Hmmmquote:Op maandag 17 juli 2023 00:17 schreef Hydrogeny het volgende:
Nice... wordt jagen morgennitro in de motor
Limbostok!
Komt in een "strao" dorp of toch nietquote:
Roosteren zou gewoon kunnen. Wat mij betreft zou het wel een leuke regel zijn als het tien kilometer over de grens mocht. Maja wie ben ik.quote:Op zondag 16 juli 2023 23:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Gooi m even de Maas over naar België![]()
(mag niet dus laat maar)
Qua gemeente Buren.quote:Op zondag 16 juli 2023 23:18 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Post ik morgen ja, ligt nu in de auto
[..]
Geen idee, gemeente Stein hier
[..]
Nee
Stramproy? Ook leukquote:Op maandag 17 juli 2023 09:24 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Komt in een "strao" dorp of toch nietkeuzes
![]()
Stramproy is niet echt noorden hoorquote:
Blijft in Zuid-Limburgquote:Op maandag 17 juli 2023 10:22 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Stramproy is niet echt noorden hoor
Is gewoon Limburg
Ze praten andersquote:Op maandag 17 juli 2023 10:25 schreef Mickytjuh het volgende:
Ahh, zelfs Noord Limburg is volgens jullie al buitenland?
Noted
Och kerel,quote:
maar basis is gelijk, boven Roermond is het andersquote:Op maandag 17 juli 2023 11:25 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Och kerel,
Zelfs in iedere kern spreken ze aan de oostzijde anders dan aan de westzijde.
En in grotere dorpen kun je horen uit welk postcode gebied ze komen
Curry of ketchup he, in het zuiden is het standaard curryquote:Op maandag 17 juli 2023 11:26 schreef loveislikeakiss het volgende:
Ik ken Limburgers die Limburgers kennen van een dorp verderop en als ze in dialect gaan verstaan ze elkaar ook niet
ik moest dit weekend nog verifiëren dat ik mijn frietje oorlog echt met alles erop en eraan wilde want blijkbaar dachten ze dat ik van heel ver van boven kwam ofzo
zeg toch friet jongen
Nee daar heb je wel een punt!quote:Op maandag 17 juli 2023 11:26 schreef Zucht. het volgende:
[..]
maar basis is gelijk, boven Roermond is het anders
speciaal met ketchup is voor kinderenquote:Op maandag 17 juli 2023 11:28 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Curry of ketchup he, in het zuiden is het standaard curry
Ik kan zowat elk Limburgs dialect verstaan. Dat het heel anders is, is onzin. Maar hoe noordelijker je gaat hoe sterker de Nederlandse invloeden.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:26 schreef loveislikeakiss het volgende:
Ik ken Limburgers die Limburgers kennen van een dorp verderop en als ze in dialect gaan verstaan ze elkaar ook niet
ik moest dit weekend nog verifiëren dat ik mijn frietje oorlog echt met alles erop en eraan wilde want blijkbaar dachten ze dat ik van heel ver van boven kwam ofzo
zeg toch friet jongen
Klopt, over de grens kun je ook Limburgs (kallen) sprekenquote:Op maandag 17 juli 2023 12:25 schreef COVID-19 het volgende:
Nu ik erover nadenk, ook het Belgisch-Limburgs, en het Duitse Kölsch en Öcher kan ik grotendeels gewoon verstaan. Als een Limburger roept dat hij de persoon uit het dorp naast hem niet verstaat, dan stelt hij zich aan.
Dialecten rondom Roermond en daarboven, vind ik overigens wel lelijk, en beschouw ik niet als Limburgs omdat ze gewoon teveel Nederlandse woorden hebben geadopteerd. Een beetje het baby Limburgs.
Geen lunchdatequote:Op maandag 17 juli 2023 08:09 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Hmmm
Kunnen we dan nu wel afspreken samen te lunchen ongeacht wie hem als eerste heeft
Ik lunch tussen mijn versgesnoeide haagrestenquote:Op maandag 17 juli 2023 12:58 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Geen lunchdate![]()
Waar blijft die stok!![]()
Dan maar alleen lunchen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |