abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209997946
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:19 schreef Tele6 het volgende:
Lekker bezig @:vlindertje89 :Y :Y
Twijfelen over of eten nog goed is kan zo'n mindfuck zijn. Harig=duidelijk maar "ruikt een beetje vreemd" is zo lastig te beoordelen. Goed dat je er gewoon voor bent gegaan zou ik zeggen :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schimmel gaat je meestal geen acute voedselvergiftiging opleveren, maar kan bijvoorbeeld hele forse leverschade opleveren.

Liever nieuwe yoghurt kopen dan leverkanker over tien jaar lijkt mij.
La derecha oprime, la izquierda libera
  zaterdag 22 juli 2023 @ 17:58:02 #227
63722 z80
I fink you freaky
pi_209997950
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 22:32 schreef MadMaster het volgende:
Dank heren, maar geen ervaring met Google Maps wat dat betreft?

In Google Maps via Android Auto verdwijnt dat dus bij mij uit beeld.
Aangezien de snelheid op de binnenwegen van Duitsland nogal vaak veranderd (50/60/70/80/100) en het vaak beroerd aangegeven wordt, is dat strontirritant…
Helemaal niet beroerd. Alleen moet je de verkeersregels kennen. En die zijn in dit geval het zelfde.
Bord niet herhaald na een zijweg of kruising dan zijn alle beperkingen vervalen. Er is slechts 1 uitzondering hierop. En dat is een zone.
Verder binnen de kom 50, daar buiten 100. En bij zijwegen/kruisingen vaak 70.

En ik gebruik geen maps. Dat kreng heeft altijd een data verbinding nodig.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_209997981
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja en zo blijf je bezig. Als ik m'n hummus na 3 dagen weg moet gooien, blijf ik hummus kopen en weggooien. De hoeveelheid vermijdbare voedselverspilling vs de kans dat ik er ziek van word... ik doe een andere afweging hier.

M'n groenten was ik wel en ik eet m'n koekjes gebakken. Dat is de moeite wel waard. Maar hummus na 3 dagen weggooien? :{
Gekocht in de winkel volgen wat op de hummus staat. Kan zijn dat het fors verzuurd is (e300/e330). Maar zelf gemaakt echt nul risico meenemen.

Als wij een catering doen voor de activisten en mensen willen restjes meenemen aan het eind, dan tief ik de hummus een half uurtje voor het einde de prullenbak in. Zit er niet op te wachten dat mensen voor een beetje gratis hummus hun middenrif gaan botox'en.
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 18:05:11 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209998058
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:58 schreef z80 het volgende:

[..]
Helemaal niet beroerd. Alleen moet je de verkeersregels kennen. En die zijn in dit geval het zelfde.
Bord niet herhaald na een zijweg of kruising dan zijn alle beperkingen vervalen. Er is slechts 1 uitzondering hierop. En dat is een zone.

Inderdaad, meestal wijst het zich vanzelf.
Die 100 buiten de bebouwde kom lijken veel Nederlanders niet te veel eten. Schijtirritant. Wel leuk, staat hier bij een stukje 70 wel eens een flitser. De Nederlanders die denken dat in D buiten de bebouwde kom ook 80 is, worden dan vervolgens met 85km/u geflitst :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 22 juli 2023 @ 18:10:37 #230
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209998143
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Deze en botulisme. Het aantal botulismerecepten dat je op social media voorbij ziet komen :{

De laatste trend onder Russische roulette is onvoldoende verhitte chili olie.
Knoflookolie,
Ja, je doet gewoon knoflook in olie, hihihihi
En als je ook op kookfora wat over dit soort dingen schrijft dan meent iedere Miep Braakgraag dat ze het altijd al zo deden.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 18:13:23 #231
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209998192
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:58 schreef z80 het volgende:

[..]
Mijn ervaring qua verkeersborden en snelheden is anders, maar so be it…
quote:
Je kan kaarten downloaden op je telefoon en dan heb je alleen nog een GPS verbinding nodig.
pi_209998327
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 18:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Knoflookolie,
Ja, je doet gewoon knoflook in olie, hihihihi
En als je ook op kookfora wat over dit soort dingen schrijft dan meent iedere Miep Braakgraag dat ze het altijd al zo deden.
Foodblogger met meer dan een kwart miljoen volgers. Chili, knoflook, specerijen en olie op 80 graden lang in de oven. "Wat ik niet gelijk gebruik, gaat de komende maanden over de salade!" :{
  zaterdag 22 juli 2023 @ 18:25:44 #233
63722 z80
I fink you freaky
pi_209998369
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 15:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Toch krijg je de meest gemene voedselvergiftiging van Rijst en Pasta,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacillus_cereus

Reden waarom je, als je bv bolognaisesaus over hebt deze beter apart kan bewaren en verse pasta kan koken.
Daarom is half Azië ook ziek? Eten rijst per kilo. Laten dat spul gewoon buiten afkoelen om de volgende dag weer op te bakken.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 18:28:47 #234
63722 z80
I fink you freaky
pi_209998419
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Deze en botulisme. Het aantal botulismerecepten dat je op social media voorbij ziet komen :{

De laatste trend onder Russische roulette is onvoldoende verhitte chili olie.
Niet de zelfmaak knoflook olie?
  zaterdag 22 juli 2023 @ 18:31:39 #235
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209998464
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 18:25 schreef z80 het volgende:

[..]
Daarom is half Azië ook ziek? Eten rijst per kilo. Laten dat spul gewoon buiten afkoelen om de volgende dag weer op te bakken.
Als je denkt dat dit een goed idee is, ga vooral je gang.
pi_209998717
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:45 schreef z80 het volgende:

[..]
Zou dit aagje ook een linkje mogen?
Ja hoor, ik dm het!
pi_209998774
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 18:48 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Ja hoor, ik dm het!
Ik zou het ook leuk vinden om te zien, als je het wilt delen…
pi_209998875
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Al wordt vlees vaak wel te angstig behandeld, daar kom je met je ogen en neus nog een heel eind.

Ongewassen groente (of onverhit meel, rauw koekjesdeeg) kunnen salmonella en e-coli geven, je drie dagen oude hummus Bacillus cereus of botulisme.

Je koekjesdeeg geeft je eerder salmonella via vogelpoep op de tarweplant dan via het ei dat er in zit.
:o
Mijn hummus wat doe je?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209998890
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja en zo blijf je bezig. Als ik m'n hummus na 3 dagen weg moet gooien, blijf ik hummus kopen en weggooien. De hoeveelheid vermijdbare voedselverspilling vs de kans dat ik er ziek van word... ik doe een andere afweging hier.
Kopen? :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209998920
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Gekocht in de winkel volgen wat op de hummus staat. Kan zijn dat het fors verzuurd is (e300/e330). Maar zelf gemaakt echt nul risico meenemen.

Als wij een catering doen voor de activisten en mensen willen restjes meenemen aan het eind, dan tief ik de hummus een half uurtje voor het einde de prullenbak in. Zit er niet op te wachten dat mensen voor een beetje gratis hummus hun middenrif gaan botox'en.
En als ik er zelf een dikke citroen in mik?
pi_209998974
Oh ja, @Memento-Mori nog gefeliciteerd!! *O* wat gaaf! Ook wel benieuwd naar linkje.
pi_209999004
Ook altijd nieuwsgierig naar linkjes. :@
pi_209999028
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 18:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Foodblogger met meer dan een kwart miljoen volgers. Chili, knoflook, specerijen en olie op 80 graden lang in de oven. "Wat ik niet gelijk gebruik, gaat de komende maanden over de salade!" :{
Google leert dat 20 minuten op 80 genoeg moet zijn om je knoflook onschadelijk te maken.
Dat niet correct?
Waarom zegt de Libelle dat dan? }:|
pi_209999465
Zo. Alle gasten zijn weer naar huis. Het waren weer drie supergezellige dagen.
Zij zorgen voor de gezelligheid, ik voor de catering. Het gezelschap varieerde wat in de loop van de dagen, we waren steeds met 6 en soms met 7 personen.

Woensdag had ik spanakopita gemaakt. Courgettesoep vooraf. Rijstepudding met gember uit de oven toe. Dat was een mooi makkelijke maaltijd, vegetarisch dus geen omkijken naar de een à twee vegetariërs in het gezelschap (een van die twee eet bij mij wel vlees, omdat ik precies weet wat voor vlees ik in de kuip heb).

Donderdag een langzaam gegaarde licht gepekelde procureur, geglaceerd met appelstroop/mosterdmengsel. Daarbij geglaceerde worteltjes, gestoofde venkel, gekookte tuinbonen (lees: alles uit het die dag opgehaalde groentepakket wat geschikt was). Met witte rijst. Voor de vegetariër gevulde eitjes.
Toe: watermeloen, slagroomijs, zelfgemaakt grapefruitcurd.

Vrijdag vooraf gele courgettesoep. Hoofd: buikspek met knapperige zwoerd, gemarineerd in ketjap, stemgember, knoflook. Daarbij broccoli met monchou en cashewnoten. Met aardappelgratin.
Toe het restant rijstepudding, opgebakken in roomboter, geserveerd met zelfgemaakte sinaasappeljam.

En natuurlijk donderdag, vrijdag & zaterdag ook ontbijt. Brood, gezouten boter, Amora, hele goede kaas, superlekkere ham, zelfgemaakte jammen. Ik bak een grote omelet, er zijn tomaatjes, lekker sap & lekkere melk.
Als afsluiter een zoet broodje.

Sloten koffie gezet en we hebben een krat of vier bier leeggedronken, waarvan een groot deel dat lichte bier (2,7%), wat mij echt uitstekend beviel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209999543
Nu wil ik griesmeelpap. En wil ik door de doemprofeten die van dinsdag niet meer opeten. Moet ik zo alsnog de keuken in }:| }:|
pi_209999544
Groeten van mini!
pi_209999574
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 19:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Google leert dat 20 minuten op 80 genoeg moet zijn om je knoflook onschadelijk te maken.
Dat niet correct?
Waarom zegt de Libelle dat dan? }:|
Bacteriën dood, endosporen niet en juist veel aanwezig.
pi_209999589
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 19:43 schreef Vanyel het volgende:
Nu wil ik griesmeelpap. En wil ik door de doemprofeten die van dinsdag niet meer opeten. Moet ik zo alsnog de keuken in }:| }:|
Alleen maar goed voor de lijn *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_209999601
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 19:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
En als ik er zelf een dikke citroen in mik?
pH van 4.6 of lager. Met citroen gaat dat fors zuur smaken, met een potje citroenzuur haal je dat zonder de smaak te zuur te krijgen.
pi_209999854
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 19:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Bacteriën dood, endosporen niet en juist veel aanwezig.
Wat moet ik daaaaan doooeeennn?

Ik doe de Ottolenghi olie bijvoorbeeld met stikveel knof maar dan is ie wel minimaal een half uur op 150 ofzo ipv 80.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')