Kaag was daadwerkelijk nieuw. Timmermans loopt al 30 jaar mee.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat was Kaag ook en werkte ook om stemmen te krijgen.
Timmermans is momenteel wel de grootste karrentrekker van een van de grootste omslag in de Europese geschiedenis, m.n. de energietransitie/klimaataanpak.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar als je zegt te staan voor nieuwe politiek, diversiteit etc. Hoe geloofwaardig ben je dan als je een elitaire, blanke man van 62 die al decennia meedraait kiest als voorman?
Dat weet ik nog niet, maar in ieder geval: ouderen horen weer het ouderwetse PvdA-geluid, jongeren horen het nieuwerwetse klimaatgeluid.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat die focus op klimaatverandering/milieu dan weer niet perse een pre is om oudere stemmers te trekken
En Timmermans is inderdaad van nationaal naar internationaal gegaan.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kaag was daadwerkelijk nieuw. Timmermans loopt al 30 jaar mee.
mensen zijn het een beetje zat om op een nieuwe kop te stemmen, overigens zijn het allemaal nieuwe koppenquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat was Kaag ook en werkte ook om stemmen te krijgen.
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Ik zal hem hier ook even neerzetten, ik snap wel dat de benaming "Timmerfrans" populair is maar het is absoluut tegen de policy dus onthou je aub van dit soort "grappen"[/modbreak]
Niet om nou uitgebreid de moderatie ter discussie te stellen, maar als dit soort woordspelingen al worden verboden dan wordt het een zwaar leven voor de mods.quote:
Prima toch? Ik denk alleen dat Dilan het beter gaat doen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:01 schreef capricia het volgende:
Ben erg benieuwd naar de lijsttrekkersdebatten.
Yeşilgöz-Zegerius tegenover Timmermans.
Het lijkt me genieten.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Prima toch? Ik denk alleen dat Dilan het beter gaat doen.
Lijkt me een makkelijk overwicht voor Timmermans, eigenlijk.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:01 schreef capricia het volgende:
Ben erg benieuwd naar de lijsttrekkersdebatten.
Yeşilgöz-Zegerius tegenover Timmermans.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lijkt me een makkelijk overwicht voor Timmermans, eigenlijk.
Niet bij mensen die de macht van Nederland niet schromelijk overschatten en in de gaten hebben dat je alleen samen dingen gedaan krijgt.quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat hele pro-EU schrikt wel mensen af.
Ben wat bang voor een te hoog messias gehalte inderdaad, maar we gaan het meemaken.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:18 schreef MisChrartin het volgende:
Mijn stem krijgt hij niet.
Dat hij aantrekkingskracht heeft kan ik begrijpen, hij heeft zoveel massa dat hij een eigen zwaartekrachtsveld heeft.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Van de populariteit van Timmermans heb ik echt nooit iets begrepen. Simpele, niet al te intelligente man, die dat dan ook nog met een enorme arrogantie verpakt.
Dat geforceerde Britse Engels van hem is tenenkrommend.
Ik zou Timmermans nou niet bepaald populair willen noemen. Bij links misschien maar niet bij de rest van het land. Misschien dat ie nog wel minder populair is dan Rutte.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Van de populariteit van Timmermans heb ik echt nooit iets begrepen. Simpele, niet al te intelligente man, die dat dan ook nog met een enorme arrogantie verpakt.
Dat geforceerde Britse Engels van hem is tenenkrommend.
Toch staat hij op 28 zetels bij peil.nl en bij I&O, dus dan denk ik dat jij er wat naast zit.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zou Timmermans nou niet bepaald populair willen noemen. Bij links misschien maar niet bij de rest van het land. Misschien dat ie nog wel minder populair is dan Rutte.
Dat het er maar 28 zijn doet mij juist denken dat ik goed zit.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Toch staat hij op 28 zetels bij peil.nl en bij I&O, dus dan denk ik dat jij er wat naast zit.
Tja, hij staat bij beide bovenaan en het is een forse winst voor de GL/PvdA combinatie, hij lijkt dus stemmen te trekken.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat het er maar 28 zijn doet mij juist denken dat ik goed zit.
Iets meer dan 10 jaar geleden haalde de PvdA in haar eentje 38 zetels. Van 28 voor PvdA en GL samen zou niemand warm moeten worden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, hij staat bij beide bovenaan en het is een forse winst voor de GL/PvdA combinatie, hij lijkt dus stemmen te trekken.
In 1963 haalde de KVP alleen al 50 zetels dan moet je niet warm worden van 6 zetels voor de CDAquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Iets meer dan 10 jaar geleden haalde de PvdA in haar eentje 38 zetels. Van 28 voor PvdA en GL samen zou niemand warm moeten worden.
Tja, dat is nou eenmaal niet meer zo. Ook de VVD haalt tegenwoordig hooguit net 30 zetels, rond of over de 30 scoren is dus gewoon heel netjes.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Iets meer dan 10 jaar geleden haalde de PvdA in haar eentje 38 zetels. Van 28 voor PvdA en GL samen zou niemand warm moeten worden.
Mensen moeten begrijpen dat wij internationaal te boek staan vergelijkbaar hoe wij naar Denemarken kijken.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Niet bij mensen die de macht van Nederland niet schromelijk overschatten en in de gaten hebben dat je alleen samen dingen gedaan krijgt.
[..]
Ben wat bang voor een te hoog messias gehalte inderdaad, maar we gaan het meemaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |