quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:19 schreef Tele6 het volgende:
Lekker bezig @:vlindertje89![]()
Twijfelen over of eten nog goed is kan zo'n mindfuck zijn. Harig=duidelijk maar "ruikt een beetje vreemd" is zo lastig te beoordelen. Goed dat je er gewoon voor bent gegaan zou ik zeggen
Schimmel gaat je meestal geen acute voedselvergiftiging opleveren, maar kan bijvoorbeeld hele forse leverschade opleveren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liever nieuwe yoghurt kopen dan leverkanker over tien jaar lijkt mij.La derecha oprime, la izquierda libera
Helemaal niet beroerd. Alleen moet je de verkeersregels kennen. En die zijn in dit geval het zelfde.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:32 schreef MadMaster het volgende:
Dank heren, maar geen ervaring met Google Maps wat dat betreft?
In Google Maps via Android Auto verdwijnt dat dus bij mij uit beeld.
Aangezien de snelheid op de binnenwegen van Duitsland nogal vaak veranderd (50/60/70/80/100) en het vaak beroerd aangegeven wordt, is dat strontirritant…
Gekocht in de winkel volgen wat op de hummus staat. Kan zijn dat het fors verzuurd is (e300/e330). Maar zelf gemaakt echt nul risico meenemen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja en zo blijf je bezig. Als ik m'n hummus na 3 dagen weg moet gooien, blijf ik hummus kopen en weggooien. De hoeveelheid vermijdbare voedselverspilling vs de kans dat ik er ziek van word... ik doe een andere afweging hier.
M'n groenten was ik wel en ik eet m'n koekjes gebakken. Dat is de moeite wel waard. Maar hummus na 3 dagen weggooien?
Inderdaad, meestal wijst het zich vanzelf.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Helemaal niet beroerd. Alleen moet je de verkeersregels kennen. En die zijn in dit geval het zelfde.
Bord niet herhaald na een zijweg of kruising dan zijn alle beperkingen vervalen. Er is slechts 1 uitzondering hierop. En dat is een zone.
Verder binnen de kom 50, daar buiten 100. En bij zijwegen/kruisingen vaak 70.
En ik gebruik geen maps. Dat kreng heeft altijd een data verbinding nodig.
Knoflookolie,quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Deze en botulisme. Het aantal botulismerecepten dat je op social media voorbij ziet komen
De laatste trend onder Russische roulette is onvoldoende verhitte chili olie.
Mijn ervaring qua verkeersborden en snelheden is anders, maar so be it…quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Helemaal niet beroerd. Alleen moet je de verkeersregels kennen. En die zijn in dit geval het zelfde.
Bord niet herhaald na een zijweg of kruising dan zijn alle beperkingen vervalen. Er is slechts 1 uitzondering hierop. En dat is een zone.
Verder binnen de kom 50, daar buiten 100. En bij zijwegen/kruisingen vaak 70.
Je kan kaarten downloaden op je telefoon en dan heb je alleen nog een GPS verbinding nodig.quote:En ik gebruik geen maps. Dat kreng heeft altijd een data verbinding nodig.
Foodblogger met meer dan een kwart miljoen volgers. Chili, knoflook, specerijen en olie op 80 graden lang in de oven. "Wat ik niet gelijk gebruik, gaat de komende maanden over de salade!"quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Knoflookolie,
Ja, je doet gewoon knoflook in olie, hihihihi
En als je ook op kookfora wat over dit soort dingen schrijft dan meent iedere Miep Braakgraag dat ze het altijd al zo deden.
Daarom is half Azië ook ziek? Eten rijst per kilo. Laten dat spul gewoon buiten afkoelen om de volgende dag weer op te bakken.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Toch krijg je de meest gemene voedselvergiftiging van Rijst en Pasta,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacillus_cereus
Reden waarom je, als je bv bolognaisesaus over hebt deze beter apart kan bewaren en verse pasta kan koken.
Niet de zelfmaak knoflook olie?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Deze en botulisme. Het aantal botulismerecepten dat je op social media voorbij ziet komen
De laatste trend onder Russische roulette is onvoldoende verhitte chili olie.
Als je denkt dat dit een goed idee is, ga vooral je gang.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:25 schreef z80 het volgende:
[..]
Daarom is half Azië ook ziek? Eten rijst per kilo. Laten dat spul gewoon buiten afkoelen om de volgende dag weer op te bakken.
quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Al wordt vlees vaak wel te angstig behandeld, daar kom je met je ogen en neus nog een heel eind.
Ongewassen groente (of onverhit meel, rauw koekjesdeeg) kunnen salmonella en e-coli geven, je drie dagen oude hummus Bacillus cereus of botulisme.
Je koekjesdeeg geeft je eerder salmonella via vogelpoep op de tarweplant dan via het ei dat er in zit.
Kopen?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja en zo blijf je bezig. Als ik m'n hummus na 3 dagen weg moet gooien, blijf ik hummus kopen en weggooien. De hoeveelheid vermijdbare voedselverspilling vs de kans dat ik er ziek van word... ik doe een andere afweging hier.
En als ik er zelf een dikke citroen in mik?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gekocht in de winkel volgen wat op de hummus staat. Kan zijn dat het fors verzuurd is (e300/e330). Maar zelf gemaakt echt nul risico meenemen.
Als wij een catering doen voor de activisten en mensen willen restjes meenemen aan het eind, dan tief ik de hummus een half uurtje voor het einde de prullenbak in. Zit er niet op te wachten dat mensen voor een beetje gratis hummus hun middenrif gaan botox'en.
Google leert dat 20 minuten op 80 genoeg moet zijn om je knoflook onschadelijk te maken.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Foodblogger met meer dan een kwart miljoen volgers. Chili, knoflook, specerijen en olie op 80 graden lang in de oven. "Wat ik niet gelijk gebruik, gaat de komende maanden over de salade!"
Bacteriën dood, endosporen niet en juist veel aanwezig.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Google leert dat 20 minuten op 80 genoeg moet zijn om je knoflook onschadelijk te maken.
Dat niet correct?
Waarom zegt de Libelle dat dan?![]()
Alleen maar goed voor de lijnquote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:43 schreef Vanyel het volgende:
Nu wil ik griesmeelpap. En wil ik door de doemprofeten die van dinsdag niet meer opeten. Moet ik zo alsnog de keuken in![]()
pH van 4.6 of lager. Met citroen gaat dat fors zuur smaken, met een potje citroenzuur haal je dat zonder de smaak te zuur te krijgen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En als ik er zelf een dikke citroen in mik?
Wat moet ik daaaaan doooeeennn?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bacteriën dood, endosporen niet en juist veel aanwezig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |