abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210023354
Hi, ik vraag me af wat jullie denken over de manier van doneren aan goede doelen in Nederland. Ik merk dat ik me in toenemende mate irriteer aan mensen bij de supermarkt die me een donaties proberen af te troggelen, ongewenste post en het feit dat opzeggen van vaste donaties vaak lastig is. Op hetzelfde moment voel ik juist dat het steeds belangrijker wordt om wel bij te dragen aan een betere wereld en de maatschappij en om enige impact te maken (zowel nationaal als mondiaal). Hebben jullie hier ook problemen mee? Hoe gaan jullie hiermee om? Thanks!
  Spellchecker maandag 24 juli 2023 @ 14:39:56 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210023386
Ik erger me er ook aan als ze mij voor zoiets benaderen.
En ik ga niet een "doneerabonnement" afsluiten.

Ik zeg gewoon dat ik er geen interesse in heb.

En als ze beginnen met HI en eindigen met THANKS ben ik er helemaal klaar mee.

We zijn hier gewoon in Nederland .
pi_210023411
Die studenten aan de deur, die op commissiebasis werken (en dus zelf verdienen als ze meer ophalen), word ik helemaal gek van. Gelukkig nu een sticker op de deur ^O^

Zelf een keer eenmalige donatie aan het Rode Kruis gedaan, maar ook daar krijg ik nu periodiek post van. Dus dat doen we ook niet meer...
pi_210023420
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 14:39 schreef maily het volgende:
Ik erger me er ook aan als ze mij voor zoiets benaderen.
En ik ga niet een "doneerabonnement" afsluiten.

Ik zeg gewoon dat ik er geen interesse in heb.
Save the Children stond vorige week aan m'n deur. Of ik minimaal een maand lang eetzakjes wilde doneren à 30 cent per dag voor kinderen in Afghanistan. Ik wil best een euro geven voor het goede doel, maar zo'n verkapte abonnementsvorm is echt te belachelijk voor woorden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210023428
Oh, nadeel van onze sticker is dat een vrijwilliger met een collectebus dus ook niet meer aanbelt. Daar gooi ik met liefde een euro in, dus daar voel ik me wel wat schuldig over :@
  maandag 24 juli 2023 @ 14:58:24 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_210023571
Als iemand met een collectebus aan de deur staat kunnen ze altijd iets van me krijgen. Maar die net iets te blije studentes met een of andere abonnement op een goed doel kunnen opzouten.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_210023627
Nee wel aan users met kloontjes..ga lekker naar buiten roos94...en nee..ze krijgen geen cent van mij..maar bijvoorbeeld acties zoals die van laatst voor Danny en eventueel andere dingen die dichter bij mijn eigenleven staan wel..

Ik hoef niet mee te betalen aan de nieuwe auto van een of andere directeur, die misschien wel juist aandelen heeft in munitie en andere oorlogsmateriele bedrijven om zo zijn eigen inkomsten bron wel op peil te houden..zonder oorlog natuurlijk geen zielige afrika mensjes etc
pi_210023661
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 14:44 schreef Piles het volgende:
Oh, nadeel van onze sticker is dat een vrijwilliger met een collectebus dus ook niet meer aanbelt. Daar gooi ik met liefde een euro in, dus daar voel ik me wel wat schuldig over :@
Gewoon eenmalig wat overmaken via de bank.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_210023702
Mensen die je bij de ingang van AH een gratis krant geven en als je "dank je wel" zegt en gewoon doorloopt je dan tegenhouden. :X
pi_210023723
Ik geef niks aan goede doelen, niks aan bedelaars en niks aan de meeuwen bij de McDonalds parkeerplaats. Ik help daarentegen wel bekenden, vrienden, familie wanneer nodig. Je kan nou eenmaal niet de hele wereld helpen... en er blijft zoveel aan de strijkstok hangen dat het ook niet efficiënt is.
Facts don't care about your feelings
pi_210023765
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 15:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Mensen die je bij de ingang van AH een gratis krant geven en als je "dank je wel" zegt en gewoon doorloopt je dan tegenhouden. :X
Haha ja, die had ik vorige week ook :D

Heb mooi krantje gescoord en daarna stug doorgelopen :7 Vriendin vond me asociaal, het zal :W
pi_210023799
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 15:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Daarom moet je het dan ook meteen op een rennen zetten!

OT: neuh, ik wilde nog wel eens wat muntjes in een collectebus gooien, maar tegenwoordig zie je dat niet veel meer en proberen ze je meteen ergens lid van maken met een maandelijkse bijdrage ofzo. Aan dat soort verplichtingen begin ik niet.
pi_210023812
Veel "goede doelen organisaties", zijn er niet voor het beoogde doel, maar voor zichzelf.

Wij doneren aan diverse organisaties (fiscaal aftrekbaar), zoals KWF en Stichting Alzheimer. Meer om ons geweten en omdat we familieleden met die ziektes hebben, dan dat we denken dat het effect heeft.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210023960
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 15:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik geef niks aan goede doelen, niks aan bedelaars en niks aan de meeuwen bij de McDonalds parkeerplaats. Ik help daarentegen wel bekenden, vrienden, familie wanneer nodig.
Goede doelen soms, beoordeel wel heel goed het doel en een gift is eenmalig zonder achterlaten van gegevens. Bedelaars in principe ook niet en zeker geen geld, dan liever iets in natura zoals iets te eten of zo. Beesten voeren is meestal natuur vervalsing. Maar goed een enkele keer een restje eten in de tuin maakt het wel levendig. Maar dat moet zeker geen gewoonte worden en sowieso niet op openbare plaatsen zoals een terras of park.
pi_210024028
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 15:05 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Gewoon eenmalig wat overmaken via de bank.
En als je dat doet , kan je mogelijk een bedrag aftrekken van de belastingen
quote:
Voorbeeld: gewone gift aan een culturele ANBI

Uw drempelinkomen is ¤ 35.000. Het drempelbedrag is dan ¤ 350 en het maximumbedrag ¤ 3.500.

U doet verschillende gewone giften voor in totaal ¤ 425. Daarvan is ¤ 300 voor een culturele ANBI.

U berekent uw aftrek dan zo:

U geeft in totaal ¤ 425. Voor de gift aan de culturele ANBI geldt een verhoging van ¤ 300 x 25% = ¤ 75. Het totaalbedrag van de giften is daardoor: ¤ 425 + ¤ 75 = ¤ 500. Hiervan trekt u het drempelbedrag van ¤ 350 af. U mag dus in totaal aftrekken ¤ 500 - ¤ 350 = ¤ 150.
  maandag 24 juli 2023 @ 15:52:24 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210024051
Ik doe soberso alleen open als ik voor ons huis een busje zie stoppen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_210024072
quote:
82s.gif Op maandag 24 juli 2023 15:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik doe soberso alleen open als ik voor ons huis een busje zie stoppen.
Met nieuwe lingeriesetjes van zalando? |:) |:) ~O> ~O> oO/ oO/
  maandag 24 juli 2023 @ 15:54:24 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210024080
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 15:53 schreef Geerd het volgende:

[..]
Met nieuwe lingeriesetjes van zalando? |:) |:) ~O> ~O> oO/ oO/
Kattenvoer.
pi_210024108
Ik heb voor de goede doelen die ik wil ondersteunen een schenkingsovereenkomst, zodat ik het ook met de inkomstenbelasting kan verrekenen. Verder moet iedereen oprotten en dan vooral die studenten aan de deur.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210024157
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 15:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Kattenvoer.
Saai :%
pi_210024165
Die 'moderne' manier van collecteren vind ik ook 3x niks. Studentje aan de deur of voor de ingang van de supermarkt met toffe praatjes. En gelijk zo'n tablet onder je neus.
Ik durf eindelijk gewoon 'nee' te zeggen zonder onbeleefd te worden en dat hele riedeltje af te luisteren :{w

Ik geef geld aan 2 goede doelen, en meer zal het niet worden, ook niet voor 2 maanden met opzegtermijn en weet ik wat allemaal.
Collectanten krijgen altijd een paar munten, dat is tenminste lekker concreet. Plus, ik heb zelf ook lang gecollecteerd, scheelt ook :)
pi_210024169
Ja, voor 5 seconden en daarna ga ik verder met mijn leven.
pi_210024183
Of zie het als training om nee te leren zeggen.

maandag 24 juli 2023 @ 16:08:56 #24
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210024208
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 15:02 schreef Geerd het volgende:
Nee wel aan users met kloontjes..ga lekker naar buiten roos94...en nee..ze krijgen geen cent van mij..maar bijvoorbeeld acties zoals die van laatst voor Danny en eventueel andere dingen die dichter bij mijn eigenleven staan wel..

Ik hoef niet mee te betalen aan de nieuwe auto van een of andere directeur, die misschien wel juist aandelen heeft in munitie en andere oorlogsmateriele bedrijven om zo zijn eigen inkomsten bron wel op peil te houden..zonder oorlog natuurlijk geen zielige afrika mensjes etc
O dan heb je vast een zwaar leven zo diep in het oerwoud, waar je geen producten of diensten afneemt. Wel knap dat je dan toch op FOK! kunt posten. Of geldt dat bezwaar tegen meebetalen alleen als die directeur aan het hoofd staat van een organisatie die iets positiefs voor de wereld wil doen?

Kijktip: https://www.ted.com/talks(...)harity_is_dead_wrong
  maandag 24 juli 2023 @ 16:09:40 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210024212
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:04 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Helder!
Vind je?
pi_210024243
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Vind je?
Jazeker. Je geld gaat allereerst naar dat wervingsbureau, en niet naar het goede doel dat jij wilt steunen.
Dit vermoeden had ik al langer en wordt nu weer eens bevestigd.
Die studentjes doen het niet voor niks.
  maandag 24 juli 2023 @ 16:15:21 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210024269
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:12 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Jazeker. Je geld gaat allereerst naar dat wervingsbureau, en niet naar het goede doel dat jij wilt steunen.
Dit vermoeden had ik al langer en wordt nu weer eens bevestigd.
Die studentjes doen het niet voor niks.
Oh, ik vind een ‘stichting donateursbelangen’ gewoon nog een club die probeert onder het mom van goed willen doen een graantje mee wil pikken.
  maandag 24 juli 2023 @ 16:15:48 #28
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_210024276
Elk jaar rond de Kerst besluiten we thuis als gezin welke 5 goede doelen we het aanstaande jaar maandelijks steunen, buiten de diaconie en ons Plan kindje.
Buiten geven we alleen bij uitzondering aan de deur, zoals kinderpostzegels of de grote clubactie van kinderen uit de buurt.

We hebben het goed genoeg en kunnen best wat geven aan hen die het minder hebben.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_210024306
quote:
10s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:08 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
O dan heb je vast een zwaar leven zo diep in het oerwoud, waar je geen producten of diensten afneemt. Wel knap dat je dan toch op FOK! kunt posten. Of geldt dat bezwaar tegen meebetalen alleen als die directeur aan het hoofd staat van een organisatie die iets positiefs voor de wereld wil doen?

Kijktip: https://www.ted.com/talks(...)harity_is_dead_wrong
Precies zoals je zegt...dan neem ik een product af......en geef ik geen gratis geld weg...
pi_210024329
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Oh, ik vind een ‘stichting donateursbelangen’ gewoon nog een club die probeert onder het mom van goed willen doen een graantje mee wil pikken.
Oooh, ik had alleen de link over straatwerving gelezen :)
Maar inderdaad, dit is ook weer club die wil profiteren zie ik.
Doneren aan een goed doel zonder 'tussenpersoon' heeft mijn voorkeur.
  maandag 24 juli 2023 @ 16:23:18 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210024358
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:18 schreef Geerd het volgende:

[..]
Precies zoals je zegt...dan neem ik een product af......en geef ik geen gratis geld weg...
Je geeft geld aan een goed doel, omdat je hun doelstelling ondersteunt. Als je hun doelstelling ondersteunt zou je denken dat je ook wil dat capabele mensen daaraan werken. Capabele mensen kosten geld en verdienen in de non-profit veel minder dan in de for-profit sector. Wat je dan vooral moet doen is ze tot uitvreters bombarderen, omdat ze een schijntje verdienen van mensen die een vergelijkbare titel bekleden in bedrijven die mens en natuur schaden voor hun eigen winst. Maar ja, dat geld hebben ze tenminste niet gekregen.
  maandag 24 juli 2023 @ 16:24:24 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210024369
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:21 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Oooh, ik had alleen de link over straatwerving gelezen :)
Maar inderdaad, dit is ook weer club die wil profiteren zie ik.
Doneren aan een goed doel zonder 'tussenpersoon' heeft mijn voorkeur.
Ik weet ook wel dat die wervers het niet voor niks doen. Dat goede doelen daar toch voor kiezen, zal zijn omdat ze er toch meer mee binnenharken, waarschijnlijk.

Ik word ook liever rechtstreeks donateur of doneer incidenteel rechtstreeks. Heb er in ieder geval geen moeite mee om zo’n veel te vrolijke student heel snel duidelijk te maken dat hij zijn tijd met mij niet hoeft te verdoen.
pi_210024371
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 14:36 schreef Roos1705 het volgende:
Hi, ik vraag me af wat jullie denken over de manier van doneren aan goede doelen in Nederland. Ik merk dat ik me in toenemende mate irriteer aan mensen bij de supermarkt die me een donaties proberen af te troggelen, ongewenste post en het feit dat opzeggen van vaste donaties vaak lastig is. Op hetzelfde moment voel ik juist dat het steeds belangrijker wordt om wel bij te dragen aan een betere wereld en de maatschappij en om enige impact te maken (zowel nationaal als mondiaal). Hebben jullie hier ook problemen mee? Hoe gaan jullie hiermee om? Thanks!
Heel mijn leven heb ik deze vormen van goede doelen al genegeerd en dat zal ik blijven doen.
Kies gewoon zelf een goed doel dat je steunt en dat niet zo'n verachtelijke wervingsmethode gebruikt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210024422
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik weet ook wel dat die wervers het niet voor niks doen. Dat goede doelen daar toch voor kiezen, zal zijn omdat ze er toch meer mee binnenharken, waarschijnlijk.

Ik word ook liever rechtstreeks donateur of doneer incidenteel rechtstreeks. Heb er in ieder geval geen moeite mee om zo’n veel te vrolijke student heel snel duidelijk te maken dat hij zijn tijd met mij niet hoeft te verdoen.
Ik vraag wel eens aan zo'n student wat zijn/haar affiniteit met het goede doel in kwestie is. De meesten weten wel een paar feitjes op te dissen over een zielige neushoorn of 1-benig kindje in Azië, maar verder staan ze er puur voor een zakcentje.
Dus ik zeg tegenwoordig ook meteen 'nee', waar ik eerder vaak voor 3 maandjes donateur werd en het contract weer beeindigde.
En zeker vanwege het feit dat het dus wel een jaar duurt voor het geld bij het goede doel aankomt.
pi_210024442
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Stichting Donateursbelangen is gratis voor donateurs en op dit moment ook voor goede doelen. Dus niemand draagt bij aan deze stichting op dit moment. Wij proberen een kennisbank over de verschillende manieren van geven aan goede doelen te delen waarbij donateurs gratis geinformeerd worden hoe het geven aan goede doelen werkt.
  maandag 24 juli 2023 @ 16:35:54 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210024460
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:34 schreef jordanvanbergen het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Stichting Donateursbelangen is gratis voor donateurs en op dit moment ook voor goede doelen. Dus niemand draagt bij aan deze stichting op dit moment. Wij proberen een kennisbank over de verschillende manieren van geven aan goede doelen te delen waarbij donateurs gratis geinformeerd worden hoe het geven aan goede doelen werkt.
Jullie bestaan toch van donaties?
pi_210024486
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Jullie bestaan toch van donaties?
Ja, op vrijwillige basis en zonder fondsenwerving anders dan een doneer button op de website net zoals FOK! dit ook heeft op dit forum en de website. Zie de link in de navigatie [DONEREN] op deze pagina bovenin. Dus met vrijwillige donaties informeren we donateurs hoe het geven aan goede doelen in Nederland werkt en kunnen we de belangen van individuele donateurs behartigen die om hulp en advies vragen.
  maandag 24 juli 2023 @ 16:39:59 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210024497
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:38 schreef jordanvanbergen het volgende:

[..]
Ja, op vrijwillige basis en zonder fondsenwerving anders dan een doneer button op de website net zoals FOK! dit ook heeft op dit forum en de website. Zie de link in de navigatie [DONEREN] op deze pagina bovenin. Dus met vrijwillige donaties informeren we donateurs hoe het geven aan goede doelen in Nederland werkt en kunnen we de belangen van individuele donateurs behartigen die om hulp en advies vragen.
Ja, precies. Leuk verdienmodel, Joran. Fijn dat je het nog even komt pluggen op FOK!
  Spellchecker maandag 24 juli 2023 @ 16:44:07 #39
197773 crew  maily
pi_210024529
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, precies. Leuk verdienmodel, Joran. Fijn dat je het nog even komt pluggen op FOK!
Toch knap; account van 2009 en meteen 3 posts in dit topic *)
pi_210024543
quote:

[..]
Wij gaan gewoon door met ons werk om alle (potentiële) donateurs uit te leggen hoe geven aan goede doelen werkt etc. Los van eventuele donaties. Dit is de uitleg die FOK! geeft op de donatie pagina: https://fok.nl/shop/new/?action=donate Zelfde geldt voor Stichting Donateursbelangen dat via donaties een en ander met dossiers in de lucht gehouden kan worden. Belangrijk genoeg om tegenover belangenbehartigers van fondsenwervers ook een belangenbehartiger voor donateurs te hebben.
pi_210024753
Ik ben i.i.g. blij dat nog eens aangestipt is dat wanneer je start met doneren via zo'n aan-de-deur-studentje, je al bijna zeker weet dat het maanden duurt vóór jouw geld daadwerkelijk het beoogde goede doel steunt.
De streek van de strijkstok wordt langer en langer.
  maandag 24 juli 2023 @ 17:11:30 #42
3542 Gia
User under construction
pi_210024782
Wij zijn lid donateur van de vogelbescherming hartpatiënten Nederland en van natuurmonumenten. Daarnaast hebben we 3 loten van de postcodeloterij, dus.steunen zo ook goede doelen.

Da's genoeg. De rest wimpel ik af.
Ook deze doelen als ze bellen om een extra donatie.
pi_210024865
quote:

[..]
En dan is het topic ook nog eens aangemaakt door een compleet nieuwe user.
Ik krijg hier toch een wat vreemd gevoel bij. Jammer dat we de IP-adressen van Roos en Joran niet kunnen vergelijken.
  maandag 24 juli 2023 @ 17:24:01 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210024880
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 17:23 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ik krijg hier toch een wat vreemd gevoel bij. Jammer dat we de IP-adressen van Roos en Joran niet kunnen vergelijken.
:o
  Spellchecker maandag 24 juli 2023 @ 17:25:55 #45
197773 crew  maily
pi_210024898
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 17:23 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Valt niet op hoor, neeeee
pi_210024940
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:45 schreef jordanvanbergen het volgende:

[..]
Wij gaan gewoon door met ons werk om alle (potentiële) donateurs uit te leggen hoe geven aan goede doelen werkt etc. Los van eventuele donaties. Dit is de uitleg die FOK! geeft op de donatie pagina: https://fok.nl/shop/new/?action=donate Zelfde geldt voor Stichting Donateursbelangen dat via donaties een en ander met dossiers in de lucht gehouden kan worden. Belangrijk genoeg om tegenover belangenbehartigers van fondsenwervers ook een belangenbehartiger voor donateurs te hebben.
FOK! is gewoon een privaat bedrijf met winstoogmerk. Geen goed doel en pretendeert ook niet goede doelen te ondersteunen, tenminste niet financieel.
pi_210025009
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 17:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]
FOK! is gewoon een privaat bedrijf met winstoogmerk. Geen goed doel en pretendeert ook niet goede doelen te ondersteunen, tenminste niet financieel.
En toch zou Fok! een ANBI kunnen zijn. Moet je je voorstellen dat ik, jij en al dat andere volk hier geen Fok hadden en zomaar tijd overhielden voor andere ongein. Moet je niet aan denken. Dus Fok! is absoluut een Algemeen Nuttige Instelling, ongeacht of dat zo Beoogd is of niet. Het maatschappelijke belang is evident.
pi_210025030
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 17:33 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
En toch zou Fok! een ANBI kunnen zijn. Moet je je voorstellen dat ik, jij en al dat andere volk hier geen Fok hadden en zomaar tijd overhielden voor andere ongein. Moet je niet aan denken. Dus Fok! is absoluut een Algemeen Nuttige Instelling, ongeacht of dat zo Beoogd is of niet. Het maatschappelijke belang is evident.
Dat geldt dan ook voor de snackbar om de hoek.
pi_210026774
Ik zeg altijd 'sorry, ik steun al veel andere goede doelen' terwijl ik niks steun natuurlijk, behalve mezelf dan _O-
  Spellchecker maandag 24 juli 2023 @ 20:13:31 #50
197773 crew  maily
pi_210026807
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 14:36 schreef Roos1705 het volgende:
Wat vind je van de antwoorden tot nu toe?
pi_210028366
Wij hebben een sticker en ik denk dat ik zo vuil kijk als ik ze zie dat ze me niet eens aan durven spreken buiten :)

Als ik doneer doe ik dat op mijn manier zonder privé gegevens te delen, willen ze mijn e-mailadres hebben dan haak ik meteen af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')