Save the Children stond vorige week aan m'n deur. Of ik minimaal een maand lang eetzakjes wilde doneren à 30 cent per dag voor kinderen in Afghanistan. Ik wil best een euro geven voor het goede doel, maar zo'n verkapte abonnementsvorm is echt te belachelijk voor woorden.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:39 schreef maily het volgende:
Ik erger me er ook aan als ze mij voor zoiets benaderen.
En ik ga niet een "doneerabonnement" afsluiten.
Ik zeg gewoon dat ik er geen interesse in heb.
Gewoon eenmalig wat overmaken via de bank.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:44 schreef Piles het volgende:
Oh, nadeel van onze sticker is dat een vrijwilliger met een collectebus dus ook niet meer aanbelt. Daar gooi ik met liefde een euro in, dus daar voel ik me wel wat schuldig over
Haha ja, die had ik vorige week ookquote:Op maandag 24 juli 2023 15:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Mensen die je bij de ingang van AH een gratis krant geven en als je "dank je wel" zegt en gewoon doorloopt je dan tegenhouden.
Daarom moet je het dan ook meteen op een rennen zetten!quote:Op maandag 24 juli 2023 15:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Mensen die je bij de ingang van AH een gratis krant geven en als je "dank je wel" zegt en gewoon doorloopt je dan tegenhouden.
Goede doelen soms, beoordeel wel heel goed het doel en een gift is eenmalig zonder achterlaten van gegevens. Bedelaars in principe ook niet en zeker geen geld, dan liever iets in natura zoals iets te eten of zo. Beesten voeren is meestal natuur vervalsing. Maar goed een enkele keer een restje eten in de tuin maakt het wel levendig. Maar dat moet zeker geen gewoonte worden en sowieso niet op openbare plaatsen zoals een terras of park.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik geef niks aan goede doelen, niks aan bedelaars en niks aan de meeuwen bij de McDonalds parkeerplaats. Ik help daarentegen wel bekenden, vrienden, familie wanneer nodig.
En als je dat doet , kan je mogelijk een bedrag aftrekken van de belastingenquote:Op maandag 24 juli 2023 15:05 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Gewoon eenmalig wat overmaken via de bank.
quote:Voorbeeld: gewone gift aan een culturele ANBI
Uw drempelinkomen is ¤ 35.000. Het drempelbedrag is dan ¤ 350 en het maximumbedrag ¤ 3.500.
U doet verschillende gewone giften voor in totaal ¤ 425. Daarvan is ¤ 300 voor een culturele ANBI.
U berekent uw aftrek dan zo:
U geeft in totaal ¤ 425. Voor de gift aan de culturele ANBI geldt een verhoging van ¤ 300 x 25% = ¤ 75. Het totaalbedrag van de giften is daardoor: ¤ 425 + ¤ 75 = ¤ 500. Hiervan trekt u het drempelbedrag van ¤ 350 af. U mag dus in totaal aftrekken ¤ 500 - ¤ 350 = ¤ 150.
Met nieuwe lingeriesetjes van zalando?quote:Op maandag 24 juli 2023 15:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik doe soberso alleen open als ik voor ons huis een busje zie stoppen.
O dan heb je vast een zwaar leven zo diep in het oerwoud, waar je geen producten of diensten afneemt. Wel knap dat je dan toch op FOK! kunt posten. Of geldt dat bezwaar tegen meebetalen alleen als die directeur aan het hoofd staat van een organisatie die iets positiefs voor de wereld wil doen?quote:Op maandag 24 juli 2023 15:02 schreef Geerd het volgende:
Nee wel aan users met kloontjes..ga lekker naar buiten roos94...en nee..ze krijgen geen cent van mij..maar bijvoorbeeld acties zoals die van laatst voor Danny en eventueel andere dingen die dichter bij mijn eigenleven staan wel..
Ik hoef niet mee te betalen aan de nieuwe auto van een of andere directeur, die misschien wel juist aandelen heeft in munitie en andere oorlogsmateriele bedrijven om zo zijn eigen inkomsten bron wel op peil te houden..zonder oorlog natuurlijk geen zielige afrika mensjes etc
Jazeker. Je geld gaat allereerst naar dat wervingsbureau, en niet naar het goede doel dat jij wilt steunen.quote:
Oh, ik vind een ‘stichting donateursbelangen’ gewoon nog een club die probeert onder het mom van goed willen doen een graantje mee wil pikken.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jazeker. Je geld gaat allereerst naar dat wervingsbureau, en niet naar het goede doel dat jij wilt steunen.
Dit vermoeden had ik al langer en wordt nu weer eens bevestigd.
Die studentjes doen het niet voor niks.
Precies zoals je zegt...dan neem ik een product af......en geef ik geen gratis geld weg...quote:Op maandag 24 juli 2023 16:08 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
O dan heb je vast een zwaar leven zo diep in het oerwoud, waar je geen producten of diensten afneemt. Wel knap dat je dan toch op FOK! kunt posten. Of geldt dat bezwaar tegen meebetalen alleen als die directeur aan het hoofd staat van een organisatie die iets positiefs voor de wereld wil doen?
Kijktip: https://www.ted.com/talks(...)harity_is_dead_wrong
Oooh, ik had alleen de link over straatwerving gelezenquote:Op maandag 24 juli 2023 16:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, ik vind een ‘stichting donateursbelangen’ gewoon nog een club die probeert onder het mom van goed willen doen een graantje mee wil pikken.
Je geeft geld aan een goed doel, omdat je hun doelstelling ondersteunt. Als je hun doelstelling ondersteunt zou je denken dat je ook wil dat capabele mensen daaraan werken. Capabele mensen kosten geld en verdienen in de non-profit veel minder dan in de for-profit sector. Wat je dan vooral moet doen is ze tot uitvreters bombarderen, omdat ze een schijntje verdienen van mensen die een vergelijkbare titel bekleden in bedrijven die mens en natuur schaden voor hun eigen winst. Maar ja, dat geld hebben ze tenminste niet gekregen.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:18 schreef Geerd het volgende:
[..]
Precies zoals je zegt...dan neem ik een product af......en geef ik geen gratis geld weg...
Ik weet ook wel dat die wervers het niet voor niks doen. Dat goede doelen daar toch voor kiezen, zal zijn omdat ze er toch meer mee binnenharken, waarschijnlijk.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:21 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oooh, ik had alleen de link over straatwerving gelezen![]()
Maar inderdaad, dit is ook weer club die wil profiteren zie ik.
Doneren aan een goed doel zonder 'tussenpersoon' heeft mijn voorkeur.
Heel mijn leven heb ik deze vormen van goede doelen al genegeerd en dat zal ik blijven doen.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:36 schreef Roos1705 het volgende:
Hi, ik vraag me af wat jullie denken over de manier van doneren aan goede doelen in Nederland. Ik merk dat ik me in toenemende mate irriteer aan mensen bij de supermarkt die me een donaties proberen af te troggelen, ongewenste post en het feit dat opzeggen van vaste donaties vaak lastig is. Op hetzelfde moment voel ik juist dat het steeds belangrijker wordt om wel bij te dragen aan een betere wereld en de maatschappij en om enige impact te maken (zowel nationaal als mondiaal). Hebben jullie hier ook problemen mee? Hoe gaan jullie hiermee om? Thanks!
Ik vraag wel eens aan zo'n student wat zijn/haar affiniteit met het goede doel in kwestie is. De meesten weten wel een paar feitjes op te dissen over een zielige neushoorn of 1-benig kindje in Azië, maar verder staan ze er puur voor een zakcentje.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat die wervers het niet voor niks doen. Dat goede doelen daar toch voor kiezen, zal zijn omdat ze er toch meer mee binnenharken, waarschijnlijk.
Ik word ook liever rechtstreeks donateur of doneer incidenteel rechtstreeks. Heb er in ieder geval geen moeite mee om zo’n veel te vrolijke student heel snel duidelijk te maken dat hij zijn tijd met mij niet hoeft te verdoen.
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 24 juli 2023 16:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, ik vind een ‘stichting donateursbelangen’ gewoon nog een club die probeert onder het mom van goed willen doen een graantje mee wil pikken.
Jullie bestaan toch van donaties?quote:Op maandag 24 juli 2023 16:34 schreef jordanvanbergen het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
Stichting Donateursbelangen is gratis voor donateurs en op dit moment ook voor goede doelen. Dus niemand draagt bij aan deze stichting op dit moment. Wij proberen een kennisbank over de verschillende manieren van geven aan goede doelen te delen waarbij donateurs gratis geinformeerd worden hoe het geven aan goede doelen werkt.
Ja, op vrijwillige basis en zonder fondsenwerving anders dan een doneer button op de website net zoals FOK! dit ook heeft op dit forum en de website. Zie de link in de navigatie [DONEREN] op deze pagina bovenin. Dus met vrijwillige donaties informeren we donateurs hoe het geven aan goede doelen in Nederland werkt en kunnen we de belangen van individuele donateurs behartigen die om hulp en advies vragen.quote:
Ja, precies. Leuk verdienmodel, Joran. Fijn dat je het nog even komt pluggen op FOK!quote:Op maandag 24 juli 2023 16:38 schreef jordanvanbergen het volgende:
[..]
Ja, op vrijwillige basis en zonder fondsenwerving anders dan een doneer button op de website net zoals FOK! dit ook heeft op dit forum en de website. Zie de link in de navigatie [DONEREN] op deze pagina bovenin. Dus met vrijwillige donaties informeren we donateurs hoe het geven aan goede doelen in Nederland werkt en kunnen we de belangen van individuele donateurs behartigen die om hulp en advies vragen.
Toch knap; account van 2009 en meteen 3 posts in dit topicquote:Op maandag 24 juli 2023 16:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, precies. Leuk verdienmodel, Joran. Fijn dat je het nog even komt pluggen op FOK!
Wij gaan gewoon door met ons werk om alle (potentiële) donateurs uit te leggen hoe geven aan goede doelen werkt etc. Los van eventuele donaties. Dit is de uitleg die FOK! geeft op de donatie pagina: https://fok.nl/shop/new/?action=donate Zelfde geldt voor Stichting Donateursbelangen dat via donaties een en ander met dossiers in de lucht gehouden kan worden. Belangrijk genoeg om tegenover belangenbehartigers van fondsenwervers ook een belangenbehartiger voor donateurs te hebben.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, precies. Leuk verdienmodel, Joran. Fijn dat je het nog even komt pluggen op FOK!
En dan is het topic ook nog eens aangemaakt door een compleet nieuwe user.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 juli 2023 17:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En dan is het topic ook nog eens aangemaakt door een compleet nieuwe user.
Ik krijg hier toch een wat vreemd gevoel bij. Jammer dat we de IP-adressen van Roos en Joran niet kunnen vergelijken.
Valt niet op hoor, neeeeequote:Op maandag 24 juli 2023 17:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En dan is het topic ook nog eens aangemaakt door een compleet nieuwe user.
Ik krijg hier toch een wat vreemd gevoel bij. Jammer dat we de IP-adressen van Roos en Joran niet kunnen vergelijken.
FOK! is gewoon een privaat bedrijf met winstoogmerk. Geen goed doel en pretendeert ook niet goede doelen te ondersteunen, tenminste niet financieel.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:45 schreef jordanvanbergen het volgende:
[..]
Wij gaan gewoon door met ons werk om alle (potentiële) donateurs uit te leggen hoe geven aan goede doelen werkt etc. Los van eventuele donaties. Dit is de uitleg die FOK! geeft op de donatie pagina: https://fok.nl/shop/new/?action=donate Zelfde geldt voor Stichting Donateursbelangen dat via donaties een en ander met dossiers in de lucht gehouden kan worden. Belangrijk genoeg om tegenover belangenbehartigers van fondsenwervers ook een belangenbehartiger voor donateurs te hebben.
En toch zou Fok! een ANBI kunnen zijn. Moet je je voorstellen dat ik, jij en al dat andere volk hier geen Fok hadden en zomaar tijd overhielden voor andere ongein. Moet je niet aan denken. Dus Fok! is absoluut een Algemeen Nuttige Instelling, ongeacht of dat zo Beoogd is of niet. Het maatschappelijke belang is evident.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:27 schreef qajariaq het volgende:
[..]
FOK! is gewoon een privaat bedrijf met winstoogmerk. Geen goed doel en pretendeert ook niet goede doelen te ondersteunen, tenminste niet financieel.
Dat geldt dan ook voor de snackbar om de hoek.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:33 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En toch zou Fok! een ANBI kunnen zijn. Moet je je voorstellen dat ik, jij en al dat andere volk hier geen Fok hadden en zomaar tijd overhielden voor andere ongein. Moet je niet aan denken. Dus Fok! is absoluut een Algemeen Nuttige Instelling, ongeacht of dat zo Beoogd is of niet. Het maatschappelijke belang is evident.
Wat vind je van de antwoorden tot nu toe?quote:Op maandag 24 juli 2023 14:36 schreef Roos1705 het volgende:
Hi, ik vraag me af wat jullie denken over de manier van doneren aan goede doelen in Nederland. Ik merk dat ik me in toenemende mate irriteer aan mensen bij de supermarkt die me een donaties proberen af te troggelen, ongewenste post en het feit dat opzeggen van vaste donaties vaak lastig is. Op hetzelfde moment voel ik juist dat het steeds belangrijker wordt om wel bij te dragen aan een betere wereld en de maatschappij en om enige impact te maken (zowel nationaal als mondiaal). Hebben jullie hier ook problemen mee? Hoe gaan jullie hiermee om? Thanks!
Maak er dan een periodieke schenking van. Voordeel geen drempelbedrag, nadeel schenking van minimaal 5 jaar.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:49 schreef KrekelJapie het volgende:
En als je dat doet , kan je mogelijk een bedrag aftrekken van de belastingen
In Afrika zijn ze prima in staat hun eigen oorlogen te beginnen.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:02 schreef Geerd het volgende:
Nee wel aan users met kloontjes..ga lekker naar buiten roos94...en nee..ze krijgen geen cent van mij..maar bijvoorbeeld acties zoals die van laatst voor Danny en eventueel andere dingen die dichter bij mijn eigenleven staan wel..
Ik hoef niet mee te betalen aan de nieuwe auto van een of andere directeur, die misschien wel juist aandelen heeft in munitie en andere oorlogsmateriele bedrijven om zo zijn eigen inkomsten bron wel op peil te houden..zonder oorlog natuurlijk geen zielige afrika mensjes etc
Mooie club, goed doel en fijn dat zij net zoals die clubs met dikke directeuren ook transparant het jaarverslag publiceren.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:46 schreef Essebes het volgende:
Wij zijn ook gestopt net doneren aan de grote goede doelen. Directeurs salarissen van tonnen 😤. Nee, daar werk ik niet aan mee.
Wij proberen lokalere of kleinere goede doelen te zoeken, waar de strijkstok afwezig, of in ieder geval kleiner is. Mooi voorbeeld is Stichting NGNG (No guts no glory) die zit jaarlijks enkele keren in onze donaties. Maar zo zijn er zeker meer.
Is toch ook gewoon een standaardkutexcuus van mensen die het liever besteden aan vakanties, luxegoederen en andere leuke dingen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:18 schreef borisz het volgende:
Wat betreft strijkstokdiscussie https://www.ted.com/talks(...)harity_is_dead_wrong
Blijft raar dat een goed doel niet gewoon we blijkbaar vinden dat een goed doel niet in zijn organisatie mag investeren. En over het algemeen valt het wel mee met 'de strijkstok' in NL. (een onzinnige discussie imo)
Discussie is voorlichtingswerk ook doelstellingswerk (of toch eigenlijk fondsenwerving) interessanter. Een WKOF sponsort een beetje onderzoek, maar vooral vertelt hoe je kanker kan voorkomen (en doneer daarom aan ons).quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is toch ook gewoon een standaardkutexcuus van mensen die het liever besteden aan vakanties, luxegoederen en andere leuke dingen.
https://cbf.nl/organisaties/no-guts-no-gloryquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:46 schreef Essebes het volgende:
Wij zijn ook gestopt net doneren aan de grote goede doelen. Directeurs salarissen van tonnen 😤. Nee, daar werk ik niet aan mee.
Wij proberen lokalere of kleinere goede doelen te zoeken, waar de strijkstok afwezig, of in ieder geval kleiner is. Mooi voorbeeld is Stichting NGNG (No guts no glory) die zit jaarlijks enkele keren in onze donaties. Maar zo zijn er zeker meer.
Ook kappen we alles aan de deur af met dat we aan de deur geen zaken doen. We nemen de tijd om e.e.a. Uit te zoeken en dat lukt aan de deur niet (argument is ook te gebruiken op straat).
Geeft niet, verschil van mening mag. Ik vind lokaler doneren ook gewoon fijner. (Qua idee, bedoel ik)quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:38 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
https://cbf.nl/organisaties/no-guts-no-glory
Juist doordat deze organisatie klein is gaat een relatief groot deel daar naar beheer & administratie. Bij grotere organisaties gaat al snel tussen 80 en 95% naar het maatschappelijke doel, maar de directeur krijgt wel betaald ja (relatief weinig voor de positie). Tja strijkstok...
Die doneren liever aan de strijkstok van Corendon en het salaris van Peter Langhoutquote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is toch ook gewoon een standaardkutexcuus van mensen die het liever besteden aan vakanties, luxegoederen en andere leuke dingen.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:16 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
ik moest heel erg lachen toen ik deze reactie zag
Relatief weinig? 102.691 euro is het gemiddelde jaarsalaris van een directeur van een goed doel op fulltimebasis.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:38 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Juist doordat deze organisatie klein is gaat een relatief groot deel daar naar beheer & administratie. Bij grotere organisaties gaat al snel tussen 80 en 95% naar het maatschappelijke doel, maar de directeur krijgt wel betaald ja (relatief weinig voor de positie). Tja strijkstok...
Veel mensen vinden het misschien niets als je zo bent,ik vind van wel,je blijft aan de gang.Als je ziet hoeveel het bestuur,management van goede doelen binnenharken,gewoon asociaal.Verder heb ik zelf als stelregel een ieder die in Wo2 de nederlanders geholpen heeft kan iets terugverwachten.(Alles daarbuiten moet het zelf maar oplossen)quote:Op maandag 24 juli 2023 15:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik geef niks aan goede doelen, niks aan bedelaars en niks aan de meeuwen bij de McDonalds parkeerplaats. Ik help daarentegen wel bekenden, vrienden, familie wanneer nodig. Je kan nou eenmaal niet de hele wereld helpen... en er blijft zoveel aan de strijkstok hangen dat het ook niet efficiënt is.
superquote:Op woensdag 26 juli 2023 00:28 schreef Mr.Chippie het volgende:
Mensen van het Alzheimerfonds zijn binnen 5 maanden hier al 3x langs geweest om donateurs te werven. Ze zijn vast vergeten dat ze al langs waren geweest.
ja dat is meer een soort van,je geeft een vinger en ze pakken 2 handen.quote:Op maandag 24 juli 2023 23:26 schreef DoubleDip het volgende:
Nee hoor, gewoon opzouten. Ik bepaald zelf aan wie en wanneer ik geef. Meestal niks en nooit trouwens, voor je het weet zit je ergens aan vast.
Mooi. 😊quote:Op woensdag 26 juli 2023 07:54 schreef Rene het volgende:
Wij steunen in wel maandelijks het fond van de plaatselijke ziekenhuis waar we nog wel eens komen helaas. De aanverwante kwalen steunen wij dan ook. Druppel/gloeiende plaat.
Wat mij raakt krijgt steun.
Nouja. Ik ben ook weer rationeel. Dus wat mij een traantje geeft niet. Maar waar ik zeg maar mee te maken heb dan, wellicht wat beter verwoordquote:Op woensdag 26 juli 2023 08:03 schreef Pruim het volgende:
[..]
Mooi. 😊
Als ik ga steunen wat mij raakt dan houd ik geen geld over, ben te gevoelig daarvoor 😂
Dat vind ik ook heel irritant van het goede doel dat ik steun. Ik geef al gul, en toch willen ze meer.quote:Op woensdag 26 juli 2023 01:21 schreef Fleischmeister het volgende:
Die constante stroom aan bedelbrieven terwijl je al een gulle donateur bent. Lazer eens snel op met die rotzooi.
Wij hebben dit dus ook al een jaar of 5.quote:Op woensdag 26 juli 2023 13:52 schreef PieterCornelis het volgende:
Wij hebben een Nee, Nee sticker op de brievenbus, reclame krijgen we sowieso al niet en alle spampost met geadresseerd aan de bewoner van dit adres gaat structureel retour afzender.
Naast de deurbel hebben we ook een sticker met: NEE Geen collectes wij doneren op onze eigen wijze. NEE Geen verkopers of geloofs-overtuigers.
Ik moet zeggen dat dit 99,999% minder gedoe aan de deur heeft opgeleverd, zeer tevreden mee.![]()
(Voor de kleine kinderen in de straat maken we wel een uitzondering, onze buren weten dit en wanneer het kleine grut voor de Kinderpostzegels, padvinderij, of kinderboerderij, iets van een actie hebben mogen ze onder begeleiding van de pa en/of ma best aanbellen.)
Ja, zo hebben wij ook jaren meegedaan aan de postcodeloterij. Totdat mn moeder overleed, daarna heeft mn pa het opgezegd.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:11 schreef Gia het volgende:
Wij zijn lid donateur van de vogelbescherming hartpatiënten Nederland en van natuurmonumenten. Daarnaast hebben we 3 loten van de postcodeloterij, dus.steunen zo ook goede doelen.
Da's genoeg. De rest wimpel ik af.
Ook deze doelen als ze bellen om een extra donatie.
Ik was al dat papier ook zat. Ik heb alle goede doelen waar ik aan gaf 1 keer gebeld met het verzoek daarmee te stoppen omdat ik anders zou stoppen met ondersteunen. Dit hebben ze allemaal (op een na) gedaan en sindsdien dus geen post meer.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:42 schreef Piles het volgende:
Die studenten aan de deur, die op commissiebasis werken (en dus zelf verdienen als ze meer ophalen), word ik helemaal gek van. Gelukkig nu een sticker op de deur
Zelf een keer eenmalige donatie aan het Rode Kruis gedaan, maar ook daar krijg ik nu periodiek post van. Dus dat doen we ook niet meer...
Thx voor de tip.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:38 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ik heb dit met de kwf…quote:Op maandag 24 juli 2023 14:42 schreef Piles het volgende:
Die studenten aan de deur, die op commissiebasis werken (en dus zelf verdienen als ze meer ophalen), word ik helemaal gek van. Gelukkig nu een sticker op de deur
Zelf een keer eenmalige donatie aan het Rode Kruis gedaan, maar ook daar krijg ik nu periodiek post van. Dus dat doen we ook niet meer...
De kosten voor personeel zullen voor een groot deel in de directe kosten van hulpverlening zitten neem ik aan.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:00 schreef Harveo het volgende:
[..]
Thx voor de tip.
Maar, bv het rode kruis ontvangt 134 miljoen waarvan 4 miljoen naar beheer en administratie gaat. Waarvan betalen ze die 467 medewerkers dan? Zijn dat dan okk vrijwilligers? Omgerekend is dat gemiddeld ong 8000 per jaar. Voor een volledige FTE is dit natuurlijk te weinig.
Ps. Heb jaarverslag niet gelezen.
Ik ben er nog steeds groot voorstander van dat je bij de belasting aangifte mag aangeven hoeveel je aan goede doelen/ontwikkelingshulp/hobbies/subsidieclubjes wil geven.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:31 schreef Daboman het volgende:
Abonnement moeten afsluiten is voor mij een harde no-go. Ik wil gewoon nergens aan vast zitten. Hierop heb ik maar 1 uitzondering en vol = vol. Meestal zeg ik gewoon gelijk geen interesse. Ik heb ook wel eens voorgesteld om dan via internet een eenmalige donatie te doen, discussie die volgde was eigenlijk best wel droog en uiteindelijk kwam uit dat hij commissie kreeg als ik via hem zou doneren.
En verder houd ik een norm aan die ik ooit wel s heb gehoord en die volgens mij ooit eens van CDA is gekomen, 0.7% van het bbp moet naar ontwikkelingshulp. Ik heb er van gemaakt 0.7% van mijn netto inkomen naar goede doelen en gebruik dat als richtlijn om te kijken of ik voldoende doneer. Aangezien ik niet aan teveel vast wil zitten doe ik dus wel eens eenmalige grote donaties om dit te halen, bijvoorbeeld als giro 555 weer eens open gaat.
Daar veeg je wel een heleboel op een hoop.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:00 schreef descon het volgende:
De meeste NGO's zijn in principe gewoon bedrijven die moderne aflaten verkopen. Met de moderne marketing technieken waarbij bij ze inspelen op je schuld gevoel. Ondertussen houden ze zelf er een prima salaris aan over. Als ze hun doel hebben bereikt dan zoeken ze wel een ander doel om de toko te laten bestaan.
Via via wel eens verhalen gehoord van mensen die er werkten. Als je die verhalen hoort geef je niks meer
Hoezo niet? Je doet het toch vanuit een passie?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:17 schreef PotjeSambal het volgende:
Zonder vergelijk met commerciële organisaties van ca. dezelfde grootte/verantwoordelijkheid als directeur zegt die opsomming weinig. Want als je daar ver onder gaat zitten, doet niemand van kwaliteit het.
Nee, het is gewoon werk.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je doet het toch vanuit een passie?
Dat is dezelfde onzin als bij de woningcorporaties en banken.
Zag ze er uit alsof ze toestemming had? Want dat een museum dat binnen toelaat, schandalig.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:48 schreef Leandra het volgende:
Zelfs in het Rijksmuseum vorige week zo'n acquisitiebimbo van de Vriendenloterij, echt, fuck off.
Ja, ze stond duidelijk in zicht onderaan de trap, direct als je binnenkomt.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Zag ze er uit alsof ze toestemming had? Want dat een museum dat binnen toelaat, schandalig.
In het Gemeentemuseum staan/stonden ze ook vaak. Volgens mij sponsoren ze musea en dan is dit part of the deal. Maar ik vind het afbreuk doen aan een museumbezoek.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Zag ze er uit alsof ze toestemming had? Want dat een museum dat binnen toelaat, schandalig.
Is in meer musea, loterijen zijn sponsor van veel musea.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:48 schreef Leandra het volgende:
Zelfs in het Rijksmuseum vorige week zo'n acquisitiebimbo van de Vriendenloterij, echt, fuck off.
Dan ga niet de gulle gever uithangen en mensen lastig vallen met bedel brieven.quote:
Het museum krijgt een kickbackfee van de mensen die daar een abonnement afsluiten.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Bij het militair museum ben ik gewend dat ze buiten (onder het afdak) staan, als ze in andere musea ook staan dan is het nog niet zo in de looproute geweest dat ik min of meer moest communiceren en kon ik het makkelijker ontwijken.quote:Op zondag 30 juli 2023 20:45 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Is in meer musea, loterijen zijn sponsor van veel musea.
Hahaha ja sta je daar in de winkel te betalen met je passie. "Ja, maar ik doe heel goed werk hoor, 60 uur in de week, maar ja is een goed doel hè, dus ik word niet betaald'.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je doet het toch vanuit een passie?
Dat is dezelfde onzin als bij de woningcorporaties en banken.
Ik kreeg in het fotomuseum gratis toegang als ik 1 keer gratis meespeelde (wel zelf opzeggen). Dat vond ik best een goeie deal, ben wel benieuwd hoeveel spam en telefoontjes ik eraan overhou.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ze stond duidelijk in zicht onderaan de trap, direct als je binnenkomt.
Maar goed, ik ben een kutwijf dus ik doe niet eens meer aan beleefdheden bij ongewenste acquisitie en deed gelijk mijn "talk to the hand" hand omhoog en zei "geen interesse" toen ze wilde beginnen met praten.
En zelfs die 2 dingen waren nog een verspilling van energie richting dat soort volk.
Ik heb een museumkaart dus ik heb sowieso "gratis" entreequote:Op maandag 31 juli 2023 10:03 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Hahaha ja sta je daar in de winkel te betalen met je passie. "Ja, maar ik doe heel goed werk hoor, 60 uur in de week, maar ja is een goed doel hè, dus ik word niet betaald'.
[..]
Ik kreeg in het fotomuseum gratis toegang als ik 1 keer gratis meespeelde (wel zelf opzeggen). Dat vond ik best een goeie deal, ben wel benieuwd hoeveel spam en telefoontjes ik eraan overhou.
Dat heb ik ook eens gedaan, maar helaas iets te laat opgezegd, dus wel alsnog 1 maal betaald.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:03 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Hahaha ja sta je daar in de winkel te betalen met je passie. "Ja, maar ik doe heel goed werk hoor, 60 uur in de week, maar ja is een goed doel hè, dus ik word niet betaald'.
[..]
Ik kreeg in het fotomuseum gratis toegang als ik 1 keer gratis meespeelde (wel zelf opzeggen). Dat vond ik best een goeie deal, ben wel benieuwd hoeveel spam en telefoontjes ik eraan overhou.
Daar is 2x modaal voldoende voor. Ik zeg niet dat ze het voor niets moeten doen maar 4x modaal vind ik aan de hoge kant als je er echt iets om geeft.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:03 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
[..]
Ja slim als je vaak gaat.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb een museumkaart dus ik heb sowieso "gratis" entree
Ik heb een herinnering in mijn telefoon gezet, want zoiets zou ik ook zeker vergeten. Gelukkig dat je er nog wat uitgehaald hebt dan.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook eens gedaan, maar helaas iets te laat opgezegd, dus wel alsnog 1 maal betaald.
Maar goed ik heb wel daarmee het museum van oudheden gesteund, in totaal 8 * de national geographic, een scherp mes, een zaden pakket, een pakket met vogelbollen voedsel, een keuze boek, en een groente zaden pakket gewonnen.(volgens mij klopte ergens iets niet in hun administratie en heb ik sowieso 2 prijzen teveel gehad)![]()
Ik heb deze loterij vast meer geld gekost dan opgeleverd.
Dan kun je beter 10 keer modaal verdienen en een modaal salaris doneren. Dan ben je financieel beter af (zeker met het belastingvoordeel) en een gulle gever ipv een uitvreter.quote:Op maandag 31 juli 2023 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar is 2x modaal voldoende voor. Ik zeg niet dat ze het voor niets moeten doen maar 4x modaal vind ik aan de hoge kant als je er echt iets om geeft.
En met cash hebben ze je gegevens niet zodat ze je later niet kunnen stalken.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:09 schreef Fietsertje70 het volgende:
Collectes met contant geld schijnt meer gedoe op te leveren dan dat het geld oplevert.
De directeur is er blij meequote:Op maandag 24 juli 2023 14:42 schreef Piles het volgende:
quote:Op maandag 24 juli 2023 16:05 schreef Evangelion het volgende:
Of zie het als training om nee te leren zeggen.
Ik had eens een Russisch bankbiljet gekregen, van een vriendin die op de Ambassade werkte. Kwam er iemand aan de deur te collecteren voor Nicaragua. Gaf ik die 100 Roebel, hier, dat ken je nog welquote:Op zondag 30 juli 2023 20:40 schreef thabit het volgende:
Colporteurs, vreselijk volk.
Tijdje terug wel eentje aan de deur gehad die duidelijk niet geschikt was voor dat werk. Ik deed open, zag haar badge, en zei "sorry, geen interesse". Hierop reageerde zij met "u weet niet eens waarvan ik ben, en de deur gaat meteen al dicht?". Ik zei "klopt", waarna ze huilend wegliep.
Ergens had ik met haar te doen, maar anderzijds ben ik ook niet graag een zachte heelmeester die stinkende wonden maakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |