abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juli 2023 @ 17:26:31 #101
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_210097322
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 23:17 schreef PotjeSambal het volgende:
Zonder vergelijk met commerciële organisaties van ca. dezelfde grootte/verantwoordelijkheid als directeur zegt die opsomming weinig. Want als je daar ver onder gaat zitten, doet niemand van kwaliteit het.
Hoezo niet? Je doet het toch vanuit een passie?
Dat is dezelfde onzin als bij de woningcorporaties en banken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210097544
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee, het is gewoon werk.
  zondag 30 juli 2023 @ 17:48:26 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210097605
Zelfs in het Rijksmuseum vorige week zo'n acquisitiebimbo van de Vriendenloterij, echt, fuck off.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210097653
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:48 schreef Leandra het volgende:
Zelfs in het Rijksmuseum vorige week zo'n acquisitiebimbo van de Vriendenloterij, echt, fuck off.
Zag ze er uit alsof ze toestemming had? Want dat een museum dat binnen toelaat, schandalig.
-nee-
  zondag 30 juli 2023 @ 17:56:23 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210097673
quote:
14s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:53 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Zag ze er uit alsof ze toestemming had? Want dat een museum dat binnen toelaat, schandalig.
Ja, ze stond duidelijk in zicht onderaan de trap, direct als je binnenkomt.

Maar goed, ik ben een kutwijf dus ik doe niet eens meer aan beleefdheden bij ongewenste acquisitie en deed gelijk mijn "talk to the hand" hand omhoog en zei "geen interesse" toen ze wilde beginnen met praten.
En zelfs die 2 dingen waren nog een verspilling van energie richting dat soort volk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 30 juli 2023 @ 17:58:35 #106
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210097686
Enig abonnement ga ik niet aan beginnen, ik doneer aan stichting aap wanneer en hoeveel ik wil, en aan dat doel wat meisjes naar school stuurt doneer ik ook wel eens die kwam recent nog goed in het nieuws toen ze wat kindermisbruikers hadden laten opsluiten.

Als iemand mij hierover lastigvalt kap ik dat direct keihard af.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210098678
Ik heb geen vaste goede doelen waar iets aan geef. Vaak ben ik geneigd om iemand die er een heel behoorlijke sportprestatie aan verbindt wat te geven, al vind ik Maarten van der Weijden een irritante gozer. Maar bekenden die bijvoorbeeld aan Alpe d'uzes of de Roparun meedoen kunnen altijd wel op iets rekenen.

Goede doelen die je zo ongeveer proberen te chanteren kunnen echt doodvallen. Zo werd ik pas gebeld door stichting Lot of Happiness. Die loterij steunt onder meer Make-a-wish. Op zich een goed doel, maar toen ze aan mij vroegen of ik zieke kinderen geen leuke dag hun nadat ik ze had gezegd niet maandelijks met die loterij mee te willen spelen was ik er wel klaar mee.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_210098752
quote:

[..]
In het Gemeentemuseum staan/stonden ze ook vaak. Volgens mij sponsoren ze musea en dan is dit part of the deal. Maar ik vind het afbreuk doen aan een museumbezoek.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210099616
Colporteurs, vreselijk volk.

Tijdje terug wel eentje aan de deur gehad die duidelijk niet geschikt was voor dat werk. Ik deed open, zag haar badge, en zei "sorry, geen interesse". Hierop reageerde zij met "u weet niet eens waarvan ik ben, en de deur gaat meteen al dicht?". Ik zei "klopt", waarna ze huilend wegliep.

Ergens had ik met haar te doen, maar anderzijds ben ik ook niet graag een zachte heelmeester die stinkende wonden maakt.
pi_210099678
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:48 schreef Leandra het volgende:
Is in meer musea, loterijen zijn sponsor van veel musea.
  zondag 30 juli 2023 @ 21:04:24 #111
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_210099921
Ik schreeuw altijd naar hun: ‘ga werken voor jouw geld’
pi_210100320
O ja ik moet unicef nog opzeggen dit jaar voor het eerst in jaren weer een een donatie gedaan. Buiten collectes en je raadt het al naast de standaard donatie begint het bedelen om meer.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 31 juli 2023 @ 07:55:35 #113
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_210103034
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nee, het is gewoon werk.
Dan ga niet de gulle gever uithangen en mensen lastig vallen met bedel brieven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_210103147
quote:

[..]
Het museum krijgt een kickbackfee van de mensen die daar een abonnement afsluiten. ^O^
  maandag 31 juli 2023 @ 09:55:47 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210103882
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 20:45 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Is in meer musea, loterijen zijn sponsor van veel musea.
Bij het militair museum ben ik gewend dat ze buiten (onder het afdak) staan, als ze in andere musea ook staan dan is het nog niet zo in de looproute geweest dat ik min of meer moest communiceren en kon ik het makkelijker ontwijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 31 juli 2023 @ 10:03:16 #116
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210103968
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hahaha ja sta je daar in de winkel te betalen met je passie. "Ja, maar ik doe heel goed werk hoor, 60 uur in de week, maar ja is een goed doel hè, dus ik word niet betaald'.

quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, ze stond duidelijk in zicht onderaan de trap, direct als je binnenkomt.

Maar goed, ik ben een kutwijf dus ik doe niet eens meer aan beleefdheden bij ongewenste acquisitie en deed gelijk mijn "talk to the hand" hand omhoog en zei "geen interesse" toen ze wilde beginnen met praten.
En zelfs die 2 dingen waren nog een verspilling van energie richting dat soort volk.
Ik kreeg in het fotomuseum gratis toegang als ik 1 keer gratis meespeelde (wel zelf opzeggen). Dat vond ik best een goeie deal, ben wel benieuwd hoeveel spam en telefoontjes ik eraan overhou.
  maandag 31 juli 2023 @ 10:06:34 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210104000
quote:
10s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Hahaha ja sta je daar in de winkel te betalen met je passie. "Ja, maar ik doe heel goed werk hoor, 60 uur in de week, maar ja is een goed doel hè, dus ik word niet betaald'.
[..]
Ik kreeg in het fotomuseum gratis toegang als ik 1 keer gratis meespeelde (wel zelf opzeggen). Dat vond ik best een goeie deal, ben wel benieuwd hoeveel spam en telefoontjes ik eraan overhou.
Ik heb een museumkaart dus ik heb sowieso "gratis" entree ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210104046
quote:

[..]
[..]
Dat heb ik ook eens gedaan, maar helaas iets te laat opgezegd, dus wel alsnog 1 maal betaald.

Maar goed ik heb wel daarmee het museum van oudheden gesteund, in totaal 8 * de national geographic, een scherp mes, een zaden pakket, een pakket met vogelbollen voedsel, een keuze boek, en een groente zaden pakket gewonnen.(volgens mij klopte ergens iets niet in hun administratie en heb ik sowieso 2 prijzen teveel gehad) *O*

Ik heb deze loterij vast meer geld gekost dan opgeleverd. :D
  maandag 31 juli 2023 @ 11:16:21 #119
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_210104667
quote:

[..]
[..]
Daar is 2x modaal voldoende voor. Ik zeg niet dat ze het voor niets moeten doen maar 4x modaal vind ik aan de hoge kant als je er echt iets om geeft.
  maandag 31 juli 2023 @ 11:43:11 #120
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210104899
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb een museumkaart dus ik heb sowieso "gratis" entree ;)
Ja slim als je vaak gaat.

quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat heb ik ook eens gedaan, maar helaas iets te laat opgezegd, dus wel alsnog 1 maal betaald.

Maar goed ik heb wel daarmee het museum van oudheden gesteund, in totaal 8 * de national geographic, een scherp mes, een zaden pakket, een pakket met vogelbollen voedsel, een keuze boek, en een groente zaden pakket gewonnen.(volgens mij klopte ergens iets niet in hun administratie en heb ik sowieso 2 prijzen teveel gehad) *O*

Ik heb deze loterij vast meer geld gekost dan opgeleverd. :D
Ik heb een herinnering in mijn telefoon gezet, want zoiets zou ik ook zeker vergeten. Gelukkig dat je er nog wat uitgehaald hebt dan.

quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daar is 2x modaal voldoende voor. Ik zeg niet dat ze het voor niets moeten doen maar 4x modaal vind ik aan de hoge kant als je er echt iets om geeft.
Dan kun je beter 10 keer modaal verdienen en een modaal salaris doneren. Dan ben je financieel beter af (zeker met het belastingvoordeel) en een gulle gever ipv een uitvreter.
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 11:51:29 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210105004
Ik begrijp het abonnement idee wel, het blijkt dat goede doelen vooral veel last hebben van piekdonaties omdat de regelgeving zegt dat ze geld op voorraad mogen hebben. En dat je op abonnementen kunt bouwen. Maar vind het toch wel erg vervelend, ik doe zoveel liever in één keer een groot bedrag dan elke maand een kleintje. Ik heb voor mezelf dus de regel alleen als het eenmalig kan zonder opzeggen dan doe ik het. Alleen laatst bij het station zei iemand dus dat dat kon dus ik prima dan wil ik bedrag x en toen bleek het nadat ik al had ingeschreven etc toch om maandelijks te gaan. Toen heb ik me een keer laten gaan, wel gelijk in mijn agenda gezet dat als ik bedrag x uiteindelijk heb betaald ik het wel stop zet.

Het blijft een erg vervelende werkwijze. Ik ben fan van gewoon met een bus collecteren alleen dat lijkt vrijwel uitgestorven, hoorde van collectanten ook dat ze daar nog maar heel moeilijk een vergunning voor krijgen. De enige keren dat we nog bussen aan de deur krijgen blijken het neppers te zijn :') die helemaal geen vergunning hebben voor die dag en dus lekker in hun eigen zak gaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 augustus 2023 @ 13:09:52 #122
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210269960
Collectes met contant geld schijnt meer gedoe op te leveren dan dat het geld oplevert.
pi_210279703
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 13:09 schreef Fietsertje70 het volgende:
Collectes met contant geld schijnt meer gedoe op te leveren dan dat het geld oplevert.
En met cash hebben ze je gegevens niet zodat ze je later niet kunnen stalken.

Ipv cash kunnen ze ook gewoon een mobiel pin apparaat mee nemen voor een eenmalige donatie. Maar ja...hebben ze je gegevens niet.
  maandag 14 augustus 2023 @ 11:50:40 #124
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210280209
Laatst was er iemand met een QR-code op de collectebus: even scannen, 1x iets doneren en klaar. Ideaal.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  maandag 14 augustus 2023 @ 12:09:12 #125
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210280395
Alleen de voedselbank en mensen met collectebus verder niks en niemand. Helemaal geen studentjes en mensen die mij aan willen spreken buiten voor een winkel. Standaard : sorry geen interesse...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')