Priesters vind je niet zo erg, als ze maar het juiste evangelie prediken.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, ik wil simpelweg geen partijen aan de macht die mij beperkingen willen opleggen aan de hand van iets subjectiefs als religie.
Als ik een andere man wil neuken moet dat kunnen. Als mijn oma euthanasie wil plegen moet dat kunnen. Als ik op zondag de was wil doen moet dat kunnen. Als mijn zus abortus wil ondergaan moet dat kunnen. Als ik een pretsigaret wil roken na mijn werk moet dat kunnen.
Dat zijn allemaal zaken waar anderen totaal geen last van hebben maar die wel worden bemoeilijkt door de drie genoemde partijen. Over fascisme gesproken
Wat mij betreft mag men denken wat men wil. Als men maar geen land gaat besturen aan de hand van een sprookjesboek.
Een land geleid door priesters. Da's pas eng.
quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Schattig dat je denkt dat religie enkel nog voorbehouden is aan kerken.
De laatste decennia hebben we vooral de religie van de H. Vrije Markt en de H. Economie gediend; een even zo dogmatisch concept gefundeerd op wensdenken en heel veel geloven. Eeuwige econmische groei, de vrije markt haar werk laten doen, succes is een keuze, net als falen. Vanuit linkerzijde hebben we daar nu het Evangelie van Woke bijgekregen, met een eigen priesterklasse, een keur aan geboden, de heropleving van erfzonde en apocalyptisch denken.
En maar denken dat je heel progressief en vooruitdenkend bent door een makkelijke prooi als de kerk aan te vallen.
Dat zeg ik; religie is pas verkeerd wanneer het niet de jouwe is.quote:
Nou nee, de meeste, ook gelovige academici, delen de consensus dat zowel oerknal als evolutietheorie empirisch aantoonbaar is.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil mensen dus verbieden om vanuit een bepaalde overtuiging en grondslag politiek te bedrijven. Tja, dan val je gewoon in de fascistische hoek.
En of de bijbel een sprookjesboek is worden we het niet eens, gelukkig zijn zaken als de oerknal en de evolutietheorie inmiddels al wel door bijna alle wetenschappers afgewezen als onbewezen en onmogelijk. Maar die discussie gaan we hier niet houden, dan ga je maar naar een religieus forum.
Religie is vooral verkeerd als het mensen die niets met die religie te maken hebben lastigvalt.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik; religie is pas verkeerd wanneer het niet de jouwe is.
Nolens Volensquote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, ik wil simpelweg geen partijen aan de macht die mij beperkingen willen opleggen aan de hand van iets subjectiefs als religie.
Als ik een andere man wil neuken moet dat kunnen. Als mijn oma euthanasie wil plegen moet dat kunnen. Als ik op zondag de was wil doen moet dat kunnen. Als mijn zus abortus wil ondergaan moet dat kunnen. Als ik een pretsigaret wil roken na mijn werk moet dat kunnen.
Dat zijn allemaal zaken waar anderen totaal geen last van hebben maar die wel worden bemoeilijkt door de drie genoemde partijen. Over fascisme gesproken
Wat mij betreft mag men denken wat men wil. Als men maar geen land gaat besturen aan de hand van een sprookjesboek.
Een land geleid door priesters. Da's pas eng.
quote:Lutz Jacobi vertrekt uit PvdA-bestuur: samenwerking met GroenLinks ‘te technocratisch’
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n_1augustus-a4170973
Lutz wil niet in de groepsapp of niet over op Telegram?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zie toch vooral bij de PvdA moeite met de versmelting met GL. Eerst het afscheid van Henk Nijboer en nu geeft Lutz Jacobi ook de pijp aan Maarten:
[..]
Ze trekt zich terug uit het bestuur van de PvdA.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Lutz wil niet in de groepsapp of niet over op Telegram?
mensen die met spoed een woning zoeken en toch op Groen Links stemmen, dan ben je pas domquote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:23 schreef ReplaR het volgende:
Ik snap die fusie sowieso niet. In de grote steden waar groenlinks aan de macht is worden juist de (oud) PVDA stemmers weggejaagd en vervangen door groenlinks stemmers dmv veryuppen.
Ja natuurlijk , Den Uyll zou zich in zijn graf omdraaien als ie het wistquote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zie toch vooral bij de PvdA moeite met de versmelting met GL. Eerst het afscheid van Henk Nijboer en nu geeft Lutz Jacobi ook de pijp aan Maarten:
[..]
Ruding vond dat werklozen, en dat waren er nogal wat in de eerste helft van de jaren tachtig, gewoon aan de slag moesten ipv te veel op de koffie gaan bij Tante Truus...quote:Op zondag 23 juli 2023 09:53 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is participatiesamenleving typisch een PvdA-woord als schaamdoekje voor bezuinigingen op sociale zekerheid. Onno Ruding van het CDA gebruikte ooit Tante Truus voor hetzelfde idee.
Religie is goed , zolang je anderen er maar niet mee lastig valt niet anderen je wil oplegt en juist dat gaat altijd verkeerdquote:Op zaterdag 22 juli 2023 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik; religie is pas verkeerd wanneer het niet de jouwe is.
En in PvdA-taal heet dat dus "participatiesamenleving"quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ruding vond dat werklozen, en dat waren er nogal wat in de eerste helft van de jaren tachtig, gewoon aan de slag moesten ipv te veel op de koffie gaan bij Tante Truus...
Juist het CDA werkte er aan mee dat iedereen de WAO inging ipv de WW zodat het niet zo opvielquote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ruding vond dat werklozen, en dat waren er nogal wat in de eerste helft van de jaren tachtig, gewoon aan de slag moesten ipv te veel op de koffie gaan bij Tante Truus...
Iedereen is het erover eens in de politiek dat mensen in de WW of de Bijstand laten hangen voor niemand positief uitpakt, het verschil tussen links en rechts in Nederland zit hem vaak alleen in hoe je mensen laat participeren.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En in PvdA-taal heet dat dus "participatiesamenleving"
ja vanwege technocratie, vraag me af hoe ik dat moet lezen?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze trekt zich terug uit het bestuur van de PvdA.
Gewoon werken met je luie reet bedoelde 'ie en gelijk had 'ie.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En in PvdA-taal heet dat dus "participatiesamenleving"
Moet er ook wat te werken zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gewoon werken met je luie reet bedoelde 'ie en gelijk had 'ie.
Het zijn toch wel grote namen die de partij nu ontvallen en wie weet volgen er meer.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Je ziet nu toch wel wat van de onvrede binnen voornamelijk de PVDA waarvoor al weg gewaarschuwd is. Zit denk ik een redelijk grote discrepantie tussen die 90% van de PVDA leden die voor zijn en hoeveel procent van de 'top' van de PVDA voor die fusie is/was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |