn tegen natuurlijk
quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom zitten al die sprintnummers voor de dames zo kort achter elkaar?
Godinquote:
Diego?quote:
Welk verhaal?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:49 schreef Pino112 het volgende:
Nu heeft ie wel een VERHAAL, Pieter vindt dit leuk
Dit onthoudt niemand.quote:
Precies, al zijn races waren dik sneller dan z'n oude PR.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:49 schreef DeLuna het volgende:
Ach je moet wat in zo'n finale. Het was ook weer niet ranzig slecht.
Had ie de races andersom gezwommen qua tijden liepen we hier nu de polonaise.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, al zijn races waren dik sneller dan z'n oude PR.
quote:
Is er een precedent?quote:
Ja Joe Biden.quote:
Nee, Smith doet gewoon scheinheilig alsof ze de gezelligste van het veld is maar er kan nooit een lachje of wat van af.quote:
Zou Titmus de 800 niet aan kunnen?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:07 schreef Szura het volgende:
Helaas gaan we dadelijk nog wel naar een gratis gouden PLAK op de mokersaaie 800m
Gezwommen door een neutrale atleet allen.quote:
Zelfs voor P2 zo te zienquote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is spannend om P3! Fijn dat dat goed in beeld is.
Gewoon net als in de F1 niet meer in beeld nemen tot aan de finishquote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is spannend om P3! Fijn dat dat goed in beeld is.
Murrikka?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
4 goud, 16 zilver, 11 brons (lol)
Waarvan er dus ook nog 2 goud van Ledecky is (minder relevant in mijn ogen)quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
4 goud, 16 zilver, 11 brons (lol)
En dan nog Femke ookquote:Op zondag 30 juli 2023 12:56 schreef Marcoss het volgende:
Goed dat de NOS op de laatste dag een analist heeft ingevlogen!
Superveel onderdelen ook te gaan nogquote:Op zondag 30 juli 2023 12:56 schreef Marcoss het volgende:
Goed dat de NOS op de laatste dag een analist heeft ingevlogen!
Met mogelijk Nederlandse deelnamequote:Op zondag 30 juli 2023 13:03 schreef superniger het volgende:
Maar 2 onderdelen vandaag volgens de OP?
Alleen met mogelijke Nederlandse deelname (op voorhand). Waarom niet gewoon het hele programma er in staat, geen ideequote:Op zondag 30 juli 2023 13:03 schreef superniger het volgende:
Maar 2 onderdelen vandaag volgens de OP?
Dat vind ik altijd wel ja.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:05 schreef heywoodu het volgende:
Wel een beetje B-onderdelenavond zo, die slotavond
Ze moeten die rug- of schoolslagsprint eerder doen, en dan de fantastische vlinderslagsprint op de slotdagquote:
Glansrijkquote:Op zondag 30 juli 2023 13:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Heeft Marrit die swim-off nog gewonnen?
Dat doet de NOS ook bij de stream. Heel achterlijk alleen de wedstrijden met de Nederlanders.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alleen met mogelijke Nederlandse deelname (op voorhand). Waarom niet gewoon het hele programma er in staat, geen idee
[ afbeelding ]
De vlinderslagsprint vind ik juist meestal de minst spectaculaire. Rugslagsprint en vrij sprint vind ik prima, maar doe gewoon ook nog 1 200m op de laatste dag.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze moeten die rug- of schoolslagsprint eerder doen, en dan de fantastische vlinderslagsprint op de slotdag
quote:Op zondag 30 juli 2023 13:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
De vlinderslagsprint vind ik juist meestal de minst spectaculaire.
Probleem is dat als je deze zware nummers eerder doet er waarschijnlijk veel geskipt gaat worden. Hetzelfde geldt voor de niet-Olympische 50 meters.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De vlinderslagsprint vind ik juist meestal de minst spectaculaire. Rugslagsprint en vrij sprint vind ik prima, maar doe gewoon ook nog 1 200m op de laatste dag.
400IM en 1500 vrij zijn ook niet de meest aansprekende onderdelen. Medleys vind ik wel sprima.
Dat zit al in haar naam.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:14 schreef Remco het volgende:
Meilutyte is er niet bepaald vrouwelijker op geworden
En finishen is veel moeilijker. Er is niets fijner dan precies uitkomen bij het keerpunt of de finishquote:Op zondag 30 juli 2023 13:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog meer dan de vrijeslagsprint vind ik dat hét onderdeel waarbij echt pure kracht de boventoon voert, ik geniet daarvan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |