Als je dat denkt kan ik je niet serieus nemen. De enige groep die er onder Rutte's regering structureel op vooruit zijn gegaan zijn de rijken. Zo is het beleid bedoeld.quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:48 schreef jakosi het volgende:
[..]
Tsja, bij een partij als de VVD worden de rijken echt niet ontzien hoor. Dus weet niet welke partijen jij bedoelt. Het harde feit is ook dat als je alles van de rijken zou afpakken en aan de armen zou geven, dat dit lang niet genoeg is om structureel verbetering te geven aan de armen. En de armoede wordt ook geïmporteerd en dat moet stoppen.
Kom maar met cijfers dat Rutte zijn regering zo goed zou zijn voor de rijken en hoeveel de afdrachten van de rijken gaan helpen om de publieke voorzieningen te betalen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je dat denkt kan ik je niet serieus nemen. De enige groep die er onder Rutte's regering structureel op vooruit zijn gegaan zijn de rijken. Zo is het beleid bedoeld.
Als de rijken meer naar draagkracht zouden afdragen dan zou er heel wat meer geld kunnen naar publieke voorzieningen die onder Rutte kapot bezuinigd zijn. Daar profiteren we allemaal van.
Ik denk vooral ook niet bij GL, geen groen en toch een voor PvdA begrippen vrij rechts imago. Timmermans is wat dat betreft ideaal, spreekt aan voor beide partijen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:51 schreef Raw85 het volgende:
Wouter Bos is niet bepaald geliefd meer binnen de PvdA toch?
De vraag is in dit soort discussies steeds: wie zijn de rijken die meer moeten afdragen?quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je dat denkt kan ik je niet serieus nemen. De enige groep die er onder Rutte's regering structureel op vooruit zijn gegaan zijn de rijken. Zo is het beleid bedoeld.
Als de rijken meer naar draagkracht zouden afdragen dan zou er heel wat meer geld kunnen naar publieke voorzieningen die onder Rutte kapot bezuinigd zijn. Daar profiteren we allemaal van.
Dat hele pro-EU schrikt wel mensen af.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk vooral ook niet bij GL, geen groen en toch een voor PvdA begrippen vrij rechts imago. Timmermans is wat dat betreft ideaal, spreekt aan voor beide partijen.
Die mensen zouden toch al niet op GL/PvdA stemmen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat hele pro-EU schrikt wel mensen af.
quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die mensen zouden toch al niet op GL/PvdA stemmen.
Niet de GL/PvdA stemmersquote:Op woensdag 19 juli 2023 12:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Sommigen, ja, anderen juist niet.quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Klaver capabel? Die man hangt van de trucs aan elkaar. Van z’n Amerikaanse maniertjes op het podium tot z’n kruistocht tegen scorebordpolitiek waarmee hij links de wapens uit handen sloeg.quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klaver is ook zeker capabel en hoort ook gewoon namens PvdA/GL in de TK te blijven. Denk alleen wel dat zijn eigen inschatting juist is, en dat hij niet de goede persoon is om deze gezamenlijke lijst te leiden.
Die kruistocht tegen scorebordpolitiek was juist een verademing, wat mij betreft. Klaver is zeker wel een capabele politicus, maar de glans is er wel wat af.quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klaver capabel? Die man hangt van de trucs aan elkaar. Van z’n Amerikaanse maniertjes op het podium tot z’n kruistocht tegen scorebordpolitiek waarmee hij links de wapens uit handen sloeg.
Een zegen voor de fusie dat deze man een stap terug doet.
Politiek misschien niet het meest verstandig, maar aan de andere kant: de begrotingen gingen toen zo veel zijn kant op, dat doen alsof je tegen gaat stemmen ook wel belachelijk zou zijn geweest. Dat had hem zijn geloofwaardigheid gekost en op de lange termijn helpt dat ook niet.quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:32 schreef Hexagon het volgende:
Die scorebord politiek actie was imo wel een van de grootste politieke flaters die ik gezien heb. Meteen geen onderhandelingspositie meer en ook niks waar hij zn achterban blij mee kon maken. Dat deed het trio D66/CU/SGP toen veel slimmer.
Heb niks meer van je vernomen sinds ik je om cijfers vroeg. En dat de rijken erop vooruit gingen kwam ook grotendeels door de lage rente waardoor hun papieren vermogen steeg. Nu met de hogere rente daalt dat weer.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Iedereen weet dit toch: https://www.rtlnieuws.nl/(...)0iemand%20mag%20zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:34 schreef jakosi het volgende:
[..]
Heb niks meer van je vernomen sinds ik je om cijfers vroeg. En dat de rijken erop vooruit gingen kwam ook grotendeels door de lage rente waardoor hun papieren vermogen steeg. Nu met de hogere rente daalt dat weer.
En ondertussen neemt de armoede alleen maar niet fors toe door tijdelijke steunmaatregelen die elk moment kunnen wegvallen. Ik ben blij met die steun die er voor de armen is, maar er zou ook eens wat permanents moeten worden gedaan tegen deze armoede.quote:Terwijl mensen met een kleine beurs in Nederland steeds minder te besteden hebben, worden de rijken juist steeds rijker. Kortom: de ongelijkheid in ons land neemt toe.
Het vermogen van de rijke Nederlanders groeide in 2022 met bijna 5 procent. Nog nooit hadden we zoveel miljardairs, namelijk 47. En de allerrijksten waren ook nog nooit zo rijk. De 500 allerrijksten bezitten in totaal een recordbedrag van 230 miljard euro. Zij bezitten allemaal een vermogen van meer dan 120 miljoen.
Ik vraag me af of hij nu weer het Timmermans effect kan bewerkstelligen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:16 schreef Hanca het volgende:
Timmermans wil het gaan doen: https://www.ad.nl/politie(...)groenlinks~a4cda8e6/
Hij lijkt me voor Kaag- en voor Rutte-stemmers een heel redelijk alternatief.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij nu weer het Timmermans effect kan bewerkstelligen.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij lijkt me voor Kaag- en voor Rutte-stemmers een heel redelijk alternatief.
Met steun van Marjolein, die zich niet beschikbaar stelt. Ook belangrijk. Op indringend verzoek van de PvdA komt er één gezamenlijke voorkeurskandidaat van de partijbesturen. Dat moet andere politieke zwaargewichten ontmoedigen zich ook in de strijd te werpen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:16 schreef Hanca het volgende:
Timmermans wil het gaan doen: https://www.ad.nl/politie(...)groenlinks~a4cda8e6/
Ik heb het al vaker gezegd, maar in al die analyses waar die verkiezingswinst voor het EP wordt aangehaald, wordt telkens volledig voorbij gegaan aan het feit dat hij de enige bekende lijsttrekker was.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij nu weer het Timmermans effect kan bewerkstelligen.
Ik ben nog niet in de CBS (koopkracht) cijfers gedoken nee. Kom er nog op terug.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:34 schreef jakosi het volgende:
[..]
Heb niks meer van je vernomen sinds ik je om cijfers vroeg. En dat de rijken erop vooruit gingen kwam ook grotendeels door de lage rente waardoor hun papieren vermogen steeg. Nu met de hogere rente daalt dat weer.
Inderdaad, maar dat was dan ook deel van het Timmermans effect.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd, maar in al die analyses waar die verkiezingswinst voor het EP wordt aangehaald, wordt telkens volledig voorbij gegaan aan het feit dat hij de enige bekende lijsttrekker was.
Stel dat hij niet de grootste wordt of hij kan geen kabinet vormen, gaat hij ook no way oppositie voeren. Deze man komt puur voor het premierschap.
Het scheelt al een hoop dat Timmermans als provinciaal klinkt itt Kaag.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:26 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of Timmerfrans wel dichter bij de gewone man/vrouw kan komen dan Sigrid Kaag. Leeft ook wel een beetje op een politiek eiland nu.
Het contrast met Rutte zal levensgroot zijn. Ik verwacht dat een premier Timmermans zich als een soort koning zal laten onthalen overal.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:26 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of Timmermans wel dichter bij de gewone man/vrouw kan komen dan Sigrid Kaag. Leeft ook wel een beetje op een politiek eiland nu.
Die zelfingenomen natuur kwalquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:26 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of Timmermans wel dichter bij de gewone man/vrouw kan komen dan Sigrid Kaag. Leeft ook wel een beetje op een politiek eiland nu.
Nee hij klinkt als een limburger dat schrikt heel veel mensen af! Aan de andere kant wellicht krijgt hij daarmee wat wilders stemmers achter zich. Heb niet zo kijk op wie limburgt er beter Geert of Frans?quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het scheelt al een hoop dat Timmermans als provinciaal klinkt itt Kaag.
Omtzigt gaat als een herrezene terug naar het CDAquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:26 schreef DireStraits7 het volgende:
Wordt zo langzamerhand toch wel een leuk spel.
Timmermans bij GL/PvdA
Yesilgoz bij de VVD
De BBB sowieso als new kid on the block
En dan nog de vraag wat er gaat gebeuren als Omtzigt zich verkiesbaar stelt.
heleboel extra belastingen voor het natuurherstelquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:16 schreef Hanca het volgende:
Nou leuk een filmpje van schijtkrant Telegraaf.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die zelfingenomen natuur kwal
gaat niet goed komen met de GL pvda
https://www.telegraaf.nl/(...)ussel-blijven-zitten
Aldus de Telegraaf.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die zelfingenomen natuur kwal
gaat niet goed komen met de GL pvda
https://www.telegraaf.nl/(...)ussel-blijven-zitten
Het is geen premiersverkiezing. Als hij met zijn houding en attitude iedereen van zich vervreemdt kan de PvdA met wat pech alsnog de oppositie in omdat de rest een kabinet smeedt zonder hem.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Timmermans heeft opzich wel charisma maar zijn ideeën en uitspraken vind ik vaak wel erg hautain tot aan wereldvreemd aan toe.
Maar als je zegt te staan voor nieuwe politiek, diversiteit etc. Hoe geloofwaardig ben je dan als je een elitaire, blanke man van 62 die al decennia meedraait kiest als voorman?quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:32 schreef DireStraits7 het volgende:
PvdA/GL stonden al aan kop bij de laatste peilingen, dat zal met de kandidaatstelling van Timmermans alleen maar meer gaan worden, want hij is behoorlijk geliefd bij jong en oud.
Sowieso vanwege zijn rol bij MH17. En hij zet zich behoorlijk in voor het klimaat, wat vooral veel jongeren zal aanspreken.
Denk dat die focus op klimaatverandering/milieu dan weer niet perse een pre is om oudere stemmers te trekkenquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:32 schreef DireStraits7 het volgende:
PvdA/GL stonden al aan kop bij de laatste peilingen, dat zal met de kandidaatstelling van Timmermans alleen maar meer gaan worden, want hij is behoorlijk geliefd bij jong en oud.
Sowieso vanwege zijn rol bij MH17. En hij zet zich behoorlijk in voor het klimaat, wat vooral veel jongeren zal aanspreken.
EU bobo ditdat.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar als je zegt te staan voor nieuwe politiek, diversiteit etc. Hoe geloofwaardig ben je dan als je een elitaire, blanke man van 62 die al decennia meedraait kiest als voorman?
Dat weet ik, maar genoeg mensen die op een mannetje ipv inhoud stemmen hoor.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is geen premiersverkiezing. Als hij met zijn houding en attitude iedereen van zich vervreemdt kan de PvdA met wat pech alsnog de oppositie in omdat de rest een kabinet smeedt zonder hem.
Dat was Kaag ook en werkte ook om stemmen te krijgen.quote:
Kaag was daadwerkelijk nieuw. Timmermans loopt al 30 jaar mee.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat was Kaag ook en werkte ook om stemmen te krijgen.
Timmermans is momenteel wel de grootste karrentrekker van een van de grootste omslag in de Europese geschiedenis, m.n. de energietransitie/klimaataanpak.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar als je zegt te staan voor nieuwe politiek, diversiteit etc. Hoe geloofwaardig ben je dan als je een elitaire, blanke man van 62 die al decennia meedraait kiest als voorman?
Dat weet ik nog niet, maar in ieder geval: ouderen horen weer het ouderwetse PvdA-geluid, jongeren horen het nieuwerwetse klimaatgeluid.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat die focus op klimaatverandering/milieu dan weer niet perse een pre is om oudere stemmers te trekken
En Timmermans is inderdaad van nationaal naar internationaal gegaan.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kaag was daadwerkelijk nieuw. Timmermans loopt al 30 jaar mee.
mensen zijn het een beetje zat om op een nieuwe kop te stemmen, overigens zijn het allemaal nieuwe koppenquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat was Kaag ook en werkte ook om stemmen te krijgen.
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Ik zal hem hier ook even neerzetten, ik snap wel dat de benaming "Timmerfrans" populair is maar het is absoluut tegen de policy dus onthou je aub van dit soort "grappen"[/modbreak]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |