Save the Children stond vorige week aan m'n deur. Of ik minimaal een maand lang eetzakjes wilde doneren à 30 cent per dag voor kinderen in Afghanistan. Ik wil best een euro geven voor het goede doel, maar zo'n verkapte abonnementsvorm is echt te belachelijk voor woorden.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:39 schreef maily het volgende:
Ik erger me er ook aan als ze mij voor zoiets benaderen.
En ik ga niet een "doneerabonnement" afsluiten.
Ik zeg gewoon dat ik er geen interesse in heb.
Gewoon eenmalig wat overmaken via de bank.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:44 schreef Piles het volgende:
Oh, nadeel van onze sticker is dat een vrijwilliger met een collectebus dus ook niet meer aanbelt. Daar gooi ik met liefde een euro in, dus daar voel ik me wel wat schuldig over
Haha ja, die had ik vorige week ookquote:Op maandag 24 juli 2023 15:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Mensen die je bij de ingang van AH een gratis krant geven en als je "dank je wel" zegt en gewoon doorloopt je dan tegenhouden.
Daarom moet je het dan ook meteen op een rennen zetten!quote:Op maandag 24 juli 2023 15:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Mensen die je bij de ingang van AH een gratis krant geven en als je "dank je wel" zegt en gewoon doorloopt je dan tegenhouden.
Goede doelen soms, beoordeel wel heel goed het doel en een gift is eenmalig zonder achterlaten van gegevens. Bedelaars in principe ook niet en zeker geen geld, dan liever iets in natura zoals iets te eten of zo. Beesten voeren is meestal natuur vervalsing. Maar goed een enkele keer een restje eten in de tuin maakt het wel levendig. Maar dat moet zeker geen gewoonte worden en sowieso niet op openbare plaatsen zoals een terras of park.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik geef niks aan goede doelen, niks aan bedelaars en niks aan de meeuwen bij de McDonalds parkeerplaats. Ik help daarentegen wel bekenden, vrienden, familie wanneer nodig.
En als je dat doet , kan je mogelijk een bedrag aftrekken van de belastingenquote:Op maandag 24 juli 2023 15:05 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Gewoon eenmalig wat overmaken via de bank.
quote:Voorbeeld: gewone gift aan een culturele ANBI
Uw drempelinkomen is ¤ 35.000. Het drempelbedrag is dan ¤ 350 en het maximumbedrag ¤ 3.500.
U doet verschillende gewone giften voor in totaal ¤ 425. Daarvan is ¤ 300 voor een culturele ANBI.
U berekent uw aftrek dan zo:
U geeft in totaal ¤ 425. Voor de gift aan de culturele ANBI geldt een verhoging van ¤ 300 x 25% = ¤ 75. Het totaalbedrag van de giften is daardoor: ¤ 425 + ¤ 75 = ¤ 500. Hiervan trekt u het drempelbedrag van ¤ 350 af. U mag dus in totaal aftrekken ¤ 500 - ¤ 350 = ¤ 150.
Met nieuwe lingeriesetjes van zalando?quote:Op maandag 24 juli 2023 15:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik doe soberso alleen open als ik voor ons huis een busje zie stoppen.
O dan heb je vast een zwaar leven zo diep in het oerwoud, waar je geen producten of diensten afneemt. Wel knap dat je dan toch op FOK! kunt posten. Of geldt dat bezwaar tegen meebetalen alleen als die directeur aan het hoofd staat van een organisatie die iets positiefs voor de wereld wil doen?quote:Op maandag 24 juli 2023 15:02 schreef Geerd het volgende:
Nee wel aan users met kloontjes..ga lekker naar buiten roos94...en nee..ze krijgen geen cent van mij..maar bijvoorbeeld acties zoals die van laatst voor Danny en eventueel andere dingen die dichter bij mijn eigenleven staan wel..
Ik hoef niet mee te betalen aan de nieuwe auto van een of andere directeur, die misschien wel juist aandelen heeft in munitie en andere oorlogsmateriele bedrijven om zo zijn eigen inkomsten bron wel op peil te houden..zonder oorlog natuurlijk geen zielige afrika mensjes etc
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |