abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209992820
Goed idee van Meloni, van mij mogen lesbische en gay ouders er absoluut zijn maar op geboorteaktes vind ik vervuiling van de burgerlijke stand. Op de geboorteakte horen de biologische ouders voor zover bekend, maar niet moedwillig niet-biologische ouders.
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 13:10:45 #102
236264 crew  capricia
pi_209992829
Ook met terugwerkende kracht mensen van geboorteaktes weghalen, hè. Doodeng. Je wordt gewoon verwijderd.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_209992841
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:31 schreef Flow3r het volgende:

[..]
Dan is de moeder van het eitje de biologische moeder denk ik :Y

Er zullen ook kinderen geboren worden met een vader die hun biologische vader niet is omdat de vrouw is vreemdgegaan of omdat ze daar beiden van op de hoogte zijn als bv de biologische vader tijdens haar zwangerschap er vandoor ging of overleden was etc..

Zoiets kan je alleen vaststellen met DNA
Ja, maar dan is het niet moedwillig. Om de burgerlijke stand moedwillig te vervuilen vind ik zelf absurd.
pi_209992851
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:10 schreef jakosi het volgende:
Goed idee van Meloni, van mij mogen lesbische en gay ouders er absoluut zijn maar op geboorteaktes vind ik vervuiling van de burgerlijke stand. Op de geboorteakte horen de biologische ouders voor zover bekend, maar niet moedwillig niet-biologische ouders.
“Lesbische en gay ouders mogen er absoluut zijn maar ik vind niet dat ze dezelfde rechten verdienen als echte ouders”

Aldus een cryptofascist.
J’ai faim.
pi_209992871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:11 schreef jakosi het volgende:

[..]
Ja, maar dan is het niet moedwillig. Om de burgerlijke stand moedwillig te vervuilen vind ik zelf absurd.
Het is raar dat het eigenlijk kan. Je bent biologische ouder of niet. Dat weten homo/lesbi stellen zelf ook.En maakt het uit? Je naam op een papiertje?
pi_209992873
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
Het is een oprechte vraag, want het nieuwsbericht in OP zegt daar niets over. Ik ben gewoon heel benieuwd wie iets te winnen met deze maatregel. Welk probleem wordt hiermee verholpen of opgelost?
In March, Meloni’s government also introduced legislation to extend the national ban on surrogacy to couples who use such services abroad. If it passes, anyone breaking the law could face a two-year jail term and a fine of more than $1 million.

The law has not yet been debated in parliament, and has been criticized for targeting same-sex couples specifically, but it would also extend to heterosexual couples who use surrogacy services abroad.

Meloni campaigned heavily on an anti-LGBT ticket, and since taking office in October has been vocal about her desire to ensure “all babies are born from a man and a woman.”

https://edition.cnn.com/2(...)scli-intl/index.html
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_209992875
quote:
Waarom hoort dat zo?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209992877
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Idd. En dan kun je vader worden en het kind juridisch erkennen. Lijkt mij voldoende. Er zijn natuurlijk ook mannen die niet de vader zijn maar zich zo laten bijschrijven in geboorte acte. Daar doen we ook niet moeilijk over.
Een procedure die nu (in Nederland) ongeveer 2 jaar juridische onzekerheid voor ouder en kind met zich meebrengt.

Terwijl een ongetrouwde zwangere vrouw iedere willekeurige man mee kan nemen naar het gemeentehuis om daar voor die man de erkenning van het nog ongeboren kind te regelen binnen een paar minuten.
Dan maakt het ineens niet uit of die man wel echt de ouder is van het kind en of die überhaupt een kind zou willen opvoeden.
pi_209992886
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:12 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
“Lesbische en gay ouders mogen er absoluut zijn maar ik vind niet dat ze dezelfde rechten verdienen als echte ouders”

Aldus een cryptofascist.
Onzin, denk maar aan stamboomonderzoek in de toekomst. De burgerlijke stand hoort gewoon te kloppen.
pi_209992903
Plus dat kinderen later niet kunnen vertrouwen op hun eigen geboorteakte. Ook raar.
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 13:15:22 #111
236264 crew  capricia
pi_209992905
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Het is raar dat het eigenlijk kan. Je bent biologische ouder of niet. Dat weten homo/lesbi stellen zelf ook.En maakt het uit? Je naam op een papiertje?
Adoptie is dan weer wel mogelijk in Italië. Dan kunnen de niet biologische vader en moeder wel op de akte komen te staan.
- Goethe, “Faust”
pi_209992919
quote:

[..]

Aldus een cryptofascist.
Dus nogmaals, het interesseert me niet op een ideologische manier, het gaat mij om bijv. toekomstig stamboomonderzoek etc. Hoort gewoon zo goed mogelijk te kloppen.
pi_209992923
quote:
Op de geboorteakte horen de biologische ouders voor zover bekend, maar niet moedwillig niet-biologische ouders.
Elke man moet dus voortaan maar een DNA-test meenemen als hij naar het gemeentehuis gaat om zijn kind te erkennen?
Want het kind van de zwangere vrouw kan van iedereen zijn en als er een man zichzelf de vader noemt, maakt het ineens geen zak meer uit of er een genetische/biologische band is met het kind.

Als het kennelijk toch al niet uitmaakt of die "vader" een biologische/genetische band heeft met het kind, wat maakt het dan nog uit of die "vader" een vrouw is?
pi_209992927
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Een procedure die nu (in Nederland) ongeveer 2 jaar juridische onzekerheid voor ouder en kind met zich meebrengt.

Terwijl een ongetrouwde zwangere vrouw iedere willekeurige man mee kan nemen naar het gemeentehuis om daar voor die man de erkenning van het nog ongeboren kind te regelen binnen een paar minuten.
Dan maakt het ineens niet uit of die man wel echt de ouder is van het kind en of die überhaupt een kind zou willen opvoeden.
Voor een zeg homo stel dat een kind geadopteerd/gekregen heeft? Gaat dat bij niet homo'sdan anders en sneller?
pi_209992939
quote:

[..]

Aldus een cryptofascist.
Dus houd die benamingen voor je.
pi_209992942
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Adoptie is dan weer wel mogelijk in Italië. Dan kunnen de niet biologische vader en moeder wel op de akte komen te staan.
Ook raar. Wederom. Dan heb je als kind later niets meer aan je geboorteakte.
pi_209992943
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:14 schreef jakosi het volgende:

[..]
Onzin, denk maar aan stamboomonderzoek in de toekomst. De burgerlijke stand hoort gewoon te kloppen.
Net als al die vaders die het kind erkennen vanaf dag één, ook al is het misschien "hun" kind niet, belachelijke stamboomvervuiling, direct onmogelijk maken, direct hun ouderlijke rechten afpakken!
J’ai faim.
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 13:18:06 #118
236264 crew  capricia
pi_209992950
quote:
Dus jij wil voor iedere vader een dna-test? Of hoe weet jij of die wel de biologische ouder is? _O-
- Goethe, “Faust”
pi_209992956
quote:

[..]
Daarvoor kun je gewoon een extra vakje maken op de geboorte-akte voor de biologische ouder(s) zonder de daadwerkelijke ouder(s) te laten verdwijnen.
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 13:18:47 #120
236264 crew  capricia
pi_209992958
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ook raar. Wederom. Dan heb je als kind later niets meer aan je geboorteakte.
Je wil alle mannen aan een dna-test onderwerpen? :')
- Goethe, “Faust”
pi_209992961
quote:

[..]
Dat ze voor elke familie de hele stanboom gaan onderzoeken.....dat gaat nooit gebeuren natuurlijk.
pi_209992963
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:17 schreef jakosi het volgende:

[..]
Dus houd die benamingen voor je.
Je weet in elk geval niet waar je over praat, dommerik.
J’ai faim.
pi_209992986
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Daarvoor kun je gewoon een extra vakje maken op de geboorte-akte voor de biologische ouder(s) zonder de daadwerkelijke ouder(s) te laten verdwijnen.
Dan is het prima als dat gebeurt, maar gebeurt dat?
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 13:21:06 #124
236264 crew  capricia
pi_209992993
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:20 schreef jakosi het volgende:

[..]
Hoe weet jij wie de biologische ouder naast de moeder is?
- Goethe, “Faust”
pi_209992999
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus jij wil voor iedere vader een dna-test? Of hoe weet jij of die wel de biologische ouder is? _O-
Het uitgangspunt is dat het klopt. Als er een apart vakje komt voor biologische ouder dan is het prima. Maar dat moet wel duidelijk zijn op de geboorteakte
pi_209993000
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:20 schreef jakosi het volgende:

[..]
Nee. Maar zou een oplossing kunnen zijn. Dan staat het in elk geval juist bij de burgerlijke stand.
pi_209993001
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, waarom makkelijk maken, als het moeilijk kan? Echt, belachelijke maatregel.
Een geboorte akte lijkt mij juridisch uitermate belangrijk. Je bent een biologische ouder of je bent dat niet.

Via een convenant of zo kan je als 2e ouder regelen dat je ook hetzelfde gezag hebt als de biologische ouder.

Niks moeilijks aan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_209993009
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:21 schreef Montagui het volgende:

[..]
Een geboorte akte lijkt mij juridisch uitermate belangrijk. Je bent een biologische ouder of je bent dat niet.

Via een convenant of zo kan je als 2e ouder regelen dat je ook hetzelfde gezag hebt als de biologische ouder.

Niks moeilijks aan.
Lijkt mij ook. Maar iemand gaf aan dat dat een lange procedure is. Dat kan dan misschien beter.
pi_209993031
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:17 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Net als al die vaders die het kind erkennen vanaf dag één, ook al is het misschien "hun" kind niet, belachelijke stamboomvervuiling, direct onmogelijk maken, direct hun ouderlijke rechten afpakken!
Is niet hetzelfde, lijkt me dat je dat ook wel begrijpt.
pi_209993035
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Voor een zeg homo stel dat een kind geadopteerd/gekregen heeft? Gaat dat bij niet homo'sdan anders en sneller?
Bij héél veel niet homo's gaat dat inderdaad véél sneller.
Als moeder een kind baart van een neukertje (vreemdgaan) of zaadceldonor en zij is getrouwd, dan is haar man automatisch in veel landen automatisch de juridische vader van het kind en wordt als dan ook als vader op de geboorte-akte vermeld.
Als moeder niet getrouwd is, dan is een bezoekje met haar partner aan het gemeentehuis genoeg om die partner tot vader te laten verklaren, zonder enige controle of het de biologische vader is.
pi_209993037
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:24 schreef jakosi het volgende:

[..]
Wat is er anders aan?
J’ai faim.
pi_209993039
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Homoseksuele paren kunnen in Italië niet officieel adopteren. Dus die weg is afgesloten.
Okay. Die hebben nog een weg te gaan dus. Ik dacht eigenlijk nu meer aan hoe het in Nederland gaat.
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 13:26:24 #133
236264 crew  capricia
pi_209993059
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Okay. Die hebben nog een weg te gaan dus. Ik dacht eigenlijk nu meer aan hoe het in Nederland gaat.
Had mijn post verwijderd.
Ging om vruchtbaarheidsbehandelingen. Die zijn niet toegestaan bij homoseksuele stellen (dus gaan ze naar het buitenland).
- Goethe, “Faust”
pi_209993062
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:24 schreef jakosi het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat wel hetzelfde.

Naam van vader op de geboorte-akte leidt in die gevallen niet naar de genetische ouders en dus ook niet tot een kloppende stamboom. Dan maakt het toch geen ruk meer uit dat er een naam staat van een man of een vrouw? De naam klopt dan niet met de genetische afkomst, dus de stamboom ook niet.
pi_209993068
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Bij héél veel niet homo's gaat dat inderdaad véél sneller.
Als moeder een kind baart van een neukertje (vreemdgaan) of zaadceldonor en zij is getrouwd, dan is haar man automatisch in veel landen automatisch de juridische vader van het kind en wordt als dan ook als vader op de geboorte-akte vermeld.
Als moeder niet getrouwd is, dan is een bezoekje met haar partner aan het gemeentehuis genoeg om die partner tot vader te laten verklaren, zonder enige controle of het de biologische vader is.
Die controle kan ook gewoon niet. Iets anders is als er twee lesbiennes zijn die zich allebei als biologische moeder willen inschrijven. Dat is dan heel duidelijk dat dat niet klopt. Maar zoals ik aangaf.....maak die andere procedure makkelijker als dat nu moeilijk gaat. Dit zijn ook nieuwe dingen voor de burgerlijke stand.
pi_209993074
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Had mijn post verwijderd.
Ging om vruchtbaarheidsbehandelingen. Die zijn niet toegestaan bij homoseksuele stellen (dus gaan ze naar het buitenland).
Ook idioot.
pi_209993100
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:09 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
En intussen is de juridische situatie van het kind bijzonder onzeker. En dat "in belang van het kind".

Als de biologische ouder van het stel iets overkomt, heeft de tweede ouder geen rechten en is het kind voor de wet dus een wees. Kom je dus in de hele jeugdzorg rompslomp, terwijl er nog een (niet biologische) papa of mama in leven is.

En ook als het kind op het schoolplein zich verwond en de biologische papa of mama is net even op zakenreis of anderszins ver van huis, kan de andere ouder niet eens met het kind naar het ziekenhuis. Moet dan iemand van de school doen. En de artsen mogen niets tegen papa of mama zeggen, want niet als ouder geregistreerd.

Strikt genomen mag een school op een ouderavond ofzo niet eens iets zeggen tegen de tweede ouder en zouden ze als ouderschap niet juridisch geregeld is de toegang moeten weigeren van de tweede ouder!

Ja, das echt in het belang van het kind hoor.......

Uiteraard is het wél in het belang van het kind om naast de fysieke ouders ook de zaad- of eiceldonor in officiële documenten vast te leggen. Al is bij veel lesbische en homo-stellen de eerste voorkeur om gebruik te maken van genetisch materiaal uit de eigen familie en is het daarmee in veel gevallen geen raadsel wie de biologische ouders zijn. Maar desondanks is vastleggen daarvan wel in belang van het kind voor zodra het nieuwsgierig wordt naar zijn achtergrond.
Modern conservatief rechts. Zolang mogelijk wegkijken bij problemen en individuen die ze stom vinden treiteren met overheidsbureaucratie.

Wat een treurig leven moet je hebben om daar enthousiast van te raken.
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 13:31:15 #138
236264 crew  capricia
pi_209993112
Geen idee hoe dat met toeslagen en belastingen enzo zit in Italië. Als je opeens met terugwerkende kracht geen ouder meer bent. :{

Moet je dan alles over de afgelopen 18 jaar of zo terugbetalen?

Letterlijk een cancel-cultuur.
- Goethe, “Faust”
pi_209993162
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Die controle kan ook gewoon niet. Iets anders is als er twee lesbiennes zijn die zich allebei als biologische moeder willen inschrijven. Dat is dan heel duidelijk dat dat niet klopt. Maar zoals ik aangaf.....maak die andere procedure makkelijker als dat nu moeilijk gaat. Dit zijn ook nieuwe dingen voor de burgerlijke stand.
Natuurlijk kan die controle wel.

Ja, is een hoop gedoe. Maar zeggen dat het niet kan is veel te kort door de bocht.
Als je het echt zo belangrijk vindt dat er alléén biologische ouders op de geboorte-akte staan, dan ga je simpelweg dat gedoe niet uit de weg.

Je meet nogal met twee maten als je het bij een hetero stel kennelijk niet belangrijk vindt om de biologische band eerst vast te stellen, maar bij lesbisch stel het ontbreken van een biologische band ineens een probleem is.
Waarbij je ook nog voorbij gaat aan het feit dat er in veel gevallen wel degelijk een biologische band is, omdat vaak sperma gebruikt wordt van een mannelijke familielid van de 'tweede moeder'.
pi_209993177
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:26 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat wel hetzelfde.

Naam van vader op de geboorte-akte leidt in die gevallen niet naar de genetische ouders en dus ook niet tot een kloppende stamboom. Dan maakt het toch geen ruk meer uit dat er een naam staat van een man of een vrouw? De naam klopt dan niet met de genetische afkomst, dus de stamboom ook niet.
Als ze niet de vader zijn moet het er ook uit, maar mijn idee is dat dat meestal niet express als zodanig op de akte wordt gezet.
pi_209993204
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:35 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Natuurlijk kan die controle wel.

Ja, is een hoop gedoe. Maar zeggen dat het niet kan is veel te kort door de bocht.
Als je het echt zo belangrijk vindt dat er alléén biologische ouders op de geboorte-akte staan, dan ga je simpelweg dat gedoe niet uit de weg.

Je meet nogal met twee maten als je het bij een hetero stel kennelijk niet belangrijk vindt om de biologische band eerst vast te stellen, maar bij lesbisch stel het ontbreken van een biologische band ineens een probleem is.
Waarbij je ook nog voorbij gaat aan het feit dat er in veel gevallen wel degelijk een biologische band is, omdat vaak sperma gebruikt wordt van een mannelijke familielid van de 'tweede moeder'.
Dan kom je weer op iedereens dna testen uit. Dat gaat (nog) niet gebeuren.

Hoe meet ik met twee maten? In beide gevallen zouden de juiste biologische ouders op het bewijs moeten staan. Met daaronder de werkelijke ouders.
pi_209993222
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:35 schreef jakosi het volgende:

[..]
Als ze niet de vader zijn moet het er ook uit, maar mijn idee is dat dat meestal niet express als zodanig op de akte wordt gezet.
Het kan heel expres zijn. Als ik nu een zwangere vriendin krijg en de relatie loopt goed zou ik mij melden als vader. Dat kan nu eenmaal makkelijker. Maar als de echte biologische vader er ook nog is moet hij ook vermeldt worden.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 13:40:29 #143
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_209993228
Los van wat je er inhoudelijk van vindt: het bericht klopt ook niet helemaal. Het gaat om wetgeving die al enkele jaren bestaat en waar sommige gemeenten zich niet aan hielden, omdat ze erop vooruit liepen dat het wel aangepast zou worden. De huidige regering zet daarentegen in op handhaving van de bestaande wetgeving en wil het helemaal niet aanpassen. Het is ook niet zo dat alle registraties worden aangepast, alleen degenen die op het moment van inschrijven al onwettig waren. Dit speelde al in maart en de NOS heeft er toen wat uitgebreider over bericht.
Never explain, never apologize.
pi_209993233
Post NL rijdt rond in regenboog busjes dus dit probleem zal snel achter ons liggen. Ons ons..
Italië dan.
Go hard or go home
pi_209993248
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:40 schreef Noek het volgende:
Post NL rijdt rond in regenboog busjes dus dit probleem zal snel achter ons liggen. Ons ons..
Italië dan.
Post.nl is daar enorm actief?
  zaterdag 22 juli 2023 @ 13:46:12 #146
3542 Gia
User under construction
pi_209993301
Hier in Nederland hebben we zoiets als het gezagsregister. Staat los van het geboorteregister. M.i. moet in het geboorteregister alleen de naam van de moeder en liefst ook de vader staan. Geboorteregister hoort eigenlijk niets te maken te hebben met het gezag. Dat wordt eerder bepaalt door het huwelijksregister en gezagsregister, waar het niet automatisch geregeld is, zoals in lesbische en homorelaties. Daar spreekt dan een rechter zich over uit.

Een tweede moeder hoort niet op de geboorte akte. Kan me niet voorstellen dat dat hier wel zo is.

Effe gegoogled:
https://www.rijksoverheid(...)ind-van-mijn-partner

Is de vader niet bekend, dan moet je een verklaring Juridisch ouderschap overleggen. Is de vader wel bekend dan moet je het kind adopteren.
Niet heel veel anders als in Italie, lijkt me.
Behalve dat hier een duomoeder, in geval van geregistreerd partnerschap of huwelijk, wel gewoon het kind aan kan geven. Maar ze moet dan wel die verklaring juridisch ouderschap aanvragen.
pi_209993375
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:44 schreef rododendronneke het volgende:
Dit is waar Conservatief Europa aka Foutrechts het echt op gemunt heeft: gewone mensen die niet voldoen aan het traditionele man/vrouw ideaal, die worden bureaucratisch gewoon kapot gepest. Of je nu wel of niet met regenboogvlaggen zwaait of meedoet aan Prides of transgender-demo’s, in de ogen van Conservatief Foutrechts val je buiten de norm als je gay of lesbisch bent en je opkomt voor je burgerrechten.

Pas op waar je je stem aan geeft mensen.
We hebben hier toch al 12 jaar een rechtse regering volgens FOK? Ik heb er niks van gemerkt, niet zo dramatisch doen.
  Redactie Frontpage zaterdag 22 juli 2023 @ 13:52:52 #148
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_209993385
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ze kiezen er voor om dat zo te regelen. Dat is dus een keuze. De akte an sich is gewoon een document waarop staat wie de ouders zijn. Niks meer en niks minder.
En dus is een geboorteakte in Italië dus veel meer dan 'gewoon een document waarop staat wie de ouders zijn'.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_209993401
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:52 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
We hebben hier toch al 12 jaar een rechtse regering volgens FOK? Ik heb er niks van gemerkt, niet zo dramatisch doen.
De mensen die in deze topic reageren behoren tot de (goede) progressieve vleugel(tje) ;)
  zaterdag 22 juli 2023 @ 13:58:47 #150
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209993471
Ze maken er een potje van :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')