Ik doe een bak (vierkante afwasteil) met koud water en evt. nog een bevroren koelelement onderin. Als ik meerdere porties heb, doe ik het in ziplocks van Ikea: als je die dicht’ritst’ komt er geen water in. Kunnen eenmaal koud mooi plat in de vriezer.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:34 schreef vlindertje89 het volgende: [..] Ja, zoiets dacht ik inderdaad ook. Zou het in theorie kunnen doen als de koelkast verder grotendeels leeg is, maar dan lijkt de koude gootsteen-manier me praktischer.
Ziplockzakjes, wat een goed ideequote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik doe een bak (vierkante afwasteil) met koud water en evt. nog een bevroren koelelement onderin. Als ik meerdere porties heb, doe ik het in ziplocks van Ikea: als je die dicht’ritst’ komt er geen water in. Kunnen eenmaal koud mooi plat in de vriezer. Als ik 1 portie heb, bijv. voor de volgende dag, dan doe ik een ronde ovenschaal met deksel. Teil dan uiteraard niet te vol, want eerst afkoelen zonder deksel. En af en toe roeren. Eenmaal voldoende afgekoeld: deksel erop en in de koelkast.
Die drie dagen zijn bij bewaren in koelkast ga ik vanuit? Dat haal ik al niet eens, doe meestal 1 portie eten, 3 porties vriezer of 1 eten, 1 koelkast voor dag erna en 2 vriezer. En bij ontdooien zet ik het meestal in ochtend in koelkast en eet dan 's avonds, of ontdooi gewoon meteen vanuit vriezer in magnetron.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Binnen drie dagen opeten, en zo snel mogelijk maar zeker niet de dag erna koelen / vriezen
.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 23:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil nog wel eens wat vergeten wanneer ik het op de bovenste plank van de koelkast leg. Ik zie het dan vaak niet (te hoog). Ik had voor vandaag caponata ontdooit maar dat eet ik nu morgen want pannenkoeken en gezellige mensen, da’s een makkelijke keuze.
Maar wanneer ik eten voor meerdere dag kook koel ik dat zo snel mogelijk terug en daarna gaat het meteen de vriezer in
Invriezen idem voor knoflook!quote:Op zondag 23 juli 2023 00:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Vegetable hospicenog even en ik durf helemaal niets vers te maken en eten.
Ik begreep wel overal dat je knoflook ook niet mag vacumeren en uien alleen wanneer je ze meteen invriest
Smaakvol is niet altijd het belangrijkste doel.quote:
Waarom, als je de boel toch al hebt doodvermoord op 150?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Boven de 140 is alles stuk. Maar wel op die temperatuur in je potje doen. Dus pasteuriseren in snelkookpan.
Het is geen 140 graden als je het inschept, en bij het scheppen schep je weer nieuwe ziekteverwekkers in je mengsel, lijkt me.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom, als je de boel toch al hebt doodvermoord op 150?
Los van dat de pot schoon moet, dat snap ik nog net
Ja op zich snap ik dat, maar ik stel me dan voor dat het geen botulismers zijn dus dat dat wel ff houdt in de koeling.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is geen 140 graden als je het inschept, en bij het scheppen schep je weer nieuwe ziekteverwekkers in je mengsel, lijkt me.
Als gezegd, ik zondig tegen alle regels, maar ik zorg wel dat ik geen knoflookolie maak - er zijn grenzen.
Vreselijk zulke nachtmerries.quote:Op zondag 23 juli 2023 04:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Knoflook en ui eet ik niet, dus dat scheelt me al een hoop gedoe met het bewaren
Ik heb wel een rijstkoker, dus misschien moet ik die weer eens op het aanrecht zetten, dan is de drempel wat lager om hem te gebruiken. Dat is dan nog wel een optie.
Ik lig weer wakker na een nachtmerrie. Geen idee wat ik gedaan had, maar ik woonde in een of ander appartementencomplex en mensen in dat complex van georganiseerde misdaad hadden het op mij voorzien. Toen was ik ineens op het vliegveld en mocht ik met twee stewardessen mee naar een vliegtuig via een binnendoor route waar alleen personeel mocht komen, maar ze hadden me toch gezien en toen kwam er een man met grote naald om me te verdoven achter me aan gerend. Stak ie eerst in mn arm maar dat werkte niet, en werd wakker nadat ie die in mn been stak.
Wist aan eind wel dat ik droomde, want herinner me dat ik dacht steek die er maar in dan word ik wakker. Heb eigenlijk altijd bij nachtmerries dat bv als mensen met messen achter me aan zitten ik wakker word nét voor ze me hebben ingehaald enzo. Dit was wel een nieuwe droom, heb meestal eigenlijk dezelfde nachtmerries die ik dan ook in de droom herken en dat maakt ze wat minder eng. Had het te warm, al lig ik alleen onder mn laken, maar heel dun dekentje lag wel zijdelings klein beetje tegen me aan, dus die nu helemaal weg gelegd. En even gordijn klein stukje opgeschoven zodat lucht v kiepraam iets meer de kamer in kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |