ja ik zag dat de mora snacks in de aanbieding waren deze week bij dirk dus daar maar wat van gekochtquote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Raspatat speciaal (is ineens 1.10 duurder geworden) en een halve kip ( 1 euro duurder)
Vind die pannenkoek zeker geen gekke combi, maar het feit dat er patat bij geserveerd wordtquote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er raar aan de combinatie (pannenkoeken met) room en aardbeienjam?
Bij scones is het dé combi
Owh, dan begreep ik het helemaal verkeerd, excuus!quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Vind die pannenkoek zeker geen gekke combi, maar het feit dat er patat bij geserveerd wordt
Die lag vlak ervoor nog op mijn pizzaquote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Vind die pannenkoek zeker geen gekke combi, maar het feit dat er patat bij geserveerd wordt
We hadden trek!quote:Op zondag 23 juli 2023 14:10 schreef golfer het volgende:
Vanavond: kerrrie rijstnoedels met kip en Oosterse groente.
Zijn Spätzle geworden, en een half Turks brood, groente was Julien van Peen met dungesneden witte kool, gesmoord in boter, met gember, kerriepoeder en wat zout.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Sucade aan het ontdooien, vanavond draadjesvlees.
Edit, ca 1,2 kilo sukade aan grote stukken gesneden ca 4 bij 4 CM, gekruid en aangebraden, in rode wijn en bouillon aan het stoven, 4 dikke knoflooktenen, tomatenpuree en 200 gram uitgebakken ontbijtspek erbij, blaadjes laurier en Foelie.
Dit aan de kook gebracht, laag gezet en laat dit nu teen uur of 5-6 stoven. Twijfel tussen Spätzle erbij, of bloemige aardappels met rode kool
Dat is een flinke portie groentequote:Op zondag 23 juli 2023 20:08 schreef anndb het volgende:
Kalfsschnitzel gegratineerd bij van der valk.
[ afbeelding ]
Brr mijn hart had er geen sprongetje van gemaakt. Beter naturel die schnitzel met sausje ernaast.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:08 schreef anndb het volgende:
Kalfsschnitzel gegratineerd bij van der valk.
[ afbeelding ]
Mwa het voldeed. Een gewone stond niet op de kaart e.ln voor het moment was het prima, wou iets snel (was het) en anders dan mc donalds en tankstation (eerder die dag al op, ritje van 700 km) en dit was aan de snelweg, niet te duur en ging dus wel. Beter dan nóg een keer mc donalds op een dag.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:49 schreef foodlover het volgende:
[..]
Brr mijn hart had er geen sprongetje van gemaakt. Beter naturel die schnitzel met sausje ernaast.
Hoop natuurlijk dat jij er wel van hebt genoten dat is het allerbelangrijkste natuurlijk![]()
Leuk recept! Ben benieuwd hoe het wordt.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:59 schreef marc0871 het volgende:
Ik heb ribs in de oven staan, geïnspireerd op deze video van Chef Jean-Pierre.
Eerste keer dat ik dit maak en eerste keer dat ik spareribs ga eten (nee echt. Niet gelogen).
De rub kon ik aardig benaderen.
Ik heb er de ribs mee bestrooid en ze ruim een nacht in een ziplockzak in de koelkast gelegd.
Ik heb ze in een bakblik gelegd, waarin ik een dubbele baan aluminiumfolie en een vel bakpapier heb gelegd. Daar de ribs op, een beetje water onderin en dichtgevouwen.
Daarna in de oven op 160 graden, voor de eerste 2,5 uur.
Vooralsnog gaat het goed, want het begint al lekker te ruiken.
Straks nog een laagje BBQ saus erover en dat nog even laten karameliseren.
Ik had geen corn syrup, dus ik heb wat Zeeuwse Boerin suikerstroop gebruikt.
Ik had geen molasse. Daarvoor heb ik ketjap manis gebruikt. Daar zit ook suiker en molasse in.
In de bruine suiker die ik er ook in heb gedaan, zit ook wat molasse, dus ik denk wel dat ik goed zit.
Smaakt iig goed.
Mja. Je komt van alles tegen.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:14 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Leuk recept! Ben benieuwd hoe het wordt.
Ik dacht altijd dat je die ribben moest voorkoken/sudderen, dit lijkt me makkelijker.
Ja, gwappige kewel die Jean-Pierrequote:Op maandag 24 juli 2023 16:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mja. Je komt van alles tegen.
Dit leek me een mooie om mee te beginnen.
Vooral ook omdat deze in de oven gaat.
De meeste gaan op de BBQ.
En Chef Jean-Pierre.
60 jaar ervaring in de keuken zegt ook wat
Wel lastig te verstaan hoor.quote:
Hilarisch. 1965 doet de groeten.quote:
Ooeh, goeie spareribs zo te zien.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:42 schreef marc0871 het volgende:
Okee. Ik heb ze er nog een half uurtje langer in gehad, want ik vertrouwde het nog niet helemaal.
Daarna had de kern een temperatuur van 77 graden. Meer dan genoeg om niks op te lopen![]()
[ afbeelding ]
Ingesmeerd met BBQ saus, voor nog een half uur op 200 graden
[ afbeelding ]
Toen kwamen ze er zo uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze waren iig gaar. De botjes kon ik schoon uit het vlees trekken
[ afbeelding ]
En lekker![]()
![]()
Ik moest naderhand even mijn vingers tellen
quote:Op maandag 24 juli 2023 13:11 schreef golfer het volgende:
Vanavond: pulled pork met een zelfgemaakte Amerikaanse coleslaw.
Ben er eigenlijk wel trots opquote:Op maandag 24 juli 2023 17:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ooeh, goeie spareribs zo te zien.
Water loopt me in de mond, moge het je welbekomen
Beide recepten voegen uien toe, is het dan niet eerder Hachee ipv Draadjesvlees?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:38 schreef golfer het volgende:
Staat al een tijdje te pruttelen voor vanavond:
Ouderwets draadjesvlees (een combinatie van deze 2 recepten: https://lekkertafelen.nl/(...)vlees-zoals-vroeger/ en https://brendakookt.nl/recepten/draadjesvlees/ ).
Daarbij gekookte kruimige aardappels en rode kool met appetjes.
Er staat toch echt in beide recepten dat het draadjesvlees is, maar van mij mag jij het hachee noemen of ook stoofvlees. Overigens heb ik er ook nog wat wortel bijgevoegd.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Beide recepten voegen uien toe, is het dan niet eerder Hachee ipv Draadjesvlees?
Met de champignos is het dan weer eerder een boeuf bourguignon.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Er staat toch echt in beide recepten dat het draadjesvlees is, maar van mij mag jij het hachee noemen of ook stoofvlees. Overigens heb ik er ook nog wat wortel bijgevoegd.
Ook goed.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Met de champignos is het dan weer eerder een boeuf bourguignon.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:38 schreef golfer het volgende:
Ouderwets draadjesvlees (een combinatie van deze 2 recepten: https://lekkertafelen.nl/(...)vlees-zoals-vroeger/ en https://brendakookt.nl/recepten/draadjesvlees/ ).
Lijkt een beetje op mijn bordje van gisteren. Vond nog hachee in de vriezer. Ook zo lekker.quote:
Wauw, dat is sterk! Dit recept ( van LekkerTafelen dus) volgde ik vandaag ookquote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:38 schreef golfer het volgende:
Lekker man, gewoon een stuk rib bij de slager gehaald?quote:Op maandag 24 juli 2023 17:42 schreef marc0871 het volgende:
Okee. Ik heb ze er nog een half uurtje langer in gehad, want ik vertrouwde het nog niet helemaal.
Daarna had de kern een temperatuur van 77 graden. Meer dan genoeg om niks op te lopen![]()
[ afbeelding ]
Ingesmeerd met BBQ saus, voor nog een half uur op 200 graden
[ afbeelding ]
Toen kwamen ze er zo uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze waren iig gaar. De botjes kon ik schoon uit het vlees trekken
[ afbeelding ]
En lekker![]()
![]()
Ik moest naderhand even mijn vingers tellen
Jumboquote:Op woensdag 26 juli 2023 19:57 schreef 111210 het volgende:
[..]
Lekker man, gewoon een stuk rib bij de slager gehaald?
Poffertjesquote:Op woensdag 26 juli 2023 16:37 schreef FutureFairytale het volgende:
(Late) lunch getrakteerd gekregen, rond 14.30u.
Uitsmijter ham kaas:
[ link | afbeelding ]
Broodje Teriyakoe (tent heet Pannenkoe):
[ link | afbeelding ]
Poffertjes naturel:
[ link | afbeelding ]
Toe 2 bananen- en 1 pure chocola ijsjes.
Nu aan de thee, dorst gekregen van de lunch. Vanavond kerriesoep met prei en een kom kwark met banaan, appel en nectarine.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:14 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken zeeduivelfilet met geroosterde wortels uit de oven.
quote:Op vrijdag 28 juli 2023 16:40 schreef golfer het volgende:
B. haalt straks op de terugweg van haar werk een loempia kip speciaal voor ons als avondeten.
Da's de goeie ketjapquote:Op vrijdag 28 juli 2023 18:18 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met ketjap erover![]()
![]()
[ afbeelding ]
Wat vond je van de sushi?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 00:21 schreef NoCigar het volgende:
Vanavond sushi gehaald bij Vis & Meer en een reusachtige loempia, ook daar gekocht. Die proef ik nu nog.
Die was prima geloof ik, althans er staat me weinig meer van bijquote:
Tonijnquote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gisteravond, een gegrillde tonijnsteak met gegrillde suikermais.
nu, een mok koffie
Ha. Ik ga morgen loempiaatjes en vlammetjes maken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:01 schreef Kanaroe het volgende:
2 Vietnamese loempiaatjes, in de heteluchtoven gelegd. Prima resultaat!
Gebakken eitje en komkommersalade erbij gegeten.
Straks nog een stukje eendenbout met brood en sla
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |