SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 17-07-2023 17:20:05 ]Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Daarmee kost het een fractie van wat je betaald in de winkel en dat zal altijd zo blijven.quote:
hoepel op vent, wat weet zo'n brillenkneus op youtube van de oorlogquote:
Iedereen weet toch dat India de grootste winnaar is van deze oorlog na de industrieel militaire complexen van de VS en Rusland.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:38 schreef Culkin het volgende:
[..]
hoepel op vent, wat weet zo'n brillenkneus op youtube van de oorlog
Ah, een kritische geest. Vertel eens, wat klopt er niet aan zijn verhaal. En welk probleem heb je met zijn bril?quote:Op maandag 17 juli 2023 17:38 schreef Culkin het volgende:
[..]
weet ik veel, ik dacht dat jullie hier zo communiceerdenquote:Op maandag 17 juli 2023 18:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, een kritische geest. Vertel eens, wat klopt er niet aan zijn verhaal. En welk probleem heb je met zijn bril?
"At the end of the day we are a great power."quote:Op maandag 17 juli 2023 17:56 schreef Perrin het volgende:
Olga is ziedend.
[ twitter ]
Als je tegen jezelf en je publiek moet blijven zeggen dat je een wereldmacht bent, ben je waarschijnlijk geen wereldmacht..
Leuk dat Unilever en Heineken zo in het nieuws komen. Hopelijk worden die bedrijven wijzerquote:Op maandag 17 juli 2023 18:18 schreef 3rr0r het volgende:
1Vandaag nu op tv. Pensioenfondsen willen dat de NL bedrijven weggaan uit Rusland.
Olga skabayevaquote:Op maandag 17 juli 2023 17:56 schreef Perrin het volgende:
Olga is ziedend.
[ twitter ]
Als je tegen jezelf en je publiek moet blijven zeggen dat je een wereldmacht bent, ben je waarschijnlijk geen wereldmacht..
https://eenvandaag.avrotr(...)ief-zijn-in-rusland/quote:Op maandag 17 juli 2023 18:18 schreef 3rr0r het volgende:
1Vandaag nu op tv. Pensioenfondsen willen dat de NL bedrijven weggaan uit Rusland.
quote:De vijf pensioenfondsen laten aan EenVandaag weten dat ze bij deze bedrijven aandringen op een vertrek uit Rusland. Maar ze stellen daarbij geen deadline, en vooralsnog doen ze ook geen aandelen van de hand. Daarmee blijven ze dus mede-eigenaar van de bedrijven.
quote:Europarlementarir Paul Tang (PvdA) noemt het 'heel goed' dat de pensioenfondsen in gesprek gaan met Nederlandse bedrijven die ondanks eerdere beloftes daarmee te stoppen nog actief zijn in Rusland. "Maar ze moeten er wel voor zorgen dat ze niet steeds in gesprek blijven. Ze moeten ook een deadline stellen om te zorgen dat ze inderdaad ook echt druk uitoefenen op die bedrijven."
Hij wil bovendien dat de bedrijven met financile prikkels worden bewogen daadwerkelijk uit Rusland te vertrekken: "Zorg dat de winst op de Russische bedrijfsonderdelen van bedrijven wordt weg belast. Dan is er geen enkele reden meer voor hen om daar te investeren." Het geld zou wat hem betreft in een fonds voor de wederopbouw van Oekrane moeten komen.
Deze die meteen in de commens geplaats is.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:41 schreef Starhopper het volgende:
De Russische gehaktmolen gaat weer draaien.
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op maandag 17 juli 2023 18:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Deze die meteen in de commens geplaats is.
[ afbeelding ]
Ai, daar was ik al een tijdje bang voor. Fingers crossed.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:41 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik stond me al af te vragen waar die 300k conscripts waren die in sep~dec gerecruit werden. Nu komen ze eindelijk tevoorschijnquote:Op maandag 17 juli 2023 18:41 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zit je nou pro Russische propoganda af te draaien?quote:Op maandag 17 juli 2023 18:41 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op maandag 17 juli 2023 18:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zit je nou pro Russische propoganda af te draaien?
Komt vast wel goed. Ik neem aan dat ze dit al aan zagen komen en de verdediging op orde hebben. 100k troepen zie je niet over het hoofd lijkt mij.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ai, daar was ik al een tijdje bang voor. Fingers crossed.
Hopelijk heeft Oekrane voldoende artilleriemunitie die fragmenteert om al dat gemobiliseerd Russisch vlees te kunnen versnipperen.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:49 schreef Starhopper het volgende:
Dit zou trouwens ook wel perfect zijn voor clustermunitie.
De linker baan is ook duidelijk verschoven. Is in beide richtingen dus niet veilig!quote:
Zijn dat er echt zo veel? Dan gaan er ook echt zo veel dood.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:41 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik hoop dat er genoeg zakken uien zijn...quote:Op maandag 17 juli 2023 19:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn dat er echt zo veel? Dan gaan er ook echt zo veel dood.
Zal ook lekker gaam ruiken nu het daar volop zomer is.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoop dat er genoeg zakken uien zijn...
Russen stinken sowieso. Levend of dood maakt niet zo veel uit.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zal ook lekker gaam ruiken nu het daar volop zomer is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 juli 2023 19:31 schreef ExTec het volgende:
Girkin/Strelkov zit het allemaal weer zeer positief in. Voor de verandering. Ik acht het e.e.a niet waarschijnlijk. Zou wel leuk zijn.Ik zet mijn geld dan op de TurkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Jammer dat Unilever en Heineken zelf het ethisch besef en geopolitiek verantwoordelijkheidsgevoel missen. Dan maar zo.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:18 schreef 3rr0r het volgende:
Twijfel ik ook 0 seconden over. Ik ga er namelijk vanuit dat de rond de 80 schepen die turkije in de zwarte zee heeft, gewoon goed werken. En die rond de 20 van rus..... dat is maar afwachten.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld dan op de Turken
Fijn, het Oekrans/Russische nieuws bij willen lezen en de rest van de avond Holland en Holland in je hoofd hebben.quote:
quote:Op maandag 17 juli 2023 19:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Fijn, het Oekrans/Russische nieuws bij willen lezen en de rest van de avond Holland en Holland in je hoofd hebben.
quote:Op maandag 17 juli 2023 09:12 schreef Joppiez het volgende:
Lijkt wel mee te vallen met de schade. Geef het twee weken en het is weer gefixt.
CNNquote:Traffic on the Kerch Bridge, which links the annexed Crimean peninsula to the Russian mainland, will resume in one lane only on September 15, Russian Deputy Prime Minister Marat Khusnullin said.
“Two-way traffic will be open for one lane only by September 15. Then two-way traffic in both lanes will open Nov 1,” he said in a remote meeting with officials, including Russian President Vladimir Putin, televised on Monday. “One way on the railway bridge sustained insignificant damage that is not impacting the operation of trains."
Ah, ik zet het in de agenda voor de volgende biemquote:
Zal je zien, blazen ze vannacht het spoor op.quote:
quote:Op maandag 17 juli 2023 19:31 schreef ExTec het volgende:
Girkin/Strelkov zit het allemaal weer zeer positief in. Voor de verandering. Ik acht het e.e.a niet waarschijnlijk. Zou wel leuk zijn.deze is wel heel grauw, zelfs voor girkinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op maandag 17 juli 2023 20:15 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Zal je zien, blazen ze vannacht het spoor op.
Uienradarski.ruquote:Op maandag 17 juli 2023 19:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoop dat er genoeg zakken uien zijn...
inderdaad. girkin zit te ijlen. ik denk dat hij zich oprecht zorgen maakt om de huidige situatie en dat hij nu gaat doemdenken dat de historische vijand van de turken ten oorlog gaan trekken. daarnaast hebben de truken nog nooit een head to head oorlog tegen de russen gewonnen, als ik me niet vergis. en ik hoor in turkije niets anders dan ontzag voor de russen, dat is eigenlijk sinds de oorlog ook niet veranderd. ik heb vooral de indruk dat de turken deze oorlog op deze soort van neutrale manier willen uitzitten.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:41 schreef ExTec het volgende:
Maar echt head to head, zie ik niet gebeuren.
https://nos.nl/artikel/24(...)oenen-mensen-schadenquote:Verontruste reacties op stoppen graandeal: 'Kan miljoenen mensen schaden'
quote:De Turkse president Erdogan zei eerder op de dag dat hij verwacht dat Poetin de deal uiteindelijk weer zal steunen. Hij kondigde aan dat hij later deze week met Poetin zal bellen over de kwestie.
Die autobom was zo'n 40 minuten van waar ik woon in Mexico. Bedankt voor het delen.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Super interessant filmpje over hoe de Mexican cartels beter bewapend zijn dan de politie en het leger en alle tactieken gebruiken die we kennen van de oorlogen in Ukraine, Afghanistan, Syrie:
- drone verkenning
- drones bommetjes
- anti tank wapens
- M16, M4, Barrett m82a1 (supergrote sniper rifle waarmee je een helicopter uit de lucht kan schieten)
- IEDs
- landmijnen
- technicals (pickup trucks)
- zwaar bepantserde tanks
- guerilla tactics
- spionage, de meeste agenten zitten in de zak van de kartels
- liquidaties, agenten worden gevolgd naar huis en daar dan uitgeschakeld
- er zijn minstens 8 kartels die elkaar en de politie en het leger bestrijden
Ik heb mij altijd gevraagd hoe lang het duurt voordat de VS daar echt gaat ingrijpen. Want een onstabiele zuiderbuur kunnen ze niet gebruiken.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die autobom was zo'n 40 minuten van waar ik woon in Mexico. Bedankt voor het delen.
Misschien kunnen ze geen stabiel zuid/midden-Amerika gebruiken.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb mij altijd gevraagd hoe lang het duurt voordat de VS daar echt gaat ingrijpen. Want een onstabiele zuiderbuur kunnen ze niet gebruiken.
Hoe zie je dat voor je? Het thuisfront gaat niet blij zijn met militairen die omkomen in een guerrillastrijd bij de buren.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb mij altijd gevraagd hoe lang het duurt voordat de VS daar echt gaat ingrijpen. Want een onstabiele zuiderbuur kunnen ze niet gebruiken.
Juist wel. Amerika kan normaliter goed gedijen omdat de buren vriendelijk zijn. Ze kunnen dus in theorie bijna het hele leger droppen in Taiwan als dat nodig is.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze geen stabiel zuid/midden-Amerika gebruiken.
Ik zeg niet gelijk met de Apaches erin maar de Mexicaanse overheid beter odnersteunen.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Het thuisfront gaat niet blij zijn met militairen die omkomen in een guerrillastrijd bij de buren.
De Amerikanen kunnen beter doen aan de vraag kant van het probleem.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zeg niet gelijk met de Apaches erin maar de Mexicaanse overheid beter odnersteunen.
Als china nu Taiwan aanvalt dan is dat het eind van China , de export valt weg en china heeft het al extreem moeilijk nuquote:Op maandag 17 juli 2023 21:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Juist wel. Amerika kan normaliter goed gedijen omdat de buren vriendelijk zijn. Ze kunnen dus in theorie bijna het hele leger droppen in Taiwan als dat nodig is.
Denk niet dat de VS zich daaraan willen, en durven, branden.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tja, zijn er garanties dat de steun ook echt goed terechtkomt daar dan?quote:Op maandag 17 juli 2023 21:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zeg niet gelijk met de Apaches erin maar de Mexicaanse overheid beter odnersteunen.
Zo'n beetje de halve overheid (van laag naar hoog) is van de kartelsquote:Op maandag 17 juli 2023 21:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, zijn er garanties dat de steun ook echt goed terechtkomt daar dan?
De oorlog in Oekraine toont juist aan dat de macht en kracht van Staten vele, vele malen groter is dan die van criminele organisaties. Zo'n Wagner heeft zijn hele organisatie opgeblazen om 1 stadje te veroveren.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Denk niet dat de VS zich daaraan willen, en durven, branden.
En al helemaal niet met grondtroepen.
Die kartels zijn onderhand beter getraind en en uitgerust dan het Mexicaanse leger, en die kartels kennen hun grondgebied beter dan ooit.
Dat gaat net zo lopen/eindigen als die asymmetrische strijd tegen de insurgents in Irak en Syri.
En reken maar dat gevangen genomen VS militairen een verschrikkelijk lot staat te wachten, onderhand sadistischer en bruter dan IS.
Zoek maar eens op de omschrijving van het beruchte Funkytown kartel filmpje.
En kijk ABSOLUUT NET naar die video![]()
![]()
Volgens mij klopt de vertaling niet helemaal.... Maar Oekrane heeft dus nog tot november om met een nieuw plan te komenquote:
De VS heeft het zuiden decennialang instabiel gehouden...quote:Op maandag 17 juli 2023 21:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De VS gaat niet ingrijpen in Mexico, dat is echt geen haalbare kaart. Wat wel mogelijk is dat Mexico het voorbeeld van El Salvador gaat volgen, dat wordt in Mexico zelf momenteel gezien als het gidsland.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Of juist niet. Stabiele landen kunnen sterker zijn en daarmee een bedreiging voor US belangen.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Juist wel. Amerika kan normaliter goed gedijen omdat de buren vriendelijk zijn. Ze kunnen dus in theorie bijna het hele leger droppen in Taiwan als dat nodig is.
CNNquote:Putin said that there will be a Russian response to the strike. "The Ministry of Defense is preparing relevant proposals,” he said during a meeting with officials.
Putin also claimed there was no military significance to hitting the bridge.
“This is a senseless crime from the point of view of no significance since the Crimean bridge has long not been used for military transport and brutal since innocent civilians have been killed,” he said.
Goed verhaal weer Putler. Genoeg foto's van konvooien te vinden.quote:
Ryan McBeth is a software architect, novelist, triathlete, YouTuber. He makes videos on YouTube about Programming, Cybersecurity, OSINT and Military topics.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:38 schreef Culkin het volgende:
[..]
Nee. Kerch. Ligt beiden aan zee, trekt beiden blijkbaar veel toeristen. Maar Nice lijkt me veiliger dan Kerchquote:
Het zal ook wel wat duurder zijn qua verblijf.quote:Op maandag 17 juli 2023 22:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nee. Kerch. Ligt beiden aan zee, trekt beiden blijkbaar veel toeristen. Maar Nice lijkt me veiliger dan Kerch
(Reddit)quote:Falling fighter jet Su-25. According to Russia it happened due to engine malfunction. Pilot has drowned as life vest hasn't worked too and he got tangled up in parachute
Bovendien minder Russen en dat was voor de oorlog al een pluspunt.quote:Op maandag 17 juli 2023 22:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nee. Kerch. Ligt beiden aan zee, trekt beiden blijkbaar veel toeristen. Maar Nice lijkt me veiliger dan Kerch
Kortom, niks werkte. Piloot had niet zijn dag.quote:
Als Poetin zoiets zegt dan wordt je toch helemaal misselijkquote:“This is a senseless crime from the point of view of no significance since the Crimean bridge has long not been used for military transport and brutal since (2) innocent civilians have been killed,” he said.
Hadden ze hem nou naar goed geraakt.quote:Poetin eist maatregelen na tweede aanval op Krimbrug
De Russische president Vladimir Poetin eist maatregelen na een tweede aanval op de Russische Krimbrug, een belangrijke verbinding tussen Rusland en het door Rusland bezette Oekraense schiereiland Krim. Hij wil concrete voorstellen voor een betere bescherming.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-aanval-op-krimbrug
Vergis je niet, deze staat in Nicequote:Op maandag 17 juli 2023 22:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Bovendien minder Russen en dat was voor de oorlog al een pluspunt.
quote:Poetin zweert wraak voor 'terreuraanval' op de Krimbrug
De Russische president Vladimir Poetin heeft aangekondigd dat Rusland een tegenaanval voorbereidt als reactie op de 'terroristische aanval' op de Krimbrug van vannacht.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)log-oekraine-rusland
Het blijven Tsjetsjenen h.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:42 schreef Tengano het volgende:
Beetje zonde van de overdaad aan munitie die ze hier gebruiken
Plus dat ze op 2:01 staan te schieten terwijl hun collega praktisch in de vuurlinie staat![]()
Geen idee, maar het mag wel een tandje minder zeg.quote:
Hij zegt het dan ook voor de mensen die hem op z'n woord geloven of geen toegang hebben tot behoorlijke informatiebronnen of de moeite niet nemen die te zoeken. En mocht men wel met bewijs komen dan is het geheid gefabriceerd zogenaamd.quote:
Het gevoel bij de Russen dat ze op eigen terrein ook niet altijd veilig zijn levert het wel op. En wat gezichtsverlies.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Geen idee, maar het mag wel een tandje minder zeg.
En het levert dus ook niks spectaculairs op. Een lege truck met 1 (inmiddels dooie) chaufeur er in.
Dat had met 20% max 30% van de munitie ook wel gelukt.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:52 schreef 3rr0r het volgende:
Het gevoel bij de Russen dat ze op eigen terrein ook niet altijd veilig zijn levert het wel op. En wat gezichtsverlies.
Schijnen zowel een commandant als een chauffeur in dat ding gezet te hebben. En het heeft hun 0 gewonden of doden gekost. Dus prima missie.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
En het levert dus ook niks spectaculairs op. Een lege truck met 1 (inmiddels dooie) chaufeur er in.
Een paar van zulke aanvallen en de russen kunnen alleen nog maar in konvooi rijden, met pantservoertuigen en helikopter backup. Bovendien moet er veel meer gepatrouilleerd worden. Waar komen al die troepen en materieel vandaan?quote:Op maandag 17 juli 2023 23:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er komen her en der natuurlijk wat rakketten neer op de Krim maar het ligt niet aan de frontlinie. De strandplaatsen in het zuiden liggen ongeveer 260 kilometer van het front en Kersj (waar de brug ligt) ongeveer 250 kilometer.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 00:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Zouden er echt nog mensen zijn die naar de Krim op vakantie gaan?
Er is vast toch wel een ander Russisch vakantiegebied wat niet in de frontlinie ligt.
Maar als je daarbij de helft van je munitie verschiet dan kun je het trucje nog n keer herhalen en moet je weer naar huis.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Schijnen zowel een commandant als een chauffeur in dat ding gezet te hebben. En het heeft hun 0 gewonden of doden gekost. Dus prima missie.
Het is geen cod hequote:Op dinsdag 18 juli 2023 00:22 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar als je daarbij de helft van je munitie verschiet dan kun je het trucje nog n keer herhalen en moet je weer naar huis.
Ga je wat spaarzamer te werk dan kun je er langer blijven en meer schade aanrichten.
En vroeg of laat sturen de Russen mensen op pad om jou aan te pakken.
Dan wil je wel voorbereid zijn met o.a. voldoende munitie om je te verweren.
Nee, dit zijn hit and run guerilla taktieken. Toeslaan en snel terugtrekken naar veilig gebied.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 00:22 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar als je daarbij de helft van je munitie verschiet dan kun je het trucje nog n keer herhalen en moet je weer naar huis.
Ga je wat spaarzamer te werk dan kun je er langer blijven en meer schade aanrichten.
https://echonewshub.com/t(...)eceipts-for-weapons/quote:The man Putin wants to take over Wagner was once admitted to the hospital blind drunk with $60,000 cash, military maps of Syria, and receipts for weapons
According to source ‘The Telegraph‘, Russian President Vladimir Putin appears to have selected a successor for Yevgeny Prigozhin, the former head of the Wagner group, who recently experienced a short-lived mutiny.
Putin intends to appoint Andrei Troshev, a former artillery colonel in the Russian army and one of the founders of Wagner, as the new commander of the paramilitary organization.
Troshev gained recognition for his military achievements in Syria and was honored with the title of Hero of the Russian Federation.
Notably, he led a successful Wagner operation against the Islamic State, resulting in the liberation of the historic town of Palmyra.
However, Troshev’s service in Syria was not without controversy. It was reported by Wagner-affiliated Telegram channels that he frequently engaged in heated arguments with Russian army commanders, demanding additional artillery shells for his soldiers.
An incident that occurred in 2017 sheds further light on Troshev’s character. He was admitted to a hospital in St. Petersburg while heavily intoxicated and carrying several peculiar items.
Medical staff were surprised to discover that Troshev had five million rubles ($55,319) in cash, $5,000 in U.S. currency, military maps of Syria, plane tickets, and receipts for new weapons in his possession.
Due to his level of intoxication, he was unable to provide identification to the doctors. The incident was later reported to the police.
Despite Troshev’s calm call sign, “Grey Hair,” The report suggests that he was involved in particularly brutal military operations. He had previous experience as a veteran of the Soviet-Afghan war and Russia’s conflicts in Chechnya, which were marred by significant casualties.
In addition, Troshev worked for the Omon, the Russian riot police force responsible for forcefully suppressing anti-government protests.
His involvement with Wagner continued in a more covert capacity, including assisting in their operations in Bakhmut, Ukraine, in 2022.
As Putin’s chosen successor for the leadership of Wagner, Troshev’s troubled past raises questions about the group’s future direction and its potential impact on international conflicts.
En waarom is dat hypocriet? Rusland gebruikt clustermunitie op burgers/burgerdoelen. Van Oekrane verwacht ik niet dat ze dit zullen doen. Zij zullen de clustermunitie vooral inzetten op Russische soldaten in de loopgraven.quote:
Obese.comquote:
Maar wel klagen op iemand die relevante info heeft maar een bril draagt en daarom niet serieus genomen moet wordenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Obese.comWaarom zou de mening van dit figuur berhaupt relevant zijn.
Waarom zit hij eigenlijk nog niet in de bak?quote:
Een van de beruchtste verspreiders van Russische propaganda.quote:
Duurt nog een jaartje of 2, max. Dan zijn alle beroepsmogelijkheden uitgeput, en krijgt hij van uncle sam een enkele reis gitmo.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom zit hij eigenlijk nog niet in de bak?
Er zal wel 1 helft open zijn, gok ik.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:02 schreef Tengano het volgende:
De brug is alweer open, wordt er gemeld op RLT4![]()
Al die moeite voor Jan Lul dan? Netto opbrengst: extra drones op Oekraine en nog een wraakactie in het verschiet.
Erger; rusland heeft miljoenen anti personeel en anti voertuig mijnen geplaatst, en hun gare clustermunitie gebruikt op steden.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 06:21 schreef Delenlill het volgende:
[..]
En waarom is dat hypocriet? Rusland gebruikt clustermunitie op burgers/burgerdoelen. Van Oekrane verwacht ik niet dat ze dit zullen doen. Zij zullen de clustermunitie vooral inzetten op Russische soldaten in de loopgraven.
Ik ga lachen als die ene helft onder het gewicht van de zware "niet militaire" vrachtwagens alsnog bezwijkt.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zal wel 1 helft open zijn, gok ik.
Road traffic partially reopens on Crimean bridge struck by explosionquote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:02 schreef Tengano het volgende:
Al die moeite voor Jan Lul dan? Netto opbrengst: extra drones op Oekraine en nog een wraakactie in het verschiet.
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:14 schreef Aether het volgende:
Russisch ministerie verbiedt iPhones vanwege verdenking van spionage
https://tweakers.net/nieu(...)ng-van-spionage.html
Find My Putin appquote:
Snap ook echt niet waarom Russen zo graag met Amerikaanse gear rondlopen, Amerikaanse softdrinks drinken, Amerikaanse burgers eten, hun kinderen naar Amerika sturen, maar ondertussen geen gelegenheid onbenut laten om de VS te verwensen.quote:
Hoe durft Oekraine hun vakantie in door Russen geroofd en omvolkt Oekraiens gebied te verstoren terwijl Russen Oekrainse steden bestoken in een bloederige invasieoorlog. Het lef!!quote:
Maar, maar ze zijn zo kritisch 😱quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Erger; rusland heeft miljoenen anti personeel en anti voertuig mijnen geplaatst, en hun gare clustermunitie gebruikt op steden.
Maar daar hoor je de plotselinge cluster munitie critici niet over.
Een filmpje van Lindsey Graham is nu ook al Russische propaganda.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een van de beruchtste verspreiders van Russische propaganda.
Het GORE lef!!!quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe durft Oekraine hun vakantie in door Russen geroofd en omvolkt Oekraiens gebied te verstoren terwijl Russen Oekrainse steden bestoken in een bloederige invasieoorlog. Het lef!!
![]()
Ook maar eens een Haags arrestatiebevel maken danquote:Op dinsdag 18 juli 2023 06:54 schreef Aether het volgende:
Belarus abducts thousands of Ukrainian children
Alexander Lukashenko implicated in alleged war crime as boys and girls as young as six are taken to camps in 'forced deportation'
https://www.telegraph.co.(...)hildren-via-belarus/
Dat komt om te beginnen nog uit de soviet tijd, waarin de extreem zeldzame Amerikaanse producten (bijv Adidas, of een blikje coca cola) een luxe product waren.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Snap ook echt niet waarom Russen zo graag met Amerikaanse gear rondlopen, Amerikaanse softdrinks drinken, Amerikaanse burgers eten, hun kinderen naar Amerika sturen, maar ondertussen geen gelegenheid onbenut laten om Amerika te verwensen.
Die verdorven dikkerd verspreidt idd alleen maar pro-Russische bagger. Daarom quote je hem natuurlijk ook aan de lopende band.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Een filmpje van Lindsey Graham is nu ook al Russische propaganda.
Ja, net als de vorige keer.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:02 schreef Tengano het volgende:
Doen ze eindelijk iets goeds.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:14 schreef Aether het volgende:
Russisch ministerie verbiedt iPhones vanwege verdenking van spionage
https://tweakers.net/nieu(...)ng-van-spionage.html
Je hoeft het niet te kopen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:38 schreef bianconeri het volgende:
Zouden we in Nederland ook moeten doen, Apple verbieden. Zijn we van die veel te dure zooi af.
Dit stukje is historisch incorrect. De Krimtataren vormen momenteel 12,7% van de bevolking van de Krim en hun aandeel is sinds de Russische overname toegenomen. Dit komt omdat het aandeel Russen/Oekraners als totaal flink is afgenomen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 01:23 schreef slashdotter3 het volgende:
The Crimean Tatars were the group that previously represented 98% of the population of Crimea. After Annexation by Russia in the 1700s, they eventually represented about 35% of the population of the area until WWII. After WWII, as punishment for supposedly collaborating with the Nazis, the entire population of Crimean Tatars were forcibly removed and deported to parts of Asia and Siberia. They eventually would be allowed back, but well over half of their population would die during this process and many survivors would never make the trip back home.
After their deportation and return, they represented less than 2% of the population, with the rest being made up of ethnic Ukrainians and Russians.
So Russia's claim already stems from their forced mass deportation of the ethnic minorities after WWII. It seems to be their go-to strategy. Just do a little ethnic cleansing so you can replace them with your own people and then in a few decades you can point to your Russian majority as reason for why the land should be yours, and then just go in and take it.
Infrastructuur vernietigen is moeilijk, maar gezien het belang van deze brug zou ik het zeker nog eens proberen. Ook al schakel je tijdelijk wat rijbanen uit, het effect is er zeker. In dat opzicht blijf ik het apart vinden dat Rusland nooit ingezet heeft op het vernietigen van de bruggen over de Dnjepr. Dat zijn er eigenlijk maar weinig en had gezien de aanwezige hoeveelheid precisierakketten echt wel mogelijk geweest.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:02 schreef Tengano het volgende:
Russische precisieraketten?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Infrastructuur vernietigen is moeilijk, maar gezien het belang van deze brug zou ik het zeker nog eens proberen. Ook al schakel je tijdelijk wat rijbanen uit, het effect is er zeker. In dat opzicht blijf ik het apart vinden dat Rusland nooit ingezet heeft op het vernietigen van de bruggen over de Dnjepr. Dat zijn er eigenlijk maar weinig en had gezien de aanwezige hoeveelheid precisierakketten echt wel mogelijk geweest.
Avontuurlijke vakanties zijn weer helemaal hip tegenwoordig.quote:
Landen altijd precies daar waar ze neer komen.quote:
De Russen hebben veel verschillende soorten rakketten, waaronder dus ook precisierakketten inderdaad. De doctrine gaat echter historisch eerder uit van massa bombardementen en niet van precisieaanvallen, wat we terug zien in de praktijk. Vandaar ook wapens als TOS-1 en grondaanvallen met S300 rakketten.quote:
Je hond in de berm uitlaten of zelf een noodplasje doen zou ik wel overslaan.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Avontuurlijke vakanties zijn weer helemaal hip tegenwoordig.
De hypocrisie van de VS is stuitend maar daar ga je niet op in. Wel alles Russische propaganda noemen. Bijzonder wel.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die verdorven dikkerd verspreidt idd alleen maar pro-Russische bagger. Daarom quote je hem natuurlijk ook aan de lopende band.
Ik doe graag met je mee in een 'de VS is stom-topic', ben verre van hun grootste fan. Maar dat is niet dit topic.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De hypocrisie van de VS is stuitend maar daar ga je niet op in. Wel alles Russische propaganda noemen. Bijzonder wel.
Als Rusland Ukraine niet was binnengevallen, had de VS nu geen clustermunitie gestuurd. Het is dus de schuld van Putin.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De hypocrisie van de VS is stuitend maar daar ga je niet op in. Wel alles Russische propaganda noemen. Bijzonder wel.
Misschien moet je lezen wat je post troll. Maar lezen is moeilijk, trollen niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Daarnaast nog het kleine doch subtiele verschil dat Ruzland clustermunitie inzet tegen burgerdoelen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als Rusland Ukraine niet was binnengevallen, had de VS nu geen clustermunitie gestuurd. Het is dus de schuld van Putin.
Dubbele post, mezelf gequote ipv post wijzigen vanwege spelvautquote:
Wat voor hypocrisie?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik denk omdat het voor hen een soort Ajax-PSV discussie is en ze hebben gekozen om supporter te zijn voor team Rusland. Je eigen team kan niks fout doen en de tegenstander doet alles fout.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden waarom dat volk zich in allerlei bochten blijft wringen en er van alles bijhaalt (ja maar de VS mimimimi) om het maar voor de Ruzzen op te kunnen nemen
Het lijkt erop dat Rusland even ferm moet worden toegesproken...quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:24 schreef Aether het volgende:
Calimero in de bocht
Russia strikes Ukraine grain port after pulling out of export deal
https://www.reuters.com/w(...)ort-deal-2023-07-18/
Poetin en zijn kliek heeft het pathologisch liegen naar een ongekend niveau getild.quote:
Tot zover heb ik hier nog niks over gehoord.quote:
Dat is omdat dat soort mensen het te moeilijk vinden om eens in de spiegel te kijken en uit te vinden wat ze nu echt dwars zit. En daar wat aan te gaan doen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden waarom dat volk zich in allerlei bochten blijft wringen en er van alles bijhaalt (ja maar de VS mimimimi) om het maar voor de Ruzzen op te kunnen nemen
JAMAAR AMERIKA STUURT CLUSTERMUNITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:24 schreef Aether het volgende:
Calimero in de bocht
Dit deden de Russen de vorige keer ook toen de graan deal tijdelijk werd opgeschort.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:24 schreef Aether het volgende:
Calimero in de bocht
En belofte hadden gedaan niet op graanhavens te schietenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit deden de Russen de vorige keer ook toen de graan deal tijdelijk werd opgeschort.
En dan blaast rus die lachend op, en gaat daarna zeggen dat oekraine het gedaan heeft.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:43 schreef StateOfMind het volgende:
Wellicht wat VN troepen als humanitaire cordon daar installeren of zo.
https://www.nu.nl/spannin(...)oor-autoverkeer.htmlquote:
De VS zegt dat clustermunitie op BURGERS een war crime is. Wat is daar hypocriet aan?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Even een scheetje laten en dan snel wegwezenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:02 schreef ExTec het volgende:
Maar meneer TrollTheCurve is alweer weg hoor. Die komt hier altijd trollen maar gaat never nooit een discussie aan.
Ze hadden 4 drones voor 4 brugdelen. Twee zijn dus niet goed ontploft of onderschept?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:55 schreef Joppiez het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)oor-autoverkeer.html
Het valt allemaal wel mee. November is al september geworden. Net als bij de eerste aanval wordt het allemaal veel sneller gefixt en/of in gebruik genomen dan dat er in eerste instantie aangegeven wordt.
Ik ben er ook wel van overtuigd dat het een mislukte aanval is.
Doe zoiets goed of doe het gewoon niet.
Voelt die zich toch weer 3 tellen heel fijn. En na die 3 tellen, terug naar het zeer treurige incel bestaan.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Even een scheetje laten en dan snel wegwezen
Normen en waarden. Sommige mensen hebben nou eenmaal meer op met de autoritaire cultuur van Rusland dan de vrije westerse cultuur.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
Ik snap ook niet dat dat soort figuren, de usual suspect kent iedereen, niet gewoon een NWS ban krijgt.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:02 schreef ExTec het volgende:
Maar meneer TrollTheCurve is alweer weg hoor. Die komt hier altijd trollen maar gaat never nooit een discussie aan.
Een bevolking wat in angst leeft voor de autoriteiten, gaan deze autoriteiten natuurlijk niet helpen. Het zijn twee parallelle samenlevingen met een beetje symbiose. Zodra de een zonder de ander kan, scheiden ze zich.quote:
Leek wel een stuk verder weg dan vlakbij het strand. Er was wel een boot inderdaad. Misschien had die z'n airpods in en hoorde de plons niet. Of het kan ze inderdaad geen biet schelen.quote:
quote:Een 41-jarige man uit Etten-Leur is gearresteerd voor het verkopen van computers en computeronderdelen aan Rusland. Dat deed hij niet rechtstreeks, maar via een u-bocht van landen die nog met Rusland zakendoen.
De FIOD pakte de man precies een week geleden op en maakte de arrestatie vandaag bekend. Hij is vrijdag voorgeleid en blijft in ieder geval twee weken vastzitten terwijl de FIOD verder onderzoek doet.
https://nos.nl/artikel/24(...)omputers-aan-ruslandquote:Rechercheurs van de FIOD ontdekten dat de spullen via Kazachstan, Kirgizi, Mongoli, Oezbekistan, Turkije en de Verenigde Arabische Emiraten alsnog in Rusland terechtkwamen.
Hoe weten ze precies dat hij 8 minuten lang aan het verdrinken was dan?quote:
Als je dan op een rustige zonnige dag aan de zee van Azov (toch niet bepaald het noorden van de Atlantische oceaan) niet meteen in je boot springt om te helpen, ben je wel ernstig nalatig.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Leek wel een stuk verder weg dan vlakbij het strand. Er was wel een boot inderdaad. Misschien had die z'n airpods in en hoorde de plons niet. Of het kan ze inderdaad geen biet schelen.
Na 8 minuten kwamen de eerste haaien aangezwommen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe weten ze precies dat hij 8 minuten lang aan het verdrinken was dan?
Nouja als die 8 minuten aan het verdrinken is geweest neem ik aan dat ie daar uiteindelijk in geslaagd isquote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Na 8 minuten kwamen de eerste haaien aangezwommen.
Ik zeg een taakstraf aan het frontquote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)omputers-aan-rusland
Ik zou ook niet ingrijpen als ik een Russische piloot zou zien verdrinken.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je dan op een rustige zonnige dag aan de zee van Azov (toch niet bepaald het noorden van de Atlantische oceaan) niet meteen in je boot springt om te helpen, ben je wel ernstig nalatig.
Weet niet of hij op tijd z'n schietstoel heeft gebruikt zodat de parachute z'n val genoeg kon dempen. Anders kom je met een smak op het water, dan ben je al best naar de klote. En las over verstrikt in z'n parachute in het water. Snel dat ding loskrijgen in het water na een klap zal ook wel niet eenvoudig zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Een piloot die niet kan zwemmen en geen Rus die een poot uitsteekt. Zo ken ik ze weer.
quote:Russian shelling on July 17th, 2023, killed two Ukrainian women: (76-year-old) & (74-year-old) also wounded ten other civilians, at least 1 seriously. This in town of Bilopillia in the northeastern Sumy Oblast. Ukrainian Police stated that Russian shelling hit the town 4 times.
Dat moet je gewoon helemaal niet willen want er vallen altijd onschuldige burgerdoden.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:56 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
De VS zegt dat clustermunitie op BURGERS een war crime is. Wat is daar hypocriet aan?
Dat is wat de Russen doen met hun clustermunitie, niet wat de Oekraners doen.
2 geblurrde doden, geen kraters of wat dan ook.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:44 schreef 3rr0r het volgende:
Rusland beschiet een parkje
[..]
[ afbeelding ]
True. En daarom lijkt me dat iets waar stevig voor wordt getraind. Althans in een normaal leger.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:42 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Weet niet of hij op tijd z'n schietstoel heeft gebruikt zodat de parachute z'n val genoeg kon dempen. Anders kom je met een smak op het water, dan ben je al best naar de klote. En las over verstrikt in z'n parachute in het water. Snel dat ding loskrijgen in het water na een klap zal ook wel niet eenvoudig zijn.
Volgens mij kan het ze geen reet schelen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Leek wel een stuk verder weg dan vlakbij het strand. Er was wel een boot inderdaad. Misschien had die z'n airpods in en hoorde de plons niet. Of het kan ze inderdaad geen biet schelen.
Daar gaat het niet over, jij zegt dat ze hypocriet zijn. Wijs maar aan waar ze hypocriet zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dat moet je gewoon helemaal niet willen want er vallen altijd onschuldige burgerdoden.
Misschien liggen de kraters wel buiten beeld.quote:dinsdag 18 juli 2023 13:49 schreef inslagenreuring het volgende:[/b]
[..]
2 geblurrde doden, geen kraters of wat dan ook.
2 doden en 10 gewonden van 4 shells? Russen hebben toch geen geleidemunitie?
Dat zijn door Oekraense nazi's gexecuteerde mensen. Voor de foto hebben ze die ff in een park gedropt.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
2 geblurrde doden, geen kraters of wat dan ook.
2 doden en 10 gewonden van 4 shells? Russen hebben toch geen geleidemunitie?
In een oorlog vallen altijd burgerdoden, dat is helaas niet te voorkomen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dat moet je gewoon helemaal niet willen want er vallen altijd onschuldige burgerdoden.
Ah juist. Hoezo feiten.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien liggen de kraters wel buiten beeld.
Misschien zijn er geen kraters omdat het granaten waren die in de lucht ontploffen.
Misschien wel was het wel clustermunitie.
enz
enz enz
enz enz enz
Voordat Albertov de park ging checkenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zijn door Oekraense nazi's gexecuteerde mensen. Voor de foto hebben ze die ff in een park gedropt.
Weet jij veel.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zijn door Oekraense nazi's gexecuteerde mensen. Voor de foto hebben ze die ff in een park gedropt.
Ze zijn zelfs niet dood. Zozo. Je weet dat het ontkennen van oorlogsmisdaden tegenwoordig strafbaar is?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Weet jij veel.
Misschien zijn die mensen wel helemaal niet dood. Van shelling is helemaal niets te zien op de foto, dat was mijn punt.
wAaRoM sTaAn De KaNoNnEn NiEt Op De FoTo!?1quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:03 schreef 3rr0r het volgende:
Meer foto's hier
https://censor.net/en/pho(...)ign=%5Brogue_corq%5D
CNNquote:Russian tourist agencies have called on vacationers to Crimea not to abandon their planned trips, after Ukraine’s strike on the Kerch Bridge disrupted travel to the occupied peninsula.
“We have cancellations for the end of July and August,” Elena Bazhenova, head of the Laspi Crimean tour company said, according to The Russian Union of Tourist Industry. “Cancellations for these dates are only possible with penalties.”
“We [are trying to] convince tourists not to make decisions based on emotions,” Bazhenova said. “We expect the situation to normalize in the coming days.”
Waarom wil het Kremlin dat zo graag? Voor de mooi-weer-show?quote:
Dit zijn de toeristenbureau's die te maken krijgen met annuleringen door klanten.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom wil het Kremlin dat zo graag? Voor de mooi-weer-show?
Misschien om te schuilen achter de bevolking. "De Krim is vol met (onze) burgers, maar toch bombardeert Oekrane ons!"quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom wil het Kremlin dat zo graag? Voor de mooi-weer-show?
Ja de VS bombarderen idd ook al decennia hele steden volledig plat jaquote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
2 partijen. De VS draagt ook zn steentje bij.
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dacht meerdere berichten uit die hoek te hebben gezien waarbij ze die Russen echt heel graag naar de Krim willen hebben. Snapte alleen niet zo waarom.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dit zijn de toeristenbureau's die te maken krijgen met annuleringen door klanten.
Vanuit Kremlin is het gewoon 'dit is ons land', 'laten zien dat ze lekker vakantie vieren terwijl Oekrainers lijden onder de oorlog' en 'mooi weer spelen' zoals je zegt: voor ons is er niks aan de hand en is de boel veilig tijdens de smo.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dacht meerdere berichten uit die hoek te hebben gezien waarbij ze die Russen echt heel graag naar de Krim willen hebben. Snap alleen niet zo waarom.
Op de beelden was een schietstoel te zien op de voorgrond een rus op zijn luchtbedje.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:42 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Weet niet of hij op tijd z'n schietstoel heeft gebruikt zodat de parachute z'n val genoeg kon dempen. Anders kom je met een smak op het water, dan ben je al best naar de klote. En las over verstrikt in z'n parachute in het water. Snel dat ding loskrijgen in het water na een klap zal ook wel niet eenvoudig zijn.
Oh bombarderen de Amerikanen ook burgerdoelen in Oekrane?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dit is wat Rusland doet:quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:53 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Rusland is niet onze bondgenoot. Even kijken wat de VS heeft gedaan
The U.S. post-9/11 wars in Iraq, Afghanistan, Yemen, Syria, and Pakistan have taken a tremendous human toll on those countries. As of September 2021, an estimated 387,073 civilians in these countries have died violent deaths as a result of the wars. As of May 2023, an estimated 3.6-3.7 million people have died indirectly in post-9/11 war zones. The total death toll in these war zones could be at least 4.5-4.6 million and counting, though the precise mortality figure remains unknown. Civilian deaths have also resulted from U.S. post-9/11 military operations in Somalia and other countries.
https://watson.brown.edu/(...)lt%20of%20the%20wars.
Ah, en daarom mag Rusland de Oekraense bevolking deporteren, martelen en vermoorden, terwijl kinderen worden ontvoert en het land kapot geschoten wordtquote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:53 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Rusland is niet onze bondgenoot. Even kijken wat de VS heeft gedaan
The U.S. post-9/11 wars in Iraq, Afghanistan, Yemen, Syria, and Pakistan have taken a tremendous human toll on those countries. As of September 2021, an estimated 387,073 civilians in these countries have died violent deaths as a result of the wars. As of May 2023, an estimated 3.6-3.7 million people have died indirectly in post-9/11 war zones. The total death toll in these war zones could be at least 4.5-4.6 million and counting, though the precise mortality figure remains unknown. Civilian deaths have also resulted from U.S. post-9/11 military operations in Somalia and other countries.
https://watson.brown.edu/(...)lt%20of%20the%20wars.
Omdat andere landen verwerpelijke dingen doen mag Rusland als een beest tekeer gaan, logisch toch?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, en daarom mag Rusland de Oekraense bevolking deporteren, martelen en vermoorden, terwijl kinderen worden ontvoert en het land kapot geschoten wordt
Goed om te weten
Er is al geveegdquote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:28 schreef Barbusse het volgende:
Waarom worden al die anti-VS whataboutisms om Rusland's oorlogsmisdaden te bagatelliseren hier getolereerd?
Beetje weer het voorjaar 2022 gevoel met iedere keer de argumentatie maar Amerika...quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:28 schreef Barbusse het volgende:
Waarom worden al die anti-VS whataboutisms om Rusland's oorlogsmisdaden te bagatelliseren hier getolereerd?
Net zoals dat het nazi en corruptie argument keer op keer weer terug komt.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Beetje weer het voorjaar 2022 gevoel met iedere keer de argumentatie maar Amerika...
Nou ja, niks mis mee om een andere mening te hebben. Prima hoor als men pro Rusland is. Maar bedien jezelf gewoon niet van valse argumentatie.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Net zoals dat het nazi en corruptie argument keer op keer weer terug komt.
quote:MOSCOW, July 5 (Reuters) - The Russian budget's oil and gas revenues fell by 47% to 3.38 trillion roubles ($37.4 billion) in the first half of the year from the same period in 2022, finance ministry data showed on Wednesday, as tax returns fell because of lower prices and sales volumes.
Die zit vast samen met al die andere opstandige generaals ergens in een martelkelder.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:08 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer komt onze grote vriend Prigozin weer eens in beeld?
Nee. Voor die horde fascistische genocidale barbaren zijn is niet prima.quote:
Als je zelf ook zo'n type bent of je krijgt een rolletje peperpunt in je broekzak van autoritaire dictators?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Voor die horde fascistische genocidale barbaren zijn is niet prima.
Is dit het grote broetje van de YPR?quote:
De voorloper. De YPR was gebaseerd op dit ding.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is dit het grote broetje van de YPR?
Ik lees het ja op Wiki. In 1975 zijn ze vervangen door de YPRquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
De voorloper. De YPR was gebaseerd op dit ding.
Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening, hoezeer oneens ik het ben ermee. Maar onderbouw die mening dan wel met zinnige argumenten. En die heb ik nog never nooit gezien in het Pro Rusland kamp.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Voor die horde fascistische genocidale barbaren zijn is niet prima.
Misschien wil hij dat ff voor zich houden zodat de Russen niet op ideeen worden gebracht zoals hun naar het front sturen om kapotgeschoten te worden of de gevangenis in te gooienquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:28 schreef slashdotter3 het volgende:
“Zodra het Oekraense leger arriveert, en wij toegang krijgen tot wapens, zullen duizend jongemannen de strijd beginnen”, zegt Tatarenleider Mustafa Dzemilev aan The Guardian
Is dit het hele artikel?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:28 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-wapens-op-te-pakken
Niet iedereen op de Krim is fan van Poetin: 'Honderden staan klaar om wapens op te pakken'
Op het door Rusland bezette schiereiland de Krim is niet iedereen fan van Poetin. Tussen de overwegend pro-Russische bevolking verschuilen zich ambitieuze guerrillastrijders.
Honderden strijders staan klaar om de wapens op te pakken tegen de Russische bezetting, zegt een van hun leiders tegen een correspondent van de Britse krant The Guardian. Ze noemen zich “Atesh”, wat “vuur” betekent in de taal van de Krimtataren. Dat is een Turkse etnische groep die ongeveer een achtste van de bevolking op de Krim uitmaken.
Maar Atesh bestaat niet alleen uit Krimtataren, ook Oekraners en zelfs Russische soldaten doen mee een de guerrillastrijd. Atesh is in september opgericht en heeft naar eigen zeggen al vierduizend Russische soldaten opgeleid via een cursus om hun eigen oorlogstuig te saboteren.
Het is niet duidelijk in hoeverre Atesh een rol speelde bij de sabotage van de brug die het Oekraense schiereiland verbindt met het Russische vasteland. Maar het is wel verantwoordelijk voor andere aanslagen op Russische posities, en het speelt geregeld informatie door aan Oekrane.
“Zodra het Oekraense leger arriveert, en wij toegang krijgen tot wapens, zullen duizend jongemannen de strijd beginnen”, zegt Tatarenleider Mustafa Dzemilev aan The Guardian. Maar daar ziet het voorlopig niet naar uit, want het tegenoffensief van het Oekraense leger is nog ver weg.
Als het niet als een videoclip is gemonteerd met elke 5 seconden een ander filmpje dan wordt het nogal saai om het helemaal uit te kijkenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
Is dit het hele artikel?
Dit is ook interessant. Een korte geschiedenis van Krim tataren
Man man manquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:52 schreef ExTec het volgende:
Het kan altijd lager, als je een orc bent.
[ twitter ]
Wraak voor al die Ukrainse katten-filmpjes.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:52 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:52 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Wtfquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:52 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Een treurniswekkende potpourri van betaalde Kremlintrollen, FvD-ongedierte en andere minder begaafde onrendabelen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ook tekenden weer de reacties onder die tweet.
We zullen het noooooooooit weten. Want het is natuurlijk niet helemaal uit te sluiten dat het een false flag was. Die brug was tenslotte heel snel weer in gebruik. Dat geeft te denken. Maar eens in BNW bespreken.quote:
Toch vraag ik me af of hij zoveel te lachen heeft.quote:
Die 100.000 troepen waar steeds over gesproken worden zijn deels natuurlijk ook voor de verdediging. En sinds de Russische legerleiding/politiek so incompetent en corrupt zijn wordt het waarschijnlijk gewoon weer een meatgrinder. Waarbij de Russen veel meer mensen gaan verliezen in hun offensief dan Oekrane in hun verdediging ervan. Daar hun ook al de betere posities ingenomen hebben juist voor dit doel.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af of hij zoveel te lachen heeft.
Ik zeg niet dat de Russen veel grond kunnen veroveren met hun nieuwe offensieven, maar hij gaat wel drukken op de aanvalssterkte van Oekrane. Leuk een kapotte brug, maar je hebt er verder niet zoveel aan.
Het stelen van zijn lijk is niet gelukt. En nu het cremeren ook nietquote:
Waarom denk je dat Oekrane niet alles tegen het front heeft gesmeten?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de Russen veel grond kunnen veroveren met hun nieuwe offensieven, maar hij gaat wel drukken op de aanvalssterkte van Oekrane. Leuk een kapotte brug, maar je hebt er verder niet zoveel aan.
Hoe wil je nieuwe voorraden voedsel en munitie aanvoeren via een kapotte brug? Dit maakt een offensief voor Rusland heel moeilijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
CNNquote:The Ukrainian counteroffensive is “far from a failure” despite moving slower than anticipated, the Chairman of the Joint Chiefs of Staff Gen. Mark Milley said Tuesday.
“It started about five or six weeks ago, and the various war games that were done ahead of time that predicted certain levels of advance and that has slowed down. Why? Because that's the difference between war on paper and real war,” Milley said during a press briefing. “These are real people in real machines that are out there really clearing real minefields and they're really dying. So when that happens, units tend to slow down, and that's rightly so, in order to survive in order to get through these minefields.”
“It is far from a failure,” he added. “In my view, I think that it's way too early to make that kind of call. I think there’s a lot of fighting left to go."
Milley also said that Ukraine has a “significant amount of combat power not yet committed” to the counteroffensive.
“I will not say what's going to happen in the future, because that's going to be a Ukrainian decision as to where and when they commit their reserve, etc,” he said. “Right now they are preserving their combat power, and they are slowly and deliberately and steadily working their way through all these minefields.”
CNNquote:The Ukrainian government approved on Tuesday a plan for the reconstruction of the Kakhovka Hydro Power Plant (HPP), which was destroyed in June, the government announced in a statement.
The restoration of irrigation systems in southern Ukraine is important for the country's agriculture and the Kakhovka HPP will continue to play a key role, Prime Minister Denys Shmyhal said during a meeting with the Cabinet of Ministers.
“The project will last for two years. In the first stage, we will design all the engineering structures and prepare the necessary basis for the restoration," Shmyhal said. "The second stage will begin after the de-occupation of the territories where the hydroelectric power plant is located. It involves the actual construction work."
Men is niet dom, maar de Russen zetten momenteel een serieuze dreiging op poten.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Oekrane niet alles tegen het front heeft gesmeten?
Trein inderdaad, zoals de Russen het doorgaans doen. Die schade aan de Krim brug belemmerd de Russen maar nauwelijks.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe wil je nieuwe voorraden voedsel en munitie aanvoeren via een kapotte brug? Dit maakt een offensief voor Rusland heel moeilijk.
Aanvoeren per trein kan ook, maar dan kan je er op rekenen dat er een raket komt zodra de trein het eindstation heeft bereikt.
Een trein is heel makkelijk uit te schakelen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Trein inderdaad, zoals de Russen het doorgaans doen. Die schade aan de Krim brug belemmerd de Russen maar nauwelijks.
Ik denk dat de AFU de complete frontlinie in de gaten houdt en dat ze al een tijdje wisten dat er een tegenoffensief zou komen. Nou ja, ze hebben de clustermunitie binnen, dus het zal wel weer prijsschieten worden. Het heeft een hoog Ardennenoffensief gehalte wat de Russen willen doen. Maar we zien wel.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Men is niet dom, maar de Russen zetten momenteel een serieuze dreiging op poten.
Lijkt me stug dat dat niet drukt op de Oekraense beschikbare troepen.
Maar het is ook weer niet alsof je met een naval drone een loopgraaf kan clearen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Niet meegekregen dat Russische soldaten steen en been klagen over gebrek aan munitie?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Trein inderdaad, zoals de Russen het doorgaans doen. Die schade aan de Krim brug belemmerd de Russen maar nauwelijks.
Dat is een beetje mijn punt. Die troepen wil inzetten zodra je bent doorgebroken. Niet om brandjes te blussen of als reserve zodra de Russen doorbreken.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:28 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Maar ja. Dit gaat inderdaad wel ten koste van de aanvallen op de rest van het front door Oekrane. Misschien dat we eindelijk de rest van de troepen die Oekrane in reserve heeft gehouden gaan zien.
Zoals ze al een jaar doen. Volgens jou hadden ze ook weinig troepen meer over, laat staan tanks.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet meegekregen dat Russische soldaten steen en been klagen over gebrek aan munitie?
Als ze eenmaal doorbreken kan het snel gaanquote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zoals ze al een jaar doen. Volgens jou hadden ze ook weinig troepen meer over, laat staan tanks.
We kunnen wel uber positief blijven, maar de kans op een soort van stalemate lijkt me groter dan Oekrane die dit jaar nog aan de zee van Azov staat.
En wat gaat Rusland doen bij een doorbraak in het zuiden? Doorvechten in het noorden of als de sodemieter troepen uit dat offensief trekken om het gat te dichten voordat het hele front als een kaartenhuis in elkaar sodemietert?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat is een beetje mijn punt. Die troepen wil inzetten zodra je bent doorgebroken. Niet om brandjes te blussen of als reserve zodra de Russen doorbreken.
Zodra de artillerie erbij kan ja.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een trein is heel makkelijk uit te schakelen.
Nu ga je er van uit dat die 100k bezuinigd is in het zuiden?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat gaat Rusland doen bij een doorbraak in het zuiden? Doorvechten in het noorden of als de sodemieter troepen uit dat offensief trekken om het gat te dichten voordat het hele front als een kaartenhuis in elkaar sodemietert?
Psy-ops. Mensen zijn kwaad omdat Poetin ze niet een ongestoorde vakantie op de Krim kan garanderen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zodra de artillerie erbij kan ja.
Het bestoken van de knooppunten heeft meer zin dan die (auto)brug om laten vallen.
Jaja.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ze eenmaal doorbreken kan het snel gaan
Als de Russen zo zouden klagen als de Nederlanders wiens vakantie tegenvalt, zou moskou allang gesloopt zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Psy-ops. Mensen zijn kwaad omdat Poetin ze niet een ongestoorde vakantie op de Krim kan garanderen.
Nee, maar daar heeft Oekrane goed huisgehouden onder het Russische lange-afstandsgeschut. Westerse houwitsers schieten verder en nauwkeuriger. Dat dwingt de Russen dus verder naar voren zodat er nog meer binnen bereik is van Oekraense artillerie. En daarmee verzwakken ze de Russen enorm.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nu ga je er van uit dat die 100k bezuinigd is in het zuiden?
Want Oekrane heeft alleen artillerie?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zodra de artillerie erbij kan ja.
Het bestoken van de knooppunten heeft meer zin dan die (auto)brug om laten vallen.
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is dit het grote broetje van de YPR?
Vast, maar dan heb je de Rus nog niet uit de loopgraven. Oekrane moet ook gaan schiiven met hun artillerie nu.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, maar daar heeft Oekrane goed huisgehouden onder het Russische lange-afstandsgeschut. Westerse houwitsers schieten verder en nauwkeuriger. Dat dwingt de Russen dus verder naar voren zodat er nog meer binnen bereik is van Oekraense artillerie. En daarmee verzwakken ze de Russen enorm.
Ja, maar qua krimbrug maakt dat niet uit.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Want Oekrane heeft alleen artillerie?
Gewoon een raketje schieten als de trein de eindbestemming bereikt heeft. Hebben ze bijvoorbeeld vorig jaar ook met een trein in Brylivka gedaan.
De hele logistiek per trein ligt dan op zijn gat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |