Nee. Maar zou een oplossing kunnen zijn. Dan staat het in elk geval juist bij de burgerlijke stand.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:20 schreef jakosi het volgende:
[..]
Dan is het prima als dat gebeurt, maar gebeurt dat?
Een geboorte akte lijkt mij juridisch uitermate belangrijk. Je bent een biologische ouder of je bent dat niet.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, waarom makkelijk maken, als het moeilijk kan? Echt, belachelijke maatregel.
Lijkt mij ook. Maar iemand gaf aan dat dat een lange procedure is. Dat kan dan misschien beter.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Een geboorte akte lijkt mij juridisch uitermate belangrijk. Je bent een biologische ouder of je bent dat niet.
Via een convenant of zo kan je als 2e ouder regelen dat je ook hetzelfde gezag hebt als de biologische ouder.
Niks moeilijks aan.
Is niet hetzelfde, lijkt me dat je dat ook wel begrijpt.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:17 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Net als al die vaders die het kind erkennen vanaf dag één, ook al is het misschien "hun" kind niet, belachelijke stamboomvervuiling, direct onmogelijk maken, direct hun ouderlijke rechten afpakken!
Bij héél veel niet homo's gaat dat inderdaad véél sneller.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Voor een zeg homo stel dat een kind geadopteerd/gekregen heeft? Gaat dat bij niet homo'sdan anders en sneller?
Wat is er anders aan?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:24 schreef jakosi het volgende:
[..]
Is niet hetzelfde, lijkt me dat je dat ook wel begrijpt.
Okay. Die hebben nog een weg te gaan dus. Ik dacht eigenlijk nu meer aan hoe het in Nederland gaat.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Homoseksuele paren kunnen in Italië niet officieel adopteren. Dus die weg is afgesloten.
Had mijn post verwijderd.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Okay. Die hebben nog een weg te gaan dus. Ik dacht eigenlijk nu meer aan hoe het in Nederland gaat.
Natuurlijk is dat wel hetzelfde.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:24 schreef jakosi het volgende:
[..]
Is niet hetzelfde, lijkt me dat je dat ook wel begrijpt.
Die controle kan ook gewoon niet. Iets anders is als er twee lesbiennes zijn die zich allebei als biologische moeder willen inschrijven. Dat is dan heel duidelijk dat dat niet klopt. Maar zoals ik aangaf.....maak die andere procedure makkelijker als dat nu moeilijk gaat. Dit zijn ook nieuwe dingen voor de burgerlijke stand.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:24 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bij héél veel niet homo's gaat dat inderdaad véél sneller.
Als moeder een kind baart van een neukertje (vreemdgaan) of zaadceldonor en zij is getrouwd, dan is haar man automatisch in veel landen automatisch de juridische vader van het kind en wordt als dan ook als vader op de geboorte-akte vermeld.
Als moeder niet getrouwd is, dan is een bezoekje met haar partner aan het gemeentehuis genoeg om die partner tot vader te laten verklaren, zonder enige controle of het de biologische vader is.
Ook idioot.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Had mijn post verwijderd.
Ging om vruchtbaarheidsbehandelingen. Die zijn niet toegestaan bij homoseksuele stellen (dus gaan ze naar het buitenland).
Modern conservatief rechts. Zolang mogelijk wegkijken bij problemen en individuen die ze stom vinden treiteren met overheidsbureaucratie.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:09 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En intussen is de juridische situatie van het kind bijzonder onzeker. En dat "in belang van het kind".
Als de biologische ouder van het stel iets overkomt, heeft de tweede ouder geen rechten en is het kind voor de wet dus een wees. Kom je dus in de hele jeugdzorg rompslomp, terwijl er nog een (niet biologische) papa of mama in leven is.
En ook als het kind op het schoolplein zich verwond en de biologische papa of mama is net even op zakenreis of anderszins ver van huis, kan de andere ouder niet eens met het kind naar het ziekenhuis. Moet dan iemand van de school doen. En de artsen mogen niets tegen papa of mama zeggen, want niet als ouder geregistreerd.
Strikt genomen mag een school op een ouderavond ofzo niet eens iets zeggen tegen de tweede ouder en zouden ze als ouderschap niet juridisch geregeld is de toegang moeten weigeren van de tweede ouder!
Ja, das echt in het belang van het kind hoor.......
Uiteraard is het wél in het belang van het kind om naast de fysieke ouders ook de zaad- of eiceldonor in officiële documenten vast te leggen. Al is bij veel lesbische en homo-stellen de eerste voorkeur om gebruik te maken van genetisch materiaal uit de eigen familie en is het daarmee in veel gevallen geen raadsel wie de biologische ouders zijn. Maar desondanks is vastleggen daarvan wel in belang van het kind voor zodra het nieuwsgierig wordt naar zijn achtergrond.
Natuurlijk kan die controle wel.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die controle kan ook gewoon niet. Iets anders is als er twee lesbiennes zijn die zich allebei als biologische moeder willen inschrijven. Dat is dan heel duidelijk dat dat niet klopt. Maar zoals ik aangaf.....maak die andere procedure makkelijker als dat nu moeilijk gaat. Dit zijn ook nieuwe dingen voor de burgerlijke stand.
Als ze niet de vader zijn moet het er ook uit, maar mijn idee is dat dat meestal niet express als zodanig op de akte wordt gezet.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel hetzelfde.
Naam van vader op de geboorte-akte leidt in die gevallen niet naar de genetische ouders en dus ook niet tot een kloppende stamboom. Dan maakt het toch geen ruk meer uit dat er een naam staat van een man of een vrouw? De naam klopt dan niet met de genetische afkomst, dus de stamboom ook niet.
Dan kom je weer op iedereens dna testen uit. Dat gaat (nog) niet gebeuren.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:35 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan die controle wel.
Ja, is een hoop gedoe. Maar zeggen dat het niet kan is veel te kort door de bocht.
Als je het echt zo belangrijk vindt dat er alléén biologische ouders op de geboorte-akte staan, dan ga je simpelweg dat gedoe niet uit de weg.
Je meet nogal met twee maten als je het bij een hetero stel kennelijk niet belangrijk vindt om de biologische band eerst vast te stellen, maar bij lesbisch stel het ontbreken van een biologische band ineens een probleem is.
Waarbij je ook nog voorbij gaat aan het feit dat er in veel gevallen wel degelijk een biologische band is, omdat vaak sperma gebruikt wordt van een mannelijke familielid van de 'tweede moeder'.
Het kan heel expres zijn. Als ik nu een zwangere vriendin krijg en de relatie loopt goed zou ik mij melden als vader. Dat kan nu eenmaal makkelijker. Maar als de echte biologische vader er ook nog is moet hij ook vermeldt worden.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:35 schreef jakosi het volgende:
[..]
Als ze niet de vader zijn moet het er ook uit, maar mijn idee is dat dat meestal niet express als zodanig op de akte wordt gezet.
Post.nl is daar enorm actief?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:40 schreef Noek het volgende:
Post NL rijdt rond in regenboog busjes dus dit probleem zal snel achter ons liggen. Ons ons..
Italië dan.
We hebben hier toch al 12 jaar een rechtse regering volgens FOK? Ik heb er niks van gemerkt, niet zo dramatisch doen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:44 schreef rododendronneke het volgende:
Dit is waar Conservatief Europa aka Foutrechts het echt op gemunt heeft: gewone mensen die niet voldoen aan het traditionele man/vrouw ideaal, die worden bureaucratisch gewoon kapot gepest. Of je nu wel of niet met regenboogvlaggen zwaait of meedoet aan Prides of transgender-demo’s, in de ogen van Conservatief Foutrechts val je buiten de norm als je gay of lesbisch bent en je opkomt voor je burgerrechten.
Pas op waar je je stem aan geeft mensen.
En dus is een geboorteakte in Italië dus veel meer dan 'gewoon een document waarop staat wie de ouders zijn'.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ze kiezen er voor om dat zo te regelen. Dat is dus een keuze. De akte an sich is gewoon een document waarop staat wie de ouders zijn. Niks meer en niks minder.
De mensen die in deze topic reageren behoren tot de (goede) progressieve vleugel(tje)quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:52 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
We hebben hier toch al 12 jaar een rechtse regering volgens FOK? Ik heb er niks van gemerkt, niet zo dramatisch doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |