Ja, daar ook bij. Die verhit ik trouwens bijna nooit voor gebruik bedenk ik nu. Ah well. Living on the edge.quote:
Nee, ik heb alles geoogst. Er waren wel een paar bollen gaan rotten helaas.quote:Op zondag 23 juli 2023 10:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Zitten de knollen nog in de grond? Dan heb je maar zo kans dat deze alsnog volgend jaar gaan uitlopen.
Dit al meerdere keren met knoflook gehad. Voornamelijk omdat ik het vergeten was te rooien.
Ik denk dat @Kaatje1 vraagt hoe het moetquote:Op zondag 23 juli 2023 10:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De druk van een snelkookpan verplaatst het kookpunt waardoor het veel heter wordt in je pan, en de endosporen dood gaan, en je veilig zit.
Wat is het ook een heksquote:Op zondag 23 juli 2023 10:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hier ook een zwaar hoofd maar dat is omdat mini mij gisteren dronken heeft gevoerd.
De sportarts waar ik was zei ook: we zien hier op de poli een enorme oververtegenwoordiging van jonge vrouwen die al tijden op hun tenen lopen en het gewicht van de wereld proberen te dragen. Die eigenlijk gewoon geen reserves meer hebben en waarbij de tik/klap op hoofd vooral een druppel was die de emmer deed overlopen, ipv dat die op zichzelf nou zo vreselijk ernstige gevolgen zou moeten hebben. Dus het kan heel goed dat dat inderdaad meespeelt en dat even wat rustiger aan doen snel verbetering geeft (maar dan wel ook structureel wat meer van dat soort rustmomenten inplannenquote:Op zondag 23 juli 2023 11:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit klinkt wel een stukje erger dan wat ik nu ervaar. Heb vooral dat zware hoofd en die zware ogen (ook onder je ogen zeg maar). Beetje watten. Ik voelde me vrij vlot "overweldigd" door alles bijv, vrijdag. Autorijden was uh een opgaveHet voelt allemaal een beetje dof/veraf ofzo. Kan het maar moeilijk omschrijven.
Maar goed, los van vallen en kop stoten, ging het lampje natuurlijk niet voor niks uit dinsdag, dus het zou ook prima verkoudheid/vermoeidheid/whatever kunnen zijn, denk ik. Hoop ik.
Ik ga even uurtje met de hond slenteren nu. En dan toch maar de vriezer opentrekken.
Hmm. Ik laat daar alles fijn in zitten, na het aanbevolen pureren enzo.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, daar ook bij. Die verhit ik trouwens bijna nooit voor gebruik bedenk ik nu. Ah well. Living on the edge.
Klopt, maar ik ga eens eea uitzoekenquote:Op zondag 23 juli 2023 11:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat @:Kaatje1 vraagt hoe het moet
Je kunt je potjes steriliseren met een minuutje oid hogedruk op een rekje met 250 ml water in de IP.
Pasteuriseren/wecken in de IP geeft een boel Googleresultaten.
Dat is voor mij geen optie natuurlijk. Maar de smaak van knoflook en ui zit al wel genoeg in de olie op dat moment wat mij betreft. Er uit halen heeft denk ik weinig nadelige gevolgen.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hmm. Ik laat daar alles fijn in zitten, na het aanbevolen pureren enzo.
Goed ondergoed is ook belangrijkquote:Op zondag 23 juli 2023 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik las ondergoeden dacht hoe dan
![]()
Maar vervelend, kunnen jullie vandaag rustig aan doen? Volgende keer een kussen onder het matras kan werken.
Sorry, nee helaas.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft er iemand een geweldig, doch niet ingewikkeld, recept voor bloemkoolcurry met kokosmelk?
Ik kan me niet zo goed bedenken waar dat wantrouwen vandaan komt, maar ik zei ook al tegen C dat het misschien nog uit de tijd stamt van voordat ze hier kwamen wonen. Weliswaar >20 jaar geleden dan, maar toch.quote:Op zondag 23 juli 2023 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat zonde en onnodig allemaal zeg. Ik denk niet dat dit aan jullie ligt, ze zal vast iets (in haar omgeving) hebben meegemaakt dat zorgt voor zo veel wantrouwen.
Jullie leren haar gebruiksaanwijzing vast beter kennen de komende jaren
Ik wilde dat eigenlijk wel graag voorkomenquote:Op zondag 23 juli 2023 10:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik voel een meeting bij mr Reid aankomen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja hè? Ik ben zelf helemaal niet zo wantrouwend. Misschien wel iets te naief. Dus ik kan er ook niet zo goed met mijn verstand bij.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jeetje, wat klinkt dat vermoeiend Candaasje...Mwoah, de eerste keer dat we het vroegen was er verder niks aan de hand zover we weten. De situatie aan de telefoon was ook gewoon beroerde timing.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:26 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje wat een gedoe zeg. Hopelijk is het vooral de situatie met afscheid nemen etc waardoor buurvrouw zo reageerde en trekt het wat bij nog.
Heb je nu wel even vrij of moet je morgen alweer dienst draaien?
Ach ja, shit happens.![]()
Ik doe dat heel lui met currypasta en dan bliktomaten, kokosmelk, bloemkool en gerookte makreel, maar tofu gaat ook als je daar niet van houdt.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft er iemand een geweldig, doch niet ingewikkeld, recept voor bloemkoolcurry met kokosmelk?
Is dit het forumequivalent van antwoorden op 'wie kan er op datum x meehelpen met y'?quote:
Oh, dat is dan inderdaad niet alleen die situatie. Ik kan me er ook weinig bij voorstellen, tenzij er eerder al eens iets mis is gegaan met heel aardige buren die onbedoeld toch iets gesloopt hebben ofzo. Maarja. Niks aan te doen, gelukkig buurman wel voor rede vatbaar, hopelijk voert die ook nog even een gesprekje met zn vrouwquote:Op zondag 23 juli 2023 11:43 schreef Candaasje het volgende:
Mwoah, de eerste keer dat we het vroegen was er verder niks aan de hand zover we weten. De situatie aan de telefoon was ook gewoon beroerde timing.
Ach ja, shit happens.
Die eerste ziet er goed uit. Die stond nog niet in mijn favorieten. De tweede kwam hier al wel tevoorschijn met de tag #bloemkool maar ik vind hem nogal gewoontjes ofzo. Ik heb mungbonen maar er nog nooit iets mee gedaan.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik doe dat heel lui met currypasta en dan bliktomaten, kokosmelk, bloemkool en gerookte makreel, maar tofu gaat ook als je daar niet van houdt.
Of deze: https://minimalistbaker.c(...)a-cauliflower-curry/
Of deze: https://minimalistbaker.com/1-pot-cauliflower-dal-green-curry/
Nou meer dat ik geen recepten bewaar waarin kokos producten een onderdeel zijn van het totaal, maar wel dol ben op bloemkool... dus ik geen recept heb wat aan de parameters kan voldoen.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Is dit het forumequivalent van antwoorden op 'wie kan er op datum x meehelpen met y'?
Ja, dat eerste herken ik wel als ik eerlijk ben. Toch de neiging om alles te dragen en als een goederentrein door het leven te denderen. Alles 100% of niet. Veel dat tegelijk speelt, veel dat ik niet direct op kan lossen maar toch blijft etteren op de achtergrond en soms voorgrond, veel veranderingen, veel willen en veel willen kunnen.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De sportarts waar ik was zei ook: we zien hier op de poli een enorme oververtegenwoordiging van jonge vrouwen die al tijden op hun tenen lopen en het gewicht van de wereld proberen te dragen. Die eigenlijk gewoon geen reserves meer hebben en waarbij de tik/klap op hoofd vooral een druppel was die de emmer deed overlopen, ipv dat die op zichzelf nou zo vreselijk ernstige gevolgen zou moeten hebben. Dus het kan heel goed dat dat inderdaad meespeelt en dat even wat rustiger aan doen snel verbetering geeft (maar dan wel ook structureel wat meer van dat soort rustmomenten inplannen)
Ik herkende me daar ook wel in - ik balanceerde (terugkijkend) al jaren op het randje van een burnout/ernstig overwerkt, en als de hersenschudding niet was geweest, had ik ofwel nog heel lang op dat randje doorgebalanceerd (maar zonder al teveel plezier in het leven want geen mentale ruimte voor leuke dingen) of was ik er alsnog een keer echt overheen geknikkerd. Ik denk dat dit voor mij de 'beste' manier was waarop het heeft kunnen lopen - ik kreeg alle ruimte van werk om te herstellen, maar durfde die ruimte denk ik zelf ook meer te nemen bij hersenschudding dan ik had gedaan bij burnout. Niet dat dat zo zou moeten zijn, maar dat was denk ik wel zo gegaan anders.
Whutquote:Op zondag 23 juli 2023 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
De vrouw die in dit huis woonde stond zo vaak in de steeg tussen de huizen (eigendom van de buren) door het raam bij hen naar binnen te kijken dat de buren het raam hebben dichtgemetseld
We zijn met 4 kavels eigenaar van een sloot. Die moeten we alle vier onderhouden. Eén buurman vindt dat leuk en doet dat dus voor iedereen. Toen hij nog werkte, huurde hij op zijn kosten een bedrijf in om dat onderhoud te doen vanaf zijn kant van de sloot. De vrouw die hier woonde heeft die kerels verjaagd door stenen naar hen te gooien.
Sommige mensen zijn gewoon raar. Daar doe je weinig aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |